Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svět chce SUV, Volkswagen ho jimi hodlá zaplavit

„Svět chce SUV a mnoho z nich ponese logo Volkswagenu,“ s těmito slovy představil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc. Německá automobilka svou nabídku SUV pořádně zahustí, za pár let chce mít v na světových trzích dohromady 19 SUV modelů, včetně elektrických.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a68k69u80b 98J64a60n70d90a 6439575925207

Důvodem nastupujícího trendu SUV je několik, jedním z hlavních je přechod automobilů na elektrický pohon. Díky větší světlé výšce, právě SUV vozů, lze do jejich podlahy následně zabudovat vysokokapacitní baterie. A nebude to mít jakýkoliv vliv na velikost zavazadlového prostoru či na místo uvnitř vozu. Což je obrovské plus, pro výrobce aut.

Samotné VW se po dieselgate chytlo za nos a rozhodlo se do toho praštit. V brzkých letech nás čeká revoluce alternativních pohonů, samočinného řízení, sdílení aut apod.

Sám jsem na to zvědavej, bude to obrovská změna v automobilovém průmyslu a i vlastně v infrastruktuře měst a našich životů. Pokrok člověk nezastaví. :)

0/0
26.8.2017 10:15

J96i65ř31í 66S49c79h88w60a16c13h 8538784538376

tak souvislost nástupu SUV s přechodem na elektromobily považuji za naprostý nesmysl.

1. Proč chystat dnes karoserii na něco co tam dnes vůbec není?

2. Na to by snad bylo lepší MPV bez zvýšené světlé výšky ne? Baterie se dávají do karoserie, ne pod karoserii.

Jinak karoserie SUV mají pro elektropohon jednu zcela zásadní nevýhodu velký aerodynamický odpor, tedy krátší dojezd.

0/0
26.8.2017 20:54

P81a51v34e73l 76R25e69z51n94i74c23e47k 3355454534542

svet nechce SUV, to se nam jen vsechny automobilky snazi podrstrcit, protoze je to pry zrovna IN. Svet chce urcite kategorie aut dle toho jak je chce vyuzivat, pripadne auta ktera umi zastoupit vice takovych kategorii soucasne (treba crossovery, ale crossovery v pravem slova smyslu - cili velikostne jako treba mercedes R, a ne to cemu se dnes rika crossover a ve finale to je v interieru i v kufru velke jako Rapid spaceback...)

mala - prakticka do mesta

auta pro zabavu (kupe, cabrio, gt, sportaky atd)

velka pro rodinu (MPV)

terenni /offroad - pro ty co radi jezdi jinde nez po silnici

jenze SUV je udajne IN a tak to vsichni tlaci ve vsech velikostech a tak uz dnesni SUV jsou vlastne jen male hatchbacky na vyssim podvozky s velkymi koly... temer zadne z nich vsak neni ani Sport ani Utility.. ale jen Vehikl :D T-Roc budiz toho dukazem...

+6/0
25.8.2017 13:04

M66i33r94o23s69l94a47v 43S65u52c14h19y 5610189620770

A proč to tedy ti lidé kupují, když to nechtějí?

+1/0
25.8.2017 16:33

V54l85a16d42i18s91l33a29v 42B80u95r78y71š74e65k 1519342697584

Pavel má na to svéráznou teorii, jsou blbí a nechají si to podstrčit, to je samozřejmě kravina a nemá to logiku, první část je správně, lidé jsou hloupí, ale nemají kvůli tomu důvod si nechat něco podstrkávat, automobilky by raději lidem podstrkávali kombíky

0/0
25.8.2017 18:58

P98e22t30r 42D68r80a39p35a43l 3595268473845

myslíte, že marketéři automobilek jsou úplní pitomci a vyrábí auta natruc zákazníkům? kdyby trh žádal sportovní kupé, tak budou vyrábět je, kdyby trh chtěl MPV (jako že po boomu v 90 letech už nechce), tak je bude vyrábět taky.

+4/0
25.8.2017 8:17

J15a83n 57M89a67l47ý 3332252132895

To samozřejmě má logiku. Proč ovšem napr. prodejně úspěšné a zakaznicky oblíbené modely Opel Meriva a Zafira končí bez náhrady?

