Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Technický unikát od Mazdy: benzinový motor, který funguje jako diesel

Automobilka Mazda jde ve světě spalovacích motorů vlastní cestou. Cizí jí byl downsizing a i k přeplňování se staví rezervovaně. Teď oznámila, že v roce 2019 uvede na trh doslova revoluční benzinový motor Skyactive-X. Ten bude sice spalovat benzin, ale fungovat bude jako dieselový agregát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o58m13á43š 48K30u86c72h96a28ř 3297191198761

I kdyby to mělo 2x vyšší účinnost a z výfuku šla jen vůně fialek, tak úžasná EU jim tu stejně brzy spalovací motor nedovolí prodávat. :-P

0/0
10.8.2017 22:44

J23i86ř58í 54S62c62h29w47a24c60h 8688484288336

....protože z výfuku žádná vůně fialek nikdy nepůjde a dvakrát vyšší účinnost taky nebude.....

0/−1
10.8.2017 22:57

J32i85ř58í 73E20r27b71e40n 1743304496467

A proč sem taháte EU, když svět je veliký a nikdo jim nebráni prodávat jinde?

0/0
11.8.2017 5:40

J46a12r42o63m25í43r 59K95r18á52l 4210249464799

Pošuci jsou všude. :-/

0/0
11.8.2017 7:19

J46i82ř20í 83S20c25h43w37a97c86h 8118564788446

takže EU je v tom vlastně úplně nevinně......

0/0
11.8.2017 20:13

T56o73m50á21š 52K30u97c13h13a64ř 3637601948171

Ale to nám bude prd platné, ne? ;-)

0/0
14.8.2017 12:17

F18r84a16n22t90i98š42e61k 24M40o91s51s 8582453549639

To mě nepřekvapuje. Současný 2.0 v Mazdě 3 je podle mě nejlepší motor v nižší střední třídě.

+5/0
10.8.2017 16:22

J29i68ř69í 19S84c64h32w22a20c43h 8248824328246

a viděl ho někdo po 200 nebo 300 kkm? ;-)

0/0
10.8.2017 16:35

F76r11a39n37t25i16š86e68k 94M63o14s63s 8322903759969

No právě že si u tohoto atmosférického dvoulitru s "poměrně malým" výkonem dokáži představit 2x - 3x větší životnost oproti třeba 1,4 turbům.

+3/0
10.8.2017 16:42

M66a78r44t42i54n 78K94a72r93á96s51e90k 9398683848648

A diky cemu? Diky tomu ze musi pracovat ve vyssich otackach, ma vyssi kompresni pomer apod?

+1/0
10.8.2017 19:46

O60n83d13r76a 44M71a76r59a98d25a 7140473277184

Jedna věc je motor a druhá věc jsou agregáty... ten motor nemá tak choulostivé čerpadlo, vysokotlaké vstřiky, DPF, EGR, turbo... I pracovní tlaky budou výrazně nižší.

+3/0
10.8.2017 19:53

M67a65r43t75i10n 69K13a36r51á82s13e87k 9458853478128

Co vas vede k domnence, ze moderni dvoulitrove bezinaky od mazdy nemaji chouslostiva cerpadla, vysokotlake vstriky a vsechno okolo? Ten motor ty vsechny soucastky ma, jen nema turbo a DPF (ale to nema dneska jeste praktickyz adny bezinak)....

Jinak ze by mel motor s rekordne vysokym kompresnim pomerem vyrazne nizsi pracovni tlaky? To je taky zajimava uvaha...

+2/0
10.8.2017 20:00

J13i43ř79í 11S86c86h29w98a46c66h 8638394948366

vysokotlaké vstřiky samozřejmě má....aby tak vysoká komprese fungovala je ten motor řízen poměrně složitou elektronikou s několika čidly.

kromě vysokého stupně komprese je základním "principem" skyactivu maximální odlehčení všech pohyblivých součástí, proto jsem zvědavý na to jak budou ty motory vypadat třeba po 200 kkm, jestli to odlehčování náhodou někde "soudruzi z Japonska" nepřehnali ;-)

0/0
10.8.2017 20:25

F69r36a17n59t31i51š31e35k 41M42o80s56s 8952663899959

Jel jste s tím motorem? Tento motor vůbec nepotřebuje vysoké otáčky, jede velmi slušně v nízkých.

0/0
10.8.2017 22:05

M68a72r26t29i24n 27K59a97r19á31s97e79k 9458153428438

Ano jel, planuju si ho I koupit pristi rok, pokud se neco nepodela, jasne nejak vytacet ho potreba neni, presto porpoti mensim turbum proste pracuje pri vyssich otackach...

