Diskuse k článku

Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň v maximální možné míře respektuje předchůdce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o62s65e75f 94B47a40b81k40a 3610609752487

Ta přední maska je spíše krajkovou dečkou na stolek, úděsnéRv

0/0
24.9.2017 7:19

D50a76v12i41d 38H63o56l31m28a82n 5724100537

Hloupý autor, hloupý příspěvek...

+1/0
16.9.2017 13:41

J73o67s32e74f 65V51y71s20k94o10c90i65l 7433620789

Ale proc to teda pisete?

0/0
19.9.2017 22:03

D11a98v69i46d 86H47o96l29m98a27n 5534160577

Byla to reakce na naprosto hloupý příspěvek, ale nevím proč to skočilo sem jako nový příspěvek (?) Hledat ho ale již nebudu....

0/0
20.9.2017 5:12
Foto

D68a25v33i11d 28J73a29n56i18k 5396186865174

Vnitrek /klima, navi,.../ a zadni svetla kompletni kopie Renegade. Ale musim uznat, ze vypada trosku lepe nez predchozi generace.

+1/0
15.9.2017 10:11

M26i74l21a60n 69M28a68j56e39r61č49í20k 1310520744966

A proč nevyužít něco, co se osvědčilo u starší (roky vyzkoušené) verzi jiného koncernového auta stejného druhu ?

1.) Osvědčené/vyzkoušené/bez vad není moudré "házet do koše"!

2.) Zaplacení vývoje něčeho již dosavadním prodejem předchozí/starší verze "novátorštějšího dražšího příbuzného" právě dokáže zlevnit náklady a pak možnost finální ceny "masovějšího levnějšího výrobku" !!

A Duster "staví" právě na uvedeném, jeho zákazníci to vědí a vyhovuje jim to.

Uvědomujete si, že vozidla a zejména jejich motory z 90 let vydrží 500t i 1miloón kilometrů, ale ty současná s nejmodernějšími motory mají (dle mechaniků, jimž nemám důvod nevěřit) životnost 250-max.30tisícc kilometrů ?

Rozhodně ani já se nechci hrnout do nevyzkoušených "inovátorských pokusů", jejichž nepraktičnost až případná poruchovost mne bude naprost štvát a ještě si budu uvědomovat, že mi pořizovací cenu vozu značně prodražili, potažmo snížili jeho životnost - viz problémy s diesely, které mají s aktuální nutnost výměny drahých součástí v ceně desetitisíců po ujetí pouhých cca 100 000km, což lacinější náklady na palivo násobně překonává a jejich provoz je tím naprosto ekonomicky nevýhodný !!

+5/−1
16.9.2017 18:28

M85i87l27a53n 51M20a76j56e84r17č73í46k 1540980794956

oprava:

"ty současná s nejmodernějšími motory mají (dle mechaniků, jimž nemám důvod nevěřit) životnost 250-max.300tisícc kilometrů"

(max. 300 000km - původně tam bylo chybně 250-max.30t km)

0/0
16.9.2017 18:31

D26u40š39a66n 21P22e20š37e40k 3465189554150

Dobře, že zmizely ty ohavné prolisy u zadních světel, ale přední maska se mi líbila víc u starého Dusteru

+2/0
15.9.2017 10:06

J42o71s44e66f 17V97y18s64k21o19c40i86l 7923170279

Jo jo, zezadu to bylo asi jedno z nejodpornejsich aut ever, jako kdyby to nekdo puvodne neplanoval jako dily pro jedno auto. Naproti tomu predek celkem byl OK / original. Ted zadek o dost lepsi, jenom ta svetla jsou prekombinovana, a ani ne zrovna moc originalni.

