Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství. Jeho syn Martin dnes ve Škodovce šéfuje vývoji motorů a podvozků a vypořádávat se musí především s mnohem větší složitostí konstrukce. V rámci exkluzivního projektu Lidových novin 30 let Favoritu okomentovali otec a syn Hrdličkové dění v autoprůmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a10n 15D80l52o41u47h61ý 7934269340219

Prvni favorit jsme meli koupeny v roce 89 a vydrzel 7 let. Pak sel z domu protoze byl kompletne rezavej a prohnilej. (Za me tedy plecka) pak jsme koupili Formana (1996) a ten uz vydrzel do stejneho stavu 16 let. Ty auta vcetne felicie meli a maji jednu jedinou vyhodu: pokud se neco pokazi, dokazete to "zalatovat" a dojet do cile. Nahradni dily na to stojej prd a opravi to jakakoliv dilna! Dnesni skodovky jsou presny opak.

0/0
15.9.2017 8:16

J78i88ř86í 43K50o24c73u10r62e30k 6365774455588

Inu ouřadové. Jim nepřijde nic divného na tom, že by se žena měla objednat do porodnice s ročním předstihem, tedy 3 měsíce před početím.

0/0
11.9.2017 16:41

M73i71c84h17a82l 10N34a88j75m12a89n 7689483716700

Pěkný příspěvek, jen jak co má společného s článkem8-o

+2/0
11.9.2017 17:03

P16e52t37r 82B57á34č21a 8785466835535

S ekoteroristy lepe receno.

+1/0
11.9.2017 15:58

T54o30m35á58š 32R69e32k77t68o61r 1538214267109

Ad bertone:

Navrhnout "design" není totéž co celé auto...

+4/0
11.9.2017 15:16

K32a12r85e96l 73M12a51z12a93č 3197913536299

Favorita navrhl Bertone.

0/0
11.9.2017 15:13

P20e47t93r 35Č11e62r38m78á97k 9408535429670

Bertone navrhl pouze tvary karoserie ;-)

+4/0
11.9.2017 15:18

O89n78d19ř26e94j 36F37r60a54n48c 4239141438

Otcem bylo studio Bertone...

0/0
11.9.2017 15:04

P41e50t59r 21Č42e15r12m58á83k 9838435609900

Pouze otcem designu. Celého auta skutečně Hrdlička.

+6/0
11.9.2017 15:18

M81a47r11t90i57n 52N39e83b33e41s84k98ý 7826630917732

Bertone se divil i patama, když navrhnul na Favorita tvarované světlomety a bylo mu řečeno, že v zemích RVHP nelze vyrobit jiné sklo světlometu, než ploché.....

0/0
15.9.2017 14:28

P70e33t88r 91Č68e22r77m67á64k 9348515839820

V tom problém nebyl, svěla na favorita se oproti původnímu návrhu zvětšila kvůli tomu že musela pojmou paraboly z lady samara - ty se tu jednak vyráběly a nebylo reálné výrobce přinutit vyvinout nový typ, a především neměli technologie na úzkou parabolu.

0/0
15.9.2017 21:36

M16a44r58t35i22n 88N35e68v96r95l83a 2307191104647

Zajímavá nostalgie. Ano, Favoritem AZNP značně zmenšily tu propast mezi sebou a západním standardem. Bylo to slušné auto. Akorát první dva roky výroby mělo všelijaké mouchy. :-)

Po faceliftu a převzetí VW už to bylo velmi dobré auto (na svou dobu). R^

+7/0
11.9.2017 13:41

M60i37c78h22a37l 86N60a93j50m91a77n 7149783456650

Tak favorit byl dobré auta, zvláště v porovnání s předchozím modelem 105/120/130. Ale na tehdejší světovou konkurenci pořád ztrácel (Renault 19, Ford Escort mark 5, vW golf mark 3....). Felice byla evolucí a vylepšením favoritu, který se opět světové produkci přiblížil, první novodobá škodovka srovnatelná s konkurencí byla Octavia.

+2/0
11.9.2017 14:00

P16e68t56r 76Č88e82r58m85á93k 9378325769740

To není úplně přesné, favorit byl současník escortu IV a golfu II, obzvláště s druhým jmenovaným byl mnohokrát interně porovnáván (jak škodou tak samotným vw) a obstál se ctí. Pochopitelně plnohodnotná konkurence to vzhledem k možnostem socialistického hospodářství být nemohla, na širší nabídku motorů a výbav se muselo zapomenout, ale po mnoha stránkách to konkurence schopné bylo.

+5/0
11.9.2017 15:17

S49t68a82n67i56s26l39a85v 22K24r95e31j21c93a65r 6577186193894

Ano, a synovcem Žiguliku a Polského Fiatu. Na všech se nějakým dílem podíleli Italové. Žigulici i P125, byly upravenými konstrukcemi pro socialistické komunikace a poměry ve společnosti. Š-Favorit byl uplně novým modelem se starými díly, návrat od Š- 100 aŠ-105 k Š - Octávii s motorem opět v předu. Polské Polonézy jako pokračování P-125 se moc nepovedly a ruské Lady .......! Proto Škoda Auto je stabilním a osvědčeným výrobkem. !!

0/−1
11.9.2017 15:42

P13e90t36r 36Č52e30r26m15á74k 9438505899590

A teď tu o karkulce prosím ;-D

0/0
11.9.2017 17:53

M21a21r35t67i33n 31N86e49b58e53s91k71ý 7346640937272

"Žigulici i P125, byly upravenými konstrukcemi"

není zcela přesné, tedy hlavně pokud jde o Fiat 125P.

To byl děsný hybrid nové karoserie Fiat 125 a starých agregátů Fiat 1300/1500, takže to do sebe tak moc ani nepasovalo.

Fiat 125 a 125P vypadaly skoro stejně, ale byla to jinak jiná auta.

0/0
15.9.2017 14:23

M11i77c84h47a29l 85N48a22j25m62a50n 7509513956450

Favorit (1988 - 1996).

Golf II (1983 - 1991), Golf III (1991 - 1996)

Escort IV (1986 -1990), Escort V (1990 -1992). Escort VI (1992-1995)

+1/0
11.9.2017 16:13

P31e63t83r 20Č85e36r41m36á31k 9698405589980

Přesně, tedy jak píšu - favorit v roce 1987 tedy stál po boku Escortu IV a Golfu II a ne až jejich dalších generací.

+2/0
11.9.2017 17:52

M63i12c87h35a98l 14N95a58j12m69a73n 7729973206150

A v roce 1995/96 stál po boku končící generace golfu III a Escortu VI....

0/0
11.9.2017 18:39

P82e79t44r 52Č23e31r37m87á24k 9788675849740

Konkurence auta je v době uvedení na trh, ne v době kdy z něj odchází ;-)

+1/0
11.9.2017 18:58

K56a25r17e70l 86M83a20z37a36č 3517463556479

Favorit byl dobré auto do roku 1992, ale Felicia přišla až 95.

0/0
11.9.2017 15:15







Najdete na iDNES.cz