Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a20r81t37i15n 97K73ř21í43ž 9493812650937

Jeden pedál? A není to málo, Antone Pavloviči?

+1/0
11.9.2017 12:32

Z70d55e70n76ě26k 11M69o61r51á66v44e88k 5767158438883

Nevím, ale psychologicky, když chci prudce brzdit, tak potřebuju na něco dupnout. Tady mám sundat nohu? To bude nehod.

0/0
13.9.2017 16:15

M68a83r25c88e82l 91P82a92v13l36í35k 7561294888119

od TROCH už uplynuli mnohé desaťročia, takže jeden je ažaž.

ps - elektromobil, ktorý nemá prevodovku, ale iba redukčnú rozvodovku (v diferenciále) a vysoký točivý moment, má jedinečú vlastnosť - neskacká, nešklbe a nezdochne (nemá spojku). týmto počinom nissan vrátil klasiku čerstvých absolventov autoškoly - bude sa im noha triasť a auto bude klasicky skackať!

0/0
25.10.2017 18:11

M29i92c20h59a76l 92S72l20e58z98á49k 5231576397691

Co je na tom ošklivého? Krásné auto. Mi příjde že jak to není "simply clever" nebo ostatní nudný koncern, tak se to nikomu nelíbí.

0/0
9.9.2017 9:00

L70u18k96á16š 98K59u23b81ů 5784813710787

a já se mylně domníval, že dojezdy elektroaut se prodlužují na základě vyspělejších technologií a ono je to spíš díky zvětšování kapacity akumulátorů(tzn. ruku v ruce i prodlužování doby nabíjení). V jiném článku (o Tesle) uvádějí, že aby akumulátor vydržel v kondici co nejdéle, tak se má provozovatel vyhnout rychlému nabíjení a stav akumulátoru má využívat v rozpětí cca 30-70%. To je vážně ZATÍM jen pro fandy nebo pro někoho, kdo má více aut v "domácnosti". Je něco jiného se nezodpovědně starat o akumulátor v telefonu, který za 3 stovky po roce koupíte jiný.

+1/0
8.9.2017 11:14

J92i33ř96í 43S36c94h47w55a87c56h 8218334398906

účinnost elektromotroru je cca 90-95 už hodně dlouho. Takže je na limitu se kterým se moc hýbat nedá. Auta se nezmenšují, ale spíše naopak, tedy roste hmotnost, valivé odpory i aerodynamický odpor. Takže nic jiného, než zvýšení kapacity baterie, k prodloužení dojezdu na dvojnásobek nemůže podstatně přispět.

+2/0
9.9.2017 18:53

Z89d51e77n34ě91k 43M78o54r95á65v85e21k 5907948298423

Tak dnešní elektromobil není pro někoho, kdo jezdí pravidelně dlouhé cesty (400+ km). Ale denní dojíždění do práce do 100 km, občas delší cesta na dovolenou, tak to v pohodě zvládne. Za noc pomalým nabíjením kldině dobijete těch 100 km i víc.

0/0
13.9.2017 16:19

J95a77n 96U21l10m 7410649746512

Pořád ale není nikdo schopen říct jak dlouho ty baterie vydrží.

Počítám, že případná výměna bude cca 70% ceny auta. V ojetinách je Leafů na prodej docela dost, ale jestli se toho lidi nezbavujou už kvůli umírající životnosti

+2/0
8.9.2017 10:44

Z78d31e44n31ě25k 30M49o93r75á30v31e90k 5367148478853

Myslím, že životnost není tak špatná, baterie, které se montují už dlouho do Priusů stále slouží. Kromě toho - u ojetiny se stav baterie dá ověřit snadno, kdežto stav ojetého spalovacího motoru je pro kupce velká neznámá.

