Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka, kterou mladoboleslavská značka začala novou éru. Celkem Škoda vyrobila do června 1995 1 077 126 favoritů ve třech karosářských verzích (hatchback, kombi, pick-up).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S24t20a12n98i93s36l94a51v 72N12ý13v80l71t 2874295183

ziji v usa, odcestoval jsem v roce 98. Vratil.jsem se pred dvema roky a favority porad jezdi, sice mene ale jezdi.

Na ty pošoupky po čr to stačí.

V usa namotáte jen obycejnym zajetim si nakoupit 20mil. Tady by to byl skutecny trest.

0/0
19.9.2017 22:29

V79í58t89ě51z51s86l54a92v 66S68c51h75m63i79t72t 5490549659633

Ale zase se jezdí pomalu.

0/0
20.9.2017 17:38

J42a82n 26D32l71o46u97h16ý 7154849360599

Favorit z roku 89 byl toralni strep. Vydrzel 7 let a pak sel do srotu ( prohnila kastle ). Forman z roku 93 uz byl lepsi do stejneho stavu se dostal po 16 letech. Jinak tyto vozy jsem vzdycky bral jako jednoduche auto, co si clovek i na ceste dokaze opravit sam, aby dojel do cile. To bylo jedina vyhoda, ostatni bylo tezce podprumerne.

+1/−1
17.9.2017 13:39

S39t76a94n27i55s36l71a36v 36K90r92e28j45c45a52r 6987856563194

Nu jistě podobné zkušenosti měli dědové a otcové, když Škoda n.p. přešla z řady Škoda Spartak/Oktávie na Škoda 100/110. U Favoritu byla škoda, že to bylo v době reálného socialismu. Pravý přechod škodovky se dá počítat až Felicia a Fabia od Jakeše po Toka. !!

0/0
17.9.2017 14:13

V24l12a45d53i53s10l84a50v 96B84u33r22y20š49e46k 1799392657734

v roce 89 bylo naprosto běžné, že auta vydržela 7 let a pak prohnila kastle, obrat nastal až u Fiatu Tipo, který začal u aut nižší střední třídy kastle zinkovat

0/0
17.9.2017 17:04
Foto

R67o63m27a15n 33K65o86z98e75l 4447736713784

To musel být velmi špatný kus, průměrné stáří aut v roce 1996 bylo 14 let, dnes je to tuším o rok víc.

+1/0
17.9.2017 18:12
Foto

J24i91ř18í 24D93v33o95ř41á97k 5265569330898

Možná proto, že v té době se u aut běžně převařovaly podběhy, prahy,...

0/0
18.9.2017 19:13

P47e48t28r 60M93i55c23h61a43l 2980744651652

Kecy. Za 7 let nedokáže shnít do šrotu žádné auto.

0/0
17.9.2017 22:44

J23a87n 35D26l86o78u79h98ý 7564329490699

Pokud mate shnile casti nosniku, pak takove auto neprojde stk, menit tyto dily dnes znamena utratit deseti-tisice ( to je pomerne levna zalezitost), tenkrat takova oprava nedavala smysl a bylo vyhodnejsi koupit dalsi skodu.

0/0
18.9.2017 7:14

V44l64a93d93i52s71l19a90v 39B41u90r67y77š27e26k 1479872767524

po 5 letech jsem u favorita měnil blatníky a to i přesto, že jsem ho nechával každý rok odborně zespodu nastříkat, jiná auta na tom nebyla o moc líp, změna přišla až se zinkováním

+1/0
18.9.2017 16:33

M88a62r10t76i81n 78N64e27b81e67s34k33ý 7606910437162

Fakt je, že paradoxně 105/120 byly pokud jde o korozi, lepší, než nástupce Favorit (a samozřejmě než předchůdci 1000MB a 100/110)

0/0
18.9.2017 16:11
Foto

J75i43ř62í 86D76v34o94ř30á58k 5935419730258

Felície, Fábie. Páté dveře totálně na šrot.

+2/0
18.9.2017 19:10

J69a88n 69M24a40c81h91á27č 3477556163752

Favorit bylo skvélý auto.V roce 1997 jsem do svého Formana Black Line namontoval sedadla,palubku a přístrojovku z felicie,a machroval jsem před kámošema jako bych měl Brabuse....

+3/0
17.9.2017 10:11

P28e29t37r 38M64i19c87h22a10l 2440794631522

Už tu byl Báča? :-)

0/0
17.9.2017 8:31

M91a96r29t92i11n 47B26ř76e49z57i71n13a 8748655600692

Nejlepší byla verze henlain;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Px77jf84IVU

+3/0
17.9.2017 6:57

L89u16k54á91š 71M45ü51l12l13e20r 5483346967954

To je těžko - oproti Š120, německým Wardburgům, rumunským Oltcitům, polským Fiatům a ruským Žigulům (snad vyjma Samary) to byl parádní kočár, ale zase oproti Golfům, Astrám a Civicům té doby to bylo průměrné auto. Ale v rámci východu asi patřilo na špičku R^

+4/0
16.9.2017 22:47

M50a60r40e59k 31M93a78z27u13c74h 2516333363

Souhlasím.Akorát bych ho možná spíše srovnával s Polem a Corsou.

