Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně spočítat. Bylo by hloupé schrastit peníze na honosné auto snů a v zimě nejezdit, protože nezbude na nové gumy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a76n 86D97l30o37u52h39ý 7174369770279

Mne se jenom libi, jak to ti ekonomove umeji pekne spocitat. Chapu ty firemni TCO, firma to auto VZDY v urcity okamzik streli. Ja ale jako soukroma osoba (asi jsem jeden z mala) si vsechny koupene auta proste nechava. Ty co mam jen z nostalgie v zime samozrejme nejezdi, ale krom pov. ruceni nejak nechapu, kam by mi realne penize nekam mely utikat, kdyz auta stoji v garazi ;-D. Ja do nakladu jako fyzicka osoba nepocitam porizovaci cenu vozu (prave protoze si to auto stejne necham na vzdy), ale rocni servisni naklady. Ty v urcitem roce stari zacnou rust a pak po par letech to opet klesa, ale nikdy jsem se u zadne auta v kritickem veku nedostal pres 1 tisic korun / mesic. Jinak receno, kazde auto pri najeti urciteho poctu tisicu km (vetsinou okolo 150 az 200 tisic) zacnou stoupat rocni servisni naklady. Ale po opraveni vsech klicovych komponent to opet klesne zpet na puvodni cisla. Vetsina lidi se ale presne v tomhle okamziku auta zbavuje... A pak chudak ten, kdo to koupi v bazaru ;-D;-D

0/0
24.8.2017 12:43
Foto

M31i58c72h28a55l 98N57a53j25m20a61n 7169233306680

A to je právě ta chyba. Do celkových provozních nákladů musíte právě započítat pořizovací cenu. A je zcela vedlejší, jestli auto za 3 roky prodáte, nebo ho máte 20 let a pak ho šoupnete na vrakoviště.

+1/0
24.8.2017 17:38

P69a61v48e84l 61K18u50b10i52š22t15a 7126294252740

Jj, když jsem si vybíral nové auto, tak jsem si to nějak podobně vyhodnotil :-) a koupil si Mercedes.

0/0
24.8.2017 0:29

P12a21v83e41l 20S26t43a62v64j56a27n62í18k 6698725777601

Olej jsem vždycky měnil po 10 tisících, protože ve městě dostává auto trochu víc zabrat. Řešit neustále spotřebu, to nechápu. Soukromá auta stejně nenajedou víc jak 15 tisíc kilometrů (to ještě přeháním), tak jsou náklady na pohonné hmoty zlomkem toho, co se dá platit v servise. Jestli auto žere 7 litrů nebo 11 litrů tak to tisícovka měsíčně. To má smysl sledovat? A že na povinným ručení se nedostanu pod 5 tisíc, to už jsem si zvykl.

+1/−3
23.8.2017 23:23
Foto

V66i90t 89C32h74a69l76u11p77a 5452677252366

Že se na povinným ručení nedostanete po 5 tis.? Nechápu. Já mám na větším autě (1,8, 140 kW) cca 3 tis. ročně na druhém menším (1,2 44 kW) cca 1600 Kč ročně....To bouráte a nemáte bonus?

0/0
24.8.2017 8:18

J82i82ř51í 14S35c29h95w95a86c16h 8158154318316

nejspíš bude mít něco mnohem většího ;-)

0/0
24.8.2017 11:13

J53a47n 76D32l90o55u23h22ý 7954509140359

To jsou nova auta? Nebo jeta? Kde bydlite? atd. Na blbe Felicii udela jenom bydliste rozdil klidne i 1000kc ;-D.

0/0
24.8.2017 12:32
Foto

V20i16t 94C51h10a16l79u81p14a 5232377882736

Havířov. Samozřejmě, že stará. I když to 1,8 má 5 let. Musíte využít epojisteni.cz, nebo klik.cz, a nebrat jen ČP, Generali, atd...

