Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná dnes, počká rok a půl. Automobilka Elona Muska brzy doplní modelovou řadu na čtyři modely, jejich označení dají dohromady slovo S3XY - přesně takové mají vozy Tesly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A31n62t90o90n91i51n 26D11e26c73h45l10e34r 9495517190443

Auztor článku je až směšně zaujatý, očividně by jednu teslu taky rád, ale nemá na ni. Tak jí raději pošpiní co to de, aby se aspon trochu uklidnil, - CHUDÁK

+1/0
16.8.2017 7:55

J37a79n 69D24l29o49u89h35ý 7674489360209

Takovej medved ci bmw dokaze pri slusnem zachazeni jezdit pri stejnych jizdnich vlastnostech minimalne 15 let - a stale se da "vyhodne" prodat dal. Co ale s teslou, ktera nakrouti za 15 let ty same km a baterka bude "pri zboznem prani" sotva na polovine kapacity. Tesla nepouziva nejake zazracne technologie, jsou tam v podstate clanky, ktere najdete napriklad v produktech Apple ;-) a kdyz to realne srovnam tak muj nejstarsi Macbook z roku 2006 ma po 11 letech sotva 40% puvodni kapacity a to jsem tu baterku v podstate "setril". Tyhle auta ale pojedou az temer do dna kazdy druhy den... at pocitam, jak pocitam nic lidoveho tam nevidim... jo a cena za km u stavajicich tesel je realne okolo 1kc, to same splni jakekoliv auto prestavene na lpg ( vyjma sestivalcu,osmivalcu).

+1/−1
15.8.2017 8:03

M39a37r72t22i47n 37K38a96r18á61s58e86k 9158963888878

No baterky v autech opravdu jsou vyrazne odlisne od baterek v bezne elektronice - jak samotnou tehcnologii clanku, tak predevsim "battery managementem" diky cemuz prave nemaji problem s zivotnosti... nejake realne zkusenosti s teslami v extrmenim provozu (taxi na dlouho vzdalenosti) zatim ukazuji, ze s padanim kapacity nebude zadny zasadnejsi problem.... samo nejaky vzorek 15 let a starsich aut neni ze...

+1/0
18.8.2017 15:20

J33o17s72e72f 29N66o73v63á71k 2152129233109

Tak hlavně aby nenásledovaly modely F, A, i a L.

0/0
14.8.2017 19:22

M33a13r88t90i85n 46K71o87u85š22a 6235214364

tedy v USA je evidentně cena lidového vozítka někde jinde než u nás, ale v zemi, kde jezdí polovina populace s auty za 50 000 to asi lidovka nebude.

0/0
14.8.2017 13:49

J74i30ř81í 18S32c59h12w11a60c74h 8638894728636

tak pro takové není "lidovka" ani Dacie, když stojí třikrát více

0/0
14.8.2017 14:03

P18e50t42r 34Č25e96r52m37á54k 9978235209520

Škoda, článek se sice snaží tvářit jako hodně objektivní, přesto místami neskrývaně sklouzává k tvrzením která jsou jen na úrovni zbožného přání fandů, s realitou ale nemají moc společného.

1)Tvrzení že větší a dražší modely mají vydělat na ty levnější je zcela postavené na hlavu, je to právě naopak a tyto modely uvrhly Teslu do té ztrátovosti a teprve tyto menší modely budou výdělečnejší (resp. méně ztrátové, o reálné ziskovosti se zatím mluvit nedá). Navíc Musk se netají tím že jde o něco jiného...

2)Tesla má tradičně problém dodržet vlastní předsevzetí co se týče výše produkce a v podstatě nikdy to nesplnila, takže je úsměvné že jak se blíží rok 2018 a je čím dál tím víc jasné že původně bombasticky a suverénně uvedená hranice 500tis vozů nebude reálně naplněna, začínají se najedou ty prognózy uvádět "až" 500tis vozů. Což o to, o tu samotnou výši by až tak nešlo (protože i tak to bude úspěch a trocha toho chvástání co pak vyjde na prázdno je v komunitě tesly zkrátka akceptovatelná), problém to je ale ve vztahu k dodacím lhůtám - reálně se dnes objednané vozy dostanou do rukou zákazníku nejdříve za 2 roky, což už je u "masového lidového auto" na pováženou.

