- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak prave jsem na Sicilii a z pujcovny jsem dostal uplne nove V40. 2.0 diesel, automat, v provedeni cross country automat s asi 184 PS. Nahon pouze na predni kola. Mam najeto ted zhruba 2000 km. Doma mam Octavii Combi 4x4 TDI 110 kW.
Poznamky : auto je zvenci relativne siroke, (na sicilske pomery urcite), ale vevnitr zoufale malo prostoru. Kufr <300 l nestaci ani na 2 cestovni kufry z letadla. 2. motor ve srovnani s octavii nenabizi pocit vyssiho vykonu, spise je liny se vytacet pri predjizdeni, a to i ve sportovnim modu "S". Podvozek bez pripominek. Automat se s Volvem dost pere, neumi najit optimalni klidny mod, hlavne pri sjizdeni z kopce. Spotreba lehce pod 6 l nafty, coz ve srovnani s octavii 4x4 je zhruba alespon o 1 l vice nez Octa. Neprehledny stredni panel, silena navigace cinskeho typu. Ruzne zcela zbytecne provozni problemy, treba kapotu je potreba otevirat pomoci smetakove tyce.
Facit. Zlata octavie, ktera je navic asi o 10 % levnejsi.
to teda nevim , co jste mel. pokud nove, tak to byla d4 , 140kw a to rozhodne neni zadny louda. navic tento model se pomeruje v segmentu s a3 ci x1, jinymi slovy, luxusni kompaktni hatchbacky. rozhodne nesouperi s octavkou.uroven celkove konceptu vozu, kvaltiy zpracovani, komfortu ci bezpecnosti, je nekde uplne jinde. tlacitka mnaji svou logiku a navic to je bvezpecnejsi na ovladani.
Ale to snad né. Vždyť přeci světaznalí diskutéři z iDNESu vědí na tuty:
- že nějaké Volvo už existuje jen jako značka a že se sem bude fšecko vozit z Číny!
- že tříhrnky jsou jen výmyslem koncernu Fauvé!
- že turba a nafťáky jsou ještě horším výmyslem koncernu Fauvé a podplacených politiků z Únie!
Teď jste jim zbořili svět
No jo, ale to je prece neco jinyho. Nad trivalcem mate ohrnovat nos nos jen v Oktavce za 400 litru. Ale ve Volvu za 800 litru je takovej motor OK, a co teprve v BMW3 za mego, to uz je uplna parada
Takže nové Volvo bude k disposici i s naftovým motorem? Že by se to jejich odvážné tvrzení o konci dieselů nakonec ukázalo až příliš odvážné? Vím, že konec ohlásili až po uplynutí delšího časového horizontu, ale nevypadá to, že by k němu ideologie Volva nějak směřovala, když naopak na jaře přidají do nabídky další naftový motor.
Tak kšeft je kšeft. A na co se zbavit několika tisíc zákazníků, kteří chtějí naftové motory...