0/0
28.8.2017 4:56

J49o61s65e46f 85N80o38v53a19k 5828912296558

Protože ve vedení automobilek jsou dost často pitomci. Viz třeba Citroen (téměř absence marketingu, likvidace rodinného stříbra v podobě hydropneumatického podvozku) nebo Opel - zaříznutí Merivy a Zafiry.

0/0
28.8.2017 9:22

E72m85i10l 48M20o92r92a98v31e78c 3414864615590

Co nalozili to vezou... ;-)

+1/0
24.8.2017 23:52

L67a76d78i89s60l88a15v 39H77a40š76k69a 4953726451180

V první řadě myslím na moji bezpečnost a svou rodinu. A proto si koupím raději větší, vyšší a těžší auto v mezích finančních možností.

0/−3
24.8.2017 23:35

J40i12ř31í 90S37c44h94w61a33c75h 8918954558626

stejně drahé "normální" auto nebo MPV je pasivně naprosto stejně bezpečné, ale má lepší aktivní bezpečnost protože je dynamičtější a díky nižšímu těžišti má lepší jízdní vlastnosti!

+8/0
25.8.2017 9:21

T43o67m54á92š 75Z92e51m16a22n 3395938834805

MPV je už z podstaty horší než SUV- protože je vyšší a má výše položené těžiště..

0/−5
25.8.2017 15:42

M69i69c79h26a33l 12Š57v42é32d55a 4589382752480

To je velký omyl. Těžiště je výš u SUV. O výšce těžiště nejvíc rozhoduje světlá výška auta. U MPV je výš tak maximálně střecha, která skoro nic neváží.

+1/0
25.8.2017 15:45

T44o94m98á64š 38Z46e81m83a24n 3355388284515

Nj, ale SUV má zas těžší pohon umístěný těsně pod podlahou což zase těžiště snižuje.

0/0
25.8.2017 15:50

T41o46m60á25š 77V97a50l20d80e62r 7153220799

Těžší? Schválně čekám kolikrát budete svůj názor obhajovat. Dnes mají SUV i pohon 4x2. Se stejnými motory co ostatní kategorie. Zkuste použít fyziku základní školy. Následně znát parametry konstrukce. Poté pomocí vektorů si nakreslete působící síly a objeví se výsledné síly. Mohu klidně s MPV jezdit jako s kombíkem . Ale s SUV to nedám.

+1/0
25.8.2017 16:00

T32o59m85á34š 31Z47e27m64a75n 3665778434935

To bude spíše záležet jaké kombi/MPV/SUV myslíte.

Jinak jezdí Forester a jinak Captiva.

A např. na silničmím okruhu bych si vsadil na Yeti proti Berlingu.

0/0
25.8.2017 16:10

J28i51ř33í 87S94e11h96n73a38l 6895898182976

Moc nema smysl srovnavat auto se slusnym podvozkem s naprostou popelnici za polovinu ceny. Srovnavejte technicky a cenove srovnatelny auta. Tedy Yetti proti Oktavce, Kodiaq proti Superbu. To uz byste na SUV asi nevsadil.

+4/0
25.8.2017 17:04

T22o96m50á92š 83Z27e12m33a34n 3125618634495

Oktávka ani Superb nejsou MPV ok kterých jsme se bavili.

A Berlingo je ekvivalent k Yetimu svou velikostí.

0/0
25.8.2017 18:28

T13o96m14á24š 81V83a58l98d63e55r 7903390399

Já se klidně vsadím Verso versus Yeti v zatáčkách. Na rovince mne vezmete díky turbu. S- max versus Kuga aby měli oba dobré podvozky, C.max versus Captiva i Yeti. Absolutně si věřím ve vítězství MPV.VV

0/0
27.8.2017 10:27

T26o27m77á35š 85V56a44l40d38e28r 7523770259

Subaru je úplně jinde. S ním musíte jet s plynem, jinak vyletíte. Le to high level. Srovnávat měkký podvozek s nezavislý tvrdým. Podobné je dát kojence s pětiletým na startovní čáru. Berlingo je dodávka předělaná na MPV. Zkuste najít konstrukční MPV viz dole C-Max; S-Max; Zafira; Mazda 5; Toyota Verso apod.

