Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a61r41t68i62n 83K27ř39í74ž 9373622730157

Jeden pedál? A není to málo, Antone Pavloviči?

+1/0
11.9.2017 12:32

Z53d43e47n91ě83k 48M53o47r47á75v18e15k 5227168808853

Nevím, ale psychologicky, když chci prudce brzdit, tak potřebuju na něco dupnout. Tady mám sundat nohu? To bude nehod.

0/0
13.9.2017 16:15

M83a66r67c65e94l 87P75a82v87l90í59k 7331264578139

od TROCH už uplynuli mnohé desaťročia, takže jeden je ažaž.

ps - elektromobil, ktorý nemá prevodovku, ale iba redukčnú rozvodovku (v diferenciále) a vysoký točivý moment, má jedinečú vlastnosť - neskacká, nešklbe a nezdochne (nemá spojku). týmto počinom nissan vrátil klasiku čerstvých absolventov autoškoly - bude sa im noha triasť a auto bude klasicky skackať!

0/0
25.10.2017 18:11

M78i48c79h17a91l 87S96l38e35z67á54k 5801846337631

Co je na tom ošklivého? Krásné auto. Mi příjde že jak to není "simply clever" nebo ostatní nudný koncern, tak se to nikomu nelíbí.

0/0
9.9.2017 9:00

L76u45k53á89š 69K93u17b20ů 5644663630137

a já se mylně domníval, že dojezdy elektroaut se prodlužují na základě vyspělejších technologií a ono je to spíš díky zvětšování kapacity akumulátorů(tzn. ruku v ruce i prodlužování doby nabíjení). V jiném článku (o Tesle) uvádějí, že aby akumulátor vydržel v kondici co nejdéle, tak se má provozovatel vyhnout rychlému nabíjení a stav akumulátoru má využívat v rozpětí cca 30-70%. To je vážně ZATÍM jen pro fandy nebo pro někoho, kdo má více aut v "domácnosti". Je něco jiného se nezodpovědně starat o akumulátor v telefonu, který za 3 stovky po roce koupíte jiný.

+1/0
8.9.2017 11:14

J91i88ř30í 31S89c71h38w65a41c97h 8888964868386

účinnost elektromotroru je cca 90-95 už hodně dlouho. Takže je na limitu se kterým se moc hýbat nedá. Auta se nezmenšují, ale spíše naopak, tedy roste hmotnost, valivé odpory i aerodynamický odpor. Takže nic jiného, než zvýšení kapacity baterie, k prodloužení dojezdu na dvojnásobek nemůže podstatně přispět.

+2/0
9.9.2017 18:53

Z42d96e49n17ě90k 58M34o50r81á87v72e66k 5437838408693

Tak dnešní elektromobil není pro někoho, kdo jezdí pravidelně dlouhé cesty (400+ km). Ale denní dojíždění do práce do 100 km, občas delší cesta na dovolenou, tak to v pohodě zvládne. Za noc pomalým nabíjením kldině dobijete těch 100 km i víc.

0/0
13.9.2017 16:19

J52a34n 33U92l45m 7460479336902

Pořád ale není nikdo schopen říct jak dlouho ty baterie vydrží.

Počítám, že případná výměna bude cca 70% ceny auta. V ojetinách je Leafů na prodej docela dost, ale jestli se toho lidi nezbavujou už kvůli umírající životnosti

+2/0
8.9.2017 10:44

Z22d94e96n18ě77k 55M55o13r41á61v19e69k 5577758148773

Myslím, že životnost není tak špatná, baterie, které se montují už dlouho do Priusů stále slouží. Kromě toho - u ojetiny se stav baterie dá ověřit snadno, kdežto stav ojetého spalovacího motoru je pro kupce velká neznámá.

