Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství. Jeho syn Martin dnes ve Škodovce šéfuje vývoji motorů a podvozků a vypořádávat se musí především s mnohem větší složitostí konstrukce. V rámci exkluzivního projektu Lidových novin 30 let Favoritu okomentovali otec a syn Hrdličkové dění v autoprůmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a96n 51D51l93o25u58h74ý 7494979660729

Prvni favorit jsme meli koupeny v roce 89 a vydrzel 7 let. Pak sel z domu protoze byl kompletne rezavej a prohnilej. (Za me tedy plecka) pak jsme koupili Formana (1996) a ten uz vydrzel do stejneho stavu 16 let. Ty auta vcetne felicie meli a maji jednu jedinou vyhodu: pokud se neco pokazi, dokazete to "zalatovat" a dojet do cile. Nahradni dily na to stojej prd a opravi to jakakoliv dilna! Dnesni skodovky jsou presny opak.

0/0
15.9.2017 8:16

J57i55ř89í 92K96o87c73u51r36e12k 6855534155348

Inu ouřadové. Jim nepřijde nic divného na tom, že by se žena měla objednat do porodnice s ročním předstihem, tedy 3 měsíce před početím.

0/0
11.9.2017 16:41

M71i85c39h70a20l 85N20a16j93m12a28n 7619833986500

Pěkný příspěvek, jen jak co má společného s článkem8-o

+2/0
11.9.2017 17:03

P77e39t93r 94B50á67č72a 8785756745895

S ekoteroristy lepe receno.

+1/0
11.9.2017 15:58

T19o50m49á69š 20R96e46k69t53o71r 1448784877809

Ad bertone:

Navrhnout "design" není totéž co celé auto...

+4/0
11.9.2017 15:16

K62a51r60e86l 73M44a14z73a11č 3577723916589

Favorita navrhl Bertone.

0/0
11.9.2017 15:13

P64e65t97r 17Č62e94r29m76á68k 9668335919300

Bertone navrhl pouze tvary karoserie ;-)

+4/0
11.9.2017 15:18

O25n24d55ř77e42j 59F16r24a87n26c 4229911128

Otcem bylo studio Bertone...

0/0
11.9.2017 15:04

P40e84t44r 48Č90e96r28m47á81k 9138545649800

Pouze otcem designu. Celého auta skutečně Hrdlička.

+6/0
11.9.2017 15:18

M83a67r13t92i83n 37N93e52b28e89s27k32ý 7246230857442

Bertone se divil i patama, když navrhnul na Favorita tvarované světlomety a bylo mu řečeno, že v zemích RVHP nelze vyrobit jiné sklo světlometu, než ploché.....

0/0
15.9.2017 14:28

P75e49t85r 24Č60e63r44m42á30k 9758365739820

V tom problém nebyl, svěla na favorita se oproti původnímu návrhu zvětšila kvůli tomu že musela pojmou paraboly z lady samara - ty se tu jednak vyráběly a nebylo reálné výrobce přinutit vyvinout nový typ, a především neměli technologie na úzkou parabolu.

0/0
15.9.2017 21:36

M43a20r11t23i61n 74N47e20v93r41l83a 2967581214937

Zajímavá nostalgie. Ano, Favoritem AZNP značně zmenšily tu propast mezi sebou a západním standardem. Bylo to slušné auto. Akorát první dva roky výroby mělo všelijaké mouchy. :-)

Po faceliftu a převzetí VW už to bylo velmi dobré auto (na svou dobu). R^

+7/0
11.9.2017 13:41

M26i25c75h82a42l 13N15a63j68m49a29n 7309333706720

Tak favorit byl dobré auta, zvláště v porovnání s předchozím modelem 105/120/130. Ale na tehdejší světovou konkurenci pořád ztrácel (Renault 19, Ford Escort mark 5, vW golf mark 3....). Felice byla evolucí a vylepšením favoritu, který se opět světové produkci přiblížil, první novodobá škodovka srovnatelná s konkurencí byla Octavia.

+2/0
11.9.2017 14:00

P18e10t30r 69Č84e79r26m19á62k 9478475349810

To není úplně přesné, favorit byl současník escortu IV a golfu II, obzvláště s druhým jmenovaným byl mnohokrát interně porovnáván (jak škodou tak samotným vw) a obstál se ctí. Pochopitelně plnohodnotná konkurence to vzhledem k možnostem socialistického hospodářství být nemohla, na širší nabídku motorů a výbav se muselo zapomenout, ale po mnoha stránkách to konkurence schopné bylo.

+5/0
11.9.2017 15:17

S17t11a27n12i51s49l25a14v 98K52r41e78j38c56a42r 6727416543234

Ano, a synovcem Žiguliku a Polského Fiatu. Na všech se nějakým dílem podíleli Italové. Žigulici i P125, byly upravenými konstrukcemi pro socialistické komunikace a poměry ve společnosti. Š-Favorit byl uplně novým modelem se starými díly, návrat od Š- 100 aŠ-105 k Š - Octávii s motorem opět v předu. Polské Polonézy jako pokračování P-125 se moc nepovedly a ruské Lady .......! Proto Škoda Auto je stabilním a osvědčeným výrobkem. !!

0/−1
11.9.2017 15:42

P48e31t33r 83Č76e87r36m24á98k 9168235459930

A teď tu o karkulce prosím ;-D

0/0
11.9.2017 17:53

M78a33r55t66i32n 26N77e83b55e67s18k56ý 7886890557332

"Žigulici i P125, byly upravenými konstrukcemi"

není zcela přesné, tedy hlavně pokud jde o Fiat 125P.

To byl děsný hybrid nové karoserie Fiat 125 a starých agregátů Fiat 1300/1500, takže to do sebe tak moc ani nepasovalo.

Fiat 125 a 125P vypadaly skoro stejně, ale byla to jinak jiná auta.

0/0
15.9.2017 14:23

M83i45c30h92a34l 84N59a83j26m50a24n 7249343256960

Favorit (1988 - 1996).

Golf II (1983 - 1991), Golf III (1991 - 1996)

Escort IV (1986 -1990), Escort V (1990 -1992). Escort VI (1992-1995)

+1/0
11.9.2017 16:13

P85e17t46r 10Č15e10r74m50á24k 9758395929630

Přesně, tedy jak píšu - favorit v roce 1987 tedy stál po boku Escortu IV a Golfu II a ne až jejich dalších generací.

+2/0
11.9.2017 17:52

M24i36c86h96a80l 90N25a70j91m51a69n 7929723716490

A v roce 1995/96 stál po boku končící generace golfu III a Escortu VI....

0/0
11.9.2017 18:39

P81e12t62r 58Č39e70r32m49á51k 9888505339190

Konkurence auta je v době uvedení na trh, ne v době kdy z něj odchází ;-)

+1/0
11.9.2017 18:58

K93a16r26e94l 91M95a68z89a62č 3267433436109

Favorit byl dobré auto do roku 1992, ale Felicia přišla až 95.

0/0
11.9.2017 15:15







Najdete na iDNES.cz