Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová auta se ode dneška schvalují podle přísnějších testů

Nové modely automobilů musí od počátku září před vstupem na evropské silnice absolvovat nové a spolehlivější emisní testy v reálných podmínkách i v laboratořích. Připomněla to Evropská komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e52t79r 63H61o83r93á58k 1829523879344

http://www.auto.cz/devet-z-deseti-dieselu-plni-emisni-normu-euro-6-pouze-na-papire-109682

+1/0
6.9.2017 21:18

M51a19r78e69k 56H10r85u48b84y 6757892531678

Cokoli nad EURO3 uz je u osobaku zbytecne, rozdil je naprosto zanedbatelny. Ale eurourednici holt musi vykazovat cinnost:-/

0/−1
4.9.2017 14:14

P49e73t79r 27H58o33r54á76k 1509753759934

Tak určitě, experte, ty hodnoty jsou desetkrát nižší, a to je pořádný rozdíl.

0/0
4.9.2017 22:57

T61o79m32á14š 17V84a46l78d70e68r 7283460409

EU a státní aparát nás šikanuje. Dovolí jezdit smrdící vozy s podvodným SW a s homologacemi které neodpovídají skutečnostem. Několikanásobně normy převyšující toxické složky apod.. Na druhé straně šikanuje placením Za EURO 0;1; 2 . RvRv

0/−1
3.9.2017 10:47

P75e51t10r 58Č43e57r62m36á94k 9218195249410

To sice šikanuje, ale tady nemůže jinak. V EU je sw zcela legální, auta mají změřené emise v normě a tím to hasne.

Snaha zpoplatňovat starší auta pak není ani tak šikanou jako dobře promyšleným ekonomickým nástrojem na obnovu vozového parku (a tedy zajištění odbytu celému automotivu) který si automobilky prosadili.

0/0
3.9.2017 12:02

T33o28m42á57š 11V43a13l75d94e29r 7623430779

Pane Čermáku toto téma jsme už uzavřeli. V případě VW se neshodneme A na situaci nemění nic, že EU dementní homologace toleruje a naopak vyžaduje výpalné od majitelů starších vozů. Vždy jsem byl proti šikaně. I na vojně A toto je podobné. Měření poslední dobou ukazuje skutečnou tvář moderních přímovstřikových motorů. Vždyť na konci píši značky které ovlivňují EU komise, parlament a vše okolo Bruselu. Proto píši o šikaně.

0/−1
3.9.2017 12:38

P90e53t74r 96Č80e55r43m85á82k 9808545279160

Téma sice skutečne uzavřené je, úřady potvrdili že vše proběhlo v pořádku a nic dalšího se neděje, ale dokud zde budete prezentovat svůj domnělý názor, budu na něj já reagovat a uvádět ho na pravou míru, toť celé R^

Důvody různých restrikcí a omezení jsem uvedl, jelikož to nerozporujete tak věřím že s tím souhlasíte. Co se týče toho vztahu vůrobců a EU tak to sice je ovlivňování, ale legální - zástupci automotivu jsi při tvorbě norem přítomni a zcela logicky si prosadí takové věci které jim budou vyhovat.

0/0
3.9.2017 14:44

T27o22m67á65š 67V23a89l74d61e27r 7453230669

Asi se podílíte na těchto pseudo homologacích. To že všechny nafťáky překračují významně emise je jedna věc. To že ve zmíněných motorech VW přepíná jednotka SW , aby vůbec homologaci splnila je věc druhá. A právě toto Američany rozlítilo do ruda

0/0
4.9.2017 19:58

P83e42t63r 80Č31e47r24m64á66k 9198605979400

Homologace jsou pouze jedny, není nic pseudo, buďto to vyhovuje nebo ne. V motorech VW se jednotka nijak nepřepíná, to je výslovně v homologační metodice zakázáno a kontrolováno, zde nic takového nebylo.

Američany rozlítilo spoustu věcí, těžko říct jestli úspěch VW a naopak propad jejich GM ze světové špičky, každopádně formálně porušil VW podmínky podrobností homologační dokumentace pro US trh. Tedy nikoliv nějaký sw (ten ani nemohl, jelikož US uznává výsledky podle nedc metodiku, a ta je zcela v pořádku), ale to že nebyla jeho funkce v rámci kapitoly emisního systému řádně rozvedena.

0/0
4.9.2017 20:43

T63o79m54á50š 46V87a39l94d25e90r 7183380609

Když je vše v pořádku, proč se upravují motory v Evropě a zhoršují jejich vlastnosti? homologace je přeci v pořádku? Dokonce někde je toto direktivní pod hrozbou ztráty provozuschopnosti vozidla na komunikacích.

