Diskuse k článku

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná dnes, počká rok a půl. Automobilka Elona Muska brzy doplní modelovou řadu na čtyři modely, jejich označení dají dohromady slovo S3XY - přesně takové mají vozy Tesly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A35n65t16o59n17i40n 32D34e37c16h28l59e19r 9705307780353

Auztor článku je až směšně zaujatý, očividně by jednu teslu taky rád, ale nemá na ni. Tak jí raději pošpiní co to de, aby se aspon trochu uklidnil, - CHUDÁK

+1/0
16.8.2017 7:55

J77a98n 98D75l54o98u33h54ý 7924689560599

Takovej medved ci bmw dokaze pri slusnem zachazeni jezdit pri stejnych jizdnich vlastnostech minimalne 15 let - a stale se da "vyhodne" prodat dal. Co ale s teslou, ktera nakrouti za 15 let ty same km a baterka bude "pri zboznem prani" sotva na polovine kapacity. Tesla nepouziva nejake zazracne technologie, jsou tam v podstate clanky, ktere najdete napriklad v produktech Apple ;-) a kdyz to realne srovnam tak muj nejstarsi Macbook z roku 2006 ma po 11 letech sotva 40% puvodni kapacity a to jsem tu baterku v podstate "setril". Tyhle auta ale pojedou az temer do dna kazdy druhy den... at pocitam, jak pocitam nic lidoveho tam nevidim... jo a cena za km u stavajicich tesel je realne okolo 1kc, to same splni jakekoliv auto prestavene na lpg ( vyjma sestivalcu,osmivalcu).

+1/−1
15.8.2017 8:03

M39a68r10t96i62n 36K94a23r17á16s64e69k 9968313268708

No baterky v autech opravdu jsou vyrazne odlisne od baterek v bezne elektronice - jak samotnou tehcnologii clanku, tak predevsim "battery managementem" diky cemuz prave nemaji problem s zivotnosti... nejake realne zkusenosti s teslami v extrmenim provozu (taxi na dlouho vzdalenosti) zatim ukazuji, ze s padanim kapacity nebude zadny zasadnejsi problem.... samo nejaky vzorek 15 let a starsich aut neni ze...

+1/0
18.8.2017 15:20

J32o63s88e41f 35N63o41v17á11k 2552369663399

Tak hlavně aby nenásledovaly modely F, A, i a L.

0/0
14.8.2017 19:22

M15a18r17t77i41n 68K58o67u29š50a 6695324254

tedy v USA je evidentně cena lidového vozítka někde jinde než u nás, ale v zemi, kde jezdí polovina populace s auty za 50 000 to asi lidovka nebude.

0/0
14.8.2017 13:49

J98i82ř85í 90S69c88h39w35a32c76h 8968344948506

tak pro takové není "lidovka" ani Dacie, když stojí třikrát více

0/0
14.8.2017 14:03

P36e74t43r 30Č28e93r67m80á48k 9348645889240

Škoda, článek se sice snaží tvářit jako hodně objektivní, přesto místami neskrývaně sklouzává k tvrzením která jsou jen na úrovni zbožného přání fandů, s realitou ale nemají moc společného.

1)Tvrzení že větší a dražší modely mají vydělat na ty levnější je zcela postavené na hlavu, je to právě naopak a tyto modely uvrhly Teslu do té ztrátovosti a teprve tyto menší modely budou výdělečnejší (resp. méně ztrátové, o reálné ziskovosti se zatím mluvit nedá). Navíc Musk se netají tím že jde o něco jiného...

2)Tesla má tradičně problém dodržet vlastní předsevzetí co se týče výše produkce a v podstatě nikdy to nesplnila, takže je úsměvné že jak se blíží rok 2018 a je čím dál tím víc jasné že původně bombasticky a suverénně uvedená hranice 500tis vozů nebude reálně naplněna, začínají se najedou ty prognózy uvádět "až" 500tis vozů. Což o to, o tu samotnou výši by až tak nešlo (protože i tak to bude úspěch a trocha toho chvástání co pak vyjde na prázdno je v komunitě tesly zkrátka akceptovatelná), problém to je ale ve vztahu k dodacím lhůtám - reálně se dnes objednané vozy dostanou do rukou zákazníku nejdříve za 2 roky, což už je u "masového lidového auto" na pováženou.

