Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost bez řidiče

Přesně v poledne představila v autosalonové premiéře ve Frankfurtu Škoda Auto svou letošní nejdůležitější novinku. SUV jménem Karoq vstoupí do prodeje v Česku v půlce října. Druhým lákadlem české značky je koncept elektrického SUV Vision E, který naznačuje, jak by mohl vypadat sériový elektromobil od Škody, který má vyjet v roce 2020.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i61ř68í 97T85e58p49r 4267350495965

Proč má auto "zaslepenej chladič" když za ním žádnej moto není?

Protože jak jsem nedávno četl, tak nějaká EUsměrnice nařizuje vysoký čumák auta kvůli ochraně chodců. Poprvé jsem se s touto informací setkal u nového Citroenu, ale jak si všímám dalších aut, tak fakt výrobce aut k tomu donutili. Zkosený čumák je prej z nějakého důvodu strašně nebezpečnej.

0/0
12.9.2017 16:13

M52i83c32h81a39l 83F86r47ý38d49a 1912119553772

Ten důvod je jasný - náraz směřující do oblasti stehen a kyčlí snižuje riziko fatálního úrazu hlavy. nízký čumák chodci podrazí nohy a ten nekontrolovaně padá na kapotu a hlavou naráží do oblasti sloupků a čelního skla. Vysoký čumák chodce odhazuje vpřed.

0/0
12.9.2017 21:32

J89a49n 25Š54p86a98t96n11ý 2553172976715

fotka E-visionu je fakt luxusni, fotograf mel asi dobrej matros ... bejt majitel skodovky, tak jsem nadsenej :)

0/0
12.9.2017 16:05

V13á27c28l49a12v 83D72o11k18s58a46n95s76k88ý 5931542339968

Kdo tam vymýšlí tyhle přitroublý názvy?

+2/0
12.9.2017 15:57

T78o59m23a29s 95S18v34o71b48o50d10a 5517385245827

At se zameri na elektromobily s ceskymi baterkami .... s ridicem jeste nejakou dobu vydrzime ..

0/0
12.9.2017 15:53

P79e69t29r 88U46t18ě38k53a68l 9410138288

No, je to hnusný, a navíc elektro. K čemu to je?

Nechápu, proč musíme předstírat, že elektroauta jsou to pravý ořechový. když každý ví, že v tom budoucnost automobilismu není.

+2/−1
12.9.2017 15:48

R77a96d15e51k 77H58o38d48a58ň 9836307191243

Mě by jen zajímalo, jak v té "elektrické budoucnosti" budeme nabíjet. Protože počet lidí kteří mají k dispozici RD s garáží není moc velký, a ten zbytek prostě nemá jak. Pokud máte v garáži 230V/16 A, znamená to 3,7 kWh, tzn. 4-6,75 hodin v závislosti na "spotřebě" elektromobilu při zanedbání ztrát na 100 km dojezd. To teoreticky sice stačí, ale jednak třeba garáže u nás u domu nemají ani těch 16 A, navíc mám podezření že kdyby zkusili dobíjet všichni naráz, stejně by vyletěl jistič.

A ono se to moc zlepšovat nebude, protože efektivita elektromobilu se nemá moc kam posunout. Pro lidi z paneláku je tohle samozřejmě passé, ti nemají dobíjet kde, a ani dobíjet mít nebudou.

+4/−1
12.9.2017 15:24

K40a45r31e11l 66N29o31v22o18t18n33y 2351435599700

A to neni vsechno. Dalsi problem je, ze tu dodatecnou zatez neunesne prenosova soustava. Pokud by vsichni meli mit auta pouze na baterky, bude nutne prenosou soustavu brutalne posilit, a to bude stat stovky miliard, a navic proti budovani novych vedeni vysokeho napeti budou samozrejme protestovat ekoteroriste. Elektrina se neda rozvazet cisternama, jako palivo.

A dalsi problem samozrejme je, ze tu elektrinu bude nutne nekde vyrabet.

+3/−1
12.9.2017 15:39

A31l68o59i64s 15J15i93n50d44r58a 9720794857445

step by step. Nic nebude naraz. To s temi panelaky je samozrejme validni.

Navic to cele zdrazi elektrinu pro vsechny, takze ceny vseho pujdou nahoru. Takze se muze stat, ze fosilni paliva tu budou jeste hoooodne dlouho. Ale nepodcenoval bych technicky pokrok a moznosti infrastruktury. Urcite je s tim potreba zacit a nektere prekazky se budou resit za pochodu.... Ono taky zavislost cele ekonomiky na rozvodne siti neni nic co by si bezpecnostni planovaci prali.