0/0
13.9.2017 16:22

A59n53d52r46e70j 18M36a63s91a37r77y36k 9600933786510

pokud to udela 300km tak na dojizdeni do prace uplne idealne a u vzdalenosti do 20km by se to nabijelo jednou za tyden... ale stejne ta cena je asi moc vysoka :S

0/0
8.9.2017 8:48

M45a68r27e91k 10M33a61l43ý 1692908511110

Odhadem to v běžném režimu provozu udělá tak 200-250. Oproti minulé generaci (24 kWh, pak 30 kWh baterka, teď 40 kWh) to určitý pokrok je. Ale jak píšete, jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce je to zatím dost drahé.

+2/0
8.9.2017 9:41

J52a22n 74U86l70m 7170619556152

autíčko na autodromu má taky 1

0/0
8.9.2017 6:48

J30o98s42e59f 35N94o61v37á21k 2252499693379

Tak to už zbývá převzít stejný systém "nabíjení" :-)

0/0
8.9.2017 7:43

J22o83s67e78f 68N66o53v28á84k 2372479453219

Jediný pedál by byl nesmysl. Občas je třeba uvolnit nohu a v ten okamžik by auto začalo brzdit. Při náhlém uvolnění nejspíš tvrdě, jako při nouzovém brzdění. To by bylo nárazů zezadu. Navíc, při brzdění se člověk už jen setrvačností opírá o pedál, jak se hmota tlačí dopředu. Tady by došlo k tomu, že by řidič spíš ještě přidal plyn.

+9/0
7.9.2017 23:01

L90u83b65o60m73í32r 71H88r89a62c95h91o66v72i35n47a 6188622396840

Máte recht, na motorce přidáváte plyn "k sobě", když to s Vámi hodí, také přidáváte

0/0
8.9.2017 0:17

R13o52b47i73n 85Ž48i81ž86k48a 2758794566326

jj, to je důvod proč moje první jízda na babetě skončila v plotě :-)

0/0
8.9.2017 9:36

M86i59c49h46a37l 59N87o95v14a50k 7949766267711

no bude to chtit chvili cviku, aby clovek ve zmatku a potrebe intenzivne brzdit neslapal na ten jeden pedal co tam je jako na brzdu :D

+1/0
7.9.2017 22:43

J73o85s54e59f 88V39y81m81a16z79a23l 9239982463325

Nikde jsem se v článku nedočetl zda cena od 730 000 Kč je už cena po aplikaci státní dotace na full hybrid a nebo zda je to plná cena bez dotace

0/0
7.9.2017 21:52

Z16d13e24n30ě22k 20M50o47r87á68v26e12k 5347258568433

Hybrid je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Full hybrid je co? Tohle je elektromobil.

0/0
13.9.2017 16:28

M33a90r70i65o 24V73á89p34e96n42í57k 4760678394569

"Má jen jeden pedál" a "může fungovat v režimu jednoho pedálu" je dramaticky něco jiného. Naštěstí to někdo tady níže vysvětlil. Že by auto mělo jen jeden pedál je logicky nesmysl. Stačí se zamyslet nad tím, k čemu v jakých možných situacích se pedály používají.

+3/0
7.9.2017 21:45

M46i74l95a67n 27C87h73a12l51u61p75a 7144226117703

Jediný pedál? Asi si udělali průzkum inteligence současných řidičů a vyšlo jim z toho, že 3 ani 2 pedály nezvládají.

+3/0
7.9.2017 20:42

M65i78r80o64s66l79a75v 55M60e50d 3874496

Moc krásy to nepobralo, nicméně pořád je to vzhlednější, než první generace...

0/0
7.9.2017 17:43

V39í86t 22O17ž88a21n10a 1858548875494

Ale zase se to rychleji okouká.

0/−1
7.9.2017 17:55

V59í74ť15a 13K96r63u72t21i23š 1300844415867

Co si vybabuji test na Auto.cz, tak se dostali na reálnou spotřebu 17kWh/100km. Průměr majitelů na Spritmonitoru je 16,5. Vzhledem ke kapacitě baterky a nutné dojezdove rezervě, popř. s ohledem na rychlodobijeni na 80%, si každý dojezd dopočítá sám.