3)Porovnání prodejů premium značek na US trhu a celé produkce Tesly nedává žádný smysl, Tesla ty auta chce prodávat po celém světe a ne jen doma.

4)Za konkurenci jsou auta z premium segmentu považována kvůli ceně, počtem prodaných ks si nijak nekonkurují, takže se Tesla nikam "nevklínila".

5)Srovnání s applem je nesmysl, a to jak po technické stránce tak ekomomické - apple nenabízí revoluční nebo odlišnou techniku, ale precizně dotažený standardní produkt, a funguje jako běžná tržní firma, elektromobily prozatím bez subvencí nejsou životaschopné.

+6/−3
13.8.2017 20:44

P47e39t63r 14Č31e22r83m92á19k 9908125729490

6)Muskovi nelze upřít obchodní talent, ale investoři nejsou hloupí - investují nikoliv do Tesly jako výrobce aut (současná kumulovaná ztráta je tak obrovská že by to v z hlediska běžné návratnosti investice bylo nerentabilní, navíc sám Musk se netají tím že výroba aut možná nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne, jelikož smysl je v rozvoji technologie elektromobility a vlastní produkce aut slouží především jako rychlejší cesta k jejich následněmu rozšíření), ale právě do celého toho systému.

7)To že by měla Tesla náskok před zbytkem světa je skutečně jen zbožné přání, ještě Tesla ani neexistovala a Toyota a Lexus už prodali více baterii a elektromotorů než dodnes Tesla vyrobila, a při pohledu na to které elektromobily jsou dnes nejprodávanější je vcelku jasné že Tesla má náskok především v oblasti marketingu a PR a umí výborně prodat to co má, ale reálný technický náskok nemá.

+3/−2
13.8.2017 20:44

H75o69n25z77a 80T54a64r 3709342714782

1)Větší a dražší modely byly demonstraci technických možností

Přilákaly velké investory s celého světa a hlavně ukázaly celému světu, že to jde.

Je mnoho výrobců elektromobilu, ale Tesla Motors se nejvíc propíra . Už jen když se někde napíše >Tesla< přiláká to mnohem vice pozornosti .

2) Která jiná automobilka zazila takovou poptávku po svém novém modelu, že se na ně bude čekat až 2 roky . Předání první modelů 3 (jen zaměstnancum Tesla ) byla zajímavá finta jak uklidnit kupce a přitom otestovat vlastními zamestnanci nový produkt na výrobní nedostatky a dětské nemoci.

3)Tesla prodeje zahajuje vždy na trhu v USA Proto to srovnání

Získaní informací se zahraničí bývá obtížnější a data mohou být zkreslená.

4)Trh není nafukovací. Tesla snižje prodejní čísla ostatním.V kategorii kde nejsou masové prodeje . Když prodáte méně, tak to sakra bolí

5) Apple - Tesla Nekonečné téma http://www.hybrid.cz/tagy/apple

6) Elon Musk Kdyby neměl obchodní talent, tak by Tesla Motors nebyla tam kde je tet . "nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne" Kdyby tomu investičnímu plánu nevěřil. Nikdy by do toho nešel. Tesla proinvestováva všechny dostupné prostředky . Investice se jako jinde na světě odepisují.

7) V historii bylo mnoho společností, které přesto, že byly úspěšné a ziskové. Tak je Konkurence převálcovala třeba Nokia .

+1/−1
13.8.2017 23:00

P24e94t88r 94Č79e87r27m19á31k 9648735469180

1)V pořádku, ale nijak to nevyvrací to že ty malé modely budou vydělávat na ty velké, a nikoliv naopak.

2)Nezaměňovat příčinu a důsledek, čekací lhůta je taková kvůli malé kapacitě výroby, nikoliv kvůli velké poptávce ;-)

3)Proto srovnání je to nesmysl tak či tak, tesla těch 500tis aut ročně nechce a nebude prodávat jen na US trhu, takže je zcela zcestné to porovnávat jen s dílčími čísly jiných výrobců. Je to stejná hloupost jako uvést že německá premie dohromady vyrobí ročně tolik aut co tesla nevyprodukuje za celou svojí historii.

