Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají a kdo je má kontrolovat, vysvětlili v diskuzním pořadu Rozstřel odborník na měření emisí Libor Fleischhans a Petr Vomáčka z ÚAMK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a70v90e60l 75K94u55t21i90l 9980236373879

Asi se vyrobci aut prepocitaly co se tyce inteligence svych zakazniku. Nekdo bezne jezdi jen po meste a koupi si diesel.

+1/0
14.10.2017 19:47

P18a17v24e75l 77K77u31t10i48l 9890856113769

To je spis manazersky problem. Koupit dieselove auto pro takoveto pouziti je nesmyslná volba.

0/0
14.10.2017 19:43

J37o82s21e87f 42B21r49o23ž26e60k 7973875462911

Existuje někde možnost nahlásit SPZ auta, které evidentně nemá emise v pořádku? Už se mi mockrát stalo, že se dostanu za auto, které při jakékoliv akceleraci vypustí černý oblak - a já musím přepnout ventilaci na vnitřní okruh, jinak se za ním udusím. Kam to ale hlásit? Co s tím?

+3/−1
12.10.2017 10:15

J80o14s16e80f 88M20i22k20i92n 5463614595264

On ten oblak kolikrát vidí i policajti a ti mají možnost odeslat okamžitě vůz na STK. Proč tak nečiní je záhadou

+1/0
13.10.2017 12:03

M79a14r59e97k 67H72r98u12b65y 6127862741918

Moc práce, neasi

0/0
19.10.2017 0:06

A56l25i86c40e 85J37a16n28á19k81o93v95á 4478715974779

Takhle svojí nekompetentnost ventilovat takhle veřejně. Prosím vás neangažujte se v něčem, čemu nerozumíte.

0/0
16.11.2017 1:39

M49i73r87o62s98l79a92v 38M48o33c 7291933273240

Problém u základní zkoušky je ten, že když filtr pevných částic nesprávně funguje, tak jsou ve výfuku saze. Majitel auta po zjištění závady filtr vymění za nový, ale ty saze ve výfuku zůstanou. Takže bude-li mít smůlu, tak ho policajti budou posílat na stk dvakrát do měsíce nebo jak si to představují?

+1/−1
11.10.2017 6:04

V11l28a16d96i63s95l32a61v 60B33u53r97y70š32e64k 3123296112114

saze v koncovce výfuku zůstanou po výměně filtru jen tak dlouho, dokud někdo nevezme hadr a nevytře je, pak už tam nebudou, takže majitel i když bude mít smůlu, tak už nebude muset jezdit dvakrát do měsíce na stk

+2/0
11.10.2017 18:12

V34á26c38l98a21v 91P76o31l58á91k 1615182210110

Tak jsem se z článku i diskuze dozvěděl, že nejškodlivější je polétavý prach. Ten po

určité době sedne na zem. Protože se neuklízí, tak jej opět rozvíří benzínové auto,dieslové auto s DPF, kamion s DPF, městský autobus i cyklista a v neposlední řadě vítr..Ten prach obsahuje částice z pneu,obložení brzd,výfukových plynů, z kouře komínů i ze stavební činnosti. Nejvíce by k zdravému ovzduší ve městech přispěl častější a kvalitnější úklid komunikací. Po revoluci za deště myli autobusáci své autobusy na hranicích směrem do Rakouska, protože věděli, že tam je na rozdíl od naší republiky už nezamažou.

+4/0
10.10.2017 21:31

V94l79a75d88i50s18l11a54v 86B23u64r18y11š19e70k 3723456132284

zdravému ovzduší by přispělo ledacos, déšť, kropení, auta která by nevypouštěla bordel, postihy vagabundů, kteří si vymontovávají DPF je samozřejmě jen jedna z věcí, která by přispěla, ale je docela důležitá, ona ta malá částice, která vám způsobí rakovinu zase tak úplně rychle na zem nespadne, není to jako vločka sněhu, kterou zametete, bohužel tak jednoduché to zase není

+1/0
11.10.2017 18:20

V91l91a96s72t29i93m15i86l 74H72a69l97b25i41c96h 8743515886228

Udělejte MHD za korunu a je po problému.

