Diskuse k článku

Technický unikát od Mazdy: benzinový motor, který funguje jako diesel

Automobilka Mazda jde ve světě spalovacích motorů vlastní cestou. Cizí jí byl downsizing a i k přeplňování se staví rezervovaně. Teď oznámila, že v roce 2019 uvede na trh doslova revoluční benzinový motor Skyactive-X. Ten bude sice spalovat benzin, ale fungovat bude jako dieselový agregát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T31o67m51á64š 82K11u61c12h61a59ř 3227691188881

I kdyby to mělo 2x vyšší účinnost a z výfuku šla jen vůně fialek, tak úžasná EU jim tu stejně brzy spalovací motor nedovolí prodávat. :-P

0/0
10.8.2017 22:44

J46i93ř41í 33S39c14h18w69a19c42h 8658174348296

....protože z výfuku žádná vůně fialek nikdy nepůjde a dvakrát vyšší účinnost taky nebude.....

0/−1
10.8.2017 22:57

J86i17ř52í 17E95r72b35e56n 1413314796177

A proč sem taháte EU, když svět je veliký a nikdo jim nebráni prodávat jinde?

0/0
11.8.2017 5:40

J18a88r24o88m64í27r 53K25r14á17l 4240359674399

Pošuci jsou všude. :-/

0/0
11.8.2017 7:19

J39i22ř96í 41S32c27h93w36a81c73h 8528684618226

takže EU je v tom vlastně úplně nevinně......

0/0
11.8.2017 20:13

T25o21m47á10š 11K58u95c98h79a94ř 3527111888791

Ale to nám bude prd platné, ne? ;-)

0/0
14.8.2017 12:17

F13r81a98n38t80i38š43e94k 43M43o88s56s 8892243619419

To mě nepřekvapuje. Současný 2.0 v Mazdě 3 je podle mě nejlepší motor v nižší střední třídě.

+5/0
10.8.2017 16:22

J24i21ř58í 91S13c87h95w76a35c65h 8798434228276

a viděl ho někdo po 200 nebo 300 kkm? ;-)

0/0
10.8.2017 16:35

F46r78a25n15t56i78š91e53k 39M79o82s81s 8262133659229

No právě že si u tohoto atmosférického dvoulitru s "poměrně malým" výkonem dokáži představit 2x - 3x větší životnost oproti třeba 1,4 turbům.

+3/0
10.8.2017 16:42

M11a15r84t27i63n 37K88a40r87á98s92e13k 9618543718638

A diky cemu? Diky tomu ze musi pracovat ve vyssich otackach, ma vyssi kompresni pomer apod?

+1/0
10.8.2017 19:46

O60n30d26r52a 77M73a19r15a62d32a 7670283217294

Jedna věc je motor a druhá věc jsou agregáty... ten motor nemá tak choulostivé čerpadlo, vysokotlaké vstřiky, DPF, EGR, turbo... I pracovní tlaky budou výrazně nižší.

+3/0
10.8.2017 19:53

M16a79r72t69i53n 77K37a37r98á81s50e36k 9748683788978

Co vas vede k domnence, ze moderni dvoulitrove bezinaky od mazdy nemaji chouslostiva cerpadla, vysokotlake vstriky a vsechno okolo? Ten motor ty vsechny soucastky ma, jen nema turbo a DPF (ale to nema dneska jeste praktickyz adny bezinak)....

Jinak ze by mel motor s rekordne vysokym kompresnim pomerem vyrazne nizsi pracovni tlaky? To je taky zajimava uvaha...

+2/0
10.8.2017 20:00

J50i76ř35í 21S28c64h81w49a69c33h 8408754228116

vysokotlaké vstřiky samozřejmě má....aby tak vysoká komprese fungovala je ten motor řízen poměrně složitou elektronikou s několika čidly.

kromě vysokého stupně komprese je základním "principem" skyactivu maximální odlehčení všech pohyblivých součástí, proto jsem zvědavý na to jak budou ty motory vypadat třeba po 200 kkm, jestli to odlehčování náhodou někde "soudruzi z Japonska" nepřehnali ;-)

0/0
10.8.2017 20:25

F15r31a21n75t78i86š33e88k 84M28o85s32s 8922273699369

Jel jste s tím motorem? Tento motor vůbec nepotřebuje vysoké otáčky, jede velmi slušně v nízkých.

0/0
10.8.2017 22:05

M47a43r45t82i33n 27K50a85r18á87s24e90k 9298833538968

Ano jel, planuju si ho I koupit pristi rok, pokud se neco nepodela, jasne nejak vytacet ho potreba neni, presto porpoti mensim turbum proste pracuje pri vyssich otackach...