0/0
19.9.2017 22:21

P17a90v98e53l 53M75a73z76u52r94e11k 8681564879858

Ve svete, kde existuje Multipla jsem ochoten Dusteru odpustit hodne. ;-D

0/0
23.9.2017 22:58

V40í97t 66H28r53a70d64i89l 2484665171612

Když už pořízujete fotky z mobilu tak si kupte v redakci aspoň pořádnej telefon a k tomu autu... To, že od každé značky ukradete něco co vypadá hezky a dáte to do kupy ještě neznamená, že vyýsledek bude vypadat hezky... Na druhou stranu Dacii potkavam víc a víc, takže asi to auto má místo na trhu, jen platí to samé co u Renault Thalia pozor! držete si odstup, řidič nebude zrovna talent...

+2/−2
15.9.2017 8:43

J59o32s40e58f 55M10i10k96u52l52í11k 8384967516

Je to tak, z 90% se setkávám, že za Thalii si udělat pořádný rozestup, už jsem se dočkal fakt nepříjemných překvapení. I když jednou jsem z Hradce do Prahy potkal nějakého borce v Thalii a jel pořád 150 km/h. Ale to byla spíš vyjímka

0/0
19.9.2017 8:40

D71a89v22i41d 33H41o22l26m18a70n 5404140307

Ne každý, kdo si koupil Thalii je trouba, či NEtalent. Třeba je jen rozumně uvažující pragmatik, který ji koupil jako druhé auto do rodiny, protože ví, že mu CELOpozinkovaná karoserie vydrží 17 let bez děr a na občasné hrkání kolem komína je to naprosto dostačující auto bez všech dnešních vymožeností, které časem působí jen trápení. O jednoduchém a spolehlivém motoru už se snad ani zmiňovat nebudu...

0/0
20.9.2017 4:57

L85i19b33o80r 10M82a20c82h37a85l86e49k 1184335565378

To tedy ten IAA dopadl, kdyz je Dacia nejdulezitejsi premierou. X

+6/0
14.9.2017 22:42

K84a97r66e31l 11D28r63d60a 6514242447

Váhám mezi novým se značkou "Dacia" nebo čímkoliv jiným v ojetině (Ford, VW, Opel, Škoda, Seat, Fiat). Být či nebýt, dilema.

Osobně jsem pro druhou variantu, neb ze značky Dacia chytám pupínky, asi je to mor a cholera. ;-D

+1/−4
14.9.2017 13:10

J70a47k90u17b 27S42e83k90e35r22a 6476800526875

Pokud máte žaludek na ojetinu a dostatek rezervních peněz na účtu, kupte si ji. Pokud jedno z toho ne, kupte si nové auto.

+14/−2
14.9.2017 14:57

K27a90r89e39l 31D50r13d36a 6384682617

Pro mě stejné peníze. Tak 300 tis. Ojetina za 200 a 100 rezerva na průšvihy. Nicméně, auto s původní cenou 500-600 tis., kterému se Dacia za 300 nevyrovná. A samozřejmě, 600 nemám a dát nechci.

Jen váhám, jak nacenit hodnotu "nové Dacie"? Vyplatí se nové levné proti solidnějším ojetému?

+1/−3
14.9.2017 15:39

K16a57r92e10l 20D66r58d98a 6634552317

Čistě podle vkusu, raději bych decentní slušné auto. Dacia je odkopaný cirkus.

0/−10
14.9.2017 15:42
Foto

M84i70r52o77s70l42a49v 20S52t23e74i95n87e79r 4820182630966

Podle mého názoru je Dacia více Nissan, než Renault, případně promenádní směs těch dvou. Karoserie rozhodně ne od Renaulta, motor má Renault v programu, Nissan má větší kubatury.

Jako u každé úspěšné značky, vývojové oddělení vyhodnocuje chyby a stále zdokonaluje produkt. Kosmetika na karoserii patří k péči o model, ale co je pod kapotou, může být dost odlišné od předchůdce. Třeba EGR, škrtící klapka, DPF nebo FAP, brzdy, řízení, tam bude určitě působit negativní hodnocení předchůdce ve statistice TÜV.

Po náběhu nového modelu, tak za dva- tři roky, budeme chytřejší.

Potkávám Duster i Kaškaj nebo X-trail často na silnici, při pohledu zezadu vidím jakási táhla nebo dráty na podvozku- to se v terénu lehko zachytí o větev nebo kořen- to by mi vadilo.

