Diskuse k článku

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které u větších vozů automobilky zatím nebyly k vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45o38s77e59f 44V50a11l53a 9130833583663

tak prave jsem na Sicilii a z pujcovny jsem dostal uplne nove V40. 2.0 diesel, automat, v provedeni cross country automat s asi 184 PS. Nahon pouze na predni kola. Mam najeto ted zhruba 2000 km. Doma mam Octavii Combi 4x4 TDI 110 kW.

Poznamky : auto je zvenci relativne siroke, (na sicilske pomery urcite), ale vevnitr zoufale malo prostoru. Kufr <300 l nestaci ani na 2 cestovni kufry z letadla. 2. motor ve srovnani s octavii nenabizi pocit vyssiho vykonu, spise je liny se vytacet pri predjizdeni, a to i ve sportovnim modu "S". Podvozek bez pripominek. Automat se s Volvem dost pere, neumi najit optimalni klidny mod, hlavne pri sjizdeni z kopce. Spotreba lehce pod 6 l nafty, coz ve srovnani s octavii 4x4 je zhruba alespon o 1 l vice nez Octa. Neprehledny stredni panel, silena navigace cinskeho typu. Ruzne zcela zbytecne provozni problemy, treba kapotu je potreba otevirat pomoci smetakove tyce.

Facit. Zlata octavie, ktera je navic asi o 10 % levnejsi.

+1/−1
27.9.2017 21:24

J22i69r36i 43G94a79z39d55a 8154433714454

to teda nevim , co jste mel. pokud nove, tak to byla d4 , 140kw a to rozhodne neni zadny louda. navic tento model se pomeruje v segmentu s a3 ci x1, jinymi slovy, luxusni kompaktni hatchbacky. rozhodne nesouperi s octavkou.uroven celkove konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu ci bezpecnosti, je nekde uplne jinde. tlacitka mnaji svou logiku a navic to je bvezpecnejsi na ovladani.

+1/0
27.9.2017 23:16

J47o80s15e37f 84V63a58l46a 9290563663653

luxusni je mozna cenou, ale ne uzitnou hodnotou. Ve srovnani s octou je mnoho pripominek - hlavne ovladani infotainmentu - v dane cene neni schopen Geely dodat dotykovy display, ktery by stal o 10 eur vic? Zadavani cile do navigace ve volvu je bez dotykove klavesnice a jenom s joystickem prace na vice nez 5 minut...... Aktualni SW navigace ma znacne chyby. Navic nelze voliz z nekolika tras. Co se tyce interieru je proti octe jediny rozdil-lepsi sedacky ve volvu, ale to si skodovka zavarila sama, protoze ve octe II byly sedacky mnohem lepsi nez v O III. Taky kdyby v OIII zustal Canton soundsystem, tak by se plne vyrovnalk Volvu. Pouzite materialy v interieru nejsou absolutne nejak nad skodovkou. Vykonove opravdu nic moc. Jinak jsem si cetl o volvu V40 par nespokojenych recenzi v zahranicnich casopisech a muzu je jenom potvrdit.

0/0
28.9.2017 19:46

J95o18s66e31f 42V13a17l12a 9760623583263

jinak ty vyhody "konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu" jaksi nelze najit. Pokud tou koncepci neni moznost otevrit blaznive dodatecne zajisteni predni kapoty navic hakem pod prednim sklem, ktery se da otevrit jenom smetakem

0/0
29.9.2017 10:01

Z53d87e31n46ě91k 12K46a60d73l29e22c 2256938436878

Pěkné auto. Libí se mi.

+4/0
27.9.2017 20:03

J17i75ř90í 44E79r65b29e41n 1283264806387

Ale to snad né. Vždyť přeci světaznalí diskutéři z iDNESu vědí na tuty:

- že nějaké Volvo už existuje jen jako značka a že se sem bude fšecko vozit z Číny!

- že tříhrnky jsou jen výmyslem koncernu Fauvé!

- že turba a nafťáky jsou ještě horším výmyslem koncernu Fauvé a podplacených politiků z Únie!

Teď jste jim zbořili svět ;-D

+6/−2
27.9.2017 9:07

J60i54ř50í 97S54e77h67n76a20l 6445458312346

No jo, ale to je prece neco jinyho. Nad trivalcem mate ohrnovat nos nos jen v Oktavce za 400 litru. Ale ve Volvu za 800 litru je takovej motor OK, a co teprve v BMW3 za mego, to uz je uplna parada ;-D

+8/0
27.9.2017 9:48

M22a78r57e30k 26K32l51u75f83a 3758824594816

Takže nové Volvo bude k disposici i s naftovým motorem? Že by se to jejich odvážné tvrzení o konci dieselů nakonec ukázalo až příliš odvážné? Vím, že konec ohlásili až po uplynutí delšího časového horizontu, ale nevypadá to, že by k němu ideologie Volva nějak směřovala, když naopak na jaře přidají do nabídky další naftový motor.

+3/−2
27.9.2017 7:50

M30i65c97h47a32l 90N23a43j69m49a39n 7829903896800

Tak kšeft je kšeft. A na co se zbavit několika tisíc zákazníků, kteří chtějí naftové motory...

+1/−1
27.9.2017 8:51

J63i39ř86í 58S67c92h13w81a53c57h 8688444598726

Letos tj. v roce 2017 prohlásili, že novinky od roku 2019 budou jen hybridy (spalovák+elektromotor) nebo plně elektrické. A ty hybridy mohou být jak benzínové tak i dieselové. Z toho lze vydedukovat, že novinky až do konce roku 2018 mohou mít i (jen) diesel (bez elektromotoru). Takže i ten nový diesel v XC40 je s tím jejich prohlášením plně slučitelný....;-)

+2/0
27.9.2017 14:50

M62a17r27e17k 41K44l96u36f80a 3608544404536

Mno, počkám si a uvidíme.

Zejména si pak rád počkám na jejich hospodářské výsledky. :-P

0/0
27.9.2017 15:43

P58e49t70r 70H57o39r47á92k 1399273249244

Ty motory vyvíjeli tak nejméně čtyři roky a určitě do nich vrazili dost peněz, takže aktuální aféra se jich těžko mohla dotknout nějak výrazně. Uvidíme ale, až ten sazomet vezmou na měření, jak to dopadne.

0/0
27.9.2017 19:59

P31a57v12e90l 30S25t59a78v46j43a68n77í38k 6598465327241

Nepsali náhodou, že nebudou vyvíjet nové motory? Nechce se mi to hledat.

0/0
27.9.2017 22:24

M67a25t10e38j 54F20i51l35i42p 9532234126

Taky mě to zarazilo. Ale až od roku 2019, takže to ještě sedí. Ještě 2017-18 uvedou klasiku a od 2019 už jen hybridy a elektriku. R^

0/0
27.9.2017 23:04

J69i71ř85í 11E56r61b96e63n 1673124326937

Hybrid = kombinace spalovacího a elektrického pohonu. Takže se budou vyvíjet maloobjemové motory pracující třeba jako dieselgenerátor v oblasti ideálních otáček, které jsou mnohem snáze vyladitelné co do termodynamiky, spotřeby a emisí.

0/0
28.9.2017 18:41

Najdete na iDNES.cz