Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Technický unikát od Mazdy: benzinový motor, který funguje jako diesel

Automobilka Mazda jde ve světě spalovacích motorů vlastní cestou. Cizí jí byl downsizing a i k přeplňování se staví rezervovaně. Teď oznámila, že v roce 2019 uvede na trh doslova revoluční benzinový motor Skyactive-X. Ten bude sice spalovat benzin, ale fungovat bude jako dieselový agregát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T57o64m24á74š 79K45u36c16h81a42ř 3677681638221

I kdyby to mělo 2x vyšší účinnost a z výfuku šla jen vůně fialek, tak úžasná EU jim tu stejně brzy spalovací motor nedovolí prodávat. :-P

0/0
10.8.2017 22:44

J82i22ř70í 28S77c50h89w68a35c92h 8468944818776

....protože z výfuku žádná vůně fialek nikdy nepůjde a dvakrát vyšší účinnost taky nebude.....

0/−1
10.8.2017 22:57

J83i79ř45í 48E48r60b71e65n 1133864566237

A proč sem taháte EU, když svět je veliký a nikdo jim nebráni prodávat jinde?

0/0
11.8.2017 5:40

J16a50r80o64m82í68r 58K95r69á35l 4700529354159

Pošuci jsou všude. :-/

0/0
11.8.2017 7:19

J88i87ř38í 30S38c83h63w57a32c11h 8958294308136

takže EU je v tom vlastně úplně nevinně......

0/0
11.8.2017 20:13

T49o26m18á82š 71K64u44c49h86a70ř 3207761468841

Ale to nám bude prd platné, ne? ;-)

0/0
14.8.2017 12:17

F17r57a19n91t23i42š70e82k 36M81o58s71s 8592573289799

To mě nepřekvapuje. Současný 2.0 v Mazdě 3 je podle mě nejlepší motor v nižší střední třídě.

+5/0
10.8.2017 16:22

J67i62ř48í 55S56c53h27w86a80c69h 8698494118676

a viděl ho někdo po 200 nebo 300 kkm? ;-)

0/0
10.8.2017 16:35

F20r60a47n78t49i73š90e14k 16M86o41s66s 8892353349989

No právě že si u tohoto atmosférického dvoulitru s "poměrně malým" výkonem dokáži představit 2x - 3x větší životnost oproti třeba 1,4 turbům.

+3/0
10.8.2017 16:42

M14a85r31t17i13n 57K38a89r38á63s40e31k 9208523728318

A diky cemu? Diky tomu ze musi pracovat ve vyssich otackach, ma vyssi kompresni pomer apod?

+1/0
10.8.2017 19:46

O81n68d71r96a 33M80a18r53a87d62a 7560613237884

Jedna věc je motor a druhá věc jsou agregáty... ten motor nemá tak choulostivé čerpadlo, vysokotlaké vstřiky, DPF, EGR, turbo... I pracovní tlaky budou výrazně nižší.

+3/0
10.8.2017 19:53

M62a90r61t81i64n 83K28a93r64á61s32e56k 9498843428688

Co vas vede k domnence, ze moderni dvoulitrove bezinaky od mazdy nemaji chouslostiva cerpadla, vysokotlake vstriky a vsechno okolo? Ten motor ty vsechny soucastky ma, jen nema turbo a DPF (ale to nema dneska jeste praktickyz adny bezinak)....

Jinak ze by mel motor s rekordne vysokym kompresnim pomerem vyrazne nizsi pracovni tlaky? To je taky zajimava uvaha...

+2/0
10.8.2017 20:00

J92i62ř23í 19S83c30h63w36a74c33h 8778764288496

vysokotlaké vstřiky samozřejmě má....aby tak vysoká komprese fungovala je ten motor řízen poměrně složitou elektronikou s několika čidly.

kromě vysokého stupně komprese je základním "principem" skyactivu maximální odlehčení všech pohyblivých součástí, proto jsem zvědavý na to jak budou ty motory vypadat třeba po 200 kkm, jestli to odlehčování náhodou někde "soudruzi z Japonska" nepřehnali ;-)

0/0
10.8.2017 20:25

F10r75a76n48t10i48š69e38k 86M88o13s87s 8142193749759

Jel jste s tím motorem? Tento motor vůbec nepotřebuje vysoké otáčky, jede velmi slušně v nízkých.

0/0
10.8.2017 22:05

M40a32r21t28i69n 92K47a14r15á42s37e34k 9168413158518

Ano jel, planuju si ho I koupit pristi rok, pokud se neco nepodela, jasne nejak vytacet ho potreba neni, presto porpoti mensim turbum proste pracuje pri vyssich otackach...

