- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč má auto "zaslepenej chladič" když za ním žádnej moto není?
Protože jak jsem nedávno četl, tak nějaká EUsměrnice nařizuje vysoký čumák auta kvůli ochraně chodců. Poprvé jsem se s touto informací setkal u nového Citroenu, ale jak si všímám dalších aut, tak fakt výrobce aut k tomu donutili. Zkosený čumák je prej z nějakého důvodu strašně nebezpečnej.
Ten důvod je jasný - náraz směřující do oblasti stehen a kyčlí snižuje riziko fatálního úrazu hlavy. nízký čumák chodci podrazí nohy a ten nekontrolovaně padá na kapotu a hlavou naráží do oblasti sloupků a čelního skla. Vysoký čumák chodce odhazuje vpřed.
fotka E-visionu je fakt luxusni, fotograf mel asi dobrej matros ... bejt majitel skodovky, tak jsem nadsenej :)
Kdo tam vymýšlí tyhle přitroublý názvy?
At se zameri na elektromobily s ceskymi baterkami .... s ridicem jeste nejakou dobu vydrzime ..
No, je to hnusný, a navíc elektro. K čemu to je?
Nechápu, proč musíme předstírat, že elektroauta jsou to pravý ořechový. když každý ví, že v tom budoucnost automobilismu není.
Mě by jen zajímalo, jak v té "elektrické budoucnosti" budeme nabíjet. Protože počet lidí kteří mají k dispozici RD s garáží není moc velký, a ten zbytek prostě nemá jak. Pokud máte v garáži 230V/16 A, znamená to 3,7 kWh, tzn. 4-6,75 hodin v závislosti na "spotřebě" elektromobilu při zanedbání ztrát na 100 km dojezd. To teoreticky sice stačí, ale jednak třeba garáže u nás u domu nemají ani těch 16 A, navíc mám podezření že kdyby zkusili dobíjet všichni naráz, stejně by vyletěl jistič.
A ono se to moc zlepšovat nebude, protože efektivita elektromobilu se nemá moc kam posunout. Pro lidi z paneláku je tohle samozřejmě passé, ti nemají dobíjet kde, a ani dobíjet mít nebudou.
A to neni vsechno. Dalsi problem je, ze tu dodatecnou zatez neunesne prenosova soustava. Pokud by vsichni meli mit auta pouze na baterky, bude nutne prenosou soustavu brutalne posilit, a to bude stat stovky miliard, a navic proti budovani novych vedeni vysokeho napeti budou samozrejme protestovat ekoteroriste. Elektrina se neda rozvazet cisternama, jako palivo.
A dalsi problem samozrejme je, ze tu elektrinu bude nutne nekde vyrabet.
Většinou se stává, že v konceptu /prototypu, nebo následně na výstavě to auto vypadá skvěle a pak z toho vyleze reálně tuctovka. Tohle vypadá tuctově už na výstavě, tak se trochu děsím...
šqoda karoq, kodiaq, rapiq, oqtavia, qabia, citiqo
co maj furt f tý boleslavi s tím nepoužitelným písmenem, co se tak blbě píše a eště hůř čte...
To Q je spojený s tím í kvé, simply klevr.
To nebude fungovat. Je to totiž politický projekt protlačovaný shora. Vše co se doposud ujalo přišlo zdola, rozšířilo se to, protože to lidé chtěli a byli ochotní za to platit. Můžeme začít žárovkami, prvními auty a skončit třeba internetem.
sorry, ale první auta si kupovali lide zdola? tomu neverim ... zacinali bohaci, stejne jako dnes s elektřinou ...
Zase gazík. Pořád nechápu kde se bere tolik myslivců. Kdyby raději oprášili Vision C jedinou skutečně pěknou škodovku.