Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství. Jeho syn Martin dnes ve Škodovce šéfuje vývoji motorů a podvozků a vypořádávat se musí především s mnohem větší složitostí konstrukce. V rámci exkluzivního projektu Lidových novin 30 let Favoritu okomentovali otec a syn Hrdličkové dění v autoprůmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a68n 90D65l57o74u79h47ý 7654219720619

Prvni favorit jsme meli koupeny v roce 89 a vydrzel 7 let. Pak sel z domu protoze byl kompletne rezavej a prohnilej. (Za me tedy plecka) pak jsme koupili Formana (1996) a ten uz vydrzel do stejneho stavu 16 let. Ty auta vcetne felicie meli a maji jednu jedinou vyhodu: pokud se neco pokazi, dokazete to "zalatovat" a dojet do cile. Nahradni dily na to stojej prd a opravi to jakakoliv dilna! Dnesni skodovky jsou presny opak.

0/0
15.9.2017 8:16

J61i42ř11í 51K28o18c89u52r81e40k 6945774165228

Inu ouřadové. Jim nepřijde nic divného na tom, že by se žena měla objednat do porodnice s ročním předstihem, tedy 3 měsíce před početím.

0/0
11.9.2017 16:41

M73i30c95h87a80l 63N15a67j26m53a86n 7249583896850

Pěkný příspěvek, jen jak co má společného s článkem8-o

+2/0
11.9.2017 17:03

P31e68t34r 37B46á16č49a 8305366495635

S ekoteroristy lepe receno.

+1/0
11.9.2017 15:58

T94o33m10á37š 94R87e50k61t16o27r 1698324917969

Ad bertone:

Navrhnout "design" není totéž co celé auto...

+4/0
11.9.2017 15:16

K49a93r25e57l 64M13a59z98a65č 3597703706499

Favorita navrhl Bertone.

0/0
11.9.2017 15:13

P69e16t34r 10Č68e47r26m68á81k 9668875579980

Bertone navrhl pouze tvary karoserie ;-)

+4/0
11.9.2017 15:18

O72n95d83ř68e60j 45F42r40a95n22c 4339721708

Otcem bylo studio Bertone...

0/0
11.9.2017 15:04

P46e14t94r 66Č50e65r34m47á80k 9558805279110

Pouze otcem designu. Celého auta skutečně Hrdlička.

+6/0
11.9.2017 15:18

M84a74r37t67i36n 36N98e65b39e62s24k95ý 7986340377192

Bertone se divil i patama, když navrhnul na Favorita tvarované světlomety a bylo mu řečeno, že v zemích RVHP nelze vyrobit jiné sklo světlometu, než ploché.....

0/0
15.9.2017 14:28

P72e92t11r 36Č96e11r22m72á24k 9268325339610

V tom problém nebyl, svěla na favorita se oproti původnímu návrhu zvětšila kvůli tomu že musela pojmou paraboly z lady samara - ty se tu jednak vyráběly a nebylo reálné výrobce přinutit vyvinout nový typ, a především neměli technologie na úzkou parabolu.

0/0
15.9.2017 21:36

M91a50r12t51i59n 60N66e12v38r84l95a 2727151164507

Zajímavá nostalgie. Ano, Favoritem AZNP značně zmenšily tu propast mezi sebou a západním standardem. Bylo to slušné auto. Akorát první dva roky výroby mělo všelijaké mouchy. :-)

Po faceliftu a převzetí VW už to bylo velmi dobré auto (na svou dobu). R^

+7/0
11.9.2017 13:41

M79i70c51h40a95l 37N17a62j79m89a13n 7839623646520

Tak favorit byl dobré auta, zvláště v porovnání s předchozím modelem 105/120/130. Ale na tehdejší světovou konkurenci pořád ztrácel (Renault 19, Ford Escort mark 5, vW golf mark 3....). Felice byla evolucí a vylepšením favoritu, který se opět světové produkci přiblížil, první novodobá škodovka srovnatelná s konkurencí byla Octavia.

+2/0
11.9.2017 14:00

P20e14t75r 14Č47e22r22m53á48k 9738695169440

To není úplně přesné, favorit byl současník escortu IV a golfu II, obzvláště s druhým jmenovaným byl mnohokrát interně porovnáván (jak škodou tak samotným vw) a obstál se ctí. Pochopitelně plnohodnotná konkurence to vzhledem k možnostem socialistického hospodářství být nemohla, na širší nabídku motorů a výbav se muselo zapomenout, ale po mnoha stránkách to konkurence schopné bylo.

+5/0
11.9.2017 15:17

S17t14a62n91i93s70l91a53v 74K90r36e33j83c86a31r 6617556763144

Ano, a synovcem Žiguliku a Polského Fiatu. Na všech se nějakým dílem podíleli Italové. Žigulici i P125, byly upravenými konstrukcemi pro socialistické komunikace a poměry ve společnosti. Š-Favorit byl uplně novým modelem se starými díly, návrat od Š- 100 aŠ-105 k Š - Octávii s motorem opět v předu. Polské Polonézy jako pokračování P-125 se moc nepovedly a ruské Lady .......! Proto Škoda Auto je stabilním a osvědčeným výrobkem. !!

0/−1
11.9.2017 15:42

P47e84t74r 90Č96e11r67m38á67k 9268125669350

A teď tu o karkulce prosím ;-D

0/0
11.9.2017 17:53

M31a71r54t75i36n 21N88e91b71e98s44k23ý 7486800627342

"Žigulici i P125, byly upravenými konstrukcemi"

není zcela přesné, tedy hlavně pokud jde o Fiat 125P.

To byl děsný hybrid nové karoserie Fiat 125 a starých agregátů Fiat 1300/1500, takže to do sebe tak moc ani nepasovalo.

Fiat 125 a 125P vypadaly skoro stejně, ale byla to jinak jiná auta.

0/0
15.9.2017 14:23

M89i91c91h96a65l 67N58a41j23m64a89n 7359423346360

Favorit (1988 - 1996).

Golf II (1983 - 1991), Golf III (1991 - 1996)

Escort IV (1986 -1990), Escort V (1990 -1992). Escort VI (1992-1995)

+1/0
11.9.2017 16:13

P72e34t10r 11Č21e42r55m34á44k 9868225759850

Přesně, tedy jak píšu - favorit v roce 1987 tedy stál po boku Escortu IV a Golfu II a ne až jejich dalších generací.

+2/0
11.9.2017 17:52

M40i77c58h30a15l 13N76a34j19m69a69n 7629233226620

A v roce 1995/96 stál po boku končící generace golfu III a Escortu VI....

0/0
11.9.2017 18:39

P70e30t63r 58Č47e71r71m87á47k 9788515919440

Konkurence auta je v době uvedení na trh, ne v době kdy z něj odchází ;-)

+1/0
11.9.2017 18:58

K66a57r19e53l 91M71a11z44a16č 3697303386569

Favorit byl dobré auto do roku 1992, ale Felicia přišla až 95.

0/0
11.9.2017 15:15



Najdete na iDNES.cz