+1/0
10.10.2017 15:55

J78i92ř10í 78S39c24h43w12a90c66h 8608854558576

Roční "šalinkarta" v Brně s příspěvkem od města stojí 3300Kč. To je 9 Kč na den, při náročnějším pojíždění během dne se dá na tu korunu za jízdu klidně dostat....;-)

a ani těch obvyklých 4,50 za jízdu není mnoho a přesto není po problému....

0/0
10.10.2017 23:32

P88e29t18r 96D17v55o93r45a31k 3361810267249

A není problém spíš v naftě a příměsích? Mám v autě přídavné topení a když jsem jezdil na obyčejnou naftu, tak strašně kouřilo. Už rok jezdím na "lepší" naftu,která by měla mít mít biosložky a topení prakticky nekouří. Skoro bych tipoval, že filtr s tím musí mít také problém.

+2/0
10.10.2017 8:28

M49a75r14e43k 28M83a32t34i35k91o 2230676573859

To jsou tedy odborníci, celý článek tady mluví o tom, že si za to lidi můžou sami, ale přiznávají, že s DPF do benzínů problém nebude, že má jinou technologii. Trochu protimluv. Nekvalitní palivo: to si to lidé rafinují doma sami????

A dál se zapomněli rádoby odborníci zmínit, že životnost vozu je od roku 2006 aktivně automobilkami plnánovaná tak na 300-400.000Km. Dřív to dělali na nějakých 500-700.000Km. Takže ano, pak ten DPF opravdu vydrží po dobu životnosti vozu.

WTF s takovým článkem. Už zase se osočují ti slabší, protože na automobilkách si tihle kecálkové vylámali zuby.

+1/0
10.10.2017 8:10

S90t23a29n23i86s23l50a35v 22K87r77e44j42c27a43r 6707726963224

Osobně než zavádějící nadpis by jsem to viděl - v neschopném nástroji - TEDY STK, Proč STK netrestá zanedbanou údržbu a nevítězí v boji s podfukáři a lajdáky? Z jakého důvodu byly stanice technické kontroly zřizovány?

+1/0
10.10.2017 12:45

J10a93n 35L85u33k41á11š 7337323633372

Dnesni STK je konkurencni business a kdyz jedna STK ridice casteji vyhodi, ridici zacnou jezdit jinam.

Kontroly tomuto zamezujici jsou neadekvatni.

0/0
18.10.2017 11:46

L94u39d58v69í13k 31G11a22j93d12o73š24í63k 2255643824502

Nikoliv. Životnost vozu je automobilkou plánována na zaručených 150 000 km.

Těch 300–400 je jen důsledek rezervy v plánování.

+3/0
10.10.2017 18:40

M14i90r63e28k 25G54a57j90e65r 5371956809840

Je ostudou, ze se v clanku tvrdi, co neni pravda: "Pokud na rukavici nebo ubrousku ulpí saze, znamená to, že filtr nepracuje jak má." Pravda je pouze "obracene" tvrzeni:

"Pokud na rukavici nebo ubrousku neulpí saze, znamená to, že filtr pracuje jak má."

+1/0
10.10.2017 3:34

J89i27ř71í 84Z92ý48k85a 9729243211690

na firmě jsme měli několik Focusů 1.6TDCI poslední generace. Ačkoliv to jezdilo na pravidelný servis do autorizáku, tankovala se nafta u Shellu, na DPF nikdo nesáhl (nebyl důvod), tak výfuk byl plný sazí ...

+3/0
10.10.2017 0:16

O60l12d20ř35i78c71h 70O67l57e60š 6283410987

Dnes jsem jel do Brna za mercedesem Vito a ten dýmil jak ucpaný komín. Musel jsem vypnout ventilátor jinak bych se udusil.:-/

+2/−5
9.10.2017 21:10

P18a78v83e10l 77N46e93k15v41a19s21i55l 2528773311262

Souvislost s DPF je kde?

+3/0
10.10.2017 23:10

J96a77n 88N78o93v67a23k 5431317229924

Ja bych zakazal hlavne jednickove octavie a stare passaty tdi!Tech je tu mraky a citim je na hony pred sebou stejne jako kdysi avie!!!

