Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Technický unikát od Mazdy: benzinový motor, který funguje jako diesel

Automobilka Mazda jde ve světě spalovacích motorů vlastní cestou. Cizí jí byl downsizing a i k přeplňování se staví rezervovaně. Teď oznámila, že v roce 2019 uvede na trh doslova revoluční benzinový motor Skyactive-X. Ten bude sice spalovat benzin, ale fungovat bude jako dieselový agregát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T81o78m77á62š 15K85u65c10h53a72ř 3277751168431

I kdyby to mělo 2x vyšší účinnost a z výfuku šla jen vůně fialek, tak úžasná EU jim tu stejně brzy spalovací motor nedovolí prodávat. :-P

0/0
10.8.2017 22:44

J39i56ř48í 11S67c36h68w85a56c40h 8968564118166

....protože z výfuku žádná vůně fialek nikdy nepůjde a dvakrát vyšší účinnost taky nebude.....

0/−1
10.8.2017 22:57

J98i91ř25í 90E21r46b52e62n 1563814576447

A proč sem taháte EU, když svět je veliký a nikdo jim nebráni prodávat jinde?

0/0
11.8.2017 5:40

J48a95r94o87m71í73r 31K71r28á57l 4590239704699

Pošuci jsou všude. :-/

0/0
11.8.2017 7:19

J55i50ř81í 31S60c97h86w72a83c62h 8608794328536

takže EU je v tom vlastně úplně nevinně......

0/0
11.8.2017 20:13

T86o56m97á13š 62K70u41c79h23a82ř 3187341378521

Ale to nám bude prd platné, ne? ;-)

0/0
14.8.2017 12:17

F55r84a30n55t44i69š63e31k 11M58o94s84s 8602843449249

To mě nepřekvapuje. Současný 2.0 v Mazdě 3 je podle mě nejlepší motor v nižší střední třídě.

+5/0
10.8.2017 16:22

J65i28ř85í 73S73c24h94w88a81c90h 8558714428566

a viděl ho někdo po 200 nebo 300 kkm? ;-)

0/0
10.8.2017 16:35

F92r18a51n11t51i37š28e90k 26M11o51s38s 8602233529769

No právě že si u tohoto atmosférického dvoulitru s "poměrně malým" výkonem dokáži představit 2x - 3x větší životnost oproti třeba 1,4 turbům.

+3/0
10.8.2017 16:42

M36a27r24t93i96n 43K60a23r57á66s13e39k 9108713368168

A diky cemu? Diky tomu ze musi pracovat ve vyssich otackach, ma vyssi kompresni pomer apod?

+1/0
10.8.2017 19:46

O38n92d16r93a 42M32a66r53a96d64a 7760563237604

Jedna věc je motor a druhá věc jsou agregáty... ten motor nemá tak choulostivé čerpadlo, vysokotlaké vstřiky, DPF, EGR, turbo... I pracovní tlaky budou výrazně nižší.

+3/0
10.8.2017 19:53

M70a27r62t64i75n 60K74a97r95á78s59e83k 9968223378558

Co vas vede k domnence, ze moderni dvoulitrove bezinaky od mazdy nemaji chouslostiva cerpadla, vysokotlake vstriky a vsechno okolo? Ten motor ty vsechny soucastky ma, jen nema turbo a DPF (ale to nema dneska jeste praktickyz adny bezinak)....

Jinak ze by mel motor s rekordne vysokym kompresnim pomerem vyrazne nizsi pracovni tlaky? To je taky zajimava uvaha...

+2/0
10.8.2017 20:00

J63i20ř71í 57S31c66h79w30a20c81h 8298594278496

vysokotlaké vstřiky samozřejmě má....aby tak vysoká komprese fungovala je ten motor řízen poměrně složitou elektronikou s několika čidly.

kromě vysokého stupně komprese je základním "principem" skyactivu maximální odlehčení všech pohyblivých součástí, proto jsem zvědavý na to jak budou ty motory vypadat třeba po 200 kkm, jestli to odlehčování náhodou někde "soudruzi z Japonska" nepřehnali ;-)

0/0
10.8.2017 20:25

F30r10a52n40t14i48š62e48k 96M38o20s58s 8422323969309

Jel jste s tím motorem? Tento motor vůbec nepotřebuje vysoké otáčky, jede velmi slušně v nízkých.

0/0
10.8.2017 22:05

M93a21r88t86i91n 28K35a55r79á49s16e79k 9448263428358

Ano jel, planuju si ho I koupit pristi rok, pokud se neco nepodela, jasne nejak vytacet ho potreba neni, presto porpoti mensim turbum proste pracuje pri vyssich otackach...