0/0
10.8.2017 22:14

J60i85ř80í 45K15o62c91u98r21e26k 6875494915428

Viděl jsem motor z Octavie po 180 tkm. Ale ikdyž se honosí názvem Touring Sport, tak 37 kW by dnes nestačilo snad ani do města.

+1/0
10.8.2017 17:11

P41e87t31r 98M96i92c41h76a27l 2800144701892

Vysoký kompresní poměr, přeplňování, spalování chudé směsi za vysoké teploty. Co mi to jen připomíná?

Chybí už jen DPF a močovina. :-D

+5/0
10.8.2017 15:54

D69e97n18i97s 65H44u41m35l 4422405875906

bude muset být taky

0/0
10.8.2017 23:05

J42i80ř53í 82K22n10o62t46e26k 5552827123961

Počkám až se vyjádří pan Báča, odborník přes vše motorové. Pak se teprve rozhodnu...

+2/0
10.8.2017 15:12

P83e56t13r 28M19i62c64h11a91l 2110384221182

Ten maximálně vykřikne "japan power". :-)

+1/0
10.8.2017 15:55

J89a82n 56M10a15l55ý 3902212152605

Problémem vidím emise NOx

+1/−2
10.8.2017 14:26

J59i33ř43í 67K13o18c53u53r52e35k 6945674605838

Problém to bude v přechodových režimech. V ustáleném a mírně se měnícím záběru (plynulá jízda na jeden kvalt) to problém není. Problém NOx je u volnoběhu a časté změněně zatížení motoru. To EGR negokáže uregulovat, neregakuje dostatečně rychle.

0/0
10.8.2017 17:08

O32n23d31r34a 35M41a88r51a54d98a 7910713627684

nojo, ale tyto problematické stavy které zmiňujete se dějí poměrně často během jízdy :( a EGR to je taky součástka která zrovna spolehlivost motorů nezvýšila.

0/0
10.8.2017 19:56

M54a76r55c16e71l 50S52t67a85r29ý 9958964823579

to bude poruchový jak blázen....

+1/−3
10.8.2017 14:02

M84a68r82t93i25n 95V25o82j41á68č85e78k 9293707801886

pokud koupíte až nějaký facelift tak nebude ,mazda motory umí

+1/0
10.8.2017 14:42

L68a21d45i90s83l97a57v 48K60a87l43o79u54s 7455156391430

Čím vyšší komprese, tím vyšší účinnost. Akorát je to pak o to víc lenivější. Mazdu bych si rád pořídil. Bohužel bojím se koroze na voze, mazdy jsou tím vyhlášené.

+2/−1
10.8.2017 10:11

Z15d92e69n40ě19k 77M46á71č38a93l24a 1473855709330

Jestliže ji chcete mít 15 let, obava je oprávněná. Jestliže kratší dobu, není se bát čeho.

0/0
10.8.2017 10:30

M96a14r39e37k 85M47a65l10ý 1702348541630

Pořád? Měl jsem tři Mazdy, v rodině pak další a je pravda, že ta koroze je snad jediný problém Mazdy, resp. jsem myslel, že se to týká modelů tak 10 let zpátky a že u nových je to už lépe pořešené.

+2/0
10.8.2017 10:59

Z18d81e13n86ě33k 80M49á84č64a87l29a 1373115669530

No tak mám za to, že za 15 let úplně stejně shnije VW i embéčko. Moje Mazda6 z roku 2005 začala hnít už v r. 2007. Ale vše bylo kryto zárukou. Dnes to tak již není.

+2/0
10.8.2017 11:42

M21a68r62t34i23n 11D71u56f57e40k 3742127578664

Co není? Záruka nebo rychlá koroze?

0/0
12.8.2017 12:08

M36a69r69t83i33n 82V63o56j90á36č24e15k 9313477411266

tyhle nový jsou na korozi v pohodě ,myslím ,že v roce 2005 prošel postup výroby karoserii změnou týkající se nějakého nástřiku kovů a od té doby dobrý

0/0
10.8.2017 14:44
Foto

J20i98ř83í 80B22a87b11i71n29s50k16ý 7197559398911

řekl bych že řešením bude návrat k páře , kompresní poměr xx : x to už je síla to už tam můžete klidně vstříknout vodu

0/0
10.8.2017 10:10

K15a46r37e97l 60M58a67z27a43č 3707573226709

Mazda R^

+8/0
10.8.2017 10:09

Z97d98e95n49ě18k 25M24á63č13a72l85a 1243815679220

Mám osobně již třetí Mazdu a v rodině jich je dalších 5. Z žádnou nejsou žádné problémy a benzíňáky jsou v podstatě bezúdržbové.