0/0
10.8.2017 22:14

J74i24ř60í 55K79o11c84u93r98e63k 6745344165958

Viděl jsem motor z Octavie po 180 tkm. Ale ikdyž se honosí názvem Touring Sport, tak 37 kW by dnes nestačilo snad ani do města.

+1/0
10.8.2017 17:11

P26e53t61r 97M92i54c65h98a79l 2160384721422

Vysoký kompresní poměr, přeplňování, spalování chudé směsi za vysoké teploty. Co mi to jen připomíná?

Chybí už jen DPF a močovina. :-D

+5/0
10.8.2017 15:54

D67e21n44i32s 55H82u60m22l 4882575285956

bude muset být taky

0/0
10.8.2017 23:05

J38i47ř26í 28K15n27o22t96e18k 5252837723171

Počkám až se vyjádří pan Báča, odborník přes vše motorové. Pak se teprve rozhodnu...

+2/0
10.8.2017 15:12

P48e60t85r 75M44i54c27h17a67l 2260824641412

Ten maximálně vykřikne "japan power". :-)

+1/0
10.8.2017 15:55

J29a51n 54M83a36l94ý 3422122632175

Problémem vidím emise NOx

+1/−2
10.8.2017 14:26

J48i79ř73í 87K25o74c34u51r36e70k 6255174315748

Problém to bude v přechodových režimech. V ustáleném a mírně se měnícím záběru (plynulá jízda na jeden kvalt) to problém není. Problém NOx je u volnoběhu a časté změněně zatížení motoru. To EGR negokáže uregulovat, neregakuje dostatečně rychle.

0/0
10.8.2017 17:08

O45n54d13r11a 87M69a30r43a63d73a 7970693517344

nojo, ale tyto problematické stavy které zmiňujete se dějí poměrně často během jízdy :( a EGR to je taky součástka která zrovna spolehlivost motorů nezvýšila.

0/0
10.8.2017 19:56

M88a88r39c14e83l 53S46t94a70r65ý 9118414433739

to bude poruchový jak blázen....

+1/−3
10.8.2017 14:02

M55a92r25t22i29n 79V47o81j90á41č24e92k 9853147261986

pokud koupíte až nějaký facelift tak nebude ,mazda motory umí

+1/0
10.8.2017 14:42

L89a54d33i10s62l47a41v 20K32a77l37o50u83s 7475986551360

Čím vyšší komprese, tím vyšší účinnost. Akorát je to pak o to víc lenivější. Mazdu bych si rád pořídil. Bohužel bojím se koroze na voze, mazdy jsou tím vyhlášené.

+2/−1
10.8.2017 10:11

Z55d87e69n57ě84k 50M71á85č17a96l96a 1893905679420

Jestliže ji chcete mít 15 let, obava je oprávněná. Jestliže kratší dobu, není se bát čeho.

0/0
10.8.2017 10:30

M78a70r74e56k 18M43a21l18ý 1612158891510

Pořád? Měl jsem tři Mazdy, v rodině pak další a je pravda, že ta koroze je snad jediný problém Mazdy, resp. jsem myslel, že se to týká modelů tak 10 let zpátky a že u nových je to už lépe pořešené.

+2/0
10.8.2017 10:59

Z51d96e96n52ě42k 67M65á39č26a55l50a 1153145609230

No tak mám za to, že za 15 let úplně stejně shnije VW i embéčko. Moje Mazda6 z roku 2005 začala hnít už v r. 2007. Ale vše bylo kryto zárukou. Dnes to tak již není.

+2/0
10.8.2017 11:42

M55a49r43t30i41n 20D94u70f22e72k 3512477928444

Co není? Záruka nebo rychlá koroze?

0/0
12.8.2017 12:08

M78a18r52t94i98n 30V88o19j54á63č31e34k 9373267331306

tyhle nový jsou na korozi v pohodě ,myslím ,že v roce 2005 prošel postup výroby karoserii změnou týkající se nějakého nástřiku kovů a od té doby dobrý

0/0
10.8.2017 14:44
Foto

J68i51ř56í 30B65a68b27i83n58s40k55ý 7357849798901

řekl bych že řešením bude návrat k páře , kompresní poměr xx : x to už je síla to už tam můžete klidně vstříknout vodu

0/0
10.8.2017 10:10

K30a72r93e46l 46M97a20z15a40č 3337453946789

Mazda R^

+8/0
10.8.2017 10:09

Z97d16e81n78ě47k 91M13á10č89a72l77a 1203895679460

Mám osobně již třetí Mazdu a v rodině jich je dalších 5. Z žádnou nejsou žádné problémy a benzíňáky jsou v podstatě bezúdržbové.

