Diskuse k článku

Svět chce SUV, Volkswagen ho jimi hodlá zaplavit

„Svět chce SUV a mnoho z nich ponese logo Volkswagenu,“ s těmito slovy představil šéf značky Herbert Diess nový model T-Roc. Německá automobilka svou nabídku SUV pořádně zahustí, za pár let chce mít v na světových trzích dohromady 19 SUV modelů, včetně elektrických.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a77k90u10b 65J74a19n47d12a 6609795675977

Důvodem nastupujícího trendu SUV je několik, jedním z hlavních je přechod automobilů na elektrický pohon. Díky větší světlé výšce, právě SUV vozů, lze do jejich podlahy následně zabudovat vysokokapacitní baterie. A nebude to mít jakýkoliv vliv na velikost zavazadlového prostoru či na místo uvnitř vozu. Což je obrovské plus, pro výrobce aut.

Samotné VW se po dieselgate chytlo za nos a rozhodlo se do toho praštit. V brzkých letech nás čeká revoluce alternativních pohonů, samočinného řízení, sdílení aut apod.

Sám jsem na to zvědavej, bude to obrovská změna v automobilovém průmyslu a i vlastně v infrastruktuře měst a našich životů. Pokrok člověk nezastaví. :)

0/0
26.8.2017 10:15

J93i24ř51í 98S78c85h67w91a43c39h 8528284688606

tak souvislost nástupu SUV s přechodem na elektromobily považuji za naprostý nesmysl.

1. Proč chystat dnes karoserii na něco co tam dnes vůbec není?

2. Na to by snad bylo lepší MPV bez zvýšené světlé výšky ne? Baterie se dávají do karoserie, ne pod karoserii.

Jinak karoserie SUV mají pro elektropohon jednu zcela zásadní nevýhodu velký aerodynamický odpor, tedy krátší dojezd.

0/0
26.8.2017 20:54

P95a98v48e25l 63R39e61z17n55i88c45e70k 3285674334212

svet nechce SUV, to se nam jen vsechny automobilky snazi podrstrcit, protoze je to pry zrovna IN. Svet chce urcite kategorie aut dle toho jak je chce vyuzivat, pripadne auta ktera umi zastoupit vice takovych kategorii soucasne (treba crossovery, ale crossovery v pravem slova smyslu - cili velikostne jako treba mercedes R, a ne to cemu se dnes rika crossover a ve finale to je v interieru i v kufru velke jako Rapid spaceback...)

mala - prakticka do mesta

auta pro zabavu (kupe, cabrio, gt, sportaky atd)

velka pro rodinu (MPV)

terenni /offroad - pro ty co radi jezdi jinde nez po silnici

jenze SUV je udajne IN a tak to vsichni tlaci ve vsech velikostech a tak uz dnesni SUV jsou vlastne jen male hatchbacky na vyssim podvozky s velkymi koly... temer zadne z nich vsak neni ani Sport ani Utility.. ale jen Vehikl :D T-Roc budiz toho dukazem...

+6/0
25.8.2017 13:04

M59i30r84o70s55l91a88v 53S21u85c52h56y 5700399750450

A proč to tedy ti lidé kupují, když to nechtějí?

+1/0
25.8.2017 16:33

V35l23a12d90i23s25l18a48v 39B69u13r90y78š93e24k 1229982547854

Pavel má na to svéráznou teorii, jsou blbí a nechají si to podstrčit, to je samozřejmě kravina a nemá to logiku, první část je správně, lidé jsou hloupí, ale nemají kvůli tomu důvod si nechat něco podstrkávat, automobilky by raději lidem podstrkávali kombíky

0/0
25.8.2017 18:58

P41e42t25r 13D35r68a71p79a37l 3265588253425

myslíte, že marketéři automobilek jsou úplní pitomci a vyrábí auta natruc zákazníkům? kdyby trh žádal sportovní kupé, tak budou vyrábět je, kdyby trh chtěl MPV (jako že po boomu v 90 letech už nechce), tak je bude vyrábět taky.

