Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R91o88m45a90n 19Š95e61s87t72á85k 5534229473583

K článku bych doplnil:

Pokud se bojíte v zúžení předjet kamion, zařaďte se do pravého pruhu a nezdržujte ostatní.

+23/−1
doporučit
11.8.2017 9:58

J60a37k16u31b 77K92a70m86e66n84i23c78k97ý 4369552517616

tak jako kdyz jedu zuzenim, tak mam snad dve zrcatka a podle nich si vypozoruju, jestli se vejdu nebo ne, horsi jsou blbci, co se trousi levym pruhem 10 km pod dovolenou rychlosti a boji se predjet v zuzeni kamion, ale doprava taky neuhnou

+20/−1
doporučit
11.8.2017 8:02

K19a63r76e74l 98S50t36r60ž58a85n96o97v82s11k22ý 1688225345

Taky neznám šířku svého auta, ale snad vidím, jestli se do pruhu vejdu nebo ne. Oproti mnoha bezohledným řidičům SUV, kteří ve zúžených úsecích D1 jezdí v tom užším levém pruhu a čtvrt auta jim leze do toho pravého.

+13/0
doporučit
11.8.2017 10:25

M62a46r41t20i67n 66K34ř13í32ž 9213212690167

Cítit se v zúžení při předjíždění jedoucího kamionu komfortně je nesmysl. Nikdy nevíte, co udělá a kdy vybočí do vašeho pruhu.

+13/−1
doporučit
11.8.2017 14:37

P46e20t75r 88U44l71l59m20a10n55n 2717918947722

A není to jedno? Já když jedu zúžením, tak téměř vždy je zúžení nerovnoměrné. Jedu si pohodu, jsem třeba zrovna vedle kamionu a najednou mám v cestě "kužel". A k čemu mi potom je, že moje auto má menší šířku, než bylo napsáno na značce?

+18/−5
doporučit
11.8.2017 0:15

D13a65v72i54d 66Z72a72j18d19á50k 8515952510711

Nejlepsi vo jsou ti, co se tam nevejdou a zacnou vytlacovat ty v pravem pruhu. Pritom na leve strane maji mezeru pomalu na dalsi auto. Vetsinou pani v SUV.

+8/0
doporučit
11.8.2017 14:28

P75a38v24e89l 52J48e85ř31á93b65e49k 7191112344167

Levý užší pruh . Stáhnu zrcátka, stáhnu zadek, projedu mezi kamiony a sloupky a na nejbližším odpočívadle přesto vyměním slipy.

D1 - hrozná spotřeba spodního prádla.:-(

+7/0
doporučit
11.8.2017 11:52

J74o49s24e93f 63K68a40r77f54í48k 7952965376680

Fakt miluju ty "korektní výraz" co se z velkým aktem nacpou do levého pruhu ve zúžení a protože se tam nevlezou, tam jim kus auta čumí do pravého pruhu a ještě na mě blikají, ať jim koukám uhnout:-P

+6/0
doporučit
11.8.2017 15:23

R82o81b84e64r28t 52M19a51t19u98l33a 8457649486655

já taky nevím jak mám široké auto, ale ono je stejně trochu nepraktické chodit s metrem a měřit jestli se vejdu. Lepší je použít oči ony totiž vidí, jestli se vejdu nebo ne a případně můžu to auto ještě zúžit sklopením zrcátek což se při parkování občas hodí:-P

+7/−1
doporučit
11.8.2017 5:11

J42a69r36o56m41í82r 40Š97t82o75h93a54n21s26l 5964119724482

Az se silnicari nauci stavet zabrany a malovat cary rovne budu koukat na nejakou sirku...ale tady se na pravidla hrat neda...bud se tam vejdu a nebo nevejdu...uz se mi parkrat stalo, ze jsem jel vedle kamionu po trave (coz v 80km/h neni moc prijemne), jen kvuli sikme zlute care...a nejednou jsem sel tvrde na brzdy, kvuli "bouli" na betonovych zaterasach...ale sure, budu sledovat sirku na centimetr vcetne zrcatek...

