Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW přepřahá na elektřinu, v roce 2030 nabídne 300 modelů na baterky

Značky skupiny VW Group, mezi které patří i česká Škoda Auto, do roku 2025 dodají na trh 80 nových elektromobilů. Skupina bude mít do roku 2030 vůz na elektrický pohon u každé modelové řady. Na frankfurtském autosalonu to oznámil předseda představenstva koncernu Matthias Müller.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i67ř49í 59K29o39c63u21r17e87k 6265224115388

Nějak mi to prohlášení připomíná závazek socialistické práce, kdy ve 3. pětiletce ode dneška podnik vyrobí tolik a tolik psacích strojů.

+1/0
13.9.2017 12:54

M67i17r42e16k 46K15o63n77e55č68n80ý 6277775515984

Nechme se překvapit. Ale já, pokud to půjde, se raději spolehnu na klasický benzinový motor a kanistr v garáži.

+1/−1
12.9.2017 23:33

J33a95r92o79s78l92a23v 31V72y50s24l37o37u75z77i72l 5189593758820

Teď ještě jestli se budou prodavat v Pompu nebo v Dračiku.....

+1/0
12.9.2017 21:45
Foto

P63a29v84e90l 22F14ü92r22s79t 5782110616223

VW už má teď spoustu modelů "na baterky" třeba u Passata mi stačilo prasknutí klíňáku na to, aby se mi "potkal" motor :-)

+5/0
12.9.2017 21:20

V21á82c90l32a41v 31K45o54v85á69ř 1642321777354

Klíňáku, nebo ozubeného řemene rozvodů... řemen jako řemen, že? ;-D;-D;-D

0/−1
12.9.2017 23:05
Foto

P11a76v95e71l 67F11ü68r44s13t 5202110666733

Děláte příliš ukvapené závěry, patrně podle sebe soudím tebe, že? ;-D Ale vězte, že opravdu klíňáku. Prasknul klínový řemen, který následně vlétnul do rozvodového a zde se namotal, čímž způsobil takzvané "potkání motoru". Pro úplnost dodávám, že u 3 roky starého Passata s nájezdem 60 tis. km...

0/0
13.9.2017 8:22

P10e11t50r 92S48p62a25t25z91i85e49r76e37r 7404382775594

pro ty co to odsuzují...asi podobně se cítili lidé před vznikem spalovacího motoru a automobilu jako takového....věřím, že plno z nich taky říkalo...to se nikdy neujme..kde by brali všechen ten benzín na provoz, je to celé nesmysl...koně to nenahradí..je to drahé a smrdí to.....a ejhle..po 100 letech si bez auta plno lidí neumí představit život...dnes nastupuje nová éra...takže opět jsou lidé co jsou proti.....a že to je drahé? no tak holt jako tomu bylo právě na začátku...si auto budou moci dovolit jen ti bohatší...není potřeba, aby měl každý doma min 2 auta...lidé se zase naučí organizovat život tak, aby auto co nejméně využívali. Zvykejte si...

+4/−3
12.9.2017 21:12

V29l68a44d77i90m44í83r 17H43r59u52b76ý 1784801317732

Spalovací motory se prosadily v normálním tržním a konkurenčním prostředí. Elektromobily mají výraznou dotační podporu, daňové úlevy, zvýhodněné "palivo" i tak se ekonomicky prosadit nedokážou.

.

Spalovací motory se prosadily proti zvířatům tím, že byly výkonnější a ekonomicky výhodnější. V čem je výhodnější elektromobil?

+3/−1
12.9.2017 21:26

J57i45ř52í 44S75c26h68w62a20c19h 8908554948396

nesmrdí uprostřed silnice.

+1/−1
12.9.2017 21:47

V69á39c65l53a89v 41M32a94l18ý 3654658854149

To ne, ale stojí, protože mu došel proud. Ten v kanistru asi nebude. ;-D

0/0
14.9.2017 18:35

P12e71t48r 23S15p27a12t78z94i84e43r82e13r 7104802675814

bude se dát uprostřed měst dýchat a to hlavně v budoucnu....vaše děti vám za to poděkují...a já myslím, že vše co děláte, děláte pro budoucnost svých dětí.