+1/−1
12.9.2017 15:50
Foto

Z19d95e48n19ě73k 16K72o16u52d12e21l81k16a 7689871809254

Koukám že Vám spadli kalhoty a přitom brod je až za devatero horami....?;-D

0/0
13.9.2017 14:22

A43n97t66o26n88í33n 65S14v19o45b93o86d51a 3924493449772

kdo si bude moci pořídit elektromobil, tak má většinou možnost ho nabít třeba na podzemním garážovém stání. Až u nás bude chytrá elektrická síť, bude nápor na rozvodnou síť lépe rozložený a ani se nebude muset dramaticky posilovat (HDO nic neřeší :-( )

0/0
12.9.2017 15:45

R98a22d84e26k 68H53o96d24a26ň 9576537331983

a) pokud to podzemní garážové stání nemáte doma, máte trochu problém

b) chytrá elektrická síť to nemá moc jak řešit. Pokud potřebujete dobíjet celou noc, pak v zásadě může vyřešit jen to že budete dobíjet jen část noci - ale výměnou za kratší dojezd. Víc nabíjet není jak, s takovým připojením. A mít 400 Vx32 A v každé garáži dost dobře nejde (nemluvě o sídlištích kde mít prostě 20-50 podobných nabíječek před každým domem nejde)

0/0
12.9.2017 15:58

A34n61t62o42n38í80n 28S27v29o72b81o15d64a 3694773299102

Mám garážové stání pod bytem i kanceláří, auta většinou ujedou denně do 100 km( to je ročně 36 500 km ) takže to zas taková tragédie nebude :-)

0/0
12.9.2017 16:08
Foto

I19v71a46n 37K69o75p95t98a 5747542681117

A všiml jste si ze většina lidi parku je někde na ulici? ��

0/0
12.9.2017 18:39

A71n74t22o80n19í21n 41S33v19o63b67o25d60a 3784483129202

nevšiml, protože když spočítám počet rodinných domů, garáží a garážových stání, tak většina aut nad 100 000 Kč neparkuje na ulici :-)

0/0
12.9.2017 18:50

A13n82t29o94n26í48n 81S85v70o64b85o66d42a 3634363589252

Podle „definitivních výsledků“ sčítání lidu, domů a bytů

v roce 2011 zahrnoval bytový fond ČR celkem 4 756 572

bytů, z toho bylo 4 104 635 obydlených bytů, z nichž

43,7 % v rodinných domech a 55 % v bytových domech

0/0
12.9.2017 18:56
Foto

I57v96a69n 34K55o57p46t95a 5897542131307

V které galaxii žijete?

0/0
13.9.2017 7:28

A76n89t36o93n87í70n 70S49v16o55b36o40d93a 3474563559662

v bytovce, kde je stejně garážových míst jako bytů plus 1/4 bytů má garáž, tchýně žije v Praze, kde v bytovce vychází zhruba garážové místo na byt. Lidé budou mít problém v několika velkých městech, ale tam jich hodně jezdí MHD, takže v týdnu jezdí minimálně. Nefiremní auta mají průměrně malé nájezdy

0/0
13.9.2017 8:28
Foto

I75v10a40n 65K44o31p51t41a 5857572341817

No v bytovce sice nebydlím, mám je za plotem a rozhodně tam na parkovišti auta stojí. I dražší jak těch 100.000. Mají na celou bytovku tj. 6 bytů dvě garáže. A na vsi kousek od města dvě auta jsou bezpodmínečná.

I mé auto, rovněž dražší, nestojí v garáži ač ji mám ale před barákem. A jen mimochodem i v té praze je obvyklé že jedna rodina má auta dvě takže jedno místo, pokud si za něj připlatíte Vám nestačí. Nehledě na to že garážová místa nejsou součástí všech nově stavěných domů. V jednom takovém jsem bydlel a o starších už vůbec nemluvě.

To už jse nebavíme o tom že i do těch starších garáží ten proud musíte dovést a nejde o žádnou prodlužovačku ale o 380V před tím ten proud ještě musí přivést do domu a to bude problém distribuční soustava. A v situaci kdy Vám distributor často neschválí elektrokotel do 20kW težko schválí x míst pro nabíječky s 26kW/ks. To připojení pochopitelně musí být takové aby utáhlo celou zátěž tedy x krát ta stanice + všechny bytové jednotky které rozsvítí a pustí vše co doma mají a rázem se bavíme ne o kW ale dle velikosti domu o MW. Dům kde jsem bydlel měl 40bytů (osm pater po 5 bytových jednotkách )tj 40x26kW a to je 1,04MW jen pokud by tam měla být jedna nabíječka na byt, bez spotřeby domácností.

