Diskuse k článku

Čína už také zvažuje, kdy zakáže auta se spalovacími motory

Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmyslu Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a77n 39K38o21t17a85s 9899730642216

Škodovka prodala v Číně v r.2016 cca 300 tisíc vozů. Kdyby měla splnit prodejní kvóty už v r. 2018 při zachování celkových prodejů, musela by vyrobit a prodat v Číně příští rok 24 tisíc elektromobilů. To asi není moc reálné. Holt bude kupovat kredity spolu s VW od ostatních automobilek..

0/0
12.9.2017 10:43

V59l54a54d77i40m34í49r 17R54e63t75t66i24n85g98e25r 5185386695595

No já bych to nechal na trhu. Koně také nikdo nezakazoval, ale dnes by se chtělo málokomu cestovat na pomalém, nevyzpytatelném a zpoceném koni.

0/0
11.9.2017 21:18

V48l49a82d51i15s83l18a17v 76B96u66r89y50š12e19k 1179162857774

vzhledem k tomu, že kůň neprodukuje rakovinotvorné částice, tak by jeho zákaz postrádal smysl, už i Číňané přišli na to, že trh jim čistý vzduch v Pekingu určitě nezajistí, zkoušeli to, ale nevyšlo to, tak začnou taky se zákazy

0/0
12.9.2017 17:42

D90a67n46i19e54l 45T12o72m23e34k 8189695808456

"Škoda", že elektroauta nebyla teď na Floridě. (Ne)chtěl bych vidět hromadnou evakuaci rodin před orkánem pomocí elektromobilů s dojezdem pár kilometrů, vybitýma bateriema a přerušenou dodávkou elektřiny.

+1/−1
11.9.2017 19:32

J94i61n20d14ř71i35c35h 49Š40k10o76p66e18k 4755731820895

říká stát, co dělá běžně ekologický katastrofy od denních v podobě nulové ochrany životního prostředí při výrobě až po megaprasárny jako jsou tři soutěsky.....

0/0
11.9.2017 19:15

P17e11t52r 90T68y80č13k72a 6955682819452

Zakázat prodej spalovacích motorů a nemít náhradu to je tedy majstrštyk, Hlavně v Evropě pro kterou e automobilový průmysl životně důležitý.

+2/−1
11.9.2017 19:00

P92e51t88r 95K18o15n17d57e95r12l24a 2528642277160

Doufejme, že se nejpozději v roce 2030 přestanou auta se spalovacími motory definitivně vyrábět. "Spalovací" auta jsou v dnešní době anachronizmus.

0/−2
11.9.2017 16:32

J18i76n78d92ř95i49c51h 28Š61k79o91p13e91k 4385111970385

máš funkční a ekologickou alternativu nebo jen papouškuješ ujetý myšlenky extrémisty Řapka ;-D

+1/0
11.9.2017 19:18

P66e66t93r 17K35o76n22d67e67r75l41a 2218982377480

Neznám žádného Řapka, ale mám otevřené oči a vidím, že EV jsou až na dojezd ve všech směrech lepší. A i ten dojezd 400 - 500Km není tak špatný. Navíc se dojezd zvětšuje o 5 - 10% ročně, takže do 10 let nejmíň 800Km, což je dostačující.

0/0
11.9.2017 23:11

J13a63n 95T64a28r89a88b49a 4526106699439

Má to několik malých mušek. Kapacita elektráren. Kapacita přenosové sítě. Časový režim výroby a distribuce elektřiny. Záložní zásoby pro krizové období. Úložná kapacita v automobilech. Rychlost doplňování energie do automobilů. Výkonová kapacita dobíjecích míst. Stojanová kapacita dobíjecích míst. Závislost dojezdu na vnější teplotě a dalších vlivech počasí. A pár dalších prkotin. Zejména ta strategická rezerva je ovšem pikantní téma.