0/0
13.9.2017 16:22

A51n16d41r57e32j 38M53a35s71a55r64y72k 9930913956590

pokud to udela 300km tak na dojizdeni do prace uplne idealne a u vzdalenosti do 20km by se to nabijelo jednou za tyden... ale stejne ta cena je asi moc vysoka :S

0/0
8.9.2017 8:48

M26a25r78e63k 37M41a13l41ý 1262638111320

Odhadem to v běžném režimu provozu udělá tak 200-250. Oproti minulé generaci (24 kWh, pak 30 kWh baterka, teď 40 kWh) to určitý pokrok je. Ale jak píšete, jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce je to zatím dost drahé.

+2/0
8.9.2017 9:41

J30a98n 93U57l29m 7240939396152

autíčko na autodromu má taky 1

0/0
8.9.2017 6:48

J74o68s82e50f 71N46o32v90á82k 2182489653599

Tak to už zbývá převzít stejný systém "nabíjení" :-)

0/0
8.9.2017 7:43

J52o41s96e49f 50N20o13v10á40k 2672379313149

Jediný pedál by byl nesmysl. Občas je třeba uvolnit nohu a v ten okamžik by auto začalo brzdit. Při náhlém uvolnění nejspíš tvrdě, jako při nouzovém brzdění. To by bylo nárazů zezadu. Navíc, při brzdění se člověk už jen setrvačností opírá o pedál, jak se hmota tlačí dopředu. Tady by došlo k tomu, že by řidič spíš ještě přidal plyn.

+9/0
7.9.2017 23:01

L72u60b16o53m78í97r 65H53r51a56c94h23o65v93i80n50a 6438542616660

Máte recht, na motorce přidáváte plyn "k sobě", když to s Vámi hodí, také přidáváte

0/0
8.9.2017 0:17

R55o62b60i78n 73Ž82i36ž15k43a 2118554296676

jj, to je důvod proč moje první jízda na babetě skončila v plotě :-)

0/0
8.9.2017 9:36

M73i70c83h38a39l 50N98o15v11a84k 7119366837251

no bude to chtit chvili cviku, aby clovek ve zmatku a potrebe intenzivne brzdit neslapal na ten jeden pedal co tam je jako na brzdu :D

+1/0
7.9.2017 22:43

J32o58s96e22f 74V63y42m26a97z55a74l 9159242393485

Nikde jsem se v článku nedočetl zda cena od 730 000 Kč je už cena po aplikaci státní dotace na full hybrid a nebo zda je to plná cena bez dotace

0/0
7.9.2017 21:52

Z17d55e49n93ě97k 30M19o66r14á25v21e66k 5657548768583

Hybrid je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Full hybrid je co? Tohle je elektromobil.

0/0
13.9.2017 16:28

M52a89r67i14o 56V46á87p79e64n34í56k 4720388634349

"Má jen jeden pedál" a "může fungovat v režimu jednoho pedálu" je dramaticky něco jiného. Naštěstí to někdo tady níže vysvětlil. Že by auto mělo jen jeden pedál je logicky nesmysl. Stačí se zamyslet nad tím, k čemu v jakých možných situacích se pedály používají.

+3/0
7.9.2017 21:45

M35i69l65a92n 39C61h41a84l93u22p91a 7914956637963

Jediný pedál? Asi si udělali průzkum inteligence současných řidičů a vyšlo jim z toho, že 3 ani 2 pedály nezvládají.

+3/0
7.9.2017 20:42

M76i71r30o95s31l24a56v 35M91e70d 3664696

Moc krásy to nepobralo, nicméně pořád je to vzhlednější, než první generace...

0/0
7.9.2017 17:43

V73í72t 45O37ž50a90n84a 1958988605474

Ale zase se to rychleji okouká.

0/−1
7.9.2017 17:55

V96í20ť14a 72K90r63u53t90i25š 1660574845517

Co si vybabuji test na Auto.cz, tak se dostali na reálnou spotřebu 17kWh/100km. Průměr majitelů na Spritmonitoru je 16,5. Vzhledem ke kapacitě baterky a nutné dojezdove rezervě, popř. s ohledem na rychlodobijeni na 80%, si každý dojezd dopočítá sám.

