Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná dnes, počká rok a půl. Automobilka Elona Muska brzy doplní modelovou řadu na čtyři modely, jejich označení dají dohromady slovo S3XY - přesně takové mají vozy Tesly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A77n79t15o69n19i90n 70D26e22c82h48l93e12r 9975617710343

Auztor článku je až směšně zaujatý, očividně by jednu teslu taky rád, ale nemá na ni. Tak jí raději pošpiní co to de, aby se aspon trochu uklidnil, - CHUDÁK

+1/0
16.8.2017 7:55

J11a17n 88D80l57o47u89h81ý 7334429320269

Takovej medved ci bmw dokaze pri slusnem zachazeni jezdit pri stejnych jizdnich vlastnostech minimalne 15 let - a stale se da "vyhodne" prodat dal. Co ale s teslou, ktera nakrouti za 15 let ty same km a baterka bude "pri zboznem prani" sotva na polovine kapacity. Tesla nepouziva nejake zazracne technologie, jsou tam v podstate clanky, ktere najdete napriklad v produktech Apple ;-) a kdyz to realne srovnam tak muj nejstarsi Macbook z roku 2006 ma po 11 letech sotva 40% puvodni kapacity a to jsem tu baterku v podstate "setril". Tyhle auta ale pojedou az temer do dna kazdy druhy den... at pocitam, jak pocitam nic lidoveho tam nevidim... jo a cena za km u stavajicich tesel je realne okolo 1kc, to same splni jakekoliv auto prestavene na lpg ( vyjma sestivalcu,osmivalcu).

+1/−1
15.8.2017 8:03

M31a55r27t84i42n 59K46a47r22á79s16e82k 9608783478398

No baterky v autech opravdu jsou vyrazne odlisne od baterek v bezne elektronice - jak samotnou tehcnologii clanku, tak predevsim "battery managementem" diky cemuz prave nemaji problem s zivotnosti... nejake realne zkusenosti s teslami v extrmenim provozu (taxi na dlouho vzdalenosti) zatim ukazuji, ze s padanim kapacity nebude zadny zasadnejsi problem.... samo nejaky vzorek 15 let a starsich aut neni ze...

+1/0
18.8.2017 15:20

J95o53s61e14f 10N90o88v82á43k 2472959323669

Tak hlavně aby nenásledovaly modely F, A, i a L.

0/0
14.8.2017 19:22

M79a36r66t37i92n 95K61o91u75š26a 6645124354

tedy v USA je evidentně cena lidového vozítka někde jinde než u nás, ale v zemi, kde jezdí polovina populace s auty za 50 000 to asi lidovka nebude.

0/0
14.8.2017 13:49

J86i87ř36í 81S97c96h68w52a51c36h 8888694218306

tak pro takové není "lidovka" ani Dacie, když stojí třikrát více

0/0
14.8.2017 14:03

P64e38t11r 97Č21e49r24m54á98k 9788265329840

Škoda, článek se sice snaží tvářit jako hodně objektivní, přesto místami neskrývaně sklouzává k tvrzením která jsou jen na úrovni zbožného přání fandů, s realitou ale nemají moc společného.

1)Tvrzení že větší a dražší modely mají vydělat na ty levnější je zcela postavené na hlavu, je to právě naopak a tyto modely uvrhly Teslu do té ztrátovosti a teprve tyto menší modely budou výdělečnejší (resp. méně ztrátové, o reálné ziskovosti se zatím mluvit nedá). Navíc Musk se netají tím že jde o něco jiného...

2)Tesla má tradičně problém dodržet vlastní předsevzetí co se týče výše produkce a v podstatě nikdy to nesplnila, takže je úsměvné že jak se blíží rok 2018 a je čím dál tím víc jasné že původně bombasticky a suverénně uvedená hranice 500tis vozů nebude reálně naplněna, začínají se najedou ty prognózy uvádět "až" 500tis vozů. Což o to, o tu samotnou výši by až tak nešlo (protože i tak to bude úspěch a trocha toho chvástání co pak vyjde na prázdno je v komunitě tesly zkrátka akceptovatelná), problém to je ale ve vztahu k dodacím lhůtám - reálně se dnes objednané vozy dostanou do rukou zákazníku nejdříve za 2 roky, což už je u "masového lidového auto" na pováženou.