0/0
13.9.2017 13:38
Foto

Z98d35e92n77ě65k 93K73o58u71d53e92l65k19a 7199111699394

380v nabíjení je pouze to rychlé, doma během noci můžete klidně nabíjet 220v z prodlužovačky.....

Krom toho se to nestane zítra....;-D

0/0
13.9.2017 14:25
Foto

I39v17a11n 90K38o24p54t71a 5637412681847

To sice můžete, ale je to asi jako kdyby jste jel od benzinky k benzínce a natankoval na dojezd k další. Na dojetí do práce zpět ok, ale nedejbože aby jste musel neplánovaně někam zajet. Třeba k rodičům kteří bydlí jen 50km daleko.

0/0
13.9.2017 16:11

Z62d12e22n45ě66k 16F30l43i61n38t52a 9822953931314

Většinou se stává, že v konceptu /prototypu, nebo následně na výstavě to auto vypadá skvěle a pak z toho vyleze reálně tuctovka. Tohle vypadá tuctově už na výstavě, tak se trochu děsím... :-/

+3/0
12.9.2017 14:38

M16i74c56h35a29l 80F12r55ý49d33a 1902699203472

šqoda karoq, kodiaq, rapiq, oqtavia, qabia, citiqo

co maj furt f tý boleslavi s tím nepoužitelným písmenem, co se tak blbě píše a eště hůř čte...

+2/0
12.9.2017 14:32

L15u11d62ě14k 72N19ě51m79e29c 5515121802364

To Q je spojený s tím í kvé, simply klevr.

+1/0
12.9.2017 14:54

K76a11r63e28l 93N44o91v47o96t17n15y 2481145599550

qlever? qulever...? :-)

+1/0
12.9.2017 15:17

L72u22d75ě45k 19N94ě56m36e89c 5775331842784

Kvé. Sorry že jsem to nenapsal názorněji.

0/0
12.9.2017 15:20
Foto

J36a55r15o32m48í53r 35H54l84u14b96e35k 2286100184931

To nebude fungovat. Je to totiž politický projekt protlačovaný shora. Vše co se doposud ujalo přišlo zdola, rozšířilo se to, protože to lidé chtěli a byli ochotní za to platit. Můžeme začít žárovkami, prvními auty a skončit třeba internetem.

0/−1
12.9.2017 14:14

J56a65n 68Š58p95a17t16n74ý 2663712416305

sorry, ale první auta si kupovali lide zdola? tomu neverim ... zacinali bohaci, stejne jako dnes s elektřinou ...

0/0
12.9.2017 16:03

J73o73s50e70f 59N22o20v50á11k 2822109593349

Nahoře = politici, dole = spotřebitel. Elektromobilita se v současnosti prosazuje hlavně díky politickým tlakům a nařízením. Ne tím, že by uživatele přesvědčila o výhodách převyšujících spalovací motory.

0/0
15.9.2017 11:53

J11o86s17e77f 20N90o93v47á42k 2422219633359

Třeba nebudete mít jinou volbu. Nová spalovací auta prostě nebudou (výrobci nebudou schopni plnit nařízené emisní limity) a staré spalováky budou postupně uregulovány k smrti. Osobně si ale myslím, že budeme mít brzo úplně jiné starosti a budeme se slzou v oku vzpomínat, jak jsme řešili krávovinky jako je typ pohonu aut :-(

0/0
15.9.2017 12:09

M82a29r48e39k 65K76u22m14p79r21e63c36h75t 6159887668912

Zase gazík. Pořád nechápu kde se bere tolik myslivců. Kdyby raději oprášili Vision C jedinou skutečně pěknou škodovku.

+5/−2
12.9.2017 14:12

M73i64r18e34k 93Z29á97v96o56d80n46ý 7812407410388

Proč každý relativně pěkný auto je najednou ošklivý, když se z něj někdo pokusí udělat SUV :o)

+3/0
12.9.2017 14:00

M16a33r39t90i12n 70Z26l33á47m29a30l 2758538507431

A nemohli tu fotku el. škodovky udělat ještě z větší blízky??

