Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svět chce SUV, Volkswagen ho jimi hodlá zaplavit

„Svět chce SUV a mnoho z nich ponese logo Volkswagenu,“ s těmito slovy představil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc. Německá automobilka svou nabídku SUV pořádně zahustí, za pár let chce mít v na světových trzích dohromady 19 SUV modelů, včetně elektrických.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a50k27u54b 55J35a25n38d32a 6929435465197

Důvodem nastupujícího trendu SUV je několik, jedním z hlavních je přechod automobilů na elektrický pohon. Díky větší světlé výšce, právě SUV vozů, lze do jejich podlahy následně zabudovat vysokokapacitní baterie. A nebude to mít jakýkoliv vliv na velikost zavazadlového prostoru či na místo uvnitř vozu. Což je obrovské plus, pro výrobce aut.

Samotné VW se po dieselgate chytlo za nos a rozhodlo se do toho praštit. V brzkých letech nás čeká revoluce alternativních pohonů, samočinného řízení, sdílení aut apod.

Sám jsem na to zvědavej, bude to obrovská změna v automobilovém průmyslu a i vlastně v infrastruktuře měst a našich životů. Pokrok člověk nezastaví. :)

0/0
26.8.2017 10:15

J72i54ř13í 95S52c49h21w12a71c48h 8438694988176

tak souvislost nástupu SUV s přechodem na elektromobily považuji za naprostý nesmysl.

1. Proč chystat dnes karoserii na něco co tam dnes vůbec není?

2. Na to by snad bylo lepší MPV bez zvýšené světlé výšky ne? Baterie se dávají do karoserie, ne pod karoserii.

Jinak karoserie SUV mají pro elektropohon jednu zcela zásadní nevýhodu velký aerodynamický odpor, tedy krátší dojezd.

0/0
26.8.2017 20:54

P28a14v22e52l 70R92e70z80n98i53c30e90k 3195354724862

svet nechce SUV, to se nam jen vsechny automobilky snazi podrstrcit, protoze je to pry zrovna IN. Svet chce urcite kategorie aut dle toho jak je chce vyuzivat, pripadne auta ktera umi zastoupit vice takovych kategorii soucasne (treba crossovery, ale crossovery v pravem slova smyslu - cili velikostne jako treba mercedes R, a ne to cemu se dnes rika crossover a ve finale to je v interieru i v kufru velke jako Rapid spaceback...)

mala - prakticka do mesta

auta pro zabavu (kupe, cabrio, gt, sportaky atd)

velka pro rodinu (MPV)

terenni /offroad - pro ty co radi jezdi jinde nez po silnici

jenze SUV je udajne IN a tak to vsichni tlaci ve vsech velikostech a tak uz dnesni SUV jsou vlastne jen male hatchbacky na vyssim podvozky s velkymi koly... temer zadne z nich vsak neni ani Sport ani Utility.. ale jen Vehikl :D T-Roc budiz toho dukazem...

+6/0
25.8.2017 13:04

M88i40r92o85s65l89a12v 44S73u22c77h47y 5230119820840

A proč to tedy ti lidé kupují, když to nechtějí?

+1/0
25.8.2017 16:33

V55l28a95d34i19s49l72a53v 48B91u54r58y74š60e39k 1859392847584

Pavel má na to svéráznou teorii, jsou blbí a nechají si to podstrčit, to je samozřejmě kravina a nemá to logiku, první část je správně, lidé jsou hloupí, ale nemají kvůli tomu důvod si nechat něco podstrkávat, automobilky by raději lidem podstrkávali kombíky

0/0
25.8.2017 18:58

P13e75t23r 50D38r12a77p77a57l 3255338673975

myslíte, že marketéři automobilek jsou úplní pitomci a vyrábí auta natruc zákazníkům? kdyby trh žádal sportovní kupé, tak budou vyrábět je, kdyby trh chtěl MPV (jako že po boomu v 90 letech už nechce), tak je bude vyrábět taky.

+4/0
25.8.2017 8:17

J70a45n 45M90a38l48ý 3762482672495

To samozřejmě má logiku. Proč ovšem napr. prodejně úspěšné a zakaznicky oblíbené modely Opel Meriva a Zafira končí bez náhrady?