0/0
27.8.2017 10:32

S84t59a76n26d27a 97C85h42v47o56s70t 1412848

Vy jste presny ukaz typicke obeti marketingu. SUV nejsou bezpecnejsi nez srovnatelny (stejne stary) sedan od stejne znacky. Spise naopak vzhledem k horsim jizdnim vlastnostem SUV.

+5/0
25.8.2017 10:09

T74o36m23á62š 96Z85e47m92a87n 3715168174335

SUV na tom bude naopak lépe díky vyššímu umístění sedaček a podlahy.

Hlavně při nárazu z boku.

0/0
25.8.2017 15:43

K36a77r92e67l 66B75a95r39t16á43k 3249143782736

A jak to bude, až všichni budou jezdit v SUV? A co ta proklamovaná výhoda lepšího výhledu nad ostatními. Nebo pak příjdou na řadu EHV?

0/0
26.8.2017 16:50

T21o40m40á83š 40Z77e25m25a58n 3645118144885

Jsem naopak rád, že lidi a automobilky dostali rozum a dělají SUV, byť mnohdy dost nepovedená (že, frantici).

. .

SUV má prostě ty správné vlastnosti v jednom autě.

99% lidí nikdy nevyužije jízdní vlastnosti aut jako je sedan alá BMW5, nikdy nebudou potřebovat vlastnosti Offroadu, a ani prostor dodávky.

SUV nabídce větší průjezdnost než kombík, lepší jízdní vlastnosti než offroad a MPV. Víc prostoru než sedan, vyšší posaz než kombi a nižší posaz než příliš vysoké a lavicoidní MPV a jiné dodávkoidní krabice.

Prostě OPTIMUM.

Schválně: Kdo z Vás jezdí zatáčky dveřmi napřed, jezdí v pořádném terénu nebo převáží palety?

Spíš jedeme tak nějak normálně, často v koloně, parkujeme u obrubníku, jezdíme přes retardéry a občas po nějaké polňačce k chatě, a kdy už vezeme něco těžšího, jsme rádi, když to máme po ruce a nemusíme se pro to ohýbat hluboko do kombíku. Navíc SUV je často o 10-15 cm kratší než prostorností srovnatelný kombík..

+3/−4
24.8.2017 23:11

M79i38c47h66a87e54l 21N90o61v16o68t63n12ý 2740199780964

Délka srovnatelná, šířka je tuším většinou jen o pár cm větší a výška je to, co dělá celkový dojem "velkého auta". Souhlasím s Vámi.

Koupil jsem si SUV 4x4 z několika důvodů: líbí se mi, co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce v lese, neřeším drobné nerovnosti při parkování (obrovský bonus oproti kombíkům, když parkujete u nezpevněné silnice a pak se bojíte vyjet, abyste tam nenechal podlahu), a někde jsem četl, že je to pro mě (potažmo mojí posádku) prý bezpečnější.

Ekologické hledisko nezmiňuji záměrně - ano, je horší než u srovnatelných vozů typu sedan či kombi. Nicméně, velká většina lidí, kteří budou na tento fakt upozorňovat má 10+let staré auto, které se pomalu bojí poslat na technickou/emise aby prošlo. Pokud srovnám emise svého vozu a sedanu starého 10let, jsem na tom nesporně lépe. Vůbec nemluvím o tom, že já jako "vrah v SUV" mám narozdíl od starších vozů auto v perfektním stavu, brzdy 100%, čidla potřebné elektroniky fungují skvěle. A nadávat pak bude člověk se starým vozem, který je rád, že to vůbec brzdí. Čidlo ABS je moc drahé. DPF dávno mrtvé... milerád se pustím do diskuze s člověkem, který má nový vůz. Ale lidé se starým vozem dle mě vůbec nemají co pokřikovat na úkor jakého koli nového vozu, třeba i SUV.

