- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám jeden z posledních kusů z roku 1994, pro zajímavost původní cena byla cca 196 tisíc. Za 5 let jsem se ani nedotkl baterky (ani jednou ji nebylo potřeba dobít), v létě spotřeba 6,1 l a celkově naprostá spokojenost..i když na nové auto bych dávno měl, tak si ještě počkám.
Tak až budete mít nehodu (ne že jí zaviníte, ale až Vás někdo sestřelí) tak Vám přeji hodně štěstí - budete ho potřebovat.....
V rámci východního bloku v konkurenci té doby cca (1989 - 1992) - Oltcita, Trabanta, Wartburga a Žigulíka (snad kromě Samary) to bylo super auto. Ale zase v porovnání s VW Golf III, BMW 3 e36 nebo třeba i Opel Astra nebo Renault 19 to byl podprůměr...
Favorit vyjel v roce 87, jeho současníci tedy byly golf mk II a kadett a pod, za kterými sice i tak pochopitelně v mnoha aspektech zaostával, ale zas tak velký průšvih jak by se na první pohled zdálo to nebyl. Třeba o standardní pětistupňové převodovce nebo zavěšení porsche si mohl golf nechat jenom zdát.
Těch zlepšení bylo 548 a jedna vlaječka redaktorovi zbyla.
Byl to hroznej krám už tenkrát. Motor dobrej, brzdy taky, ale ten zbytek. Zatejkání, koroze, poruchy elektroinstalace, topení. Navíjecí pásy, jejichž ukotvení u sloupku bylo ze žvejkavho materiálu a upadávalo to. Ještě že jsem s tím neboural.
Jednou za jízdy přestalo fungovat topení, dveře přimrzly a já se nemohl dostat ven.
Forman byl takovej plaváček - ve 120km/h se auto stávalo neovladatelným.
Jo, nostalgie. Brrr. :)
Favorita jsme měli a neměli jsme žádné výraznější potíže. Po koupi zatékalo předním sklem. Jediné potíže snad byly s nastavováním sklonu světel.
Mám 18 let staré BMW coupé (E46) a udělat se na tom dá svépomocí skoro všechno, když nepočítám klempířinu. I počítačová diagnostika na autě z roku 1999 je velice primitivní a jde dělat samodomo se softwarem za pár set korun. Nemusí se jednat nutně o komunistickej vergl, aby se v tom mohl člověk hrabat. Tohle se začalo lámat až zhruba 15 let po Favoritu, kdy tak od roku 2005 přestává být jednoduché sahat do aut právě díky softwarové ochraně elektronických jednotek.
chtelo by to porovnat s E30 .. to je souputnik Facka .. z toho bude taky uz jen hromada srotu
Omlouvám se všem nostalgikům, ale to auto je strašný...
Je to krám, ve své době to bylo zajímavé auto, ale dnes....
Největší problém Favoritů a Felícií je koroze karoserie. Jinak jsou to nezmary
Jsou to nezmaři, dokud s tím nenabouráte, pač bezpečnost 0.
Od této modernizace se také dají okna zadních bočních dveří stáhnout zcela dolů, což dříve nebylo možné ...Omyl, stahnout uplne dolu nešla u puvodniho favorita přední okna, protože tam soudruzi nejak museli nabastlit stahování ze stopetek. Než se jim to podarilo vyřešit, byl socialismus fuč. LS zadní okna nestahovalo vůbec.
LS že okna nestahovalo vůbec? Ale notak....
Jo, jo.
Bejvávalo, když se půl roku starý prodával dráž než nový, protože nový nebyl k sehnání. Moje posední Škodovka a doufám, že už navždy.
Děda jezdí ve Favoritu dodnes, je to nezničitelné auto. Před pěti lety jsem ale kupoval své první (nové) auto a i v kategorii low-end je jízdní komfort naprosto neporovnatelný :) Sice asi šel opravovat... na tom svém si neopravím nic... ale rozhodně bych neměnil.