Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88a38v14e60l 44S31o49u36r17a88l 2331375151720

Osobně si myslím, že Elektromotor jako pohon, do budoucna ano, ale baterie-akumulátor, jako zdroj energie, je slepou uličkou a automobilky se účastní vývoje elektromobilů aby něco nezaspaly a nebyly mimo.

Zřejmě by se musely natáhnou úplně nové přívody elektřiny na sídliště, což také nebude úplně jednoduché.Stát by si určitě také nenechal unikat v dnešní době jistý zdroj ze zdanění paliv a tím by se náklady na provoz postupně srovnávaly.

Myslím že budoucnost ve zdroji energie pro automobily (elektomobily) bude v palivových článcích nebo nějaké rychlé alternativě doplnění energie např. přečerpávání elektrolytu atd.

0/0
29.8.2017 11:38

J22i21ř74í 92S60c91h50w92a80c52h 8848754268186

ceny baterií potažmo aut budou postupně klesat, cena energii postupně stoupat. Konečný stav? Asi stejný jako dnes. Jen toho smradu na ulicích bude mnohem méně. ;-)

+2/0
30.8.2017 20:51

M27a89r83t47i69n 72B30a37r48t79e66k 5857811321503

Palivové články se mimo Asii prakticky neprosadily. Neexistuje infrastruktura. Kdysi v době kdy benzín byl drahý a baterie nedostupné měly vodíkové články smysl. Dnes už tomu tak není. Cena benzínu klesla a především cena baterií klesla 10x za posledních 10 let a tento trend bude pokračovat. Za dalších 10 let budou mít dojezd 500km běžné vozy střední třídy a zde potřeba vodíkových článků úplně pomine. Dnes už i asijské automobilky ukončují vývoj nových vodíkových automobilů a přechází na baterie.

0/0
1.9.2017 8:20

L51u80b93o36š 59J16e79l85í91n69e79k 6844186859283

1. výroba baterií bude zatěžovat přírodu více než spalovací motory i s jejich emisemi a výrobou

2. kdyby měl u pána toto auto v ulici každý, nabijí si starou belu, se stávajícími el. rozvody. Výměna CELÉ el. infrastruktury, včetně dostavby elektráren, na celém světě, by stála násobně více a zatížila by prostředí také tak.

3. jinak se mi elektropohon moc líbí

+1/−3
27.8.2017 10:26

V83á28c23l32a45v 32K50a63f64t84a45n 7725419183166

1. Zdroj? Nebo jen pocit? Baterie se dají recyklovat. Úplně čisté to nebude ale špinavější než těžba, zpracování a pálení ropy to nebude (pocit).

2. Jaké stávající elektrické rozvody? Vy nějaké na parkovišti máte? Rozvody budou samozřejmě nové a přebytek nočního proudu najde své využití :)

3. Mně taky!

+4/0
28.8.2017 9:11

Z10d57e58n25ě20k 37M41o96r23á67v83e63k 5437188648603

Dostavba elektráren není potřeba, Česko vyváží tolik energie, že by to uživilo přechod všech osobních aut na elektromobily. A jak píše Kaftan - v noci se kvůli malému odběru výroba snižuje, takže na noční nabíjení máme stále rezervy.

0/0
4.9.2017 15:15

P18e84t89r 48Č19e81r79m10á50k 9368185799630

Pokud by všechna auta měla jezdit na elektriku tak to znamená nutnost výstavby cca 2x dalších Temelínů. R^ Žádný vývoz to nezachrání, to není žádná volná energie jak se opakovaně a zcela mylně domníváte, stejně jako to neřeší "noční" proud - většina energie do elektromobilů se čerpá přes den u nabíček a ne v noci doma na šňůře...