0/0
25.8.2017 6:06

J75a90k54u61b 85S68e10k31e31r98a 6776850896535

A to neni epojisteni jeste nejlevnejsi. Ja kdybych nebydlel v nejdrazsi kategorii nesta, tak mi snad za povko plati pojistovna

0/0
26.8.2017 20:42

J13i39ř42í 77V25a92l28o33u53š95e79k 9350333105174

Ještě ke spotřebě. Loni jsem v USA na západním pobřeží s rodinným SUV pro 7 lidí měl dlouhodobou spotřebu 8,3L(10tis. km). Automat, motor 3,6, 310HP(228kw), bez turba, tzn. větší spolehlivost. Když tu pak někdo níže píše o spotřebě 6-7l při 81-110kw, tak je to docela úsměvné.

0/0
23.8.2017 23:14

J93i63ř73í 10S41c46h92w37a52c94h 8298824358426

tak úsměvné je to, že sice operujete s výkonem 228 kW, ale během té cesty jste určitě nevyužil ani 100 kW. Tím autem jste jezdil maximálně 80 a ve městě asi vůbec....

A celou cestu jste pojal jako economy run.

Computer podměřoval tak o 2 litry, nebo jste zapomněl přičíst jedno či dvě tankování nebo jste při výpočtu zaměnil galony a litry....

Někde se stala chyba, takže suma sumárum vám tu spotřebu vůbec nevěřím....;-)

0/0
24.8.2017 0:19

J30i15ř96í 95V75a47l13o88u30š18e64k 9300793205284

No, hlavně úsměvné je to, že teoretizujete a jen si něco myslíte. Tipuji, že zkušenost je nula. Z toho pak uděláte závěr, který se Vám hodí.

Hlavně jsem doteď nevěděl, že se spotřeba počítá podle využití kw....

Nevím, kde máte zkušenosti z půjčováním aut, ale většinou je to ve městě. Takže jsme první 3 dny jezdili jen po LA. Spotřeba cca 11L. Při cestování mezi městy/státy/parky jsem vždy jel o cca 10-15mil/hod více než bylo povoleno, jinak byl člověk nejpomalejší, což skoro (dle státu) je jako u nás. Spotřebu jsem počítal dle tankování (palubní pc se lišil jen od desetiny). Když byla možnost, tak jsem rád využíval plného výkonu při předjíždění apod. Závěrečné 2 nádrže projela přítelkyně se spotřebou do 7,5L(dodržova8la limity). Takže asi tak praxe. Minulé roky jsme měli Full SUV/Pickupy V8 a tam je to samozřejmě jinde. Toyota Tundra 5.7 15l+, Cadillac Escalade 6,2 18l+, apod. Ale taky je to jiná jizda. Při přepočítání ceny za litr benzínu je V6 spotřeba ukradená, u V8 jako tady u dieselového V6 v SUV...

0/0
24.8.2017 3:21

J38i85ř61í 16S66c57h98w46a49c96h 8268604448226

Můj úsměv hlavně vyvolalo to vaše spojení spotřeby 8,5/100 s výkonem 228kW a její následné porovnání se spotřebou slabších motorů (navíc při provozu v evropských podmínkách)

Spotřeba se "nepočítá" podle využití kW, ta prostě "nastane" podle toho jaký výkon, tedy kolik kW je od motoru požadováno a ten je dán buď jízdními odpory, které jsou silně závislé hmotnosti a aerodynamickém odporu (u SUV není malý), tedy i na rychlosti. Ale také na dynamice každého zrychlení, jak se říká na tíze nohy na pedálu plynu.

Při jízdě stálou rychlostí 90 km/hod je od motoru zapotřebí nějakých 10-15 kW výkonu, takže je úplně jedno jestli jestli má motor 110 nebo 200kW, spotřeba ve stejném autě s těmito motory bude cca stejná.

