Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná dnes, počká rok a půl. Automobilka Elona Muska brzy doplní modelovou řadu na čtyři modely, jejich označení dají dohromady slovo S3XY - přesně takové mají vozy Tesly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A63n27t50o44n18i51n 73D13e70c76h67l32e89r 9385717530613

Auztor článku je až směšně zaujatý, očividně by jednu teslu taky rád, ale nemá na ni. Tak jí raději pošpiní co to de, aby se aspon trochu uklidnil, - CHUDÁK

+1/0
16.8.2017 7:55

J14a35n 94D61l26o66u14h93ý 7454759330679

Takovej medved ci bmw dokaze pri slusnem zachazeni jezdit pri stejnych jizdnich vlastnostech minimalne 15 let - a stale se da "vyhodne" prodat dal. Co ale s teslou, ktera nakrouti za 15 let ty same km a baterka bude "pri zboznem prani" sotva na polovine kapacity. Tesla nepouziva nejake zazracne technologie, jsou tam v podstate clanky, ktere najdete napriklad v produktech Apple ;-) a kdyz to realne srovnam tak muj nejstarsi Macbook z roku 2006 ma po 11 letech sotva 40% puvodni kapacity a to jsem tu baterku v podstate "setril". Tyhle auta ale pojedou az temer do dna kazdy druhy den... at pocitam, jak pocitam nic lidoveho tam nevidim... jo a cena za km u stavajicich tesel je realne okolo 1kc, to same splni jakekoliv auto prestavene na lpg ( vyjma sestivalcu,osmivalcu).

+1/−1
15.8.2017 8:03

M55a86r37t84i96n 49K43a29r95á81s74e26k 9408483608868

No baterky v autech opravdu jsou vyrazne odlisne od baterek v bezne elektronice - jak samotnou tehcnologii clanku, tak predevsim "battery managementem" diky cemuz prave nemaji problem s zivotnosti... nejake realne zkusenosti s teslami v extrmenim provozu (taxi na dlouho vzdalenosti) zatim ukazuji, ze s padanim kapacity nebude zadny zasadnejsi problem.... samo nejaky vzorek 15 let a starsich aut neni ze...

+1/0
18.8.2017 15:20

J24o80s10e25f 73N46o32v22á55k 2702469593459

Tak hlavně aby nenásledovaly modely F, A, i a L.

0/0
14.8.2017 19:22

M50a71r75t50i44n 25K88o40u46š91a 6885384344

tedy v USA je evidentně cena lidového vozítka někde jinde než u nás, ale v zemi, kde jezdí polovina populace s auty za 50 000 to asi lidovka nebude.

0/0
14.8.2017 13:49

J65i31ř59í 77S31c76h16w26a79c64h 8748184928186

tak pro takové není "lidovka" ani Dacie, když stojí třikrát více

0/0
14.8.2017 14:03

P63e24t38r 35Č12e82r82m55á20k 9988755949330

Škoda, článek se sice snaží tvářit jako hodně objektivní, přesto místami neskrývaně sklouzává k tvrzením která jsou jen na úrovni zbožného přání fandů, s realitou ale nemají moc společného.

1)Tvrzení že větší a dražší modely mají vydělat na ty levnější je zcela postavené na hlavu, je to právě naopak a tyto modely uvrhly Teslu do té ztrátovosti a teprve tyto menší modely budou výdělečnejší (resp. méně ztrátové, o reálné ziskovosti se zatím mluvit nedá). Navíc Musk se netají tím že jde o něco jiného...

2)Tesla má tradičně problém dodržet vlastní předsevzetí co se týče výše produkce a v podstatě nikdy to nesplnila, takže je úsměvné že jak se blíží rok 2018 a je čím dál tím víc jasné že původně bombasticky a suverénně uvedená hranice 500tis vozů nebude reálně naplněna, začínají se najedou ty prognózy uvádět "až" 500tis vozů. Což o to, o tu samotnou výši by až tak nešlo (protože i tak to bude úspěch a trocha toho chvástání co pak vyjde na prázdno je v komunitě tesly zkrátka akceptovatelná), problém to je ale ve vztahu k dodacím lhůtám - reálně se dnes objednané vozy dostanou do rukou zákazníku nejdříve za 2 roky, což už je u "masového lidového auto" na pováženou.