0/0
28.8.2017 4:56

J47o73s44e52f 68N22o81v91a18k 5388512796188

Protože ve vedení automobilek jsou dost často pitomci. Viz třeba Citroen (téměř absence marketingu, likvidace rodinného stříbra v podobě hydropneumatického podvozku) nebo Opel - zaříznutí Merivy a Zafiry.

0/0
28.8.2017 9:22

E41m76i67l 31M41o71r24a38v25e34c 3564874395250

Co nalozili to vezou... ;-)

+1/0
24.8.2017 23:52

L48a56d90i17s20l44a36v 75H76a92š59k18a 4653756321240

V první řadě myslím na moji bezpečnost a svou rodinu. A proto si koupím raději větší, vyšší a těžší auto v mezích finančních možností.

0/−3
24.8.2017 23:35

J39i55ř90í 36S13c23h70w26a44c76h 8538214318486

stejně drahé "normální" auto nebo MPV je pasivně naprosto stejně bezpečné, ale má lepší aktivní bezpečnost protože je dynamičtější a díky nižšímu těžišti má lepší jízdní vlastnosti!

+8/0
25.8.2017 9:21

T87o63m39á95š 42Z45e27m30a41n 3445818654985

MPV je už z podstaty horší než SUV- protože je vyšší a má výše položené těžiště..

0/−5
25.8.2017 15:42

M74i71c33h16a47l 15Š10v94é11d96a 4129222342840

To je velký omyl. Těžiště je výš u SUV. O výšce těžiště nejvíc rozhoduje světlá výška auta. U MPV je výš tak maximálně střecha, která skoro nic neváží.

+1/0
25.8.2017 15:45

T73o71m42á90š 24Z53e38m15a94n 3785688434865

Nj, ale SUV má zas těžší pohon umístěný těsně pod podlahou což zase těžiště snižuje.

0/0
25.8.2017 15:50

T96o18m23á55š 53V47a24l94d54e21r 7703150159

Těžší? Schválně čekám kolikrát budete svůj názor obhajovat. Dnes mají SUV i pohon 4x2. Se stejnými motory co ostatní kategorie. Zkuste použít fyziku základní školy. Následně znát parametry konstrukce. Poté pomocí vektorů si nakreslete působící síly a objeví se výsledné síly. Mohu klidně s MPV jezdit jako s kombíkem . Ale s SUV to nedám.

+1/0
25.8.2017 16:00

T31o53m85á66š 36Z83e17m59a52n 3575988524665

To bude spíše záležet jaké kombi/MPV/SUV myslíte.

Jinak jezdí Forester a jinak Captiva.

A např. na silničmím okruhu bych si vsadil na Yeti proti Berlingu.

0/0
25.8.2017 16:10

J21i70ř69í 75S54e46h14n28a12l 6855878502576

Moc nema smysl srovnavat auto se slusnym podvozkem s naprostou popelnici za polovinu ceny. Srovnavejte technicky a cenove srovnatelny auta. Tedy Yetti proti Oktavce, Kodiaq proti Superbu. To uz byste na SUV asi nevsadil.

+4/0
25.8.2017 17:04

T74o20m89á28š 60Z70e85m18a32n 3835288384515

Oktávka ani Superb nejsou MPV ok kterých jsme se bavili.

A Berlingo je ekvivalent k Yetimu svou velikostí.

0/0
25.8.2017 18:28

T83o35m36á54š 59V24a13l86d35e52r 7353780659

Já se klidně vsadím Verso versus Yeti v zatáčkách. Na rovince mne vezmete díky turbu. S- max versus Kuga aby měli oba dobré podvozky, C.max versus Captiva i Yeti. Absolutně si věřím ve vítězství MPV.VV

0/0
27.8.2017 10:27

T33o11m86á29š 66V97a25l77d19e96r 7693340969

Subaru je úplně jinde. S ním musíte jet s plynem, jinak vyletíte. Le to high level. Srovnávat měkký podvozek s nezavislý tvrdým. Podobné je dát kojence s pětiletým na startovní čáru. Berlingo je dodávka předělaná na MPV. Zkuste najít konstrukční MPV viz dole C-Max; S-Max; Zafira; Mazda 5; Toyota Verso apod.

