Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos slaví třicet let od představení, vidí investiční příležitost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R24o11m60a53n 60K33o17z23e82l 4817676173314

Mám jeden z posledních kusů z roku 1994, pro zajímavost původní cena byla cca 196 tisíc. Za 5 let jsem se ani nedotkl baterky (ani jednou ji nebylo potřeba dobít), v létě spotřeba 6,1 l a celkově naprostá spokojenost..i když na nové auto bych dávno měl, tak si ještě počkám.

0/0
26.9.2017 20:15

M54i63c59h80a93l 47N46a29j81m31a27n 7829543586280

Tak až budete mít nehodu (ne že jí zaviníte, ale až Vás někdo sestřelí) tak Vám přeji hodně štěstí - budete ho potřebovat.....

+2/−2
26.9.2017 21:13

L19u82k47á29š 56M89ü35l14l13e54r 5863336597324

V rámci východního bloku v konkurenci té doby cca (1989 - 1992) - Oltcita, Trabanta, Wartburga a Žigulíka (snad kromě Samary) to bylo super auto. Ale zase v porovnání s VW Golf III, BMW 3 e36 nebo třeba i Opel Astra nebo Renault 19 to byl podprůměr...

0/0
26.9.2017 11:06

P42e73t79r 28Č15e87r62m37á30k 9698335549370

Favorit vyjel v roce 87, jeho současníci tedy byly golf mk II a kadett a pod, za kterými sice i tak pochopitelně v mnoha aspektech zaostával, ale zas tak velký průšvih jak by se na první pohled zdálo to nebyl. Třeba o standardní pětistupňové převodovce nebo zavěšení porsche si mohl golf nechat jenom zdát.

+3/0
26.9.2017 11:33

M42a79r42t69i15n 73K87u14ř10í43t47k60a 6407286588555

Těch zlepšení bylo 548 a jedna vlaječka redaktorovi zbyla.

+1/0
26.9.2017 8:07

J35o16s24e85f 96N48o56v46a64k 5498702656818

Byl to hroznej krám už tenkrát. Motor dobrej, brzdy taky, ale ten zbytek. Zatejkání, koroze, poruchy elektroinstalace, topení. Navíjecí pásy, jejichž ukotvení u sloupku bylo ze žvejkavho materiálu a upadávalo to. Ještě že jsem s tím neboural.

Jednou za jízdy přestalo fungovat topení, dveře přimrzly a já se nemohl dostat ven.

Forman byl takovej plaváček - ve 120km/h se auto stávalo neovladatelným.

Jo, nostalgie. Brrr. :)

+10/−4
26.9.2017 7:28

J61a77k95u11b 62Š91a34f69a83n81d58a 7715287411401

Favorita jsme měli a neměli jsme žádné výraznější potíže. Po koupi zatékalo předním sklem. Jediné potíže snad byly s nastavováním sklonu světel.

+4/0
26.9.2017 8:09

M41i66l73a68n 13M80a93r62k19l 1678406928

Jo to byla klasika, před každou technickou koupit ten aparát a vyměnit to. Kamarád s formanem to jaksi pošéfoval a před každou stk, tam nějak stříkl nějakou kapalinu aby to fungovalo 2 dny a vždycky prošel

0/0
26.9.2017 10:37

M32i94c15h64a12l 32K31a47l65e51n59s77k35ý 7349852515341

Kecy v kleci Rv

+2/0
26.9.2017 16:27

J64o24s77e17f 26N15o96v75a12k 5618102676248

Je možný, že jsem narazil na kousek vyrobenej v pátek odpoledne. Nevím. Ale furt s tím byly problémy a zdaleka jsem nebyl sám. Rv

0/−2
26.9.2017 21:56

M85a42r32e97k 11Š73o77r26f 9557496950939

Mám 18 let staré BMW coupé (E46) a udělat se na tom dá svépomocí skoro všechno, když nepočítám klempířinu. I počítačová diagnostika na autě z roku 1999 je velice primitivní a jde dělat samodomo se softwarem za pár set korun. Nemusí se jednat nutně o komunistickej vergl, aby se v tom mohl člověk hrabat. Tohle se začalo lámat až zhruba 15 let po Favoritu, kdy tak od roku 2005 přestává být jednoduché sahat do aut právě díky softwarové ochraně elektronických jednotek.

