Diskuse k článku

Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím vším se umí srovnat jeho Acar. Náklaďák na baterky, který se s cenou musí vejít do deseti tisíc eur, tedy necelých 270 tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š95t46ě76p96á40n 54H78r76d74e37k 3770330865473

ta ještě to a pak budem jezdit za 40 kč-stačí čína

0/0
17.9.2017 20:31

J50a44n 70M66a89c64h44á44č 3777806813132

"Z běžné zásuvky se naplní za sedm hodin." Slovenský inženýr by měl o ,,běžných" afrických zásuvkách vědět,že jsou asi tak běžné,jako zásuvky v cigánských ghetech u Michalovců.

0/0
15.9.2017 22:55

P93e95t62r 21H66á21j61e78k 4110522621254

Mě se líbí ten plynulý přechod palubní desky do venkovního prostoru. Odhaduju, že kvůli ceně bude z tvrdého plastu. Co na ni odložíte sev první zatáčce odstěhuje ven.

Takže máte v autě pořád uklizeno, dobrá vychytávka...

0/0
15.9.2017 13:45
Foto

J13a35n 85Z21á18h76r42a81d10n68í29k 1361593500645

afrika je zaplavená autami, a on tam chce dodávať elektromobily? veď tak ani elektrinu nemajú všade, ako ich budú dobíjať! palicami???;-D;-D;-D

0/0
14.9.2017 12:56

K71a36r27e64l 94N92o46v58á25k 8644171250256

Elektromobil pro Afriku? To asi nemyslí ty části, kde pokud vůbec elektriku mají, tak ji pouštějí elektriku na pár hodin denně, že? :D Inženýr měl nejdřív do té Afriky zajet a pobejt a až pak vymejšlet, čím by jí prospěl.

Z jiného úhlu pohledu je to ale geniální, má to potenciál čerpat dotace, dary a sponzoring hned z několika oblastí a organizací. :D

+2/0
14.9.2017 5:37

M54a84r94e86k 29J66a40n13e52č35k67a 1447986803431

Raketový inženýr očividně nedomyslel jednu podstatnou maličkost a to, že zrovna Afrika nepatří mezi země se všudypřítomným zdrojem el. energie, i když se nám článek snaží namluvit, jak se tam masivně zavádí dostupnost el. energie. K tomu směšný dojezd 80km v Africe, která je poněkud větší než domovina pana inženýra, navíc v zemi s cestami v podobě vyjetých kolejí ve hlíně. Ta cena 270 000kč je pro chudobné Afričany také zcela mimo. Mnohem rozumnější a levnější je tam dát nějaký velmi jednoduchý spalovací motor s minimem součástí. Li-ion baterie v Africe budou mít také velmi rády místní vysoké teploty. Holt ale nejsem raketový inženýr, tak tomu nemohu rozumět :-P

+2/0
14.9.2017 3:08

J73i68ř13í 69N12e48u35m60e45i57s68t77e54r 2202305133921

Jak je to s tou elektřinou, a nejenom s ní, v Africe, ukazuje výborný dokument Pod sluncem tma. Ale ze Spiše se to může zdát jako dobrý nápad.

+1/0
13.9.2017 23:55

P60a86v95e14l 81J10e68ř29á46b21e46k 7681822654237

Schází ebenitová tyč a ocas z hyeny

+1/0
14.9.2017 0:24
Foto

J59a72r88o22s93l15a75v 89T93i48c47h27y 9505221306825

Obavam se ze podobnych vozitek uz je na trhu vice a jsou levnejsi.

Mlademu inzenyrovi preji hodne stesti, ale nevypada to zrovna moc ruzove.

0/0
13.9.2017 23:51

J48ú42l16i57u12s 76M60i73k10u83l33a 9898125652770

Európski sociálni inžinieri posadili Afriku do gumových člnov.

+4/−1
13.9.2017 22:44

J79ú44l19i15u64s 96M36i97k27u70l92a 9568665632580

Som to nedopísal lebo mobil sa vybil... Takže Afričania potrebujú lacné gumené člny a nie drahé vozítka. Ale chalanisko sa teda snažil, to hej !

+1/0
14.9.2017 6:16

J55o98s63e71f 14N62o34v63á45k 2972989883389

Čluny na baterky :-)

+1/0
14.9.2017 9:06

P24e72t34r 26S68o12k18o45l 8572321557501

To co vymyslel, úmysly i to co dělá pro rozšíření té myšlenky je naprosto chvályhodný a obdivuhodný čin. Bohužel podle mne realizovaný na úplně špatném místě v úplně špatném čase. Je to jako pomáhat kobylkám rychleji létat.

0/0
13.9.2017 22:41

J24i45ř63í 54O19s96i24n53a 5847682272975

To nestačí Toyoty s kulometem?