3)Porovnání prodejů premium značek na US trhu a celé produkce Tesly nedává žádný smysl, Tesla ty auta chce prodávat po celém světe a ne jen doma.

4)Za konkurenci jsou auta z premium segmentu považována kvůli ceně, počtem prodaných ks si nijak nekonkurují, takže se Tesla nikam "nevklínila".

5)Srovnání s applem je nesmysl, a to jak po technické stránce tak ekomomické - apple nenabízí revoluční nebo odlišnou techniku, ale precizně dotažený standardní produkt, a funguje jako běžná tržní firma, elektromobily prozatím bez subvencí nejsou životaschopné.

+6/−3
13.8.2017 20:44

P50e77t14r 77Č44e49r97m65á11k 9938175649970

6)Muskovi nelze upřít obchodní talent, ale investoři nejsou hloupí - investují nikoliv do Tesly jako výrobce aut (současná kumulovaná ztráta je tak obrovská že by to v z hlediska běžné návratnosti investice bylo nerentabilní, navíc sám Musk se netají tím že výroba aut možná nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne, jelikož smysl je v rozvoji technologie elektromobility a vlastní produkce aut slouží především jako rychlejší cesta k jejich následněmu rozšíření), ale právě do celého toho systému.

7)To že by měla Tesla náskok před zbytkem světa je skutečně jen zbožné přání, ještě Tesla ani neexistovala a Toyota a Lexus už prodali více baterii a elektromotorů než dodnes Tesla vyrobila, a při pohledu na to které elektromobily jsou dnes nejprodávanější je vcelku jasné že Tesla má náskok především v oblasti marketingu a PR a umí výborně prodat to co má, ale reálný technický náskok nemá.

+3/−2
13.8.2017 20:44

H35o97n36z83a 39T48a32r 3849412374462

1)Větší a dražší modely byly demonstraci technických možností

Přilákaly velké investory s celého světa a hlavně ukázaly celému světu, že to jde.

Je mnoho výrobců elektromobilu, ale Tesla Motors se nejvíc propíra . Už jen když se někde napíše >Tesla< přiláká to mnohem vice pozornosti .

2) Která jiná automobilka zazila takovou poptávku po svém novém modelu, že se na ně bude čekat až 2 roky . Předání první modelů 3 (jen zaměstnancum Tesla ) byla zajímavá finta jak uklidnit kupce a přitom otestovat vlastními zamestnanci nový produkt na výrobní nedostatky a dětské nemoci.

3)Tesla prodeje zahajuje vždy na trhu v USA Proto to srovnání

Získaní informací se zahraničí bývá obtížnější a data mohou být zkreslená.

4)Trh není nafukovací. Tesla snižje prodejní čísla ostatním.V kategorii kde nejsou masové prodeje . Když prodáte méně, tak to sakra bolí

5) Apple - Tesla Nekonečné téma http://www.hybrid.cz/tagy/apple

6) Elon Musk Kdyby neměl obchodní talent, tak by Tesla Motors nebyla tam kde je tet . "nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne" Kdyby tomu investičnímu plánu nevěřil. Nikdy by do toho nešel. Tesla proinvestováva všechny dostupné prostředky . Investice se jako jinde na světě odepisují.

7) V historii bylo mnoho společností, které přesto, že byly úspěšné a ziskové. Tak je Konkurence převálcovala třeba Nokia .

+1/−1
13.8.2017 23:00

P25e65t89r 84Č71e43r36m13á81k 9738825119730

1)V pořádku, ale nijak to nevyvrací to že ty malé modely budou vydělávat na ty velké, a nikoliv naopak.

2)Nezaměňovat příčinu a důsledek, čekací lhůta je taková kvůli malé kapacitě výroby, nikoliv kvůli velké poptávce ;-)

3)Proto srovnání je to nesmysl tak či tak, tesla těch 500tis aut ročně nechce a nebude prodávat jen na US trhu, takže je zcela zcestné to porovnávat jen s dílčími čísly jiných výrobců. Je to stejná hloupost jako uvést že německá premie dohromady vyrobí ročně tolik aut co tesla nevyprodukuje za celou svojí historii.

