Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná dnes, počká rok a půl. Automobilka Elona Muska brzy doplní modelovou řadu na čtyři modely, jejich označení dají dohromady slovo S3XY - přesně takové mají vozy Tesly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A95n20t55o68n98i74n 27D43e66c65h12l22e85r 9565327980773

Auztor článku je až směšně zaujatý, očividně by jednu teslu taky rád, ale nemá na ni. Tak jí raději pošpiní co to de, aby se aspon trochu uklidnil, - CHUDÁK

+1/0
16.8.2017 7:55

J79a84n 26D39l12o83u26h71ý 7954879350979

Takovej medved ci bmw dokaze pri slusnem zachazeni jezdit pri stejnych jizdnich vlastnostech minimalne 15 let - a stale se da "vyhodne" prodat dal. Co ale s teslou, ktera nakrouti za 15 let ty same km a baterka bude "pri zboznem prani" sotva na polovine kapacity. Tesla nepouziva nejake zazracne technologie, jsou tam v podstate clanky, ktere najdete napriklad v produktech Apple ;-) a kdyz to realne srovnam tak muj nejstarsi Macbook z roku 2006 ma po 11 letech sotva 40% puvodni kapacity a to jsem tu baterku v podstate "setril". Tyhle auta ale pojedou az temer do dna kazdy druhy den... at pocitam, jak pocitam nic lidoveho tam nevidim... jo a cena za km u stavajicich tesel je realne okolo 1kc, to same splni jakekoliv auto prestavene na lpg ( vyjma sestivalcu,osmivalcu).

+1/−1
15.8.2017 8:03

M47a13r12t55i50n 70K63a30r10á43s25e84k 9858623728978

No baterky v autech opravdu jsou vyrazne odlisne od baterek v bezne elektronice - jak samotnou tehcnologii clanku, tak predevsim "battery managementem" diky cemuz prave nemaji problem s zivotnosti... nejake realne zkusenosti s teslami v extrmenim provozu (taxi na dlouho vzdalenosti) zatim ukazuji, ze s padanim kapacity nebude zadny zasadnejsi problem.... samo nejaky vzorek 15 let a starsich aut neni ze...

+1/0
18.8.2017 15:20

J58o39s83e97f 64N42o50v92á88k 2722929363389

Tak hlavně aby nenásledovaly modely F, A, i a L.

0/0
14.8.2017 19:22

M96a12r86t91i44n 29K61o98u65š44a 6845674774

tedy v USA je evidentně cena lidového vozítka někde jinde než u nás, ale v zemi, kde jezdí polovina populace s auty za 50 000 to asi lidovka nebude.

0/0
14.8.2017 13:49

J77i46ř69í 41S53c49h21w27a22c66h 8138364428146

tak pro takové není "lidovka" ani Dacie, když stojí třikrát více

0/0
14.8.2017 14:03

P62e19t66r 77Č77e37r90m13á41k 9378925509420

Škoda, článek se sice snaží tvářit jako hodně objektivní, přesto místami neskrývaně sklouzává k tvrzením která jsou jen na úrovni zbožného přání fandů, s realitou ale nemají moc společného.

1)Tvrzení že větší a dražší modely mají vydělat na ty levnější je zcela postavené na hlavu, je to právě naopak a tyto modely uvrhly Teslu do té ztrátovosti a teprve tyto menší modely budou výdělečnejší (resp. méně ztrátové, o reálné ziskovosti se zatím mluvit nedá). Navíc Musk se netají tím že jde o něco jiného...

2)Tesla má tradičně problém dodržet vlastní předsevzetí co se týče výše produkce a v podstatě nikdy to nesplnila, takže je úsměvné že jak se blíží rok 2018 a je čím dál tím víc jasné že původně bombasticky a suverénně uvedená hranice 500tis vozů nebude reálně naplněna, začínají se najedou ty prognózy uvádět "až" 500tis vozů. Což o to, o tu samotnou výši by až tak nešlo (protože i tak to bude úspěch a trocha toho chvástání co pak vyjde na prázdno je v komunitě tesly zkrátka akceptovatelná), problém to je ale ve vztahu k dodacím lhůtám - reálně se dnes objednané vozy dostanou do rukou zákazníku nejdříve za 2 roky, což už je u "masového lidového auto" na pováženou.