Doporučují si před koupí toho vozu prohlédnout ten vůz odspoda- tam má být uklizeno a zakryto.

Za 300 tisíc je ovšem jenom 4x2, tam bych zase tak moc nebádal- hlavně pohodlné sedačky a nějaké ty elektronické hračky.

+4/−1
14.9.2017 16:10

S52t80a17n69i66s23l16a55v 32K72r16e89j86c51a76r 6607426893744

Nu srovnejte dále dřívější partnery VW a Suzuki . Od doby kdy se oddělila Suzuki od VW tak nezanikla tak jak ji to mnozí předpovídali a její nabídka rozhodně špatná není i v nových modelech. Je otázkou jak by rumunská Dacie a Ruská Lada dokázaly jít svojí podobnou nezávislou a samostatnou cestou jako Suzuki .

0/0
15.9.2017 7:53

J74o28s27e65f 84V89y89s72k17o82c57i96l 7903620209

Nove-horsi, anebo ojete - o dost vyssi tridu rozhodovani bych stavel na tom, jestli jezdite hodne nebo malo. Pokud jezdite malo, je podle mne lepsi rozumne ojete - uzijete si vetsi uzitnou hodnotu, vykon, reprezentativnejsi znacku apd., pokud hodne, potom urcite uzijete nove a jeho zaruky a ev. lepsi spotrebu. Take v neposledni rade se rozhodujte podle toho, jestli auto po par letech chcete prodat dal nebo ne. Tam hraje roli znacka, pokles hodnoty atd.

0/0
19.9.2017 22:13

J83a72k23u31b 72S98e96k63e71r82a 6956450666525

Ja osobne jsem volil variantu: Nez abych se spalil u ojetiny, koupil jsem nove auto. Nemam cas resit nejake problemy, nemam to bourane, nikdo nikoho v tom zatim neoplodnoval ani se neskrabal na zadku a pak nemakal na interier :). Proste nove je nove

+7/0
14.9.2017 18:19

K32a81r89e94l 65D85r45d20a 6894422947

Pro slevu 300-400 tis. oželím špinavé koberečky. Ostatně, po 2 měsících to nové už nové nebude. Takové argumenty mě nepřesvědčují.

Řešit problémy s autem je nutné tak jako tak. Když jsem kupoval první s tím, že se v tom nechci hrabat, propukli v servisu v bujarý smích.

Problém zůstává to spálení, stočení, skryté závady... Ale pořád mám pocit, že stoupenci nových aut si hrají s dojmologií. Mít novinku, mít to voňavé, nepoškrábané, barvu a výbavu podle katalogu... No fajn, ale za tohle dát 300 tis. navíc?

0/0
15.9.2017 21:52

J47a94k49u69b 41S81e42k81e14r93a 6786680796795

No kdyz jsem vybiral pred par mesici auto, hledal jsem i zanovni ojetiny do 3let stari a nejlip 50tis km. Pak jsem si uvedomil, kdo a hlavne proc by vlastne takove auto prodaval?

+3/0
17.9.2017 22:22

J89o11s14e94f 91V85y92s36k11o34c85i21l 7393480399

No prodavaji se, proc ne - dost lidi/firem se zbavuje aut po 3 letech po leasingu apd, ale jsou logicky ne levne. Pokud muzete verit tachometru, tak 3lete auto je ale casto celkem cena/vykon dobra investice; naproti tomu treba 1-rocni jsou skoro nesmysl, protoze casto se prodavaji zlevnena jenom tak, ze to nekde sezenete za stejnou cenu ve sleve jako nove, mozna trochu horsi vybavou. Mimochodem treba AAA jsou znami tim, ze kupuji referentska auta ve velkem na flotilove slevy a po roce jezdeni je prodavaji za stejnou cenu a jeste casto do ciziny, protoze momentalne jsou ceny novych aut u nas obecne levne. Dost to ovlinuje trh novych ojetin.

