Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o51s76e81f 71R64i94c51h21t38e63r 9386495207853

ty starší kusy jsou designový klenoty. ne skvosty, ale klenoty určitě :-)

+1/0
30.8.2017 0:45

P17e42t29r 61Č97e29r69m24á27k 9528745199640

Hezký článek na připomenutí, přesto pár chybek a "drobností". Úvod je poněkud mimo protože největší automobilkou není. Lexus není luxusní ale premiová značka (byť se zástupcem v luxusní třídě) a s tím prvním SUV je to taky na vodě ;-)

Naopak chybí důležitý faktor - Totoyota a elektrika, přitom to je právě ona kdo šíří tuto ideu do praktického života už 20let a už dnes vyrobila více aut s bateriemi než na co taková tesla může vůbec kdy pomyslet. R^

0/0
29.8.2017 21:54

J60i57ř86í 71S39c30h70w15a32c14h 8978384898276

tak není "auto s bateriemi" jako "auto s bateriemi" že. Když zabřednu do ještě větší obecnosti s tou "baterií", tak "auta s baterií" jsou snad (téměř) úplně všechna už dobrých 60,70... let ;-)

0/0
29.8.2017 23:13
Foto

B33o81h98u34m70i62l 70P49r89o72c62h68á24z15k36a 9582399954550

Jé, vy jste chytrej. Pošlete mi, prosím, signovanou podobenku?

0/0
29.8.2017 23:19

J39i90ř62í 51S90c97h29w48a79c83h 8388314328186

někomu, kdo spolkne udici i s navijákem, "signované podobenky" zásadně neposílám.

0/0
30.8.2017 10:40

P12e45t41r 28Č28e14r55m93á20k 9668235199700

Máš pravdu, baterie na startování jsou něco jiného než baterie jako zdroj pohonu. To druhé Toyota vyrábí a úspěšně komerčně prodává 20let R^

0/0
29.8.2017 23:50

J15i65ř78í 73S73c11h82w59a35c69h 8408184358516

Já vím, že ty jsi takový "akorátní" člověk, proto třeba (už poněkolikáté) tak bazíruješ na významu slova "luxusní" a vyžaduješ jeho striktní používání jen pro tu "správnou" třídu automobilů, takže Volvo či Lexus prostě nemohou být luxusní auta, protože přece patří jen do prémiové třídy.

A ihned po této kritice "přesnosti významů slov" sklouzneš ke srovnání "elektromobility" na úrovni 20 let staré Toyoty a dnešních elektromobilů Tesla, respektive stavíš na stejnou úroveň význam baterie ve 20 let staré Toyotě, s rolí jakou hraje v dnešní Tesle....To startovací baterie ve Š120 pak mají pro pohon podobně obecný význam, bez ní se to auto taky příliš daleko nedostalo.... ;-)

0/0
30.8.2017 10:37

P24e89t65r 61Č50e39r60m21á68k 9948405219910

Nejde o bazírování ale rozlišování aby právě bylo jasně o čem kdo mluví ;-) Ve chvíli když existuje zcela regulérní třída která se jmenuje "luxusní" tak označovat tím samým slovem všechny modely automobilky je zkrátka nesmysl a naprosto zavádějící. Pro odlišení té běžné a "lepší" nabídky jsou tu právě segmenty - tedy mainstream a premium. Kombinací obojího je krásně a přehledně jasně dané co které auto je. Proto může být Lexus jak premiový tak luxusní a naopak Volvo ani jedno R^

A zmínka o elektrice je pak logická - toyota patří k jejím průkopníkům a počtem vyrobených aut s elektrickým pohonem je naprosto nedostižná a zasloužila se o rozvoj v maximální míře. Se startovací baterií to opravdu nemá co dělat, elektromobil existoval dávno před ni ;-)

0/0
30.8.2017 11:10

J98i45ř79í 95S37c80h37w23a82c11h 8208634298496

zmínka o elektrice v Toyotách je logická, srovnání Toyoty, co umí na baterku ujet pár km někde v koloně (max 40 km/hod) s Teslou nesmyslné.

0/0
30.8.2017 11:46

P57e75t75r 10Č19e91r62m40á13k 9548155729790

Je to článek k výročí Toyoty, a k tomu se vázala moje připomínka - že Toyota na poli eletromobility udělala za tu dobu větší kus práce než třeba tesla, toť celé R^

0/0
31.8.2017 16:12

P20a92v95e83l 42Š62i19k82a 8239552734135

Jenže Hybrid a plně Elektroauto - je o něčem jiném.

0/0
30.8.2017 8:00

P36e97t37r 41Č87e55r96m31á88k 9128455929930

Není, stejná technologie, jen jinak využitá.

0/0
30.8.2017 11:10

M30i28c39h67a41l 35T90r64i11s27k29a 2850277762107

To GT je nadherne, nedavno se prodalo na aukci za $560,000. Za prednimi koly ma neobvykle compartments s bocnimi dvirky na baterii a nadobu na ostrikovac. Coronu jsme meli za totace, bylo to delo. Shnila.

0/0
29.8.2017 20:02

V20í66t 43O30ž11a96n82a 1938348985244

Automobilka ignorující čisté elektromobily je na cestě do zapomnění.

0/−9
29.8.2017 19:37

R97a17d50i89m 17S57l13á88d22e44k 3791242813299

?

0/0
30.8.2017 0:10

J82i48ř35í 79K18o54c70u77r96e20k 6325674245908

Prius neumí jezdit s vypnutým benzíňákem? Co to?