+3/0
17.9.2017 0:21

M31i17c45h62a70l 71N44a59j85m17a60n 7779353466580

Tak Polo a Corsa v tehdejší době byla tříd B (malé vozy), favorit byl větší a byl řazen do třídy C (nižší střední) po bok R19, Golfa, Kadetta/Astry....

+2/0
17.9.2017 0:30

L12u94k92á33š 15O14m15á69č98k63a 5271354721936

Co já se v něm nasouložil. Krásné vzpomínky. :)

0/0
16.9.2017 19:48

L64u92b61o22m23í57r 32K85a16m72e81n73s69k28ý 3520948953596

jo, trpaslíkům je hej :)

+6/0
16.9.2017 19:54

L31u44k66á27š 66O90m54á11č84k58a 5421674771486

Sedačka spolujezdce sklopená a posunutá úplně dozadu poskytovala překvapivě mnoho prostoru. Více, než v současných autech. R^

0/0
17.9.2017 16:41

L39u54b79o47m60í23r 17K20a85m18e39n98s70k91ý 3890578463236

taky jsem kdysi podlehl favoritománii a ojetý favorit byl moje první auto. Dodnes velebím den kdy jsem ho vyměnil za ojetou vectru ze stejné doby a teprve pak zjistil, že jízda autem může být pohodlná a starosti s autem minimální.

Dokud ho člověk měl, pořád všechny problémy s ním nějak omlouval, teprve s odstupem v jiném voze bylo možno říct, že to byl vážně hrozný krám odpovídající úrovni našeho socialistického hospodářství.

Možná pro technické fandy, ale z pohledu uživatele tragédie.

0/−4
16.9.2017 19:34

M33i46c49h66a25l 63N35a87j28m88a16n 7899283676420

Tak srovnávat auta různých velikostí.....:-/ A navíc rozdíl v ceně (nová auta) v té době byl skoro pětinásobný.....

+6/0
16.9.2017 20:30

L93u61d37v81í82k 14G22a46j29d40o41š93í74k 2715343384772

To asi ano, ale nemění to nic na věci, že Favorit byl krám.

Takové srovnání navíc není nic nekorektního.

0/−1
17.9.2017 18:20

M76a47r64e31k 10M46a65z62u66c86h 2836923583

A co takhle to srovnat s Mercedesem S klas?Nebo rovnou Bentlym?

+3/0
17.9.2017 0:29

L14u75b36o32m57í94r 68K47a61m79e65n13s55k15ý 3860808513836

favorita jsem prodal za víc než za kolik jsem koupil tu vectru, tak nevidím jediný důvod proč je nesrovnávat, mám pocit že jsem si asi dovolil moc :)

0/0
17.9.2017 9:49

M16i51c86h59a86l 73F67r32ý36d98a 1142169663562

uvědomte si, že srovnáváte jablka s hruškami a cena není to, co činí mezi oběma druhy ovoce ten rozdíl.

+2/0
17.9.2017 14:02

K24a28r92e74l 40B18o83k 7491457281711

Škodu Favorit jsem zakoupil na podzim roku 1991. Čilé auto s dobrými jízdními vlastnostmi, ale na můj vkus poměrně špatně snášelo tehdejší silnice ( drncalo ). Asi jsem byl ovlivně předchozím autem a to Žikulíkem, který byl sice těžký do zátočin, ale jinak pohodlný kočár.

0/0
16.9.2017 19:17

M70a37r98t52i51n 96N25e14b16e28s88k13ý 7986880557792

Favorit byl prostě poněkud tvrdší, aby byl i ovladatelnější pro ty, kteří z 105/120 s vším vzadu = přetáčivé přešli na Favorita se vším vpředu = nedotáčivé.

Kdyby to mělo být ještě o něco měkčí, tak to většina lidí nepřežije.

0/0
18.9.2017 16:09

M73a88r26t60i12n 92K90u45ř32í77t87k76a 6457276588365

Jen bych doplnil, že existuje i prototyp Favorita v provedení sedan a kupé

http://img.auto.cz/news/img/galleries/2017-15/skfa400_58eb60a6c2109.jpg

http://auta5p.eu/vystavy/brno_2005/salon_070.jpg

Ještě také plánovali tzv. chudší verzi favorita - užší kola, palubka s jedním velkým budíkem apod, ale po revoluci to vzdali.

A předělávky Metalexu taky nevypadají špatně.