+5/0
7.9.2017 17:43

V42í41t 19O78ž44a73n32a 1718908125214

Po okrskách se dostanu i pod 11kwh/100km.

+1/−1
7.9.2017 17:56

V31í76ť63a 51K15r78u10t77i21š 1810974215207

To nerozporuji, jenže reálné použití je obvykle v nějakém mixu. I se spalovákem se na okresce dostanu o 25-30% níž, než mám ten běžný mix.

+2/0
7.9.2017 19:06

J83i43ř37í 26S74c53h71w26a87c92h 8948184818156

zase při popojížděčkách po městě kde spalováku spotřeba celkem razantně narůstá (a to tím razantnějí, čím má větší objem) tak u eketromobilu se toto neděje, stojící elektromobil rovná se nulová spotřeba (pokud pominu topení, či klimatizaci)

+2/0
7.9.2017 21:03

J61a34k38u75b 15S18e91k51e24r10a 6126850466665

Kdyz si neaktivuju start stop tak me stojici auto ma taky nulovou spotrebu :)

0/0
8.9.2017 7:58

J78i72ř69í 44S30c97h94w10a45c15h 8968474398946

ano ale motoru to nijak neprospívá, a při ne zcela nabité baterii systém start/ stop bývá deaktivován, což dělá i většina řidičů ihned po nastartování, a při pomalém popojíždění v kolonách prakticky nepoužitelné (přičemž právě tehdy je spotřeba spalováku nejvyšší)

0/0
8.9.2017 9:06

J42a82k68u42b 32S72e47k52e82r16a 6916120276415

Ano, tenhle emisni zlepsovak je naprosty nesmyl, to se shodneme. Ale i tak jej nekteri tocvolanti peclive pouzivaji :)

0/0
9.9.2017 1:17

Z29d37e23n87ě16k 15M46o24r33á60v86e82k 5207608888323

Měl jste na myslí "nedeaktivuju". Z výroby je vždy start-stop aktivní a většinou se aktivuje při každém nastartování klíčkem.

0/0
13.9.2017 16:26

M77a67r78e96k 18M40a41l68ý 1632738281360

Tak záleží, k čemu ten EV bude člověk primárně používat. Pokud jenom výhradně na popojíždění po Praze v kolonách (na cestě do práce), tak se pak zřejmě i dostane na výrobcem deklarovaný dojezd. Na tento účel mi ale auto (nejen EV) přijde jako zbytečné, hlavně za cenu kolem 700-800 tisíc..

Takže předpokládejme "normální" režim provozu auta tak, jak je vzorek třeba na spritmonitoru a dostaneme reálnou spotřebu, o kterou se můžeme opřít a odhadnout dojezd. Někomu to možná i bude stačit...

0/0
8.9.2017 9:39

J89a62k51u28b 80S62e80k18e90r18a 6406340586275

Myslite, ze se dostanou na deklarovany dojezd jen v prazskych kolonach? Jinde uz ne? ;-)

0/0
9.9.2017 1:19

M58a17r55e48k 61M85a63l59ý 1372348331300

No... tak to jste mě zaskočil, to je otázka do pranice :-)

0/0
9.9.2017 18:26

P32e87t94r 54Č34e42r85m20á33k 9708185689120

Stávající leaf měl celoroční průměr hodně přes 20kWh/100 km (viz. https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-je-realna-spotreba-elektromobilu kde je vidět že v zimě si to bralo i 30...), takže pokud na tom tenhle bude o něco lépe a má větší baterie tak to reálně těch 200km určitě najede, což si myslím že je vzhledem k určení auta slušný a pro praktický provoz i akceptovatelný.

+1/0
7.9.2017 23:19

G57e79o79r40g 69K36o53m48b90e81r33e23c 9244211416721

po skakani po meste a okoli akceptovatelny ale ne pro bezny provoz kdy potrebujete bcas vypadnout i dal nebo nejaka okruzni jizda kde se nazbira vic km.

