Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní roli v tom měla hrát Škoda. Na začátku srpna ovšem firmy jednání ukončily. Ale manažer koncernu nově prozradil, že Škoda na levném voze stále pracuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a11n 19U93l73m 7760869326872

Tak to budou Slováci rádi!

0/−1
24.8.2017 9:37

J27a20n 67M92a25l46ý 3852712142235

Neměl být původně Rapid lowcost a konkurovat tak tehdejší Thálii, c-elyse, 301 a Dacii?

+4/0
23.8.2017 6:16

P26e71t25r 90M82i45c92h67a24l 2260684651552

Myslím že ne. Měla to být náhrada za Octavii Tour.

0/0
23.8.2017 9:03

P14e30t71r 34Č45e57r24m73á68k 9488685339860

Měl, ale cenově to nevycházelo.

0/0
23.8.2017 10:39

P23e68t88r 60B63á91č34a 8465926275685

Skoda uz davno ultralevny auta dela, jenom si za ne nechava kralovsky zaplatit od tech co nevidi dal jak za roh.

+5/−4
22.8.2017 22:01

J64i26ř35í 59S60c27h65w41a22c89h 8948674788876

1. každému výrobci je u prd*le, kam vidí jejich zákazník.....

2. a zákazníci škodovky, kteří tedy vidí alespoň za ten jeden roh, jak říkáš, tedy vlastně vidí vidí rozhodně více než ty, protože se vsadím, že ty za ten roh nevidíš.;-D

0/0
22.8.2017 22:17

P70e96t44r 74B57á47č37a 8765246565415

2. to vymyslels sam? To je hluboky moudro ovsem ;-D

0/0
22.8.2017 22:23

J13i31ř90í 31S72c38h44w64a54c97h 8858964968176

no ty jsi "vymyslel", sám jsi to napsal!

0/0
22.8.2017 22:24

P37e35t77r 37M28i43c79h28a63l 2290274761982

Ta sedla. :-D

0/0
23.8.2017 3:26

P64a49v53e17l 84R31y37m68e94š 8929132774345

A pán Bača vylezl z nory. Jak je článek o Škodě, tak rychle přiběhne se svým plivancem. To je za to, že mu kdysi embéčkář svedl manželku (na zadním sedadle).

0/0
24.8.2017 15:56

P50a69v92e89l 73J88e17ř48á78b19e19k 7421442374777

Už aby tu bylo něco malého a levného.

Jezdit skoro třítunovým autem 5 km pro deset piv a sklenici utopenců, je fakt nehospodárné.

+1/−1
22.8.2017 21:28

J83i14n24d32ř17i87c89h 56Š69k75o57p38e11k 4245331570525

si kup něco menšího

+2/0
22.8.2017 21:46

P86a58v49e88l 54J73e21ř77á97b88e55k 7171192794167

A co?

Když koupím Fabku, tak nebudu IN.;-D

Ale pravda - mohl bych si koupit koloběžku s titanovým rámem a dalšími vychytávkami.

0/0
22.8.2017 22:16

J47i33ř53í 72N84o25v86á77k 1792929457619

Nechápu ty hejty na škodovku, Fabia a Octavia od první generace zlevnily o více jak 100 000, Fabia stojí s klimou 240 000 Kč, kolik by podle vás mělo stát takhle kvalitní auto?

Myslím, že tito lidé asi v žádné novější škodovce, řídil jsem Mercedes S, úplně nové BMW 5 a trojkový Superb, škodovácký model byl suverénně nejpohodlnější a nejlepší[>-], stejně tak trojková Octavia je auto, které je podle mě řádově pohodlnější a ve všech ohledech lepší než třeba Passat a to je za 400 000!!!!!

Prostě parta zamindrákovaných lidí co jezdí pravděpodobně ve Felicii, nebo legendární 120cítce.;-O

+2/−7
22.8.2017 21:13

M71i73c82h90a35l 31N59a91j55m82a13n 7729353266420

Tak ona je představa, že slušné rodinné auto domácí automobilky by mělo stá kolem 150 tis. kč (nové). Ale nikdo si nechce připustit, že auta jsou o hodně dostupnější než před 10 nebo 20 lety.

0/0
22.8.2017 21:19

F61i79l80i76p 63V38ý34m83o38l39a 1184690748

No. V Octavce za 400k mas kola a volant.

+2/0
22.8.2017 21:19

M17i65c14h37a81l 98N37a86j71m66a94n 7249633956130

klimatizaci, dálkový centrál, tempomat, hliníková kola, 7 airbagů....

...co dál potřebujete k ježdění?

