Diskuse k článku

Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92o10s28e58f 84R97i67c87h30t15e25r 9126615947243

ty starší kusy jsou designový klenoty. ne skvosty, ale klenoty určitě :-)

+1/0
30.8.2017 0:45

P28e14t66r 29Č44e95r45m56á60k 9878145779810

Hezký článek na připomenutí, přesto pár chybek a "drobností". Úvod je poněkud mimo protože největší automobilkou není. Lexus není luxusní ale premiová značka (byť se zástupcem v luxusní třídě) a s tím prvním SUV je to taky na vodě ;-)

Naopak chybí důležitý faktor - Totoyota a elektrika, přitom to je právě ona kdo šíří tuto ideu do praktického života už 20let a už dnes vyrobila více aut s bateriemi než na co taková tesla může vůbec kdy pomyslet. R^

0/0
29.8.2017 21:54

J60i67ř51í 67S75c17h45w67a82c23h 8538454878566

tak není "auto s bateriemi" jako "auto s bateriemi" že. Když zabřednu do ještě větší obecnosti s tou "baterií", tak "auta s baterií" jsou snad (téměř) úplně všechna už dobrých 60,70... let ;-)

0/0
29.8.2017 23:13
Foto

B76o48h57u40m62i21l 59P22r21o12c12h55á17z62k59a 9812129584490

Jé, vy jste chytrej. Pošlete mi, prosím, signovanou podobenku?

0/0
29.8.2017 23:19

J16i18ř69í 61S98c30h73w57a98c79h 8598214208636

někomu, kdo spolkne udici i s navijákem, "signované podobenky" zásadně neposílám.

0/0
30.8.2017 10:40

P61e22t19r 39Č55e82r68m31á30k 9748805899700

Máš pravdu, baterie na startování jsou něco jiného než baterie jako zdroj pohonu. To druhé Toyota vyrábí a úspěšně komerčně prodává 20let R^

0/0
29.8.2017 23:50

J59i47ř26í 58S34c96h38w53a91c17h 8858584208876

Já vím, že ty jsi takový "akorátní" člověk, proto třeba (už poněkolikáté) tak bazíruješ na významu slova "luxusní" a vyžaduješ jeho striktní používání jen pro tu "správnou" třídu automobilů, takže Volvo či Lexus prostě nemohou být luxusní auta, protože přece patří jen do prémiové třídy.

A ihned po této kritice "přesnosti významů slov" sklouzneš ke srovnání "elektromobility" na úrovni 20 let staré Toyoty a dnešních elektromobilů Tesla, respektive stavíš na stejnou úroveň význam baterie ve 20 let staré Toyotě, s rolí jakou hraje v dnešní Tesle....To startovací baterie ve Š120 pak mají pro pohon podobně obecný význam, bez ní se to auto taky příliš daleko nedostalo.... ;-)

0/0
30.8.2017 10:37

P63e60t41r 61Č90e91r91m54á49k 9498515559740

Nejde o bazírování ale rozlišování aby právě bylo jasně o čem kdo mluví ;-) Ve chvíli když existuje zcela regulérní třída která se jmenuje "luxusní" tak označovat tím samým slovem všechny modely automobilky je zkrátka nesmysl a naprosto zavádějící. Pro odlišení té běžné a "lepší" nabídky jsou tu právě segmenty - tedy mainstream a premium. Kombinací obojího je krásně a přehledně jasně dané co které auto je. Proto může být Lexus jak premiový tak luxusní a naopak Volvo ani jedno R^

A zmínka o elektrice je pak logická - toyota patří k jejím průkopníkům a počtem vyrobených aut s elektrickým pohonem je naprosto nedostižná a zasloužila se o rozvoj v maximální míře. Se startovací baterií to opravdu nemá co dělat, elektromobil existoval dávno před ni ;-)

0/0
30.8.2017 11:10

J79i84ř86í 93S79c18h58w24a19c82h 8308354238806

zmínka o elektrice v Toyotách je logická, srovnání Toyoty, co umí na baterku ujet pár km někde v koloně (max 40 km/hod) s Teslou nesmyslné.

0/0
30.8.2017 11:46

P19e68t15r 32Č80e45r93m15á69k 9888235899970

Je to článek k výročí Toyoty, a k tomu se vázala moje připomínka - že Toyota na poli eletromobility udělala za tu dobu větší kus práce než třeba tesla, toť celé R^

0/0
31.8.2017 16:12

P78a14v97e75l 17Š77i32k57a 8689152224165

Jenže Hybrid a plně Elektroauto - je o něčem jiném.

0/0
30.8.2017 8:00

P50e60t73r 53Č77e20r36m76á20k 9818855439260

Není, stejná technologie, jen jinak využitá.

0/0
30.8.2017 11:10

M70i20c80h74a24l 97T80r89i20s79k19a 2210167232567

To GT je nadherne, nedavno se prodalo na aukci za $560,000. Za prednimi koly ma neobvykle compartments s bocnimi dvirky na baterii a nadobu na ostrikovac. Coronu jsme meli za totace, bylo to delo. Shnila.

0/0
29.8.2017 20:02

V90í32t 49O63ž92a26n39a 1848308605914

Automobilka ignorující čisté elektromobily je na cestě do zapomnění.

0/−9
29.8.2017 19:37

R77a86d23i86m 95S28l63á59d45e66k 3511812543169

?

0/0
30.8.2017 0:10

J40i26ř39í 80K63o42c71u96r78e84k 6875414315508

Prius neumí jezdit s vypnutým benzíňákem? Co to?