+4/−11
9.10.2017 20:10

D65a37v32i33d 71R84u71t75a 9247635851938

Paradoxně jsou tyto motory(pokud nejsou čipované,či jinak "upravené) docela málo škodlivé,nenáročné a odolné.Pokud bylo auto vyrobeno,plní limit,jezdí bez problému,stav je ok,tak chcete to zakázat?Co zakážeme dál?To nepochopím

+7/0
9.10.2017 21:16

J76a27n 63N29o92v97a78k 5361927499514

Vy nejste asi pri smyslech, tvrdit, ze jsou docela malo skodlive??? S tim, ze jsou nenarocne a odolne souhlasim.To bude asi i Vas problem, ze hledite na kazdou korunu a jde Vam jen o to, aby jste jezdil za co nejmene,ale je Vam jedno jake to ma dusledky.Tak muzeme rovnou topit petkami, to je taky levnejsi nez plyn a je to nenarocne.Chapu,ze stare diesely si kupuji vetsinou socialne slabsi jedinci,kteri vidi, jen to,ze stara oktavka tdi jezdi za 4,5 litru a stary benzin si nekoupi,protoze ten zere o 2 litry vice a to by je uz zrujnovalo.Proste bych ty jedovate tdi zakazal, protoze je to svinstvo nejvetsi!Nic cennejsiho nez zdravi nemame!

+2/−9
9.10.2017 21:50

D60a82v38i61d 15R50u64t49a 9777655531378

Já bych řekl že jsem.Myslíte si,že nové turbo benzíny jsou na tom tak líp?Problém je to,že ve městě je větší koncentrace prachu než jinde a defakto uzavřená.Auta tomu přidávají a víří to.Dejme tomu,že zakážeme všechny motory na spalování?To by jste chtěl?Co by jste chtěl nařídit pak?Mě by to zajímalo.

+4/0
9.10.2017 22:14

P76e18t84r 48H70o79r12á16k 1619213829214

Ano, jsou na tom řádově lépe.

+1/−6
9.10.2017 22:32

D61a39v48i29d 45R52u84t98a 9267855711508

Papírově možná.Proč myslíte,že se začínají dávat filtry i tam.Navic,čím modernější a dokonalejší spalování,tím menší prach a pak už je sliznice u člověka nedokáže zadržet a jdou do krevního řečiště,narozdíl od Avie.Řeší se tu někde otěry z brd a gum pří jízdě?Oboje je přeci korcinogení,kor z brzd.Ale na to se nadávají granty,resp. není po tom poptávka.Podle mě jste moc radikální,toť vše.Já chápu,že zdraví je to nejdůležitější,ale všeobecně zákazem starých aut před jejich normálním koncem se toho moc nevyřeší.Vyrobí se za ně nová,s výrazně kratší životnosti,pak je EU zakáže prodávat po pár letech,najede se na elektro a kdo to zaplatí?Stát nebude vybírat daně z paliv a zdaní co.Jestli elektřinu,tak potěš koště.Když ne,tak víc ty,kteří nemají to štěstí a nemají EU 10.Nakonec se zjistí,že elektro auta s bateriemi mají velkou ekologickou stopu stejně a budeme jezdit na koni.Takhle to vidím já

+2/0
9.10.2017 22:58

M43i33r66e34k 58G23a17j38e33r 5881866209180

Ty benzinove motory jsou na tom lepe ze dvou duvodu. 1. Neprodukuji tolik nebezpecnych pevnych castic a 2. Jezdi mnohem mene benzinaku s turbodmychadly nez dieselu a prave jen motory s turbem jsou hlavnim zdrojem techto emisi.

0/−2
10.10.2017 3:41

J58i18n56d90ř42i88c49h 10Š26k10o74p12e45k 4145351800535

to je dáno technologicky, že turbobenzinu zatím jezdí méně. V době, kdy se dělaly atmosférické benziny, naftové motory měly téměř výhradně turbo.

S hloupým přechodem k pidimotorům s turby u benzinu se množství aut s turbobenziny bude rychle vyrovnávat naftovým tak, jak budou atmosférické benziny postupně mizet ze silnic

+2/0
10.10.2017 7:30

J21a89n 46M43a15c47h23á76č 3567476133532

Když čtu ty Vaše názory,tak se už nedivím,kde bere Evropská Komise ty nápady se stále přísnějšíma emisníma normama.Taky to takhle střelí od boku-tak kolik tam dáme příště? 130g/km? Moc? Tak 95!!!

