Diskuse k článku

Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude pravděpodobně označen jako BMW i5, bude vycházet ze studie uvedené ve Frankfurtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a70r42t33i18n 15K15ř36í90ž 9553232440307

Jako mně se to docela líbí. Sice si myslím, že auta na baterky jsou slepá vývojová větev, zas na druhou stranu, pokud se podaří optimalizovat spotřeba a další detaily, je možné teoreticky baterku nahradit nějaký skutečným zdrojem el. energie s nulovými nebo velmi malými náklady.

0/0
21.9.2017 13:55

R82e90n41é 15T81y94c 9855505628201

já těm elektromobilům začínám pomalu a opatrně věřit, bude to jinak a jen si na to budeme muset zvyknout.. ale stačí se podívat jaká je nyní móda a jak lidi utrácejí za crossovery

+1/0
21.9.2017 23:08

M27a76r59t78i57n 42V46o51j84á74č16e86k 9353237141456

já jim začnu věřit až se dostatečně rozšíří nějaká síť "benzínek"dojezdy jsou pro řidiče s větším nájezdem nepoužitelné

0/0
23.9.2017 7:43

J86o55s52e10f 76Š56o70l47t73e67s 8224148430783

Uvedl bych to na pravou míru. 600 km v cyklu NEDC, reálný dojezd tedy tak 470 km. i5 se to určitě jmenovat nebude. A proti Tesle to nepůjde, protože na trh to půjde až 2022.

+3/0
21.9.2017 13:45

A15n81t56o60n25í55n 57S35á57d93l53í14k 7388689243943

Význam elektromobilů bude teprve tehdy, až cena bude akceptovatelná pro širší veřejnost. A na dojezdu nebude až tak záviset. Výrobci by měli mít na paměti nejen zisky, ale i ekologii.

0/0
23.9.2017 23:36

H65o28n10z45a 17B40e96n61a42d69a 4162229149887

A PČR ho dostane na crash test.

+7/0
21.9.2017 13:20

P29e42t17r 15V68a33v40e74r97k58a 8879607975587

Pořád čekám, kdy se někdo vytasí s vozem typu obyčejného rodinného kombíku, výkon stačí něco přes 100koní, s rychlostí postačující na naše dálnice a s co největším dojezdem k 1000km tak, jak s nádrží na klasická paliva. Ale ono ne. To jsou samé super sporťáky že to trhá asfalt, ale dojede to sotva s Prahy do Brna.

+8/−2
21.9.2017 12:09

J56o71s28e11f 32N77o12s93k14a 8963705743837

Protože cena baterie zásadně ovlivňuje výslednou cenu vozu. Váše požadované vozidlo s kvalitou obyčejného rodinného kombíku by stálo víc než luxusní limuzína.

Naproti tomu vyšší výkon se dá jednoduše aplikovat při znatelně menších nákladech než vyšší kapacita baterie.

+4/0
21.9.2017 12:24

P93e27t54r 48V44a31v68e73r21k95a 8329987895647

Pokud v takovém autě nepotřebuji tak výkonný motor jak v tom sporťáku, tak o to víc je snad kapacita stejné baterie využitelná na ten delší dojezd ne? Potřebuje snad někdo v tom rodinném autě rychlost přes 200 , za 3sekundy být na stovce a mít výkon 300koní?

+4/0
21.9.2017 12:32

J89o30s51e57f 55N42o48s15k70a 8513155883367

Výkon elektromotoru podle mne zásadně neovlivňuje spotřebu, pokud budete jezdit úsporně. Spotřebu ovlivňuje váha ovlivněna zásadně velikostí baterie, valivý odpor pneumatik a odpor karoserie vozu potažmo rychlost.

+4/0
21.9.2017 12:40

J85i35ř38í 20S44c93h49w45a56c52h 8198524398386

ne.... dojezd auta (v rámci rychlostních limitů) není o maximálním výkonu ale jen o kapacitě baterie a jízdních odporech. Takže stejné auto se stejnou baterií bude mít "měřený dojezd" cca stejný jak s motorem 100 kW tak s motorem 200kW, protože ten výkon nad 100kW se při běžném provozu prakticky téměř vůbec nevyužije (což přestane platit při stylu jízdy plyn-brzda s pedály prošlápnutými až k podlaze) ;-)

+3/0
21.9.2017 12:46

R83o45b74i94n 12Ž41i23ž22k73a 2618494256426

Tak on ten odpich je elektromotorům vlastní, "vocpoda" táhne i ten nejzákladnější :-)

Ale s tím dojezdem to holt není jednoduché a ty automobilky s tím bojují jak to jde. Třeba Tesla hodně těží z lehkých materiálů a úžasné aerodynamiky (Cx tuším 0.24 a relativně malá plocha) - i jako benzíňák by měla skvělou spotřebu:-)

+1/0
21.9.2017 18:23

J45i88n56d13ř43i54c93h 81M48i81t85t87e15r 6504285421766

Pan Noska to píše dobře. Výkon u elektromotoru není drahý, drahé jsou baterie. Tak se dělají výkonné vozy aby si to koupili bohatí a zaplatili to. Pak se to možná dostane i mezi normální lidi.