0/0
10.8.2017 22:14

J76i94ř36í 29K78o58c58u88r57e35k 6985224255978

Viděl jsem motor z Octavie po 180 tkm. Ale ikdyž se honosí názvem Touring Sport, tak 37 kW by dnes nestačilo snad ani do města.

+1/0
10.8.2017 17:11

P69e59t36r 98M92i41c66h98a23l 2730304121332

Vysoký kompresní poměr, přeplňování, spalování chudé směsi za vysoké teploty. Co mi to jen připomíná?

Chybí už jen DPF a močovina. :-D

+5/0
10.8.2017 15:54

D34e13n46i15s 71H60u24m32l 4232525475706

bude muset být taky

0/0
10.8.2017 23:05

J15i62ř63í 86K78n13o36t85e30k 5232177853121

Počkám až se vyjádří pan Báča, odborník přes vše motorové. Pak se teprve rozhodnu...

+2/0
10.8.2017 15:12

P58e43t21r 13M74i34c95h54a54l 2220824851732

Ten maximálně vykřikne "japan power". :-)

+1/0
10.8.2017 15:55

J84a89n 12M55a31l87ý 3302452392545

Problémem vidím emise NOx

+1/−2
10.8.2017 14:26

J87i95ř86í 87K10o87c25u47r11e86k 6715604575498

Problém to bude v přechodových režimech. V ustáleném a mírně se měnícím záběru (plynulá jízda na jeden kvalt) to problém není. Problém NOx je u volnoběhu a časté změněně zatížení motoru. To EGR negokáže uregulovat, neregakuje dostatečně rychle.

0/0
10.8.2017 17:08

O97n26d97r92a 58M31a76r88a12d87a 7100803647414

nojo, ale tyto problematické stavy které zmiňujete se dějí poměrně často během jízdy :( a EGR to je taky součástka která zrovna spolehlivost motorů nezvýšila.

0/0
10.8.2017 19:56

M91a70r56c57e70l 46S33t24a74r45ý 9798164523359

to bude poruchový jak blázen....

+1/−3
10.8.2017 14:02

M21a34r26t45i91n 84V56o37j39á97č68e50k 9513987941166

pokud koupíte až nějaký facelift tak nebude ,mazda motory umí

+1/0
10.8.2017 14:42

L33a67d95i53s90l52a25v 34K36a42l73o61u45s 7915506321200

Čím vyšší komprese, tím vyšší účinnost. Akorát je to pak o to víc lenivější. Mazdu bych si rád pořídil. Bohužel bojím se koroze na voze, mazdy jsou tím vyhlášené.

+2/−1
10.8.2017 10:11

Z51d71e66n95ě25k 34M36á11č92a11l15a 1153715519270

Jestliže ji chcete mít 15 let, obava je oprávněná. Jestliže kratší dobu, není se bát čeho.

0/0
10.8.2017 10:30

M90a16r49e36k 25M98a19l85ý 1972828701390

Pořád? Měl jsem tři Mazdy, v rodině pak další a je pravda, že ta koroze je snad jediný problém Mazdy, resp. jsem myslel, že se to týká modelů tak 10 let zpátky a že u nových je to už lépe pořešené.

+2/0
10.8.2017 10:59

Z48d64e86n16ě87k 27M77á84č12a79l81a 1953655129520

No tak mám za to, že za 15 let úplně stejně shnije VW i embéčko. Moje Mazda6 z roku 2005 začala hnít už v r. 2007. Ale vše bylo kryto zárukou. Dnes to tak již není.

+2/0
10.8.2017 11:42

M84a46r53t82i19n 51D66u22f19e75k 3502237338534

Co není? Záruka nebo rychlá koroze?

0/0
12.8.2017 12:08

M88a94r65t75i68n 49V93o15j83á37č30e68k 9713457931496

tyhle nový jsou na korozi v pohodě ,myslím ,že v roce 2005 prošel postup výroby karoserii změnou týkající se nějakého nástřiku kovů a od té doby dobrý

0/0
10.8.2017 14:44
Foto

J47i82ř39í 61B64a13b87i40n13s27k39ý 7877469928631

řekl bych že řešením bude návrat k páře , kompresní poměr xx : x to už je síla to už tam můžete klidně vstříknout vodu

0/0
10.8.2017 10:10

K73a88r88e46l 13M22a56z71a95č 3687573266849

Mazda R^

+8/0
10.8.2017 10:09

Z20d73e57n26ě74k 35M46á87č57a30l64a 1573905479450

Mám osobně již třetí Mazdu a v rodině jich je dalších 5. Z žádnou nejsou žádné problémy a benzíňáky jsou v podstatě bezúdržbové.