+5/0
10.8.2017 10:28

V67í73ť63a 33K73r72u11t60i43š 1780854315587

Takže příznivci japonských atmosfér budou hýkat blahem, konečně další spolehlivý a jednoduchý motor. ;-D Jen bude mít kompresi jak nafťák (projev?), dva způsoby zapalování (což uřídit určitě bude levou zadní), kompresor ...

0/0
10.8.2017 10:00

Z45d25e95n29ě73k 48M85á51č57a76l87a 1923755899390

Tak na Japonský benzínový motory prostě žádný Evropský nemají a ani historicky nikdy neměli. Proto taky Němci zvolili cestu TDI / PD a dalších různých D.

+13/−3
10.8.2017 9:32

J10i26ř36í 56S39c72h46w66a69c22h 8308154958556

tak Wankel od Mazdy byl taky benzínový a kde je mu konec.....

toto může klidně dopadnout podobně, nepřeji jim to, ale úspěch rozhodně není zaručený....

+1/0
10.8.2017 10:42

Z48d98e60n69ě53k 63M73á75č58a45l51a 1813935209950

Wankel je neporovnatelný s běžnými motory, tam byl problém s materiálem těsnící hrany trojbokého pístu. Toto je stále stejná - i když na jiné technické úrovni - koncepce motoru. Nebojím se, že by si s tím Japonci neporadili. Ostatně dnešní Skyactive motory v Mazdách mají také vysoký kompresní poměr.

0/0
10.8.2017 10:48

P74e40t96r 82B71o60ž27e52k 1393912843972

Jenže tam nejsou svíčky. Bude na ně obrovský tlak.

0/0
10.8.2017 11:02

J58i36ř17í 53S42c88h95w19a77c36h 8328324368646

tak jelikož se o tuto koncepci motoru neúspěšně pokouší spousta automobilek už několik desítek let, tak se nejedná o nic jednoduchého ani běžného..... A skyactive v dieselu už si závažnými problémy s odíráním vaček taky prošel... .

0/0
10.8.2017 11:33

H33a67n89u14š 57H78o36r69á93k 9801324326343

Umrel na ekologii, wankel ma ztratovy mazani, pali olej a timpadem nejnovejsima normama neprojde(i kdyz Euro4 dat umeli).

+1/0
10.8.2017 11:30

J93a31n 56M31a77l67ý 3642252482505

Nemyslím si. Fiatacke benzíny řady FIRE jsou již bez větších emisních úprav synonymem spolehlivosti přes 30 let

+1/−2
10.8.2017 14:29

P91e19t91r 97H10o28c47h17m74a56n 2160366595611

Fiaťácké ;-D;-D;-D R^R^R^

Ty voe, já nemůžu

0/−5
10.8.2017 15:58

J34a43n 16M71a87l41ý 3352312192645

Je to dle vás divné, ale je to tak. Zapátrejte, ano?

0/0
10.8.2017 23:17

P11e86t30r 15M54a63r70š48á83l26e96k 9945652794359

Výkřik zaslepeného fanouška.

0/0
10.8.2017 16:23

V51á56c72l56a75v 27K66u71t94n95a43r 7600927368173

Tak italské benzínové motory byly a jsou stále špičkové - twin spark, V6 Busso nebo 1,75 Tbi...

+1/0
10.8.2017 16:28

O24n70d98r36a 95M23a97r41a62d20a 7840663517424

Motory joo, ale co ten zbytek?

0/0
10.8.2017 18:34

P63e39t77r 36M45a46r84š61á73l43e46k 9445252354189

Co je se zbytkem?

0/0
10.8.2017 22:28

J21i12ř77í 22J76u11r35á95š38e82k 8227525240207

Koukam na odkaz pod clankem, kde se uz pred ctyrmi lety psalo, ze na stejnem motoru pracuje i Hyundai. Je to tedy vazne unikat?

0/0
10.8.2017 9:09

J45i90ř59í 24S38c40h66w64a34c57h 8888314628966

na dieselu na benzín pracuje/pracovalo spousta automobilek a spoustu let, třeba např. i Mercedes. Ale přináší to spoustu problémů, které zatím nikdo nedotáhl do konečného a použitelného řešení. Takže ano nyní zatím unikát.....

0/0
10.8.2017 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.