Ale pro úplnost opakuji - vzhledem k tomu za jakou dobu by takový provoz byl reálný, tak je bez problému možné tu potřebnou síť a kapacitu dovybudovat, v tom problém není, jen je zbytečné mazat si med kolem pusy že by to potřeba nebylo. Bylo. R^

0/−1
4.9.2017 21:13

Z52d42e69n98ě63k 82M47o67r38á45v65e62k 5827238878503

Vám už odpovídat nebudu, ale varování pro ostatní: tento diskutující je ignorant, kterýého nezajímají žádné argumenty ani fakta, zejména pokud jsou v rozporu s jeho tvrzeními. Neztrácejte diskuzí s ním čas, je to marný. Příklad takové diskuze je zde, pobavte se:

https://auto.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170712_002209_automoto_fdv&vlakno=85560003

0/−1
5.9.2017 11:47

J55i15ř48í 95S52c67h72w96a89c26h 8178254688636

Já už to s Petrem taky několikrát zakusil. Na začátku plácne nějaký nesmysl, pak ho usilovně brání, naprosto jednoduché srovnání komplikuje nepodstatnými argumenty, oponenta častuje frázemi "jak tomu nerozumí", aby na konec řekl (samozřejmě poněkud jinými slovy), že oponent měl celou dobu pravdu....;-)

+1/0
5.9.2017 13:45

Z77d94e17n35ě80k 40M79o78r33á89v11e38k 5727298378643

Tak to jsem rád, že někdo má naprosto shodné pocity. Lidi o mně říkají, že jsem hádavý, ale já říkám, že pravda stojí za to, abych se o ni pohádal.

0/0
5.9.2017 13:51

P94e93t38r 53Č44e87r22m36á94k 9798455789820

Pak zbývá jen otázka proč to neděláte a snažíte se jí popírat.;-)

0/0
6.9.2017 21:51

Z56d67e78n14ě60k 50M57o37r12á82v18e70k 5317258468663

Podívejte se, nejsem jediný, kdo s váma získal stejnou zkušenost. Každý, kdo si přečte přiložený odkaz uvidí, že fakta jsem předkládal já a vy jste je ignoroval a nenašel jste nic co by vaše nesmysly podpořilo. Plácejte si dál vaše kraviny, zesměšňujete tím jenom sebe.

0/0
7.9.2017 11:55

P79e48t44r 41Č94e32r77m71á33k 9748645679220

Jiříku, to že ty nerozumíš tomu o čem je řeč a když ti to pak člověk dá černé na bílém ve strohých faktech tak začneš kličkovat jak myš je známý fakt ;-)

Moje výhoda je že se vyjadřuju jen k tématům kterým rozumím a k věcem o kterých něco vím a mám k nim podklady, proto NIKDY nemusím a ani nemůžu ustupovat ;-)

0/0
6.9.2017 21:46

P54e45t60r 96Č32e65r20m96á77k 9328715109610

Neodpovídejte, fakta tím nijak nezměníte a ignoranta tak děláte pouze a jenom sám ze sebe ;-)R^

0/0
6.9.2017 21:43

M22a85r66e31k 28M50a54l55ý 1562448131830

Teď jsem si vzpomněl na jednu starší reportáž, která dokazuje, že i malým elektromobilem určeným do města se dá cestovat na velké vzdálenosti. Akorát musíte přijmout to, že "i cesta je cíl" a mít dostatek času. Pak můžete vyrazit i do Španělska Peugeotem iOn:

http://elektromobily.webnode.cz/news/elektromobilem-6600-km-k-mori-do-spanelska-a-zpet-za-1300-kc/

0/0
25.8.2017 9:44

M59a77r95t54i38n 94H81e45j81t66m31á21n48e65k 9156487881578

Podobné články musí vyděsit každého. Pro elektro nadšence s vozy bez smysluplného dojezdu je takový výlet k moři otázkou osobní odvahy. Naopak s Teslou se cestuje po celé Evropě báječně. Zrovna včera jsem zdolal trasu 850 km: Benátky - Praha na 3 dobíjení - dohromady necelé 2 hodiny, čas celkem 11:30 minut. Cestoval jsem s rodinou a kvůli dětem jsme museli stavět jednou navíc na 20 minut, aniž bychom dobíjeli. K dobíječkám jsem dojížděl s velkou dojezdovou rezervou (cca 100 km) a cestovali jsme se zapnutou funkcí Ludicrous a pochopitelně i s puštěnou klimatizací. Většinou jsem tam měl Tempomat na 140km/h, ale několikrát jsem se nechal unést dopravními okolnostmi, takže mě manželka musela při 175km/h krotit zpátky mezi ty spořádané řidiče...