0/0
8.9.2017 7:45

P40e34t27r 94Č59e39r91m22á46k 9828975479470

To pochopitelně ne, v tom taky mají elektromobily tu nejmenší přidanou hodnotu, jejich primární smysl je ve městě.

0/0
8.9.2017 15:49

M92a87r98e86k 46M14a16l82ý 1282678961780

Ano, na dojíždění do práce, na rozvoz dětí do školy, na kroužky, na nákupy a pod. je to fajn. Ale to by musel stát polovinu.

0/0
8.9.2017 9:43

P80e41t16r 71Č40e20r31m53á46k 9928465909720

Jo to je věc jiná :)

0/0
8.9.2017 15:49

P51e27t87r 67B93á85č38a 8165106975935

to je tak neco neskutecne odpornyho tyhle auta, to bych se stydel parkovat pred domem i zadarmo.

0/−12
7.9.2017 16:57

P34e35t77r 16H35o89r21á66k 1299253789974

Ovšem pokud bys měl dům.

+11/0
7.9.2017 22:08

M85i50c15h72a75l 92F10r98ý51d17a 1232939863272

Pane Dvořáku - Hyundai Ioniq

0/0
7.9.2017 16:05

P24e33t80r 68N71ě80m43e21č46e15k 1422244282563

Hernajs, to je ale ošklivá věc..... 8-o

+2/−3
7.9.2017 14:36
Foto

T80o79m70á56š 72B29u11r26a 2884224610225

No, na cenu krásy to není, ale existují mnohem ohavnější vozítka. Tohle je ještě přijatelné. A při té relativně příznivé ceně ...

+1/0
7.9.2017 15:28

J98a97k52u26b 22M82a29t17ě74j86ů 5845602531965

To je zase titulek. Novy Leaf ma samozrejme pedaly dva. Ma i brzdu, ale lze jezdit pomoci pouze jednoho pedalu. Tudiz krizova reakce, kdy podvedome dupnete na brzdu, stale zustava.

+17/0
7.9.2017 13:26

J64i73ř14í 10S40c61h74w52a28c71h 8468654308676

no proto ;-)

+8/0
7.9.2017 13:29

J25i96ř44í 68J17u59ř80i44c68a 2298913581

Uff, díky. Přišlo mi to jako absolutní nesmysl.

+5/0
7.9.2017 14:17

M94i20r81e92k 93G20a13j75e63r 5371226879800

Ono by to ani jinak neslo ve chvili, kdy pouzijete tempomat. Proste tvrzeni o jednom pedalu je hoax.

+2/0
7.9.2017 19:08

T10o47m55á79š 80V79a55l62d61e90r 7763520269

Ale viděl jsem patent, kde je skutečně jeden pedál pro obě funkce. Brždění i akcelerace. Ale nedovedu si představit, že bych si na podobný systém zvykl. Už při sportovní jízdě mi automatická převodovka taky dělá problém, když se mi chce tlačit na spojku.:-)

0/0
7.9.2017 23:40

J53i92r26i 29F14i83n17k 6817659647708

S tím jedním pedálem - no nevím. Rozhodně se nepovažuji za konzervativce, inovacím fandím a rád zkouším, a věřím že za poklidné plynulé jízdy může fungovat dobře, ale kolikrát se člověk dostane do krizovky kdy jedná čistě pudově a má pod kůží v této situaci prostě zašlápnout brzdu co se dá a sevřít volant - typicky na dálnici při hustém provozu, kdy stačí aby málo aby se provoz téměř zastavil a řidiči vzadu toho mají plný brejle. Nebo když vám ve městě někdo vstoupí do přechodu.

Nějak si nedokážu představit že v této situaci bude moje reakce taková že prostě sundám nohu z pedálu...

+1/0
7.9.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz