Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Avia je zpátky. Nový model se jmenuje Initia, je samozřejmě modrá

Avia Motors představila nový nákladní vůz Avia Euro 6. Vyrábět jej začala ve svém závodu v Přelouči na Pardubicku, kam přestěhovala výrobní linku z pražských Letňan. „Obchodní název nového vozu je Initia, vyrábět se bude v několika modifikacích,“ řekl novinářům generální ředitel společnosti Ivan Fišák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i19c44h59a53l 46N65a37j57m82a23n 7439263196350

Jen pro zajímavost - modernizace té samé kabiny v podání jiného výrobce:

http://www.cvnews.in/wp-content/uploads/2017/01/14572192_1369304713082262_1421070819437001497_n-722x437.jpg

0/0
6.9.2017 21:48

P67e41t55r 94M21i28c82h88a30l 2590984841612

Je vidět, že chtějí v Avii držet tradici. Vzhledem k nabídce motorů to opět bude nejrychlejší auto našich silnic. :-)

0/0
6.9.2017 16:03

M80i35c35h87a59l 74N83a66j41m85a95n 7149573216220

Vykon 160 - 210 koni se Vam zda malo. Konkurence nabizi u podobnych aut vykon i 120 koni....

0/0
6.9.2017 16:30

P52e91t95r 49M62i16c78h62a20l 2540624271782

Máme dvanáctitunu, má 240 koní a když to vidí kopec, lekne se.

0/0
6.9.2017 16:44

M29i23c98h54a61l 14N55a31j57m34a83n 7519343686350

Tak je mozna problem jinde. Treba v tom clanku mezi pedalem a volantem.

Dospele kamiony maji ten pomer vykon a vaha jeste horsi.

+1/0
6.9.2017 16:49

P55e59t89r 62M16i69c46h38a62l 2590314541122

Jezdím přes 30 let, ale netuším, jak může řidič ovlivnit, že motor nemá výkon. ;-D

0/0
6.9.2017 20:48

M71i25c42h95a57l 15N46a28j86m50a51n 7539643906940

Tak stěžovat si, že auto které má 240 koní (a 12 tun), když vidí kopec tak už umírá..... Jasně je to měrný výkon 20 koní na tunu (není to osobák), ale většina souprav má měrný výkon podstatně menší (12 - 15 koní na tunu) a ty kopce celekem dávají......

....tak mne jen napadlo ,jestli ten mezičlánek umí používat tu páku v blízkosti pravé ruky (nebo je jen třeba líný).

0/0
6.9.2017 21:20

V66o22k96o38u47n 52V17l59a63d10i20m18i81r 8842458939408

Nic ve zlem pane Najmane, ale dost casto je dulezitejsi tocny moment a jeho prubeh na otackach, nez pocet tech koni.

0/0
6.9.2017 21:58

M58i53c58h41a91l 86N93a29j31m17a68n 7199483196510

Ano, a také je důležitý průběh točivého momentu a taká je důležité při jakých otáčkách je ten moment k dispozici atd....Já jen reaguji na hlášku: 240 koní je na 12 tun strašně málo......

+1/0
6.9.2017 22:00

P78e51t70r 50M61i92c16h58a64l 2640774951462

Porovnával jsem porovnatelné. A tady v článku je jenom výkon a váha auta. Jinak větší a silnější motor, typicky v tom tahači kamionu, má podstatně větší kroutící moment, lepší křivku jeho průběhu, líp odstupňovanou převodovku. Proto jede do kopce líp než rozvozový valník.

0/0
7.9.2017 7:30

M95a64r42t50i55n 21V93y21s41k62o74c35i13l 3192268445480

Hasicska Tatra (815 TerrrNo.1) má 325 kW, to je 436 koní. Pri vaze 11 800 kg. Rozhodne se ale nejedna o standard. Ostatne ani koncepci TerrNo.1 4x4 nepripomina 12tunu.

Takove ATEGO 1226 AF má 252 koní na 9 400 kg. To uz je srovnatelne.

Eurocargo se dělá od 160 (Tector 5) po 320 koni (Tector 7).

0/0
6.9.2017 18:27

P50e25t89r 68M39i40c24h94a42l 2460514931932

Nesmíš si plést pohotovostní a celkovou hmotnost. Ta druhá je totiž rovných 18 tun. I tak to má ale měrný výkon 18 kW na tunu, kdežto ta Avia jenom 13 a trochu.

0/0
6.9.2017 20:56

M76i23c89h56a32l 66N74a27j62m36a25n 7399473886950

Tak i to srovnání výkonů (rozvážkový náklaďák vs. prvozásahový hasičský vůz) je trochu mimo. To lze rovnou srovnávat s dakarským speciálem Tatra Phoenix s výkonem 1000 koní a psát, že má měrný výkon na tunu 82 kw.