0/0
29.8.2017 1:25

M75a44r78e81k 46M20a49l14ý 1342198211640

Ano, Tesla je jediný EV, který se dá říct, že je vhodný na cestování dále než kousek od domova. Jen ta cena...

Zrovna dnes jsem jel taky trochu dál, Rakousko, u Neusiedler See. Teslou bych to zvládl se zastávkou u Humpolce, nebo kde je ten SC. Tady na místě nemají možnost dobíjení EV, ale v okolí by sa asi něco našlo.

Ono... největší omezení vidím v tom, že teď se spalovakem (Volvo S80 diesel) udělám pauzu, když chci já nebo manželka, když máme hlad a tak. S EV člověk musí hlídat dojezd a přizpůsobit se tomu. Nebude to problém, když bude infrastruktura. Pak nastane doba elektraut.

Kdybych dnes pracovně nejezdil Nemecko, tak bych Teslu bral, resp. něco podobného v kategorii do milionu :-)

0/0
29.8.2017 17:42

M19a42r76t46i53n 69H64e68j81t49m36á27n94e90k 9736287651238

Ano, vystihl jste to přesně. Zastávky Tesla plánuje sama podle Superchargerů na trase. Pro někoho to možná je nepřijatelný diskomfort, ale pokud si tyto návyky člověk osvojí, nakonec s tím nemá žádný problém. Třeba pro mě je důležité to, že se je vždy kde najíst a mnohdy i slušně ubytovat, je-li to třeba.

Faktem je, že uspěchaný manažer by s tím dobíjením asi mohl mít problém.

+1/0
29.8.2017 18:23

M12a65r97e80k 98J33a12n23e66č55k50a 1147846693791

Pouze nadšené hýkání geeka z Prahy, co tam máte dál?

+3/−3
24.8.2017 18:33

M71a34r53t73i94n 94H49e78j16t17m49á27n83e89k 9716917831908

Zdravím do Brna, pane Janečko!

+3/0
24.8.2017 19:12

M31a53r23t83i20n 18P74r33a85v24d24a 8641958798557

Závidím Vám nadšení do elektromobilizmu, ovšem elektrickou energii pro elektromobily je potřeba také nejprve vyrobit.

Elektřina je sice potřeba i pro těžbu/zpracovnání ropy, ale ve srovnání s jejím množstvím potřebným proporčně v elektromobilech, méně. Výrazně méně při započtení elektřiny pro těžbu/zpracovnání lithia pro výrobu baterií, respektive jejich recyklaci (která navíc není dosud vyřešena).

Pro výrobu elektrické enerie se nejvíce využívají fosilní paliva (jaderné elektrárny, přestože bezemisní, jsou po průšvizích děsně nepopulární a jejich, pro nabíjení elektromobilů potřebná, výstavba, ve stále zelenější společnosti neprojde; stejně by byla nepřijatelně drahá, obzvlášť v potřebném množství).

Musím se proto ptát, kde byste chtěl vzít množství elektřiny potřebné na masové používání elektromobilů, Nejen těch prodaných díky dotacím různých vlád nebo módností v určitých kruzích, případně nedostatkem vlastní ropy, jako v Čině, která "elektromobilitou" a masovou výstavbou jaderných elektráren (v Čině názor občanů komunisty nezajímá) udržuje svou obchodní bilanci, nebo přístupem k ropě, vzhledem ke vztahům se sousedními státy, v případě Izraele.

0/0
7.10.2017 17:28

M54a70r46t98i32n 69H72e32j58t89m40á81n48e21k 9506737711588

Milí přátelé elektromobilizmu. Je dobře, že tu v tak hojném počtu diskutujete a je skvělé, že se k tomu mohu vyjádřit i já, elektromobilista, který poskytl panu redaktorovi rozhovor. Ono se totiž do toho článku dostala asi desetina toho, co bylo řečeno a zbytek by byl pro mnohé také jistě zajímavý, ale redakce tomu dala jen takový prostor, který dala a vybrala informace, které vybrala.