+1/−1
12.9.2017 21:49

R53a38d22e14k 88H23o20d35a89ň 9896517611363

Mikročástice z spalovacích motorů ovšem nejsou jediné znečištění. Ono totiž právě snaha o pomalé průjezdy, a všelijaké snahy aby vozidla musela zastavovat mají za důsledek poměrně značné znečištění mikročásticemi vzniklými z opotřebovávání pneumatik, a z opotřebovávání brzdových kotoučů. Elektromobil může sice do jisté míry rekuperovat, ale s pneu nic moc nenaděláte.

Na to by byla potřeba především snaha o to, aby vozidla nemusela "poskakovat" kvůli různým poš**m, co vymýšlí všelijaké blokující ostrůvky pro MHD apod.

+2/−1
12.9.2017 21:58

V85í78t 89O21ž65a90n70a 1958848385914

Elektromobil brzdí převážně rekuperací, brzdy používá o 95% méně.

+1/0
13.9.2017 6:13

V59l74a53d32i69m85í41r 51H36r36u22b37ý 1734101237572

To je dost vágní argument. Polétavého prachu se nezbavíte tím, že ho budete vířit elektromobily.

.

"Nejvýznamnějším lidským zdrojem pevných částic v ovzduší je z celosvětového hlediska zemědělství.[4] Produkuje tolik prachu jako všechny ostatní lidské zdroje dohromady.[5] Významným zdrojem prachových částic jsou také automobily s dieselovými motory, které nemají filtr pevných částic a jejichž výfukové plyny obsahují množství malých prachových částic (sazí) vznikajících nedokonalým spalováním nafty.[6] Dále částice vznikají obrusem pneumatik a povrchového materiálu vozovky." A tak dále, https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevn%C3%A9_%C4%8D%C3%A1stice

.

Není automatická souvislost mezi (ne)zastavěnou oblastí a kvalitou ovzduší, přesněji, vzduch nezní hranice a spalovací motory zdaleka nejsou tím majoritním zdrojem znečištění.

+4/−2
12.9.2017 22:16

P37e86t24r 37S60p26a68t98z63i92e91r43e88r 7954852675984

tak to vysvětlete lidem ve městech..v zimě když je inverze...a nebo i lidem v Šanghaji, které přes smog už ani nevidí slunce....ale mimo města je to stále ucházející. Argument toho, že topení a komíny produkují víc nečistot, tak jistě víte, že na kotle se vztahuje velice přísná regulace, která bude platit od roku 2022

+1/0
12.9.2017 22:22

V29l53a24d68i87m64í13r 57H98r35u10b73ý 1504251217522

Souhlasím, na smog v Šanghaji by regulací kotlů v ČR argumentoval jen trouba.

.

No a jinak ještě jednou a pomalu - to co je vidět ve vzduchu a způsobuje, že není vidět skrz vzduch, to je právě ten polétavý prach. Jeho zdroje viz výše.

+1/0
12.9.2017 22:26

P42e43t18r 69S11p41a42t15z54i67e76r93e97r 7614402505534

Psal jste ze auta nejsou majoritním znecistovatelem. Přesto v lidnatejsi oblasti kde je tedy zaroven vetsi koncentrace aut..tedy ve mestech..je i horší ovzdusi. A v takovém centru města moc zemedelskych aktivit nemáte. Takze jednou z vyznamnych pricin spatneho ovzdusi je velka koncentrace aut s vyfuky u země. Jelikoz toto same se nedeje na vesnicich kde zemedelska aktivita je daleko vetsi.

+1/0
12.9.2017 22:39

J37i53ř55í 97K88o49c32u20r78e60k 6905684355238

A proč se to ve městech dějě především v zimě? Že by? Já vím, ale CZT má taky komín, v teplárně.

