Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos slaví třicet let od představení, vidí investiční příležitost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R51o52m47a62n 90K41o11z52e70l 4557106803474

Mám jeden z posledních kusů z roku 1994, pro zajímavost původní cena byla cca 196 tisíc. Za 5 let jsem se ani nedotkl baterky (ani jednou ji nebylo potřeba dobít), v létě spotřeba 6,1 l a celkově naprostá spokojenost..i když na nové auto bych dávno měl, tak si ještě počkám.

0/0
26.9.2017 20:15

M40i82c32h14a29l 80N22a44j15m21a74n 7779323686580

Tak až budete mít nehodu (ne že jí zaviníte, ale až Vás někdo sestřelí) tak Vám přeji hodně štěstí - budete ho potřebovat.....

+2/−2
26.9.2017 21:13

L81u15k71á85š 45M29ü88l96l15e84r 5803586807654

V rámci východního bloku v konkurenci té doby cca (1989 - 1992) - Oltcita, Trabanta, Wartburga a Žigulíka (snad kromě Samary) to bylo super auto. Ale zase v porovnání s VW Golf III, BMW 3 e36 nebo třeba i Opel Astra nebo Renault 19 to byl podprůměr...

0/0
26.9.2017 11:06

P81e45t71r 47Č93e19r13m23á38k 9318335229400

Favorit vyjel v roce 87, jeho současníci tedy byly golf mk II a kadett a pod, za kterými sice i tak pochopitelně v mnoha aspektech zaostával, ale zas tak velký průšvih jak by se na první pohled zdálo to nebyl. Třeba o standardní pětistupňové převodovce nebo zavěšení porsche si mohl golf nechat jenom zdát.

+3/0
26.9.2017 11:33

M77a68r40t32i82n 94K70u64ř82í23t45k28a 6507856268285

Těch zlepšení bylo 548 a jedna vlaječka redaktorovi zbyla.

+1/0
26.9.2017 8:07

J48o32s41e78f 32N74o12v40a37k 5588542906528

Byl to hroznej krám už tenkrát. Motor dobrej, brzdy taky, ale ten zbytek. Zatejkání, koroze, poruchy elektroinstalace, topení. Navíjecí pásy, jejichž ukotvení u sloupku bylo ze žvejkavho materiálu a upadávalo to. Ještě že jsem s tím neboural.

Jednou za jízdy přestalo fungovat topení, dveře přimrzly a já se nemohl dostat ven.

Forman byl takovej plaváček - ve 120km/h se auto stávalo neovladatelným.

Jo, nostalgie. Brrr. :)

+10/−4
26.9.2017 7:28

J83a47k73u15b 51Š30a65f81a12n84d86a 7255817671101

Favorita jsme měli a neměli jsme žádné výraznější potíže. Po koupi zatékalo předním sklem. Jediné potíže snad byly s nastavováním sklonu světel.

+4/0
26.9.2017 8:09

M53i95l18a92n 83M74a16r88k54l 1888646748

Jo to byla klasika, před každou technickou koupit ten aparát a vyměnit to. Kamarád s formanem to jaksi pošéfoval a před každou stk, tam nějak stříkl nějakou kapalinu aby to fungovalo 2 dny a vždycky prošel

0/0
26.9.2017 10:37

M37i12c73h37a14l 28K79a44l49e40n76s30k29ý 7439262635441

Kecy v kleci Rv

+2/0
26.9.2017 16:27

J25o95s63e73f 58N44o29v65a70k 5268452936928

Je možný, že jsem narazil na kousek vyrobenej v pátek odpoledne. Nevím. Ale furt s tím byly problémy a zdaleka jsem nebyl sám. Rv

0/−2
26.9.2017 21:56

M83a49r75e91k 63Š18o73r79f 9687456460289

Mám 18 let staré BMW coupé (E46) a udělat se na tom dá svépomocí skoro všechno, když nepočítám klempířinu. I počítačová diagnostika na autě z roku 1999 je velice primitivní a jde dělat samodomo se softwarem za pár set korun. Nemusí se jednat nutně o komunistickej vergl, aby se v tom mohl člověk hrabat. Tohle se začalo lámat až zhruba 15 let po Favoritu, kdy tak od roku 2005 přestává být jednoduché sahat do aut právě díky softwarové ochraně elektronických jednotek.

0/0
26.9.2017 6:53

L69i75b74o88r 58M66o21u70č73k58a 1358907255922

chtelo by to porovnat s E30 .. to je souputnik Facka .. z toho bude taky uz jen hromada srotu

0/0
26.9.2017 7:50

J82a17r65e87k 81W84o51l64f 5890109380

Omlouvám se všem nostalgikům, ale to auto je strašný...

+7/−5
26.9.2017 6:35

V64l35a51d82i75m79í58r 44F14i81b68i40g17e13r 5154741301434

Je to krám, ve své době to bylo zajímavé auto, ale dnes....

+2/−4
26.9.2017 6:53

L58u58d59v97í80k 11G17a91j85d59o93š62í78k 2745453334332

Ve své době to bylo zajímavé auto na československé poměry.

0/0
26.9.2017 18:14

L25a37d94i92s98l89a85v 43H33a51š10k62a 4823176641180

Největší problém Favoritů a Felícií je koroze karoserie. Jinak jsou to nezmary

+18/−1
26.9.2017 6:28

J16a41k50u39b 83Š34p43r89i88n29g63e80r 9341172322

Jsou to nezmaři, dokud s tím nenabouráte, pač bezpečnost 0.

+1/−2
26.9.2017 9:46

J17i82ř87í 76N79e36u43m68e71i26s74t38e10r 2542195783941

Od této modernizace se také dají okna zadních bočních dveří stáhnout zcela dolů, což dříve nebylo možné ...Omyl, stahnout uplne dolu nešla u puvodniho favorita přední okna, protože tam soudruzi nejak museli nabastlit stahování ze stopetek. Než se jim to podarilo vyřešit, byl socialismus fuč. LS zadní okna nestahovalo vůbec.

+3/−2
26.9.2017 5:28

P85e56t46r 34Č16e48r98m80á47k 9158725459180

LS že okna nestahovalo vůbec? Ale notak.... ��

+3/0
26.9.2017 9:43

L60u35d10v44í26k 74G15a37j37d73o47š69í34k 2645553334872

Jo, jo.

Bejvávalo, když se půl roku starý prodával dráž než nový, protože nový nebyl k sehnání. Moje posední Škodovka a doufám, že už navždy.

+1/0
26.9.2017 2:28

M79i20l34o76s34l87a81v 26J67a83n16o38u73š62e97k 3596203893738

Děda jezdí ve Favoritu dodnes, je to nezničitelné auto. Před pěti lety jsem ale kupoval své první (nové) auto a i v kategorii low-end je jízdní komfort naprosto neporovnatelný :) Sice asi šel opravovat... na tom svém si neopravím nic... ale rozhodně bych neměnil.

+5/−1
26.9.2017 2:23

L93u82k79a13s 50M67u22d19r76a 6106506922741

Bez Formana bych nepostavil dum, ani posleze o par let pozdeji garaze. Jako "dvoumistna dodavka" prekonal svym zpusobem i predchozi mou Skodu 1203, ktera tak zrezla, ze se zlomila za zadni napravou... To byly casy...

+6/−1
26.9.2017 1:29

V91l66a93d48i67m83í72r 53F83i75b42i67g76e62r 5734741861584

1203 to byl neskutečný krám. Jak se říkalo, že jí stačí plivnout pod kola a zapadne byla pravda. Kolikrát jsme jí museli odtlačit když jsme vjeli do bláta kterým by projelo každé auto

+2/−2
26.9.2017 6:56

P60a50v18e75l 68J66e64ř24á21b81e74k 7741192234717

To má každá dodávka s náhonem na zadní nápravu když je prázdná.

0/0
26.9.2017 10:38

M79a24r39e75k 46J46a89n27e50č21k36a 1877926463321

Byl to dobrý pracovní vůz i ve verzi pickup, který měl prosklené třetí dveře a celkem nezmar auto, až na to reznutí.

+2/0
26.9.2017 1:20

L27i65b59o41r 34R83o89t34r80e13k68l 9616708180114

nechapu co nekdo vidi dobryho na predokolce? zadni nahon je best

+1/−8
26.9.2017 1:09

O33n54d14ř82e59j 45P20u22t96n10a 9431984951495

Proč?

0/0
26.9.2017 6:43

V80l73a27d91i92m25í25r 43F83i39b80i54g42e36r 5174841741814

Nejlepší je pohon všech kol.