Vím, že článek vyznívá tak, že jsem totální elektronadšenec, ostatně to redakce dala i do nadpisu, ale rád bych doplnil, že nevlastním pouze elektromobil. Zcela dobrovolně vlastním další dvě velmi rychlá, velmi silná a nepochybně i neekologická benzinová auta. Je ale pravda, že s nimi nikdo nejezdí, vlastním je ze sběratelských důvodů a jednoduše proto, že je mám rád.

Jsem zastáncem pořekadla "na hrubý pytel, hrubá záplata", tak mi prosím nemějte úplně za zlé, že pokud si tu někdo dělá legraci, tak se občas k tomu s chutí připojím, protože mám prostě srandu rád.

Některé komentáře jsou opravdu povedené a s manželkou se tady u toho válíme smíchy už dva dny. Takže díky vám všem.

+9/0
24.8.2017 18:28

J81i41ř56í 95S61c25h78w50a18c80h 8358244208376

;-)R^

0/−1
25.8.2017 0:24

M92i71r23o53s71l68a23v 27M98o93c 7321523383690

S Vámi bych se chtěl jednou potkat a podiskutovat, vyslechnout Vaše argumenty. Jakožto člověk, který se jen trochu vyzná ve výrobě elektřiny a s nějakým přehledem a zájmem o výrobu aut a auta celkově, nevěřím elektromobilitě tak, jak je prezentována a jakým směrem se ubírá. Musk je sice vizionář, ale pokud neuhne z této cesty na jinou, tak jde jen do pekel, jenže s tím musí nastoupit na správnou cestu i návazné výrobní společnosti. V konečném důsledku není automobil tesla ekologičtější, než jakékoliv jiné auto na fosilní paliva.

0/−1
25.8.2017 8:42

M62a82r21t52i64n 81H63e32j59t92m54á66n58e24k 9886477171488

Budu vám Miroslave k dispozici 2. a 3.9. na Prague Car Festivalu. Pokud se zajímáte obecně o auta, je to ta správná akce, tak se tam zastavte. Budu tam vozit zájemce o svezení celé dva dny se svojí TMX P90D a jsem otevřen diskuzi s kýmkoliv.

Víte, moje motivace pořídit si Teslu se určitě liší od motivací běžného motoristy pořídit si účelný vůz. Já jsem měl v životě spoustu krásných a silných vozů a už mi prostě došla trpělivost pořád dokola s těmi nesmyslně drahými servisy, navíc v té době stál benzín téměř 40,- Kč, takže jsem u benzínky nechával necelé 4000,- týdně. A poslední kapkou byla moje návštěva s roční Audi RS5 v servisu na Smíchově, kde si tehdy účtovali 2450,- Kč na hodinu bez DPH. Nešlo o nic vážného, utrhlo se mi tlačítko u paměťové sedačky, nebo co to tehdy bylo, ale stálo to jak nová sedačka v normálním autě. Takže jsem si řekl UŽ DOST! A začal jsem přemýšlet, že už nechci žádné BMW (7 jsem měl 3 generace po sobě), žádný Mercedes, měl jsem CL 55 AMG (Safety car), ML a později GL a ani žádné Audi (měl jsem kdysi A8 a naposledy RS5). Zatoužil jsem prostě po něčem vyjímečném. A tu se oběvil Elon se svojí Teslou a to byla láska na první pohled, jenže já tomu prostě nevěřil. Takže jsem vzal 21000 Kč a koupil jsem si čínského skůtra na baterky abych zjistil, jak se elektrika chová a jestli je možné ujet za 5 Kč 100 km. A nakonec o všem rozhodl právě ten malý skůtr. Že jsem si koupil to nejlepší auto ze všech na tomhle světě, na to jsem přišel až po té, co mi stálo v garáži. A to přesvědčení trvá dodnes, kdy už jezdím druhou Teslou a naopak sílí po každé další návštěvě Tesla servisu. Tam totiž Tesla dala laťku hooodně vysoko. O tom se běžnému motoristovi ani nezdá. A právě to ostatní automobilky hodně pálí. Nejspíš to je důvod, proč existuje tolik hejterů Tesly.

Už bych se opakoval, když řeknu, že Tesla není naprosto dokonalé auto, přesto Tesla zejména technologicky dalece převyšuje všechny současné automobily. Zastavte se a dáme řeč.

