Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína už také zvažuje, kdy zakáže auta se spalovacími motory

Čína začala zkoumat, odkdy zakázat výrobu a prodej aut s tradičním spalovacím motorem. Uvedla to tisková agentura Nová Čína s odvoláním na vyjádření náměstka ministra průmyslu Sin Kuo-pina. Čína je největším automobilovým trhem světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a43n 35K57o86t45a19s 9819550902546

Škodovka prodala v Číně v r.2016 cca 300 tisíc vozů. Kdyby měla splnit prodejní kvóty už v r. 2018 při zachování celkových prodejů, musela by vyrobit a prodat v Číně příští rok 24 tisíc elektromobilů. To asi není moc reálné. Holt bude kupovat kredity spolu s VW od ostatních automobilek..

0/0
12.9.2017 10:43

V89l43a17d96i67m13í33r 77R22e78t23t84i30n21g17e17r 5375616845215

No já bych to nechal na trhu. Koně také nikdo nezakazoval, ale dnes by se chtělo málokomu cestovat na pomalém, nevyzpytatelném a zpoceném koni.

0/0
11.9.2017 21:18

V46l75a53d29i19s51l55a51v 58B87u85r89y79š94e45k 1879202977974

vzhledem k tomu, že kůň neprodukuje rakovinotvorné částice, tak by jeho zákaz postrádal smysl, už i Číňané přišli na to, že trh jim čistý vzduch v Pekingu určitě nezajistí, zkoušeli to, ale nevyšlo to, tak začnou taky se zákazy

0/0
12.9.2017 17:42

D38a64n57i34e24l 58T15o45m79e37k 8819305698796

"Škoda", že elektroauta nebyla teď na Floridě. (Ne)chtěl bych vidět hromadnou evakuaci rodin před orkánem pomocí elektromobilů s dojezdem pár kilometrů, vybitýma bateriema a přerušenou dodávkou elektřiny.

+1/−1
11.9.2017 19:32

J18i24n88d87ř87i25c57h 80Š29k33o91p32e14k 4345751280955

říká stát, co dělá běžně ekologický katastrofy od denních v podobě nulové ochrany životního prostředí při výrobě až po megaprasárny jako jsou tři soutěsky.....

0/0
11.9.2017 19:15

P38e62t93r 81T80y28č29k14a 6605462199702

Zakázat prodej spalovacích motorů a nemít náhradu to je tedy majstrštyk, Hlavně v Evropě pro kterou e automobilový průmysl životně důležitý.

+2/−1
11.9.2017 19:00

P30e16t65r 30K10o86n31d97e32r20l81a 2428572457340

Doufejme, že se nejpozději v roce 2030 přestanou auta se spalovacími motory definitivně vyrábět. "Spalovací" auta jsou v dnešní době anachronizmus.

0/−2
11.9.2017 16:32

J41i91n53d79ř68i61c41h 52Š66k75o96p36e94k 4695831360785

máš funkční a ekologickou alternativu nebo jen papouškuješ ujetý myšlenky extrémisty Řapka ;-D

+1/0
11.9.2017 19:18

P48e19t98r 26K36o12n13d47e54r29l73a 2278792607340

Neznám žádného Řapka, ale mám otevřené oči a vidím, že EV jsou až na dojezd ve všech směrech lepší. A i ten dojezd 400 - 500Km není tak špatný. Navíc se dojezd zvětšuje o 5 - 10% ročně, takže do 10 let nejmíň 800Km, což je dostačující.

0/0
11.9.2017 23:11

J45a93n 86T22a16r65a49b19a 4876626979539

Má to několik malých mušek. Kapacita elektráren. Kapacita přenosové sítě. Časový režim výroby a distribuce elektřiny. Záložní zásoby pro krizové období. Úložná kapacita v automobilech. Rychlost doplňování energie do automobilů. Výkonová kapacita dobíjecích míst. Stojanová kapacita dobíjecích míst. Závislost dojezdu na vnější teplotě a dalších vlivech počasí. A pár dalších prkotin. Zejména ta strategická rezerva je ovšem pikantní téma.