0/0
27.8.2017 10:32

S37t66a58n88d85a 50C46h12v62o77s90t 1572368

Vy jste presny ukaz typicke obeti marketingu. SUV nejsou bezpecnejsi nez srovnatelny (stejne stary) sedan od stejne znacky. Spise naopak vzhledem k horsim jizdnim vlastnostem SUV.

+5/0
25.8.2017 10:09

T73o47m70á48š 66Z63e49m93a47n 3845318124265

SUV na tom bude naopak lépe díky vyššímu umístění sedaček a podlahy.

Hlavně při nárazu z boku.

0/0
25.8.2017 15:43

K30a22r73e74l 38B66a29r62t85á46k 3389463652846

A jak to bude, až všichni budou jezdit v SUV? A co ta proklamovaná výhoda lepšího výhledu nad ostatními. Nebo pak příjdou na řadu EHV?

0/0
26.8.2017 16:50

T41o63m70á32š 94Z70e40m34a77n 3165708394155

Jsem naopak rád, že lidi a automobilky dostali rozum a dělají SUV, byť mnohdy dost nepovedená (že, frantici).

. .

SUV má prostě ty správné vlastnosti v jednom autě.

99% lidí nikdy nevyužije jízdní vlastnosti aut jako je sedan alá BMW5, nikdy nebudou potřebovat vlastnosti Offroadu, a ani prostor dodávky.

SUV nabídce větší průjezdnost než kombík, lepší jízdní vlastnosti než offroad a MPV. Víc prostoru než sedan, vyšší posaz než kombi a nižší posaz než příliš vysoké a lavicoidní MPV a jiné dodávkoidní krabice.

Prostě OPTIMUM.

Schválně: Kdo z Vás jezdí zatáčky dveřmi napřed, jezdí v pořádném terénu nebo převáží palety?

Spíš jedeme tak nějak normálně, často v koloně, parkujeme u obrubníku, jezdíme přes retardéry a občas po nějaké polňačce k chatě, a kdy už vezeme něco těžšího, jsme rádi, když to máme po ruce a nemusíme se pro to ohýbat hluboko do kombíku. Navíc SUV je často o 10-15 cm kratší než prostorností srovnatelný kombík..

+3/−4
24.8.2017 23:11

M83i12c89h81a36e85l 69N29o33v38o86t49n34ý 2370729860114

Délka srovnatelná, šířka je tuším většinou jen o pár cm větší a výška je to, co dělá celkový dojem "velkého auta". Souhlasím s Vámi.

Koupil jsem si SUV 4x4 z několika důvodů: líbí se mi, co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce v lese, neřeším drobné nerovnosti při parkování (obrovský bonus oproti kombíkům, když parkujete u nezpevněné silnice a pak se bojíte vyjet, abyste tam nenechal podlahu), a někde jsem četl, že je to pro mě (potažmo mojí posádku) prý bezpečnější.

Ekologické hledisko nezmiňuji záměrně - ano, je horší než u srovnatelných vozů typu sedan či kombi. Nicméně, velká většina lidí, kteří budou na tento fakt upozorňovat má 10+let staré auto, které se pomalu bojí poslat na technickou/emise aby prošlo. Pokud srovnám emise svého vozu a sedanu starého 10let, jsem na tom nesporně lépe. Vůbec nemluvím o tom, že já jako "vrah v SUV" mám narozdíl od starších vozů auto v perfektním stavu, brzdy 100%, čidla potřebné elektroniky fungují skvěle. A nadávat pak bude člověk se starým vozem, který je rád, že to vůbec brzdí. Čidlo ABS je moc drahé. DPF dávno mrtvé... milerád se pustím do diskuze s člověkem, který má nový vůz. Ale lidé se starým vozem dle mě vůbec nemají co pokřikovat na úkor jakého koli nového vozu, třeba i SUV.