+2/−2
25.8.2017 12:43

M61a47r19t35i66n 77H15e57j41t82m47á33n52e33k 9556257661958

... a ještě k tomu Tesla servisu: Až nyní mi po letech dochází, proč od počátku Tesla tvrdohlavě odmítá prodej a servis svých vozů prostřednictvím dealerů. Pokud by servis zajišťovali dealeři, nebyla by úroveň servisu trvale udržitelná. Dealery by servis jednoduše nemohl uživit tak, jak tomu je u ostatních automobilů. Za 4 roky byly na mých Teslách prováděny různě složité opravy a vždy za ně byla účtována na faktuře částka 0,- EUR.

Jediný placeným servisem jsou doporučené prohlídky vozu po 20.000 km. Tam se vůz kontroluje, mění se vzduchový filtr, kontrolují anebo se mění některé provozní náplně. Tento servis vyjde na 450,- EUR a jeho nevykonání nemá vliv na platnost záruky. Je to dobrovolný servisní úkon.

Objevují se však hlasy, že servis Tesly je naopak neskutečně drahý. Někdo zde před časem tvrdil, že je dražší, než servis Bentley. S tímto vozem zkušenost nemám, ale jak vyplývá z výše uvedeného je to určitě pouhý hoax.

Na druhou stranu musím zde upozornit na jednu okolnost, která může být příčinou takovýchto hoaxů a tam bohužel by se už o hoax nejednalo:

Tesla servisní centra mají kapacitu pouze na opravy poruch a na běžné servisní úkony. Zde vám neopraví zbořený vůz a pošlou vás do partnerského servisu, který provozuje třetí strana. No a tam si vás už opět oloupou, jako vánoční stromeček. Faktura ale už nebude mít hlavičku Tesly, bude to jiný soukromý servis a ten už sází na to, že se podojí pojišťovna! Takže zde pozor. Nejhorší možný nápad na pořízení Tesly je pořídit Teslu nabouranou s tím, že si jí opravíte sami, nebo že ji necháte opravit v servisu. Servis třetí strany vás pochopitelně oškube a pokud si vůz opravíte sami, dost ryskujete, že Tesla vůz po neautorizované opravě vyřadí ze své flotily, takže příjdete o možnost updatů, příjdete o záruku a přijdete i o možnost dobít vůz na Superchargeru.

Nemám s tím osobní zkušenost, ale slyšel jsem to vyprávět přímo od člověka, který takhle koupil a opravil dvě tesly a pak si málem na tom vylámal zuby...

+4/0
25.8.2017 13:47

M38a69r41t55i15n 42H78e67j85t22m54á34n78e90k 9546697151288

(opr. riskujete)

0/0
25.8.2017 14:23

M43a94r15e16k 93M33a98l26ý 1972168681980

Na Prague Car Festival do Letňan občas zajdu, mám to kousek. Škoda, tentokrát jsem mimo ČR... zastavil bych se a hodil řeč.

0/0
29.8.2017 0:26

M91a28r59t77i75n 91H56e14j39t67m80á64n60e33k 9616907911638

Nevadí, určitě bude i jiná podobná příležitost!

0/0
29.8.2017 0:45

M47a14r21e29k 61M88a43l46ý 1422398161360

Snad ano, zdá se že jste jeden z těch rozumných příznivců EV.

0/0
29.8.2017 17:44

Z19d67e44n30ě35k 73M11o25r61á22v10e87k 5747248498553

Rád bych viděl celý rozhovor, ale myslím si, že to, co se dostalo do titulku je naprosto přesné. Nikdo si nechce kupovat elektromobily, dokud je nebude mít kde nabíjet. Nikdo nechce stavět pouliční nabíječky, protože není dost elektromobilů, aby se na nich dalo rejžovat. Až města a stát postaví nějakou základní sadu nabíječek, tenhle začarovaný kruh se rozsekne a rozjede se to.

Dnes se pořád někdo vnucuje, aby k nim lidi přešli s odběrem elektřiny, takže až bude možnost postavit na ulici nabíječku, u které bude stabilně odběr větší než v běžném bytě, tak se budou moct všichni dodavatelé potrhat, aby je mohli postavit.