4)Trh nafukovací jistě není, ale Tesla se svojí skromnou produkcí hraje zatím třetí housle, každá z premiových značek vyrobí ročně 1-2 miliony aut, tesla 80tis, to nemá s konkurencí nic společného.

6)Evidentně jste nepochopil, Musk tomu pochopitelně věří, jen jde o to že to "to" není výroba aut ale rozvoj elektromobilismu jako takového, což ostatně x krát sám potvrdil. Odepisují se náklady a ne investice, investoři nesypou peníze do něčeho co v daném časovém investičním horizontu nemá šanci na návratnost + zisk (tedy výroba aut), ale do technologií.

7)Ano zajisté, to je to co píšu - Tesla nemá žádný technologický náskok, ale to co má umí perfektně prodat.

+1/−1
13.8.2017 23:28

H32o20n35z70a 32T97a36r 3179902564512

6) Odpisy investic

https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=47176&rez=0&q=odpisy%20investic

0/0
14.8.2017 11:49

P88e55t72r 94Č85e82r61m65á46k 9758415299830

A? :-)

0/0
14.8.2017 15:03

P17e80t39r 59Z79a61s26k60o25č35i20l 2165372968239

"ti, kdo se o auta nezajímají a o auta na baterky už vůbec" - naopak, benzínový auta mě nikdy nezajímaly, auta mě začly zajímat až od použitelnýho - tedy elektrickýho - drivechainu Tesly.

+1/−3
13.8.2017 18:25

O19l39d19ř17i73c42h 43O81l87e63š 6183940897

Pane Zaskočile promiňte ale jste osel. Omlouvám se těmto nevinným tvorům i redakci za tento hanlivý výraz.;-(

0/0
14.8.2017 22:23

P30e45t37r 56Z78a15s86k24o27č96i56l 2215942348389

Bože, to je Fremont (ne Freemont).

0/0
13.8.2017 18:24

V40í46ť83a 78K54r64u51t36i45š 1320214195737

50kWh baterie a dojezd 350km? To jako spotřeba 14kWh/100 km? Menší Nissan Leaf má v reálném provozu okolo 17 kWh a tato Tesla tak bude někde mezi 20-22. Tudíž opět se dostávám na použitelný dojezd (s nějakou bezpečnostní rezervou) okolo 200 km, resp. 300 km u silnější verze.

+3/−1
13.8.2017 14:28

M46a57r71t25i53n 30B69a93r88t81e59k 5587901361933

Model 3 má nejmenší aerodynamický odpor ze všech sériově vyráběných a aut. Takže může mít menší spotřebu než Leaf. On ten Leaf zase o tolik menší není. Asi nějakých 25 centimetrů.

+1/−1
13.8.2017 17:03

V22í22ť60a 61K47r18u53t56i26š 1330254455657

V nízkých rychlostech je to především o hmotnosti. A hodnota Cx je poměrová, ne absolutní. To znamená, že Tesla s menším Cx může klidně mít větší odpor než ten League. A třeba Tesla S žere v reálu okolo 27 kWh/100km, takže poloviční hodnota u menšího modelů i v tomto kontextu vypadá jako sci-fi.

+2/0
13.8.2017 21:17

A92n10t20o56n93i76n 49D79e48c83h95l51e14r 9675457570113

TESLA M3 je v současnosti nejefektivnejsi elektromobil, co se spotřeby enegie tyce

+1/0
16.8.2017 8:05

O29l95d72ř25i42c33h 19O60l57e36š 6383140257

Do výbavy přidají zdarma ebonitovou tyč a liščí ocas.;-)

+3/−2
13.8.2017 12:54

J97i29ř14í 34S38c95h81w48a12c96h 8588534428726

poznámka k údajně vysoké ceně "lidové" Tesly:

"lidových" vozítek s dynamikou pod 6 sec/100 a cenou více pod milion až tak moc velký výběr nebude

+1/−1
13.8.2017 0:33

J75a65k94u14b 84S20e68k31e94r48a 6916760676865

Tak "lidove" urcite neni koeficient zrychleni, ale ceny vs kupni sily

+2/0
13.8.2017 11:43

M46a43r29t23i50n 44B68a97r31t98e42k 5167601291803

Oni to slovo "lidový" zase určitě nevztahovali na českou kupní sílu. Spíše na americkou a západoevropskou. Průměrná cena nově koupeného auta v USA je 34.000 dolarů.