+1/0
21.9.2017 19:12

M42i14r25e13k 63G69a94j55e12r 5561226739610

S tim vykonem odsud pocud. Vyssi vykon vyzaduje hodne dilu o dost masivnejsi. Pak ta pridana hmotnost snizuje dojezd.

0/0
22.9.2017 2:49

M75a69r28t60i14n 56V10o49j74á96č44e56k 9453627881176

já s tím úplně nesouhlasím ,pokud by byly články na výměnu ... tak je cena článku ne úplně podstatná a jít cestou masovky ,jenže pokud to bude jen pro luxusní káry tak se sít nikdy nevybuduje a dojezd bude stále mizerný a nepoužitelný

0/0
23.9.2017 7:49

R96e90n93é 78T95y29c 9445985398801

zatím to je spíš extravagantní auto a tak musí výrobce hledat zákazníka, který je to ochotný koupit

0/0
21.9.2017 23:15

L28u61k56á41š 96H80a18v86l16í26č68e53k 6468702423378

Nevěříím! Odborníci na diskusi iDnes tvrdí, že to nejde!

+7/0
21.9.2017 11:26

V66l17a79d56i27m17í16r 47H15á65j28e93k 4640562344291

Co bude s Rusy, Afričany a Araby, když skončí odběr ropy ve velkém ?

0/0
21.9.2017 11:04

L31i32b38o48r 91D43a98n62ě47k 4587551713

co s Rusy a Afričany, to nevím, ale Araby už teď hromadně zkupují různé patenty a firmy na elektrické pohony, baterky, vodíková řešení,...

+2/0
21.9.2017 11:36

M48i52l54a32n 46K68a61s37a28l 9827629210552

Taky to jsou jediní, kdo myslí na budoucnost a nežijí přítomností. K velké nelibě všemožné zdejší chátry.

+1/0
21.9.2017 12:06

S18t35a41n62i23s31l59a90v 49P32o23l42á92š44e33k 8172260180688

Až na to, že oni to skupují a povětšinou uloží pěkně do trezůrku a tím prodlužují svůj byznys s ropou co to jde. Až to nepůjde, vytáhnou patenty a přeorientují se na nový směr. asi tak

+1/−2
21.9.2017 12:34

M60i43l98a62n 21K94a57s95a93l 9967109470692

Jak lze patent uložit do trezoru ? Popiš mi ten pricnip ;-D;-D;-D

+3/−1
21.9.2017 12:53

S26t92a82n17i67s10l33a36v 95P80o98l29á40š89e52k 8342380300128

omg obrazně řečeno. vlastníš patent= technologii. Nevyrábíš-čekáš, max technologii rozvíjíš, abys byl připraven na den D 8-oR^

0/−1
21.9.2017 12:57

M73i93l60a21n 19K71a30s66a65l 9357659920482

Ne, nikdo s vhodnou technologií nečeká, jelikož by mohl promarnit situaci. Vývoj strojí enormní peníze a je třeba ho zaplatit. Ty si to prostě představuješ jak hurvínek válku, co.

0/−1
21.9.2017 14:07

P83e53t26r 10M60a25r49e26č83e41k 1633611109438

Chátra nechápe?

0/0
21.9.2017 20:24

M79i15l14a70n 64K76a97s73a74l 9647809730452

To je tak, když primitiv bez elementární znalosti patentového práva kecá a kecá...

+2/−2
21.9.2017 12:54

M46i42r67e10k 40G86a59j44e86r 5721526729230

Konkretne bych doplnil, ze je nemozne "drzet patent v supliku treba 30 let, jak se konspiratori domnivaji, tvrdice, ze auta treba uz davno mohla jezdit na vodu (nebo doplnte jiny smysleny zdroj pohonu), kdyby patent sejkove neschovali do supliku. Tedy k patentu ma pristup kdokoliv a muze si podle nej cokoliv vyrobit a otestovat. Pouze je majitel patentu maximalne 20 let chranen pred konkurenci, ktera by chtela podle patentu neco vyrabet komercne a nechtela platit poplatky (roylties). Po 20 letech majitel patentu nema nic vic, nez kdokoliv jiny.

0/0
22.9.2017 2:36

S79t84a88n61i96s59l18a38v 50K60r60e63j10c26a50r 6207776603284

Bud se včas probudí a přeorientují nebo prostě ........... ! Jsou emiráty jež si toto už uvědomují a budou mít náskok.

+1/0
21.9.2017 13:03

J85i79n12d82ř25i40c32h 74M50i98t91t41e61r 6964515951226

Ropa se využívá v chemickém , farmaceutickém průmyslu, není jí třeba jen na pálení v motorech.

+2/0
21.9.2017 19:09

J83i22ř67í 31K64r16a95u80s 2176463391706

Že by sa konečne niekto zobudil ?

0/0
21.9.2017 10:54

Najdete na iDNES.cz