+1/0
30.8.2017 16:19

M70a70r17t33i44n 68H64e87j31t39m38á26n40e42k 9626507771308

Ano, cítím to s tím začarovaným kruhem úplně stejně, jen mám dojem, že to celé nebude podchyceno správně, což může rozvoj elektromobility pořádně zdržet. Obávám se, že infrastruktura se bude stavět zbytečně draze a koncepčně zcela chybně. Tuto problematiku řeší od stolu nekompetentní lidé, kteří potřebám elektromobilistů nerozumí jednoduše proto, že žádný elektromobil nikdy nevlastnili.

Vždyť doposud existují mimoni, kteří si myslí, že dobíjecí infrastruktura by měla kopírovat síť čerpacích stanic pohonných hmot. Tito lidé si nedokáží uvědomit, že elektromobil se nikdy nebude dobíjet stejně jako se do spalovacích vozů tankují fosilní paliva.

Jsem si jist, že se proinvestují miliony EUR z různých dotačních výzev EU a výsledek bude několik předražených rychlodobíjecích stanic na místech, kde je nikdo nepotřebuje a dotace na koupi elektromobilů určené jen vyvolené části obyvatelstva.

Copak jsou všichni tak slepí, když nevidí, že se tady opět zadělává na další průsery, ne příliš vzdálené těm solárním kauzám nedávné doby?

S každým novým nápadem jak podpořit rozvoj elektromobility mi vstávají hrůzou vlasy na hlavě a zvažuju, zda by to nešlo celé zastavit třeba podáním trestního oznámení.

Bohužel už jsem starej pes a proto jim všem vidím až do žaludku. Na druhou stranu právě proto, že jsem starej pes, tak si říkám, že to už přece nemůže být jenom můj boj.

0/0
30.8.2017 18:58

Z10d45e43n34ě58k 60M75o40r50á46v26e46k 5157228438723

První řetězec, kterému to došlo. Sice je to jen jedna vlaštovka, ale snad se někomu rozsvítí a přidají se další.

https://ekonomika.idnes.cz/lidl-elektromobily-instalace-dobyti-zdarma-fek-/ekonomika.aspx?c=A170801_144017_ekonomika_rts

0/0
15.9.2017 11:20

P75e34t16r 70B66ü54r79g23e90r 4967576707810

Hm, pán je nadšenec, bojuje co může. Ale má přitom problém už s pojmenováním základních fyzikálních jednotek: Citát - "potřebuji dobíjením v garáži čtyři tisíce kilowatt ročně". Zřejmě měl na mysli kilowatthodiny, místo kilowatt. Zdá se vám to jako prkotina? Když bych měl utratit půl milionu korun, tak bych po takovýchto informacích minimálně znejistěl...Rv

+3/0
24.8.2017 12:55

M98a70r32t67i74n 77H16e30j21t19m41á91n93e31k 9476517251278

Hm, pán je znalec, jenže můj elektromobil jezdí na kilowatty. Heč.;-D

+2/0
24.8.2017 18:00

J94a52r63o17m55í79r 20K74r30á32l 4510379114899

To tady daleko nedojedete. Pak ale nechápu ty vyhozené peníze za "INI" krám. ;-D

0/−1
25.8.2017 7:34

M92a40r78t23i57n 70H36e15j22t60m65á92n23e76k 9446167381968

Anebo na volty, vlastně!;-D

+1/0
24.8.2017 18:01

P73a11v14e16l 73K52u90t22i92l 9540556633929

Na elektrony kolego!

+1/0
28.8.2017 22:26

V20á29c47l61a24v 17K89a79f87t21a81n 7915979243426

kW/rok není sice úplně běžná jednotka ale tak proč ne :)

0/0
28.8.2017 9:14

P13e74t67r 90P34o77s35p96í82š28i87l 4878114646266

Kdyby byl k mání elektromobil velikosti třeba Fabie s reálným dojezdem cca 150 km při použití světel, topení nebo klimatizace a s cenovkou cca 300 tisíc, pak bych ho okamžitě koupil. Na ježdění do práce či jako druhé, případně třetí auto do rodiny ideální.

+1/0
24.8.2017 11:54

P80e51t29r 50Č46e55r61m61á36k 9268575199620

Což o to, první část by splnitelná byla - nejprodávanější elektromobily jsou ty menší modely do města, a 150km při normálním ježdění taky vesměs dají, jen ta cena je zhruba 3x násobná.

