Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím vším se umí srovnat jeho Acar. Náklaďák na baterky, který se s cenou musí vejít do deseti tisíc eur, tedy necelých 270 tisíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š62t91ě34p37á81n 74H72r75d15e22k 3180190485213

ta ještě to a pak budem jezdit za 40 kč-stačí čína

0/0
17.9.2017 20:31

J91a15n 28M48a62c10h24á38č 3437956743752

"Z běžné zásuvky se naplní za sedm hodin." Slovenský inženýr by měl o ,,běžných" afrických zásuvkách vědět,že jsou asi tak běžné,jako zásuvky v cigánských ghetech u Michalovců.

0/0
15.9.2017 22:55

P16e40t83r 20H69á88j89e96k 4290222391474

Mě se líbí ten plynulý přechod palubní desky do venkovního prostoru. Odhaduju, že kvůli ceně bude z tvrdého plastu. Co na ni odložíte sev první zatáčce odstěhuje ven.

Takže máte v autě pořád uklizeno, dobrá vychytávka...

0/0
15.9.2017 13:45
Foto

J41a75n 40Z12á52h29r89a59d24n36í33k 1291593770135

afrika je zaplavená autami, a on tam chce dodávať elektromobily? veď tak ani elektrinu nemajú všade, ako ich budú dobíjať! palicami???;-D;-D;-D

0/0
14.9.2017 12:56

K36a51r34e57l 37N62o16v67á41k 8914931510286

Elektromobil pro Afriku? To asi nemyslí ty části, kde pokud vůbec elektriku mají, tak ji pouštějí elektriku na pár hodin denně, že? :D Inženýr měl nejdřív do té Afriky zajet a pobejt a až pak vymejšlet, čím by jí prospěl.

Z jiného úhlu pohledu je to ale geniální, má to potenciál čerpat dotace, dary a sponzoring hned z několika oblastí a organizací. :D

+2/0
14.9.2017 5:37

M28a51r91e78k 74J80a16n86e69č21k85a 1237156253611

Raketový inženýr očividně nedomyslel jednu podstatnou maličkost a to, že zrovna Afrika nepatří mezi země se všudypřítomným zdrojem el. energie, i když se nám článek snaží namluvit, jak se tam masivně zavádí dostupnost el. energie. K tomu směšný dojezd 80km v Africe, která je poněkud větší než domovina pana inženýra, navíc v zemi s cestami v podobě vyjetých kolejí ve hlíně. Ta cena 270 000kč je pro chudobné Afričany také zcela mimo. Mnohem rozumnější a levnější je tam dát nějaký velmi jednoduchý spalovací motor s minimem součástí. Li-ion baterie v Africe budou mít také velmi rády místní vysoké teploty. Holt ale nejsem raketový inženýr, tak tomu nemohu rozumět :-P

+2/0
14.9.2017 3:08

J79i17ř64í 60N91e84u62m54e93i63s11t83e35r 2172975203571

Jak je to s tou elektřinou, a nejenom s ní, v Africe, ukazuje výborný dokument Pod sluncem tma. Ale ze Spiše se to může zdát jako dobrý nápad.

+1/0
13.9.2017 23:55

P77a71v40e72l 43J53e53ř77á71b26e65k 7391472434327

Schází ebenitová tyč a ocas z hyeny

+1/0
14.9.2017 0:24
Foto

J46a53r87o34s36l42a59v 42T64i95c96h25y 9735951796785

Obavam se ze podobnych vozitek uz je na trhu vice a jsou levnejsi.

Mlademu inzenyrovi preji hodne stesti, ale nevypada to zrovna moc ruzove.

0/0
13.9.2017 23:51

J70ú11l38i45u43s 84M87i45k63u20l81a 9308685952250

Európski sociálni inžinieri posadili Afriku do gumových člnov.

+4/−1
13.9.2017 22:44

J56ú30l78i47u81s 29M73i82k25u27l38a 9748755452380

Som to nedopísal lebo mobil sa vybil... Takže Afričania potrebujú lacné gumené člny a nie drahé vozítka. Ale chalanisko sa teda snažil, to hej !

+1/0
14.9.2017 6:16

J79o80s90e46f 94N38o19v96á87k 2612649513699

Čluny na baterky :-)

+1/0
14.9.2017 9:06

P26e59t38r 73S67o80k50o93l 8932581977591

To co vymyslel, úmysly i to co dělá pro rozšíření té myšlenky je naprosto chvályhodný a obdivuhodný čin. Bohužel podle mne realizovaný na úplně špatném místě v úplně špatném čase. Je to jako pomáhat kobylkám rychleji létat.

0/0
13.9.2017 22:41

J96i27ř22í 27O15s19i22n10a 5357402112385

To nestačí Toyoty s kulometem?