+5/0
10.8.2017 10:28

V80í13ť11a 51K19r47u40t31i67š 1330464775507

Takže příznivci japonských atmosfér budou hýkat blahem, konečně další spolehlivý a jednoduchý motor. ;-D Jen bude mít kompresi jak nafťák (projev?), dva způsoby zapalování (což uřídit určitě bude levou zadní), kompresor ...

0/0
10.8.2017 10:00

Z24d81e45n79ě91k 24M82á85č52a13l51a 1583445439190

Tak na Japonský benzínový motory prostě žádný Evropský nemají a ani historicky nikdy neměli. Proto taky Němci zvolili cestu TDI / PD a dalších různých D.

+13/−3
10.8.2017 9:32

J41i96ř97í 66S41c53h69w53a58c19h 8848624528506

tak Wankel od Mazdy byl taky benzínový a kde je mu konec.....

toto může klidně dopadnout podobně, nepřeji jim to, ale úspěch rozhodně není zaručený....

+1/0
10.8.2017 10:42

Z20d48e33n20ě63k 51M77á37č50a74l15a 1943415389540

Wankel je neporovnatelný s běžnými motory, tam byl problém s materiálem těsnící hrany trojbokého pístu. Toto je stále stejná - i když na jiné technické úrovni - koncepce motoru. Nebojím se, že by si s tím Japonci neporadili. Ostatně dnešní Skyactive motory v Mazdách mají také vysoký kompresní poměr.

0/0
10.8.2017 10:48

P66e18t10r 16B43o32ž10e90k 1923182953652

Jenže tam nejsou svíčky. Bude na ně obrovský tlak.

0/0
10.8.2017 11:02

J71i59ř27í 49S73c71h47w29a92c86h 8168664158686

tak jelikož se o tuto koncepci motoru neúspěšně pokouší spousta automobilek už několik desítek let, tak se nejedná o nic jednoduchého ani běžného..... A skyactive v dieselu už si závažnými problémy s odíráním vaček taky prošel... .

0/0
10.8.2017 11:33

H65a91n13u34š 12H98o13r45á58k 9131514396523

Umrel na ekologii, wankel ma ztratovy mazani, pali olej a timpadem nejnovejsima normama neprojde(i kdyz Euro4 dat umeli).

+1/0
10.8.2017 11:30

J58a26n 39M36a54l91ý 3912592872755

Nemyslím si. Fiatacke benzíny řady FIRE jsou již bez větších emisních úprav synonymem spolehlivosti přes 30 let

+1/−2
10.8.2017 14:29

P12e66t75r 48H50o47c98h12m41a49n 2500296745871

Fiaťácké ;-D;-D;-D R^R^R^

Ty voe, já nemůžu

0/−5
10.8.2017 15:58

J93a15n 60M16a67l17ý 3872952252545

Je to dle vás divné, ale je to tak. Zapátrejte, ano?

0/0
10.8.2017 23:17

P18e91t47r 94M24a16r27š91á63l35e37k 9855602604139

Výkřik zaslepeného fanouška.

0/0
10.8.2017 16:23

V42á26c63l11a20v 77K69u32t34n75a47r 7330837718903

Tak italské benzínové motory byly a jsou stále špičkové - twin spark, V6 Busso nebo 1,75 Tbi...

+1/0
10.8.2017 16:28

O60n56d57r82a 10M55a33r92a84d48a 7840253907884

Motory joo, ale co ten zbytek?

0/0
10.8.2017 18:34

P37e43t12r 27M89a14r16š76á28l54e32k 9835252104709

Co je se zbytkem?

0/0
10.8.2017 22:28

J40i44ř35í 41J16u76r53á84š15e36k 8197575770777

Koukam na odkaz pod clankem, kde se uz pred ctyrmi lety psalo, ze na stejnem motoru pracuje i Hyundai. Je to tedy vazne unikat?

0/0
10.8.2017 9:09

J85i29ř88í 42S88c31h57w57a29c76h 8938724158346

na dieselu na benzín pracuje/pracovalo spousta automobilek a spoustu let, třeba např. i Mercedes. Ale přináší to spoustu problémů, které zatím nikdo nedotáhl do konečného a použitelného řešení. Takže ano nyní zatím unikát.....

0/0
10.8.2017 10:47







Najdete na iDNES.cz