3)Porovnání prodejů premium značek na US trhu a celé produkce Tesly nedává žádný smysl, Tesla ty auta chce prodávat po celém světe a ne jen doma.

4)Za konkurenci jsou auta z premium segmentu považována kvůli ceně, počtem prodaných ks si nijak nekonkurují, takže se Tesla nikam "nevklínila".

5)Srovnání s applem je nesmysl, a to jak po technické stránce tak ekomomické - apple nenabízí revoluční nebo odlišnou techniku, ale precizně dotažený standardní produkt, a funguje jako běžná tržní firma, elektromobily prozatím bez subvencí nejsou životaschopné.

+6/−3
13.8.2017 20:44

P25e45t30r 60Č58e18r40m97á43k 9888955799620

6)Muskovi nelze upřít obchodní talent, ale investoři nejsou hloupí - investují nikoliv do Tesly jako výrobce aut (současná kumulovaná ztráta je tak obrovská že by to v z hlediska běžné návratnosti investice bylo nerentabilní, navíc sám Musk se netají tím že výroba aut možná nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne, jelikož smysl je v rozvoji technologie elektromobility a vlastní produkce aut slouží především jako rychlejší cesta k jejich následněmu rozšíření), ale právě do celého toho systému.

7)To že by měla Tesla náskok před zbytkem světa je skutečně jen zbožné přání, ještě Tesla ani neexistovala a Toyota a Lexus už prodali více baterii a elektromotorů než dodnes Tesla vyrobila, a při pohledu na to které elektromobily jsou dnes nejprodávanější je vcelku jasné že Tesla má náskok především v oblasti marketingu a PR a umí výborně prodat to co má, ale reálný technický náskok nemá.

+3/−2
13.8.2017 20:44

H96o63n72z38a 35T11a23r 3819632464532

1)Větší a dražší modely byly demonstraci technických možností

Přilákaly velké investory s celého světa a hlavně ukázaly celému světu, že to jde.

Je mnoho výrobců elektromobilu, ale Tesla Motors se nejvíc propíra . Už jen když se někde napíše >Tesla< přiláká to mnohem vice pozornosti .

2) Která jiná automobilka zazila takovou poptávku po svém novém modelu, že se na ně bude čekat až 2 roky . Předání první modelů 3 (jen zaměstnancum Tesla ) byla zajímavá finta jak uklidnit kupce a přitom otestovat vlastními zamestnanci nový produkt na výrobní nedostatky a dětské nemoci.

3)Tesla prodeje zahajuje vždy na trhu v USA Proto to srovnání

Získaní informací se zahraničí bývá obtížnější a data mohou být zkreslená.

4)Trh není nafukovací. Tesla snižje prodejní čísla ostatním.V kategorii kde nejsou masové prodeje . Když prodáte méně, tak to sakra bolí

5) Apple - Tesla Nekonečné téma http://www.hybrid.cz/tagy/apple

6) Elon Musk Kdyby neměl obchodní talent, tak by Tesla Motors nebyla tam kde je tet . "nikdy zisková nebude a postupně úplně zanikne" Kdyby tomu investičnímu plánu nevěřil. Nikdy by do toho nešel. Tesla proinvestováva všechny dostupné prostředky . Investice se jako jinde na světě odepisují.

7) V historii bylo mnoho společností, které přesto, že byly úspěšné a ziskové. Tak je Konkurence převálcovala třeba Nokia .

+1/−1
13.8.2017 23:00

P97e24t83r 47Č74e83r93m21á16k 9868655399240

1)V pořádku, ale nijak to nevyvrací to že ty malé modely budou vydělávat na ty velké, a nikoliv naopak.

2)Nezaměňovat příčinu a důsledek, čekací lhůta je taková kvůli malé kapacitě výroby, nikoliv kvůli velké poptávce ;-)

3)Proto srovnání je to nesmysl tak či tak, tesla těch 500tis aut ročně nechce a nebude prodávat jen na US trhu, takže je zcela zcestné to porovnávat jen s dílčími čísly jiných výrobců. Je to stejná hloupost jako uvést že německá premie dohromady vyrobí ročně tolik aut co tesla nevyprodukuje za celou svojí historii.