+1/−1
12.9.2017 13:57

V84í15t 80K50o67u56b54a 6116870104498

Tak elektrickou budoucnost bez řidiče si rád odpustím. Když jsme pod vlivem, zavolám si tágo a když ne, tak si to rád odkočíruju sám. A ty zásuvky ať si strčí do zadele, kdyby to někdo myslel vážně, tase se již dávno elektrifikují ulice a auta ve městech mohou jezdit zcela na elektřinu bez baterií a hromady chemického svinstva, které je k tomu potřeba.

+2/−2
12.9.2017 13:36

P42a18v94e74l 32M48a78t35o29u51š74e97k 4648300564

Na samostatné řízení pod dohledem kašlu. Dokud u toho musím být, chci řídit sám a pak ať je z plně autonomního auta naopak lůžkový vůz, kde budu čumět na televizi a nic víc neřešit.

0/0
12.9.2017 13:34

A41l70e14š 73V53í54t55e22k 2945412117891

Všude samej elektromobil, ale to hlavní, baterie s větší kapacitou a větším počtem nabíjecích cyklů, a zároveň čistý spolehlivý zdroj el. energie, obojí je v nedohlednu.

+2/−1
12.9.2017 13:33

D72a81n61i32e50l 90K61r38o18n37e71r 7964804956287

Vcera jsem koukal na nejake srovnavaci testy SUV a Kodiaq prekvapive bodoval. Co bylo ale zajimavejsi, ze negativni ohlasy pod clankem byly zejmena od Cechu. Bylo tam pres 300 komentaru, z toho negativne pro Kodiaq vyznelo mene nez 10% tj cca 25 a z toho asi 15 bylo od Cechu...to mi prijde docela zvlastni...

+11/0
12.9.2017 13:14

L31u91d20ě16k 25N29ě21m24e82c 5965241552934

Tak se s tím zkuste smířit, že Češi budou remcat pořád na to, co je tady špatný.

0/0
12.9.2017 14:56

L85a95d10i43s30l58a16v 53K67a29l34o17u12s 7915486131970

No já viděl před týdnem na ulici nějakou Škodu Kardiaq , vypadalo to úplně stejně, jako to na obrázku. ;-D

+3/−2
12.9.2017 12:31

P91a57v36e34l 30Š84ť34a84s70t60n66ý 7770359365447

Mám rád lidi, co se svojí blbosti umí zasmát.

0/−1
12.9.2017 14:27

M66a52r22t36i38n 76K32ř88í74ž 9623712850987

Podle toho humbuku, co se kolem této škodovky strhl, bych čekal, že jezdí na vodu, vyrábí kyslík a současně asfaltuje poškozené silnice. A ejhle - jenom zase další SUV, stejné jako desítky dalších.

+13/0
12.9.2017 12:27

O23n37d71ř21e83j 89L31i97š67k60a 3740252194446

To už je druhá generace Karoqu? Ta patrně první byla představena 18. května ve Stockholmu :-P

+7/0
12.9.2017 12:23

D86a54v85i89d 92V96o71b44o48r36n75i69k 7392690673619

Predjizdela me na dalnici a nerozeznal bych ji od Kodiaqa, ale co me zaujalo byl hnusnej zadek/kufr .. serednejsi jak u Kodiaqa ... no rekl bych ze celkove to je rozdil asi jako rapid a oktavka

+3/−4
12.9.2017 12:22

A71l57o98i34s 71J43i88n54d92r44a 9140464987905

Karoq = Tiguan = Ateca

+8/0
12.9.2017 12:18

A46l21o28i41s 44J43i87n71d77r87a 9360774877455

Krabicove auto, neco jako krabicove mleko....... najdi deset rozdilu ;-D

+5/0
12.9.2017 12:20

J44a24k60u61b 39M15e88l26í26š83e72k 6536655402956

Karoq = Ateca platí. Tiguan je větší.

+1/−1
12.9.2017 12:30

R58o91m35a44n 57P88o64l50á96č34e33k 5736989785

Ale nebyl ne? Tiguan byl vždy Yeti a Tuareg byl vlastně Kodiaq...

0/0
12.9.2017 14:27

A40n55t78o72n62í37n 16S41v89o46b15o86d78a 3974233309272

Tiguan je bratr od Passatu :-), stejně je Yeti spojený s Octavií

0/0
12.9.2017 15:48
Foto

Z74b49y29n51ě55k 68B69a16r37t43h 2550270337592

Přesně ve 12:00 ;-D

0/0
12.9.2017 12:18

T25o95m59á24š 95C40h16r30a25s10t61n21ý 2821884561893

Volvo XC60 je jen jedno. Skoda ze si to Skoda nepripustila a radsi nesla svou unikatni cestou designu

+1/0
12.9.2017 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.