0/0
12.9.2017 12:47

P13e60t35r 37K48o83n12d93e47r45l17a 2158882497420

Takže, spousta lidí bude dobíjet v noci doma, kdy bývá proudu nadbytek, navíc ne každý den. Tam kapacita přenosové sítě není překážka. Také zanikne hodně firem vyrábějících automobilové součástky, které elektromobily nepotřebují. Stejně tak zaniknou některé rafinérie, když nebude třeba tolik benzínu a nafty. Zánikem těchto firem se ušetří energie, která se může využít právě na dobíjení EV. Dále půl hodiny zdržení na doplnění energie po nějakých 400 Km nikomu žíly trhat nemusí, nehledě na to, že se nabíjení neustále zrychluje...Spousta EV jezdí v severských zemích, kde je počasí nic moc a že by si tam stěžovali na nějaká větší omezení? A záložní zásoby pro krizové období? To jako že by třeba někdo (něco) vyřadil několik velkých elektráren najednou? To mi připadá jako zbytečná starost.

0/0
12.9.2017 15:15

J41a66n 35T85a24r71a89b11a 4826706299239

1. Rafinérie nejedou ani zdaleka jen kvůli naftě a benzínu, energii potřebují na celé portfolio produkce, od lehkých frakcí, leteckého paliva, plastů, asfaltů,........ maziv apod. Rafinérie samozřejmě nezaniknou.Takže tady jste trochu out.

2. Noční nabíjení doma je fajn pro sváteční jezdce. Pro firemní nepoužitelné.

0/0
14.9.2017 17:51

J97i10ř20í 63Ř37e57h10o85ř 9288908356438

prohlášení, že systém kvót přenáší náklady na automobilky je logicky nesmysl. Jako že si akcionáři najednou řeknou, že elektrizace aut něco stojí a utrhnou si od huby? ;-D Asi spíš budeme postupem let sledovat, jestli povinnými kvótami vyrobená auta budou také prodávaná auta. Nebo jestli budou levně rozdávána za štědrého dotování kupci spalovacích aut.

+1/0
11.9.2017 15:46

J77i65ř86í 10Ř85e81h32o66ř 9328358776318

a efekt se možná dá domyslet. Pravděpodobně to bude bublina. Ve které se někteří lidé časem rozhodnou pro levný elektromobil. Protože bude levný. V případě pádu kvót ovšem dojde k zlomovému návratu k spalování.

No uvidíme.

0/0
11.9.2017 15:48

J37i22r38i 41N69o33s54e76k 5637882958470

největší spotřebitel uhlí na světě a výrobce energie z něho, lidská blbost nezná mezí, uhlí nesmrdí výfuk auta ano, to je dnes základní teorie politiků

+1/0
11.9.2017 15:25

J34i52ř76í 40S49c55h94w49a40c90h 8188574838896

v létě uprostřed křižovatky, kterou projede/prostojí za hodinu 1000-2000 aut žádnej smrad z uhlí neucítíš, ale smradu je tam požehnaně....

+1/0
11.9.2017 15:49

O24l10d48ř62i89c72h 32O88l36e24š 6283670267

Tak neprď.;-)

0/0
11.9.2017 17:22

J94i46ř58í 78S87c69h49w74a42c14h 8908264758396

moje prdy mi nesmrdí ;-)

0/0
11.9.2017 22:46

A37u89r45e13l 80B56a78b18i54c 9378110972

Čína plánuje zákaz automobilů se spalovacím motorem. Limitním rokem je 2090, kdy bude zakázán provoz automobilů na benzin a naftu.

(Samozřejmě, že si vymýšlím. Ale politici můžou klidně vypustit podobnou větu. kdo ví, co bude v roce 2090 :-P ).

0/0
11.9.2017 14:52

J32a24r44o26s62l22a80v 39K10a13d81l21e30c 5871449252811

;-DR^

0/−1
11.9.2017 12:27

T94o56m46á23š 42K93u98c89h21a47ř 3217471858911

Můžeme samozřejmě zakázat i soulož. Ale až za ni budeme mít plnohodnotnou náhradu. :-P

+12/−4
11.9.2017 12:13

J34i39ř26í 51S78c44h46w39a34c17h 8348824918216

plnohodnotná náhrada v tom nejdůležitějším, k čemu soulož slouží samozřejmě již existuje, soulož by se v Evropě klidně "mohla zakázat". To minimum dětí, co se tu rodí, by doktoři "zvládli levou zadní".....