3)Porovnání prodejů premium značek na US trhu a celé produkce Tesly nedává žádný smysl, Tesla ty auta chce prodávat po celém světe a ne jen doma.

4)Za konkurenci jsou auta z premium segmentu považována kvůli ceně, počtem prodaných ks si nijak nekonkurují, takže se Tesla nikam "nevklínila".

5)Srovnání s applem je nesmysl, a to jak po technické stránce tak ekomomické - apple nenabízí revoluční nebo odlišnou techniku, ale precizně dotažený standardní produkt, a funguje jako běžná tržní firma, elektromobily prozatím bez subvencí nejsou životaschopné.

+6/−3
13.8.2017 20:44

P20e98t91r 94Č98e40r85m64á14k 9328575289520

6)Muskovi nelze upřít obchodní talent, ale investoři nejsou hloupí - investují nikoliv do Tesly jako výrobce aut (současná kumulovaná ztráta je tak obrovská že by to v z hlediska běžné návratnosti investice bylo nerentabilní, navíc sám Musk se netají tím že výroba aut možná nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne, jelikož smysl je v rozvoji technologie elektromobility a vlastní produkce aut slouží především jako rychlejší cesta k jejich následněmu rozšíření), ale právě do celého toho systému.

7)To že by měla Tesla náskok před zbytkem světa je skutečně jen zbožné přání, ještě Tesla ani neexistovala a Toyota a Lexus už prodali více baterii a elektromotorů než dodnes Tesla vyrobila, a při pohledu na to které elektromobily jsou dnes nejprodávanější je vcelku jasné že Tesla má náskok především v oblasti marketingu a PR a umí výborně prodat to co má, ale reálný technický náskok nemá.

+3/−2
13.8.2017 20:44

H24o20n83z45a 82T65a11r 3249982884982

1)Větší a dražší modely byly demonstraci technických možností

Přilákaly velké investory s celého světa a hlavně ukázaly celému světu, že to jde.

Je mnoho výrobců elektromobilu, ale Tesla Motors se nejvíc propíra . Už jen když se někde napíše >Tesla< přiláká to mnohem vice pozornosti .

2) Která jiná automobilka zazila takovou poptávku po svém novém modelu, že se na ně bude čekat až 2 roky . Předání první modelů 3 (jen zaměstnancum Tesla ) byla zajímavá finta jak uklidnit kupce a přitom otestovat vlastními zamestnanci nový produkt na výrobní nedostatky a dětské nemoci.

3)Tesla prodeje zahajuje vždy na trhu v USA Proto to srovnání

Získaní informací se zahraničí bývá obtížnější a data mohou být zkreslená.

4)Trh není nafukovací. Tesla snižje prodejní čísla ostatním.V kategorii kde nejsou masové prodeje . Když prodáte méně, tak to sakra bolí

5) Apple - Tesla Nekonečné téma http://www.hybrid.cz/tagy/apple

6) Elon Musk Kdyby neměl obchodní talent, tak by Tesla Motors nebyla tam kde je tet . "nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne" Kdyby tomu investičnímu plánu nevěřil. Nikdy by do toho nešel. Tesla proinvestováva všechny dostupné prostředky . Investice se jako jinde na světě odepisují.

7) V historii bylo mnoho společností, které přesto, že byly úspěšné a ziskové. Tak je Konkurence převálcovala třeba Nokia .

+1/−1
13.8.2017 23:00

P65e16t40r 85Č73e15r41m47á12k 9168115279290

1)V pořádku, ale nijak to nevyvrací to že ty malé modely budou vydělávat na ty velké, a nikoliv naopak.

2)Nezaměňovat příčinu a důsledek, čekací lhůta je taková kvůli malé kapacitě výroby, nikoliv kvůli velké poptávce ;-)

3)Proto srovnání je to nesmysl tak či tak, tesla těch 500tis aut ročně nechce a nebude prodávat jen na US trhu, takže je zcela zcestné to porovnávat jen s dílčími čísly jiných výrobců. Je to stejná hloupost jako uvést že německá premie dohromady vyrobí ročně tolik aut co tesla nevyprodukuje za celou svojí historii.