0/0
24.8.2017 23:20

T17o29m82á81š 67Z28e76m41a75n 3325928574625

Ano, při výletech do přírody se najednou dá parkovat na mnohem víc místech než s kombíkem;)

Jinak mé SUV je jako 2. auto do rodiny koupené především na "špinavou" práci. A letos oslaví 10 let. Přesto myslím, že i na silnici to natře 80% vozového parku v ČR. Z předpokládaného otloukánka se stal miláček rodiny a to i přes cca 2x spotřebu (holt benzín a trvalá 4x4).

0/0
24.8.2017 23:27

M76i19c11h73a90e49l 35N14o76v47o89t29n10ý 2490779760704

Trvalou 4x4 bych si taky nechal líbit. Ale to už bych se u dnešní nabídky nedoplatil :D

0/0
24.8.2017 23:30

T24o23m50á49š 84Z14e96m69a96n 3565788474205

A co teprve s redukcí - to už se sehnat v SUV nedá vůbec.

0/0
24.8.2017 23:33

M23i44c67h67a58e16l 85N91o72v44o86t56n81ý 2240169430764

To je otázka pár let. Bude všechno.

0/0
24.8.2017 23:35

M98i76r91o96s55l31a43v 49S36u68c25h69y 5930799370570

Redukci nemá ani řada čistokrevných off-roadů.

0/0
25.8.2017 11:53

T96o98m79á16š 64Z80e19m28a64n 3375308764155

Který?

0/0
25.8.2017 15:45

M96i56c24h54a90e22l 12N48o43v31o46t22n45ý 2250659580334

co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce NEBO v lese

+1/0
24.8.2017 23:24

M56i74c92h76a53l 66T18e43s96a91ř 4218202860371

Nevim nevim, dostal jsem do ruky Volvo XC 90 a po pul roce jezdeni jsem nenasel nic, v cem by bylo lepsi nez treba V70, nebo treba XC 70, kdyz uz. To "mene ohybani" rozhodne nevyvazi neohrabanost, bidnou dynamiku, spotrebu a ten pocit, ze s kazdym slapnutim na plyn palim dinosaury jen kvuli rozjeti zbytecneho zeleza a s kazdym pribrzdenim ti dinosauri zemreli zbytecne:) A prostupnost na polnackach? Kolikrat v zivote clovek narazi na vysku podvozku jakozto limit auta a kolikrat je limitem predokolkovy pohon?

+4/0
25.8.2017 0:22

T66o15m29á59š 63Z27e22m79a34n 3465448944605

Docela často, párkrát jsem si letos už skrtnul plechem pod motorem o šutr/kořen.

0/0
25.8.2017 15:48

T45o84m27á67š 72V12a98l77d96e30r 7393140799

Mě nižší střední nikdy nelimitovala ani v terénu (louka, polní cesta). Za to střední třída mě limitovala už jen na vjezdu do dvorku přes hranu branky. Je tam spousty faktorů, hlavně rozvor.

0/0
25.8.2017 16:05

T69o86m81á77š 14Z55e31m20a59n 3845788194465

Ano, různé nájezdy na silnice jsou u mne dalším motivem pro SUV.

0/0
25.8.2017 16:11

P98a68v38e62l 23R52e17z32n23i82c61e17k 3935524234342

castecne mate pravdu ale pak se taky bavime o SUV s cenovkami nad 1 milion, o velikosti nejmene Skoda Kodiaq, spise VW Touareg, Audi Q7, pripadne pak discovery ci range rover...

ty ve vetsine pripadu kombinuji vyhody vami zminenych klasickych kategorii.

jenze kdo ma dnes na auto s cenou nad 1.5M?

a tak se radoby SUV dela z kazdeho hatchbacku - pridaji se plasty, zvedne svetla vyska zvetsi kola a hle, mame SUV.. sice nema 4x4, kufr je mensi nez u rapid spaceback ale to uz zrejme nevadi