0/0
5.9.2017 5:46

P49e53t12r 38Č35e38r82m23á70k 9118315119590

Proč by nemohli? Update sw je zcela v režii výrobce, nikde to není státem vynucená úprava (neplést si s německým legislativním opatřením které pouze zavádí to že když výrobce vydá svolávačku tak je povinná, ale neřeší to jestli je na update sw nebo opravu stěračů), auto má platnou homologaci tak či tak.

0/0
5.9.2017 10:47

T16o12m50á60š 13V16a67l37d58e19r 7303210799

Ona svolávačka není jen v Německu a opravdu se nejedná o běžnou svolávačku. Není to špatnou konstrukcí, ta vyhovovala zadání z vrchu. Je to o úpravu motoru na základě soudních událostí. které se od roku 2015 objebily. Nyní Vás už opravdu podezřívám, že děláte pro VW :)

0/0
6.9.2017 21:49

P57e82t71r 68Č51e55r52m69á97k 9708625379820

Svolávačka je skutečně plošná, ale povinná je jen v Německu, a to nikoliv kvůli obsahu (opakuji že z hlediska německé legislativy je jedno proč výrobce auta svoláčku realizuje) ale kvůli formě (jakákoliv oficiální svolávací akce svolávaná v německu je prostě povinná a při jejím neabsolvování hrozí problémy při příští návštěvě TUVu - Ale pozor, jelikož právě auto má platnou homologaci i v původní verzi, tak pokud si někdo po updatu opět provede downgrade tak projde!).Bežná svolávačka to zcela bez pochyby je, absolutně ničím se neliší od jiných.

A proč bych já měl dělat něco zrovna pro VW když tohle je problém úplně všech evropských automobilek mě není moc jasné ;-)

0/0
6.9.2017 22:00

M24i26c91h78a32l 48V86e80s36e53l63ý 1863129

Neplést si svolávací a dílenskou akci. Svolávací akce se týká bezpečnostně relevantních dílů. Dílenská akce toho ostatního a je tedy na provozavateli, zda ji přijme, či ne.

0/0
7.9.2017 15:08

T69o33m89á43š 81V27a55l80d98e51r 7123590759

Ano. Proto se bavíme, že v určitých státech vyhrožují majitelům onoho cinknutého motoru, že pokud si nenechají upravit motor, tak vozidlo nebude připuštěno do provozu. Pan Čermák tady argumentuje povinnou svoláčkou v Německu. Já si myslím, že je to jinak, A to je vydírání majitele, který si v dobré víře koupil schválený výrobek. Mě by se to jako majiteli nelíbilo. Koupím výrobek a někdo mi chce zhoršit uživatelské vlastnosti, tím, že dá motoru dusítko a změní mi SW v jednotce. Pokud bych chtěl měnit SW, tak bych si to udělal pro zvýšení výkonu. Dělal jsem v letectví, ale tolik intrik co je kolem aut je fakt hrůza. Je to mafie horší, než Cosa nostra. A podomci se rádi nechají nakrmit. Věřím, že pokud by letectví nebylo tak přísně hlídané, situace by byla obdobná.

0/0
7.9.2017 22:53

P58e88t18r 41Č87e33r30m83á52k 9208655409960

Nevyhrožují, pořád je to v té rovině co celou dobu píšu - vw nejdřív musí vydat svolávací akci, a podle legislativy toho kterého státu je taková svolávačka povinná (jako třebaněmecko) nebo nikoliv (jako třeba u nás).

O vydírání se nedá mluvit, jak jsem psal - pro drtivou většinu majitelů ta svolávačka není povinná, a i ti ostatní si mohou zcela legálně vrátit původní verzi sw, neb její homologace stále platí.

Souhlasím že množství fines kterě se u homologací používají je skutečně značné, ale to je prostě odraz naší resp. evropské byrokracie, jiný důvod to nemá.

0/0
7.9.2017 23:31

T71o91m75á56š 28V14a63l53d81e46r 7173370799

Pardon o automobilkách jsem psal níže. ;-)

0/0
3.9.2017 12:40

M19a36r51e25k 74H89r29u56b89y 6977722941648

Ted se EU zbavi starych aut nasazenim E10. Takze pak nastane ten raj na zemi;-)

0/0
4.9.2017 14:16

P40e66t27r 26Č22e34r12m83á55k 9628145529320

Toť otázka, pořád se bude moci dát koupit čistý benzín jako teď, a než třeba zakážou i tohle tak to už zase bude těch inkriminovaných aut jezdit tak málo že.. ;-)

0/0
4.9.2017 20:46

T96o94m32á75š 51Z11e13m17a23n 3925428374455

Kdyby se přestalo strašit s CO2 a u emisních testů se řešily jen opravdu škodlivé látky jako NOx, SOx, PM atd, nebyl by takový tlak na miniaturizaci motorů.