0/0
10.8.2017 22:14

J10i44ř33í 80K46o24c60u16r69e32k 6865824435968

Viděl jsem motor z Octavie po 180 tkm. Ale ikdyž se honosí názvem Touring Sport, tak 37 kW by dnes nestačilo snad ani do města.

+1/0
10.8.2017 17:11

P90e59t36r 30M47i49c22h44a38l 2600144181792

Vysoký kompresní poměr, přeplňování, spalování chudé směsi za vysoké teploty. Co mi to jen připomíná?

Chybí už jen DPF a močovina. :-D

+5/0
10.8.2017 15:54

D85e45n88i91s 41H96u57m74l 4592525395896

bude muset být taky

0/0
10.8.2017 23:05

J98i49ř38í 45K79n29o68t48e82k 5112597403321

Počkám až se vyjádří pan Báča, odborník přes vše motorové. Pak se teprve rozhodnu...

+2/0
10.8.2017 15:12

P70e14t82r 94M35i52c94h10a35l 2670744711742

Ten maximálně vykřikne "japan power". :-)

+1/0
10.8.2017 15:55

J21a33n 90M66a10l59ý 3852902112685

Problémem vidím emise NOx

+1/−2
10.8.2017 14:26

J91i75ř88í 76K13o57c49u63r74e84k 6195454705148

Problém to bude v přechodových režimech. V ustáleném a mírně se měnícím záběru (plynulá jízda na jeden kvalt) to problém není. Problém NOx je u volnoběhu a časté změněně zatížení motoru. To EGR negokáže uregulovat, neregakuje dostatečně rychle.

0/0
10.8.2017 17:08

O79n58d26r70a 25M37a74r27a21d87a 7620673877964

nojo, ale tyto problematické stavy které zmiňujete se dějí poměrně často během jízdy :( a EGR to je taky součástka která zrovna spolehlivost motorů nezvýšila.

0/0
10.8.2017 19:56

M20a57r70c39e93l 24S15t91a76r13ý 9418354503589

to bude poruchový jak blázen....

+1/−3
10.8.2017 14:02

M38a10r69t41i74n 73V95o84j32á20č72e88k 9793397171106

pokud koupíte až nějaký facelift tak nebude ,mazda motory umí

+1/0
10.8.2017 14:42

L79a91d10i77s33l79a69v 13K53a92l10o47u33s 7755216861360

Čím vyšší komprese, tím vyšší účinnost. Akorát je to pak o to víc lenivější. Mazdu bych si rád pořídil. Bohužel bojím se koroze na voze, mazdy jsou tím vyhlášené.

+2/−1
10.8.2017 10:11

Z15d85e46n24ě66k 82M65á86č46a67l89a 1983865239350

Jestliže ji chcete mít 15 let, obava je oprávněná. Jestliže kratší dobu, není se bát čeho.

0/0
10.8.2017 10:30

M98a76r35e17k 54M79a55l83ý 1172698921510

Pořád? Měl jsem tři Mazdy, v rodině pak další a je pravda, že ta koroze je snad jediný problém Mazdy, resp. jsem myslel, že se to týká modelů tak 10 let zpátky a že u nových je to už lépe pořešené.

+2/0
10.8.2017 10:59

Z96d83e97n95ě15k 86M52á65č72a34l44a 1923555419870

No tak mám za to, že za 15 let úplně stejně shnije VW i embéčko. Moje Mazda6 z roku 2005 začala hnít už v r. 2007. Ale vše bylo kryto zárukou. Dnes to tak již není.

+2/0
10.8.2017 11:42

M33a92r55t77i54n 25D74u39f77e95k 3652127288444

Co není? Záruka nebo rychlá koroze?

0/0
12.8.2017 12:08

M91a94r26t81i83n 68V80o58j25á33č36e62k 9783417521456

tyhle nový jsou na korozi v pohodě ,myslím ,že v roce 2005 prošel postup výroby karoserii změnou týkající se nějakého nástřiku kovů a od té doby dobrý

0/0
10.8.2017 14:44
Foto

J47i83ř61í 33B76a39b90i94n62s72k11ý 7277959768691

řekl bych že řešením bude návrat k páře , kompresní poměr xx : x to už je síla to už tam můžete klidně vstříknout vodu

0/0
10.8.2017 10:10

K94a56r49e89l 49M74a21z95a25č 3637963406769

Mazda R^

+8/0
10.8.2017 10:09

Z45d11e79n37ě55k 25M71á88č71a37l49a 1383315249630

Mám osobně již třetí Mazdu a v rodině jich je dalších 5. Z žádnou nejsou žádné problémy a benzíňáky jsou v podstatě bezúdržbové.

