Diskuze
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte
Děkujeme za pochopení.
J29a64n 33D10l59o84u21h78ý
Mne se jenom libi, jak to ti ekonomove umeji pekne spocitat. Chapu ty firemni TCO, firma to auto VZDY v urcity okamzik streli. Ja ale jako soukroma osoba (asi jsem jeden z mala) si vsechny koupene auta proste nechava. Ty co mam jen z nostalgie v zime samozrejme nejezdi, ale krom pov. ruceni nejak nechapu, kam by mi realne penize nekam mely utikat, kdyz auta stoji v garazi . Ja do nakladu jako fyzicka osoba nepocitam porizovaci cenu vozu (prave protoze si to auto stejne necham na vzdy), ale rocni servisni naklady. Ty v urcitem roce stari zacnou rust a pak po par letech to opet klesa, ale nikdy jsem se u zadne auta v kritickem veku nedostal pres 1 tisic korun / mesic. Jinak receno, kazde auto pri najeti urciteho poctu tisicu km (vetsinou okolo 150 az 200 tisic) zacnou stoupat rocni servisni naklady. Ale po opraveni vsech klicovych komponent to opet klesne zpet na puvodni cisla. Vetsina lidi se ale presne v tomhle okamziku auta zbavuje... A pak chudak ten, kdo to koupi v bazaru
M86i94c37h96a31l 40N25a10j19m54a57n
A to je právě ta chyba. Do celkových provozních nákladů musíte právě započítat pořizovací cenu. A je zcela vedlejší, jestli auto za 3 roky prodáte, nebo ho máte 20 let a pak ho šoupnete na vrakoviště.
P29a43v56e74l 30K86u95b46i24š87t48a
Jj, když jsem si vybíral nové auto, tak jsem si to nějak podobně vyhodnotil :-) a koupil si Mercedes.
P46a58v71e59l 98S70t78a16v20j95a56n60í63k
Olej jsem vždycky měnil po 10 tisících, protože ve městě dostává auto trochu víc zabrat. Řešit neustále spotřebu, to nechápu. Soukromá auta stejně nenajedou víc jak 15 tisíc kilometrů (to ještě přeháním), tak jsou náklady na pohonné hmoty zlomkem toho, co se dá platit v servise. Jestli auto žere 7 litrů nebo 11 litrů tak to tisícovka měsíčně. To má smysl sledovat? A že na povinným ručení se nedostanu pod 5 tisíc, to už jsem si zvykl.
V76i92t 82C89h39a23l76u20p42a
Že se na povinným ručení nedostanete po 5 tis.? Nechápu. Já mám na větším autě (1,8, 140 kW) cca 3 tis. ročně na druhém menším (1,2 44 kW) cca 1600 Kč ročně....To bouráte a nemáte bonus?
J74i62ř39í 71V89a12l22o62u47š96e89k
Ještě ke spotřebě. Loni jsem v USA na západním pobřeží s rodinným SUV pro 7 lidí měl dlouhodobou spotřebu 8,3L(10tis. km). Automat, motor 3,6, 310HP(228kw), bez turba, tzn. větší spolehlivost. Když tu pak někdo níže píše o spotřebě 6-7l při 81-110kw, tak je to docela úsměvné.
J47i58ř78í 35S71c40h53w31a13c44h
tak úsměvné je to, že sice operujete s výkonem 228 kW, ale během té cesty jste určitě nevyužil ani 100 kW. Tím autem jste jezdil maximálně 80 a ve městě asi vůbec....
A celou cestu jste pojal jako economy run.
Computer podměřoval tak o 2 litry, nebo jste zapomněl přičíst jedno či dvě tankování nebo jste při výpočtu zaměnil galony a litry....
Někde se stala chyba, takže suma sumárum vám tu spotřebu vůbec nevěřím....
J61i72ř81í 92V97a37l14o15u17š10e21k
Měnit olej po 30tis. může jen zaměstnanec s firemním autem nebo ten, kdo svoje auto nemá rád. Zatím není olej (a jistě ne nějaký long life), který by bez problémů 30tis. zvládnul. Měnit po cca 15tis. u normálního auta, sportovní samozřejmě má kratší interval.
M14a82r18t29i37n 80K75a93r56á58s59e69k
No u sveho menim co 15-20, ale na firemnich se jede striktne dle palubniho pocitace, a ten v 95% pripadu posila po 30 tkm, nejsme firma co by se aut zbavovala po par letech, a nejak nepozorujeme ze by ten interval zpusoboval nejake problem (auta maji bezne najzdy pres 300 tkm)...
M25a27r23e57k 28W98o68l55f
Dojizdel jsem do prace 50 km tam 50 zpet skoro rok, tak jsem si na to koupil diesel s tim jak usetrim. Chyba lavky, co jsem usetril na palivu jsem utratil 2x kdyz odesly vstrikovace, nez abych se s tim babral a sypal do toho penize radsi jsem to se ztratou prodal a vratil se k atmosferickymu benzinu. Mozna zaplatim o neco malo vic u benzinky, ale je to daleko jednodussi, spoustu veci si na tom udelam sam a ve vysledku to vyjde levneji nez diesel. Pokud ma nekdo opacnou zkusenost tak mu to neberu, me uz diesel nesmi pres prah garaze. Zlate japonske benziny!
M95a78r19e54k 94N26e51t13o72l54i18c86k13ý
Já mám dvě. Jezdím tím, co právě nestojí v servisu
J22a22k77u79b 23S55e85k18e41r64a
"Pokud potřebujete auto k práci, soustřeďte se také například na dostupnost servisu a dalších služeb".
Tak proto jezdi znamy se sluzebni skodovkou 200km do smluvniho servisu nposled na vymnenu loziska. To je ta vyhoda :)
P15e72t28r 41H76o94r94á11k
Ať jezdím, jak jezdím, tak mne kilometr stojí minimálně čtyři koruny.
M97i20c20h77a44l 11N21a60j61m70a31n
Přesně, minulá dvě auta jezdila kolem těch 4kč/km. U posledního jsem se dostal na 3,7 kč/km, ale tam to zkreslilo to, že jsem ho prodal o 50 tis. výhodněji než jsem počítal a než jsou obvyklé ceny.
R63o23b87e48r34t 96M78a54t83u52l32a
Já si radši koupím 4 roky staré se 100k km za 1/4 původní ceny a zbytek peněz utratím jinak. Samozřejmě existuje pár aut, která je lepší koupit jako nová, protože i ikdyž už je několik let staré tak se cena moc nesnížila, ale každý ať si to dělá jak uzná za vhodné a někdo ty ojetiny vytvářet musí
M83i58c30h71a17l 94N23a19j22m45a63n
Jaké solidní auto má čtvrtinovou cenu po čtyřech letech provozu?
Ano jsou taková auta, ale jsou to střepy se čtvrtmilionem kilometrů na hrbu.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...