0/0
6.9.2017 21:26

P25e57t83r 89M24i25c23h62a16l 2770664341272

Já jsem s tou cisternou nezačal.

0/0
7.9.2017 3:33

M55a23r74t51i27n 46V84y61s44k56o85c58i68l 3302878885740

A nepíšu tam snad, že to je nejen nestandard, ale navic i jina kategorie? :-)

0/0
7.9.2017 8:47

P38e91t50r 28M78i83c62h61a78l 2770624601832

To kritizoval předřečník. Já jsem tě jen upozornil na záměnu hmotností.

0/0
7.9.2017 18:48

M78a64r42t56i71n 49V61y73s22k10o13c44i80l 3112968415540

Ano, to souhlasím, to máte pravdu.

Otázka je (CAS jezdí vždy plná) jak často jezdí ta 12t plně naložená.

0/0
8.9.2017 13:37
Foto

J93i35ř72í 41D48v74o82ř98á75k 5385219890478

Přání provozovatele : Furt. Ale jinak, minimálně 60% km naložena na 80%.

0/0
9.9.2017 10:46
Foto

J68i32ř10í 59D76v31o26ř22á58k 5475369100268

Tak i to srovnání výkonů (rozvážkový náklaďák vs. prvozásahový hasičský vůz) ????????????????

Máš pocit, že hasiči mají nějak speciálně " načipované" auto ?

0/0
8.9.2017 20:35

L90u46b83o97š 82B64ř30e34z82i36n86a 2522393890581

Není důvod , aby se do tohoto tandemu Avia zapojila.

Jak to myslel p. ředitel, když řekl právě tohle?

0/0
6.9.2017 16:00

P56a95v20e49l 82K73r41o80n43i31k33a 7752245421

Super auto. V koloně je vždy první.

+4/0
6.9.2017 9:07

J86i45ř40í 31E82r45b25e76n 1553554696237

Kolik Avií z řady D jste kdy potkal "v čele kolony"?

Jste zhruba stejně vtipný, jako tvrdit o Škodě Yeti, že má vyhřívané zadní sklo kvůli tomu, aby vás při tlačení nezábly prsty... :-P

+1/0
6.9.2017 9:35
Foto

R84o94m23a16n 47K40o66z64e62l 4377866273514

Od typu 31T, tedy od roku 1993 už to v koloně první nebývalo. Naopak vždy v první v koloně bývá V3S, té do kopce i pěšky stačíte, ale na to se nějak zapomíná.

+1/0
6.9.2017 17:48

P59a65v49e76l 58L88á15n90í47k 5499505222177

Samozřjmě palec nahoru. Česká firma vlastněná čechy, vyrábějící v česku ... Tohle tady potřebujeme a né sem tahat další a další čínský montovny !!!

+11/0
5.9.2017 23:06

L17u23b41o28m63í92r 23H60r55a84c30h24o85v44i56n77a 6828592586230

Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie...

Zdroj: https://auto.idnes.cz/avia-motors-zacala-v-prelouci-vyrobu-vozu-avia-euro-6-pc6-/automoto.aspx?c=A170905_152938_automoto_fdv

0/0
6.9.2017 23:00

A32l78o74i98s 96S66l63á31m47e55č71k92a 2396332532322

To snad nebude problém. Nutno si jen ohlídat složení materiálu a přesnost-kvalitu výlisku.

Sváry a nástřik si už ohlídají v ČR.

0/0
7.9.2017 20:27

L43u72b92o13m90í13r 80H29r62a71c53h57o23v64i88n90a 6988372836430

Šlo mi o to, proč od jinud. U nás to nikdo neumí?

0/0
7.9.2017 23:30

Z65d28e66n36e59k 39S18e39i57d30l 6564215130547

Protože to je levnější

0/0
8.9.2017 8:14
Foto

J48i85ř65í 19D87v29o97ř55á46k 5345229150178

A co přesně vyrábí v česku ? Motory? Převodovku ? ( Tak třeba původní výrobce převodovky " Praga " už jeden typ Avie zabil). Nápravy ?

Nebo pouze svařují kabinu, která byla zastaralá už v době výroby série " D " ?

0/0
8.9.2017 20:40

J82a65n 79J93a11n49e20č66e25k 9160653530616

Je samozřejmě modrá a dým bude samozřejmě taky modrý ;-D

0/0
5.9.2017 22:55

J94i50ř70í 41E25r42b54e67n 1253134356887

Euro 6, pane ftipálku ;-)

0/0
6.9.2017 9:33

V49l63a44s20t80i42m23i53l 31H35n72í77k 6366552701917

Tak zase budu moct na silnici říkat - zase to brzdí nějaký aviatik!