Všecko ostatní je dáno tím, kolik naložíte uhlí. Pardon, to patřilo k tendru parní lokomotivy. Sem patří "... baterií".

0/0
1.9.2017 18:53

J95a47k33u14b 67H26á37j83e23k 8200197716829

Táta měl Carinu z roku 1998 šestnác let. Já s bráchou jsme se na něm naučili řídit. Najeto něco pod 300 tisíc km. Naprosto spolehlivé auto. Po 11 letech se měnilo malé gumové těsnění u chladiče asi za 30 korun. Jinak běžná údržba. Na to auto nedá dopustit, i když už ho nemá :-)

+2/0
29.8.2017 19:22

L37a64d65i40s51l61a10v 28K58a57l23o26u54s 7535296201400

Potvrzuji. Toyota po více jak 13 letech, jako nová. Jediné, co se v tom měnilo byly komponenty BOSCH-lambda sonda + větrák.

+1/0
30.8.2017 7:11

J66i49ř42í 21N92e73u20m74e55i64s91t98e35r 2242705453701

Jestli někdo po 13 letech neměnil například tlumiče, kotouče ..a našlo by se ještě spoustu jiných věcí, tak buď nejezdí nebo má šlupku o které tvrdí, že je jak nová, nebo je to bajkař. Anebo má stejně spolehlivé auto, jako u jiných značek, takže gratulujeme.

0/0
30.8.2017 8:11

J42a23n 40G79a79z16d24a 6712478893207

Máme doma Corollu E12, r.v. 2003, najeto něco přes 300 tisíc. Tlumiče má původní, díky tomu že ji používám poměrně intenzivně jako stavební auto, tak se měnily dva gumové kroužky pod tlumiči, tlumič zatím ještě ne. Kotouče dávám druhovýrobní, tak vydrží cca 80 - 100 tis. km. Před nedávnem jsem měnil spojku, ale v zásadě díky tomu, že jsem včas nevyměnil těsnění a vytekl mi olej z převodovky a navíc s ní tahám dost těžké vozíky. Jinak je to dost nezničitelé auto, v nejhorším stavu jsou asi sedačky.

0/0
30.8.2017 11:57

P87e23t71e17r 72Z81a53m69f38i71r 5447893552645

Ted uz mam treti Toyotu mel jsem dve Corolly, 1994 a 2007 s (2007) stale jezdi syn. Ja jsem letos koupil 2015 Sienna. Zase vyborny auto velice spolehlivy.

Tak si rikam proc jsem vubec zkousel jine znacky.

Mel jsem

WV Dasher 1974,Oldsmobile Cutlass 1976,Audi 4000 1980,Dodge Van 1972 Ford Fairmount 1982,Plymouth Laser 1990, Toyota Corolla 1994

Honda Civic 1997

Honda Accord 2002

Jeep Liberty 2002

Toyota Corolla 2007

Ford Mustang 2008

Toyota Sienna

0/0
16.9.2017 17:26

L95a95d18a 29N33o42v52a79k 4822213157

toyota mě opět začne zajímat, až její benzinové motory vydrží více než cca 150000 km...

0/−5
29.8.2017 16:40

M78i59r85e42k 28Š48t55e83f10a86n 9429919839358

měli jsme Aygo (ted kvuli velikosti vetsi auto) a najelo 220 tisíc, takže pohoda

0/0
29.8.2017 17:38

O52l70d11ř17i98c96h 33K84r24á83l 1194152528

Mám už druhou Corollu. První benzín obsah 1340 r.v.1996 je v rodině stále v provozu s najetými 250tis.km. Za celou dobu se měnily pouze provozní kapaliny, nějaké žárovky, svíčky, brzd.destičky, baterie 3x, přední stabilizátory+tlumiče (ježděno převážně po městě) , opravoval se startér(výměna uhlíků) a ve 200tis se měnila se spojka. Např. výfuk je komplet stále původní (je z výroby potažen hliníkem) Tož tak :-P

0/0
29.8.2017 17:56

J24o56s66e17f 39N60o11v93a32k 5668362196328

Mám corollu 1.4, v roce 2003 kupovaná jako nová. Teď má 275k a krom spotřebky se neměnilo nic. Jen začíná trochu reznout. Jinak jezdí a jezdí.

0/0
29.8.2017 18:43

P88e15t54r 77Č62e14r33m93á79k 9718505719830

4.0 V6 v LC nebo FJ vydrží milion, Afrika a blízký východ ozkoušeno ;-)

+1/0
29.8.2017 21:56

V23i81t 93O45t11a33h23a95l 5405370429784

Má se tam měnit olej v těch motorech. Pokud to neděláte, pak fakt nevydrží. S Yarisy za mne maximální spokojenost.

0/0
30.8.2017 0:49

J13a41n 82G40a30z13d73a 6962758183277

Životnost VVTI motoru je přímo úměrná kvalitě oleje. Mám najeto 300 000 km, motor podle mého zcela v pohodě, i když v určitých režimech znalec pozná, že právě nesjel z výroby. Trochu se ale po 250 000 začíná zvedat spotřeba oleje. Pokud tam budete dávat to co ve značkovém servisu, tj značkovou syntetiku, vydrží to skoro všechno.

0/0
30.8.2017 12:04

J39i45ř31í 15K80o57c43u83r25e45k 6545464285988

Nelít do toho M6AD!!!

0/0
1.9.2017 18:55



Najdete na iDNES.cz