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/z5-ktkqTURBXy84YzhlOTgyMjdjNDgyOTE1MjA5YjA2Y2UxNGIzZmM5MC5qcGVnkpUDAMykzQZAzQOEkwXNAwLNAbE

0/0
16.9.2017 18:53

M67i65c21h43a59l 47F85r63ý84d43a 1942289253752

Ta podle vás chudší verze byl připravovaný model s ozn. 115 - základním rozdílem měl být motor s nižším objemem (1150 ccm) . Podobně, jako byly 105 / 120, 100 / 110, 1000MB / 1100MB

+1/−1
17.9.2017 14:08

M51a77r25t13i77n 31N55e25b72e81s81k28ý 7776620797632

Dokonce prvni katalogy s tímto "holátkem" počítaly a byly na to vyobrazeny díly.

0/0
18.9.2017 16:13

P12a22v36e53l 80Ř30í11č77k44a 5564392881918

Kdy bude mít škoda konečně derniéru?

+2/−8
16.9.2017 18:25

M45i81c57h85a83l 91N33a91j11m31a39n 7219913246430

Proč by měla prosperující firma mít derniéru?

+10/−1
16.9.2017 19:13

J27o55s69e64f 17H69o70r23n46i95k 8967877969

Aby nezaneřádila silnice dalším krámem

+1/−9
16.9.2017 19:30

L60u11k64á93š 12O43m51á79č14k83a 5311324901716

Z toho vyrosteš.

+8/−1
16.9.2017 19:48

J65i40ř78í 67S95c38h76w85a42c34h 8108774988306

nevyroste....Rv

+1/0
16.9.2017 20:51

P48a39v39e24l 36Ř26í31č39k17a 5924252931358

nevyroste

+1/0
16.9.2017 21:24

M45i66c53h15a69l 15N35a29j42m41a22n 7759653166880

Jako, že škodovka dělá krámy? Co pak produkují jiné automobilky?

+2/0
16.9.2017 20:28

J44o34s25e44f 47H23o13r27n50i95k 8327237719

Je snad některé auto ještě horší? Ne

0/−2
16.9.2017 21:20

M44i91c48h37a81l 11N60a63j12m27a16n 7629143936120

Tak to mám asi štěstí. Mám totiž již pátou novou Škodu v řadě a zatím ne žádná nezklamala (na čtyřech najeto minimálně 250 tis. km.....), tu pátou má od října.

A zrovna zatracované motory 1.2 TSI jsou proti konkurenci vysloveně spolehlivé - Renault 1.2 TCe, Citroen/Peugeot 1.2 THP - to jsou ty pravé průsery.....

+1/0
16.9.2017 21:32

L72u84d19v66í20k 95G20a73j60d12o28š69í38k 2775193794542

Každý se holt pohybuje v nějakém tom svém světě. :-)

0/0
17.9.2017 18:23

V50l88a75d51a 71S44i49m67o91n52i54k 3599853343735

Myslíte Škoda? ;-)

0/0
16.9.2017 20:41

M75a38r21e50k 18M14a44z46u41c47h 2366453603

Až vymyslíš jak nahradit ekonomiku z ní plynoucí.

+1/0
17.9.2017 0:27

M19i48c78h63a31l 93S85t61e32h11l26í42k 9594581521989

Možná jsme na té fotce.Bylo mi 11 a s tátou jsme se tam mačkali,abysme "Fáčko" taky viděli.Myslim,že bylo v modré metalíze,ale jistý už si nejsem

0/0
16.9.2017 14:41

V64l92a75d13i93m55í35r 70B10u80g25d25o80l 8753430

Jé, tam jsem tenkrát byl se školou. Dokonce jsem si koupil fotku té nové Škodovky. :-D

0/0
16.9.2017 13:42

P33e98t59r 86K18r18e27j47z96e37k 7439666

Jezdil jsem s Favoritem asi 5 let,bylo to moje první auto když jsem ho odvážel do kovošrotu tak bylo shnilý,zatýkalo do něj,co chvíly nejely světla,nebo něco jiného,dobré auto ale s korozí mělo velké problémy ale to měla třeba i felda,taky pěkně kvetla.:-)

+1/0
16.9.2017 13:29

L89u42k86á85š 20O57m84á18č45k19a 5131104591946

Chvíly?!

+4/0
16.9.2017 19:49
Foto

R78o98m38a28n 82S66v76i75t55á41k 8784422378275

Kdybyste ho stále měl, tak z prodeje budete mít radost. Zachovalý Favorit se dnes prodává od 50 tis. výš.

+2/−1
16.9.2017 13:27

P87e58t52r 14Č44e68r26m61á81k 9428285869470

Prodává, ale neobchoduje, reálná tržní cena je zatím níž, ale rozhodně roste, to ano.

+1/0
16.9.2017 13:49



Najdete na iDNES.cz