0/0
12.9.2017 12:47

P38e22t13r 64K66o10n26d23e97r60l21a 2118512117790

Takže, spousta lidí bude dobíjet v noci doma, kdy bývá proudu nadbytek, navíc ne každý den. Tam kapacita přenosové sítě není překážka. Také zanikne hodně firem vyrábějících automobilové součástky, které elektromobily nepotřebují. Stejně tak zaniknou některé rafinérie, když nebude třeba tolik benzínu a nafty. Zánikem těchto firem se ušetří energie, která se může využít právě na dobíjení EV. Dále půl hodiny zdržení na doplnění energie po nějakých 400 Km nikomu žíly trhat nemusí, nehledě na to, že se nabíjení neustále zrychluje...Spousta EV jezdí v severských zemích, kde je počasí nic moc a že by si tam stěžovali na nějaká větší omezení? A záložní zásoby pro krizové období? To jako že by třeba někdo (něco) vyřadil několik velkých elektráren najednou? To mi připadá jako zbytečná starost.

0/0
12.9.2017 15:15

J37a80n 75T85a50r79a64b64a 4886746149429

1. Rafinérie nejedou ani zdaleka jen kvůli naftě a benzínu, energii potřebují na celé portfolio produkce, od lehkých frakcí, leteckého paliva, plastů, asfaltů,........ maziv apod. Rafinérie samozřejmě nezaniknou.Takže tady jste trochu out.

2. Noční nabíjení doma je fajn pro sváteční jezdce. Pro firemní nepoužitelné.

0/0
14.9.2017 17:51

J19i76ř77í 54Ř63e34h17o77ř 9398558716768

prohlášení, že systém kvót přenáší náklady na automobilky je logicky nesmysl. Jako že si akcionáři najednou řeknou, že elektrizace aut něco stojí a utrhnou si od huby? ;-D Asi spíš budeme postupem let sledovat, jestli povinnými kvótami vyrobená auta budou také prodávaná auta. Nebo jestli budou levně rozdávána za štědrého dotování kupci spalovacích aut.

+1/0
11.9.2017 15:46

J53i97ř21í 34Ř14e13h84o63ř 9768878186218

a efekt se možná dá domyslet. Pravděpodobně to bude bublina. Ve které se někteří lidé časem rozhodnou pro levný elektromobil. Protože bude levný. V případě pádu kvót ovšem dojde k zlomovému návratu k spalování.

No uvidíme.

0/0
11.9.2017 15:48

J70i34r83i 92N57o57s48e74k 5907952828140

největší spotřebitel uhlí na světě a výrobce energie z něho, lidská blbost nezná mezí, uhlí nesmrdí výfuk auta ano, to je dnes základní teorie politiků

+1/0
11.9.2017 15:25

J31i81ř66í 46S27c93h11w97a35c14h 8198954818526

v létě uprostřed křižovatky, kterou projede/prostojí za hodinu 1000-2000 aut žádnej smrad z uhlí neucítíš, ale smradu je tam požehnaně....

+1/0
11.9.2017 15:49

O39l84d71ř29i78c42h 87O68l42e92š 6983330847

Tak neprď.;-)

0/0
11.9.2017 17:22

J80i96ř32í 11S62c11h38w30a81c30h 8278264588936

moje prdy mi nesmrdí ;-)

0/0
11.9.2017 22:46

A16u22r45e30l 74B95a74b15i19c 9898280762

Čína plánuje zákaz automobilů se spalovacím motorem. Limitním rokem je 2090, kdy bude zakázán provoz automobilů na benzin a naftu.

(Samozřejmě, že si vymýšlím. Ale politici můžou klidně vypustit podobnou větu. kdo ví, co bude v roce 2090 :-P ).

0/0
11.9.2017 14:52

J13a70r43o22s33l53a27v 70K25a26d37l80e17c 5431799232181

;-DR^

0/−1
11.9.2017 12:27

T12o51m11á62š 83K93u62c29h56a78ř 3577881168911

Můžeme samozřejmě zakázat i soulož. Ale až za ni budeme mít plnohodnotnou náhradu. :-P

+12/−4
11.9.2017 12:13

J23i20ř43í 34S34c58h48w17a93c72h 8408324898946

plnohodnotná náhrada v tom nejdůležitějším, k čemu soulož slouží samozřejmě již existuje, soulož by se v Evropě klidně "mohla zakázat". To minimum dětí, co se tu rodí, by doktoři "zvládli levou zadní".....

