Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Avia je zpátky. Nový model se jmenuje Initia, je samozřejmě modrá

Avia Motors představila nový nákladní vůz Avia Euro 6. Vyrábět jej začala ve svém závodu v Přelouči na Pardubicku, kam přestěhovala výrobní linku z pražských Letňan. „Obchodní název nového vozu je Initia, vyrábět se bude v několika modifikacích,“ řekl novinářům generální ředitel společnosti Ivan Fišák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i89c74h85a34l 55N89a38j93m58a37n 7419113666550

Jen pro zajímavost - modernizace té samé kabiny v podání jiného výrobce:

http://www.cvnews.in/wp-content/uploads/2017/01/14572192_1369304713082262_1421070819437001497_n-722x437.jpg

0/0
6.9.2017 21:48

P22e56t23r 54M38i28c96h64a45l 2480104421432

Je vidět, že chtějí v Avii držet tradici. Vzhledem k nabídce motorů to opět bude nejrychlejší auto našich silnic. :-)

0/0
6.9.2017 16:03

M68i31c43h80a37l 51N72a46j97m69a44n 7919283366970

Vykon 160 - 210 koni se Vam zda malo. Konkurence nabizi u podobnych aut vykon i 120 koni....

0/0
6.9.2017 16:30

P28e52t89r 38M22i98c62h44a39l 2710594501562

Máme dvanáctitunu, má 240 koní a když to vidí kopec, lekne se.

0/0
6.9.2017 16:44

M35i39c47h34a22l 55N69a71j24m56a13n 7589933196230

Tak je mozna problem jinde. Treba v tom clanku mezi pedalem a volantem.

Dospele kamiony maji ten pomer vykon a vaha jeste horsi.

+1/0
6.9.2017 16:49

P86e78t61r 19M91i97c45h91a57l 2700304441162

Jezdím přes 30 let, ale netuším, jak může řidič ovlivnit, že motor nemá výkon. ;-D

0/0
6.9.2017 20:48

M86i14c19h76a10l 25N21a67j31m19a78n 7729653356130

Tak stěžovat si, že auto které má 240 koní (a 12 tun), když vidí kopec tak už umírá..... Jasně je to měrný výkon 20 koní na tunu (není to osobák), ale většina souprav má měrný výkon podstatně menší (12 - 15 koní na tunu) a ty kopce celekem dávají......

....tak mne jen napadlo ,jestli ten mezičlánek umí používat tu páku v blízkosti pravé ruky (nebo je jen třeba líný).

0/0
6.9.2017 21:20

V95o85k78o27u88n 48V56l60a19d49i58m58i88r 8472888629918

Nic ve zlem pane Najmane, ale dost casto je dulezitejsi tocny moment a jeho prubeh na otackach, nez pocet tech koni.

0/0
6.9.2017 21:58

M20i63c84h20a47l 36N57a78j96m54a64n 7689823466360

Ano, a také je důležitý průběh točivého momentu a taká je důležité při jakých otáčkách je ten moment k dispozici atd....Já jen reaguji na hlášku: 240 koní je na 12 tun strašně málo......

+1/0
6.9.2017 22:00

P72e42t94r 70M91i12c54h66a39l 2520984371512

Porovnával jsem porovnatelné. A tady v článku je jenom výkon a váha auta. Jinak větší a silnější motor, typicky v tom tahači kamionu, má podstatně větší kroutící moment, lepší křivku jeho průběhu, líp odstupňovanou převodovku. Proto jede do kopce líp než rozvozový valník.

0/0
7.9.2017 7:30

M65a32r30t42i56n 86V61y12s50k92o58c59i30l 3472918925910

Hasicska Tatra (815 TerrrNo.1) má 325 kW, to je 436 koní. Pri vaze 11 800 kg. Rozhodne se ale nejedna o standard. Ostatne ani koncepci TerrNo.1 4x4 nepripomina 12tunu.

Takove ATEGO 1226 AF má 252 koní na 9 400 kg. To uz je srovnatelne.

Eurocargo se dělá od 160 (Tector 5) po 320 koni (Tector 7).

0/0
6.9.2017 18:27

P91e36t13r 32M85i56c51h28a70l 2880654951542

Nesmíš si plést pohotovostní a celkovou hmotnost. Ta druhá je totiž rovných 18 tun. I tak to má ale měrný výkon 18 kW na tunu, kdežto ta Avia jenom 13 a trochu.

0/0
6.9.2017 20:56

M67i48c98h16a22l 74N34a32j22m94a84n 7339313486460

Tak i to srovnání výkonů (rozvážkový náklaďák vs. prvozásahový hasičský vůz) je trochu mimo. To lze rovnou srovnávat s dakarským speciálem Tatra Phoenix s výkonem 1000 koní a psát, že má měrný výkon na tunu 82 kw.