Všecko ostatní je dáno tím, kolik naložíte uhlí. Pardon, to patřilo k tendru parní lokomotivy. Sem patří "... baterií".

0/0
1.9.2017 18:53

J98a40k35u59b 24H32á30j93e75k 8330827906569

Táta měl Carinu z roku 1998 šestnác let. Já s bráchou jsme se na něm naučili řídit. Najeto něco pod 300 tisíc km. Naprosto spolehlivé auto. Po 11 letech se měnilo malé gumové těsnění u chladiče asi za 30 korun. Jinak běžná údržba. Na to auto nedá dopustit, i když už ho nemá :-)

+2/0
29.8.2017 19:22

L55a76d88i49s49l94a56v 61K10a10l14o65u28s 7305796171380

Potvrzuji. Toyota po více jak 13 letech, jako nová. Jediné, co se v tom měnilo byly komponenty BOSCH-lambda sonda + větrák.

+1/0
30.8.2017 7:11

J97i63ř95í 23N60e15u41m90e67i32s85t46e49r 2162965713841

Jestli někdo po 13 letech neměnil například tlumiče, kotouče ..a našlo by se ještě spoustu jiných věcí, tak buď nejezdí nebo má šlupku o které tvrdí, že je jak nová, nebo je to bajkař. Anebo má stejně spolehlivé auto, jako u jiných značek, takže gratulujeme.

0/0
30.8.2017 8:11

J25a29n 88G44a47z46d74a 6872978403317

Máme doma Corollu E12, r.v. 2003, najeto něco přes 300 tisíc. Tlumiče má původní, díky tomu že ji používám poměrně intenzivně jako stavební auto, tak se měnily dva gumové kroužky pod tlumiči, tlumič zatím ještě ne. Kotouče dávám druhovýrobní, tak vydrží cca 80 - 100 tis. km. Před nedávnem jsem měnil spojku, ale v zásadě díky tomu, že jsem včas nevyměnil těsnění a vytekl mi olej z převodovky a navíc s ní tahám dost těžké vozíky. Jinak je to dost nezničitelé auto, v nejhorším stavu jsou asi sedačky.

0/0
30.8.2017 11:57

P93e95t11e49r 85Z47a34m28f94i43r 5947713572585

Ted uz mam treti Toyotu mel jsem dve Corolly, 1994 a 2007 s (2007) stale jezdi syn. Ja jsem letos koupil 2015 Sienna. Zase vyborny auto velice spolehlivy.

Tak si rikam proc jsem vubec zkousel jine znacky.

Mel jsem

WV Dasher 1974,Oldsmobile Cutlass 1976,Audi 4000 1980,Dodge Van 1972 Ford Fairmount 1982,Plymouth Laser 1990, Toyota Corolla 1994

Honda Civic 1997

Honda Accord 2002

Jeep Liberty 2002

Toyota Corolla 2007

Ford Mustang 2008

Toyota Sienna

0/0
16.9.2017 17:26

L81a72d70a 24N60o92v16a92k 4422153607

toyota mě opět začne zajímat, až její benzinové motory vydrží více než cca 150000 km...

0/−5
29.8.2017 16:40

M28i92r60e27k 31Š34t61e74f20a95n 9719309469608

měli jsme Aygo (ted kvuli velikosti vetsi auto) a najelo 220 tisíc, takže pohoda

0/0
29.8.2017 17:38

O12l80d77ř76i50c29h 57K41r84á64l 1724142728

Mám už druhou Corollu. První benzín obsah 1340 r.v.1996 je v rodině stále v provozu s najetými 250tis.km. Za celou dobu se měnily pouze provozní kapaliny, nějaké žárovky, svíčky, brzd.destičky, baterie 3x, přední stabilizátory+tlumiče (ježděno převážně po městě) , opravoval se startér(výměna uhlíků) a ve 200tis se měnila se spojka. Např. výfuk je komplet stále původní (je z výroby potažen hliníkem) Tož tak :-P

0/0
29.8.2017 17:56

J47o46s24e11f 62N95o88v66a53k 5728102736198

Mám corollu 1.4, v roce 2003 kupovaná jako nová. Teď má 275k a krom spotřebky se neměnilo nic. Jen začíná trochu reznout. Jinak jezdí a jezdí.

0/0
29.8.2017 18:43

P43e95t46r 62Č19e52r33m63á57k 9228375269900

4.0 V6 v LC nebo FJ vydrží milion, Afrika a blízký východ ozkoušeno ;-)

+1/0
29.8.2017 21:56

V84i12t 86O17t94a54h27a60l 5235370949944

Má se tam měnit olej v těch motorech. Pokud to neděláte, pak fakt nevydrží. S Yarisy za mne maximální spokojenost.

0/0
30.8.2017 0:49

J18a33n 57G92a57z18d77a 6132418843607

Životnost VVTI motoru je přímo úměrná kvalitě oleje. Mám najeto 300 000 km, motor podle mého zcela v pohodě, i když v určitých režimech znalec pozná, že právě nesjel z výroby. Trochu se ale po 250 000 začíná zvedat spotřeba oleje. Pokud tam budete dávat to co ve značkovém servisu, tj značkovou syntetiku, vydrží to skoro všechno.

0/0
30.8.2017 12:04

J93i32ř55í 29K79o19c88u34r86e83k 6715214855798

Nelít do toho M6AD!!!

0/0
1.9.2017 18:55

Najdete na iDNES.cz