4)Trh nafukovací jistě není, ale Tesla se svojí skromnou produkcí hraje zatím třetí housle, každá z premiových značek vyrobí ročně 1-2 miliony aut, tesla 80tis, to nemá s konkurencí nic společného.

6)Evidentně jste nepochopil, Musk tomu pochopitelně věří, jen jde o to že to "to" není výroba aut ale rozvoj elektromobilismu jako takového, což ostatně x krát sám potvrdil. Odepisují se náklady a ne investice, investoři nesypou peníze do něčeho co v daném časovém investičním horizontu nemá šanci na návratnost + zisk (tedy výroba aut), ale do technologií.

7)Ano zajisté, to je to co píšu - Tesla nemá žádný technologický náskok, ale to co má umí perfektně prodat.

+1/−1
13.8.2017 23:28

H81o42n65z74a 60T46a54r 3619982874642

6) Odpisy investic

https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=47176&rez=0&q=odpisy%20investic

0/0
14.8.2017 11:49

P26e71t22r 96Č70e61r97m76á72k 9598925559590

A? :-)

0/0
14.8.2017 15:03

P67e15t11r 67Z55a20s97k43o23č30i29l 2795252878859

"ti, kdo se o auta nezajímají a o auta na baterky už vůbec" - naopak, benzínový auta mě nikdy nezajímaly, auta mě začly zajímat až od použitelnýho - tedy elektrickýho - drivechainu Tesly.

+1/−3
13.8.2017 18:25

O17l42d46ř25i94c81h 58O21l81e24š 6453350667

Pane Zaskočile promiňte ale jste osel. Omlouvám se těmto nevinným tvorům i redakci za tento hanlivý výraz.;-(

0/0
14.8.2017 22:23

P61e50t54r 87Z85a15s17k55o44č85i15l 2875892318129

Bože, to je Fremont (ne Freemont).

0/0
13.8.2017 18:24

V51í92ť26a 54K72r22u68t39i23š 1760604765197

50kWh baterie a dojezd 350km? To jako spotřeba 14kWh/100 km? Menší Nissan Leaf má v reálném provozu okolo 17 kWh a tato Tesla tak bude někde mezi 20-22. Tudíž opět se dostávám na použitelný dojezd (s nějakou bezpečnostní rezervou) okolo 200 km, resp. 300 km u silnější verze.

+3/−1
13.8.2017 14:28

M93a29r53t20i84n 40B80a72r74t40e93k 5197801401713

Model 3 má nejmenší aerodynamický odpor ze všech sériově vyráběných a aut. Takže může mít menší spotřebu než Leaf. On ten Leaf zase o tolik menší není. Asi nějakých 25 centimetrů.

+1/−1
13.8.2017 17:03

V56í40ť37a 14K60r55u68t87i97š 1890614545927

V nízkých rychlostech je to především o hmotnosti. A hodnota Cx je poměrová, ne absolutní. To znamená, že Tesla s menším Cx může klidně mít větší odpor než ten League. A třeba Tesla S žere v reálu okolo 27 kWh/100km, takže poloviční hodnota u menšího modelů i v tomto kontextu vypadá jako sci-fi.

+2/0
13.8.2017 21:17

A21n41t21o34n37i97n 60D25e42c93h12l59e50r 9395757620323

TESLA M3 je v současnosti nejefektivnejsi elektromobil, co se spotřeby enegie tyce

+1/0
16.8.2017 8:05

O44l91d81ř96i82c81h 49O55l26e62š 6343400557

Do výbavy přidají zdarma ebonitovou tyč a liščí ocas.;-)

+3/−2
13.8.2017 12:54

J29i33ř85í 87S61c43h28w68a80c82h 8788554248456

poznámka k údajně vysoké ceně "lidové" Tesly:

"lidových" vozítek s dynamikou pod 6 sec/100 a cenou více pod milion až tak moc velký výběr nebude

+1/−1
13.8.2017 0:33

J35a54k20u25b 91S35e74k54e69r72a 6946380596715

Tak "lidove" urcite neni koeficient zrychleni, ale ceny vs kupni sily

+2/0
13.8.2017 11:43

M78a21r44t36i84n 85B74a78r72t62e77k 5427431621623

Oni to slovo "lidový" zase určitě nevztahovali na českou kupní sílu. Spíše na americkou a západoevropskou. Průměrná cena nově koupeného auta v USA je 34.000 dolarů.