+4/0
25.8.2017 8:17

J72a36n 31M88a97l30ý 3292802352695

To samozřejmě má logiku. Proč ovšem napr. prodejně úspěšné a zakaznicky oblíbené modely Opel Meriva a Zafira končí bez náhrady?

0/0
28.8.2017 4:56

J58o56s47e13f 21N77o69v49a31k 5128662946178

Protože ve vedení automobilek jsou dost často pitomci. Viz třeba Citroen (téměř absence marketingu, likvidace rodinného stříbra v podobě hydropneumatického podvozku) nebo Opel - zaříznutí Merivy a Zafiry.

0/0
28.8.2017 9:22

E19m63i86l 58M49o87r85a59v41e49c 3824204535330

Co nalozili to vezou... ;-)

+1/0
24.8.2017 23:52

L64a64d61i50s73l62a72v 75H80a32š11k76a 4713286621700

V první řadě myslím na moji bezpečnost a svou rodinu. A proto si koupím raději větší, vyšší a těžší auto v mezích finančních možností.

0/−3
24.8.2017 23:35

J65i91ř83í 49S71c56h58w46a19c37h 8118154938946

stejně drahé "normální" auto nebo MPV je pasivně naprosto stejně bezpečné, ale má lepší aktivní bezpečnost protože je dynamičtější a díky nižšímu těžišti má lepší jízdní vlastnosti!

+8/0
25.8.2017 9:21

T95o38m58á15š 93Z67e97m10a89n 3335888564915

MPV je už z podstaty horší než SUV- protože je vyšší a má výše položené těžiště..

0/−5
25.8.2017 15:42

M30i65c65h47a24l 12Š81v12é73d82a 4519282702690

To je velký omyl. Těžiště je výš u SUV. O výšce těžiště nejvíc rozhoduje světlá výška auta. U MPV je výš tak maximálně střecha, která skoro nic neváží.

+1/0
25.8.2017 15:45

T64o22m25á57š 77Z17e81m32a20n 3535828714695

Nj, ale SUV má zas těžší pohon umístěný těsně pod podlahou což zase těžiště snižuje.

0/0
25.8.2017 15:50

T50o98m36á45š 35V68a74l55d71e35r 7843810449

Těžší? Schválně čekám kolikrát budete svůj názor obhajovat. Dnes mají SUV i pohon 4x2. Se stejnými motory co ostatní kategorie. Zkuste použít fyziku základní školy. Následně znát parametry konstrukce. Poté pomocí vektorů si nakreslete působící síly a objeví se výsledné síly. Mohu klidně s MPV jezdit jako s kombíkem . Ale s SUV to nedám.

+1/0
25.8.2017 16:00

T33o39m83á23š 10Z36e85m85a75n 3885468494275

To bude spíše záležet jaké kombi/MPV/SUV myslíte.

Jinak jezdí Forester a jinak Captiva.

A např. na silničmím okruhu bych si vsadil na Yeti proti Berlingu.

0/0
25.8.2017 16:10

J85i51ř30í 39S29e22h55n37a35l 6395478972696

Moc nema smysl srovnavat auto se slusnym podvozkem s naprostou popelnici za polovinu ceny. Srovnavejte technicky a cenove srovnatelny auta. Tedy Yetti proti Oktavce, Kodiaq proti Superbu. To uz byste na SUV asi nevsadil.

+4/0
25.8.2017 17:04

T83o46m39á80š 97Z24e30m90a31n 3155428734135

Oktávka ani Superb nejsou MPV ok kterých jsme se bavili.

A Berlingo je ekvivalent k Yetimu svou velikostí.

0/0
25.8.2017 18:28

T65o84m27á29š 69V16a32l78d40e48r 7263340379

Já se klidně vsadím Verso versus Yeti v zatáčkách. Na rovince mne vezmete díky turbu. S- max versus Kuga aby měli oba dobré podvozky, C.max versus Captiva i Yeti. Absolutně si věřím ve vítězství MPV.VV

0/0
27.8.2017 10:27

T24o97m96á92š 58V84a97l79d45e64r 7793430259

Subaru je úplně jinde. S ním musíte jet s plynem, jinak vyletíte. Le to high level. Srovnávat měkký podvozek s nezavislý tvrdým. Podobné je dát kojence s pětiletým na startovní čáru. Berlingo je dodávka předělaná na MPV. Zkuste najít konstrukční MPV viz dole C-Max; S-Max; Zafira; Mazda 5; Toyota Verso apod.