Sice už vím čím jste jezdil předtím, ale bohužel z vašich informací jsem se stále nedozvěděl, co to vlastně bylo za auto vloni. Nebyl to nakonec nějaký hybrid? To by vše vysvětlovalo. A vlastně ani nevím jakou rychlostí jste tam jezdili (ten váš údaj +10/15 nad limit je naprosto k ničemu)

Je rozdíl porovnávat spotřebu při přejezdu v USA, kdy několik desítek minut není potřeba měnit rychlost, se spotřebou na české okresce, kdy se každé dva kilometry brzdí na 50 a znovu zrychluje, nebo na dálnici se neustále mění rychlost kvůli hustotě provozu.

Já jen vím, že v Evropě auta s benzínovým šestiválcem se dlouhodobě s cca třetinovým nájezdem po městě a s dálnicemi 150 tacho) při občasném využívání plného výkonu motoru, pod 10/100 moc nedostávají. A to mluvím o normálním sedanu nebo kombíku. V případě SUV jsou rádi, když se dostanou pod 11(a když se jim opravdu šlape za krk není problém se dostat nad 15 l/100)

A když k tomu přidám ty vámi uváděné spotřeby V8, které jsou opravdu 15-18 l/100 tak o to víc bijí do očí ty vaše čísla, ještě jednou:

V8: 15-18 l/100,

V6: 8,5 l/100 v SUV!

Jane Konvalinko, za kolik teď dlouhodobě jezdiš s tím svým V6 nízkým kombíkem?

+1/0
24.8.2017 10:47

J94i89ř60í 97V28a55l98o13u87š29e21k 9860853985534

Gratuluji ke slohové práci. Furt mi nejde do hlavy, proč sem taháte, na jaký výkon auto jede... Využívá výkon, který je v dané situaci potřeba a zbývá mu výkonová rezerva. Každý stát má jiné rychlostní limity. Takže kde je 70, tak jsem jel 80-85 apod.... Limit nedodržoval skoro nikdo. Některé přesuny byly opravdu několik set km po rovině, ale za to přece nemůžu, že u nás to tak není. I se spotřebou 10l v našich podmínkách je to pořád velký rozdíl ve výkonu a spotřebě těch malých motorů. Vy jste jen teoretik, zkušenosti žádné. Já těmi auty jezdím, tak můžů srovnávat. A u těch V8 snad chápete velikost auta, hmotnost, odpor apod...Taky člověk hrozně rád poslouchá ten hukot V8 při akceleraci.

Tahle diskuze mi připomíná, jak jsem před pár lety napsal pod článek o Octavii II, že dle mě není extra spolehlivá, protože jsem ji měl od novoty a několikrát mě odtahovali do servisu, kvůli poruše. Našlo se několik odborníků, kteří tvrdili, že si vymýšlím. Ale já narozdíl od nich ty odtahovky volal. Stejně jako ve statech těmi auty jezdil, tankoval a měřil spotřebu.....

0/0
31.8.2017 23:49

J30i30ř27í 64S50c90h88w61a34c36h 8948804178796

Vidím, že debata je naprosto zbytečná protože:

0. Stále nevím co to bylo za auto

1. Nechápete proč do toho tahám výkon, jaký je pro jízdu rychlostí 80 km za hodinu potřeba (rozhodně k tomu není potřeba 200 kW)

2. netušíte proč je pro spotřebu důležité, jak rychle jste tam jezdil (to, že jste překračovali předpisy je mi opravdu u zádele)

3. nikde jsem vám nedával za vinu, že můžete za to jak silnice v USA vypadají.

4. protože nechápete, že to jak ty silnice v USA vypadají a jak rychle se po nic jezdí, dost ovlivňuje spotřebu auta a proto je nesmysl srovnávat spotřebu s Evropou, kde se často mění rychlost a dost často se jezdí i rychleji .

Takže závěrem to shrnu: ano tu spotřebu vám věřím a měl jsem pravdu v tom, že ta vaše jízda byla na evropské poměry něco jako economy run podle NEDC, stálá na evropské poměry nízká rychlost, minimum zrychlování (těch pár přejíždění na 10000km v tom nehraje vůbec žádnou roli), vliv města vzhledem k ujeté vzdálenosti naprosto minimální.

