Diskuze
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva
Děkujeme za pochopení.
V42l97a52d53i13m18í66r 91B71a56j73b91o64r50a
Na tohle auticko mam vzpominku z detstvi. Tata na nem cosi opravoval strejdovi, ktery bydlel kousek od Mohelnice. Kdyz byla oprava hotova jeli jsme s tatou trasu Žatec Mohelnice (cca 350 km) nekdy v lednu 1961 vratit strejdovi auto. To auticko teda snad neumelo vubec topit nebo jestli jo, tak strasne malo. Odskakal jsem to anginou jak svina, domu jsme jeli vlakem, ale to auticko jsem mel moc, moc rad.
P60e21t30r 36S83k87á15c36e77l
Roman Martínek 33008
dá se říci že v minulosti i součastnosti francouzi vyrábí nejlepší auta v poměru cena-výkon.
V minulosti se mýlíte, chybí Vám informace. Totiž v roce 1968, kdy se do 21.8. psaly pravdivé informace, byly ve sportovním časopise "Svět motorů" zveřejněny výsledky testů Škody 1000 MB versus R 8. Š 1000 MB 10 roků vyvíjeli pro naše podmínky pod dohledem prof. Meduny, pouze byla chybná volby s motorem vzadu. Ale šlo jen o zvyk, i tak jsme s ní totiž projeli závěje sněhu na rozpumpovanou dvojku na 40 km/hod. Mno a kdo myslíte, že v testech "Světa motorů" vyhrál? Zhruba stejné výkonnostní parametry, ale např. z motor Renaultu po ujetí 5 000 km a rozmontování padal z motoru odpad vinou nekvalitního spalování, u Š 1000 MB čisto. Bylo toho víc, žádná propaganda. Jak uvádím, hodnověrné výsledky. A tak nejen kvůli tomuto případu tleskali politici a firmy ve Francii, když k nám přijeli v roce 1968 tanky. Vyklidili jsme jim a dalším tzv. "spojencům" trhy. A protože byly po dohodě mocností otevřeny určitý čas i naše hranice, utekly nám i mozky, tvůrčí lidé. Jednoho takové znám, dělá vývojáře v BMW tak úspěšně, že má nárok za nízkou cenu si každý půlrok zakoupit nejnovější verzi jejich auta. Počtvrté (roky 1938, 1968 a 1990) se napálit od našich tzv. "spojenců" nenecháme. Bude líp se zdravým rozumem...
T27o56m33á22š 91H85á19d92l
Otec toto autíčko koupil v r. 1960 jako ojeté (na nové neměl kádrový profil) za 25 tis. Kčs. Všimněte si, ojeté auto bylo tehdy dražší, než nové ... Renault měl tehdy najeto asi 30 tis. km a už se musela dělat generálka motoru, tehdejší díly za moc nestály. Byl tmavě modré barvy, docela špatně se uvnitř v zimě topilo, ale jinak mám na něj jako dítě báječné vzpomínky, Absolvoval s naší rodinou i jednu velkou dovolenou : z Prahy na Vysočinu a dál přes Moravu na Slovensko až do Nízkých Tater, ... , vše bez nehody a jediného problému. Auto mělo 3 rychlosti dopředu a zpátečku a otec jezdil maximálně osmdesátkou. Bylo lehce ovladatelné a naučil jsem se s ním jako 10-letý kluk řídit. Naše pravidelné cesty od babičky v Roudnici nad Labem byly vždy u letiště v Ruzyni přerušeny, otec mi předal řízení a domu na Červený vrch jsem již řídil jen já sám. Provoz v roce 1964 se s tím dnešním nedá samozřejmě vůbec srovnávat ... Měli jsme ho asi 5 let, ale rezavěl a náhradní díly (blatníky, prahy) se nedaly sehnat, tak ho otec prodal. Vzpomínám ale velmi často na bohatýrské časy s tímto výborným Renaultem 4CV !
P70e88t32r 39S82k15á86c22e92l
Příbuzní ho měli, bylo výborné. Na přímý záběr (č.3) se vyjížděli kopce, při dobrém rozjezdu.
G83e91o20r42g 52K72o37m16b28e24r29e83c
"..... také se stal prvním západním osobním automobilem dováženým do socialistického Československa. První kusy se v prodejní síti Mototechny objevily roku 1955
Zdroj: http://auto.idnes.cz/renault-4cv-c8g-/auto_ojetiny.aspx?c=A170811_103338_auto_ojetiny_erp
pan autor v tom ma trochu hokej. V roce 1955 neexistovalo zadne socialisticke Ceskoslovensko. V roce 1955 byla CSR (Ceskoslovenska republika) az od roku 1960 bylo CSSR (Ceskoslovenska socialisticka republika)
By me zajimalo co ty mlady po 89 v ty skole ucej.
J30i38ř41í 15S29c34h95w79a94c73h
a co zásadního se zrovna v tom roce 1960 změnilo? Tedy kromě toho formálního názvu státu....
R41o97m19a85n 57M78a50r69t94í95n50e19k
dá se říci že v minulosti i součastnosti francouzi vyrábí nejlepší auta v poměru cena-výkon.
M68i39l35o28š 89K83o60l21m82a89n
Snad ještě Citroen střední a vyšší třídy, i když to jejich vzduchové pérování s vyrovnáváním náklonu je stále jen drahý "hokus pokus". O těch dvou dalších bych se raději nevyjadřoval.
D10u45š71a53n 61R51a51j86n23i34n52e81c
Neviem či o nejaký mesiac nebol skôr na trhu FIAT 600 , ten bol za 20000 KČS/alebo dokonca menej !/ prvé sa z nejakého nejasného dôvodu dodávali aj s náhradným motorom !
R91a92d36e66k 65F33o23l11p19r32e60c14h49t
FIAT 600 se dovážel "až" od roku 1957 (tedy jestli se nepletu).
I20v34a71n 42S78t29e78c57h
S láskou a nostalgií na něj vzpomínám. Byl jsem s ním v Rumunsku v roce 1968. 21 koní, RV 1956, poklice bez středového šroubu. Pouze jsem měl problémy s chlazením, takže jsem jezdil podle teploměru a né podle tachometru
M17i19r49o85s35l87a28v 53P18a36č83e42s
Já také, barevné provedení nádherná holubí modř. Mě jen 3 kvalty, velký volant, hřebenové řízení a velká kola na 5 šroubů,šel ostře a rychle za plynem až na 120 /km v hodině. Koupil jsem ho u Tydlity v prvním JBC autobazaru "Klenoty", v super stavu od pana Kučery z LBC, který se s ním se slzami v očích těžce loučil. Nedá se na to zapomenout.
M85i46r41e90k 33T28u36r96e81č79e76k
Nadherne auto! Tak to vyrabet dneska s modernim pajšlem, tak to hned beru.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Prodej zajímavého rodinného domu 4+1 s velkým potenciálem, obec Chlum u Blatné
Chlum, okres Strakonice
3 990 000 Kč