0/0
13.9.2017 13:15

J76a79n 89P55š62e76n97i97č87k21a 2180238293862

jo tuhle jsem sel v Praze po Mustku. To je centrum mesta. A tam normalne bylo 18 udusenych. Ne kecam, lidi tam normalne zili, bavili se, cekali ve fronte na klobacu co tam davno nemaji prodavat a tak.

Kdezto treba Krusne hory se do ted vzpamatovavaji po "zasahu" spalovacich elektraren.

+1/0
12.9.2017 22:56

V19í59t 47O93ž58a29n22a 1718648545524

Tam se lesy vzpamatovávají z kyselých dešťů = síry!!!

A elektrárny už máme léta odsířené.

0/0
13.9.2017 6:15

R92a84d58e31k 79H50o46d29a54ň 9986237171153

Až na to, že elektromobil je zhruba z roku 1832, a většinu rekordů až do cca 1910 měly právě elektromobily. Mmj. i nejdelší dojezd, kolem 200 km! Ono bylo ještě před 100 lety i poměrně dost automobilek co dělaly jen elektromobily, akorát že právě v té době je začal válcovat Ford se svým Téčkem, ty "nová éro". Vůz s vodíkovým pohonem je mimochodem ještě o dalších 25 let starší...

0/0
12.9.2017 21:52

J77i72ř55í 39K65o44c88u75r30e44k 6115294235968

A jste si jist, že v roce 1910 byly ty samé typy spalovacích motorů jako dneska? Napříkald, že už tehdy exostoval diesel a motor se žárovou hlavou už byl zataralý?

U elektromobilu to naráží jen a jen an baterky. Pod trolejí ... tam je to jiná.

0/0
13.9.2017 13:02

T19o15m10á15š 25F45i12l68a 7912483756172

Proč mi něco říká, že do roku 2030 ta bateriová bublina zase asi splaskne :-/

+4/−3
12.9.2017 21:06
Foto

M69a71r92e74k 87C94e51r41n26y 5858736827

fajn, dejte mi gratis elektro, strhnete mi z platu 2000kc mesicne, aspon bude mit zena dobry pocit pri nakupech. ja budu jezdit se svym 20 let starym volvem klidne dalsich 20 let...

+2/−4
12.9.2017 20:45

G15e30o64r76g 72K49o56m12b66e53r37e24c 9534931976711

tohle ma budoucnost a ne auto na baterky http://bilder4.n-tv.de/img/incoming/origs20028891/9712539615-w1280-h960/DSC-0118.jpg

+2/−2
12.9.2017 20:37

V12í18t 79O16ž62a57n74a 1278818545564

Ani náhodou!

+1/−1
12.9.2017 21:52

V16l76a80d79i32m41í27r 98R94e79t35t94i51n90g73e50r 5265446785305

No uvidíme co z toho bude. Pravda je ta, že auta někam ujedou x km a tam pak stojí. Jenže celé je to tlačeno administrativním zásahem Bruselu a ne přirozeným vývojem.

+1/0
12.9.2017 19:40

P92e96t78r 38M17i15c66h29a57l 2540474941272

A nebylo by lepší místo modelů na baterky vyrábět auta?

+8/0
12.9.2017 17:31

L92u50k34á84š 72H14a81v36l93í12č90e76k 6238382253888

Baví mě, kolik diskutérů je z fleku chytřejších, než kupa lidí pracujích pro jednu z nejúspěšnějších firem světa ;-D

0/−1
12.9.2017 16:38

O17n58d81ř12e34j 62N19o97v52á72k 9267734979519

i velké firmy se pletou ... velké firmy už jsou více politické, než skuteční obchodníci ...

+4/0
12.9.2017 16:55

V49l42a40d76i58m49í48r 64H52r40u95b92ý 1974931867602

Nemusím být zrovna Einstein abych chápal, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne - a opravdu to nepotřebuji zkoušet.