0/−4
5.9.2017 22:16
Foto

A87d33o79l98f 65J36e34r56s83á15k 3181785599483

nebudeš, protože pokud tam budou opět motory Cummins, tak to bude lítat jak vítr....R^

+4/−1
5.9.2017 22:33

P66e61t54r 14M60i84c74h55a43l 2720524981402

210 koní na 12 tun a bude to lítat? :-D

Pán zřejmě pojedl něco vtipné kaše.

0/0
6.9.2017 16:06

M68i76c92h14a69l 71N62a79j91m32a35n 7339233396870

Kolik koni ma konkurence u 12ti tunek?

0/0
6.9.2017 16:32

V36á75c33l44a92v 81K67o21v33á32ř 1932841277414

Třebas Iveco v kategorii 6-18 tun:

Motory dodávané v novém Eurocargo jsou Tector 5, čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,5 l a Tector 7, šestiválcový vznětový motor o objemu 6,7 l. Portfolio dodávaných motorů nyní obsahuje sedm výkonových úrovní od 160 do 320 HP s maximálním točivým momentem 1 100 Nm, které doplňuje jeden CNG motor dodávající točivý moment 750 Nm a výkon 204 HP

0/0
6.9.2017 17:26

M89i16c56h65a95l 64N78a89j11m48a17n 7969683746380

Tak 18 tun neni to same co 12 tun.... A 320 koni na 18 tun odpovida tem 210 konim na 12 tun.

0/0
6.9.2017 17:35

V28á80c47l55a86v 29K67o49v17á16ř 1572101657694

No jasně, jenže u nich je to rozpětí výkonů pro kategorii 6-18 tun. Asi si zákazník může zvolit verzi motorizace, to jsem se u nich nedočetl.

0/0
6.9.2017 20:11
Foto

S81t75e85p44a47n 12K26u78t66a27j 5747187454737

Nevim proc ale kdy vidim auto avia tak se mi vybavi igracek...

+1/0
5.9.2017 22:11

P84e36t94r 22M92a81c14h51á55č39e40k 9227314663

Držím palce!

+14/0
5.9.2017 22:04

R48u59d47o63l22f 29H29r71a30z62d31í71r22a 1495239303808

Proč to auto neudělají alespoň trochu hezké....

+1/−2
5.9.2017 22:03

M77i82c92h63a80l 20N45a16j83m65a39n 7299563146340

Tak on je to takový pokus něco udělat s kabinou, která je 20 let stará. Předpokládám, že to je dočasné řešení a v případě, že se výroba troch uskutečně rozjede, tak bude montovaná jiná kabina (nakupovaná od nějakého zahraničního výrobce). Tipoval bych ,že to bude kabina původem od Renaultu, kterou již používá Volvo a Daf.

0/0
5.9.2017 22:09

M79i58c39h16a78l 20N94a25j54m22a15n 7429903316680

A zároveň přechod na motory Paccar, které používá Tatra.

0/0
5.9.2017 22:47

M64a37r35t58i61n 39K38o12l67a49c11e56k 5389637883513

neby by mohl koncern Tatry a Avie začít vyvíjet své. Chce to čas. i u TATRY předpokládám, že nakupování kabin je dočasné a do 5 let se plně postaví na své díly

0/0
6.9.2017 15:06

M73i57c95h91a62l 20N16a50j69m82a66n 7479503746760

Tezko. Pro cca 1000 aut rocne vyvijet kabinu je ekonomicky nesmysl. Nakup kabiny je pro takovy pocet jedina cesta. To same plati pro motory, prevodovky.

+1/0
6.9.2017 16:38

J53i84ř25í 10Z12ý93k97a 9529943511560

já bych řekl, že se ten facelift docela povedl, když se podíváte na to z čeho to vycházelo ...

+2/0
6.9.2017 9:20

M71a66r76t62i66n 60K65o69l41a84c94e39k 5159547313833

Jen škoda těch odvezených lisů

0/0
6.9.2017 15:06

R87a77d71e89k 60P91l72a57ň71a23n63s86k57ý 3756155109490

A pak, že to nejde. Super, držím palce a přeji hodně úspěchů.

+15/0
5.9.2017 21:58

J16i48ř49í 72R16y26s 3164817796434

Držím palce a doufám v podporu od všech státních organizací i od prezidenta

+2/0
5.9.2017 21:35

J90i58ř55í 19Z55ý79k19a 9199733331600

já naopak doufám, že se do toho nebude montovat nikdo z (ex)politiků. Zejména Zeman, Tvrdík nebo další "experti".

Pokud to vyhraje to v nestranných výběrových řízeních, tak ať si to stát nakupuje pro své organizace. Pokud ne, ať zvítězí lepší ...

+7/0
5.9.2017 21:49







Najdete na iDNES.cz