0/0
6.9.2017 21:26

P20e70t64r 62M72i47c59h71a33l 2290794751772

Já jsem s tou cisternou nezačal.

0/0
7.9.2017 3:33

M24a85r97t95i15n 94V34y20s60k24o35c26i68l 3682798415280

A nepíšu tam snad, že to je nejen nestandard, ale navic i jina kategorie? :-)

0/0
7.9.2017 8:47

P97e63t17r 14M17i98c34h12a33l 2160174751742

To kritizoval předřečník. Já jsem tě jen upozornil na záměnu hmotností.

0/0
7.9.2017 18:48

M85a42r98t55i18n 36V96y87s28k36o24c36i58l 3552388455140

Ano, to souhlasím, to máte pravdu.

Otázka je (CAS jezdí vždy plná) jak často jezdí ta 12t plně naložená.

0/0
8.9.2017 13:37
Foto

J77i79ř40í 15D31v26o68ř73á16k 5855729920818

Přání provozovatele : Furt. Ale jinak, minimálně 60% km naložena na 80%.

0/0
9.9.2017 10:46
Foto

J88i27ř43í 85D38v92o27ř23á60k 5525439390788

Tak i to srovnání výkonů (rozvážkový náklaďák vs. prvozásahový hasičský vůz) ????????????????

Máš pocit, že hasiči mají nějak speciálně " načipované" auto ?

0/0
8.9.2017 20:35

L37u91b77o57š 52B94ř66e28z38i36n45a 2682643250391

Není důvod , aby se do tohoto tandemu Avia zapojila.

Jak to myslel p. ředitel, když řekl právě tohle?

0/0
6.9.2017 16:00

P94a46v47e95l 92K72r27o45n28i90k26a 7362955751

Super auto. V koloně je vždy první.

+4/0
6.9.2017 9:07

J88i75ř95í 58E43r77b35e62n 1603894976267

Kolik Avií z řady D jste kdy potkal "v čele kolony"?

Jste zhruba stejně vtipný, jako tvrdit o Škodě Yeti, že má vyhřívané zadní sklo kvůli tomu, aby vás při tlačení nezábly prsty... :-P

+1/0
6.9.2017 9:35
Foto

R72o76m86a40n 59K13o19z44e42l 4897956833844

Od typu 31T, tedy od roku 1993 už to v koloně první nebývalo. Naopak vždy v první v koloně bývá V3S, té do kopce i pěšky stačíte, ale na to se nějak zapomíná.

+1/0
6.9.2017 17:48

P34a58v48e37l 21L10á48n92í23k 5369635842527

Samozřjmě palec nahoru. Česká firma vlastněná čechy, vyrábějící v česku ... Tohle tady potřebujeme a né sem tahat další a další čínský montovny !!!

+11/0
5.9.2017 23:06

L16u55b68o83m86í15r 93H55r54a68c40h59o66v33i86n40a 6198972786210

Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie...

Zdroj: https://auto.idnes.cz/avia-motors-zacala-v-prelouci-vyrobu-vozu-avia-euro-6-pc6-/automoto.aspx?c=A170905_152938_automoto_fdv

0/0
6.9.2017 23:00

A72l18o28i86s 35S48l89á58m33e59č49k32a 2546172962632

To snad nebude problém. Nutno si jen ohlídat složení materiálu a přesnost-kvalitu výlisku.

Sváry a nástřik si už ohlídají v ČR.

0/0
7.9.2017 20:27

L74u58b13o89m89í38r 79H89r18a77c53h76o61v61i13n38a 6838732786960

Šlo mi o to, proč od jinud. U nás to nikdo neumí?

0/0
7.9.2017 23:30

Z37d80e57n47e25k 44S32e93i28d17l 6144585360337

Protože to je levnější

0/0
8.9.2017 8:14
Foto

J64i60ř94í 88D31v44o38ř37á78k 5575939230968

A co přesně vyrábí v česku ? Motory? Převodovku ? ( Tak třeba původní výrobce převodovky " Praga " už jeden typ Avie zabil). Nápravy ?

Nebo pouze svařují kabinu, která byla zastaralá už v době výroby série " D " ?

0/0
8.9.2017 20:40

J70a55n 21J48a80n38e98č35e93k 9100643740546

Je samozřejmě modrá a dým bude samozřejmě taky modrý ;-D

0/0
5.9.2017 22:55

J16i84ř71í 10E72r93b49e38n 1963524426947

Euro 6, pane ftipálku ;-)

0/0
6.9.2017 9:33

V52l43a68s98t12i10m52i11l 47H61n47í16k 6686332301377

Tak zase budu moct na silnici říkat - zase to brzdí nějaký aviatik!

