Diskuze
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit
Děkujeme za pochopení.
S83t23a76n44i76s72l70a73v 67N87ý53v66l87t
ziji v usa, odcestoval jsem v roce 98. Vratil.jsem se pred dvema roky a favority porad jezdi, sice mene ale jezdi.
Na ty pošoupky po čr to stačí.
V usa namotáte jen obycejnym zajetim si nakoupit 20mil. Tady by to byl skutecny trest.
V24í71t30ě16z67s44l75a68v 28S93c68h70m26i95t71t
Ale zase se jezdí pomalu.
J73a36n 11D38l63o80u45h19ý
Favorit z roku 89 byl toralni strep. Vydrzel 7 let a pak sel do srotu ( prohnila kastle ). Forman z roku 93 uz byl lepsi do stejneho stavu se dostal po 16 letech. Jinak tyto vozy jsem vzdycky bral jako jednoduche auto, co si clovek i na ceste dokaze opravit sam, aby dojel do cile. To bylo jedina vyhoda, ostatni bylo tezce podprumerne.
S64t75a14n35i68s72l56a54v 27K34r52e17j11c44a65r
Nu jistě podobné zkušenosti měli dědové a otcové, když Škoda n.p. přešla z řady Škoda Spartak/Oktávie na Škoda 100/110. U Favoritu byla škoda, že to bylo v době reálného socialismu. Pravý přechod škodovky se dá počítat až Felicia a Fabia od Jakeše po Toka.
J91a38n 21M25a93c82h74á15č
Favorit bylo skvélý auto.V roce 1997 jsem do svého Formana Black Line namontoval sedadla,palubku a přístrojovku z felicie,a machroval jsem před kámošema jako bych měl Brabuse....
L52u64k72á91š 45M11ü70l51l34e93r
To je těžko - oproti Š120, německým Wardburgům, rumunským Oltcitům, polským Fiatům a ruským Žigulům (snad vyjma Samary) to byl parádní kočár, ale zase oproti Golfům, Astrám a Civicům té doby to bylo průměrné auto. Ale v rámci východu asi patřilo na špičku
M69a92r39e29k 21M97a55z60u65c81h
Souhlasím.Akorát bych ho možná spíše srovnával s Polem a Corsou.
L25u82k66á18š 54O84m11á98č69k26a
Co já se v něm nasouložil. Krásné vzpomínky. :)
L48u46b59o61m64í31r 46K30a68m16e35n63s91k10ý
jo, trpaslíkům je hej :)
L26u80b97o10m31í86r 56K90a63m86e18n37s80k15ý
taky jsem kdysi podlehl favoritománii a ojetý favorit byl moje první auto. Dodnes velebím den kdy jsem ho vyměnil za ojetou vectru ze stejné doby a teprve pak zjistil, že jízda autem může být pohodlná a starosti s autem minimální.
Dokud ho člověk měl, pořád všechny problémy s ním nějak omlouval, teprve s odstupem v jiném voze bylo možno říct, že to byl vážně hrozný krám odpovídající úrovni našeho socialistického hospodářství.
Možná pro technické fandy, ale z pohledu uživatele tragédie.
M82i89c25h69a52l 64N77a31j56m78a66n
Tak srovnávat auta různých velikostí..... A navíc rozdíl v ceně (nová auta) v té době byl skoro pětinásobný.....
K56a75r18e39l 95B74o88k
Škodu Favorit jsem zakoupil na podzim roku 1991. Čilé auto s dobrými jízdními vlastnostmi, ale na můj vkus poměrně špatně snášelo tehdejší silnice ( drncalo ). Asi jsem byl ovlivně předchozím autem a to Žikulíkem, který byl sice těžký do zátočin, ale jinak pohodlný kočár.
M29a74r17t37i14n 12N97e47b38e90s54k94ý
Favorit byl prostě poněkud tvrdší, aby byl i ovladatelnější pro ty, kteří z 105/120 s vším vzadu = přetáčivé přešli na Favorita se vším vpředu = nedotáčivé.
Kdyby to mělo být ještě o něco měkčí, tak to většina lidí nepřežije.
M73a55r93t64i24n 85K25u20ř92í48t45k48a
Jen bych doplnil, že existuje i prototyp Favorita v provedení sedan a kupé
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2017-15/skfa400_58eb60a6c2109.jpg
http://auta5p.eu/vystavy/brno_2005/salon_070.jpg
Ještě také plánovali tzv. chudší verzi favorita - užší kola, palubka s jedním velkým budíkem apod, ale po revoluci to vzdali.
A předělávky Metalexu taky nevypadají špatně.
M63i40c79h81a34l 90F42r48ý61d40a
Ta podle vás chudší verze byl připravovaný model s ozn. 115 - základním rozdílem měl být motor s nižším objemem (1150 ccm) . Podobně, jako byly 105 / 120, 100 / 110, 1000MB / 1100MB
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...