0/0
11.9.2017 22:45

L20a84d64i53s77l11a76v 13K69a90l65o37u54s 7985826581420

Zaznamenal jsem průjezd elektrickým BMW jako chodec. Vystřelilo to z křižovatky hbitě. Tiché, skoro až moc. Mě by se to líbilo. Jediné, čeho se obávám, jsou baterie.

Staré eletrovozy byly vybavovány NiMh akumulátory. Ty nové jsou vybavovány Lithium aku. No a v tom je ten problém. Aku šroubovák s Lion aku mě včera chcípnul v ruce. Asi po 3 letech provozu. To ekonomicky ustojím. Pokud se tak stane u auta, tak to neustojím. Podobně mě odešel akumulátor na elektrokole. Po 2 letech chcípl ještě v záruce akumulátor. Ten rozebrali a vyměnili 2 chcíplé packy. Akumulátor sice fungoval, ale jeho kapacita byla jen asi 75 %. Čím starší, tím se i snižuje kapacita.

+4/0
11.9.2017 11:48

M23a14r56t14i93n 89B10a14r73t54e25k 5237561901513

Akumulátory, které používá Tesla mají záruku na 80 procent původní kapacity po dobu 8 let a životnost minimálně 10 let.

+2/−2
11.9.2017 11:59

L51a11d77i70s15l12a62v 17K85a60l54o70u22s 7285696181640

Papír snese všechno. Zákazník to nezměří. Našel jsem ve specifikaci k článku 3.6 V , že nesmí klesnout napětí pod 2.5 V , pak se zničí. No a právě auto je obrovský žrout energie. Z toho plyne, že ačkoliv teoretický dojezd s vybitými aku bude elektronika tvrdit třeba 100 km , tak aby nekleslo kritické napětí, tak to dojede v reálu 10 km.

+4/0
11.9.2017 12:18

A77l19e28x 35K92o16u90b74a 6520722364321

Jenže to je ten problém, vy srovnáváte levný článek neznámého původu bez elektronického řízení a trakční akumulátor pro (velmi drahé) auto, kde to všechno hlídá docela složitý systém...

Články používané v Tesle S dokáží přežít vybití k 0V (ne nějak zásadně dlouho, ale přežijou to bez ztráty kapacity) - jsou to jedny z těch nejlepších co se dají v současnoti koupit, kdežto ty levné od čonga to spolehlivě zabije.

Asi sám uznáte že čínský dumping rozhodně není to nejlepší co se dá sehnat a tudíž srovnáváte jablko ne s hruškou, ale s hov***m.

Věřte tomu, že když je ve hře reklamace baterie za skoro $30 000, doslova se výrobci vyplatí propálit spoustu peněz na výzkum a testování.

+4/0
11.9.2017 13:51

L56a43d73i84s12l96a15v 86K37a48l60o95u70s 7525496281860

Ten Čong, jak píšete,byl Narex, a kolo za 35 tis. Je sice možné,že do toho cpali čínská střeva, ale obávám se, že v mrazu při třeba -30 st. to asi moc fungovat nebude. Vše ukáže čas. Jedno vím určitě NiMh vydrží více jak 15 let.

0/0
11.9.2017 17:22
Foto

P85a14v45e59l 44K46a71l26u58s 6944866946612

I Narex použije čínský šmejd. Bohužel, to kolo bylo jen za 35000,- a NiMh 15 let? Sci-fi. Leda by se nepoužívalo....

0/0
11.9.2017 17:47

L38a35d84i97s14l20a95v 37K26a72l13o77u49s 7705676381320

Tak polopatě fakta: Rozebral jsem baterii v NAREXU. Je to přesně výrobce SANYO . Pokud vím, tak SANYO není čínská firma. NiMh používá v rodině Peugeotu 106 a ten je určitě přes 15 let a ten jezdí stále.