+3/0
13.9.2017 22:06

P31e11t86r 47S32u90c84h26ý 1768139664646

kdo by dával kulomet na auto s takovým dojezdem a rychlosti? Toto je myslím typicky užitkové. Problém vidím v ceně.... za ty peníze se dají sehnat mnohem lepší auta (i když složitější na udrzbu) ... ale dát tolik peněz za takové vozítko by mě ani nenapadlo

0/0
13.9.2017 22:39

D87a63n16i94e94l 43K84r32a91u86s 1974200959781

Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku.

To tam jako nemají dost svých inženýrů, že jim musí pomáhat bílý muž ? Není to rasistické ?

+11/−1
13.9.2017 19:57

M81a51r52i51o 44T84r58n10k52a 6660923128710

To vies ked su vsetci inzinieri v europe a nemecku. Tak to musi ten biely vychodniar urobit za nich :-)

+3/0
13.9.2017 22:47

J13i72ř81í 81K92o59c57u38r51e13k 6275154915558

Obávám se, že benzínový Bajaj vyrobený v Indii s cenou kolem 3.000 USD bude mnohem výhodnější. Osvědčilo se to všude možně po světě.

Stačí vyrábět korby v Africe, pak se jich do lodního kontejneru naskládá klidně 20 kusů.

+2/0
13.9.2017 18:31

J77i45ř43í 13K75o51c52u18r43e72k 6355684815168

Na litr benzínu to má ujet cca 25km, kdyby to v terénu ujelo o třetinu míň, furt dobré. Benzín není drahý, jen je hodně zdaněný.

A pokud jde o ekologii: Co udělá afričan s mrtvou baterií, až nepůjde nabít?

+4/0
13.9.2017 18:37
Foto

M87i20c49h11a92l 71N81a58j20m14a14n 7599483496400

Elektromobil pro afriku? A cena 10 tis. Eur? To nema sanci na uspech.

+2/0
13.9.2017 18:08

J48a35k46u52b 38F79e63i18f62a27r 7599289936399

Solidní utopie;-D

+3/0
13.9.2017 17:41

J18a56n 34D77u51d50e40k 2630252217293

Já věřím, že tento člověk bude přínosný celému lidstu. Doufám, že bude aktivně pracovat na svém projektu, i když jsou zde negativní reakce. Protože to co dělá je neuvěřitelně pozitivní a zcela správné. Děkuji za lidi jako je on.

+4/0
13.9.2017 15:47

I72v29a35n 39M97a25r12e13k 6774948472

Vynalézá vynalezené. . . . . . . . Stačí okopírovat ještěrky které se zhusta objevují ve všech větších žel, stanicích. R^

0/−1
13.9.2017 15:08
Foto

P87e25t52r 35P34r12o85c83h42á52z87k29a 3122566792814

Moc nadějí tomu projektu nedávám. Cena je relativně vysoká, konkurence od Tata je levnější. Elektromobil v Africe kde je elektrická energie opravdu vzácnost je nesmysl. Plechovku benzínu seženou daleko snadněji. Co se týká bezpečnosti tak patrně nikde v jinde a možná ani v té Africe to neotipují. Osel je pro ně daleko výhodnější. Když chce prorazit tak ať vyrábí vozíky za osla, to možná půjde na odbyt.

+7/0
13.9.2017 14:54

J96a98n 98D83u19d34e32k 2650602377783

Dejte lidem naději. Můžete na věci nahlížet negativně, ale je to spíše jen Váš postoj k životu. Ten člověk se snaží, tak mu přejme.

+6/0
13.9.2017 15:46
Foto

P64e11t56r 25P26r44o70c67h18á34z25k25a 3382776412784

Snaží se vydělat, to je asi tak všechno. Je nadšenec do elektromobility a snaží se ji vnutit i tam, kde jsou rádi za jednu ledku poháněnou ručním dynamem.:-(

+1/−2
13.9.2017 18:53

H76o84n98z33a 81T28a43r 3159132774202

Připomněl jste mi jedu TV Reportáž, kde Africký zemědělec komentoval pomoc rozvojovým zemím.

( Dali nám benzínem poháněné čerpadlo. K čemu nám to bude když palivo pro jeho pohon je pro nás příliš nálkadné . Solárním panelem poháněné elektrické čerpadlo by nám pomohlo mnohem mnohem více )

V odlehlých vesnicích můžou mít díky FV panelům více el. energie nez benzínu ,

Vysoká Nákupní cena eleketromobiů bude ale mnohem větší překážkou .

https://www.youtube.com/results?search_query=alternative+energy+sources+in+Africa

+1/0
13.9.2017 20:05
Foto

P37e63t91r 86P73r95o33c31h81á84z37k71a 3842416882704

S tím celkem souhlasím. Jenže to chce nejdříve budovat solární elektrárny, nebo alespoň nějakou jednoduchou , která bude schopná dobíjet akumulátory aby vůbec měli nějakou elektrickou energii a pak teprve dodávat elektromobily. Na spoustě míst řeší problém s vodou, nemají studny a tím pádem ani pořádnou hygienu a od toho se odvíjí spousta dalších věcí. Pro ně je skutečně nejpřijatelnějším motorem zatím ten zvířecí, který se snadněji uživí a zastane možná i více práce. Leč i obyčejný osel je tam už obrovský majetek.