0/0
19.9.2017 22:32

J38o93s76e57f 45V37y87s16k30o76c44i11l 7953960209

... a jake jste koupil nove za 200k, Tatu? Jestli jste dal vic, potom asi Vase odpoved moc nepomohla..

0/0
19.9.2017 22:24
Foto

M49i48r17o89s71l16a76v 40S20t51e92i43n98e57r 4820482550416

Ojeté auto se prodává, protože zlobí. Nebo jsou drahé opravy na obzoru.

+6/−1
14.9.2017 16:37

Z57d28e81n48ě30k 49M50o95r34á56v59e64k 5967858168343

A nebo prostě už je ojeté. Někdo prostě nebude jezdit ve starším autě, i když bude pořád funkční. Hodně aut jde do prodeje, protože prostě skončil leasing a jde se pro nové.

+4/−2
14.9.2017 16:45

T88o84m25a42s 38T89u89m86a 4862840386595

dobra naivita jasne v bazarech jsou jen sama auta po duchodci garazovane nebo si uz majitel chtel koupit novej model.... ty auta co se k nim majitel choval slusne NIC jim neni se neprodavaji v bazarechnebo na inzerat ale pouze v rodine/kamaradum ty ostatni najdete v AAA

+3/−1
17.9.2017 10:27

Z57d95e78n82ě11k 11M47o23r71á93v17e58k 5707898678563

Jo, naivita. Já jsem koupil auto staré šest let s najetými 160 tisíci km. Za dalších šest let jsem měl minimální náklady, první věc byla akorát nové pneumatiky. Žádné "po důchodci", nic takového jsem nepsal. Prostě ukončený leasing. Mezitím byl ještě jeden majitel, kterému se to nakonec nehodilo a tak to poslal dál.

Nesmíte prostě koupit nejlevnější, co najdete, za slušný stav se prostě připlácí. Takhle nekoupíte v Áčkách nebo mezi kopřivama.

+1/0
18.9.2017 12:23

K90a68r54e68l 85D48r92d85a 6614482167

Čím novější auto je, tím spíš je dělané na krátkodobou spotřebu. Teď jedou v EU Eco turbo motory. Špatně to jezdím, je to neověřené, rychle to odchází. Viz průšvihy VW. Ojetina bez turba v benzínu je zárukou delší životnosti než nová Eco plečka. Slušné auto nesmí do EU. Třeba Škodovka s 1.6 motorem bude k mání jen pro ruský trh...

0/−2
15.9.2017 21:58

L68i43b65o16r 90M58a60c19h46a71l31e14k 1494885375508

kup si 8 iPhonu X pro celou rodinu a mas po problemu, co s penezi :-)

0/0
14.9.2017 22:36

S87t82a76n29i65s95l82a37v 25K94r69e13j66c36a33r 6247246613544

Počkejte si na novou Ladu. To je podobný Renault z rvhp.

0/0
15.9.2017 7:44

J37a19n 54M10a88l37ý 3332612642415

Ale jo. Dacia je mi čím dál více sympatická. Osvědčená technika a už to vypadá i čím dál tím víc k světu...

+15/−1
13.9.2017 23:08

P18e45t31r 24M27i88c46h71a21l 2650804591872

Své zákazníky si to najde. Já mezi ně nepatřím, protože nepotřebuji pseudoterénní auto a protože nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat laciné věci. Chápu ale lidi, kteří si to koupí. Koho nechápu je kolega, který si nedal poradit a po měsíci se začal divit.

0/−9
13.9.2017 21:44

P85e35t62r 76H80o31r75á60k 1109813629134

A čemu se po měsíci divil?

+5/0
13.9.2017 22:20

P36e72t31r 32B91á56č50a 8815476865705

Ze to jeste drzelo pohromade.

0/0
13.9.2017 23:13

P18e48t35r 27M86i91c10h44a65l 2890464421442

Spoustě drobností, které Dacia neměla a jeho původní Felicia ano.

0/0
14.9.2017 0:11

M18i76c44h74a39l 77N40a63j10m47a65n 7879633196180

Co schvalne mela felicia navic proti nove dacii?