+9/−3
doporučit
11.8.2017 3:47

P35a29v48e51l 55R95e15z52n54i68c17e42k 3885984394642

Tak tento clanek by si hlavne meli precist vsichni zavodnici v dodavkach kuryrnich spolecnosti... Za posledni pulrok jsem pravidelne jezdil brno-praha i nekolikrat tydne a konkretne kuryrni dodavky (jejich ridici) jsou jedni z nejhorsich ucastniku provozu... Na volne dalnici bezne 150+ km/h ve zuzeni permanentne v levem pruhu 100km/h i vice... Co dodat

+5/0
doporučit
11.8.2017 17:04

R66a42d76i60m 19Z69e84h97e18r 3704730413911

Moje auto je široké akorát na to, abych zajel do garáže. Je ale zajímavé, že když do garáže zajíždí manželka, tak je auto najednou o metr širší. Vot téchnika...

+4/0
doporučit
11.8.2017 16:20

J53i17ř36í 83Ř19e45h10o24ř 9868738316138

každému je znalost šířky volná. Stejně nejvíc v levém pruhu dračí právě ty širší SUV, kteří prostě nejsou dost dospělí na to jet v pravém pruhu, kde se beztak v drtivé většině případů jede plynule povolených 80 a víc. Samotné zpomalení je vždycky způsobeno nikoliv pomalými kamiony, ale v místech kde zůžení je vedeno do protisměrných pruhů dálnice. A kde každý logicky ubere. V případě delšího a většího nahustění pak už vznikají takové ty přirozené zácpy, kde trvá dlouho, než se kilometr aut rozjede z pomalejší rychlosti. A v takových pomalých rychlostech už si do levého troufne každý.

+4/0
doporučit
11.8.2017 12:57

P86e24t33r 65M93i76c63h89a53l 2830294501632

Proč já vždycky narazím na ty, kteří si jenom myslí, že v tom levém pruhu umí jet?

+3/0
doporučit
11.8.2017 17:31

P78a50v30e39l 79L81á63n22í98k 5469415322327

Normální. na D1 v těch z ́ženích kde jsou sice dva pruhy ale hodně na těsno se snaží předjíždět kde kdo, klidně i široký kamiony atd... a když se tam nevejde tak začne problikávat dálkovejma, super taktika :D

Samozřejmě o nějaký dodržování 80 Km/h u těchto lidí nemůže být řeč

+3/0
doporučit
11.8.2017 16:56

R53a98d24i76m 92K20a73l72a93s 2450286142411

Mě tedy také rozčiluje, pokud někdo jede v zúžení 60km/hod, ale ono je to ve finále prašť jak uhoď:-). Zkusil jsem propočítat zúžený úsek o délce 1km, v němž nikdo nepředjíždí a jede se pouze v jednom pruhu. Délku vozu uvažuji 4,5m a provedl jsem propočet pro rychlosti 60, 80 a 100km/hod. Vzdálenost mezi auty řeším podle rychlosti a odpovídá ekvivalentu 2s v metrech.

Pro rychlost 60km/hod je v zúžení s rozestupy 26,4 aut. Pro rychlost 80km/hod je v zúžení 20,4 aut a pro 100km/hod 16,7 aut. Při rychlosti 60 km/hod projíždí úsek o délce 1 km jedno auto 1 minutu, při 80km/hod je to 0,75 minuty a pro 100km/hod samozřejmě 0,6 minuty.

Takže za 1 minutu projede zúžením při rychlosti 60km/hod (26,4 aut), při 80km/hod (27,2 aut) a pro 100km/hod (27,8 aut). Rozdíl propustnosti mezi "šedesátkou" a "stovkou" je 1,4 auta za minutu.

U delšího úseku třeba 10 km jsou to stejná čísla jen krát 10. - Rozdíl mezi 60 a 100km/hod pak odpovídá přibližně 14 autům za minutu, což se zdá hodně, ale odpovídá to zhruba 5% z počtu projetých aut při rychlosti 60, 80 a 100km/hod na daném úseku.

Můj závěr tedy je, že i když člověk chvíli jede v zúžení kvůli někomu 60km/hod, než ho předjede a pak pokračuje někde okolo 80km/hod propustnost zúžení se dramaticky nemění. Je to tedy jen o nervech:-). Větších rozdílů v propustnosti při různých rychlostech bych dosáhl jedině, pokud bych zrušil (omezil) bezpečnou vzdálenost. Což někteří lepiči aplikují:-). Ale zase by se pak člověk neměl divit, pokud z takového přístupu vzejde nehoda:-)

