Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného vytlačení motorů spalujících tradiční paliva se dostalo do popředí kvůli skandálu, který odstartovala německá automobilka Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a48n 38D85r23t70i32n68a 4552666383787

600 0000 je 10% práceschopného obyvatelstva v Německu? Co je to za ptákovinu - někde máte chybu v desetiné čárce .....

0/0
31.8.2017 22:50

J63i44ř90í 89K41o37c21u96r52e65k 6155874795198

A co třeba zákaz chovu koní, ty živé vybít do posledního? Jinak se automobil neprosadí!

0/0
25.8.2017 13:32

D86a39v43i53d 29L30o97v50e44c43k59ý 8742166816338

V článku je několik (a já doufám, že ne záměrných) lží: viz třeba, že 600 tisíc lidí činí 10% práceschopného obyvatelstva v Německu. Při cca 80 milionech obyvatel by tak bylo v Německu práceschopných méně než 10% populace, což je zjevný nesmysl, takže i těch 600 tisíc lidí je totální blábol, ale vytváří to na první pohled děsivé číslo....

0/0
25.8.2017 9:16

J98a19n 78M42a32c96h85á63č 3727416433122

Půlka obyvatel Mnichova nemá auto....a tak zelený aktivista usoudil,že v Německu nejsou auta se spalovacíma motorama potřeba.

A protože půlka Prahy nežere klobásy,tak je do roku 2025 zakážeme v celý republice...

+2/0
25.8.2017 6:21

J22a72n 67P29r97i82c37h77y48s34t68a86l 8431308833

Aktivista zrusi venkov, pole zarostou plevelem a on se nakonec ani nebude mit kde past.

0/0
26.8.2017 21:22

J26a83r58o13s21l87a72v 32P81r89o93c54h23á96z98k50a 3370184354814

Mám dojem, že vzniká nové náboženství.

0/0
24.8.2017 22:45

H25o45n76z47a 37T42a97r 3409312444222

Palivo není zákon, ale výsada .

Ropa Jednou stejně dojde, a to už ten zákaz nebude mit smysl .

Přístí ropny šok, bude mit mnohem tvrdší dopady nez ty předchozí.

Vetšina potravin (komodit) se převáží na velké vzdálenosti, když nebude co natankovat do nádrží, jak se to přepraví. Cena přepravy naroste do takových výšin ,že to zboží bude neprodejné . Ten kdo dojíždí daleko do práce doprava ukrojí značnou část mzdy .

Lidstvo hlavně "vyspělé" státy a jejich obyvatelé budou mít velkou depku, když nebude ze dne na den co natankovat . Prostě nebude..

Myslite že vám někdo dopředu řekne, že tehdy a tehdy prostě už nebude co natankovat .

https://www.youtube.com/results?search_query=a%C5%BE+dojde+ropa+drsn%C3%A9+varov%C3%A1n%C3%AD+online

0/0
24.8.2017 22:23

J47a80r11o14s69l30a55v 38P68r39o81c73h73á83z85k37a 3360214264424

Zato lithium je k mání v nekonečném množství, že? A co třeba ropný šok naruby? Šejkové bez peněz, docela děsivá představa.

+1/0
24.8.2017 22:42

H15o28n84z17a 77T55a25r 3149792654382

Je ho dost Jen není dostatek zařízení pro zpracování.

https://www.volty.cz/2017/05/03/nejvetsi-producenti-lithia-na-svete/

http://www.tzb-info.cz/2595-ziskavani-energeticky-vyznamnych-prvku-z-oceanu-i-lithium

http://auto.idnes.cz/lithia-mame-dost-pro-baterky-10-miliard-elektromobilu-je-ale-v-nejistych-zemich-1xb-/automoto.aspx?c=A100826_190836_automoto_vok

0/0
24.8.2017 22:51

H20o44n19z91a 50T53a75r 3539222684772

Proc Amici vlezli do Afghanistanu, když tam podle mnohých nic není (jen poušt ) ?