3)Porovnání prodejů premium značek na US trhu a celé produkce Tesly nedává žádný smysl, Tesla ty auta chce prodávat po celém světe a ne jen doma.

4)Za konkurenci jsou auta z premium segmentu považována kvůli ceně, počtem prodaných ks si nijak nekonkurují, takže se Tesla nikam "nevklínila".

5)Srovnání s applem je nesmysl, a to jak po technické stránce tak ekomomické - apple nenabízí revoluční nebo odlišnou techniku, ale precizně dotažený standardní produkt, a funguje jako běžná tržní firma, elektromobily prozatím bez subvencí nejsou životaschopné.

+6/−3
13.8.2017 20:44

P70e56t76r 88Č21e85r49m80á10k 9628775499680

6)Muskovi nelze upřít obchodní talent, ale investoři nejsou hloupí - investují nikoliv do Tesly jako výrobce aut (současná kumulovaná ztráta je tak obrovská že by to v z hlediska běžné návratnosti investice bylo nerentabilní, navíc sám Musk se netají tím že výroba aut možná nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne, jelikož smysl je v rozvoji technologie elektromobility a vlastní produkce aut slouží především jako rychlejší cesta k jejich následněmu rozšíření), ale právě do celého toho systému.

7)To že by měla Tesla náskok před zbytkem světa je skutečně jen zbožné přání, ještě Tesla ani neexistovala a Toyota a Lexus už prodali více baterii a elektromotorů než dodnes Tesla vyrobila, a při pohledu na to které elektromobily jsou dnes nejprodávanější je vcelku jasné že Tesla má náskok především v oblasti marketingu a PR a umí výborně prodat to co má, ale reálný technický náskok nemá.

+3/−2
13.8.2017 20:44

H53o29n69z17a 10T41a51r 3169352264172

1)Větší a dražší modely byly demonstraci technických možností

Přilákaly velké investory s celého světa a hlavně ukázaly celému světu, že to jde.

Je mnoho výrobců elektromobilu, ale Tesla Motors se nejvíc propíra . Už jen když se někde napíše >Tesla< přiláká to mnohem vice pozornosti .

2) Která jiná automobilka zazila takovou poptávku po svém novém modelu, že se na ně bude čekat až 2 roky . Předání první modelů 3 (jen zaměstnancum Tesla ) byla zajímavá finta jak uklidnit kupce a přitom otestovat vlastními zamestnanci nový produkt na výrobní nedostatky a dětské nemoci.

3)Tesla prodeje zahajuje vždy na trhu v USA Proto to srovnání

Získaní informací se zahraničí bývá obtížnější a data mohou být zkreslená.

4)Trh není nafukovací. Tesla snižje prodejní čísla ostatním.V kategorii kde nejsou masové prodeje . Když prodáte méně, tak to sakra bolí

5) Apple - Tesla Nekonečné téma http://www.hybrid.cz/tagy/apple

6) Elon Musk Kdyby neměl obchodní talent, tak by Tesla Motors nebyla tam kde je tet . "nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne" Kdyby tomu investičnímu plánu nevěřil. Nikdy by do toho nešel. Tesla proinvestováva všechny dostupné prostředky . Investice se jako jinde na světě odepisují.

7) V historii bylo mnoho společností, které přesto, že byly úspěšné a ziskové. Tak je Konkurence převálcovala třeba Nokia .

+1/−1
13.8.2017 23:00

P65e85t55r 50Č19e21r60m11á35k 9538445689130

1)V pořádku, ale nijak to nevyvrací to že ty malé modely budou vydělávat na ty velké, a nikoliv naopak.

2)Nezaměňovat příčinu a důsledek, čekací lhůta je taková kvůli malé kapacitě výroby, nikoliv kvůli velké poptávce ;-)

3)Proto srovnání je to nesmysl tak či tak, tesla těch 500tis aut ročně nechce a nebude prodávat jen na US trhu, takže je zcela zcestné to porovnávat jen s dílčími čísly jiných výrobců. Je to stejná hloupost jako uvést že německá premie dohromady vyrobí ročně tolik aut co tesla nevyprodukuje za celou svojí historii.