0/0
22.8.2017 21:24

T74o96m37á39š 32V44a16l10d26e63r 7213760439

Nebudeme se bavit kdo jak dovede srazit cenu. Protože to bychom mohli vnést akční slevy apod. Sice má trojhrnek, tempomat schází. Hliníková kola také. Základní pouze jedna barva modrá, základní ehmm interier a stojí necelých 410000Kč. Pravda je, že se dá koupit zajímavější vůz. Jezdit se dalo i Trabantem. To je pravda. Seděl jsem v ní. Ale i můj druhý vůz 18 let starý je zevnitř přívětivější. Nebudu posuzovat nový, jelikož je zase dražší než tato hnusná Octavia a tudíž i hezčí a útulnější. Důležitější je, že když chci od Škody pár věcí navíc na bezpečnost (a já zrovna nejsem zastáncem blbostí do auta) pořádně zákazník zaplatí. Líbí se mi politika lakování, kde je opravdu velký výběr na rozdíl od jiných.

0/0
22.8.2017 22:09

J44a74n 30U59l24m 7930879286112

ale připlácíš pomalu i za zrcátko na pravý straně a opěrky hlav

0/0
24.8.2017 9:43

P13e44t47r 53Č74e66r65m26á80k 9598635369560

Stejně jako nesmyslné škodovku hejtovat, je nesmyslné jí absurdně glorifikovat. Superb si proti o třídu a o dvě větším premiím pochopitelně ani neškrtá (porovnání s MB S classe je opravdu do očí bijící) - což není vůbec nic špatného, to prostě není jeho cílení, je to alternativa passatu a to velmi úspěšná.

+2/0
23.8.2017 0:13

P98e16t73r 62M74i90c11h92a59l 2470644621652

Jeden z mála rozumných názorů.

0/0
23.8.2017 3:28

J22i52ř10í 36S45e93h10n39a58l 6825638652786

Nechapu kam furt chodite na ty o tridu vetsi auta. Muzou mit lepsi vybavu, muzou mit silnejsi motor, vzdy maji lepe udelany interier, muzou mit leccos. Ale vetsi fakt nejsou, natoz o tridu. Kdyz je date do srovnavaciho testu, tak Superb ve velikosti vyhraje vzdy nad libovolnou premiovkou vyssi stredni. Opravdu vetsi je az ten S-Classe.

+1/0
23.8.2017 9:27

P88e28t65r 10Č83e29r44m38á11k 9668835329920

Třídy jsou základní dělící a porovnávací parametr trhu a jsou jasně dané. Superb jako střední třída pochopitelně nikdy nad vysší střední (natož premií) nevyhraje, což neznamená že v nějaké dílčím porovnání nemůže vykázat lepší hodnotu.

0/0
23.8.2017 10:44

J93i67ř62í 48S81e80h41n32a65l 6385808862596

Psal jste o tridu vetsim premiim. Prectete si to po sobe. Vetsi nejsou, jsou mensi, i kdyz jako trida jsou vyssi. Mozna si pletete "vetsi" a vyssi", pak je tezke vest nejakou diskuzi.

0/0
23.8.2017 11:04

P33e76t73r 44Č49e93r73m56á34k 9108185399130

Máte v tom zmatek - mluvíme o superbu (tedy střední třídu a mainstream segmentu) a o třídu větším zástupci vyšší středni BMW 5er a o další třídu větším luxusním MB S classe (obojí premium segment). Obě auta jsou větší než superb R^

0/0
23.8.2017 11:37

T35o60m98á37š 30V17a42l76d40e60r 7573770509

Koukám dnešek už se nedívá na kvalitu, ale na délku pindíků. To je doba.

0/0
24.8.2017 23:15

P41e10t49r 17Č41e16r76m17á55k 9988875169920

Na kvalitu se pochopitelně taky kouká, proto píšu co je mainstream a co premie.

0/0
25.8.2017 18:45

T37o96m91á84š 37V59a22l30d81e14r 7113570959

Nemyslel jsem výrobce, ale diskutující. Kdy Škody vždy řadí o kategorie výše. Viz Octávia versus Mondeo, MB E Opel Vectra poslední serie a Insignie. apod. Superb pak k Audi A6 a dokonce někdo k MB S. Octavia vždy nižší střední, Superb střední. Na mainstream kašlu. Vždy mi jde jak jezdí, jak se v něm cítím. A to se až do nové řady Superbu Škodě a dále, moc nedařilo. Škoda a vlastně celé VW je nadhodnoceno. Obyčejná auta.