+5/0
7.9.2017 17:43

V20í87t 58O90ž79a94n30a 1218668465844

Po okrskách se dostanu i pod 11kwh/100km.

+1/−1
7.9.2017 17:56

V61í21ť73a 63K96r32u88t69i79š 1340914255167

To nerozporuji, jenže reálné použití je obvykle v nějakém mixu. I se spalovákem se na okresce dostanu o 25-30% níž, než mám ten běžný mix.

+2/0
7.9.2017 19:06

J14i69ř51í 63S86c24h37w26a66c36h 8758114108216

zase při popojížděčkách po městě kde spalováku spotřeba celkem razantně narůstá (a to tím razantnějí, čím má větší objem) tak u eketromobilu se toto neděje, stojící elektromobil rovná se nulová spotřeba (pokud pominu topení, či klimatizaci)

+2/0
7.9.2017 21:03

J36a63k18u54b 39S63e48k65e21r11a 6616460596335

Kdyz si neaktivuju start stop tak me stojici auto ma taky nulovou spotrebu :)

0/0
8.9.2017 7:58

J61i51ř27í 40S63c66h75w72a90c59h 8688124598696

ano ale motoru to nijak neprospívá, a při ne zcela nabité baterii systém start/ stop bývá deaktivován, což dělá i většina řidičů ihned po nastartování, a při pomalém popojíždění v kolonách prakticky nepoužitelné (přičemž právě tehdy je spotřeba spalováku nejvyšší)

0/0
8.9.2017 9:06

J34a93k17u36b 31S31e88k57e52r69a 6836700766495

Ano, tenhle emisni zlepsovak je naprosty nesmyl, to se shodneme. Ale i tak jej nekteri tocvolanti peclive pouzivaji :)

0/0
9.9.2017 1:17

Z31d85e51n85ě62k 89M65o43r73á33v83e69k 5577698868443

Měl jste na myslí "nedeaktivuju". Z výroby je vždy start-stop aktivní a většinou se aktivuje při každém nastartování klíčkem.

0/0
13.9.2017 16:26

M62a78r93e45k 16M51a76l67ý 1392338121400

Tak záleží, k čemu ten EV bude člověk primárně používat. Pokud jenom výhradně na popojíždění po Praze v kolonách (na cestě do práce), tak se pak zřejmě i dostane na výrobcem deklarovaný dojezd. Na tento účel mi ale auto (nejen EV) přijde jako zbytečné, hlavně za cenu kolem 700-800 tisíc..

Takže předpokládejme "normální" režim provozu auta tak, jak je vzorek třeba na spritmonitoru a dostaneme reálnou spotřebu, o kterou se můžeme opřít a odhadnout dojezd. Někomu to možná i bude stačit...

0/0
8.9.2017 9:39

J62a68k86u92b 81S15e95k50e38r82a 6596730176435

Myslite, ze se dostanou na deklarovany dojezd jen v prazskych kolonach? Jinde uz ne? ;-)

0/0
9.9.2017 1:19

M37a73r61e96k 47M28a10l82ý 1812488171960

No... tak to jste mě zaskočil, to je otázka do pranice :-)

0/0
9.9.2017 18:26

P55e84t78r 10Č18e93r60m42á41k 9438695249810

Stávající leaf měl celoroční průměr hodně přes 20kWh/100 km (viz. https://elektrickevozy.cz/clanky/jaka-je-realna-spotreba-elektromobilu kde je vidět že v zimě si to bralo i 30...), takže pokud na tom tenhle bude o něco lépe a má větší baterie tak to reálně těch 200km určitě najede, což si myslím že je vzhledem k určení auta slušný a pro praktický provoz i akceptovatelný.

+1/0
7.9.2017 23:19

G63e86o81r48g 22K50o20m85b42e43r42e39c 9644711146921

po skakani po meste a okoli akceptovatelny ale ne pro bezny provoz kdy potrebujete bcas vypadnout i dal nebo nejaka okruzni jizda kde se nazbira vic km.