+4/0
2.9.2017 22:32

P74e21t50r 81B93á13č60a 8625726965355

Ekoteroristi Rv

+2/0
2.9.2017 11:25

P64e33t82r 34H95o63r73á46k 1719513919334

Tak snad konečně skončí doba sazometů. R^

+2/−3
2.9.2017 4:21

V34á23c55l71a91v 56P27o73l84á88k 1765582900420

Jednoduše bude méně nových modelů a více faceliftů. Již to tu jednou bylo když byla nařízena nová náplň do klimatizací.

+1/0
1.9.2017 19:29

J73a68n 10M91a69c34h97á95č 3207286273772

Tak to jsem zvědavej,co na to automobilky s motorama,co vyvíjeli posledních deset let,a které mají v reálném prostředí spotřebu větší,než jejich objemnější předchůdci.

+1/0
1.9.2017 12:37

P21e59t29r 94Č65e92r81m86á26k 9678475419680

Nic, jednak je ten nový cyklus stále především laboratní (to že se neměří na válcích ale na silnici na tom nic nemění), a hlavně se na ní automobilky už roky připravovali.

+3/0
1.9.2017 13:01

J75a55n 34S43t63e89h14l45i79k 9815677356371

Když to jde u amíku , proč by to nešlo zde ?

0/0
1.9.2017 15:43

T44o71m92á44š 57V68a24l59d84e20r 7243600879

Protože jsme EU, kde se hraje podle Němců a Francouzů.Takže podle VW, BMW M-B PSA,Renaultu ;-)

+1/0
3.9.2017 10:49

P65e19t86r 55Č69e87r78m61á52k 9708585399470

Tohle nemá s amíkama nic společného.

0/0
3.9.2017 12:24

M84a82r75t56i28n 89K60a82r67á64s60e78k 9878963398398

Automobilky vi o novem mericim cyklu uz hodne let.

0/0
1.9.2017 16:08

J47i73ř61í 52S36c49h21w81a76c92h 8888954928916

žádný "objemnější předchůdce" nemá skutečnou průměrnou spotřebu nižší než jeho moderní nástupce.

+1/−2
1.9.2017 20:17

T10o44m14á19š 83Z41e82m38a90n 3335108154965

Celkem bych si vsadil na 1.9 TDI proti 1.6 TDi..

+3/−1
2.9.2017 22:24

T54o36m76á81š 89V49a32l15d96e96r 7863200449

Ale to je asi tak jediný příklad.:-)

0/0
3.9.2017 10:51

J71i93ř78í 35S10c63h89w75a64c26h 8738774238966

Já bych na 1.9 TDI nevsadil.

U 1.9 TDI vs 1.6 TDI bych to viděl maximálně na remízu.

1.9 průměr 5,9/100,

1.6 průměr 5,4/100.

Na plichtu přistoupím proto, že v případě 1.6 se jedná o novější motory (tedy v průměru v lepším stavu)

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2005&constyear_e=2008&power_s=55&power_e=90

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2016&power_s=55&power_e=90

0/0
5.9.2017 10:04

P56e19t81r 37Č51e31r51m66á55k 9108215979560

Napsal jsi to chytře - termín skutečná průměrná spotřeba defacto neexistuje resp. nelze ho popsat, takže ani nelze potvrdit či vyvrátit které downsizingové motory mají nebo nemají menší hodnotu. Je to tedy ryze v individuální rovině a toho kdo jak využívá výhod i nevýhod motoru.

0/0
3.9.2017 12:28

J69a86n 13Š47m27í98d48a 7685878589652

A co ohromným způsobem ovzduší devastující námořní lodě a dieselové lokomotivy?Spáleniny po leteckém petroleji z ohromného počtu letadel přispívají svojí měrou také! Podle jakých kriterií se schvaluje provoz těchto dopravních prostředků?

+4/−4
1.9.2017 11:39

M32a45r25t31i89n 19Č12a13p76e51k 6750941247684

Ohromným způsobem devastující? Kdyby měla mít auta stejný pověr výkonu na tunu jako lokomotivy, tak se ani nerozjedou (pro 6 vozů + el. Vectron cca 16kW/t). Takže ve skutečnosti je to naopak - největším znečišťovatelem je silniční doprava a to díky velké energetické a prostorové náročnosti.

A schvalování lokomotiv probíhá tak, že emise se neměří lokomotivě, ale samotnému motoru.

+5/−1
1.9.2017 12:46

V45í87t 92O15ž48a78n24a 1128178295874

Nejbližší výfuk tvému nosu mají letadla, lodě, lokomotivy nebo auta?