+3/0
13.9.2017 22:06

P13e52t26r 97S20u15c74h68ý 1648839534456

kdo by dával kulomet na auto s takovým dojezdem a rychlosti? Toto je myslím typicky užitkové. Problém vidím v ceně.... za ty peníze se dají sehnat mnohem lepší auta (i když složitější na udrzbu) ... ale dát tolik peněz za takové vozítko by mě ani nenapadlo

0/0
13.9.2017 22:39

D76a87n64i55e22l 97K75r17a31u88s 1264700189361

Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku.

To tam jako nemají dost svých inženýrů, že jim musí pomáhat bílý muž ? Není to rasistické ?

+11/−1
13.9.2017 19:57

M11a83r45i52o 12T95r73n31k73a 6520143968390

To vies ked su vsetci inzinieri v europe a nemecku. Tak to musi ten biely vychodniar urobit za nich :-)

+3/0
13.9.2017 22:47

J81i62ř90í 65K69o98c86u66r54e50k 6125544185608

Obávám se, že benzínový Bajaj vyrobený v Indii s cenou kolem 3.000 USD bude mnohem výhodnější. Osvědčilo se to všude možně po světě.

Stačí vyrábět korby v Africe, pak se jich do lodního kontejneru naskládá klidně 20 kusů.

+2/0
13.9.2017 18:31

J95i19ř85í 80K17o70c18u31r39e25k 6625864785248

Na litr benzínu to má ujet cca 25km, kdyby to v terénu ujelo o třetinu míň, furt dobré. Benzín není drahý, jen je hodně zdaněný.

A pokud jde o ekologii: Co udělá afričan s mrtvou baterií, až nepůjde nabít?

+4/0
13.9.2017 18:37

M13i45c59h57a81l 26N22a26j64m28a27n 7839513816590

Elektromobil pro afriku? A cena 10 tis. Eur? To nema sanci na uspech.

+2/0
13.9.2017 18:08

J81a90k44u50b 10F64e44i91f44a42r 7889189516479

Solidní utopie;-D

+3/0
13.9.2017 17:41

J37a78n 89D83u83d31e93k 2920292377953

Já věřím, že tento člověk bude přínosný celému lidstu. Doufám, že bude aktivně pracovat na svém projektu, i když jsou zde negativní reakce. Protože to co dělá je neuvěřitelně pozitivní a zcela správné. Děkuji za lidi jako je on.

+4/0
13.9.2017 15:47

I44v40a89n 67M96a65r88e58k 6494478802

Vynalézá vynalezené. . . . . . . . Stačí okopírovat ještěrky které se zhusta objevují ve všech větších žel, stanicích. R^

0/−1
13.9.2017 15:08
Foto

P22e86t23r 79P20r10o27c68h73á73z74k87a 3852376432984

Moc nadějí tomu projektu nedávám. Cena je relativně vysoká, konkurence od Tata je levnější. Elektromobil v Africe kde je elektrická energie opravdu vzácnost je nesmysl. Plechovku benzínu seženou daleko snadněji. Co se týká bezpečnosti tak patrně nikde v jinde a možná ani v té Africe to neotipují. Osel je pro ně daleko výhodnější. Když chce prorazit tak ať vyrábí vozíky za osla, to možná půjde na odbyt.

+7/0
13.9.2017 14:54

J29a87n 66D61u62d47e16k 2690742757933

Dejte lidem naději. Můžete na věci nahlížet negativně, ale je to spíše jen Váš postoj k životu. Ten člověk se snaží, tak mu přejme.

+6/0
13.9.2017 15:46
Foto

P77e53t40r 68P14r65o25c90h75á14z72k30a 3752346552624

Snaží se vydělat, to je asi tak všechno. Je nadšenec do elektromobility a snaží se ji vnutit i tam, kde jsou rádi za jednu ledku poháněnou ručním dynamem.:-(

+1/−2
13.9.2017 18:53

H30o55n53z61a 34T96a45r 3109902864842

Připomněl jste mi jedu TV Reportáž, kde Africký zemědělec komentoval pomoc rozvojovým zemím.

( Dali nám benzínem poháněné čerpadlo. K čemu nám to bude když palivo pro jeho pohon je pro nás příliš nálkadné . Solárním panelem poháněné elektrické čerpadlo by nám pomohlo mnohem mnohem více )

V odlehlých vesnicích můžou mít díky FV panelům více el. energie nez benzínu ,

Vysoká Nákupní cena eleketromobiů bude ale mnohem větší překážkou .

https://www.youtube.com/results?search_query=alternative+energy+sources+in+Africa

+1/0
13.9.2017 20:05
Foto

P42e15t26r 48P13r25o31c73h38á14z69k19a 3722946612384

S tím celkem souhlasím. Jenže to chce nejdříve budovat solární elektrárny, nebo alespoň nějakou jednoduchou , která bude schopná dobíjet akumulátory aby vůbec měli nějakou elektrickou energii a pak teprve dodávat elektromobily. Na spoustě míst řeší problém s vodou, nemají studny a tím pádem ani pořádnou hygienu a od toho se odvíjí spousta dalších věcí. Pro ně je skutečně nejpřijatelnějším motorem zatím ten zvířecí, který se snadněji uživí a zastane možná i více práce. Leč i obyčejný osel je tam už obrovský majetek.