Afghánské nerostné bohatství je možná větší, než se čekalo

http://zpravy.idnes.cz/afghanske-nerostne-bohatstvi-je-mozna-vetsi-nez-se-cekalo-pmw-/zpr_nato.aspx?c=A100630_213623_zpr_nato_inc

0/0
24.8.2017 23:25

V32í40t 19V82č24e51l48i89š 9952751342266

Elektroauta jsou fajn mašinky a když pominu jejich nákupní cenu a diskutovanou ekologii, tak by mě strašně zajímalo, jak chce "někdo" vyřešit nabíjení elektroaut na takovým běžným sídlišti. To není jen u nás, takové králíkárny jsou i ve Francii, Anglii, v Německu apod. Státy sice hlásají konec spalovacích automobilů, ale jak chtějí nabíjet desítky milionů elektroaut, to je pro mě fakt záhada. Nejde jen o to, že se budou ze sítě nabíjet miliony aut v jednu chvíli, tj. nejvíce po 17-18h., kdy lidi přijedou z práce a nákupu, ale jde hlavně o to, jak a kolik nabíjecích parkovacích míst bude na takovém průměrném sídlišti!!

+3/−1
24.8.2017 18:52

M67a54r93t32i81n 49K21a82r14á16s46e61k 9878353648218

Jak nabijet deistky milionu aut na sidlistich? No nez bychom I pri hodne velkem optimizmu dostali do takoveho stavu tak uplne tak 50 let, do te doby neni problem vybudovat sidlistni pomale nabijecky (spinani v noci mimo spicku, takze naopak stabilizujici sit), nebo dostat baterky do takoveho stavu, kdy bude pouziti EV auta podobne jako dnes u spalovaku....

+1/0
24.8.2017 20:34

R82u78d36o28l30f 80H36r85a78z42d17í29r50a 1125239433108

Jasně.Uděláme všude nabíječky a pak, až se přejde na vodík, to hodíme všechno ze skály;-D

0/0
24.8.2017 22:51

H93o42n67z48a 88T74a89r 3659442704512

Tyto pohony můžou existovat současně

Plyn lpg/cng také nevytlačil naftu / benzín .

Elektromobil město

Vodík dálkové trasy

Proč raději akumulátor nez vodík

- nechci sedět na palivu o velmi nízké teplotě a velmi vysokém tlaku

- složité a finančně náročné na servis

- palivový článek má omezenou životnost

- vyšší provozní náklady nez u elektromobilu

- elektromobil natankuji s každé zásuvky i na chatě

0/0
24.8.2017 23:05

J82a28r13o41m64í20r 69Č56e13c44h 1413688247882

Tato planeta se opět zazelená až natáhne bačkory poslední ekologický aktivista.

+7/0
24.8.2017 17:36

M74a30r70t79i89n 71K45a67r54á67s25e32k 9448913238918

Jo jo, zrusme ekoteroristicke nesmysly jako treba emisni normy, zbytecne regulace prumyslu apod.... jen premyslim jestli to nekterym lidem nebude vadit, ze pak budeme muset chodit s kyslikovou bombou na zadech....

0/−1
24.8.2017 20:35

J57a77r97o17m81í47r 77Č95e59c92h 1973788127412

Vážený pane věřte že nebudem.Temto tzv. ekologum vůbec nejde o dobro planety,jde jim jen o peníze moc.

+1/0
24.8.2017 21:22

M78a53r92t27i28n 94K10a93r97á13s96e24k 9138803958728

Me by teda zajimal ten postum, jakym nejaky ekolog ziska penize a moc z toho, ze jsou zavedene emisni normy pro auta nebo pro prumysl...

Mimochodem co vas vede k te domnence ze be omezeni emisi u aut a prumysly bychom nemeli problem? Takovy diesel kdyz postelujete aby mel co nejlepsi vykon/nejnizsi spotrebu a nebudete se stvat s emisemi, tak bude mit emise bez problem stonasobne, a u tezkeho prumyslu - no porovnejte ostravu v dobach jeste relativne nedavnych a dneska....

0/0
25.8.2017 12:54

J79a83r14o11m50í14r 98Č81e92c72h 1423788547122

Pane Karásku,víte co je lobibng?Myslíte si že to někdo děla za dobrý pocit.Nevím na kolik rozumíte motorům.Nejlepší účinnosti spalovacího motoru dosáhneme,kvalitním palivem a čistým vzduchem.Pokud je všeho dostatek a ve správném dávkování,má motor optimální chod i emise,protože dokonale spaluje a vytváří tak méně spalin.Katalizátor beru.EGR ventil a podobná nesmyslná zařízení tento proces znehodnocují.Některé automobilky to pochopily a jdou cestou variabilního časovaní ventilů,třeba Japonské,

0/0
28.8.2017 11:29

M42a24r56t50i24n 88K34a93r24á94s49e15k 9768573808778

No to prave neni pravda, kdyz optimalizujete spalovani na maximalni ucinnost, tak motor bude mit nejmensi spotrebu, ale emise pujdou raketove nahoru.....