0/0
11.9.2017 22:45

L17a48d66i62s93l90a10v 87K76a74l50o86u49s 7595136951480

Zaznamenal jsem průjezd elektrickým BMW jako chodec. Vystřelilo to z křižovatky hbitě. Tiché, skoro až moc. Mě by se to líbilo. Jediné, čeho se obávám, jsou baterie.

Staré eletrovozy byly vybavovány NiMh akumulátory. Ty nové jsou vybavovány Lithium aku. No a v tom je ten problém. Aku šroubovák s Lion aku mě včera chcípnul v ruce. Asi po 3 letech provozu. To ekonomicky ustojím. Pokud se tak stane u auta, tak to neustojím. Podobně mě odešel akumulátor na elektrokole. Po 2 letech chcípl ještě v záruce akumulátor. Ten rozebrali a vyměnili 2 chcíplé packy. Akumulátor sice fungoval, ale jeho kapacita byla jen asi 75 %. Čím starší, tím se i snižuje kapacita.

+4/0
11.9.2017 11:48

M22a36r20t45i67n 95B98a54r87t59e62k 5437171881523

Akumulátory, které používá Tesla mají záruku na 80 procent původní kapacity po dobu 8 let a životnost minimálně 10 let.

+2/−2
11.9.2017 11:59

L70a71d34i49s39l90a36v 21K11a23l32o66u59s 7835706981560

Papír snese všechno. Zákazník to nezměří. Našel jsem ve specifikaci k článku 3.6 V , že nesmí klesnout napětí pod 2.5 V , pak se zničí. No a právě auto je obrovský žrout energie. Z toho plyne, že ačkoliv teoretický dojezd s vybitými aku bude elektronika tvrdit třeba 100 km , tak aby nekleslo kritické napětí, tak to dojede v reálu 10 km.

+4/0
11.9.2017 12:18

A89l75e91x 20K63o83u70b80a 6700622494121

Jenže to je ten problém, vy srovnáváte levný článek neznámého původu bez elektronického řízení a trakční akumulátor pro (velmi drahé) auto, kde to všechno hlídá docela složitý systém...

Články používané v Tesle S dokáží přežít vybití k 0V (ne nějak zásadně dlouho, ale přežijou to bez ztráty kapacity) - jsou to jedny z těch nejlepších co se dají v současnoti koupit, kdežto ty levné od čonga to spolehlivě zabije.

Asi sám uznáte že čínský dumping rozhodně není to nejlepší co se dá sehnat a tudíž srovnáváte jablko ne s hruškou, ale s hov***m.

Věřte tomu, že když je ve hře reklamace baterie za skoro $30 000, doslova se výrobci vyplatí propálit spoustu peněz na výzkum a testování.

+4/0
11.9.2017 13:51

L49a35d42i67s60l44a77v 87K78a55l18o30u10s 7985446541730

Ten Čong, jak píšete,byl Narex, a kolo za 35 tis. Je sice možné,že do toho cpali čínská střeva, ale obávám se, že v mrazu při třeba -30 st. to asi moc fungovat nebude. Vše ukáže čas. Jedno vím určitě NiMh vydrží více jak 15 let.

0/0
11.9.2017 17:22
Foto

P42a94v14e87l 63K86a27l23u59s 6594186496772

I Narex použije čínský šmejd. Bohužel, to kolo bylo jen za 35000,- a NiMh 15 let? Sci-fi. Leda by se nepoužívalo....

0/0
11.9.2017 17:47

L58a30d72i71s97l72a96v 33K91a32l36o30u68s 7205296831880

Tak polopatě fakta: Rozebral jsem baterii v NAREXU. Je to přesně výrobce SANYO . Pokud vím, tak SANYO není čínská firma. NiMh používá v rodině Peugeotu 106 a ten je určitě přes 15 let a ten jezdí stále.