Tady v Evropě by to auto opravdu mělo spotřebu minimálně 10 litrů, ale vy si vůbec neuvědomujete, že oproti 6 litrům je to nárůst o 66%! A přitom jste v cíli ÚPLNĚ STEJNĚ RYCHLE jako to auto se 110kW!!! A tech 220kW vám bylo naprosto k ničemu! ;-D;-D;-D

Ano musím znovu opakovat po vás: je to docela úsměvné.

0/0
1.9.2017 0:35

J45a41n 34D18l97o68u20h45ý 7734799170399

Sestivalce i ty i evrope jezdi od 8 litru vyse. Jedinej kompjutr, kterej podmeruje byl ten, kterej je v Octavii II. Mozna to byla chyba toho konkretniho vozu, co ja vim... Mel jsem to jenom pujceny. U jinych vozu jsem se nikdy nesetkal s tim, ze by spotreba byla jina. Rozdil max 1 deci R^

0/0
24.8.2017 12:36

J19i74ř73í 29S67c14h78w25a31c42h 8758684558606

To je takové to pěkné tvrzení "OD", spotřeba šestiválce OD 8 litrů, cena auta OD 199 900.-....;-)

Ano najde se pár exotů co dokážou s benzínovým šetiválcem (starším, tedy lehkým a nízkým autem) nějakou optimálně vybranou cestu zvládnout za 8 (mimo město samozřejmě), ale přitom budou zdržovat i Octavii s litrovým tříhrnkem (která stejnou trasu ve stejně pomalém tempu zvládne pod 6). Rozhodně se nebudeme, bavit o tom, že je výkon šestiválce nějak využíván. Ale rozhodně nepůjde udržet takovou spotřebu dlouhodobě a navíc ve velkém SUV pro 7 lidí v dlouhodobém provozu tedy s pojíždkami v městě nebo s jízdami na dálnici při tacho 150.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=249&power_e=260&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/38-5er.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2014&power_s=250&power_e=270&powerunit=2

0/0
24.8.2017 15:16

K70a62r64e27l 20B74a62r71t63á21k 3229273752626

Copak je to za motor v rodinném SUV - 3,6l - 310 HP bez turba? To by mne fakt zajímalo.

0/0
26.8.2017 17:36

J78i49ř23í 86V55a75l26o68u93š29e57k 9780583745144

Motor pentastar, 3,6 V6, různé výkonové varianty 280-310(305)HP. Vyrábí se už x let, takže nic nového.

0/0
31.8.2017 23:25

J75i85ř73í 46V45a13l92o35u97š27e45k 9750963625554

Měnit olej po 30tis. může jen zaměstnanec s firemním autem nebo ten, kdo svoje auto nemá rád. Zatím není olej (a jistě ne nějaký long life), který by bez problémů 30tis. zvládnul. Měnit po cca 15tis. u normálního auta, sportovní samozřejmě má kratší interval.

+7/0
23.8.2017 23:09

M53a14r35t38i12n 44K86a98r52á85s65e50k 9158843678458

No u sveho menim co 15-20, ale na firemnich se jede striktne dle palubniho pocitace, a ten v 95% pripadu posila po 30 tkm, nejsme firma co by se aut zbavovala po par letech, a nejak nepozorujeme ze by ten interval zpusoboval nejake problem (auta maji bezne najzdy pres 300 tkm)...

0/0
25.8.2017 14:38

M70a86r84e89k 73W76o24l82f 3379797324772

Dojizdel jsem do prace 50 km tam 50 zpet skoro rok, tak jsem si na to koupil diesel s tim jak usetrim. Chyba lavky, co jsem usetril na palivu jsem utratil 2x kdyz odesly vstrikovace, nez abych se s tim babral a sypal do toho penize radsi jsem to se ztratou prodal a vratil se k atmosferickymu benzinu. Mozna zaplatim o neco malo vic u benzinky, ale je to daleko jednodussi, spoustu veci si na tom udelam sam a ve vysledku to vyjde levneji nez diesel. Pokud ma nekdo opacnou zkusenost tak mu to neberu, me uz diesel nesmi pres prah garaze. Zlate japonske benziny!