+2/0
25.8.2017 13:07

P67e36t31r 39H33o23r42á19k 1469633669894

Ještě se mi nestalo, že bych měl problém s "průjezdností" mého auta, takže nechápu, proč bych pod tím svým autem měl vozit ještě těžký podstavec, aby to bylo suv. Prostor není v suv větší ani v kufru, ani vevnitř, leda tak nad hlavou a to je k ničemu. Naopak prostoru kolem člověka, kde to potřebuje, je ve srovnatelném suv méně. Vyšší posez vůbec nechápu, k čemu by byl. Suv má horší jízdní vlastnosti. Je to dražší kvůli tomu podstavci. Na normální ježdění je ideál nižší střední, auto je lehké, ovladatelné a hbité. Prostě na suv není vůbec nic pozitivního. Je to moda jako snowboard, která zevšední.

+1/0
25.8.2017 19:06

M14a23r73i67o 82P93e92t61r78ů 9377903761901

Pokud nepotřebujete velký kufr z důvodu koníčků, rodiny, apod., proč ne. Jinak vás moc nepotěší ani Kodiak nebo Q7

0/0
24.8.2017 23:05

T36o62m64á67š 94Z52e48m37a67n 3455608214815

Pokud je Vám Kokodák/Q7 kufrem málo, tak potřebujete dodávku protože u těchto značek už větší kufr nekoupíte.

0/0
24.8.2017 23:29

T24o69m45á25š 29V13a15l52d64e32r 7773470429

SUV je malé auto uvnitř. MPV má lepší užitné vlastnosti pro rodinu i lepší jízdní vlastnosti. Nejsem hloupý kupovat za větší peníze vůz s menší užitnou hodnotou. Na druhou stranu se nedivím , že staří lidi si kupují SUV, když už jsou sami. I když menší MPV by splnilo stejný účel. Automobilky pochopily, že na vozech SUV vyrejžují více peněz. Lidi jim to baští. Stejný přístup, jakože mi nadnárodní firma nabízí jiné zboží než jinde s ohledem na mé chutě. :-)

+3/0
24.8.2017 22:37

V35l68a29d40a15n 57K93a47h55a31n 9151564814952

Vzdy si vzpomenu na Simpsonovi. "Barte, tyhle velka auta nejsou bezpecna, pri nehodach umira vice lidi nez u beznych aut". Bart: "Umiraji ale jen na druhe strane ne?" ;)

+3/0
24.8.2017 22:21

A71d47a65m 85K16o32p32e81č21n46ý 2183915747

kdo je svět? to je nějaký člověk? jak to ví , že všichni na planetě chtějí suv?

0/0
24.8.2017 21:57

V56r87a31t19i98s45l26a14v 15K11a97l25i29c15h 5330308319

Na me to ma vsechno malej kufr. Ve 3c variantu jsem ted vez starej kredenc a pan od kteryho jsem ho kupoval jen ziral. Mel yettiho.

0/0
24.8.2017 21:49

T88o92m24á55š 33Z56e92m83a21n 3615358134465

Protože máš o půl metru delší auto.. Yeti je dlouhý jak fabia..

0/0
24.8.2017 23:13

J47i29ř68í 49J11u71ř97i43c83a 2478813591

Je fascinující jak všem vadí SUV. Tak si je nekupujte, no. Mazec, jak u nás každý ví, jaký by měl kdo mít telefon, jaké hadry, jaké auto. Smiřte se s tím, že jsou lidé co chtějí něco jiného než vy.

+3/−1
24.8.2017 21:44

J54i43ř60í 83S18c16h12w75a86c25h 8858134818426

V zatáčkách mě brzdí, zacláni ve výhledu a kvuli nim maji malá auta trivalce....

+1/0
26.8.2017 9:26

A41n96t61o16n60í14n 52S78e96b60e77r10a 7463838280599

SUV je zbytečně velká kráva. Stačí Crossover.

0/0
24.8.2017 21:43

T89o58m40á18š 51Z95e48m50a60n 3765278954445

Jako že Suzuki Vitara je větší než Mercedes R?

0/0
24.8.2017 23:14

P70e42t52r 62T97i89n65k12a 7851849743987

Mají smůlu Krnda s Dolínkem jsou proti.

0/0
24.8.2017 21:41



Najdete na iDNES.cz