4)Trh nafukovací jistě není, ale Tesla se svojí skromnou produkcí hraje zatím třetí housle, každá z premiových značek vyrobí ročně 1-2 miliony aut, tesla 80tis, to nemá s konkurencí nic společného.

6)Evidentně jste nepochopil, Musk tomu pochopitelně věří, jen jde o to že to "to" není výroba aut ale rozvoj elektromobilismu jako takového, což ostatně x krát sám potvrdil. Odepisují se náklady a ne investice, investoři nesypou peníze do něčeho co v daném časovém investičním horizontu nemá šanci na návratnost + zisk (tedy výroba aut), ale do technologií.

7)Ano zajisté, to je to co píšu - Tesla nemá žádný technologický náskok, ale to co má umí perfektně prodat.

+1/−1
13.8.2017 23:28

H38o67n69z90a 28T23a89r 3499212364912

6) Odpisy investic

https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=47176&rez=0&q=odpisy%20investic

0/0
14.8.2017 11:49

P93e40t72r 64Č49e20r43m92á74k 9928795589430

A? :-)

0/0
14.8.2017 15:03

P69e97t29r 95Z31a83s31k66o48č60i14l 2445462358139

"ti, kdo se o auta nezajímají a o auta na baterky už vůbec" - naopak, benzínový auta mě nikdy nezajímaly, auta mě začly zajímat až od použitelnýho - tedy elektrickýho - drivechainu Tesly.

+1/−3
13.8.2017 18:25

O64l80d59ř10i15c48h 82O52l94e33š 6773570987

Pane Zaskočile promiňte ale jste osel. Omlouvám se těmto nevinným tvorům i redakci za tento hanlivý výraz.;-(

0/0
14.8.2017 22:23

P34e35t73r 45Z91a75s20k69o79č30i51l 2905402698199

Bože, to je Fremont (ne Freemont).

0/0
13.8.2017 18:24

V18í16ť26a 87K16r98u55t48i89š 1250764835687

50kWh baterie a dojezd 350km? To jako spotřeba 14kWh/100 km? Menší Nissan Leaf má v reálném provozu okolo 17 kWh a tato Tesla tak bude někde mezi 20-22. Tudíž opět se dostávám na použitelný dojezd (s nějakou bezpečnostní rezervou) okolo 200 km, resp. 300 km u silnější verze.

+3/−1
13.8.2017 14:28

M34a23r68t51i82n 45B29a74r88t52e85k 5947911951613

Model 3 má nejmenší aerodynamický odpor ze všech sériově vyráběných a aut. Takže může mít menší spotřebu než Leaf. On ten Leaf zase o tolik menší není. Asi nějakých 25 centimetrů.

+1/−1
13.8.2017 17:03

V58í20ť26a 90K30r20u27t36i37š 1360894835587

V nízkých rychlostech je to především o hmotnosti. A hodnota Cx je poměrová, ne absolutní. To znamená, že Tesla s menším Cx může klidně mít větší odpor než ten League. A třeba Tesla S žere v reálu okolo 27 kWh/100km, takže poloviční hodnota u menšího modelů i v tomto kontextu vypadá jako sci-fi.

+2/0
13.8.2017 21:17

A78n36t16o93n47i17n 82D31e66c63h84l29e47r 9775427870953

TESLA M3 je v současnosti nejefektivnejsi elektromobil, co se spotřeby enegie tyce

+1/0
16.8.2017 8:05

O10l67d11ř74i95c34h 32O47l80e94š 6433910587

Do výbavy přidají zdarma ebonitovou tyč a liščí ocas.;-)

+3/−2
13.8.2017 12:54

J34i55ř18í 91S83c15h93w17a67c85h 8118234508366

poznámka k údajně vysoké ceně "lidové" Tesly:

"lidových" vozítek s dynamikou pod 6 sec/100 a cenou více pod milion až tak moc velký výběr nebude

+1/−1
13.8.2017 0:33

J94a34k66u34b 96S87e58k93e12r86a 6576210356405

Tak "lidove" urcite neni koeficient zrychleni, ale ceny vs kupni sily

+2/0
13.8.2017 11:43

M96a22r84t45i50n 70B30a92r70t23e31k 5347941211943

Oni to slovo "lidový" zase určitě nevztahovali na českou kupní sílu. Spíše na americkou a západoevropskou. Průměrná cena nově koupeného auta v USA je 34.000 dolarů.