0/0
27.8.2017 10:32

S43t83a41n67d31a 60C33h95v43o24s88t 1192158

Vy jste presny ukaz typicke obeti marketingu. SUV nejsou bezpecnejsi nez srovnatelny (stejne stary) sedan od stejne znacky. Spise naopak vzhledem k horsim jizdnim vlastnostem SUV.

+5/0
25.8.2017 10:09

T19o82m70á85š 53Z80e94m10a44n 3845358504715

SUV na tom bude naopak lépe díky vyššímu umístění sedaček a podlahy.

Hlavně při nárazu z boku.

0/0
25.8.2017 15:43

K26a95r67e45l 20B88a63r50t38á20k 3249543532216

A jak to bude, až všichni budou jezdit v SUV? A co ta proklamovaná výhoda lepšího výhledu nad ostatními. Nebo pak příjdou na řadu EHV?

0/0
26.8.2017 16:50

T53o22m63á84š 63Z94e19m24a18n 3265848234595

Jsem naopak rád, že lidi a automobilky dostali rozum a dělají SUV, byť mnohdy dost nepovedená (že, frantici).

. .

SUV má prostě ty správné vlastnosti v jednom autě.

99% lidí nikdy nevyužije jízdní vlastnosti aut jako je sedan alá BMW5, nikdy nebudou potřebovat vlastnosti Offroadu, a ani prostor dodávky.

SUV nabídce větší průjezdnost než kombík, lepší jízdní vlastnosti než offroad a MPV. Víc prostoru než sedan, vyšší posaz než kombi a nižší posaz než příliš vysoké a lavicoidní MPV a jiné dodávkoidní krabice.

Prostě OPTIMUM.

Schválně: Kdo z Vás jezdí zatáčky dveřmi napřed, jezdí v pořádném terénu nebo převáží palety?

Spíš jedeme tak nějak normálně, často v koloně, parkujeme u obrubníku, jezdíme přes retardéry a občas po nějaké polňačce k chatě, a kdy už vezeme něco těžšího, jsme rádi, když to máme po ruce a nemusíme se pro to ohýbat hluboko do kombíku. Navíc SUV je často o 10-15 cm kratší než prostorností srovnatelný kombík..

+3/−4
24.8.2017 23:11

M25i71c63h24a23e16l 78N73o60v98o90t64n38ý 2590429400264

Délka srovnatelná, šířka je tuším většinou jen o pár cm větší a výška je to, co dělá celkový dojem "velkého auta". Souhlasím s Vámi.

Koupil jsem si SUV 4x4 z několika důvodů: líbí se mi, co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce v lese, neřeším drobné nerovnosti při parkování (obrovský bonus oproti kombíkům, když parkujete u nezpevněné silnice a pak se bojíte vyjet, abyste tam nenechal podlahu), a někde jsem četl, že je to pro mě (potažmo mojí posádku) prý bezpečnější.

Ekologické hledisko nezmiňuji záměrně - ano, je horší než u srovnatelných vozů typu sedan či kombi. Nicméně, velká většina lidí, kteří budou na tento fakt upozorňovat má 10+let staré auto, které se pomalu bojí poslat na technickou/emise aby prošlo. Pokud srovnám emise svého vozu a sedanu starého 10let, jsem na tom nesporně lépe. Vůbec nemluvím o tom, že já jako "vrah v SUV" mám narozdíl od starších vozů auto v perfektním stavu, brzdy 100%, čidla potřebné elektroniky fungují skvěle. A nadávat pak bude člověk se starým vozem, který je rád, že to vůbec brzdí. Čidlo ABS je moc drahé. DPF dávno mrtvé... milerád se pustím do diskuze s člověkem, který má nový vůz. Ale lidé se starým vozem dle mě vůbec nemají co pokřikovat na úkor jakého koli nového vozu, třeba i SUV.