0/0
24.8.2017 23:20

T42o11m10á78š 18Z40e76m62a35n 3405858954445

Ano, při výletech do přírody se najednou dá parkovat na mnohem víc místech než s kombíkem;)

Jinak mé SUV je jako 2. auto do rodiny koupené především na "špinavou" práci. A letos oslaví 10 let. Přesto myslím, že i na silnici to natře 80% vozového parku v ČR. Z předpokládaného otloukánka se stal miláček rodiny a to i přes cca 2x spotřebu (holt benzín a trvalá 4x4).

0/0
24.8.2017 23:27

M66i14c97h61a45e59l 95N64o11v60o95t64n17ý 2340829810704

Trvalou 4x4 bych si taky nechal líbit. Ale to už bych se u dnešní nabídky nedoplatil :D

0/0
24.8.2017 23:30

T43o67m46á75š 73Z68e38m35a75n 3715228284115

A co teprve s redukcí - to už se sehnat v SUV nedá vůbec.

0/0
24.8.2017 23:33

M54i82c33h88a70e82l 50N71o91v22o90t46n41ý 2500149240104

To je otázka pár let. Bude všechno.

0/0
24.8.2017 23:35

M15i92r79o63s96l28a58v 67S92u44c69h35y 5680879820450

Redukci nemá ani řada čistokrevných off-roadů.

0/0
25.8.2017 11:53

T98o15m22á40š 28Z62e10m40a98n 3515548554395

Který?

0/0
25.8.2017 15:45

M41i28c34h21a75e65l 29N48o47v57o64t74n30ý 2770479800464

co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce NEBO v lese

+1/0
24.8.2017 23:24

M33i34c17h11a42l 44T90e82s81a51ř 4928482640551

Nevim nevim, dostal jsem do ruky Volvo XC 90 a po pul roce jezdeni jsem nenasel nic, v cem by bylo lepsi nez treba V70, nebo treba XC 70, kdyz uz. To "mene ohybani" rozhodne nevyvazi neohrabanost, bidnou dynamiku, spotrebu a ten pocit, ze s kazdym slapnutim na plyn palim dinosaury jen kvuli rozjeti zbytecneho zeleza a s kazdym pribrzdenim ti dinosauri zemreli zbytecne:) A prostupnost na polnackach? Kolikrat v zivote clovek narazi na vysku podvozku jakozto limit auta a kolikrat je limitem predokolkovy pohon?

+4/0
25.8.2017 0:22

T72o12m38á61š 25Z45e24m92a32n 3635958604575

Docela často, párkrát jsem si letos už skrtnul plechem pod motorem o šutr/kořen.

0/0
25.8.2017 15:48

T57o65m96á84š 61V59a61l28d30e48r 7383980839

Mě nižší střední nikdy nelimitovala ani v terénu (louka, polní cesta). Za to střední třída mě limitovala už jen na vjezdu do dvorku přes hranu branky. Je tam spousty faktorů, hlavně rozvor.

0/0
25.8.2017 16:05

T43o37m92á23š 36Z98e82m12a91n 3715908264315

Ano, různé nájezdy na silnice jsou u mne dalším motivem pro SUV.

0/0
25.8.2017 16:11

P44a31v39e12l 53R14e80z86n43i27c83e66k 3415884124362

castecne mate pravdu ale pak se taky bavime o SUV s cenovkami nad 1 milion, o velikosti nejmene Skoda Kodiaq, spise VW Touareg, Audi Q7, pripadne pak discovery ci range rover...

ty ve vetsine pripadu kombinuji vyhody vami zminenych klasickych kategorii.

jenze kdo ma dnes na auto s cenou nad 1.5M?

a tak se radoby SUV dela z kazdeho hatchbacku - pridaji se plasty, zvedne svetla vyska zvetsi kola a hle, mame SUV.. sice nema 4x4, kufr je mensi nez u rapid spaceback ale to uz zrejme nevadi