0/0
14.9.2017 16:21

T36o98m 21F42r16u98t27h 5602269238511

"Jenže v Africe se proinvestovalo 110 miliard euro" :D i kdyby to bylo 100 x tolik tak jsou to vyhozené peníze, připomnělo mi to film Pod sluncem tma - tento dokument doporučuji aby člověk v Evropě pochopil co s těmi proinvestovanými miliardami asi tak stane.

+4/0
13.9.2017 14:48

T96o42m 52F48r81u28t32h 5192739378111

nedá mi to a dám sem link na trailer, obzvlášť konec je velmi dobrý :)

https://www.youtube.com/watch?v=4z6ScPq7DuQ

+1/0
13.9.2017 14:56

J56i98ř12í 94N50e92u21m81e58i10s94t70e46r 2872585803841

Vzpomněl jsem si na to také. Smutné, ale poučné.

0/0
13.9.2017 23:56

H25o54r10s34t 60B28r88a30u88n 8323501852623

Nice joke.

0/0
13.9.2017 14:19

R33o37b78e10r19t 46M64a16t15u77l67a 8237559356955

dojezd 80km? Reálně po polní cestě s nákladem tak 10 takže to nedojede ani do sousední vesnice

+1/0
13.9.2017 14:18

J63o88s10e43f 16Š63o73l13t49e38s 8194818160283

S 20 kWh baterií a rychlostí do 60 km/h dojede těch 80 km. Jel jste někdy elektromobilem, že tu říkáte podobné nesmysly?

+1/−3
13.9.2017 14:21
Foto

P51e34t28r 38P75r67o91c46h78á22z25k77a 3192766422214

Jel jste někdy s elektromobilem v terénu?:-)

+2/0
13.9.2017 14:50

J15o92s92e65f 98Š31o17l78t97e55s 8304878500893

A vy? S RAV4 EV jsou zkušenosti s jízdou elektromobilem v terénu. Skutečný dojezd se snižuje, tedy z cca 120 km na 80 km.

+1/0
13.9.2017 15:12
Foto

P36e40t46r 64P80r58o38c46h87á43z58k84a 3762846652964

Denně jezdím s terénním autem na naftu v různém terénu a vím, jak je to náročné na výkon na spotřebu a také na provedení. Je mi jasné, že to monstrum s relativně malým výkonem toho moc v terénu nezvládne.

0/0
13.9.2017 18:54

J86o40s90e43f 44N26o25v16á95k 2442549293819

Ale třeba se na to povede sosnout nějaké dotace :-)EU

+2/0
13.9.2017 15:02

K55a78r51e56l 51V80a78c22h38u27t 9133732279593

Jenže: Evropan s tím projíždí louže krásně decentně, pomaloučku... zatímco Afričané s tím budou nejspíš jezdit, jako kdyby jeli DAKAR! ;-)

+1/0
13.9.2017 13:50

J43o79s32e46f 51Š81o20l24t38e53s 8154728210343

Jojo, Dakar rychlostí 60 km/h.

0/0
13.9.2017 14:21

J49a30n 35J39e56l90í18n90e12k 8423955152526

No já nevím, Tata prodává své dodávky Magic a Venture od 130 000Kč. Kroutící moment má ta nejhorší varianta Magic 38Nm a venture 135Nm. Navíc má třeba ABS a je pochopitelně kapotovaná. Tata ACE, taková typická dodávka je cca za 150 000Kč. Za 250 000 pak nabízí Tata SFC, ale to už má 300Nm a uveze 5 tun. Podle mě pán jede na elektro vlně.

+12/0
13.9.2017 13:31

J67o69s37e27f 26N84o82v44á82k 2582929713189

S takovým výkonem to fakt uveze sebe, řidiče a tunu nákladu po rozbitých cestách? No možná je zpřevodováno "na sílu" jako redukce v běžném offroadu.

0/0
13.9.2017 13:14

J66o27s35e45f 83Š40o56l39t91e13s 8874558810183

Určitě je to zpřevodováno na sílu. Při max. rychlosti 60 km/h to jinak ani nejde.

0/0
13.9.2017 14:22

J67i41ř47í 35K41o97c24u50r86e20k 6365294895758

Elektromotor má zátah od nulových otáček. Jinak by se elektrická lokomotiva ani nerozjela, když má jediný pevný převod pro rychlosti 0 až 200 km/h.

+1/0
13.9.2017 18:12

Najdete na iDNES.cz