Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R51o98m65a26n 10Š15e11s76t94á39k 5284669723923

K článku bych doplnil:

Pokud se bojíte v zúžení předjet kamion, zařaďte se do pravého pruhu a nezdržujte ostatní.

+23/−1
doporučit
11.8.2017 9:58

J84a44k20u69b 11K34a77m27e13n88i47c87k85ý 4399462357846

tak jako kdyz jedu zuzenim, tak mam snad dve zrcatka a podle nich si vypozoruju, jestli se vejdu nebo ne, horsi jsou blbci, co se trousi levym pruhem 10 km pod dovolenou rychlosti a boji se predjet v zuzeni kamion, ale doprava taky neuhnou

+20/−1
doporučit
11.8.2017 8:02

K16a52r92e60l 61S60t70r50ž39a46n61o80v75s47k16ý 1528185515

Taky neznám šířku svého auta, ale snad vidím, jestli se do pruhu vejdu nebo ne. Oproti mnoha bezohledným řidičům SUV, kteří ve zúžených úsecích D1 jezdí v tom užším levém pruhu a čtvrt auta jim leze do toho pravého.

+13/0
doporučit
11.8.2017 10:25

M38a77r69t18i33n 38K62ř22í36ž 9793732290947

Cítit se v zúžení při předjíždění jedoucího kamionu komfortně je nesmysl. Nikdy nevíte, co udělá a kdy vybočí do vašeho pruhu.

+13/−1
doporučit
11.8.2017 14:37

P34e11t78r 66U16l12l51m55a97n58n 2877358857702

A není to jedno? Já když jedu zúžením, tak téměř vždy je zúžení nerovnoměrné. Jedu si pohodu, jsem třeba zrovna vedle kamionu a najednou mám v cestě "kužel". A k čemu mi potom je, že moje auto má menší šířku, než bylo napsáno na značce?

+18/−5
doporučit
11.8.2017 0:15

D74a94v46i19d 20Z26a30j22d96á32k 8935252220861

Nejlepsi vo jsou ti, co se tam nevejdou a zacnou vytlacovat ty v pravem pruhu. Pritom na leve strane maji mezeru pomalu na dalsi auto. Vetsinou pani v SUV.

+8/0
doporučit
11.8.2017 14:28

P41a65v46e49l 59J79e54ř78á34b91e18k 7921302264517

Levý užší pruh . Stáhnu zrcátka, stáhnu zadek, projedu mezi kamiony a sloupky a na nejbližším odpočívadle přesto vyměním slipy.

D1 - hrozná spotřeba spodního prádla.:-(

+7/0
doporučit
11.8.2017 11:52

J16o93s23e86f 28K52a94r16f66í75k 7962115186880

Fakt miluju ty "korektní výraz" co se z velkým aktem nacpou do levého pruhu ve zúžení a protože se tam nevlezou, tam jim kus auta čumí do pravého pruhu a ještě na mě blikají, ať jim koukám uhnout:-P

+6/0
doporučit
11.8.2017 15:23

R91o34b50e64r12t 95M27a13t18u10l93a 8627809746295

já taky nevím jak mám široké auto, ale ono je stejně trochu nepraktické chodit s metrem a měřit jestli se vejdu. Lepší je použít oči ony totiž vidí, jestli se vejdu nebo ne a případně můžu to auto ještě zúžit sklopením zrcátek což se při parkování občas hodí:-P

+7/−1
doporučit
11.8.2017 5:11

J67a13r31o17m35í77r 79Š97t19o55h20a44n63s37l 5594679554142

Az se silnicari nauci stavet zabrany a malovat cary rovne budu koukat na nejakou sirku...ale tady se na pravidla hrat neda...bud se tam vejdu a nebo nevejdu...uz se mi parkrat stalo, ze jsem jel vedle kamionu po trave (coz v 80km/h neni moc prijemne), jen kvuli sikme zlute care...a nejednou jsem sel tvrde na brzdy, kvuli "bouli" na betonovych zaterasach...ale sure, budu sledovat sirku na centimetr vcetne zrcatek...