+7/0
23.8.2017 23:02

V21á57c23l69a25v 88F93e28r76e24š 9870142339980

Ford?

0/0
23.8.2017 23:27

J17a95n 39D27l34o88u37h39ý 7594849330849

Jezdim takhle jiz nekolik let 100km denne. Vsadil jsem na atmosferu s LPG. Funguje to naprosto bezchybne, motor slape, LPG system slape. Nakroutil jsem uz na jednom z aut jiz 200 tisic a zadnej problem.R^ Kolega si takhle poridil presne diesel a v 180 tisicich vstiky,EGR,DPF. Sumasumarum opravy za 80 tisic ;-D A to se vyplati.;-D

+2/0
24.8.2017 12:49

K41a70r76e54l 16B34a32r38t85á81k 3709753562866

Svatá pravda. Jen to není tzv. všeobecný stádní názor.

0/0
26.8.2017 17:40

M18a52r57e65k 62N85e82t76o46l95i57c47k52ý 6914270358

Já mám dvě. Jezdím tím, co právě nestojí v servisu :-P

+4/0
23.8.2017 22:58

J33a37k37u53b 21S49e21k51e90r58a 6286500386405

"Pokud potřebujete auto k práci, soustřeďte se také například na dostupnost servisu a dalších služeb".

Tak proto jezdi znamy se sluzebni skodovkou 200km do smluvniho servisu nposled na vymnenu loziska. To je ta vyhoda :)

0/0
23.8.2017 21:48

J49i52ř19í 80S41c71h76w73a12c55h 8488454228396

to bydlí někde na Sibiři?

0/−1
23.8.2017 22:24

J12a24k16u95b 14S58e54k26e64r16a 6746650616985

Logika tvrzeni v clanku by tomu odpovidala.

0/0
26.8.2017 20:59

J47a22k56u51b 37S93e86k75e16r79a 6256530336775

Maji to proste na nejaky operak a smluvni servis je v hl. meste stredoceskeho kraje, tak musi tam. Nechapu, ale to je jejich problem :)

0/0
26.8.2017 21:01

P88e91t41r 81H46o96r45á94k 1539683959214

Ať jezdím, jak jezdím, tak mne kilometr stojí minimálně čtyři koruny.

0/0
23.8.2017 19:02
Foto

M75i42c77h52a29l 42N34a64j26m59a27n 7539583456320

Přesně, minulá dvě auta jezdila kolem těch 4kč/km. U posledního jsem se dostal na 3,7 kč/km, ale tam to zkreslilo to, že jsem ho prodal o 50 tis. výhodněji než jsem počítal a než jsou obvyklé ceny.

0/0
23.8.2017 19:05

R31o98b62e72r36t 68M61a84t81u69l76a 8307669546775

Já si radši koupím 4 roky staré se 100k km za 1/4 původní ceny a zbytek peněz utratím jinak. Samozřejmě existuje pár aut, která je lepší koupit jako nová, protože i ikdyž už je několik let staré tak se cena moc nesnížila, ale každý ať si to dělá jak uzná za vhodné a někdo ty ojetiny vytvářet musí:-P

+1/0
23.8.2017 15:05
Foto

M25i44c75h94a26l 43N56a73j55m60a36n 7739593446420

Jaké solidní auto má čtvrtinovou cenu po čtyřech letech provozu?

Ano jsou taková auta, ale jsou to střepy se čtvrtmilionem kilometrů na hrbu.

