Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které u větších vozů automobilky zatím nebyly k vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11o44s26e45f 93V17a52l54a 9580803633423

tak prave jsem na Sicilii a z pujcovny jsem dostal uplne nove V40. 2.0 diesel, automat, v provedeni cross country automat s asi 184 PS. Nahon pouze na predni kola. Mam najeto ted zhruba 2000 km. Doma mam Octavii Combi 4x4 TDI 110 kW.

Poznamky : auto je zvenci relativne siroke, (na sicilske pomery urcite), ale vevnitr zoufale malo prostoru. Kufr <300 l nestaci ani na 2 cestovni kufry z letadla. 2. motor ve srovnani s octavii nenabizi pocit vyssiho vykonu, spise je liny se vytacet pri predjizdeni, a to i ve sportovnim modu "S". Podvozek bez pripominek. Automat se s Volvem dost pere, neumi najit optimalni klidny mod, hlavne pri sjizdeni z kopce. Spotreba lehce pod 6 l nafty, coz ve srovnani s octavii 4x4 je zhruba alespon o 1 l vice nez Octa. Neprehledny stredni panel, silena navigace cinskeho typu. Ruzne zcela zbytecne provozni problemy, treba kapotu je potreba otevirat pomoci smetakove tyce.

Facit. Zlata octavie, ktera je navic asi o 10 % levnejsi.

+1/−1
27.9.2017 21:24

J24i31r68i 79G40a48z54d36a 8274153704864

to teda nevim , co jste mel. pokud nove, tak to byla d4 , 140kw a to rozhodne neni zadny louda. navic tento model se pomeruje v segmentu s a3 ci x1, jinymi slovy, luxusni kompaktni hatchbacky. rozhodne nesouperi s octavkou.uroven celkove konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu ci bezpecnosti, je nekde uplne jinde. tlacitka mnaji svou logiku a navic to je bvezpecnejsi na ovladani.

+1/0
27.9.2017 23:16

J53o29s64e27f 68V80a72l87a 9720853123273

luxusni je mozna cenou, ale ne uzitnou hodnotou. Ve srovnani s octou je mnoho pripominek - hlavne ovladani infotainmentu - v dane cene neni schopen Geely dodat dotykovy display, ktery by stal o 10 eur vic? Zadavani cile do navigace ve volvu je bez dotykove klavesnice a jenom s joystickem prace na vice nez 5 minut...... Aktualni SW navigace ma znacne chyby. Navic nelze voliz z nekolika tras. Co se tyce interieru je proti octe jediny rozdil-lepsi sedacky ve volvu, ale to si skodovka zavarila sama, protoze ve octe II byly sedacky mnohem lepsi nez v O III. Taky kdyby v OIII zustal Canton soundsystem, tak by se plne vyrovnalk Volvu. Pouzite materialy v interieru nejsou absolutne nejak nad skodovkou. Vykonove opravdu nic moc. Jinak jsem si cetl o volvu V40 par nespokojenych recenzi v zahranicnich casopisech a muzu je jenom potvrdit.

0/0
28.9.2017 19:46

J79o19s24e98f 13V77a25l55a 9620333143633

jinak ty vyhody "konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu" jaksi nelze najit. Pokud tou koncepci neni moznost otevrit blaznive dodatecne zajisteni predni kapoty navic hakem pod prednim sklem, ktery se da otevrit jenom smetakem

0/0
29.9.2017 10:01

Z40d69e87n54ě45k 55K31a24d90l95e79c 2756488716818

Pěkné auto. Libí se mi.

+4/0
27.9.2017 20:03

J69i17ř76í 39E96r50b59e64n 1403444766207

Ale to snad né. Vždyť přeci světaznalí diskutéři z iDNESu vědí na tuty:

- že nějaké Volvo už existuje jen jako značka a že se sem bude fšecko vozit z Číny!

- že tříhrnky jsou jen výmyslem koncernu Fauvé!

- že turba a nafťáky jsou ještě horším výmyslem koncernu Fauvé a podplacených politiků z Únie!

Teď jste jim zbořili svět ;-D

+6/−2
27.9.2017 9:07

J71i51ř46í 81S88e88h94n39a24l 6455278662586

No jo, ale to je prece neco jinyho. Nad trivalcem mate ohrnovat nos nos jen v Oktavce za 400 litru. Ale ve Volvu za 800 litru je takovej motor OK, a co teprve v BMW3 za mego, to uz je uplna parada ;-D

+8/0
27.9.2017 9:48

M93a15r46e13k 70K52l26u42f69a 3478264654826

Takže nové Volvo bude k disposici i s naftovým motorem? Že by se to jejich odvážné tvrzení o konci dieselů nakonec ukázalo až příliš odvážné? Vím, že konec ohlásili až po uplynutí delšího časového horizontu, ale nevypadá to, že by k němu ideologie Volva nějak směřovala, když naopak na jaře přidají do nabídky další naftový motor.

+3/−2
27.9.2017 7:50

M53i97c98h34a21l 43N72a14j83m41a12n 7179843466330

Tak kšeft je kšeft. A na co se zbavit několika tisíc zákazníků, kteří chtějí naftové motory...

+1/−1
27.9.2017 8:51

J36i64ř13í 58S82c34h60w46a88c22h 8248114168716

Letos tj. v roce 2017 prohlásili, že novinky od roku 2019 budou jen hybridy (spalovák+elektromotor) nebo plně elektrické. A ty hybridy mohou být jak benzínové tak i dieselové. Z toho lze vydedukovat, že novinky až do konce roku 2018 mohou mít i (jen) diesel (bez elektromotoru). Takže i ten nový diesel v XC40 je s tím jejich prohlášením plně slučitelný....;-)

+2/0
27.9.2017 14:50

M55a85r62e38k 90K89l69u28f79a 3718234824276

Mno, počkám si a uvidíme.

Zejména si pak rád počkám na jejich hospodářské výsledky. :-P

0/0
27.9.2017 15:43

P91e97t60r 66H46o25r61á39k 1219643919154

Ty motory vyvíjeli tak nejméně čtyři roky a určitě do nich vrazili dost peněz, takže aktuální aféra se jich těžko mohla dotknout nějak výrazně. Uvidíme ale, až ten sazomet vezmou na měření, jak to dopadne.

0/0
27.9.2017 19:59

P46a64v85e84l 32S14t70a27v27j30a13n20í27k 6248285527641

Nepsali náhodou, že nebudou vyvíjet nové motory? Nechce se mi to hledat.

0/0
27.9.2017 22:24

M51a30t41e89j 36F98i78l51i95p 9612714946

Taky mě to zarazilo. Ale až od roku 2019, takže to ještě sedí. Ještě 2017-18 uvedou klasiku a od 2019 už jen hybridy a elektriku. R^

0/0
27.9.2017 23:04

J17i63ř79í 26E72r14b15e46n 1233194536947

Hybrid = kombinace spalovacího a elektrického pohonu. Takže se budou vyvíjet maloobjemové motory pracující třeba jako dieselgenerátor v oblasti ideálních otáček, které jsou mnohem snáze vyladitelné co do termodynamiky, spotřeby a emisí.

0/0
28.9.2017 18:41







Najdete na iDNES.cz