0/−4
5.9.2017 22:16
Foto

A96d70o60l39f 24J75e37r52s65á78k 3831105729683

nebudeš, protože pokud tam budou opět motory Cummins, tak to bude lítat jak vítr....R^

+4/−1
5.9.2017 22:33

P73e13t78r 52M37i93c39h35a90l 2980224721172

210 koní na 12 tun a bude to lítat? :-D

Pán zřejmě pojedl něco vtipné kaše.

0/0
6.9.2017 16:06

M54i47c64h41a49l 73N22a40j35m91a12n 7809753166260

Kolik koni ma konkurence u 12ti tunek?

0/0
6.9.2017 16:32

V43á33c26l52a38v 77K87o44v37á25ř 1942361967704

Třebas Iveco v kategorii 6-18 tun:

Motory dodávané v novém Eurocargo jsou Tector 5, čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,5 l a Tector 7, šestiválcový vznětový motor o objemu 6,7 l. Portfolio dodávaných motorů nyní obsahuje sedm výkonových úrovní od 160 do 320 HP s maximálním točivým momentem 1 100 Nm, které doplňuje jeden CNG motor dodávající točivý moment 750 Nm a výkon 204 HP

0/0
6.9.2017 17:26

M78i61c26h51a68l 82N14a10j46m43a35n 7599373476210

Tak 18 tun neni to same co 12 tun.... A 320 koni na 18 tun odpovida tem 210 konim na 12 tun.

0/0
6.9.2017 17:35

V75á71c61l87a22v 90K67o81v69á43ř 1382651127364

No jasně, jenže u nich je to rozpětí výkonů pro kategorii 6-18 tun. Asi si zákazník může zvolit verzi motorizace, to jsem se u nich nedočetl.

0/0
6.9.2017 20:11
Foto

S25t54e46p25a69n 55K40u84t39a16j 5327217424857

Nevim proc ale kdy vidim auto avia tak se mi vybavi igracek...

+1/0
5.9.2017 22:11

P81e26t77r 49M49a33c61h53á42č48e83k 9787214783

Držím palce!

+14/0
5.9.2017 22:04

R56u17d39o26l12f 73H31r88a88z44d67í91r79a 1895429543648

Proč to auto neudělají alespoň trochu hezké....

+1/−2
5.9.2017 22:03

M11i57c81h98a53l 65N88a26j78m74a70n 7219973406890

Tak on je to takový pokus něco udělat s kabinou, která je 20 let stará. Předpokládám, že to je dočasné řešení a v případě, že se výroba troch uskutečně rozjede, tak bude montovaná jiná kabina (nakupovaná od nějakého zahraničního výrobce). Tipoval bych ,že to bude kabina původem od Renaultu, kterou již používá Volvo a Daf.

0/0
5.9.2017 22:09

M43i60c38h31a75l 15N19a68j63m92a37n 7429803566520

A zároveň přechod na motory Paccar, které používá Tatra.

0/0
5.9.2017 22:47

M71a21r86t82i82n 30K39o78l13a51c50e10k 5329987593763

neby by mohl koncern Tatry a Avie začít vyvíjet své. Chce to čas. i u TATRY předpokládám, že nakupování kabin je dočasné a do 5 let se plně postaví na své díly

0/0
6.9.2017 15:06

M90i14c77h57a28l 60N20a78j59m90a88n 7279163266320

Tezko. Pro cca 1000 aut rocne vyvijet kabinu je ekonomicky nesmysl. Nakup kabiny je pro takovy pocet jedina cesta. To same plati pro motory, prevodovky.

+1/0
6.9.2017 16:38

J17i68ř35í 12Z59ý34k24a 9569683141810

já bych řekl, že se ten facelift docela povedl, když se podíváte na to z čeho to vycházelo ...

+2/0
6.9.2017 9:20

M35a79r35t14i85n 69K13o25l45a38c13e98k 5339207103183

Jen škoda těch odvezených lisů

0/0
6.9.2017 15:06

R32a91d41e21k 71P86l28a42ň41a96n95s10k52ý 3756575189520

A pak, že to nejde. Super, držím palce a přeji hodně úspěchů.

+15/0
5.9.2017 21:58

J46i35ř40í 52R54y14s 3284237896794

Držím palce a doufám v podporu od všech státních organizací i od prezidenta

+2/0
5.9.2017 21:35

J92i14ř69í 11Z91ý58k25a 9909643371920

já naopak doufám, že se do toho nebude montovat nikdo z (ex)politiků. Zejména Zeman, Tvrdík nebo další "experti".

Pokud to vyhraje to v nestranných výběrových řízeních, tak ať si to stát nakupuje pro své organizace. Pokud ne, ať zvítězí lepší ...

+7/0
5.9.2017 21:49







Najdete na iDNES.cz