+1/0
13.8.2017 17:05

O92l75d66ř87i90c46h 83O91l40e34š 6283140387

Stačí mně moje atmosféra 2,5 l, V6. Tečka. Baterky patří do hraček.:-/

+5/−7
12.8.2017 21:50

M97a19r84t46i28n 24B61a65r63t39e40k 5907381161663

A benzín do sekačky.

+2/−5
12.8.2017 22:59

J72i14ř51í 14S17c11h24w55a25c20h 8788944988586

to už bude solidní šrot, co "solidně" smrdí a von se s tím ještě chlubí.....

+1/−1
13.8.2017 0:04

O37l81d26ř25i64c68h 33O89l57e69š 6413150297

Lexus asi těžko Jiříku. Lexus od slova luxus víme?

+1/−4
13.8.2017 12:17

B36o22h36u56s10l18a76v 34B66i29n75k10a 1309956938390

A Oleš od slova dítě.

0/0
16.8.2017 21:19

P30e18t44r 65Z65a14s12k58o73č22i51l 2965492248939

To mě těší, tak si příště strčte svůj výfuk do svojí kabiny a nesmrďte mi pod nos, když jedu na kole.

0/−2
13.8.2017 18:39

L43a74d95i93s28l13a82v 32Š94r90a80j12e24r 4963498640487

Pumpičkář napsal ódu na čistý vzduch. Že elektromobily zatěžují v celém svém procesu životní prostředí více jak benzínová auta už je jasné. Spíš věřím pohonu na vodík

+5/0
13.8.2017 20:52

P37e94t27r 48Z33a70s63k70o17č34i97l 2355942358369

"už je jasné" - haha, a jak? Samotný elektromobil celý problém neřeší, ale lze to pak už řešit vhodnými elektrárnami, jako např. jadernými vč. FBRek. Vodík je nesmysl. Prostupuje vším materiálem, takže vodíková nádrž a její část motoru po pár letech zkřehnou a může je člověk vyměnit. Kromě toho je stlačování vodíku velmi energeticky neefektivní, IIRC asi 5x oproti elektromobilům. Což by při jaderkách až tolik nevadilo, ale když politici jaderky rušej a chtěj nesmysly jako vítr či soláry, tak tím opravdu vodíkové kompresory neuživí. A kromě toho vodíkem člověk příjde o možná hlavní výhodu elektromobilu - že už s tím nemusím nikam na pumpy a každý den mám ráno v garáži "plnou nádrž".

0/−2
13.8.2017 21:04

J27a14n 80V65a54c10h98u20d27a 7352216697738

Zeptejte se kolik stojí jedno nabití a spadne vám čelist. Nekupovat ..

+2/−8
12.8.2017 21:50

T33o98m43á75š 72M86o58r22a29v75č93í51k 3357406573945

V nízkém nebo vysokém tarifu? Vše se dá najít v ceníku ČEZ nebo u jiných distributorů, ne?

0/−1
12.8.2017 21:56

M57i34r68e95k 55G75a96j92e67r 5971926379940

Jenže potřebujete vědět, kolik kWh spotřebujete na nabití baterií o 1 kWh. Já to tedy nevím. Odhadoval bych, že asi 1,15.

0/0
12.8.2017 22:37

M17a31r97t58i92n 95B83a35r63t59e32k 5487761151833

Což máte na noční proud něco pod 2 a půl koruny. Při dojezdu 500km pro. Tedy 100 kilometrů to dá za nějakých 15 kWh. To je 37,5 korun na 100 km. U benzínu to dělá 180 korun při spotřebě 6 litrů na sto a ceně 30 korun za litr benzínu.