0/0
28.8.2017 11:31

J82a54r54o61m28í84r 35Č16e78c88h 1823188767892

Ano přesně ty ekoteroristické nesmysly.Vše je jen o hamižnosti a konzumní době ve které žijeme,máme nad spotřebu téměř všeho,výsledkem toho je tento stav.

0/0
28.8.2017 11:34

H85o68n59z50a 62T34a11r 3939982394832

Jasně zabij bobra a zachraníš strom .

0/0
24.8.2017 23:08

J43a98r34o92m33í30r 97Č48e27c80h 1593688757352

Tak to jste mě nepochopil.:-(

0/0
28.8.2017 11:31

H45o66n66z16a 21T43a44r 3389362884632

V jednom Záchranném Centru pro zmrzačená zvířata , byla skřin s šuplíky. Kde byly otazky a odpovědi. V šuplíku kdo nejvíc niči planetu bylo zrcadlo.

0/0
29.8.2017 9:38

G23e32o78r82g 83K24o70m27b29e60r42e81c 9584891446891

V clanku je spatne popsano tech 600 000 a 10%.

Ono to souhlasi a i nesouhlasi. Pokud by se vubec prestali auta vyrabet tak by to pak spohlasilo ale pokud se bude misto spalovach motoru davat do aut elektrika tak to cislo bude mensi. Nekdo zrejme vychazel z toho ze kolem vyroby a provozu aut se mota 6 milionu lidi a to se mota. Jsou v tom zapocitany i vyrobci lekarnicek, chemicky prumysl ktery dodava kapaliny do chladicu, ostrikovacu etc., textilky co vyrabeji latky na potahy, pumpari, zamestnanci rafinerii, atd., atd. Pak se dostanete na 6 milionu v Nemecku a pak souhlasi i tech 10%

Jenze to je jen manipulace protoze auta se budou dal vyrabet, sedacky budou mit taky dal latkove ci kozene, lekarnicky taky, etc.

+1/0
24.8.2017 13:27

V95í39t 89K19o42u24b82a 6956270894608

Pokud by měly být všechna auta na elektřinu, je levnější elektrifikovat silnice (stavět troleje, či napájecí koleje) než do každého kusu dávat baterii.

Všechna auta na baterii v nejbližších 100 letech nebudou

+5/−1
24.8.2017 13:03
Foto

P64e10t56r 54P44. 20V69e53s46e24l34s56k62y 7404181426533

vzhledem k

- nutnosti obrovských investic do nových elektráren a hlavně přenosových soustav

- omezenému množství lithia (a lepší baterie zatím nikdo neumí)

- velké náročnosti likvidace starých baterií,

je celá elektromobilita slepou ulicí, pokud něco může funkčně nahradit spalovací motory, pak snad vodíkové články... Ovšem těžko do roku 2030

Argument, že přijdou o práci lidi z motoráren, moc do nechápu.

A 600.000 dělníků určitě není 10% německých práceschopných...

+5/0
24.8.2017 12:28

P85e76t32r 25V25o13d53i29č93k73a 5798272155

Pro kompletní elektrifikaci vozového parku ČR stačí necelá jedna nová elektrárna. Přenosové soustavy potřebují posílit jen na poslední míli a lithia je tolik, že ho lidstvo nikdy nespotřebuje (je i v mořské vodě). Takže to vaše tvrzení o slepé uličce je trošku na vodě.

0/−1
24.8.2017 16:01

R88o32b28e23r23t 72M83a49t72u37l21a 8747199436425

V ČR v tomhle století žádná nová elektrárna nebude, protože ještě nemá ani stavební povolení;-D Navíc ty elektrárny co tady máme mají určitou životnost a stavba náhradních taky ještě nemá ani stavební povolení, takže za pár desítek let budeme bez proudu a ne aby jsme do zásuvky strkali další spotřebič...

+1/0
24.8.2017 17:40

M97a81r75t87i37n 16K73a12r73á56s20e80k 9628793638928

Investice do prenosove soustavy nejsou problem, ale snovy stav pro jejich vlastniky - diky pravidelnym vysokym odberum (nocni nabijeni) bude vyuziti site mnohem efektivnejsi a proda se pres ni vice elektriny. To je jako byste supermarketu "nabidl" ze bude mit dvojnasobek zakazniku, a nekdo argumentoval ze to je uplna blbost, ze by musel postavit pokladny navic a to bude stat hodne penez....