0/0
27.8.2017 9:55

P14e55t97r 74Č98e32r13m49á54k 9658245289330

Ano, to je bohužel pravda, a na druhou stranu je to ukázka výborně fungujícího PR škodovky, u jiného výrobce jsem to neviděl, nebo ne tak propracovaně a v takovém množství a délce. Začlo to v podstatě už první octavií s heslem že se nemusíte stydět zaparkovat vedle passatu (což je s odstupem opravdu komické, neb -byť jinak skvělé auto- první octavia byla malá i na kompakt a dozadu se krom dětí nikdo pohodlně neposadil, a naopak tehdejší passat stál na technice Audi A4/A6 na které potom vzniknul i superb - škodovka tedy defacto napřímo tvrdila že by se octavii dalo konkurovat superbu ;-D), pak z mrňavé fabie udělala ve verzi combi "rodinné auto", a vrcholem byl skutečně superb který přestože mezigeneračně spadnul o 2 třídy v technice (A6 vs. Golf) tak byl opět prezentován jako "limuzína" přesto že to byl obyčejný liftback střední třídy, a poslední pokus byl s rapidem. Zkrátka tohle škodovka umí R^

Jinak obyčejné auta to skutečně jsou, proto je to právě mainstream. R^

0/0
27.8.2017 11:11

T11o83m13á46š 53V15a98l32d25e56r 7483800489

Plně souhlas. Jedině mne mrzí, že se neshodneme na způsobu homologace EA 189 :-);-). Asi máme jiné zdroje. :-)

0/0
27.8.2017 17:35

P36e94t46r 39Č51e53r13m85á17k 9118175329950

Asi :-)

0/0
27.8.2017 20:06

T48o61m37á22š 78V67a83l53d55e75r 7753760149

8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
24.8.2017 23:13

J78i41ř48í 64N74o59v47á14k 1842729967109

Já pochopitelně vím, že S je o třídu výš, ovšem mě osobně se Superb zdál mnohem pohodlnější a s 2.0TSI 4x4 i mnohem dynamičtější, třeba úžasný mi přijde jak podvozek úplně ztvrdne, když letíte do utáhlý zatáčky, vůbec nevím jak to to auto dělá, ale vždy to nějak pozná. Kufr to má taky velký, i když vím, že oficiálně se jedná o nižší třídu vozidel, tak jsem až na pár rozdílů v interiéru nepoznal, že bych seděl v autě jiné třídy. To je právě ten důvod, proč nechápu hejty škodovky, když většinu jejích aut porovnáte s vyššími modely jiné značky, zjistíte, že se jim pomalu vyrovnají.;-)

0/0
23.8.2017 10:31

P61e38t20r 32Č93e60r16m97á91k 9778855529570

Esko není o třídu výš ale o dvě ;-) Porovnávat pohodlí jednoho z nejkomfortnějšich aut součastnosti a superbu s podvozkem z golfu je absolutně nemožné, a to i ve zcela subjektivní rovině. Dynamika je taktéž o galaktickou míli dále.

Naopak ryze subjektivní je to že nepoznáte rozdíl mezi o dvě třídy rozdílnými auty, což ale není nic tak zvláštního, je to jen o nastavených měřítkách - když někoho z malého auta posadíte do střední a vyšší střední tak se mu obojí zdá "velké", když někoho ze střední v základu posadíte do luxusní třídy a superluxusní tak také rozdíl bude poznávat těžko, přestože to bude o metr delší a několik milionů dražší auto....

0/0
23.8.2017 10:57

J72i94ř34í 71N59o28v42á60k 1192149487209

Ano, vystoupil jsem ze Superba a přesednul do Ska, rozdíl jsem poznal, ve prospěch Superbu, v MB jsem se cítil jak ve starým Espacu, takový plovoucí, téměř jsem se bál, že dostanu mořskou nemoc :D, ať jsem měnil nastavení podvozku jakkoliv, nedělo se nic, byl jsem z něj těžce zklamaný a těšil se zpátky.

0/0
24.8.2017 0:26

P62e13t47r 33Č50e61r74m83á67k 9458895919480

A teď tu o červené karkulce prosím ;-) Vybrat si jeden z nejprkennějších podvozků na trhu a naopak jeden z nejkomfornějších na trhu a říci že pohodlný je ten prkenný značí že tu mořskou nemoc už máte, nic ve zlém ;-)