+4/−1
12.8.2017 22:58

P14e70t13r 74M68a62r31š76á86l10e77k 9765332464819

Aby to bylo spravedlivé, je potřeba započítat vysoké zdanění benzínu. A ceny elektřiny při rychle elektrifikaci aut taky nezustanou bez odezvy.;-)

+5/−1
13.8.2017 10:09

M14a87r65t84i34n 68B72a53r75t46e60k 5217321691193

A proč bych měl dělat rozdíly mezi benzínem a spotřební daní. Zaplatit to musíš tak jako tak ;-D Jo a bez odezvy to zůstane, protože ona se elektřina používá i jinde než jenom v elektromobilech. Například třeba v domácnostech a firmách a žádná vláda by neustála ztrojnásobení ceny elektřiny pro koncového spotřebitele. Zvlášť kdy by to byla vražda českých firem

+1/0
13.8.2017 17:08

J72o17s97e90f 19N62o37v89á61k 2362539983309

Najde se jiná cesta jak elektroauta zdanit. Třeba za km, nějaký roční poplatek atp. Přece si to stát nenechá jen tak vzít.

0/0
14.8.2017 19:20

P70a92v28e16l 11K27u77t27i59l 9210306593459

Samozřejmě, že se najde jiná cesta. Daně je potřeba vybírat.. Ale ta fosilní auta na tom budou vždy hůře a čím dál víc hůře oproti těm elektrickým.

+1/0
14.8.2017 22:03

J96a58r97o31m11í19r 53K27r90á14l 4690359544729

Jaký máte tarif ? Ano, pokud topíte elektřinou, můžete se dostat i pod 3 koruny. Ale v paneláku, nebo v domě, kde máte d01, nebo d02 ?

+1/0
13.8.2017 10:58

M51a60r74t32i96n 24B73a32r14t53e42k 5157311521413

V paneláku? Elektromobily si nekupují lidi z paneláku a jen tak nebudou. Každý kdo má peníze na elektromobil a má dům, tak má zřejmě tepelné čerpadlo a tam nepojedou na d01.

0/0
13.8.2017 17:10

A54n56t85o70n58í27n 39S40v63o14b52o88d76a 3534123239452

opravdu? Aha, tak jsem nemajetný, když bydlím v bytovce, za kterou bych měl několik takových aut :-)

+1/0
13.8.2017 18:01

P75e71t14r 75Z98a45s96k61o30č33i36l 2925762678139

To jste teda hlavně pitomý. ;-D

0/0
16.8.2017 8:32

P32a74v59e58l 23K48u82t24i34l 9310446673919

Tak třeba já mám v paneláku d27.

+1/0
14.8.2017 22:04

J71a83r55o60m50í29r 69K54r79á36l 4770569504739

Navíc nemůžete počítat jen palivo. Pokud je auto o půl milionu dražší a počítáte s nájezdem 250 tisíc km, připočtěte další dvě koruny jenom na pořizovacích nákladech. No a k tomu dražší servis.

+2/−1
13.8.2017 11:01

M95a95r15t14i69n 36H83e84j53t78m52á63n31e37k 9876897511778

To jsou mi úvahy. A co když je to auto o milion levnější? A od kud máte, že servis Tesly je dražší? Se servisem jakého vozu to vlastně porovnáváte? Dacia?

+1/−1
13.8.2017 14:23

M11a39r69t58i48n 79B42a36r48t43e77k 5937321801653

Proč by mělo být auto o půl mega dražší? Vy děláte jako by se nedělaly běžná auta za milión nebo kdyby cílová skupina elektromobilů byl člověk s Fábií. Model 3 má konkurovat BMW 3 a Audi A4 a ne repasované Dacii.

+2/0
13.8.2017 17:12

P97e19t27r 37Č25e39r96m64á87k 9978125819970

Je potřeba počítat normální cenu, na noční proud bude nabíjet mimimum elekromobilů. ;-)

+1/−1
13.8.2017 22:20

P64a47v27e91l 45K35u78t48i44l 9360476653339

Právě naopak, většina elektromobilů papá, když vy spinkáte. Proč nabíjet za draho, když je elektřiny v noci takový přebytek a je za hubičku?

+1/0
14.8.2017 22:07

P37e10t44r 51Č75e84r29m82á65k 9388775719240

Nikoliv, právě naopak, většina elektromobilů se nabíjí přes den u rychlonabíječek a podobných zařízení u obchodních center a pod. Představa že každý majitel elektromobilů má domeček a garáž kde to přes noc nabíjí je velmi velmi naivní.R^

0/−1
16.8.2017 1:06







Najdete na iDNES.cz