0/0
24.8.2017 12:10

P29e22t18r 59N20e87h46a34s62i30l 4852665234454

Tak tak. Taky bych ho koupil a asi hodně lidí. Ale prostě si musíme počkat až bude velkosériová výroba. Zatím je to jen takové přicmrdávání....

+2/−1
24.8.2017 18:42

D28a72v36i16d 34Z63a16h68r62a50d60n68í80č50e47k 3517437256241

Pořád se zde elektromobily omílají dokola a je to zbytečné. Elektromobil by mělo být levné autíčko, pro krátké cesty do práce a na krátkou vzdálenost. Stále porovnávání se spalovákem je nesmysl. Výhody elektromobilu jsou jasné. Malá poruchovost, nekouří (výfuk má u elektrárny), levné dobíjené a je tiché. Nevýhody jsou také jasné. Cena baterií (celého vozidla) a doba dobíjení (+ místo kde lidi dobijí). Takže dle mého se čeká na levný elektromobil, kde se automobilky nebudou předhánět kdo udělá s větším dojezdem, ale kdo ho postaví za rozumnou cenu s rozumným dojezdem. Myslím ale, že v zájmu automobilek není dělat bezporuchová auta, v zájmu státu není přijít o daň z benzínu atd. Takže tak.

+3/0
24.8.2017 10:11

M16i83r74e68k 77G98a64j40e63r 5601656619370

Souhlasim, ze bude ve mestech prakticky kdekoliv ve svete zajem o takovato levna elektricka auta na bezne cestovani. Nevyhodu pomaleho nabijeni na delsich cestach lidi proste prekousnou, pokud nebudou moci mit druhe auto. Velka auta typu SUV budou jeste dlouho jezdit se spalovacimi motory, ale az se to bude lidem vice prodrazovat, jejich poce bude klesat.

No a stat si dan vzdycky nejak vybere, treba pri kazdorocni povinne obnove registrace, jak uz to je v par statech v USA.

+1/0
24.8.2017 10:32

P10e36t87r 34B30ü90r93g12e92r 4657706567900

Při porovnávání výhod a nevýhod nezapomeňte prosím na to, že elektromobil v zimě netopí!

+2/−1
24.8.2017 12:48

M38a46r98t81i29n 15H70e60j38t70m59á94n37e51k 9936987551138

Přesně! ;-D Elektromobil totiž topí jenom v létě a v zimně naopak chladí. Přece k něčemu to tepelné čerpadlo využívat musí, to dá rozum. A ještě by tu někdo měl říci, že elektromobily nejezdí do kopce. Na to se tady zapomíná více, než na to že v zimě netopí. ;-D

+5/−1
24.8.2017 17:52

P23e60t41r 91N26e26h60a48s23i31l 4492235284764

Jojo tohle fakt dobrý vtip se chlámu už 2 hodiny....: )))))))))

+1/−1
24.8.2017 18:44

M62i64r57o43s54l94a11v 97P39a76t91o96c78k95a 1937559892642

Nikdy bych netusil, ze se mezi nami najde tolik lidi, kteri si najdou desitky duvodu, proc neco nejde, ci neni mozne: nejde, nelze, nefunguje. Vzdy to ale byli lide s pozitivnim myslenim, kteri svet zmenili k lepsimu. A tak to je i s elektromobilitou a OZE.

+3/−1
24.8.2017 9:18

D94a59v46i29d 81Z31a80h91r48a20d25n52í81č56e73k 3857467656111

Není OZE jako OZE. OZE po česku, kde se obrovskými dotacemi dotuje solární zlodějna, není OZE jaké si představuji já.

+5/0
24.8.2017 10:04

M18a98r24t31i63n 98H28e47j63t53m66á41n84e64k 9326277121428

Tak to musím souhlasit. A dobře nám tak. Proto nechoďme k volbám, aby si mohli naši politici zopakovat pár podobných taškařic, na nás dańových poplatnících. Já chápu, že přece z něčeho žít musí.

+3/−1
24.8.2017 11:42







Najdete na iDNES.cz