0/0
24.8.2017 23:20

T20o45m49á74š 21Z42e54m40a26n 3695188534415

Ano, při výletech do přírody se najednou dá parkovat na mnohem víc místech než s kombíkem;)

Jinak mé SUV je jako 2. auto do rodiny koupené především na "špinavou" práci. A letos oslaví 10 let. Přesto myslím, že i na silnici to natře 80% vozového parku v ČR. Z předpokládaného otloukánka se stal miláček rodiny a to i přes cca 2x spotřebu (holt benzín a trvalá 4x4).

0/0
24.8.2017 23:27

M52i32c13h20a89e89l 38N28o58v25o93t77n22ý 2940539480244

Trvalou 4x4 bych si taky nechal líbit. Ale to už bych se u dnešní nabídky nedoplatil :D

0/0
24.8.2017 23:30

T29o96m80á62š 85Z68e53m50a70n 3395208914195

A co teprve s redukcí - to už se sehnat v SUV nedá vůbec.

0/0
24.8.2017 23:33

M95i87c82h31a79e41l 48N44o80v30o44t72n70ý 2310299770394

To je otázka pár let. Bude všechno.

0/0
24.8.2017 23:35

M79i68r71o72s28l46a23v 31S60u22c16h31y 5160679570850

Redukci nemá ani řada čistokrevných off-roadů.

0/0
25.8.2017 11:53

T20o79m22á57š 76Z32e81m26a93n 3515678114935

Který?

0/0
25.8.2017 15:45

M23i95c35h14a57e18l 59N78o13v73o80t25n73ý 2930319670324

co kdybych náhodou potřeboval jet po polňačce NEBO v lese

+1/0
24.8.2017 23:24

M32i52c22h90a54l 37T77e19s37a84ř 4548752460231

Nevim nevim, dostal jsem do ruky Volvo XC 90 a po pul roce jezdeni jsem nenasel nic, v cem by bylo lepsi nez treba V70, nebo treba XC 70, kdyz uz. To "mene ohybani" rozhodne nevyvazi neohrabanost, bidnou dynamiku, spotrebu a ten pocit, ze s kazdym slapnutim na plyn palim dinosaury jen kvuli rozjeti zbytecneho zeleza a s kazdym pribrzdenim ti dinosauri zemreli zbytecne:) A prostupnost na polnackach? Kolikrat v zivote clovek narazi na vysku podvozku jakozto limit auta a kolikrat je limitem predokolkovy pohon?

+4/0
25.8.2017 0:22

T88o15m71á80š 19Z41e49m90a93n 3635648514575

Docela často, párkrát jsem si letos už skrtnul plechem pod motorem o šutr/kořen.

0/0
25.8.2017 15:48

T88o15m64á41š 37V87a25l41d39e26r 7493470589

Mě nižší střední nikdy nelimitovala ani v terénu (louka, polní cesta). Za to střední třída mě limitovala už jen na vjezdu do dvorku přes hranu branky. Je tam spousty faktorů, hlavně rozvor.

0/0
25.8.2017 16:05

T21o25m52á45š 77Z69e70m34a89n 3315198384795

Ano, různé nájezdy na silnice jsou u mne dalším motivem pro SUV.

0/0
25.8.2017 16:11

P20a42v27e86l 80R63e65z22n46i79c21e45k 3165264354972

castecne mate pravdu ale pak se taky bavime o SUV s cenovkami nad 1 milion, o velikosti nejmene Skoda Kodiaq, spise VW Touareg, Audi Q7, pripadne pak discovery ci range rover...

ty ve vetsine pripadu kombinuji vyhody vami zminenych klasickych kategorii.

jenze kdo ma dnes na auto s cenou nad 1.5M?

a tak se radoby SUV dela z kazdeho hatchbacku - pridaji se plasty, zvedne svetla vyska zvetsi kola a hle, mame SUV.. sice nema 4x4, kufr je mensi nez u rapid spaceback ale to uz zrejme nevadi