+5/0
10.8.2017 10:28

V87í90ť21a 63K67r83u45t22i13š 1300554295827

Takže příznivci japonských atmosfér budou hýkat blahem, konečně další spolehlivý a jednoduchý motor. ;-D Jen bude mít kompresi jak nafťák (projev?), dva způsoby zapalování (což uřídit určitě bude levou zadní), kompresor ...

0/0
10.8.2017 10:00

Z85d31e56n40ě38k 20M67á17č56a38l38a 1333495299660

Tak na Japonský benzínový motory prostě žádný Evropský nemají a ani historicky nikdy neměli. Proto taky Němci zvolili cestu TDI / PD a dalších různých D.

+13/−3
10.8.2017 9:32

J35i34ř35í 60S82c98h42w57a79c60h 8278724258546

tak Wankel od Mazdy byl taky benzínový a kde je mu konec.....

toto může klidně dopadnout podobně, nepřeji jim to, ale úspěch rozhodně není zaručený....

+1/0
10.8.2017 10:42

Z59d53e68n93ě25k 57M43á26č81a31l73a 1843355649510

Wankel je neporovnatelný s běžnými motory, tam byl problém s materiálem těsnící hrany trojbokého pístu. Toto je stále stejná - i když na jiné technické úrovni - koncepce motoru. Nebojím se, že by si s tím Japonci neporadili. Ostatně dnešní Skyactive motory v Mazdách mají také vysoký kompresní poměr.

0/0
10.8.2017 10:48

P90e96t42r 58B19o61ž29e30k 1233712133352

Jenže tam nejsou svíčky. Bude na ně obrovský tlak.

0/0
10.8.2017 11:02

J14i82ř25í 82S59c23h47w62a23c80h 8888324478446

tak jelikož se o tuto koncepci motoru neúspěšně pokouší spousta automobilek už několik desítek let, tak se nejedná o nic jednoduchého ani běžného..... A skyactive v dieselu už si závažnými problémy s odíráním vaček taky prošel... .

0/0
10.8.2017 11:33

H60a49n10u94š 41H18o45r24á30k 9501644526933

Umrel na ekologii, wankel ma ztratovy mazani, pali olej a timpadem nejnovejsima normama neprojde(i kdyz Euro4 dat umeli).

+1/0
10.8.2017 11:30

J41a87n 49M43a89l41ý 3412602652675

Nemyslím si. Fiatacke benzíny řady FIRE jsou již bez větších emisních úprav synonymem spolehlivosti přes 30 let

+1/−2
10.8.2017 14:29

P82e21t70r 53H74o28c53h61m80a19n 2190656875221

Fiaťácké ;-D;-D;-D R^R^R^

Ty voe, já nemůžu

0/−5
10.8.2017 15:58

J76a56n 82M84a48l40ý 3312502712735

Je to dle vás divné, ale je to tak. Zapátrejte, ano?

0/0
10.8.2017 23:17

P14e72t81r 48M38a66r78š61á49l77e56k 9305222634839

Výkřik zaslepeného fanouška.

0/0
10.8.2017 16:23

V43á21c41l98a64v 80K63u41t66n57a50r 7110197198933

Tak italské benzínové motory byly a jsou stále špičkové - twin spark, V6 Busso nebo 1,75 Tbi...

+1/0
10.8.2017 16:28

O93n77d47r88a 14M45a61r73a98d41a 7400623457754

Motory joo, ale co ten zbytek?

0/0
10.8.2017 18:34

P57e92t23r 70M52a48r75š49á85l40e16k 9555312804399

Co je se zbytkem?

0/0
10.8.2017 22:28

J29i71ř84í 82J11u88r51á83š59e88k 8837115790787

Koukam na odkaz pod clankem, kde se uz pred ctyrmi lety psalo, ze na stejnem motoru pracuje i Hyundai. Je to tedy vazne unikat?

0/0
10.8.2017 9:09

J63i87ř32í 70S27c94h14w11a35c69h 8328634868326

na dieselu na benzín pracuje/pracovalo spousta automobilek a spoustu let, třeba např. i Mercedes. Ale přináší to spoustu problémů, které zatím nikdo nedotáhl do konečného a použitelného řešení. Takže ano nyní zatím unikát.....

0/0
10.8.2017 10:47







Najdete na iDNES.cz