4)Trh nafukovací jistě není, ale Tesla se svojí skromnou produkcí hraje zatím třetí housle, každá z premiových značek vyrobí ročně 1-2 miliony aut, tesla 80tis, to nemá s konkurencí nic společného.

6)Evidentně jste nepochopil, Musk tomu pochopitelně věří, jen jde o to že to "to" není výroba aut ale rozvoj elektromobilismu jako takového, což ostatně x krát sám potvrdil. Odepisují se náklady a ne investice, investoři nesypou peníze do něčeho co v daném časovém investičním horizontu nemá šanci na návratnost + zisk (tedy výroba aut), ale do technologií.

7)Ano zajisté, to je to co píšu - Tesla nemá žádný technologický náskok, ale to co má umí perfektně prodat.

+1/−1
13.8.2017 23:28

H70o14n94z55a 49T58a85r 3199582344222

6) Odpisy investic

https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=47176&rez=0&q=odpisy%20investic

0/0
14.8.2017 11:49

P79e28t94r 54Č37e49r28m21á19k 9928395919100

A? :-)

0/0
14.8.2017 15:03

P98e89t97r 90Z19a26s46k23o91č63i73l 2775692548749

"ti, kdo se o auta nezajímají a o auta na baterky už vůbec" - naopak, benzínový auta mě nikdy nezajímaly, auta mě začly zajímat až od použitelnýho - tedy elektrickýho - drivechainu Tesly.

+1/−3
13.8.2017 18:25

O49l13d88ř16i81c27h 16O55l19e86š 6203620877

Pane Zaskočile promiňte ale jste osel. Omlouvám se těmto nevinným tvorům i redakci za tento hanlivý výraz.;-(

0/0
14.8.2017 22:23

P88e18t36r 41Z22a94s55k58o59č94i98l 2425872988869

Bože, to je Fremont (ne Freemont).

0/0
13.8.2017 18:24

V63í31ť75a 67K93r52u70t16i14š 1320194825927

50kWh baterie a dojezd 350km? To jako spotřeba 14kWh/100 km? Menší Nissan Leaf má v reálném provozu okolo 17 kWh a tato Tesla tak bude někde mezi 20-22. Tudíž opět se dostávám na použitelný dojezd (s nějakou bezpečnostní rezervou) okolo 200 km, resp. 300 km u silnější verze.

+3/−1
13.8.2017 14:28

M44a88r14t98i63n 57B33a83r37t42e64k 5737971261883

Model 3 má nejmenší aerodynamický odpor ze všech sériově vyráběných a aut. Takže může mít menší spotřebu než Leaf. On ten Leaf zase o tolik menší není. Asi nějakých 25 centimetrů.

+1/−1
13.8.2017 17:03

V17í89ť73a 93K27r28u90t87i20š 1510674455277

V nízkých rychlostech je to především o hmotnosti. A hodnota Cx je poměrová, ne absolutní. To znamená, že Tesla s menším Cx může klidně mít větší odpor než ten League. A třeba Tesla S žere v reálu okolo 27 kWh/100km, takže poloviční hodnota u menšího modelů i v tomto kontextu vypadá jako sci-fi.

+2/0
13.8.2017 21:17

A11n31t19o12n22i62n 23D70e90c98h78l39e74r 9135367880203

TESLA M3 je v současnosti nejefektivnejsi elektromobil, co se spotřeby enegie tyce

+1/0
16.8.2017 8:05

O92l95d35ř81i97c23h 57O25l64e74š 6533100927

Do výbavy přidají zdarma ebonitovou tyč a liščí ocas.;-)

+3/−2
13.8.2017 12:54

J56i94ř22í 16S81c15h32w62a60c45h 8128274268896

poznámka k údajně vysoké ceně "lidové" Tesly:

"lidových" vozítek s dynamikou pod 6 sec/100 a cenou více pod milion až tak moc velký výběr nebude

+1/−1
13.8.2017 0:33

J94a63k52u24b 64S98e98k57e71r19a 6456130186605

Tak "lidove" urcite neni koeficient zrychleni, ale ceny vs kupni sily

+2/0
13.8.2017 11:43

M86a57r86t69i70n 96B52a82r27t68e30k 5307651571423

Oni to slovo "lidový" zase určitě nevztahovali na českou kupní sílu. Spíše na americkou a západoevropskou. Průměrná cena nově koupeného auta v USA je 34.000 dolarů.