0/0
8.9.2017 7:45

P43e67t14r 20Č43e96r97m93á52k 9138585649220

To pochopitelně ne, v tom taky mají elektromobily tu nejmenší přidanou hodnotu, jejich primární smysl je ve městě.

0/0
8.9.2017 15:49

M82a94r42e27k 37M32a46l46ý 1942988101940

Ano, na dojíždění do práce, na rozvoz dětí do školy, na kroužky, na nákupy a pod. je to fajn. Ale to by musel stát polovinu.

0/0
8.9.2017 9:43

P56e45t98r 46Č66e74r64m94á70k 9368495359550

Jo to je věc jiná :)

0/0
8.9.2017 15:49

P76e52t53r 84B49á27č96a 8165366765305

to je tak neco neskutecne odpornyho tyhle auta, to bych se stydel parkovat pred domem i zadarmo.

0/−12
7.9.2017 16:57

P59e44t32r 53H75o70r96á31k 1199213439124

Ovšem pokud bys měl dům.

+11/0
7.9.2017 22:08

M51i58c53h66a91l 88F56r86ý33d15a 1772129753682

Pane Dvořáku - Hyundai Ioniq

0/0
7.9.2017 16:05

P93e51t24r 59N76ě58m38e71č68e45k 1242304722273

Hernajs, to je ale ošklivá věc..... 8-o

+2/−3
7.9.2017 14:36
Foto

T60o78m37á34š 67B41u19r82a 2964684530495

No, na cenu krásy to není, ale existují mnohem ohavnější vozítka. Tohle je ještě přijatelné. A při té relativně příznivé ceně ...

+1/0
7.9.2017 15:28

J44a86k72u72b 20M26a74t73ě93j37ů 5375662951825

To je zase titulek. Novy Leaf ma samozrejme pedaly dva. Ma i brzdu, ale lze jezdit pomoci pouze jednoho pedalu. Tudiz krizova reakce, kdy podvedome dupnete na brzdu, stale zustava.

+17/0
7.9.2017 13:26

J34i92ř29í 80S96c55h74w36a24c16h 8548984738516

no proto ;-)

+8/0
7.9.2017 13:29

J10i62ř42í 41J61u18ř15i87c37a 2808723511

Uff, díky. Přišlo mi to jako absolutní nesmysl.

+5/0
7.9.2017 14:17

M20i55r51e85k 83G10a95j11e44r 5351576149480

Ono by to ani jinak neslo ve chvili, kdy pouzijete tempomat. Proste tvrzeni o jednom pedalu je hoax.

+2/0
7.9.2017 19:08

T71o52m87á22š 46V58a14l71d75e10r 7513370749

Ale viděl jsem patent, kde je skutečně jeden pedál pro obě funkce. Brždění i akcelerace. Ale nedovedu si představit, že bych si na podobný systém zvykl. Už při sportovní jízdě mi automatická převodovka taky dělá problém, když se mi chce tlačit na spojku.:-)

0/0
7.9.2017 23:40

J34i64r30i 26F87i41n53k 6257829337258

S tím jedním pedálem - no nevím. Rozhodně se nepovažuji za konzervativce, inovacím fandím a rád zkouším, a věřím že za poklidné plynulé jízdy může fungovat dobře, ale kolikrát se člověk dostane do krizovky kdy jedná čistě pudově a má pod kůží v této situaci prostě zašlápnout brzdu co se dá a sevřít volant - typicky na dálnici při hustém provozu, kdy stačí aby málo aby se provoz téměř zastavil a řidiči vzadu toho mají plný brejle. Nebo když vám ve městě někdo vstoupí do přechodu.

Nějak si nedokážu představit že v této situaci bude moje reakce taková že prostě sundám nohu z pedálu...

+1/0
7.9.2017 12:33







Najdete na iDNES.cz