+3/0
26.9.2017 6:57

J26o27s66e32f 14N43o11v21a15k 5688592976348

Jo, to je fakt. Stačí se podívat na bmw klub - napadne sníh a všichni kdo nemají xdrive, nadávají. :)

+1/0
26.9.2017 7:30

S86t50a53n17i84s75l67a55v 91P66o48k25o33r38n26ý 6181132362325

Jo, s dvěma pytli cementu v kufru asi jo.

+1/0
26.9.2017 7:47
Foto

I28v26a81n 39K27o75p39t26a 5807872561657

Jako člověk který jezdil s obojím tvrdím že předokolka je uživatelsky podstatně příjemnější.

Jo ty doby kdy jsem na kostkách trochu víc šlápnul na plyn a začal mne předjíždět vlastní kufr. :-) nehledě na to že od té doby jsem nepotřeboval řetězy či níže zmíněné pytle cementu.

0/0
26.9.2017 9:30

J44a59n 51S40v10o34b50o40d26a 3297884589773

Miluji "výhody" těchto aut (i děda si to vždy pochvaloval), že si na nich může člověk ještě něco opravit. Klika, že na mém autě si již nemusím opravovat de facto nic, i když je údajně a přitom to již taky není žádný poslední model. Pamatuji si, že ještě před 20 lety bylo na našem sídlišti opravování auťáků snad nejoblíbenější víkendový sport, jak skoro každý na svém miláčkovi musel pořád něco štelovat :)

+7/0
26.9.2017 0:41

J51a98n 75S26v91o17b77o46d40a 3807524579333

A můj noťas také není poslední model a smazal mi půlku věty :D Již mu zvoní hrana :)

0/0
26.9.2017 0:43

P76e77t68r 94P79r97u36s 7317885729912

Pamatuju se, ze k nam (kdysi davno) na skolu prisel na prednasku nejaky manazer ze Skody vypravet jak to tam ridi a kam Skoda smeruje. Padla rec i na to, jaka jednou bude Fabia. Informace, ktera mi utkvela dodnes je, ze uz si na tom nikdo nic neopravi. Ze az se to rozbije, zavolate odtahovku a opravi vam to v servisu. Tenkrat nam to prislo strasne a spoustu lidi to rozcililo, ale...zaplat panbuh za to. ;-D

0/0
26.9.2017 15:41

M37a90r67t72i20n 12S38l67a13b87ý 7284107229344

Nejlepší verze byla Škoda Henlein 

+32/0
26.9.2017 0:27

L72a20d20i34s63l16a92v 17H33a56š81k44a 4463306621360

Chladně alternatifni pochon na plyn...

+11/0
26.9.2017 6:30

P77e16t47r 34M34a44r67š43o12u23n 5485698156756

A plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče.

Tento systém se již v praksi osfědčil. :-)

+1/0
26.9.2017 21:55

M64a44r32e69k 87S12e67l81i79n84g14e44r 5849377726816

Pamatuji si, jak jsem jako petilety capart sel se svym dedou do autobazaru, kde si porizoval Favorita v temer zanovnim stavu (shodou okolnosti ma stejnou barvu jako Favorit na obrazku c. 11). Do te doby me deda vozil pouze pracovni Ladou a svezenicko v temer nove Skodovce se rovnalo krasnemu detskemu zazitku. S Favoritem deda stale jezdi, za 16 let od jeho koupe je stale v krasnem stavu. Pri cteni tohoto clanku jsem si uvedomil, ze jsem deduv kousek vlastne nikdy neridil, coz musim pri nejblizsi sanci zmenit. :))

+13/0
26.9.2017 0:19

J75a40n 23M19a21l61ý 1865109374518

Abyste nezjistil, že v žebříčku hodnot vašeho dědy, je ten Favorit před Vámi :)))

+7/0
26.9.2017 2:12

V75l31a50d67i33m11í56r 91F47i22b76i42g59e68r 5174971301434

To řízení po tolika letech asi nebude zážitek. Abyste nebyl zklamán.

+1/0
26.9.2017 7:04

Z89d48e16n93ě61k 36D81u34b59e92c23k76ý 3437934270218

Pan Selinger je mladý, tak to vezme jako adrenalinový zážitek :-)

+1/0
26.9.2017 7:45

L79i26b24o55r 82M56o52u47č25k95a 1498257715162

ono uz usednuti za volant Felicie, po cca 20 letech je tragedie .. Facko uz tenkrat na tom bylo hur

+1/−2
26.9.2017 7:53







Najdete na iDNES.cz