Diskuze

První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a také se stal prvním západním osobním automobilem dováženým do socialistického Československa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na tohle auticko mam vzpominku z detstvi. Tata na nem cosi opravoval strejdovi, ktery bydlel kousek od Mohelnice. Kdyz byla oprava hotova jeli jsme s tatou trasu Žatec Mohelnice (cca 350 km) nekdy v lednu 1961 vratit strejdovi auto. To auticko teda snad neumelo vubec topit nebo jestli jo, tak strasne malo. Odskakal jsem to anginou jak svina, domu jsme jeli vlakem, ale to auticko jsem mel moc, moc rad.

0 0
možnosti

P60e21t30r 36S83k87á15c36e77l

20. 8. 2017 20:28

Roman Martínek 33008

dá se říci že v minulosti i součastnosti francouzi vyrábí nejlepší auta v poměru cena-výkon.

V minulosti se mýlíte, chybí Vám informace. Totiž v roce 1968, kdy se do 21.8. psaly pravdivé informace, byly ve sportovním časopise "Svět motorů" zveřejněny výsledky testů Škody 1000 MB versus R 8. Š 1000 MB 10 roků vyvíjeli pro naše podmínky pod dohledem prof. Meduny, pouze byla chybná volby s motorem vzadu. Ale šlo jen o zvyk, i tak jsme s ní totiž projeli závěje sněhu na rozpumpovanou dvojku na 40 km/hod. Mno a kdo myslíte, že v testech "Světa motorů" vyhrál? Zhruba stejné výkonnostní parametry, ale např. z motor Renaultu po ujetí 5 000 km a rozmontování padal z motoru odpad vinou nekvalitního spalování, u Š 1000 MB čisto. Bylo toho víc, žádná propaganda. Jak uvádím, hodnověrné výsledky. A tak nejen kvůli tomuto případu tleskali politici a firmy ve Francii, když k nám přijeli v roce 1968 tanky. Vyklidili jsme jim a dalším tzv. "spojencům" trhy. A protože byly po dohodě mocností otevřeny určitý čas i naše hranice, utekly nám i mozky, tvůrčí lidé. Jednoho takové znám, dělá vývojáře v BMW tak úspěšně, že má nárok za nízkou cenu si každý půlrok zakoupit nejnovější verzi jejich auta. Počtvrté (roky 1938, 1968 a 1990) se napálit od našich tzv. "spojenců" nenecháme. Bude líp se zdravým rozumem...R^

0 1
možnosti

T27o56m33á22š 91H85á19d92l

17. 8. 2017 16:08

Otec toto autíčko koupil v r. 1960 jako ojeté (na nové neměl kádrový profil) za 25 tis. Kčs. Všimněte si, ojeté auto bylo tehdy dražší, než nové ... Renault měl tehdy najeto asi 30 tis. km a už se musela dělat generálka motoru, tehdejší díly za moc nestály. Byl tmavě modré barvy, docela špatně se uvnitř v zimě topilo, ale jinak mám na něj jako dítě báječné vzpomínky, Absolvoval s naší rodinou i jednu velkou dovolenou : z Prahy na Vysočinu a dál přes Moravu na Slovensko až do Nízkých Tater, ... , vše bez nehody a jediného problému. Auto mělo 3 rychlosti dopředu a zpátečku a otec jezdil maximálně osmdesátkou. Bylo lehce ovladatelné a naučil jsem se s ním jako 10-letý kluk řídit. Naše pravidelné cesty od babičky v Roudnici nad Labem byly vždy u letiště v Ruzyni přerušeny, otec mi předal řízení a domu na Červený vrch jsem již řídil jen já sám. Provoz v roce 1964 se s tím dnešním nedá samozřejmě vůbec srovnávat ... Měli jsme ho asi 5 let, ale rezavěl a náhradní díly (blatníky, prahy) se nedaly sehnat, tak ho otec prodal. Vzpomínám ale velmi často na bohatýrské časy s tímto výborným Renaultem 4CV !

0 0
možnosti

P70e88t32r 39S82k15á86c22e92l

20. 8. 2017 20:29

Příbuzní ho měli, bylo výborné. Na přímý záběr (č.3) se vyjížděli kopce, při dobrém rozjezdu.

0 0
možnosti

"..... také se stal prvním západním osobním automobilem dováženým do socialistického Československa. První kusy se v prodejní síti Mototechny objevily roku 1955

Zdroj: http://auto.idnes.cz/renault-4cv-c8g-/auto_ojetiny.aspx?c=A170811_103338_auto_ojetiny_erp

pan autor v tom ma trochu hokej. V roce 1955 neexistovalo zadne socialisticke Ceskoslovensko. V roce 1955 byla CSR (Ceskoslovenska republika) az od roku 1960 bylo CSSR (Ceskoslovenska socialisticka republika)

By me zajimalo co ty mlady po 89 v ty skole ucej.

2 9
možnosti

a co zásadního se zrovna v tom roce 1960 změnilo? Tedy kromě toho formálního názvu státu....

4 0
možnosti

Ta plážová verze je super :-)

1 0
možnosti

Hlavně jsou parádní ty křesílka :-)

0 0
možnosti

J19i50ř59í 90K33o63č79í

13. 8. 2017 17:58

V Japonsku ho vyráběla také v licenci Honda.

0 0
možnosti

dá se říci že v minulosti i součastnosti francouzi vyrábí nejlepší auta v poměru cena-výkon.

3 1
možnosti

Snad ještě Citroen střední a vyšší třídy, i když to jejich vzduchové pérování s vyrovnáváním náklonu je stále jen drahý "hokus pokus". O těch dvou dalších bych se raději nevyjadřoval.

1 1
možnosti

Neviem či o nejaký mesiac nebol skôr na trhu FIAT 600 , ten bol za 20000 KČS/alebo dokonca menej !/ prvé sa z nejakého nejasného dôvodu dodávali aj s náhradným motorom !

1 0
možnosti

FIAT 600 se dovážel "až" od roku 1957 (tedy jestli se nepletu).

1 0
možnosti

I20v34a71n 42S78t29e78c57h

13. 8. 2017 15:15

S láskou a nostalgií na něj vzpomínám. Byl jsem s ním v Rumunsku v roce 1968. 21 koní, RV 1956, poklice bez středového šroubu. Pouze jsem měl problémy s chlazením, takže jsem jezdil podle teploměru a né podle tachometru V

3 0
možnosti

Já také, barevné provedení nádherná holubí modř. Mě jen 3 kvalty, velký volant, hřebenové řízení a velká kola na 5 šroubů,šel ostře a rychle za plynem až na 120 /km v hodině. Koupil jsem ho u Tydlity v prvním JBC autobazaru "Klenoty", v super stavu od pana Kučery z LBC, který se s ním se slzami v očích těžce loučil. Nedá se na to zapomenout.

1 0
možnosti

Nadherne auto! Tak to vyrabet dneska s modernim pajšlem, tak to hned beru.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...