+9/−3
doporučit
11.8.2017 3:47

P23a31v94e89l 88R21e25z56n53i23c48e66k 3605484724982

Tak tento clanek by si hlavne meli precist vsichni zavodnici v dodavkach kuryrnich spolecnosti... Za posledni pulrok jsem pravidelne jezdil brno-praha i nekolikrat tydne a konkretne kuryrni dodavky (jejich ridici) jsou jedni z nejhorsich ucastniku provozu... Na volne dalnici bezne 150+ km/h ve zuzeni permanentne v levem pruhu 100km/h i vice... Co dodat

+5/0
doporučit
11.8.2017 17:04

R41a96d26i12m 98Z43e80h88e85r 3374510383711

Moje auto je široké akorát na to, abych zajel do garáže. Je ale zajímavé, že když do garáže zajíždí manželka, tak je auto najednou o metr širší. Vot téchnika...

+4/0
doporučit
11.8.2017 16:20

J98i93ř78í 97Ř71e90h62o13ř 9208598186678

každému je znalost šířky volná. Stejně nejvíc v levém pruhu dračí právě ty širší SUV, kteří prostě nejsou dost dospělí na to jet v pravém pruhu, kde se beztak v drtivé většině případů jede plynule povolených 80 a víc. Samotné zpomalení je vždycky způsobeno nikoliv pomalými kamiony, ale v místech kde zůžení je vedeno do protisměrných pruhů dálnice. A kde každý logicky ubere. V případě delšího a většího nahustění pak už vznikají takové ty přirozené zácpy, kde trvá dlouho, než se kilometr aut rozjede z pomalejší rychlosti. A v takových pomalých rychlostech už si do levého troufne každý.

+4/0
doporučit
11.8.2017 12:57

P67e27t40r 34M20i23c22h27a61l 2370264851652

Proč já vždycky narazím na ty, kteří si jenom myslí, že v tom levém pruhu umí jet?

+3/0
doporučit
11.8.2017 17:31

P27a85v79e66l 28L88á27n46í57k 5809315852627

Normální. na D1 v těch z ́ženích kde jsou sice dva pruhy ale hodně na těsno se snaží předjíždět kde kdo, klidně i široký kamiony atd... a když se tam nevejde tak začne problikávat dálkovejma, super taktika :D

Samozřejmě o nějaký dodržování 80 Km/h u těchto lidí nemůže být řeč

+3/0
doporučit
11.8.2017 16:56

R49a87d64i40m 72K79a85l77a88s 2290686702341

Mě tedy také rozčiluje, pokud někdo jede v zúžení 60km/hod, ale ono je to ve finále prašť jak uhoď:-). Zkusil jsem propočítat zúžený úsek o délce 1km, v němž nikdo nepředjíždí a jede se pouze v jednom pruhu. Délku vozu uvažuji 4,5m a provedl jsem propočet pro rychlosti 60, 80 a 100km/hod. Vzdálenost mezi auty řeším podle rychlosti a odpovídá ekvivalentu 2s v metrech.

Pro rychlost 60km/hod je v zúžení s rozestupy 26,4 aut. Pro rychlost 80km/hod je v zúžení 20,4 aut a pro 100km/hod 16,7 aut. Při rychlosti 60 km/hod projíždí úsek o délce 1 km jedno auto 1 minutu, při 80km/hod je to 0,75 minuty a pro 100km/hod samozřejmě 0,6 minuty.

Takže za 1 minutu projede zúžením při rychlosti 60km/hod (26,4 aut), při 80km/hod (27,2 aut) a pro 100km/hod (27,8 aut). Rozdíl propustnosti mezi "šedesátkou" a "stovkou" je 1,4 auta za minutu.

U delšího úseku třeba 10 km jsou to stejná čísla jen krát 10. - Rozdíl mezi 60 a 100km/hod pak odpovídá přibližně 14 autům za minutu, což se zdá hodně, ale odpovídá to zhruba 5% z počtu projetých aut při rychlosti 60, 80 a 100km/hod na daném úseku.

Můj závěr tedy je, že i když člověk chvíli jede v zúžení kvůli někomu 60km/hod, než ho předjede a pak pokračuje někde okolo 80km/hod propustnost zúžení se dramaticky nemění. Je to tedy jen o nervech:-). Větších rozdílů v propustnosti při různých rychlostech bych dosáhl jedině, pokud bych zrušil (omezil) bezpečnou vzdálenost. Což někteří lepiči aplikují:-). Ale zase by se pak člověk neměl divit, pokud z takového přístupu vzejde nehoda:-)