0/0
12.9.2017 6:51

O62n50d56ř64e86j 32Z85d38e21r96a11d68i52č11k27a 6904745193358

Mě se třeba líbil ten nápad (nevím kde skončil), že by se ty baterie měly dát jednoduše vyjmout a na "benzince" by si člověk jenom vyměnil vybitý akumulátor za nový. Na něčem to demonstrovali, auto mělo baterky v takovým, ehm, "šuplíku", ke kterýmu zajel vozík, na něj se naložila vybitá baterka a místo ní se dala nová. Tohle se mi líbilo zatím nejvíc, ale neznám technický detaily a tudíž ani důvody proč tohle nikdo nebere jako cestu.

+1/0
11.9.2017 13:56
Foto

P21e71t48r 39P32r59o69c41h42á80z93k74a 3142866362424

Podívejte se jak se dokázali výrobci "dohodnout" u mobilů. Sice všichni používají usb na nabíjení, ale ne každá nabíječka USB funguje s každým mobilem. O záměně baterií ani nemluvím. Stejné u notebooku a podobně. Na každé elektrické nářadí je potřeba jiná baterie a jiná nabíječka a vy chcete aby to fungovalo u aut?;-D;-D;-D

+4/0
11.9.2017 14:00

O46n48d96ř50e12j 98Z69d91e22r94a67d72i70č85k85a 6744605423278

Tak zrovna u aut je to prozatím ta nejrozumnější cesta, co kdo navrhl a současně jedna z největších praktických bolestí elektromobilů. Ne každý je nadšenej z představy stát byť i půl hodiny u nabíjecí stanice, když mu dojde šťáva.

0/0
11.9.2017 14:22

L59u23k21a34s 14Z27l90a53m56a26l 8315961810265

Výrobci mobilů se dohodli výborně. MicroUSB konektor se používá všude vyjma Applu. Nejnovější stroje mají MicroUSB nahradit modernějším USB-C. Nabíjení z USB nabíječky funguje u všech mobilů stejně, z nabíječky jde 5V a pak potřebujete kabel mini/micro/C usb a speciálně u Applu Lightning(nebo starší Thunderbolt). "Problém" je jedině s proudem, těm nejstarším strojům stačilo třeba 0.5A, později 1A, zatímco takový tablet (např.iPad) chce 2A+ nabíječku, případně pokud mobil a nabíječka mají technologii QuickCharge přepnou se na 9V a více.

U notebooku a nářadí máte pravdu, ale zrovna mobilní telefony to mají výborně sjednocené.

0/0
11.9.2017 14:46

P68e80t51r 77S68t32r22a11k56a 9267367915953

abysme jen nedavali na EU, tak zrovna u tohoto EU udelala dobre, kdyz to naridila normou.

0/0
11.9.2017 14:50

L69u56b93o29m24í71r 68K75a29m34e24n91s33k20ý 3540238743906

přesně, jednou jsem se zasnil jaká by to byla krása kdyby to napájení bylo sjednoceno u elektroniky obecně, nejen u mobilů

+1/0
11.9.2017 15:18

P97e84t55r 11K15o44n95d91e19r14l58a 2658932967220

U Tesly S poklesla kapacita batérií pouze o 7% po ujetí 400 000 Km.

http://www.teslafan.cz/clanky/400-000-najetych-km-v-tesla-model-s-kapacita-baterie-je-93

0/0
11.9.2017 16:08

J30o30s95e61f 96Š17o34l22t49e48s 8554368840443

To elektrické BMW mám. A kapacity baterie se nebojím. Není to totiž elektrický šroubovák, který je už tak navržený, aby se do tří let odporoučel. Dnes není žádný problém vyrobit akupack do sekaček, šroubováků, akuvrtaček a dalších, který vydrží v podstatě věčně. Nicméně opravdu si myslíte, že o to výrobci stojí?