0/0
12.9.2017 6:51

O62n84d36ř36e96j 29Z53d96e61r70a55d49i47č83k28a 6794395763598

Mě se třeba líbil ten nápad (nevím kde skončil), že by se ty baterie měly dát jednoduše vyjmout a na "benzince" by si člověk jenom vyměnil vybitý akumulátor za nový. Na něčem to demonstrovali, auto mělo baterky v takovým, ehm, "šuplíku", ke kterýmu zajel vozík, na něj se naložila vybitá baterka a místo ní se dala nová. Tohle se mi líbilo zatím nejvíc, ale neznám technický detaily a tudíž ani důvody proč tohle nikdo nebere jako cestu.

+1/0
11.9.2017 13:56
Foto

P10e37t37r 45P81r75o19c13h81á60z42k27a 3162926752694

Podívejte se jak se dokázali výrobci "dohodnout" u mobilů. Sice všichni používají usb na nabíjení, ale ne každá nabíječka USB funguje s každým mobilem. O záměně baterií ani nemluvím. Stejné u notebooku a podobně. Na každé elektrické nářadí je potřeba jiná baterie a jiná nabíječka a vy chcete aby to fungovalo u aut?;-D;-D;-D

+4/0
11.9.2017 14:00

O54n63d51ř31e33j 52Z27d10e20r35a77d51i84č51k12a 6884795523348

Tak zrovna u aut je to prozatím ta nejrozumnější cesta, co kdo navrhl a současně jedna z největších praktických bolestí elektromobilů. Ne každý je nadšenej z představy stát byť i půl hodiny u nabíjecí stanice, když mu dojde šťáva.

0/0
11.9.2017 14:22

L87u35k56a90s 54Z30l20a49m25a10l 8385371430545

Výrobci mobilů se dohodli výborně. MicroUSB konektor se používá všude vyjma Applu. Nejnovější stroje mají MicroUSB nahradit modernějším USB-C. Nabíjení z USB nabíječky funguje u všech mobilů stejně, z nabíječky jde 5V a pak potřebujete kabel mini/micro/C usb a speciálně u Applu Lightning(nebo starší Thunderbolt). "Problém" je jedině s proudem, těm nejstarším strojům stačilo třeba 0.5A, později 1A, zatímco takový tablet (např.iPad) chce 2A+ nabíječku, případně pokud mobil a nabíječka mají technologii QuickCharge přepnou se na 9V a více.

U notebooku a nářadí máte pravdu, ale zrovna mobilní telefony to mají výborně sjednocené.

0/0
11.9.2017 14:46

P18e57t34r 74S35t37r76a83k19a 9447707505403

abysme jen nedavali na EU, tak zrovna u tohoto EU udelala dobre, kdyz to naridila normou.

0/0
11.9.2017 14:50

L61u96b19o40m38í35r 49K50a80m29e16n60s76k12ý 3420768843196

přesně, jednou jsem se zasnil jaká by to byla krása kdyby to napájení bylo sjednoceno u elektroniky obecně, nejen u mobilů

+1/0
11.9.2017 15:18

P96e49t18r 39K43o53n63d15e26r95l21a 2518472557820

U Tesly S poklesla kapacita batérií pouze o 7% po ujetí 400 000 Km.

http://www.teslafan.cz/clanky/400-000-najetych-km-v-tesla-model-s-kapacita-baterie-je-93

0/0
11.9.2017 16:08

J78o79s87e28f 90Š96o97l17t14e66s 8754158670743

To elektrické BMW mám. A kapacity baterie se nebojím. Není to totiž elektrický šroubovák, který je už tak navržený, aby se do tří let odporoučel. Dnes není žádný problém vyrobit akupack do sekaček, šroubováků, akuvrtaček a dalších, který vydrží v podstatě věčně. Nicméně opravdu si myslíte, že o to výrobci stojí?

+3/0
11.9.2017 16:11

L60a73d50i41s59l60a53v 89K53a66l74o86u74s 7305336541690

Ono to bude trochu jinak.Stejný výrobce s NiMh a baterie vydržela/drží stále. Různé varianty Lion jsou vybavovány elektronikou,aby třeba u verzí 3.6 V neklesly pod kritickou mez 2.5 V nebo se nepřehřály. V autě je místa poměrně dost k tomu aby se to tam všechno nacpalo,jsou chlazeny přídavným chladícím systémem.U aku šroubováku by se mohlo stát,že by jste ho pak ani neunesl.

