Diskuse k článku

Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně dražší i rychlejší. První majitel se chlubil, že s ní jel 290 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i22ř90í 93K53r17u14t56i55l 8318353495591

Alfa Romeo model 33 Stradale. NÁDHERA!!!

+4/0
10.10.2017 14:55

M44i69c34h84a30l 54K67r58e91j53č22í 1946390721903

První supersport? Co takhle Ford GT40 (vyráběný od r. 1964)?

0/0
10.10.2017 11:50

M94a93r51t81i51n 94P87e29t88ř23í30k 4172869321891

Krásné auto R^ z dob, kdy chlapi byli ještě chlapi a auta byla ještě auta (= bez elektronických serepetiček) ;-)

+7/0
10.10.2017 10:10

J88i33ř97í 55S16c61h32w46a93c44h 8668364108296

až na to, že dnes má kombík při stejném objemu s těma serepetičkama 300 koní, při polovičních otáčkách a i když na to řidič šlápne nemusí jezdit se špuntama v uších. ;-)

+2/−7
10.10.2017 13:12

M46a81r57t76i40n 64P60e37t82ř67í18k 4482819151951

A co jako?? Pokud nejste s to "pochopit", co jsem chtěl svým příspěvkem říci, pak se není o čem bavit ;-)

Dříve byly jenom malé černobílé televizory s chabou kvalitou obrazu, a přesto na některé snímky člověk čuměl s hubou dokořán (a vryly se mu do hlavy), což se mu dnes už třeba nestane...

+2/0
10.10.2017 14:31

J16i33ř60í 70S69c63h33w70a41c27h 8848424718156

a co jako? To jako že doba, kdy televizory byly ještě televizory, když měly lampy a byly černobílé a skončila poté, co se objevily ty barevné s tranzistory a IO?

Pokud jste chtěl napsat, že to auto je super, nemohl bych nic namítat....

Jenže jste to napsal, jak jste napsal a vyšel z toho jen nostalgický nesmysl, který na dálku smrdí jakýmsi porovnáním superspeciálu s nějakou dnešní sériovou výrobou ....takže já já jen k tomu dodal. že i ta sériová auta jsou auty stále a i s těmi (a díky nim) serepatičkami si vytřou s těmi speciálními veterány zádel (a ještě třeba za poloviční cenu)....

A že Vás to nějak nadzvedlo, to na věci nic nemění a je to jenom váš problém....

P.S. Nostalgicky tu jásáte nad něčím tak speciálním, čeho nebylo vyrobeno ani dvacet kusů, jako byste netušil, co třeba za posledních 10 let ve světě vzniklo ne-aut na obdobné speciální úrovni s těma serepetičkama.

0/−1
10.10.2017 16:35

P87e16t37r 61M28a68r76š48á58l19e90k 9345372954249

Ten váš kombík bude za pár let hnít na vrakovišti, zatímco tahle Alfa bude stále stát na čestném místě a její cena bude ještě výrazně vyšší. Protoze tahle Alfa je jedním z klenotů automobilové historie a to i ve srovnání se všemi současnými maliseriovkami. Nic na tom nezmění ani vaše hloupá srovnání s dnešními auty, které tu vytahujete vždy, kdy je tu článek o nějakém klasickém italském sportovním autě. A jen tak mimochodem, litrový výkon téhle Alfy je impozantní i ve srovnání s dnešními atmosférickými motory.

0/0
10.10.2017 19:55

J86i96ř22í 50S40c97h38w42a74c38h 8598814578866

Moje hloupá srovnání s dnešními auty? Moje?

A kdo s těmi hloupými srovnáními asi tak začal? Že by Petřík?

A kdo v nich, přes moje vysvětlení, ještě hloupěji pokračuje? Že by Maršálek?

Samozřejmě, že ten "můj kombík" bude za par let hnít na vrakovišti! Bude tam hnít úplně stejně jak tam shnily miliony aut z té údajné doby, "kdy chlapi, byli ještě chlapi a auta byla ještě auty!

Takže ještě jednou opakuji, já proti tomu autu neřekl ani slovo!

Nikdy jsem netvrdil, že to není klenot!!!!

Nikdy jsem ani Ň nic neřekl proti žádnému klasickému autu samotnému!

A pokud někomu ani po přečtení celého vlákna nedochází, vůči čemu se vymezuji, tak na to mohu je říci. Tomáš Marný.....

0/0
10.10.2017 22:05

L45i23b78o27r 64M76a79c12h20a30l86e36k 1394845125608

Slovo "zadel" je takove nepekne. Je to jako kdyz si nekdo prdne, ale neprizna se. Napiste proste zadek.

0/0
11.10.2017 3:59

J27a40k86u29b 30S74e88k77e94r85a 6886190936895

No jo, netahlo to vocpodu a auto a cestu clovek musel vnimat

0/0
10.10.2017 18:45

M28a82t90ě97j 44B12a89š34t25i43n96e26c 6458939401865

Vůbec neví poznat že je to 50 let staré auto. Zajímavé že favorit je mladší, ale mnohem hranatejsi :D

+4/0
10.10.2017 9:44

J98i82ř85í 43N79e32u91m27e10i31s28t78e46r 2232215373501

Protože to nedělal Giugiaro. Období hran je u něj dost výrazné. (bez ohledu na to si myslím, že debata o srovnávání jakehokoliv supersportu s jakymkoliv rodinným lowend autem je na hlavu)

+3/0
10.10.2017 10:07

P37e58t55r 94D63o21h95n43a27l 6702859865559

Favorit nedělal Giugiaro. A obecně je spíš nesmysl srovnávat design aut z 60. a 70./80. let. To je jako porovnávat tuto alfu s Lamborghini Countach

0/0
10.10.2017 12:15

J54i61ř62í 41S89c81h69w75a78c47h 8598984798446

že závodní auto bude hranaté jak Favorit bych opravdu neočekával..

+1/0
10.10.2017 13:15

D80a71n54i77e29l 85S87o94b65o80t41a 9139294736460

Je tedy divné, že závodní aauta jako Lancia Delta Integrale nebo Audi Quattro vůbec existují ;-D

0/0
10.10.2017 15:01

J45i15ř30í 41S23c74h73w27a83c80h 8308544808606

to nejsou původně závodní auta, to jsou auta upravená na závodní, odvozená od původně sériových aut (povinný stejný tvar karoserie)

Tato AR vznikala opačným postupem. Primárně závodní a z ní odvozena sériovka, pokud lze cca 18 kusů vůbec za sériovku považovat. ;-)

0/0
10.10.2017 16:43

P78e17t44r 63M41a60r62š54á26l17e66k 9695652664959

Lancia 037 bylo hranaté auto od začátku postavené jako závodní. Ještě se tu chcete dale ztrapňovat?

0/0
10.10.2017 20:00

J59i58ř77í 49S12c41h11w53a78c47h 8318154978376

a Daniel snad mluvil o Lancii 037???8-o

Někdo jiný tu mluvil o Lancii 037??? 8-o

Napiš kde, nebo se za ten hloupý útok omluv!

Pokud tak neučiníš, bude pro mne platit Maršálek = hň*p!

Lancia 037 byl sice závodní speciál, ale pro soutěže, v podstatě z gruntu přepracovaná Lancia Beta.

A u auta pro soutěže, jezdící většinou ve 100-200 km/hod lesem, na šotolině a skákající leckdy do značných výšek jsou na karosérií kladeny poněkud jiné nároky na aerodynamika a odolnost, než na silniční speciál s maxímálkou cca 300km/hod.

0/0
10.10.2017 22:40

Najdete na iDNES.cz