+1/0
13.8.2017 17:05

O59l33d63ř81i33c62h 60O21l59e88š 6113930977

Stačí mně moje atmosféra 2,5 l, V6. Tečka. Baterky patří do hraček.:-/

+5/−7
12.8.2017 21:50

M33a12r70t78i96n 70B74a13r58t41e56k 5297471221463

A benzín do sekačky.

+2/−5
12.8.2017 22:59

J83i93ř43í 42S50c25h21w84a80c30h 8838974358456

to už bude solidní šrot, co "solidně" smrdí a von se s tím ještě chlubí.....

+1/−1
13.8.2017 0:04

O36l80d69ř13i53c58h 24O97l50e32š 6933820387

Lexus asi těžko Jiříku. Lexus od slova luxus víme?

+1/−4
13.8.2017 12:17

B11o90h16u61s85l50a23v 37B65i54n67k52a 1819216268880

A Oleš od slova dítě.

0/0
16.8.2017 21:19

P58e23t72r 48Z66a31s60k86o26č92i62l 2325852538219

To mě těší, tak si příště strčte svůj výfuk do svojí kabiny a nesmrďte mi pod nos, když jedu na kole.

0/−2
13.8.2017 18:39

L48a67d85i20s93l73a68v 97Š57r22a18j70e35r 4113598700467

Pumpičkář napsal ódu na čistý vzduch. Že elektromobily zatěžují v celém svém procesu životní prostředí více jak benzínová auta už je jasné. Spíš věřím pohonu na vodík

+5/0
13.8.2017 20:52

P96e18t91r 19Z31a43s71k78o39č29i45l 2915862908519

"už je jasné" - haha, a jak? Samotný elektromobil celý problém neřeší, ale lze to pak už řešit vhodnými elektrárnami, jako např. jadernými vč. FBRek. Vodík je nesmysl. Prostupuje vším materiálem, takže vodíková nádrž a její část motoru po pár letech zkřehnou a může je člověk vyměnit. Kromě toho je stlačování vodíku velmi energeticky neefektivní, IIRC asi 5x oproti elektromobilům. Což by při jaderkách až tolik nevadilo, ale když politici jaderky rušej a chtěj nesmysly jako vítr či soláry, tak tím opravdu vodíkové kompresory neuživí. A kromě toho vodíkem člověk příjde o možná hlavní výhodu elektromobilu - že už s tím nemusím nikam na pumpy a každý den mám ráno v garáži "plnou nádrž".

0/−2
13.8.2017 21:04

J21a43n 29V83a94c11h32u24d89a 7242246367588

Zeptejte se kolik stojí jedno nabití a spadne vám čelist. Nekupovat ..

+2/−8
12.8.2017 21:50

T60o34m84á65š 31M25o34r76a61v11č26í34k 3247406633545

V nízkém nebo vysokém tarifu? Vše se dá najít v ceníku ČEZ nebo u jiných distributorů, ne?

0/−1
12.8.2017 21:56

M32i15r69e30k 65G58a91j81e74r 5741456739930

Jenže potřebujete vědět, kolik kWh spotřebujete na nabití baterií o 1 kWh. Já to tedy nevím. Odhadoval bych, že asi 1,15.

0/0
12.8.2017 22:37

M12a93r16t16i22n 27B15a43r79t69e71k 5657741591413

Což máte na noční proud něco pod 2 a půl koruny. Při dojezdu 500km pro. Tedy 100 kilometrů to dá za nějakých 15 kWh. To je 37,5 korun na 100 km. U benzínu to dělá 180 korun při spotřebě 6 litrů na sto a ceně 30 korun za litr benzínu.