+3/0
doporučit
11.8.2017 13:28

R17a82d86i18m 34S66k72á15l67a 1242690442148

Názevčlánku je trochu o ničem – správně mělo být napsáno, že 86% řidičů vůbec neví,jak tyto zúžené pruhy využívat, a v článku to bohužel taky ani náznakem nezaznělo.Určitě to není o tom že v pravém širším pruhu mají jet všichni podstanovenou rychlostí (zpravidla 60 nebo 80 km/h) a levým užším pruhem to majívšichni kropit 100 km/h a víc. Správně to má být tak, že oba pruhy mají jetstejnou rychlostí, ale auta mají být přeložená cikcak, tím se plně využijekapacita obou pruhů a zdržení před zúžením jsou pak minimální a na západ od násto tak ve většině případů celkem i dobře funguje. Bohužel u nás to vypadá častospíše tak, že všichni jsou nasáčkovaní v pravém pruhu a jedou 10 km/h polimitem podle nejpomalejšího v koloně, zatímco vlevo letí jedno SUV jakokrál. Takže já osobně těm, co se nebojí vyjet vlevo a jet šikmo za vpravojedoucím kamionem na horní hranici povolené rychlosti, dávám palec nahoru. Ze všehonejhorší je blikání, troubení a přejíždění z pruhu do pruhu, z toho potomvznikají ty několika set metrové až kilometrové kolony před každým zúžením,kdežto kdyby všichni jeli uvedeným způsobem, tak by byla jízda mnohemplynulejší pro všechny, ale to ti spěchálkové bohužel nechtějí slyšet, natož sepodle toho řídit.

+6/−5
doporučit
11.8.2017 9:14
Foto

J19i18ř14í 50K81r11á42k49o76r49a 9229603

Já nemám ani páru, kolik cm měří moje auta na šířku, ale přesně vím, jestli se někam vejdu nebo ne.

+4/−2
doporučit
11.8.2017 14:42

J72o55s76e68f42f 31M26u96s72i97l 7759145736780

Všichni si zvykli jezdit uprostřed a pak, když si musí hlídat jednu stranu tak finýto. A když je ještě z druhý strany na půl metru auto, tak aorta jede naplno.

+2/0
doporučit
11.8.2017 17:17

R68o26b64e38r38t 79K72o82c11i68á32n 5229447856637

Většina řidičů ani neví, že jejich auto má plynový pedál, zrcátka a blinkry, natož aby znala jeho rozměry...

+2/0
doporučit
11.8.2017 17:09

J64o66s69e36f 44L77i89n14h71a46r96t 8726713150422

Dva pruhy ve zúžení úplně zrušit! Spousta řidičů je sebejistých a kvůli jejich předjíždění se zpomaluje pruh pravý.

Doporučuji jeden širší pruh, rychlost 100km/h, jelo by se podle nejpomalejšího vozu. Při přednosti sanitce auta sjedou co nejblíže k pravému okraji a rychlé uvolní cestu.

Při předjíždění ve zúžení je nejvíc nehod a vytváří se kolony na dálnici.

Řidič v levém půlpruhu nemůže vidět, jakou má v pravém pruhu řidič např. nákladního vozu místní překážku po pravé straně.

Je to hazard, a zbytečný!

+5/−12
doporučit
11.8.2017 9:27

M14a39r70t22i83n 77K20ř47í69ž 9493762700857

Je to známá věc, přesto pro řadu lidí nepochopitelná - nižší rychlost znamená plynulejší dopravu a prudkého brzdění je tak méně, že je to ve finále rychlejší. To platí ve městě i na dálnici.

+2/−3
doporučit
11.8.2017 14:52

P54e55t97r 45N62e41h15a38s49i68l 4942885644534

potkal jsem tam blba v BMW SUV, který pro jistotu jel uprostřed těch 2 pruhů. Takže celou cestu blokoval levý pruh a to jen aby ho nepředjela úzká fabie.

Takže kvůli tomuhle idiotovi museli všichni 8 km jet 70-kou. Tak tomu se říká plynulost.

+1/0
doporučit
19.8.2017 10:28

V28á41c65l17a66v 49D96o38k61s98a59n18s52k27ý 5961302589738

To je dobrej nesmysl. Vidím to dnes a denně na silnicích. Většina řidičů oa na spis pocit že řídí kamion a není schopna jet uzsim pruhem.

+1/0
doporučit
11.8.2017 17:32

K91a45r57e73l 10V44a40c65h76u92t 9453432819573

Někdy se necítíme ani na předjetí kamionu na normální dvouproudé dálnici - to když jeho řidič "štrykuje" stylem hned metr vlevo hned metr vpravo... ;-D :-/ Rv

+1/0
doporučit
11.8.2017 6:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.