4)Trh nafukovací jistě není, ale Tesla se svojí skromnou produkcí hraje zatím třetí housle, každá z premiových značek vyrobí ročně 1-2 miliony aut, tesla 80tis, to nemá s konkurencí nic společného.

6)Evidentně jste nepochopil, Musk tomu pochopitelně věří, jen jde o to že to "to" není výroba aut ale rozvoj elektromobilismu jako takového, což ostatně x krát sám potvrdil. Odepisují se náklady a ne investice, investoři nesypou peníze do něčeho co v daném časovém investičním horizontu nemá šanci na návratnost + zisk (tedy výroba aut), ale do technologií.

7)Ano zajisté, to je to co píšu - Tesla nemá žádný technologický náskok, ale to co má umí perfektně prodat.

+1/−1
13.8.2017 23:28

H74o62n32z53a 36T62a60r 3609842424382

6) Odpisy investic

https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=47176&rez=0&q=odpisy%20investic

0/0
14.8.2017 11:49

P63e85t13r 97Č44e52r26m45á40k 9688335349400

A? :-)

0/0
14.8.2017 15:03

P98e71t88r 12Z75a23s25k19o59č66i41l 2465192978789

"ti, kdo se o auta nezajímají a o auta na baterky už vůbec" - naopak, benzínový auta mě nikdy nezajímaly, auta mě začly zajímat až od použitelnýho - tedy elektrickýho - drivechainu Tesly.

+1/−3
13.8.2017 18:25

O71l64d56ř79i53c26h 85O33l18e61š 6663820377

Pane Zaskočile promiňte ale jste osel. Omlouvám se těmto nevinným tvorům i redakci za tento hanlivý výraz.;-(

0/0
14.8.2017 22:23

P97e38t43r 51Z38a91s53k64o73č58i83l 2715272298149

Bože, to je Fremont (ne Freemont).

0/0
13.8.2017 18:24

V29í70ť60a 35K54r46u73t74i21š 1520804235227

50kWh baterie a dojezd 350km? To jako spotřeba 14kWh/100 km? Menší Nissan Leaf má v reálném provozu okolo 17 kWh a tato Tesla tak bude někde mezi 20-22. Tudíž opět se dostávám na použitelný dojezd (s nějakou bezpečnostní rezervou) okolo 200 km, resp. 300 km u silnější verze.

+3/−1
13.8.2017 14:28

M47a80r49t18i40n 86B20a30r32t89e18k 5267531241973

Model 3 má nejmenší aerodynamický odpor ze všech sériově vyráběných a aut. Takže může mít menší spotřebu než Leaf. On ten Leaf zase o tolik menší není. Asi nějakých 25 centimetrů.

+1/−1
13.8.2017 17:03

V15í71ť18a 35K96r81u13t46i11š 1410374905337

V nízkých rychlostech je to především o hmotnosti. A hodnota Cx je poměrová, ne absolutní. To znamená, že Tesla s menším Cx může klidně mít větší odpor než ten League. A třeba Tesla S žere v reálu okolo 27 kWh/100km, takže poloviční hodnota u menšího modelů i v tomto kontextu vypadá jako sci-fi.

+2/0
13.8.2017 21:17

A62n32t97o56n77i41n 26D91e19c75h40l40e18r 9825967790513

TESLA M3 je v současnosti nejefektivnejsi elektromobil, co se spotřeby enegie tyce

+1/0
16.8.2017 8:05

O18l11d31ř75i69c49h 44O54l26e39š 6443430487

Do výbavy přidají zdarma ebonitovou tyč a liščí ocas.;-)

+3/−2
13.8.2017 12:54

J76i13ř94í 85S67c98h90w61a48c21h 8968154958956

poznámka k údajně vysoké ceně "lidové" Tesly:

"lidových" vozítek s dynamikou pod 6 sec/100 a cenou více pod milion až tak moc velký výběr nebude

+1/−1
13.8.2017 0:33

J77a94k87u98b 16S66e58k33e35r68a 6576920826635

Tak "lidove" urcite neni koeficient zrychleni, ale ceny vs kupni sily

+2/0
13.8.2017 11:43

M11a61r12t81i57n 70B98a36r44t31e24k 5967881891693

Oni to slovo "lidový" zase určitě nevztahovali na českou kupní sílu. Spíše na americkou a západoevropskou. Průměrná cena nově koupeného auta v USA je 34.000 dolarů.