0/0
26.9.2017 6:53

L73i89b17o94r 42M78o94u51č38k53a 1538617855152

chtelo by to porovnat s E30 .. to je souputnik Facka .. z toho bude taky uz jen hromada srotu

0/0
26.9.2017 7:50

J89a17r88e10k 70W31o79l51f 5640269550

Omlouvám se všem nostalgikům, ale to auto je strašný...

+7/−5
26.9.2017 6:35

V36l32a21d72i17m18í74r 81F23i52b24i89g79e68r 5824141251854

Je to krám, ve své době to bylo zajímavé auto, ale dnes....

+2/−4
26.9.2017 6:53

L41u88d69v22í95k 82G70a37j54d78o73š23í32k 2345893494152

Ve své době to bylo zajímavé auto na československé poměry.

0/0
26.9.2017 18:14

L55a83d78i30s45l78a78v 72H62a74š27k18a 4413866261640

Největší problém Favoritů a Felícií je koroze karoserie. Jinak jsou to nezmary

+18/−1
26.9.2017 6:28

J65a32k36u84b 24Š36p37r12i79n63g95e18r 9981292892

Jsou to nezmaři, dokud s tím nenabouráte, pač bezpečnost 0.

+1/−2
26.9.2017 9:46

J98i40ř62í 37N30e46u64m95e20i90s48t42e18r 2532285223901

Od této modernizace se také dají okna zadních bočních dveří stáhnout zcela dolů, což dříve nebylo možné ...Omyl, stahnout uplne dolu nešla u puvodniho favorita přední okna, protože tam soudruzi nejak museli nabastlit stahování ze stopetek. Než se jim to podarilo vyřešit, byl socialismus fuč. LS zadní okna nestahovalo vůbec.

+3/−2
26.9.2017 5:28

P56e58t66r 11Č63e63r90m28á55k 9758505819810

LS že okna nestahovalo vůbec? Ale notak.... ��

+3/0
26.9.2017 9:43

L70u73d43v84í27k 76G78a59j95d28o10š35í26k 2935753934292

Jo, jo.

Bejvávalo, když se půl roku starý prodával dráž než nový, protože nový nebyl k sehnání. Moje posední Škodovka a doufám, že už navždy.

+1/0
26.9.2017 2:28

M58i60l50o15s60l49a62v 87J45a76n71o18u73š69e23k 3246373303748

Děda jezdí ve Favoritu dodnes, je to nezničitelné auto. Před pěti lety jsem ale kupoval své první (nové) auto a i v kategorii low-end je jízdní komfort naprosto neporovnatelný :) Sice asi šel opravovat... na tom svém si neopravím nic... ale rozhodně bych neměnil.

+5/−1
26.9.2017 2:23

L98u32k35a50s 43M40u60d40r65a 6746476692241

Bez Formana bych nepostavil dum, ani posleze o par let pozdeji garaze. Jako "dvoumistna dodavka" prekonal svym zpusobem i predchozi mou Skodu 1203, ktera tak zrezla, ze se zlomila za zadni napravou... To byly casy...

+6/−1
26.9.2017 1:29

V34l36a26d88i41m76í19r 33F79i96b81i10g16e51r 5314571851214

1203 to byl neskutečný krám. Jak se říkalo, že jí stačí plivnout pod kola a zapadne byla pravda. Kolikrát jsme jí museli odtlačit když jsme vjeli do bláta kterým by projelo každé auto

+2/−2
26.9.2017 6:56

P87a72v11e93l 95J32e19ř16á73b10e19k 7961222974167

To má každá dodávka s náhonem na zadní nápravu když je prázdná.

0/0
26.9.2017 10:38

M56a82r46e53k 34J82a59n20e50č28k35a 1537506363871

Byl to dobrý pracovní vůz i ve verzi pickup, který měl prosklené třetí dveře a celkem nezmar auto, až na to reznutí.

+2/0
26.9.2017 1:20

L38i82b78o63r 58R95o23t40r39e92k79l 9346128180244

nechapu co nekdo vidi dobryho na predokolce? zadni nahon je best

+1/−8
26.9.2017 1:09

O82n84d82ř92e59j 67P83u14t61n37a 9371624591745

Proč?

0/0
26.9.2017 6:43

V70l78a68d78i85m71í35r 28F57i48b20i42g52e17r 5594541571564

Nejlepší je pohon všech kol.