.

Nové akumulátory pro Nissan Leaf stojí 130 000 Kč. Celý Leaf, což je hatchback nižší střední třídy (jako Ford Focus nebo Renault Megane) stojí od 730 000 Kč, když odečteme cenu drahých baterií, tak ten jednoduchý a levný elektromobil, který nemá složitý spalovací motor ani převodovku, stojí 600 000 Kč. Za ty peníze koupíte dvě srovnatelná auta se spalovacím motorem. Kde jenom může být chyba?

+11/−1
12.9.2017 17:20

P93e76t51r 39S50p95a64t91z92i39e41r36e42r 7104862185384

tak holt na ta auta budou mít jen ti bohatší...ne každý musí mít auto. Bude to jako v historii...auto bude znakem bohatství...

0/−2
12.9.2017 21:53

V52l62a58d46i46m79í74r 50H51r15u51b15ý 1414641247202

To je odvážná myšlenka ;-D. A ti ostatní by mohli přejít na čistě ekologický způsob dopravy, třeba oslotaxi.

.

Jako vtip to bylo ucházející, ale vážně jste to nemyslel, že ne?

+1/0
12.9.2017 22:30

V90á78c48l32a67v 11K52o76v47á83ř 1282181227324

Pokud to myslel vážně, je mi ho líto ;-D

0/0
12.9.2017 23:09

P52a52v87e64l 55K40u38t24i57l 9960756883979

Až se jich bude dělat stejné množství budou zaručeně levnější

0/0
15.9.2017 20:29

P90a23v85e61l 74K26u26t50i30l 9470856693519

Srovnatelná tedy rozhodně ne. Bude chybět automatická převodovka podobně komfortní a dynamicka jízda bez smradu hluku a vibrací. U Leafa se pohybují servisní náklady na 100 tisíc kilometrů na cca třech tisících korunách. A o kilometru za 22 haliru už ani asi nebudu mluvit.

0/0
15.9.2017 20:38

J20a81n 97P61š60e66n38i28č61k98a 2270758183832

No to si asi rikali v SONY kdyz uvadeli BetaMax video....

0/0
12.9.2017 22:59

P81a76v31e51l 55K78u12t60i62l 9610326533909

Onehdá si taky říkali v Nokii kdo by kupoval ty smartphone i když jim baterka vydrží jenom jeden den. Telefony s tlačítky tu budou ještě hodně dlouho....

0/0
15.9.2017 20:32

J94a81k31u14b 12V93i14k30t55o25r94a 8453199603791

Hrozně mě baví to, jak na diskuzích lidé nadávají a říkají jak to nebude fungovat a automobilky stejně dál vesele vyvíjejí a prodávají. ;-D Mimochodem jsem pro elektromobily a výrobu elektřiny pomocí jádra. ;-D[>-]

+3/−2
12.9.2017 16:06

V38l24a67d84i65m42í44r 73H98r95u39b89ý 1484581287462

Mít na dojezd cca 200 - 300 km "nádrž" o hmotnosti půl tuny, kterou budete tankovat řádově desítky minut, to je opravdu pitomost. Bez ohledu na to, že to někdo dokáže pár hejlům prodat.

.

Pro hloubavější doporučuji http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou#122675620

+5/−1
12.9.2017 16:25

J39a17k74u42b 45V40i94k25t80o14r62a 8353609353151

Tak jsou asi automobilky plné pitomců. Nicméně si myslím, že většině lidí, kteří vůz používají převážně k dojíždění do práce, by takovýto dojezd bohatě stačil. Mě by stačil i k dojíždění za zákazníky. Většina lidí prostě nejezdí 200 - 300 km na "otočku" a na daném místě se nějakou dobu zdrží. Během této doby se může vůz dobíjet. Jinak je to samozřejmě u kamionové přepravy, ale i zde existují řešení. Každopádně elektromobily jsou nevyhnutelné. Ona totiž ropa dříve nebo později dojde. A na tom zkrátka nikdo nic nezmění. [>-]

+2/0
12.9.2017 17:09

O45n28d31ř32e48j 92N46o86v57á60k 9187324179719

automobilky ví, že politika je plná pitomců ... ale musí se na oko chovat "slušně" ... a nepochybně mají záložní programy na tu dobu, až to "praskne" ...