+1/0
13.8.2017 17:05

O88l34d69ř72i52c66h 58O37l39e37š 6763880527

Stačí mně moje atmosféra 2,5 l, V6. Tečka. Baterky patří do hraček.:-/

+5/−7
12.8.2017 21:50

M35a38r73t26i36n 59B85a19r24t57e35k 5967501601663

A benzín do sekačky.

+2/−5
12.8.2017 22:59

J84i19ř77í 68S63c45h44w87a29c39h 8968524348726

to už bude solidní šrot, co "solidně" smrdí a von se s tím ještě chlubí.....

+1/−1
13.8.2017 0:04

O54l79d80ř55i58c18h 92O49l79e61š 6393820797

Lexus asi těžko Jiříku. Lexus od slova luxus víme?

+1/−4
13.8.2017 12:17

B19o22h47u55s25l97a70v 54B28i98n30k88a 1409906498540

A Oleš od slova dítě.

0/0
16.8.2017 21:19

P86e39t17r 61Z45a69s76k54o50č90i51l 2735442388259

To mě těší, tak si příště strčte svůj výfuk do svojí kabiny a nesmrďte mi pod nos, když jedu na kole.

0/−2
13.8.2017 18:39

L38a79d65i34s75l81a82v 80Š53r62a28j35e80r 4593658280277

Pumpičkář napsal ódu na čistý vzduch. Že elektromobily zatěžují v celém svém procesu životní prostředí více jak benzínová auta už je jasné. Spíš věřím pohonu na vodík

+5/0
13.8.2017 20:52

P52e94t92r 32Z32a31s44k49o44č92i15l 2345552958199

"už je jasné" - haha, a jak? Samotný elektromobil celý problém neřeší, ale lze to pak už řešit vhodnými elektrárnami, jako např. jadernými vč. FBRek. Vodík je nesmysl. Prostupuje vším materiálem, takže vodíková nádrž a její část motoru po pár letech zkřehnou a může je člověk vyměnit. Kromě toho je stlačování vodíku velmi energeticky neefektivní, IIRC asi 5x oproti elektromobilům. Což by při jaderkách až tolik nevadilo, ale když politici jaderky rušej a chtěj nesmysly jako vítr či soláry, tak tím opravdu vodíkové kompresory neuživí. A kromě toho vodíkem člověk příjde o možná hlavní výhodu elektromobilu - že už s tím nemusím nikam na pumpy a každý den mám ráno v garáži "plnou nádrž".

0/−2
13.8.2017 21:04

J89a82n 90V19a74c66h73u71d13a 7572626977278

Zeptejte se kolik stojí jedno nabití a spadne vám čelist. Nekupovat ..

+2/−8
12.8.2017 21:50

T44o95m93á83š 72M34o31r48a44v92č15í58k 3317846403885

V nízkém nebo vysokém tarifu? Vše se dá najít v ceníku ČEZ nebo u jiných distributorů, ne?

0/−1
12.8.2017 21:56

M77i56r97e66k 18G45a96j67e56r 5521596779330

Jenže potřebujete vědět, kolik kWh spotřebujete na nabití baterií o 1 kWh. Já to tedy nevím. Odhadoval bych, že asi 1,15.

0/0
12.8.2017 22:37

M88a74r69t32i26n 15B48a98r30t61e31k 5747701541893

Což máte na noční proud něco pod 2 a půl koruny. Při dojezdu 500km pro. Tedy 100 kilometrů to dá za nějakých 15 kWh. To je 37,5 korun na 100 km. U benzínu to dělá 180 korun při spotřebě 6 litrů na sto a ceně 30 korun za litr benzínu.