+3/0
26.9.2017 6:57

J11o36s45e49f 69N56o76v29a53k 5788262356318

Jo, to je fakt. Stačí se podívat na bmw klub - napadne sníh a všichni kdo nemají xdrive, nadávají. :)

+1/0
26.9.2017 7:30

S43t63a64n67i24s20l55a26v 46P87o64k36o44r82n26ý 6251762532175

Jo, s dvěma pytli cementu v kufru asi jo.

+1/0
26.9.2017 7:47
Foto

I78v79a60n 33K38o30p18t22a 5117652271567

Jako člověk který jezdil s obojím tvrdím že předokolka je uživatelsky podstatně příjemnější.

Jo ty doby kdy jsem na kostkách trochu víc šlápnul na plyn a začal mne předjíždět vlastní kufr. :-) nehledě na to že od té doby jsem nepotřeboval řetězy či níže zmíněné pytle cementu.

0/0
26.9.2017 9:30

J11a31n 27S75v78o87b48o45d43a 3127404649483

Miluji "výhody" těchto aut (i děda si to vždy pochvaloval), že si na nich může člověk ještě něco opravit. Klika, že na mém autě si již nemusím opravovat de facto nic, i když je údajně a přitom to již taky není žádný poslední model. Pamatuji si, že ještě před 20 lety bylo na našem sídlišti opravování auťáků snad nejoblíbenější víkendový sport, jak skoro každý na svém miláčkovi musel pořád něco štelovat :)

+7/0
26.9.2017 0:41

J80a23n 35S72v60o14b75o34d18a 3557504829403

A můj noťas také není poslední model a smazal mi půlku věty :D Již mu zvoní hrana :)

0/0
26.9.2017 0:43

P35e47t15r 97P53r60u28s 7407625149272

Pamatuju se, ze k nam (kdysi davno) na skolu prisel na prednasku nejaky manazer ze Skody vypravet jak to tam ridi a kam Skoda smeruje. Padla rec i na to, jaka jednou bude Fabia. Informace, ktera mi utkvela dodnes je, ze uz si na tom nikdo nic neopravi. Ze az se to rozbije, zavolate odtahovku a opravi vam to v servisu. Tenkrat nam to prislo strasne a spoustu lidi to rozcililo, ale...zaplat panbuh za to. ;-D

0/0
26.9.2017 15:41

M16a46r37t38i18n 73S76l49a94b83ý 7574177829484

Nejlepší verze byla Škoda Henlein 

+32/0
26.9.2017 0:27

L50a60d51i32s91l74a75v 92H48a61š11k39a 4443586781450

Chladně alternatifni pochon na plyn...

+11/0
26.9.2017 6:30

P17e27t18r 17M65a23r76š47o25u44n 5785118866556

A plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče.

Tento systém se již v praksi osfědčil. :-)

+1/0
26.9.2017 21:55

M77a39r31e58k 12S10e76l17i69n38g50e22r 5969757366786

Pamatuji si, jak jsem jako petilety capart sel se svym dedou do autobazaru, kde si porizoval Favorita v temer zanovnim stavu (shodou okolnosti ma stejnou barvu jako Favorit na obrazku c. 11). Do te doby me deda vozil pouze pracovni Ladou a svezenicko v temer nove Skodovce se rovnalo krasnemu detskemu zazitku. S Favoritem deda stale jezdi, za 16 let od jeho koupe je stale v krasnem stavu. Pri cteni tohoto clanku jsem si uvedomil, ze jsem deduv kousek vlastne nikdy neridil, coz musim pri nejblizsi sanci zmenit. :))

+13/0
26.9.2017 0:19

J38a27n 70M59a76l39ý 1975759814368

Abyste nezjistil, že v žebříčku hodnot vašeho dědy, je ten Favorit před Vámi :)))

+7/0
26.9.2017 2:12

V83l13a16d57i94m74í16r 92F82i70b18i85g55e78r 5684981571784

To řízení po tolika letech asi nebude zážitek. Abyste nebyl zklamán.

+1/0
26.9.2017 7:04

Z66d53e26n11ě20k 46D16u61b39e36c78k48ý 3407554760758

Pan Selinger je mladý, tak to vezme jako adrenalinový zážitek :-)

+1/0
26.9.2017 7:45

L26i72b11o22r 42M75o16u14č91k65a 1698527705912

ono uz usednuti za volant Felicie, po cca 20 letech je tragedie .. Facko uz tenkrat na tom bylo hur

+1/−2
26.9.2017 7:53



Najdete na iDNES.cz