+4/−1
12.8.2017 22:58

P12e59t80r 69M68a68r66š19á54l16e91k 9125422134909

Aby to bylo spravedlivé, je potřeba započítat vysoké zdanění benzínu. A ceny elektřiny při rychle elektrifikaci aut taky nezustanou bez odezvy.;-)

+5/−1
13.8.2017 10:09

M56a78r60t81i58n 16B20a27r11t23e58k 5207511441973

A proč bych měl dělat rozdíly mezi benzínem a spotřební daní. Zaplatit to musíš tak jako tak ;-D Jo a bez odezvy to zůstane, protože ona se elektřina používá i jinde než jenom v elektromobilech. Například třeba v domácnostech a firmách a žádná vláda by neustála ztrojnásobení ceny elektřiny pro koncového spotřebitele. Zvlášť kdy by to byla vražda českých firem

+1/0
13.8.2017 17:08

J63o90s97e59f 79N24o93v74á15k 2352449843619

Najde se jiná cesta jak elektroauta zdanit. Třeba za km, nějaký roční poplatek atp. Přece si to stát nenechá jen tak vzít.

0/0
14.8.2017 19:20

P10a30v25e71l 40K88u23t91i15l 9910106343909

Samozřejmě, že se najde jiná cesta. Daně je potřeba vybírat.. Ale ta fosilní auta na tom budou vždy hůře a čím dál víc hůře oproti těm elektrickým.

+1/0
14.8.2017 22:03

J42a78r56o20m57í24r 73K55r51á11l 4130819324759

Jaký máte tarif ? Ano, pokud topíte elektřinou, můžete se dostat i pod 3 koruny. Ale v paneláku, nebo v domě, kde máte d01, nebo d02 ?

+1/0
13.8.2017 10:58

M61a14r54t56i24n 31B57a27r80t97e85k 5797621301153

V paneláku? Elektromobily si nekupují lidi z paneláku a jen tak nebudou. Každý kdo má peníze na elektromobil a má dům, tak má zřejmě tepelné čerpadlo a tam nepojedou na d01.

0/0
13.8.2017 17:10

A57n97t96o35n87í81n 24S28v93o76b29o20d15a 3574283219892

opravdu? Aha, tak jsem nemajetný, když bydlím v bytovce, za kterou bych měl několik takových aut :-)

+1/0
13.8.2017 18:01

P18e23t61r 87Z60a45s85k13o42č24i97l 2585342778619

To jste teda hlavně pitomý. ;-D

0/0
16.8.2017 8:32

P53a50v93e12l 16K56u44t92i47l 9850596793939

Tak třeba já mám v paneláku d27.

+1/0
14.8.2017 22:04

J20a52r68o61m85í94r 71K49r68á27l 4960629214319

Navíc nemůžete počítat jen palivo. Pokud je auto o půl milionu dražší a počítáte s nájezdem 250 tisíc km, připočtěte další dvě koruny jenom na pořizovacích nákladech. No a k tomu dražší servis.

+2/−1
13.8.2017 11:01

M54a66r26t69i69n 97H67e66j64t63m25á15n43e73k 9296237121108

To jsou mi úvahy. A co když je to auto o milion levnější? A od kud máte, že servis Tesly je dražší? Se servisem jakého vozu to vlastně porovnáváte? Dacia?

+1/−1
13.8.2017 14:23

M65a90r91t89i55n 45B71a38r16t21e83k 5327951491933

Proč by mělo být auto o půl mega dražší? Vy děláte jako by se nedělaly běžná auta za milión nebo kdyby cílová skupina elektromobilů byl člověk s Fábií. Model 3 má konkurovat BMW 3 a Audi A4 a ne repasované Dacii.

+2/0
13.8.2017 17:12

P34e88t35r 30Č26e89r80m36á53k 9878155469800

Je potřeba počítat normální cenu, na noční proud bude nabíjet mimimum elekromobilů. ;-)

+1/−1
13.8.2017 22:20

P61a96v29e54l 25K96u96t29i39l 9640216803969

Právě naopak, většina elektromobilů papá, když vy spinkáte. Proč nabíjet za draho, když je elektřiny v noci takový přebytek a je za hubičku?

+1/0
14.8.2017 22:07

P41e91t55r 81Č41e66r75m20á18k 9838935929840

Nikoliv, právě naopak, většina elektromobilů se nabíjí přes den u rychlonabíječek a podobných zařízení u obchodních center a pod. Představa že každý majitel elektromobilů má domeček a garáž kde to přes noc nabíjí je velmi velmi naivní.R^

0/−1
16.8.2017 1:06







Najdete na iDNES.cz