+1/0
13.8.2017 17:05

O72l93d17ř20i33c19h 96O53l10e18š 6353330367

Stačí mně moje atmosféra 2,5 l, V6. Tečka. Baterky patří do hraček.:-/

+5/−7
12.8.2017 21:50

M67a58r97t81i27n 45B94a42r54t13e10k 5657901541623

A benzín do sekačky.

+2/−5
12.8.2017 22:59

J45i41ř36í 73S37c68h16w74a62c47h 8408334868886

to už bude solidní šrot, co "solidně" smrdí a von se s tím ještě chlubí.....

+1/−1
13.8.2017 0:04

O74l47d95ř70i21c66h 46O86l63e74š 6953390767

Lexus asi těžko Jiříku. Lexus od slova luxus víme?

+1/−4
13.8.2017 12:17

B37o97h73u64s29l18a40v 61B54i55n88k91a 1989926318390

A Oleš od slova dítě.

0/0
16.8.2017 21:19

P74e52t81r 57Z11a31s25k21o89č52i57l 2905342738899

To mě těší, tak si příště strčte svůj výfuk do svojí kabiny a nesmrďte mi pod nos, když jedu na kole.

0/−2
13.8.2017 18:39

L85a73d92i19s45l85a20v 42Š58r32a68j66e17r 4433258650767

Pumpičkář napsal ódu na čistý vzduch. Že elektromobily zatěžují v celém svém procesu životní prostředí více jak benzínová auta už je jasné. Spíš věřím pohonu na vodík

+5/0
13.8.2017 20:52

P54e87t69r 53Z66a63s34k54o50č72i43l 2135952508199

"už je jasné" - haha, a jak? Samotný elektromobil celý problém neřeší, ale lze to pak už řešit vhodnými elektrárnami, jako např. jadernými vč. FBRek. Vodík je nesmysl. Prostupuje vším materiálem, takže vodíková nádrž a její část motoru po pár letech zkřehnou a může je člověk vyměnit. Kromě toho je stlačování vodíku velmi energeticky neefektivní, IIRC asi 5x oproti elektromobilům. Což by při jaderkách až tolik nevadilo, ale když politici jaderky rušej a chtěj nesmysly jako vítr či soláry, tak tím opravdu vodíkové kompresory neuživí. A kromě toho vodíkem člověk příjde o možná hlavní výhodu elektromobilu - že už s tím nemusím nikam na pumpy a každý den mám ráno v garáži "plnou nádrž".

0/−2
13.8.2017 21:04

J95a63n 64V27a19c17h56u45d64a 7162956477688

Zeptejte se kolik stojí jedno nabití a spadne vám čelist. Nekupovat ..

+2/−8
12.8.2017 21:50

T71o92m51á32š 45M24o74r67a95v44č97í14k 3487516813615

V nízkém nebo vysokém tarifu? Vše se dá najít v ceníku ČEZ nebo u jiných distributorů, ne?

0/−1
12.8.2017 21:56

M64i91r85e88k 64G70a65j34e29r 5111226369780

Jenže potřebujete vědět, kolik kWh spotřebujete na nabití baterií o 1 kWh. Já to tedy nevím. Odhadoval bych, že asi 1,15.

0/0
12.8.2017 22:37

M62a95r31t97i27n 58B12a13r70t20e54k 5277721811873

Což máte na noční proud něco pod 2 a půl koruny. Při dojezdu 500km pro. Tedy 100 kilometrů to dá za nějakých 15 kWh. To je 37,5 korun na 100 km. U benzínu to dělá 180 korun při spotřebě 6 litrů na sto a ceně 30 korun za litr benzínu.