+2/0
23.8.2017 15:09

J94i59ř25í 97S81c31h26w98a43c36h 8938724108316

Robert asi myslel auto podle "dodaných papírů"

Ve skutečnosti to auto má 10 let a 350 000 km před stočením.....;-)

+1/0
23.8.2017 15:27

R62o86b56e48r80t 82M32a37t24u88l58a 8757489356975

No, když si někdo koupí auto, které už mělo podle roku výroby a při obměně modelů vypadat spíše jak další generace a možná i FL tak by mu měla být zabavena občanka pro blbost

0/0
23.8.2017 15:36

R75o34b28e89r32t 53M78a47t44u37l77a 8807189816325

Půl mega vs 2 mega je 1/4 akorát nevím jestli je pro vás dostatečně solidní;-D

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-530-d-touring-258-cv-navigatore-pro-bi-xenon-unipro-diesel-grau-61d50257-21dc-5635-e053-e350040a65e9?cldtidx=1

0/0
23.8.2017 15:32
Foto

M26i21c92h85a98l 21N55a89j37m16a27n 7159103496580

Uznávám, našel jste jedno auto u kterého to odpovídá. Ale není to zrovna tuctové auto, které by někdo v čr kupoval.

0/0
23.8.2017 15:42

R56o33b50e74r24t 45M70a28t30u82l28a 8587779666715

já jsem, ale nepsal, že to je běžné auto. To, že je u nás běžné auto 10 let stará oktávka za polovinu původní ceny není můj problém...

+2/0
23.8.2017 16:08

J11i98ř21í 12S94c71h75w36a78c17h 8478284118836

nové 530d touring u nás začínají na 1.330 000 bez DPH, to je dvou milionů hodně daleko (v detailech kolem výbavy to zkoumat nehodlám)

0/0
23.8.2017 15:47

R31o14b29e90r21t 86M13a65t71u20l13a 8947389746375

no tak si k tomu připočtěte DPH a dorovnejte výbavu...

+2/0
23.8.2017 16:10

V30í53ť82a 88K37r93u25t20i37š 1720324765257

A je samozřejmě nutné věřit kilometrům , protože stejně jako každé jine auto z Itálie na prodej má jako ta ostatní bez rozdílu stáří a stavu na tachometru něco mezi 80 - 120tkm.

0/0
23.8.2017 17:42

J12i55ř23í 61S49e23h10n91a17l 6715748112106

Jo, to jsem se taky chtel zeptat, jak na tu dalku pozna kolik to ma najeto a z kolika aut je to postaveny :-)

0/0
23.8.2017 18:06

P89e95t25r 73H30o44r55á82k 1959283209334

A pak odečti slevu.

0/0
23.8.2017 18:59

P84e73t92r 41H96o23r94á83k 1569513209704

Předpokládám, že bez prodejní slevy, která může být klidně dvě stě tisíc.

0/0
23.8.2017 18:59

P88a94v45e67l 64J54e52ř82á97b41e77k 7501882924277

Dacie - a jedno která.

Po čtyřech letech má už novou karoserii, nové sedačky, motor, převodovku , ale ještě původní znak.

0/−2
23.8.2017 19:27

J49a80n 95V91o32n37d86r55á81č12e77k 4212868289588

Tak to dost přitlačte. Nějakých 160 tis. mi nabízeli slevu na Passata v třetinové hodnotě.

0/0
23.8.2017 22:17

J88a29n 16V30o37n61d78r10á39č23e29k 4772558449838

To mělo být na pana Horáka,:-/

0/0
23.8.2017 22:19

M10a24r57e42k 98M90a34l23ý 1322248171910

Pokud máte na mysli min. vyšší střední třídu (hodně dobře vybavenou) nebo luxusní auta, tak můžete mít pravdu, v nějakých specifických případech. Ale zase je velký předpoklad, že takové auto nebude mít najeto 100k, ale víc.

Myslím, že u běžné střední třídy se dá dostat za 4 roky na půlku ceny nového.

+5/0
23.8.2017 16:07

A67n55t77o36n93í92n 78S35v57o22b36o23d26a 3194673769242

1/3 u škodovky se 190 000 km, čím dražší auto, tím větší procentní ztráta

0/0
23.8.2017 23:10

Najdete na iDNES.cz