+5/0
10.8.2017 10:28

V13í42ť57a 46K44r96u31t98i84š 1200434655607

Takže příznivci japonských atmosfér budou hýkat blahem, konečně další spolehlivý a jednoduchý motor. ;-D Jen bude mít kompresi jak nafťák (projev?), dva způsoby zapalování (což uřídit určitě bude levou zadní), kompresor ...

0/0
10.8.2017 10:00

Z40d66e46n50ě39k 88M10á31č50a19l68a 1473235769510

Tak na Japonský benzínový motory prostě žádný Evropský nemají a ani historicky nikdy neměli. Proto taky Němci zvolili cestu TDI / PD a dalších různých D.

+13/−3
10.8.2017 9:32

J42i63ř21í 45S76c10h14w40a38c98h 8758364118766

tak Wankel od Mazdy byl taky benzínový a kde je mu konec.....

toto může klidně dopadnout podobně, nepřeji jim to, ale úspěch rozhodně není zaručený....

+1/0
10.8.2017 10:42

Z96d64e96n81ě58k 12M71á15č49a73l51a 1783225819900

Wankel je neporovnatelný s běžnými motory, tam byl problém s materiálem těsnící hrany trojbokého pístu. Toto je stále stejná - i když na jiné technické úrovni - koncepce motoru. Nebojím se, že by si s tím Japonci neporadili. Ostatně dnešní Skyactive motory v Mazdách mají také vysoký kompresní poměr.

0/0
10.8.2017 10:48

P82e53t57r 51B55o32ž30e82k 1403612163222

Jenže tam nejsou svíčky. Bude na ně obrovský tlak.

0/0
10.8.2017 11:02

J40i22ř73í 30S72c22h14w49a41c28h 8488704578706

tak jelikož se o tuto koncepci motoru neúspěšně pokouší spousta automobilek už několik desítek let, tak se nejedná o nic jednoduchého ani běžného..... A skyactive v dieselu už si závažnými problémy s odíráním vaček taky prošel... .

0/0
10.8.2017 11:33

H70a35n30u91š 58H46o60r97á38k 9281334486233

Umrel na ekologii, wankel ma ztratovy mazani, pali olej a timpadem nejnovejsima normama neprojde(i kdyz Euro4 dat umeli).

+1/0
10.8.2017 11:30

J50a58n 38M28a41l52ý 3432612202655

Nemyslím si. Fiatacke benzíny řady FIRE jsou již bez větších emisních úprav synonymem spolehlivosti přes 30 let

+1/−2
10.8.2017 14:29

P47e60t28r 35H72o56c50h35m18a80n 2970606585571

Fiaťácké ;-D;-D;-D R^R^R^

Ty voe, já nemůžu

0/−5
10.8.2017 15:58

J19a69n 56M74a78l23ý 3442122492725

Je to dle vás divné, ale je to tak. Zapátrejte, ano?

0/0
10.8.2017 23:17

P89e97t81r 89M29a38r14š37á19l25e63k 9535962284349

Výkřik zaslepeného fanouška.

0/0
10.8.2017 16:23

V35á80c76l97a40v 42K52u97t79n70a31r 7820857858413

Tak italské benzínové motory byly a jsou stále špičkové - twin spark, V6 Busso nebo 1,75 Tbi...

+1/0
10.8.2017 16:28

O51n12d58r77a 62M81a58r67a44d88a 7510923327484

Motory joo, ale co ten zbytek?

0/0
10.8.2017 18:34

P41e54t25r 59M55a53r87š62á34l51e42k 9575552834209

Co je se zbytkem?

0/0
10.8.2017 22:28

J57i17ř31í 50J33u82r22á50š47e49k 8717535320197

Koukam na odkaz pod clankem, kde se uz pred ctyrmi lety psalo, ze na stejnem motoru pracuje i Hyundai. Je to tedy vazne unikat?

0/0
10.8.2017 9:09

J62i50ř90í 58S75c41h38w75a67c36h 8398864638496

na dieselu na benzín pracuje/pracovalo spousta automobilek a spoustu let, třeba např. i Mercedes. Ale přináší to spoustu problémů, které zatím nikdo nedotáhl do konečného a použitelného řešení. Takže ano nyní zatím unikát.....

0/0
10.8.2017 10:47

Najdete na iDNES.cz