+4/−1
12.8.2017 22:58

P96e30t73r 18M52a95r22š34á43l81e76k 9855142854619

Aby to bylo spravedlivé, je potřeba započítat vysoké zdanění benzínu. A ceny elektřiny při rychle elektrifikaci aut taky nezustanou bez odezvy.;-)

+5/−1
13.8.2017 10:09

M79a88r55t65i83n 17B29a50r52t30e82k 5437161881813

A proč bych měl dělat rozdíly mezi benzínem a spotřební daní. Zaplatit to musíš tak jako tak ;-D Jo a bez odezvy to zůstane, protože ona se elektřina používá i jinde než jenom v elektromobilech. Například třeba v domácnostech a firmách a žádná vláda by neustála ztrojnásobení ceny elektřiny pro koncového spotřebitele. Zvlášť kdy by to byla vražda českých firem

+1/0
13.8.2017 17:08

J27o54s25e48f 61N46o23v24á16k 2142539523359

Najde se jiná cesta jak elektroauta zdanit. Třeba za km, nějaký roční poplatek atp. Přece si to stát nenechá jen tak vzít.

0/0
14.8.2017 19:20

P85a92v24e30l 36K84u16t67i64l 9920916413409

Samozřejmě, že se najde jiná cesta. Daně je potřeba vybírat.. Ale ta fosilní auta na tom budou vždy hůře a čím dál víc hůře oproti těm elektrickým.

+1/0
14.8.2017 22:03

J45a65r88o12m53í91r 51K10r75á87l 4140859414459

Jaký máte tarif ? Ano, pokud topíte elektřinou, můžete se dostat i pod 3 koruny. Ale v paneláku, nebo v domě, kde máte d01, nebo d02 ?

+1/0
13.8.2017 10:58

M40a37r19t52i68n 11B24a96r98t94e96k 5507901671543

V paneláku? Elektromobily si nekupují lidi z paneláku a jen tak nebudou. Každý kdo má peníze na elektromobil a má dům, tak má zřejmě tepelné čerpadlo a tam nepojedou na d01.

0/0
13.8.2017 17:10

A42n47t57o82n67í53n 80S83v69o47b64o50d80a 3924513249542

opravdu? Aha, tak jsem nemajetný, když bydlím v bytovce, za kterou bych měl několik takových aut :-)

+1/0
13.8.2017 18:01

P48e80t29r 36Z28a61s63k32o86č75i63l 2735142548959

To jste teda hlavně pitomý. ;-D

0/0
16.8.2017 8:32

P53a58v83e29l 58K53u92t87i57l 9690646703849

Tak třeba já mám v paneláku d27.

+1/0
14.8.2017 22:04

J41a75r42o57m23í13r 98K76r23á15l 4600289304639

Navíc nemůžete počítat jen palivo. Pokud je auto o půl milionu dražší a počítáte s nájezdem 250 tisíc km, připočtěte další dvě koruny jenom na pořizovacích nákladech. No a k tomu dražší servis.

+2/−1
13.8.2017 11:01

M16a89r58t95i92n 83H89e46j36t95m96á64n69e29k 9316747421408

To jsou mi úvahy. A co když je to auto o milion levnější? A od kud máte, že servis Tesly je dražší? Se servisem jakého vozu to vlastně porovnáváte? Dacia?

+1/−1
13.8.2017 14:23

M14a93r66t26i90n 32B96a71r95t82e50k 5597171151523

Proč by mělo být auto o půl mega dražší? Vy děláte jako by se nedělaly běžná auta za milión nebo kdyby cílová skupina elektromobilů byl člověk s Fábií. Model 3 má konkurovat BMW 3 a Audi A4 a ne repasované Dacii.

+2/0
13.8.2017 17:12

P92e73t66r 92Č63e74r22m87á47k 9918515219860

Je potřeba počítat normální cenu, na noční proud bude nabíjet mimimum elekromobilů. ;-)

+1/−1
13.8.2017 22:20

P16a11v21e53l 85K38u52t87i33l 9110946903799

Právě naopak, většina elektromobilů papá, když vy spinkáte. Proč nabíjet za draho, když je elektřiny v noci takový přebytek a je za hubičku?

+1/0
14.8.2017 22:07

P11e60t92r 73Č40e23r55m15á62k 9238785819680

Nikoliv, právě naopak, většina elektromobilů se nabíjí přes den u rychlonabíječek a podobných zařízení u obchodních center a pod. Představa že každý majitel elektromobilů má domeček a garáž kde to přes noc nabíjí je velmi velmi naivní.R^

0/−1
16.8.2017 1:06

Najdete na iDNES.cz