Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které u větších vozů automobilky zatím nebyly k vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o10s26e49f 86V91a66l89a 9160883743553

tak prave jsem na Sicilii a z pujcovny jsem dostal uplne nove V40. 2.0 diesel, automat, v provedeni cross country automat s asi 184 PS. Nahon pouze na predni kola. Mam najeto ted zhruba 2000 km. Doma mam Octavii Combi 4x4 TDI 110 kW.

Poznamky : auto je zvenci relativne siroke, (na sicilske pomery urcite), ale vevnitr zoufale malo prostoru. Kufr <300 l nestaci ani na 2 cestovni kufry z letadla. 2. motor ve srovnani s octavii nenabizi pocit vyssiho vykonu, spise je liny se vytacet pri predjizdeni, a to i ve sportovnim modu "S". Podvozek bez pripominek. Automat se s Volvem dost pere, neumi najit optimalni klidny mod, hlavne pri sjizdeni z kopce. Spotreba lehce pod 6 l nafty, coz ve srovnani s octavii 4x4 je zhruba alespon o 1 l vice nez Octa. Neprehledny stredni panel, silena navigace cinskeho typu. Ruzne zcela zbytecne provozni problemy, treba kapotu je potreba otevirat pomoci smetakove tyce.

Facit. Zlata octavie, ktera je navic asi o 10 % levnejsi.

+1/−1
27.9.2017 21:24

J53i15r81i 17G12a54z45d68a 8914403604834

to teda nevim , co jste mel. pokud nove, tak to byla d4 , 140kw a to rozhodne neni zadny louda. navic tento model se pomeruje v segmentu s a3 ci x1, jinymi slovy, luxusni kompaktni hatchbacky. rozhodne nesouperi s octavkou.uroven celkove konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu ci bezpecnosti, je nekde uplne jinde. tlacitka mnaji svou logiku a navic to je bvezpecnejsi na ovladani.

+1/0
27.9.2017 23:16

J81o34s96e93f 70V10a25l92a 9150923463123

luxusni je mozna cenou, ale ne uzitnou hodnotou. Ve srovnani s octou je mnoho pripominek - hlavne ovladani infotainmentu - v dane cene neni schopen Geely dodat dotykovy display, ktery by stal o 10 eur vic? Zadavani cile do navigace ve volvu je bez dotykove klavesnice a jenom s joystickem prace na vice nez 5 minut...... Aktualni SW navigace ma znacne chyby. Navic nelze voliz z nekolika tras. Co se tyce interieru je proti octe jediny rozdil-lepsi sedacky ve volvu, ale to si skodovka zavarila sama, protoze ve octe II byly sedacky mnohem lepsi nez v O III. Taky kdyby v OIII zustal Canton soundsystem, tak by se plne vyrovnalk Volvu. Pouzite materialy v interieru nejsou absolutne nejak nad skodovkou. Vykonove opravdu nic moc. Jinak jsem si cetl o volvu V40 par nespokojenych recenzi v zahranicnich casopisech a muzu je jenom potvrdit.

0/0
28.9.2017 19:46

J78o17s69e72f 27V61a51l72a 9760463983503

jinak ty vyhody "konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu" jaksi nelze najit. Pokud tou koncepci neni moznost otevrit blaznive dodatecne zajisteni predni kapoty navic hakem pod prednim sklem, ktery se da otevrit jenom smetakem

0/0
29.9.2017 10:01

Z98d23e55n23ě24k 68K63a45d48l42e67c 2616948726298

Pěkné auto. Libí se mi.

+4/0
27.9.2017 20:03

J16i72ř80í 49E59r68b79e37n 1943834726507

Ale to snad né. Vždyť přeci světaznalí diskutéři z iDNESu vědí na tuty:

- že nějaké Volvo už existuje jen jako značka a že se sem bude fšecko vozit z Číny!

- že tříhrnky jsou jen výmyslem koncernu Fauvé!

- že turba a nafťáky jsou ještě horším výmyslem koncernu Fauvé a podplacených politiků z Únie!

Teď jste jim zbořili svět ;-D

+6/−2
27.9.2017 9:07

J40i87ř86í 16S44e34h55n94a57l 6535128782466

No jo, ale to je prece neco jinyho. Nad trivalcem mate ohrnovat nos nos jen v Oktavce za 400 litru. Ale ve Volvu za 800 litru je takovej motor OK, a co teprve v BMW3 za mego, to uz je uplna parada ;-D

+8/0
27.9.2017 9:48

M38a11r62e46k 49K17l76u54f42a 3458984944956

Takže nové Volvo bude k disposici i s naftovým motorem? Že by se to jejich odvážné tvrzení o konci dieselů nakonec ukázalo až příliš odvážné? Vím, že konec ohlásili až po uplynutí delšího časového horizontu, ale nevypadá to, že by k němu ideologie Volva nějak směřovala, když naopak na jaře přidají do nabídky další naftový motor.

+3/−2
27.9.2017 7:50

M49i81c29h84a59l 38N50a27j33m56a60n 7359323376480

Tak kšeft je kšeft. A na co se zbavit několika tisíc zákazníků, kteří chtějí naftové motory...

+1/−1
27.9.2017 8:51

J77i71ř61í 69S12c13h31w67a26c90h 8548754948956

Letos tj. v roce 2017 prohlásili, že novinky od roku 2019 budou jen hybridy (spalovák+elektromotor) nebo plně elektrické. A ty hybridy mohou být jak benzínové tak i dieselové. Z toho lze vydedukovat, že novinky až do konce roku 2018 mohou mít i (jen) diesel (bez elektromotoru). Takže i ten nový diesel v XC40 je s tím jejich prohlášením plně slučitelný....;-)

+2/0
27.9.2017 14:50

M96a51r86e21k 48K84l72u74f71a 3938724374286

Mno, počkám si a uvidíme.

Zejména si pak rád počkám na jejich hospodářské výsledky. :-P

0/0
27.9.2017 15:43

P14e53t11r 21H27o79r37á76k 1709833399924

Ty motory vyvíjeli tak nejméně čtyři roky a určitě do nich vrazili dost peněz, takže aktuální aféra se jich těžko mohla dotknout nějak výrazně. Uvidíme ale, až ten sazomet vezmou na měření, jak to dopadne.

0/0
27.9.2017 19:59

P92a28v24e12l 92S15t62a55v30j36a15n72í24k 6828525747121

Nepsali náhodou, že nebudou vyvíjet nové motory? Nechce se mi to hledat.

0/0
27.9.2017 22:24

M98a67t96e74j 84F26i23l25i79p 9362954666

Taky mě to zarazilo. Ale až od roku 2019, takže to ještě sedí. Ještě 2017-18 uvedou klasiku a od 2019 už jen hybridy a elektriku. R^

0/0
27.9.2017 23:04

J29i35ř66í 57E27r55b66e58n 1723784876207

Hybrid = kombinace spalovacího a elektrického pohonu. Takže se budou vyvíjet maloobjemové motory pracující třeba jako dieselgenerátor v oblasti ideálních otáček, které jsou mnohem snáze vyladitelné co do termodynamiky, spotřeby a emisí.

0/0
28.9.2017 18:41







Najdete na iDNES.cz