Lithia zadny nedostatek neni a ani v nejblizsich desetiletich nehrozi.

Stare baterky se nelikviduji, daji se velmi dobre recyklovat, ze se to dnes ve velkem nedeje je predevsim proto, ze takova recyklacni fabrika nema co recyklovat, jinak je to vesme cisty provoz...

+1/0
24.8.2017 17:18

S64t64a24n94i20s42l89a56v 68C69h25y74t11r22a 3804813147719

Je hezké, jak se jenom neustále řeší auta. A co lodě a zemědělské a stavební stroje?

Nedávno jsem koukal na jeden dokument, kde bylo řečeno, že jenom zemědělská produkce vyprudukuje více CO2, než všechna osobní a nákladní auta dohromady.

+1/0
24.8.2017 12:27

F52r15a46n73t52i12š24e74k 17B42ě60l91o29v55s18k72ý 9960784982104

Teď mám 140kw diesel a dojezd 1200 km... Už se těším jak bude na dálnici do Chorvatska volno až všechny nové auta budou každých 300km dobíjet (pokud pojednou v 35 st bez klimatizace) a já si pojedu na jeden zátah až na makarskou...

+8/0
24.8.2017 11:35

V15í72t 62V14č60e30l91i51š 9482371562436

....a wo tom to je! ;-D

0/0
24.8.2017 18:55
Foto

V89i49t 61C50h48a86l77u81p97a 5372227612526

Nevidím důvod, proč by měly spalovací motory úplně skončit. Proč?? Kvůli ekologii? Dnešní motory snad už ekologičtější být nemohou (i u dieslů je trend dobrý ale na úkor stále složitějšího motoru a tudíž drahého servisu), CO2 taky není žádný problém (a když už tak jeho podíl z aut je minimální), není to jedovatý toxický plyn, tak proč? Dokud je ropa a ropný byznys má silný vliv na ekonomiku téměř celého světa, tak by prostě spalovací motory měly hrát stále prim....

+6/−1
24.8.2017 11:17

V76í31t 23V79č39e62l58i46š 9422831682916

Hlavně by se mělo začít u těch největších čmoudilů: TANKERY, LODĚ, PRACOVNÍ STROJE, STAVEBNÍ STROJE,

ZEMĚDĚLSKÉ STROJE, GENERÁTORY, DIESEL A DIESELELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY, LETADLA. Zatím největší posun je kamionové dopravy, ale tlačí se nejvíc na osobáky. Proč? Protože domácí automobilové firmy jdou snadněji podojit!!

+1/0
24.8.2017 18:59

M14a14r58t39i15n 55K32a57r91á30s28e53k 9248103538308

Proc domaci automobilove firmy? jako auta od domacich automobilek maji jine podminky nez auta z dovozu?

Jinak aut je radove vice nez lodi nebo stroju, proto se na ne tlaci (mimochode lode I stroje maji taky svoje limity) a hlavne auta jezdi nejvice po mestech, kde tech treba lodi zas tolik neni...

0/0
24.8.2017 20:29

J82a46n 50K61r88p88e89c 5236583304572

jsem zvedavy ktera vlada bude mit ty koule rict pevny termin. tim defacto padne cena ojetych spalovacich aut na hodnoty blizke nule. nove nikdo kupovat nebude. automobilovy trh bude 10 let pred timto terminem stagnovat. s klesajicim vyberem dani a nutnosti statu masivne investovat do infrastruktury - coz bude klidne i nekolik procent HDP - bude muset brutalne zvysit dane. nakonec bude muset zavest spotrebni dan na elektrinu. mezitim se budou dojizdet spalovaci automobily az do sve smrti.

+2/−2
24.8.2017 10:15

M25a28r72t77i48n 96K16a16r29á28s39e91k 9618853478578

No ony terminy se tykaji hypotetickeho zakazu prodeje novych spalovaku, ne ze by ze dne na den byl zakazan provoz spalovacich aut....

+3/0
24.8.2017 11:26

M92a22r97e85k 54M40a69l42ý 1782238891980

Otázka je jestli to bude znamenat zákaz prodeje nových spalováků nebo i zákaz registrace spalováku - to znamená, že byste si ani nemohl koupi ojetý spalovák a přehlásit na sebe. Pak by docela platilo to napsané. Ale to je podle mě utopie.