0/0
24.8.2017 1:25

J77i83ř97í 27S35e83h75n68a49l 6865868842526

K tomu podvozku - asi jste tam mel adaptivni podvozek, ten tohle udela uplne v pohode. Kdyz k tomu pridate nizkoprofilovy kola, jede to jak po kolejich. Ono je to totiz i o tom jak je to auto vybaveny. I v tech premiovkach muzete mit ruzny typy podvozku, podle toho kolik jste ochoten zaplatit. Podobne i u ostatni vybavy. Takze ta premiovka sice teoreticky nabizi vetsi moznosti, ale to jeste neznamena ze jsou v kazdym aute. Pokud vezmete premiovku v zakladu a Supa v plny palbe, tak skutecne muze mit auto za mnohem min penez v nekterejch vecech navrch, a to nejen v ty velikosti. I kdyz zrovna v tomhle bych cekal ze podvozek u BMW stihat bude, ten je na to delanej. Ale uz jsem cetl i test kde nemci vzali Supa, BMW5 a E-class (E bylo minuly generace, bylo to v dobe kdy byl S3 uplne novej a E rok pred generacni obmenou) a sli s tim jezdit nekam na silnici se zatackama. Dopadlo to tak, ze bavorak nejlepsi, Superb nepatrne horsi, ale stihal. A tomu ecku regulerne ujeli, ten jim vubec nestacil.

No a pokud ta premiovka navic treba neni nova, ale vezmete nejakou o generaci starsi a s nalitanejm a 200 tisici a tu postavite proti fungl novymu Superbu, tak to samozrejmem dopadne jak pisete. Hraje v tom roli spousta veci, zejmena treba nizkoprofilovy kola s dobrym obutim udelaj obrovskej rozdil.

+1/0
23.8.2017 11:00

J22i86ř94í 23N27o62v68á89k 1232829567409

Vím, jak funguje adaptivní podvozek, to z čeho jsem byl tak na větvi bylo, že auto změnilo nastavení podvozku, už před zatáčkou, což jsem ještě u žádného vozidla neviděl. Jinak jak Sko tak BMW 5 jsem měl půjčená na víkend z dealerství, takže se jednalo o funglovku. Jen jsem si nemohl pomoct, ale k Sku jsem našel jediného konkurenta v hrůznosti jízdních vlastností a to Renault Espace!!, v zatáčkách se to naklánělo, pravda měl jsem tlumiče na nejměkčím módu, ale stejně mi to nepřišlo normální. BMW 5 byl absolutní opak, dynamika o něco lepší než v Superblbovi, náklon byste nezařídil ani párem volů, ale i na nejměkčí nastavení byla jízda po D1 vopruz, rozhodně tím nechci naznačit, že daná auta jsou horší než Superb, ale nespatřuji mezi nimi rozdíly v řádech milionů.

0/0
24.8.2017 0:43

J12i12ř83í 22S82e13h84n93a75l 6295258342356

Espace je dobrej etalon :-)

Co se tyka MB a BMW, tak je treba si uvedomit ze to jsou charakterem uplne jiny auta a tenhle fakt jeste navic posili to ze BMW byla 5 zatimco MB byla velka limuzina. BMW ma obecne ladeny podvozky na vykon, MB spis na pohodli. Superb je neco mezi tim. Pokud chcete skutecnej komfort, pak si koupite MB se vzduchem. Pokud chcete zavodit, koupite si BMW. Predstava ze auto za nekolik mega musi "jezdit lip" nez auto za necely mego je naprosto mylna. Zalezi co si predstavite pod pojmem lip. Jestli ta predstava je komfort, nebo vykon, nebo co vlastne. Ale vysledek muze bejt ze v nekterym konkretnim rezimu to dopadne jak ten test co jsem zminoval.

Ze podvozek ztvrdne uz pred zatackou je teoreticky mozny, ale ne u Superba. Nektery ty hodne vybaveny premiovky uz maji to, ze auto bere informace z GPS a mapy a vi dopredu co se bude dit, treba ze ta zatacka prijde. Kdyby to mela treba A8 tak by me to neprekvapilo. Superb tohle pokud vim nema. Prvni informaci muze mit az kdyz zatocite volantem, pripadne pak od zrychleni z gyra. Je mozny ze to funguje tak rychle ze se vam to jevi jako ze to je hned. Dalsi vec je ze to muze mit pamet a ten podvozek muze nejak zustat napruzenej z minuly zatacky. Ze proste kdyz vystrihnete jednu, ocekava to dalsi a zmekne to az kdyz se chvili nic nedeje. Nevim, ale funguje to paradne. Tenhle podvozek mam a je fakt ze jsem to auto zatim nedokazal dostat v zatacce do problemu. To bych musel nekam na okruh, ale na silnici to nedam, drzi to jak pribity.