+2/0
25.8.2017 13:07

P45e68t93r 21H47o17r59á69k 1839343839414

Ještě se mi nestalo, že bych měl problém s "průjezdností" mého auta, takže nechápu, proč bych pod tím svým autem měl vozit ještě těžký podstavec, aby to bylo suv. Prostor není v suv větší ani v kufru, ani vevnitř, leda tak nad hlavou a to je k ničemu. Naopak prostoru kolem člověka, kde to potřebuje, je ve srovnatelném suv méně. Vyšší posez vůbec nechápu, k čemu by byl. Suv má horší jízdní vlastnosti. Je to dražší kvůli tomu podstavci. Na normální ježdění je ideál nižší střední, auto je lehké, ovladatelné a hbité. Prostě na suv není vůbec nic pozitivního. Je to moda jako snowboard, která zevšední.

+1/0
25.8.2017 19:06

M25a71r28i83o 77P70e75t77r60ů 9277793421311

Pokud nepotřebujete velký kufr z důvodu koníčků, rodiny, apod., proč ne. Jinak vás moc nepotěší ani Kodiak nebo Q7

0/0
24.8.2017 23:05

T33o23m78á82š 51Z66e31m63a74n 3305468834545

Pokud je Vám Kokodák/Q7 kufrem málo, tak potřebujete dodávku protože u těchto značek už větší kufr nekoupíte.

0/0
24.8.2017 23:29

T48o93m69á98š 13V13a91l88d43e84r 7613410129

SUV je malé auto uvnitř. MPV má lepší užitné vlastnosti pro rodinu i lepší jízdní vlastnosti. Nejsem hloupý kupovat za větší peníze vůz s menší užitnou hodnotou. Na druhou stranu se nedivím , že staří lidi si kupují SUV, když už jsou sami. I když menší MPV by splnilo stejný účel. Automobilky pochopily, že na vozech SUV vyrejžují více peněz. Lidi jim to baští. Stejný přístup, jakože mi nadnárodní firma nabízí jiné zboží než jinde s ohledem na mé chutě. :-)

+3/0
24.8.2017 22:37

V84l92a21d28a62n 26K36a88h83a42n 9381324984792

Vzdy si vzpomenu na Simpsonovi. "Barte, tyhle velka auta nejsou bezpecna, pri nehodach umira vice lidi nez u beznych aut". Bart: "Umiraji ale jen na druhe strane ne?" ;)

+3/0
24.8.2017 22:21

A45d46a54m 72K24o80p84e80č41n91ý 2983855767

kdo je svět? to je nějaký člověk? jak to ví , že všichni na planetě chtějí suv?

0/0
24.8.2017 21:57

V93r26a66t24i76s46l31a45v 97K47a14l18i11c49h 5960838319

Na me to ma vsechno malej kufr. Ve 3c variantu jsem ted vez starej kredenc a pan od kteryho jsem ho kupoval jen ziral. Mel yettiho.

0/0
24.8.2017 21:49

T27o20m56á50š 85Z74e63m54a57n 3815278124945

Protože máš o půl metru delší auto.. Yeti je dlouhý jak fabia..

0/0
24.8.2017 23:13

J11i59ř52í 62J95u40ř84i94c70a 2438953561

Je fascinující jak všem vadí SUV. Tak si je nekupujte, no. Mazec, jak u nás každý ví, jaký by měl kdo mít telefon, jaké hadry, jaké auto. Smiřte se s tím, že jsou lidé co chtějí něco jiného než vy.

+3/−1
24.8.2017 21:44

J87i91ř62í 74S33c90h16w33a32c32h 8108544938916

V zatáčkách mě brzdí, zacláni ve výhledu a kvuli nim maji malá auta trivalce....

+1/0
26.8.2017 9:26

A30n64t64o34n82í34n 15S22e51b42e74r15a 7923198900689

SUV je zbytečně velká kráva. Stačí Crossover.

0/0
24.8.2017 21:43

T52o85m65á44š 62Z52e40m54a12n 3875348804405

Jako že Suzuki Vitara je větší než Mercedes R?

0/0
24.8.2017 23:14

P46e35t68r 38T89i27n42k62a 7951389133477

Mají smůlu Krnda s Dolínkem jsou proti.

0/0
24.8.2017 21:41

Najdete na iDNES.cz