0/0
24.8.2017 14:08
Foto

R18a57d74i14m 42K72r56o49u15t26i93l 7470101656529

Nevím proč, ale trvale se mi vryl do paměti článek o Číňanovi, který v Číně musí jezdit do práce autem. Už si nepamatuju přesně důvody proč, ale musel používat elektrovůz kvůli smogu. Jenže cesta do práce a zpátky byla delší než mu nabízel dojezd EV. Vyřešil to podobně jako ostatní - za autem si vozí na vozíku dieselagregát na výrobu elektřiny.

+2/0
24.8.2017 9:38

J53a88n 75D51o40l96e11ž60a43l 9130490565829

Ono zrovna ty paneláky by se podle mě daly vyřešit lehce. Zadáte řekněme značku auta a nějaký Vámi vymyšlený pin a je to. Prostě by to šlo na Váš účet. To jen reakce na tuto část. Nejsem zastánce elektro v takové podobě v jaké je teď

+1/0
24.8.2017 9:18

J48a59r87o48m88í58r 40K25r85á65l 4450229794319

Inu, co nelze splnit, lze aspoň naplánovat. :-/

+3/0
24.8.2017 9:00

G63e55o21r42g 43K10o51m93b90e47r26e87c 9484741536341

konecne nekdo komu to jeste mysli normalne R^ a jeste navic k tomu zelenej.

+2/0
24.8.2017 8:24

L56u58k34á96š 60O65r37t45i16n84s78k85ý 5181757940290

600 000 lidí je deset procent práceschopného obyvatelstva Německa? A co dělá těch zbylých 76 000 000?

+2/0
24.8.2017 8:00

T76o50m89á28š 10C13h97r62a90s10t43n98ý 2981244141153

Urednik pro regulaci pracujiciho, urednik pro regulaci urednika regulujiciho pracujiciho, vedouci odboru regulace pracujicich, asistent/ka pro referenty regulace, asistent/ka pro asistenta/ku, vedouci asistentu/asistentek, yastupce odboru referentu, zastupce odboru asistentek, zastupce odboru vedoucich... ;-)

+1/0
24.8.2017 8:33

V67á36c41l48a60v 24M92i28k48u36l62i56c90a 8743989701704

Nechápu proč by mělo znamenat, že zaměstnanci vyrábějící nyní auta se spalovacími motory by po zákazu měli být bez práce? Lidé se budou chtít přesouvat z místa na místo a pokud se rozjede prodej dostupných elektromobilů a hybridů tak můžou přeci vyrábět tyto. Ne?

+2/0
24.8.2017 7:56

L74a97d30i73s50l36a93v 67K33a62l61o65u22s 7405116261510

No vypadá to na návrat Stirlingova motoru - samovýroba. Nejprve 1 hodinu před odjezdem zatopím pod kotlem, a pak cestou budu házet odpadky kolem cest do zásobníku a pálit to cestou, tam toho je. Bude to EKOLOGICKĚ. ;-D

+2/0
24.8.2017 7:13

P54e69t25r 80S36p57a12t62z64i52e21r33e63r 7294382675104

ten argument, že by přišlo o práci jen v Německu cca 600 tis lidí...no přeci to vůbec nevadí...je to ten samý problém jako s automatizací výroby....jak všichni tvrdí, tak lidé si najdou jinou práci...budou nové obory...tak o nic přeci nejde...tady na foru to říká spousta lidí..nebo najednou je to jinak? ona by ta práce přeci jen tak nebyla? To znamená, že i automatizace je vlastně problém....je to to samé...při ní také lidé přichází o práci...a to nikomu nevadí?

+5/0
24.8.2017 6:41

M49i62r78e73k 68T17u84r97e57č79e86k 4473202200122

Kdyz oni ti enviromentalni teroriste si nevidi ani na špičku nosu. Melou nesmysly a v kazde pate vete si odporuji co rekli pred tim.

+3/0
24.8.2017 7:27

J31a58n 27P44r22i72c45h64y31s39t12a40l 8481948943

Vsak ti stejni politici se staraji o to, aby bylo dost prace pro vsechny. Dovazeji osoby prace se stitici, ktere vsak pozaduji nove domy, auta a zeny k obohacovani. Je treba zamestnat nejen vice stavebnich delniku, ale i uklizecky, kucharky, pracovniky ostrahy, uredniky pro imigracni urady, bachare, policisty a imamy (ty jedine si snad zabezpeci sami).

0/0
26.8.2017 21:20



Najdete na iDNES.cz