+1/0
13.8.2017 17:05

O18l12d50ř67i45c23h 11O15l46e41š 6153790747

Stačí mně moje atmosféra 2,5 l, V6. Tečka. Baterky patří do hraček.:-/

+5/−7
12.8.2017 21:50

M62a22r91t32i83n 56B89a69r47t51e70k 5377701551803

A benzín do sekačky.

+2/−5
12.8.2017 22:59

J57i47ř59í 90S22c90h60w69a54c69h 8248574768156

to už bude solidní šrot, co "solidně" smrdí a von se s tím ještě chlubí.....

+1/−1
13.8.2017 0:04

O97l93d78ř16i10c25h 59O69l54e58š 6863720927

Lexus asi těžko Jiříku. Lexus od slova luxus víme?

+1/−4
13.8.2017 12:17

B70o60h78u39s73l67a29v 57B98i81n24k67a 1829126528460

A Oleš od slova dítě.

0/0
16.8.2017 21:19

P62e69t97r 22Z63a49s56k91o31č70i40l 2305862918119

To mě těší, tak si příště strčte svůj výfuk do svojí kabiny a nesmrďte mi pod nos, když jedu na kole.

0/−2
13.8.2017 18:39

L13a48d97i89s19l75a39v 49Š89r57a57j97e22r 4643488260237

Pumpičkář napsal ódu na čistý vzduch. Že elektromobily zatěžují v celém svém procesu životní prostředí více jak benzínová auta už je jasné. Spíš věřím pohonu na vodík

+5/0
13.8.2017 20:52

P17e33t91r 88Z87a60s39k31o13č86i18l 2125362978699

"už je jasné" - haha, a jak? Samotný elektromobil celý problém neřeší, ale lze to pak už řešit vhodnými elektrárnami, jako např. jadernými vč. FBRek. Vodík je nesmysl. Prostupuje vším materiálem, takže vodíková nádrž a její část motoru po pár letech zkřehnou a může je člověk vyměnit. Kromě toho je stlačování vodíku velmi energeticky neefektivní, IIRC asi 5x oproti elektromobilům. Což by při jaderkách až tolik nevadilo, ale když politici jaderky rušej a chtěj nesmysly jako vítr či soláry, tak tím opravdu vodíkové kompresory neuživí. A kromě toho vodíkem člověk příjde o možná hlavní výhodu elektromobilu - že už s tím nemusím nikam na pumpy a každý den mám ráno v garáži "plnou nádrž".

0/−2
13.8.2017 21:04

J16a80n 20V28a83c21h43u70d32a 7292186637158

Zeptejte se kolik stojí jedno nabití a spadne vám čelist. Nekupovat ..

+2/−8
12.8.2017 21:50

T50o44m37á81š 53M26o23r63a10v21č24í87k 3687676163885

V nízkém nebo vysokém tarifu? Vše se dá najít v ceníku ČEZ nebo u jiných distributorů, ne?

0/−1
12.8.2017 21:56

M30i47r62e58k 87G91a41j53e29r 5421116739620

Jenže potřebujete vědět, kolik kWh spotřebujete na nabití baterií o 1 kWh. Já to tedy nevím. Odhadoval bych, že asi 1,15.

0/0
12.8.2017 22:37

M40a25r52t37i80n 12B80a55r15t27e57k 5137821611213

Což máte na noční proud něco pod 2 a půl koruny. Při dojezdu 500km pro. Tedy 100 kilometrů to dá za nějakých 15 kWh. To je 37,5 korun na 100 km. U benzínu to dělá 180 korun při spotřebě 6 litrů na sto a ceně 30 korun za litr benzínu.