Jinak to S-ko je nekde uplne jinde. To neni na zavodeni, ten vyssi level spociva napriklad v tom ze muzete mit polohovalelny sedadla s masazi i vzadu atd. Proste veci v normalnim aute nemyslitelny. Ta petka naopak s tim Superbem srovnatelna je. V necem je lepsi, v necem je horsi. Ja treba toho superba mam proto ze ho povazuju za lepsi nez ten bavorak, ty vlastnosti kde ma superb navrch jsou pro me dulezitejsi nez to v cem je lepsi BMW.

0/0
24.8.2017 2:49

J37a78n 70U69l74m 7270939206622

tak to mě měli nechat v tý eS-kládě sedět na sedačkách a nevézt tě v kufru, pak by si takový nesmysl nemohl napsat

+1/0
24.8.2017 9:39

J65a61n 65M15a75c98h78á65č 3317536953242

At začnou vyrábět sekačky na trávu.Úžasný downshizovaný motory už maj,tak jenom plechový šáska a nějaký pěkný šňůry na startování a Mountfield je nahranej....

+2/−1
22.8.2017 20:57

M50i71c92h65a64l 92N21a65j37m86a61n 7679433566910

Nějaká konkrétní zkušenost, nebo jen hospodské plky?

1.2 TSI jede velice pěkně a s rozumnou spotřebu (o hodně lépe než legendární držák 1.6 MPI se spotřebou skoro o 2 litry menší). A životnost? Podívejte se na bazarové stránky - tam už pěkná řádka aut s tímto motorem s nájezdem přes 200 tis. km a občas přes 300 tis. km.

0/0
22.8.2017 21:16

J93i72ř28í 72J92u74ř50i45c78a 2458823341

Tedy s nájezdem přes 300 000 Km a občas přes 400 000 Km. :-)

0/0
22.8.2017 22:23

A29n72t32o33n10í83n 62S43e23b15e76r63a 7613668320119

A za kolik to bude na .alibabovi?

0/0
22.8.2017 18:54

V96í27t 19O23ž81a36n59a 1918378785544

Kdyby raději makali na elektromobilech.

Vyrobit na kost ořezaný starý model snad není tak složité.

0/−3
22.8.2017 18:45

P77e71t35r 20Č41e45r29m88á42k 9368135989330

Není proč, než elektrika dorazí na rozvojové trhy tak to bude trvat 100let...

0/0
22.8.2017 19:18

T29o50m24á39š 21V60a49l91d76e32r 7363640639

Ve VW vyvinou modulární platformu, aby se následné konstrukční operace zlevnily. A hle, není možné z MQB vyvinout levný model pro rozvojové trhy, kde jsou nižší nároky na emise? Když VW a deriváty MQB patřily k lepšímu průměru v crash testech a doháněli vše výbavou? Takže MQB asi není tak modulární. Připomíná mi to projekt L-139 ;-)

+1/−1
22.8.2017 17:08

P73e36t44r 52Č77e31r21m37á33k 9818695579730

Je, ale MQB je konstruována právě pro tvorbu modelů pro "západní" trhy. Modularita znamená že se dá použít pro více velikostně odlišných modelů, i když se to přeceňuje neb v reálu se to nijak zásadně neposunulo od předchozích platforem a jejich kompatibilit.

Pro nároky rozvojových trhů ale obsahuje zbytečně drahé prvky a technologie,

+1/0
22.8.2017 17:28

T29o40m29á11š 73V97a67l97d51e24r 7973520459

Ano známe. Ale půlka je hotova a nemusíte vše nacpat drahými prvky. Od toho je vývoj, aby krouhl náklady a přizpůsobil HW trhům vzdáleným Evropě. Dá se využít mnoho součástek z minula, které nejsou závislé na technologiích MQB. Na Škodovky jinde vyráběné také nevyužívají nejmodernější HW, ale úspěšně se přizpůsobují místním trhům. Známe z minulosti. Spíše bych řekl, že současné motorové jednotky, nejsou kompatibilní s indickým teritoriem. Bajaj určitě nechtějí napodobit :-) . Takže Renault a Fiat myslí globálněji, než VW group.:-) Ne to nemyslím vážně.:-)

+1/0
22.8.2017 18:01

P11e32t51r 16Č70e62r66m18á83k 9458635149900

Jo to je určitě pravda, cesta k úspěchu vedla přes starší a tedy zaplacenou techniku, což je varianta i nyní, proč to VW žene jiným směrem není úplně jasné. Co se týče motorů bych takovy problém neviděl - i dnes se dělají nové octavie na MQB se staršímy motory (např. pro Ruský trh s klasickou atmosférickou 1.6 75kW), takže to není o tom že by tam nutně cpali litrový tsi s vodou chlazenými svody a dusíkem plněnými ventily...

0/0
22.8.2017 18:17







Najdete na iDNES.cz