+2/0
25.8.2017 13:07

P52e63t10r 61H41o12r86á98k 1189363969774

Ještě se mi nestalo, že bych měl problém s "průjezdností" mého auta, takže nechápu, proč bych pod tím svým autem měl vozit ještě těžký podstavec, aby to bylo suv. Prostor není v suv větší ani v kufru, ani vevnitř, leda tak nad hlavou a to je k ničemu. Naopak prostoru kolem člověka, kde to potřebuje, je ve srovnatelném suv méně. Vyšší posez vůbec nechápu, k čemu by byl. Suv má horší jízdní vlastnosti. Je to dražší kvůli tomu podstavci. Na normální ježdění je ideál nižší střední, auto je lehké, ovladatelné a hbité. Prostě na suv není vůbec nic pozitivního. Je to moda jako snowboard, která zevšední.

+1/0
25.8.2017 19:06

M54a65r93i16o 67P39e25t39r87ů 9277933331271

Pokud nepotřebujete velký kufr z důvodu koníčků, rodiny, apod., proč ne. Jinak vás moc nepotěší ani Kodiak nebo Q7

0/0
24.8.2017 23:05

T95o10m19á19š 56Z94e20m79a74n 3485178904635

Pokud je Vám Kokodák/Q7 kufrem málo, tak potřebujete dodávku protože u těchto značek už větší kufr nekoupíte.

0/0
24.8.2017 23:29

T89o42m44á40š 93V26a17l12d41e76r 7333770979

SUV je malé auto uvnitř. MPV má lepší užitné vlastnosti pro rodinu i lepší jízdní vlastnosti. Nejsem hloupý kupovat za větší peníze vůz s menší užitnou hodnotou. Na druhou stranu se nedivím , že staří lidi si kupují SUV, když už jsou sami. I když menší MPV by splnilo stejný účel. Automobilky pochopily, že na vozech SUV vyrejžují více peněz. Lidi jim to baští. Stejný přístup, jakože mi nadnárodní firma nabízí jiné zboží než jinde s ohledem na mé chutě. :-)

+3/0
24.8.2017 22:37

V11l72a71d48a34n 69K75a44h45a12n 9761894604412

Vzdy si vzpomenu na Simpsonovi. "Barte, tyhle velka auta nejsou bezpecna, pri nehodach umira vice lidi nez u beznych aut". Bart: "Umiraji ale jen na druhe strane ne?" ;)

+3/0
24.8.2017 22:21

A85d97a79m 26K85o24p14e49č82n94ý 2573335767

kdo je svět? to je nějaký člověk? jak to ví , že všichni na planetě chtějí suv?

0/0
24.8.2017 21:57

V26r25a63t32i85s40l57a92v 46K18a35l23i47c25h 3296535395661

Na me to ma vsechno malej kufr. Ve 3c variantu jsem ted vez starej kredenc a pan od kteryho jsem ho kupoval jen ziral. Mel yettiho.

0/0
24.8.2017 21:49

T49o42m84á30š 14Z61e60m46a63n 3935618894765

Protože máš o půl metru delší auto.. Yeti je dlouhý jak fabia..

0/0
24.8.2017 23:13

J90i11ř91í 59J28u80ř79i90c58a 2128483491

Je fascinující jak všem vadí SUV. Tak si je nekupujte, no. Mazec, jak u nás každý ví, jaký by měl kdo mít telefon, jaké hadry, jaké auto. Smiřte se s tím, že jsou lidé co chtějí něco jiného než vy.

+3/−1
24.8.2017 21:44

J88i53ř13í 48S97c83h94w52a37c17h 8908914948206

V zatáčkách mě brzdí, zacláni ve výhledu a kvuli nim maji malá auta trivalce....

+1/0
26.8.2017 9:26

A11n70t48o76n63í40n 55S41e44b22e54r65a 7103718590759

SUV je zbytečně velká kráva. Stačí Crossover.

0/0
24.8.2017 21:43

T39o46m80á24š 18Z56e96m64a19n 3665478484835

Jako že Suzuki Vitara je větší než Mercedes R?

0/0
24.8.2017 23:14

P19e98t63r 18T78i18n51k81a 7481179923577

Mají smůlu Krnda s Dolínkem jsou proti.

0/0
24.8.2017 21:41







Najdete na iDNES.cz