+4/−1
12.8.2017 22:58

P85e60t53r 80M43a81r35š10á64l41e19k 9975972354379

Aby to bylo spravedlivé, je potřeba započítat vysoké zdanění benzínu. A ceny elektřiny při rychle elektrifikaci aut taky nezustanou bez odezvy.;-)

+5/−1
13.8.2017 10:09

M29a73r52t25i55n 28B45a35r14t79e91k 5897571941753

A proč bych měl dělat rozdíly mezi benzínem a spotřební daní. Zaplatit to musíš tak jako tak ;-D Jo a bez odezvy to zůstane, protože ona se elektřina používá i jinde než jenom v elektromobilech. Například třeba v domácnostech a firmách a žádná vláda by neustála ztrojnásobení ceny elektřiny pro koncového spotřebitele. Zvlášť kdy by to byla vražda českých firem

+1/0
13.8.2017 17:08

J90o47s89e16f 81N95o97v77á44k 2502639733149

Najde se jiná cesta jak elektroauta zdanit. Třeba za km, nějaký roční poplatek atp. Přece si to stát nenechá jen tak vzít.

0/0
14.8.2017 19:20

P89a17v16e49l 72K92u41t56i32l 9540986713499

Samozřejmě, že se najde jiná cesta. Daně je potřeba vybírat.. Ale ta fosilní auta na tom budou vždy hůře a čím dál víc hůře oproti těm elektrickým.

+1/0
14.8.2017 22:03

J34a49r11o51m91í77r 15K87r50á70l 4180909524409

Jaký máte tarif ? Ano, pokud topíte elektřinou, můžete se dostat i pod 3 koruny. Ale v paneláku, nebo v domě, kde máte d01, nebo d02 ?

+1/0
13.8.2017 10:58

M31a94r18t73i91n 54B40a44r96t73e51k 5267631621293

V paneláku? Elektromobily si nekupují lidi z paneláku a jen tak nebudou. Každý kdo má peníze na elektromobil a má dům, tak má zřejmě tepelné čerpadlo a tam nepojedou na d01.

0/0
13.8.2017 17:10

A68n91t90o44n42í71n 58S76v92o57b84o67d26a 3494453969572

opravdu? Aha, tak jsem nemajetný, když bydlím v bytovce, za kterou bych měl několik takových aut :-)

+1/0
13.8.2017 18:01

P30e61t20r 60Z23a79s17k27o18č88i51l 2375982748239

To jste teda hlavně pitomý. ;-D

0/0
16.8.2017 8:32

P52a68v81e77l 26K56u19t68i71l 9280256253169

Tak třeba já mám v paneláku d27.

+1/0
14.8.2017 22:04

J85a24r93o61m75í92r 95K12r52á67l 4540219834279

Navíc nemůžete počítat jen palivo. Pokud je auto o půl milionu dražší a počítáte s nájezdem 250 tisíc km, připočtěte další dvě koruny jenom na pořizovacích nákladech. No a k tomu dražší servis.

+2/−1
13.8.2017 11:01

M33a81r17t48i92n 81H71e25j56t67m66á80n11e20k 9916477421978

To jsou mi úvahy. A co když je to auto o milion levnější? A od kud máte, že servis Tesly je dražší? Se servisem jakého vozu to vlastně porovnáváte? Dacia?

+1/−1
13.8.2017 14:23

M64a11r40t93i93n 89B61a16r78t21e98k 5117361661423

Proč by mělo být auto o půl mega dražší? Vy děláte jako by se nedělaly běžná auta za milión nebo kdyby cílová skupina elektromobilů byl člověk s Fábií. Model 3 má konkurovat BMW 3 a Audi A4 a ne repasované Dacii.

+2/0
13.8.2017 17:12

P39e85t86r 64Č78e31r42m43á69k 9668365939940

Je potřeba počítat normální cenu, na noční proud bude nabíjet mimimum elekromobilů. ;-)

+1/−1
13.8.2017 22:20

P90a84v19e15l 35K55u56t82i85l 9390866263869

Právě naopak, většina elektromobilů papá, když vy spinkáte. Proč nabíjet za draho, když je elektřiny v noci takový přebytek a je za hubičku?

+1/0
14.8.2017 22:07

P85e13t60r 26Č55e41r10m47á71k 9348155819620

Nikoliv, právě naopak, většina elektromobilů se nabíjí přes den u rychlonabíječek a podobných zařízení u obchodních center a pod. Představa že každý majitel elektromobilů má domeček a garáž kde to přes noc nabíjí je velmi velmi naivní.R^

0/−1
16.8.2017 1:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.