+1/0
12.9.2017 17:10

O13n64d71ř36e78j 64N38o44v28á43k 9977284529139

že ropa během dalších 10 - 15 let dojde se říká už asi 70 let ....

+7/0
12.9.2017 17:15

J61a79k18u22b 72V90i93k71t26o35r79a 8533919293261

Proto píšu dříve nebo později. Říkejte si co chcete, ale tak to prostě je. A vždy je lepší být na takovou situaci dobře připravený. Ale chápu váš přístup "po nás potopa". Je totiž mnohem jednodušší a hlavně pohodlnější. [>-]

+3/0
12.9.2017 17:29

V80l37a17d86i52m77í48r 89H98r81u70b75ý 1104101877332

Držme se faktů. Čistě teoreticky, když si představíme svět zcela bez spalování fosilních paliv, tak mi řekněte, jakou energií to spalování nahradíte a kde ji vezmete - a znovu opakuji, v plném rozsahu. Tzn., veškerá doprava včetně lodní a letecké a samozřejmě i veškerá výroba elektřiny.

.

Ale chápu, že váš přístup "ono se to někdy v budoucnu určitě nějak vyřeší" je jednodušší a pohodlnější.

+2/0
12.9.2017 17:37

J29a49k43u35b 77V52i94k58t26o76r41a 8483459563351

Jak jsem již psal, tak jsem pro jádro. Sice není považováno za fosilní palivo, ale jeho zásoby jsou také omezené. Ale to už opravdu budou muset vyřešit budoucí generace.

Jinak tedy: automobil - elektromobil, kamionová doprava - vlak + elektromobil, lodní doprava - lodě s jaderným reaktorem (u letadlových lodí a ponorek to funguje celkem dobře), letecká doprava - hyperloop.

Jde jen prostě o to, připravit se na budoucí problém a nejlépe mu úplně předejít. [>-]

0/0
12.9.2017 18:10

V71l19a28d46i16m89í41r 98H35r22u88b18ý 1394121247922

Pokud jste tu "myšlenku" atomových reaktorů do lodní dopravy napsal vážně, tak nemá význam s vámi diskutovat.

.

Podívejte se sem http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/10650-jaderne-nebezpeci-nezna-hranice-ruske-tajemstvi-u-arktidy A teď si to představte v měřítku celosvětové lodní dopravy.

0/0
12.9.2017 18:23

J71a38k12u59b 13V58i92k47t37o41r58a 8693749453101

Pokud mi posíláte odkaz na ac24, tak nemá význam diskutovat s vámi. ;-D Vše by se mělo dělat zodpovědně a já opravdu nemohu za to, že jsou Rusové lemplové. [>-]

+2/0
12.9.2017 18:32

V54l52a56d97i66m81í62r 80H42r87u50b17ý 1224881437642

Vám evidentně (mimo jiné) uniká, že masovém měřítku jsou lemplové všude. A že takové množství jaderných reaktorů prostě neuhlídáte, no a pak budete řešit další Fukušimu nebo Černobyl nebo Three Mile Island, jen poněkud častěji, než dosud. Jo, na Kursk jsem zapomněl. A taky na [>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-], protože čím víc vlaječek, tím víc argument :-P

+1/0
12.9.2017 18:41

J56a12k83u69b 19V43i95k31t22o25r79a 8183739413711

Zvláštní, že Rusové mají na kontě nejvíce nehod a také nejvyšší počet obětí. ;-D Jinak je ropný průmysl samozřejmě bez havárií a bez ekologických katastrof. [>-]

+1/0
12.9.2017 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.