0/0
14.9.2017 16:21

T56o80m 83F69r16u76t54h 5552799618141

"Jenže v Africe se proinvestovalo 110 miliard euro" :D i kdyby to bylo 100 x tolik tak jsou to vyhozené peníze, připomnělo mi to film Pod sluncem tma - tento dokument doporučuji aby člověk v Evropě pochopil co s těmi proinvestovanými miliardami asi tak stane.

+4/0
13.9.2017 14:48

T95o45m 66F51r21u47t33h 5422149268471

nedá mi to a dám sem link na trailer, obzvlášť konec je velmi dobrý :)

https://www.youtube.com/watch?v=4z6ScPq7DuQ

+1/0
13.9.2017 14:56

J51i28ř15í 55N58e93u48m23e24i91s92t57e85r 2342285183131

Vzpomněl jsem si na to také. Smutné, ale poučné.

0/0
13.9.2017 23:56

H60o19r46s17t 22B91r36a84u25n 8423251332603

Nice joke.

0/0
13.9.2017 14:19

R97o83b54e19r38t 64M64a59t27u59l17a 8657469226125

dojezd 80km? Reálně po polní cestě s nákladem tak 10 takže to nedojede ani do sousední vesnice

+1/0
13.9.2017 14:18

J87o79s27e91f 38Š29o81l94t78e39s 8394368780703

S 20 kWh baterií a rychlostí do 60 km/h dojede těch 80 km. Jel jste někdy elektromobilem, že tu říkáte podobné nesmysly?

+1/−3
13.9.2017 14:21
Foto

P43e60t32r 88P63r92o18c12h76á94z63k53a 3532426582384

Jel jste někdy s elektromobilem v terénu?:-)

+2/0
13.9.2017 14:50

J50o74s78e33f 96Š44o25l32t93e40s 8264888740783

A vy? S RAV4 EV jsou zkušenosti s jízdou elektromobilem v terénu. Skutečný dojezd se snižuje, tedy z cca 120 km na 80 km.

+1/0
13.9.2017 15:12
Foto

P98e38t85r 88P83r97o83c75h82á29z93k84a 3132326382844

Denně jezdím s terénním autem na naftu v různém terénu a vím, jak je to náročné na výkon na spotřebu a také na provedení. Je mi jasné, že to monstrum s relativně malým výkonem toho moc v terénu nezvládne.

0/0
13.9.2017 18:54

J75o49s45e50f 88N63o56v54á72k 2982459983939

Ale třeba se na to povede sosnout nějaké dotace :-)EU

+2/0
13.9.2017 15:02

K32a75r28e37l 96V94a35c66h64u57t 9593532739913

Jenže: Evropan s tím projíždí louže krásně decentně, pomaloučku... zatímco Afričané s tím budou nejspíš jezdit, jako kdyby jeli DAKAR! ;-)

+1/0
13.9.2017 13:50

J59o39s21e40f 92Š93o18l63t76e53s 8344898440803

Jojo, Dakar rychlostí 60 km/h.

0/0
13.9.2017 14:21

J40a25n 83J62e84l81í59n52e74k 8573165362136

No já nevím, Tata prodává své dodávky Magic a Venture od 130 000Kč. Kroutící moment má ta nejhorší varianta Magic 38Nm a venture 135Nm. Navíc má třeba ABS a je pochopitelně kapotovaná. Tata ACE, taková typická dodávka je cca za 150 000Kč. Za 250 000 pak nabízí Tata SFC, ale to už má 300Nm a uveze 5 tun. Podle mě pán jede na elektro vlně.

+12/0
13.9.2017 13:31

J27o21s90e85f 95N24o71v96á24k 2612679523159

S takovým výkonem to fakt uveze sebe, řidiče a tunu nákladu po rozbitých cestách? No možná je zpřevodováno "na sílu" jako redukce v běžném offroadu.

0/0
13.9.2017 13:14

J84o67s98e74f 13Š16o59l53t36e48s 8734968680913

Určitě je to zpřevodováno na sílu. Při max. rychlosti 60 km/h to jinak ani nejde.

0/0
13.9.2017 14:22

J41i17ř64í 63K34o65c89u90r52e85k 6665384755728

Elektromotor má zátah od nulových otáček. Jinak by se elektrická lokomotiva ani nerozjela, když má jediný pevný převod pro rychlosti 0 až 200 km/h.

+1/0
13.9.2017 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.