+4/−2
1.9.2017 12:50

P61a78v56e77l 73J37e67ř60á26b14e15k 7151292754457

Nejde o vzdálenost nosu, ale znečištění velkého prostoru.

Někdy se taky říká globální znečištění, ale to je špatné dnes používat.

+2/−1
1.9.2017 13:35

J97i17ř30í 14K93o90c87u77r81e20k 6555634495788

A proto je smog v Praze, ale ne už v dědině 30 km daleko - protože je to globální znečištění.

A jo uhlené elektrárny jsou nic?

+2/0
1.9.2017 19:05

T51o30m37á95š 42Z38e40m55a34n 3135238174445

A kdy jste naposled zažil smog v Praze?

V zimě a nejvíc v okrajových čtvrtích, kde si někteří stále ještě topí pevnými palivy..

0/0
2.9.2017 22:24

J97a64r39o82m73í38r 13K80r16á80l 4130349964729

Jenomže Země je jen jedna a svinstvo z oceánu tu může být za několik hodin. S letadly moc nenaděláte (a navíc jsou jejich motory relativně čisté), ale pro lodě už jsou čisté pohony už dávno odzkoušené.

0/−1
1.9.2017 14:38

M10a74r67t27i73n 28K80a74r82á76s19e85k 9478143518818

No postavte se nekdy k vetsi tepne ve meste a zhlluboka se nadechnete. Pak sednete do auta, nebo na kolo, a zajedte si par kilometru za mesto a opet se zhluboka nadechnete. Ucitite rozdil mezi "globelne znecistenym vzdychem" mimo mesto a "globalne plus auty znecistenym" vzduchem ve meste

+3/0
1.9.2017 17:03

T27o90m86á55š 88Z23e51m37a81n 3355458974445

A proto je v Praze čistší vzduch než v zimě na vesnici, že?

0/0
2.9.2017 22:27

J49i34ř71í 45K64o40c80u66r84e49k 6885634325808

A v nových lodích už se taky cca 5-6 roků jiné motory nepoužívají. Ale pořád budeme mlátit do stolu 10 roků starým výzkumem.... který měřil jen a pouze oxidy síry.

Ale proč ty oxidy síry nevztáhnout na spotřebu, to pak i tanker za jednu cestu spálí 300 % převážené ropy. Žejo, proč ne? 1000 lidí to zopakovalo, tak to MUSÍ být pravda.

+1/0
1.9.2017 19:15

J61i73ř86í 89K98o38c33u62r21e47k 6505824865328

Ano, nejhorší jsou lodě - 0,2 litru paliva na 100 kilometrů a 1 kontejner. To je šílenost! O něco lepší to je u lokomotivy, ta žere jenom 2 litry na 1000 (tisíc!) kilometrů a tunu hmotnosti. Autobus už by šel, žere jenom 20-40 litrů na 100 km a průměrně 20 lidí.

A ledatlo? 3 litry na sedačku a 100 km. No Děs a hrůza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+2/0
1.9.2017 19:08

J40i45ř47í 81E81r39b43e51n 1473504826727

R^:-)R^

0/0
1.9.2017 22:03

M70a25r41t51i96n 91Č66a41p88e63k 6930441467694

Trošku si to u autobusu si to upravte. U 12 metrového Urabwaye s kapacitou cca 100 cestujících jde i s těžší nohu jezdit po městě za cca 27 litrů na 100 km.

0/0
2.9.2017 12:40

T21o85m23á33š 93Z80e53m57a36n 3495118164805

Auto?

0,7-1,5L na sedačku a 100 km

Sporťáky nepočítám ;)

Ale spotřeba a emise škodlivých látek spolu přímo nesouvisí.

0/0
2.9.2017 22:30

T91o46m20á35š 46V16a35l67d17e31r 7693490579

I nové lodě mají common raily a staré lodě nevytvářejí rakovinné bujení lidem, když nevytváří toxické nano částice jako dnešní přímovstřikové motory. Nové lokomotivy musí mít PDF. Probíhají modernizace, kde se vyměňují staré motory za nové. Letadla mají emise, ale díky tomu, že létají vysoko ovlivňují spíše stratosféru než nás tady dole. Také mají určité omezení. Motory jsou čím dále více ekonomičtější a tudíž i vůči okolnímu prostředí šetrnější. Jiná je otázka nárůstu dopravy. Ale to je spíše o lidech než o strojích :-) Vy omíláte pořád falešnou písničku, která se tu pravidelně objevuje v určitých tématech. Konstruuji elektronické věci do dopravních prostředků a věřte mi, že je spousta omezení v rámci zlepšování emisí ve všech dopravních prostředcích. Neustále se divím jaké tu občas čtu kidy neandrtálců.

0/0
3.9.2017 11:03







Najdete na iDNES.cz