+4/−1
12.8.2017 22:58

P93e45t15r 72M26a60r48š79á64l88e51k 9175912124419

Aby to bylo spravedlivé, je potřeba započítat vysoké zdanění benzínu. A ceny elektřiny při rychle elektrifikaci aut taky nezustanou bez odezvy.;-)

+5/−1
13.8.2017 10:09

M45a70r39t36i72n 93B66a12r29t75e64k 5207101381653

A proč bych měl dělat rozdíly mezi benzínem a spotřební daní. Zaplatit to musíš tak jako tak ;-D Jo a bez odezvy to zůstane, protože ona se elektřina používá i jinde než jenom v elektromobilech. Například třeba v domácnostech a firmách a žádná vláda by neustála ztrojnásobení ceny elektřiny pro koncového spotřebitele. Zvlášť kdy by to byla vražda českých firem

+1/0
13.8.2017 17:08

J81o63s30e53f 57N37o75v23á55k 2942509463919

Najde se jiná cesta jak elektroauta zdanit. Třeba za km, nějaký roční poplatek atp. Přece si to stát nenechá jen tak vzít.

0/0
14.8.2017 19:20

P56a39v58e94l 31K58u70t60i34l 9480106513369

Samozřejmě, že se najde jiná cesta. Daně je potřeba vybírat.. Ale ta fosilní auta na tom budou vždy hůře a čím dál víc hůře oproti těm elektrickým.

+1/0
14.8.2017 22:03

J57a83r40o32m57í74r 55K89r26á68l 4870509674159

Jaký máte tarif ? Ano, pokud topíte elektřinou, můžete se dostat i pod 3 koruny. Ale v paneláku, nebo v domě, kde máte d01, nebo d02 ?

+1/0
13.8.2017 10:58

M49a51r71t56i76n 55B11a12r50t18e77k 5937611861953

V paneláku? Elektromobily si nekupují lidi z paneláku a jen tak nebudou. Každý kdo má peníze na elektromobil a má dům, tak má zřejmě tepelné čerpadlo a tam nepojedou na d01.

0/0
13.8.2017 17:10

A30n61t80o15n47í54n 22S21v94o66b12o15d15a 3514173689172

opravdu? Aha, tak jsem nemajetný, když bydlím v bytovce, za kterou bych měl několik takových aut :-)

+1/0
13.8.2017 18:01

P61e32t57r 41Z80a80s57k35o79č50i11l 2265902538669

To jste teda hlavně pitomý. ;-D

0/0
16.8.2017 8:32

P24a38v63e11l 84K95u85t92i24l 9490816263689

Tak třeba já mám v paneláku d27.

+1/0
14.8.2017 22:04

J50a13r94o18m44í21r 89K80r89á45l 4460739754399

Navíc nemůžete počítat jen palivo. Pokud je auto o půl milionu dražší a počítáte s nájezdem 250 tisíc km, připočtěte další dvě koruny jenom na pořizovacích nákladech. No a k tomu dražší servis.

+2/−1
13.8.2017 11:01

M42a91r97t64i87n 85H77e83j53t81m58á10n83e30k 9626757751498

To jsou mi úvahy. A co když je to auto o milion levnější? A od kud máte, že servis Tesly je dražší? Se servisem jakého vozu to vlastně porovnáváte? Dacia?

+1/−1
13.8.2017 14:23

M85a62r52t21i53n 72B80a56r58t29e75k 5227971661773

Proč by mělo být auto o půl mega dražší? Vy děláte jako by se nedělaly běžná auta za milión nebo kdyby cílová skupina elektromobilů byl člověk s Fábií. Model 3 má konkurovat BMW 3 a Audi A4 a ne repasované Dacii.

+2/0
13.8.2017 17:12

P69e28t24r 68Č95e86r22m86á31k 9488345839410

Je potřeba počítat normální cenu, na noční proud bude nabíjet mimimum elekromobilů. ;-)

+1/−1
13.8.2017 22:20

P15a92v62e18l 85K61u39t24i45l 9280876113619

Právě naopak, většina elektromobilů papá, když vy spinkáte. Proč nabíjet za draho, když je elektřiny v noci takový přebytek a je za hubičku?

+1/0
14.8.2017 22:07

P96e11t48r 37Č63e13r33m13á10k 9688195209480

Nikoliv, právě naopak, většina elektromobilů se nabíjí přes den u rychlonabíječek a podobných zařízení u obchodních center a pod. Představa že každý majitel elektromobilů má domeček a garáž kde to přes noc nabíjí je velmi velmi naivní.R^

0/−1
16.8.2017 1:06







Najdete na iDNES.cz