0/0
14.9.2017 13:43

L39i17b38o65r 93M77a21c94h42a43l14e52k 1604565445268

F, E a L;-D

+1/0
14.9.2017 22:45

T43o72m86á66š 11C20h18r47a39s20t36n43ý 2191564861323

Volant bez airbagu ;-D

+2/0
15.9.2017 10:10

P91e61t77r 76B36á36č34a 8155116485785

Jesteze jses tak bohatej aby sis mohl koupit Oktavku, prast jak uhod :)

0/0
13.9.2017 23:13

J80a60n 65M45a31l65ý 3432232362175

Všechny současné nové modely jsou kvalitativně níže než před 20 lety. Šetří se všude a na všem...

+2/−2
13.9.2017 23:24

J74o91s94e44f 50V97y91s67k13o56c13i33l 7773180519

To je nastesti blbost; napr. Hyundaie pred 20-25lety byly hrozne krumply (vlastni zkusenost) a ktere by tezko ustaly 5let zaruky, ale dneska vic nez OK, nebyt tech reklam.. Spis se auta stavi tak, ze maji zivotnost tak nejak celkove nastavenou pro vsechno, a potom najednou zacne vsechno take umirat a noc nevydrzi vyrazne vice, vcetne jakoby neznicitelnych mechanickych dilu. Dela se to tak i u elektrovyrobku..

0/0
19.9.2017 22:18

P98e57t92r 51M20i18c88h74a82l 2830424371702

Řekl majitel sporťáku ... z NFS. :-D

0/0
14.9.2017 0:13
Foto

P56a61v57e90l 50S11v35i28t64i50l 5284603426192

Moc laciným autům nefandím, ale ekonomika to položí na lopatky. Počítám peníze:

Nový Duster 300 tis - 5 let ho ojezdím a prodám za 50 tis ... cena auta = 250 tis.

Nový Kodiak 800 tis - 5 let ho ojezdím a prodám za 300 tis ... cena auta = 500 tis.

A za ušetřených 250 tis si můžu koupit letadlo ;-D

+2/−11
13.9.2017 18:28

Z65d96e79n88ě92k 62M87o27r42á64v14e83k 5187278978533

5 let starý Duster se prodává za 200 tisíc.

+4/0
13.9.2017 18:32
Foto

M33i42r19o27s84l29a24v 74S62t30e56i92n18e16r 4900252910526

Na mobile.de stojí takový Laureáte 4x2 pět roků a 80000 km asi 145000 Kč.

0/0
14.9.2017 16:18

Z48d55e31n50ě32k 71M72o75r72á64v38e61k 5827918628603

Samozřejmě jsou rozdíly, já psal o běžné ceně. Jestli tam mají nějakou zbořeninu u Turka "nur für export", tak ji patrně ani za 145 tisíc neprodají.

+2/0
14.9.2017 16:40
Foto

M65i20r43o43s65l42a64v 70S70t17e42i73n51e79r 4430562900106

Je jich tam víc, ale s tím Turkem máte pravdu, najdou se však i Bavoráci, kteří vás zkusí napálit. "Nur für Export" je totéž, jako "bez záruky", jinak totiž musí podle EU směrnice prodávající firma ručit 1 rok.

Leasing po 5 letech také odmítá záruku, prodává výhradně na zahraniční bazary.

Kdo se německy domluví, najde si soukromý inserát, i na mobile.de nebo auto24.de, nebo venkovského obchodníka s auty, který bere vozy na protiúčet. Mezi těmi se může (ale nemusí) najít poklad. Ve velkoměstech vás oberou prakticky všichni bazaristi.

V cenách jsou velké regionální rozdíly- teréňáky jsou levnější u Atlantiku, francouzská nebo italská auta zase v Bavorsku.

V bývalé Dederónii jsou auta zhuntovaná stejně, jako v ČR, v bývalém západním Německu je auto od Němce zpravidla pravidelně v servisu.

+2/0
14.9.2017 17:06

Najdete na iDNES.cz