+3/0
11.9.2017 16:11

L21a66d87i80s35l38a16v 49K67a50l59o32u31s 7625636271620

Ono to bude trochu jinak.Stejný výrobce s NiMh a baterie vydržela/drží stále. Různé varianty Lion jsou vybavovány elektronikou,aby třeba u verzí 3.6 V neklesly pod kritickou mez 2.5 V nebo se nepřehřály. V autě je místa poměrně dost k tomu aby se to tam všechno nacpalo,jsou chlazeny přídavným chladícím systémem.U aku šroubováku by se mohlo stát,že by jste ho pak ani neunesl.

0/0
12.9.2017 21:05

J39o27s79e12f 89Š58o61l76t82e72s 8714168620583

To není tak úplně pravda. Za stejnou cenu, za jakou vám třeba Bosch prodá baterku do akuvrtačky jsem vás schopen postavit pack se stejnými vlastnostmi s jednou výjimkou. Bude věčný a přežije vás. Použiji totiž LiTiO baterie, které mají tu výhodu, že je neničí nadměrné vybíjení, snáší výrazně vyšší proudová zatížení apod. Ano, jsou trochu dražší (zhruba dvakrát oproti běžné LiCoMn technologii), ale stojí to za to.

0/0
12.9.2017 23:05

L17a21d56i96s47l70a84v 68K67a15l79o61u54s 7115736841710

LiTiO , asi máte pravdu, je to lepší varianta . Jenže nejsou moc k sehnání. Divím se, že se stále dodávají LiMnNi , když nic nevydrží. Je to plýtvání Lithiem.

0/0
18.9.2017 9:26

P58e31t85r 25B19á15č42a 8315186355135

Jojo vsichni to zakazte vy myslitele a vratime se ke konskym povozum.

Protoze elektromobil je nesmysl.

+5/−12
11.9.2017 11:08

J51a65n 43T43a15r91a52b21a 4736656269569

Elektromobil sám o sobě nesmysl není. Jen zatím jaksi nemá na co jezdit.

+1/−2
11.9.2017 11:19

P77a70v58e74l 32O37b13d59r13ž96á10l23e84k 6756434978152

Elektromobil, za současného stavu vědeckého poznání a úrovně techniky, je nesmysl jako náhrada 1:1 auta se spalovákem.

Buď bude muset ještě hodně postoupit technologický vývoj, nebo se zásadně změnit způsob používání automobilů.

Ale mluvit dneska o elektromobilu jako ultimátní náhradě auta se spalovákem, smysl nedává.

+4/−1
11.9.2017 11:22

M24a74r38t44i80n 26B12a70r46t55e62k 5587621211163

Máte pravdu. Dneska by to byl nesmysl, ale technologie akumulátorů jde hodně rychle dopředu. To se týče jak kvality tak ceny a ty zákazy nepřijdou dříve než za 20 let a budou se týkat pouze nových automobilů.

+2/0
11.9.2017 12:02

P41a73v18e53l 59O40b20d92r15ž75á10l53e64k 6306574398572

Což o to, tohle i chápu. Jen se trochu bojím, že když náhodou technologie tak rychle dopředu nepůjde, co nastane pokud ten zákaz bude někdo chtít stejně administrativně vynucovat.

0/0
11.9.2017 12:56

M53a15r59t89i86n 22K96ř54í56ž 9133842810497

Zákaz přijde, až ťamani ukradnou technologie na jiný pohon.

0/0
11.9.2017 10:55

Z11b49y85n93ě81k 20B67r88á48z74d14i80l 5335676793719

Číňani už okopírovali nějaký elektromobil?8-o

+3/−3
11.9.2017 10:47

V46o50j87t26ě15c14h 56H61o25r54s61k21ý 7987127361342

Tam jich jezdí, to by ste koukal.

Mimochodem BYD je největší výrobce elektromobilů a autobusů.

+8/0
11.9.2017 11:15

J64a74k60u67b 70S48e47k71e67r15a 6406540186625

Tak jejich bizarní doporučučení při jejich zimních smogových situacích (např. "negrilujte") tomu jen nasvedčuje :-)

0/0
11.9.2017 10:23

J53a26r81o19s62l96a64v 43Č95e92p34i77c36a 8580568893454

To tak auta na elektřinu a chudáci šejkové nebudou mít co žrát.

+1/−1
11.9.2017 10:17







Najdete na iDNES.cz