+3/0
doporučit
11.8.2017 13:28

R98a34d51i15m 81S18k97á40l52a 1112450652618

Názevčlánku je trochu o ničem – správně mělo být napsáno, že 86% řidičů vůbec neví,jak tyto zúžené pruhy využívat, a v článku to bohužel taky ani náznakem nezaznělo.Určitě to není o tom že v pravém širším pruhu mají jet všichni podstanovenou rychlostí (zpravidla 60 nebo 80 km/h) a levým užším pruhem to majívšichni kropit 100 km/h a víc. Správně to má být tak, že oba pruhy mají jetstejnou rychlostí, ale auta mají být přeložená cikcak, tím se plně využijekapacita obou pruhů a zdržení před zúžením jsou pak minimální a na západ od násto tak ve většině případů celkem i dobře funguje. Bohužel u nás to vypadá častospíše tak, že všichni jsou nasáčkovaní v pravém pruhu a jedou 10 km/h polimitem podle nejpomalejšího v koloně, zatímco vlevo letí jedno SUV jakokrál. Takže já osobně těm, co se nebojí vyjet vlevo a jet šikmo za vpravojedoucím kamionem na horní hranici povolené rychlosti, dávám palec nahoru. Ze všehonejhorší je blikání, troubení a přejíždění z pruhu do pruhu, z toho potomvznikají ty několika set metrové až kilometrové kolony před každým zúžením,kdežto kdyby všichni jeli uvedeným způsobem, tak by byla jízda mnohemplynulejší pro všechny, ale to ti spěchálkové bohužel nechtějí slyšet, natož sepodle toho řídit.

+6/−5
doporučit
11.8.2017 9:14
Foto

J78i85ř81í 14K76r52á69k78o50r42a 9419833

Já nemám ani páru, kolik cm měří moje auta na šířku, ale přesně vím, jestli se někam vejdu nebo ne.

+4/−2
doporučit
11.8.2017 14:42

J48o96s27e94f92f 85M54u25s23i17l 7189485266380

Všichni si zvykli jezdit uprostřed a pak, když si musí hlídat jednu stranu tak finýto. A když je ještě z druhý strany na půl metru auto, tak aorta jede naplno.

+2/0
doporučit
11.8.2017 17:17

R29o49b95e87r19t 77K57o67c13i43á17n 5199787356387

Většina řidičů ani neví, že jejich auto má plynový pedál, zrcátka a blinkry, natož aby znala jeho rozměry...

+2/0
doporučit
11.8.2017 17:09

J50o60s37e34f 19L87i31n53h25a38r92t 8366273440492

Dva pruhy ve zúžení úplně zrušit! Spousta řidičů je sebejistých a kvůli jejich předjíždění se zpomaluje pruh pravý.

Doporučuji jeden širší pruh, rychlost 100km/h, jelo by se podle nejpomalejšího vozu. Při přednosti sanitce auta sjedou co nejblíže k pravému okraji a rychlé uvolní cestu.

Při předjíždění ve zúžení je nejvíc nehod a vytváří se kolony na dálnici.

Řidič v levém půlpruhu nemůže vidět, jakou má v pravém pruhu řidič např. nákladního vozu místní překážku po pravé straně.

Je to hazard, a zbytečný!

+5/−12
doporučit
11.8.2017 9:27

M66a41r18t88i42n 90K30ř81í38ž 9973752380287

Je to známá věc, přesto pro řadu lidí nepochopitelná - nižší rychlost znamená plynulejší dopravu a prudkého brzdění je tak méně, že je to ve finále rychlejší. To platí ve městě i na dálnici.

+2/−3
doporučit
11.8.2017 14:52

P90e65t52r 35N27e89h14a29s86i94l 4112985354234

potkal jsem tam blba v BMW SUV, který pro jistotu jel uprostřed těch 2 pruhů. Takže celou cestu blokoval levý pruh a to jen aby ho nepředjela úzká fabie.

Takže kvůli tomuhle idiotovi museli všichni 8 km jet 70-kou. Tak tomu se říká plynulost.

+1/0
doporučit
19.8.2017 10:28

V77á52c68l21a25v 59D24o10k25s87a95n95s40k73ý 5321182429538

To je dobrej nesmysl. Vidím to dnes a denně na silnicích. Většina řidičů oa na spis pocit že řídí kamion a není schopna jet uzsim pruhem.

+1/0
doporučit
11.8.2017 17:32

K45a95r35e34l 34V73a48c32h43u49t 9403282399463

Někdy se necítíme ani na předjetí kamionu na normální dvouproudé dálnici - to když jeho řidič "štrykuje" stylem hned metr vlevo hned metr vpravo... ;-D :-/ Rv

+1/0
doporučit
11.8.2017 6:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.