0/0
12.9.2017 21:05

J76o68s14e92f 33Š62o88l65t28e98s 8504108350753

To není tak úplně pravda. Za stejnou cenu, za jakou vám třeba Bosch prodá baterku do akuvrtačky jsem vás schopen postavit pack se stejnými vlastnostmi s jednou výjimkou. Bude věčný a přežije vás. Použiji totiž LiTiO baterie, které mají tu výhodu, že je neničí nadměrné vybíjení, snáší výrazně vyšší proudová zatížení apod. Ano, jsou trochu dražší (zhruba dvakrát oproti běžné LiCoMn technologii), ale stojí to za to.

0/0
12.9.2017 23:05

L76a58d46i51s45l47a10v 15K95a32l35o88u43s 7615256201330

LiTiO , asi máte pravdu, je to lepší varianta . Jenže nejsou moc k sehnání. Divím se, že se stále dodávají LiMnNi , když nic nevydrží. Je to plýtvání Lithiem.

0/0
18.9.2017 9:26

P85e80t22r 16B37á98č69a 8665506875525

Jojo vsichni to zakazte vy myslitele a vratime se ke konskym povozum.

Protoze elektromobil je nesmysl.

+5/−12
11.9.2017 11:08

J92a42n 53T48a52r41a98b19a 4256836809189

Elektromobil sám o sobě nesmysl není. Jen zatím jaksi nemá na co jezdit.

+1/−2
11.9.2017 11:19

P32a76v63e18l 70O96b72d54r14ž12á88l27e24k 6536634708302

Elektromobil, za současného stavu vědeckého poznání a úrovně techniky, je nesmysl jako náhrada 1:1 auta se spalovákem.

Buď bude muset ještě hodně postoupit technologický vývoj, nebo se zásadně změnit způsob používání automobilů.

Ale mluvit dneska o elektromobilu jako ultimátní náhradě auta se spalovákem, smysl nedává.

+4/−1
11.9.2017 11:22

M47a81r77t95i21n 62B12a88r80t49e90k 5297261101183

Máte pravdu. Dneska by to byl nesmysl, ale technologie akumulátorů jde hodně rychle dopředu. To se týče jak kvality tak ceny a ty zákazy nepřijdou dříve než za 20 let a budou se týkat pouze nových automobilů.

+2/0
11.9.2017 12:02

P11a98v13e83l 60O44b60d95r52ž24á96l88e40k 6646314388862

Což o to, tohle i chápu. Jen se trochu bojím, že když náhodou technologie tak rychle dopředu nepůjde, co nastane pokud ten zákaz bude někdo chtít stejně administrativně vynucovat.

0/0
11.9.2017 12:56

M45a48r94t46i98n 39K35ř64í11ž 9163802250337

Zákaz přijde, až ťamani ukradnou technologie na jiný pohon.

0/0
11.9.2017 10:55

Z63b83y84n87ě18k 23B54r59á86z69d12i30l 5815526953649

Číňani už okopírovali nějaký elektromobil?8-o

+3/−3
11.9.2017 10:47

V23o58j26t27ě62c42h 80H61o22r63s98k72ý 7577947421542

Tam jich jezdí, to by ste koukal.

Mimochodem BYD je největší výrobce elektromobilů a autobusů.

+8/0
11.9.2017 11:15

J25a37k90u42b 14S54e75k22e24r41a 6846600356435

Tak jejich bizarní doporučučení při jejich zimních smogových situacích (např. "negrilujte") tomu jen nasvedčuje :-)

0/0
11.9.2017 10:23

J78a57r81o68s45l91a32v 97Č15e11p51i14c35a 8950588553854

To tak auta na elektřinu a chudáci šejkové nebudou mít co žrát.

+1/−1
11.9.2017 10:17

Najdete na iDNES.cz