+5/0
9.10.2017 22:31

J87a71k52u37b 20J85e43m37e18l82k95a 7329504268326

A rvete takhle i když vidíte starou tatru a avií ?

Nebo jen když se to hodí?

+4/0
10.10.2017 6:42

I90v31o 23J19a81n57á78č76e95k 8733743531702

Takže zakážete to i těm, kteří mají tento vůz zcela v pořádku a který nekouří? Proč?

+3/0
9.10.2017 22:43

P43a23v84e51l 45N55e38k37v32a74s34i28l 2908523451382

Já bych zase zakázal zakazovače jako vy. Nejhorší je smrt z vyplašení a lidi jako vy akorát přispívají vodou na mlýn různým "aktivistům" této doby, kdy hrajete roli užitečného pro cenzuru nelze napsat.

+5/0
10.10.2017 23:12

M93i23c91h88a24l 31S54t43e38h31l95í18k 9934561621459

Tak hlavně když vyjela první auta s DPF,tak žádný majitel auta,a možná ani prodejci,netušili,že to bude takový problém.Nikdo neměl ani páru o tom,že krátkých trasách filtr odrovnají a i když budou jezdit na dálku,vydrží třeba 150 tkm.A pak pojedete do Hyundai a bafnou na vás 100 litrů.Takže pak se nikdo nemůže divit,že chlapík,který si horko těžko naškudlil na nějakou ojetinu,rezignuje a nechá DPF vykuchat.Kdyby nebyli výrobci nenažraní,bylo by to cajk a člověk by dejme tomu 10 tisíc zaplatil

+1/0
9.10.2017 20:06

B41o71h93u93m96í54r 85E94l87i93á67š 1561878894892

No..nafta do osobaku proste nepatri..mozna tak do dodavky..ale do osobaku jedine benzin..

+2/−4
9.10.2017 19:45

J14i43n48d12ř59i81c63h 55Š21k67o51p22e23k 4585291430755

benzin do zapalovače přeci.

Do auto dřevoplyn

+1/0
10.10.2017 7:31

L21u88d85v28í57k 50G40a48j37d96o11š30í63k 2975553474412

"řízená regenerace v servisu"...

Po debatě s jedním technikem autorizovaného servisu jsem se dozvěděl, jak to dělají:

"Máme tady takovou trasu směrem na Karlovy Vary a tu vždycky jezdíme na trojku tam a zpátky. V dílně to neděláme, protože by se muselo do boxu s odtahem a to je na dlouhé lokte. Jinak je z toho bordel. Navíc to trvá dvakrát déle..."

+3/0
9.10.2017 18:37

J91a74n 55M53a13c63h77á26č 3827366553412

„Na to stačí řízená regenerace v servisu, která se spouští diagnostickým zařízením,“ popisuje expert z Fordu, cena je do tisíce korun.

A kolik by stálo tlačítko na palubní desce,které by se rozsvítilo v případě ucpaného DPF a majitel by tu ,,řízenou regeneraci" mohl vyvolat stiskem tohoto tlačítka a grátis?

A autovyměnovači( oni už dnes nic nespravují,jen vyměnují) by měli mín práce.

+4/0
9.10.2017 18:26

L71u46d67v60í91k 44G98a13j70d55o91š18í62k 2325833624352

Protože to vyžaduje poměrně rychlou jízdu. Dělat to na ulici před domem, tak na vás vyletí sousedi.

Výrobce jaksi není schopen chování uživatelů zajistit. Takže proto.

0/0
9.10.2017 18:41

J57a69n 95M74a81c66h54á86č 3317186353182

Ale to já vím,i vím jak funguje DPF,ale když to mohou udělat v servisu na stojícím autě,tak se to zrovna tak může udělat na silnici.Vše to dělá řídící jednotka.

+1/0
9.10.2017 19:00

L12u74d24v84í16k 64G60a42j69d70o62š55í43k 2695453824472

Další ze seriálu "tažení proti dieselu" na iDnesu.

To už je fakt "zadíní", jak by řekl soudruh majitel novin.

Pořád platí - diesel s vykuchaným DPF je ROZBITÉ AUTO které nemá na silnici co dělat stejně jako auto, kterému nefungují brzdy.

Zajímavé přitom je, že o autech s rozbitými brzdami žádné seriály iDnes nepíše.

Diesel s fungujícím DPF je k životnímu prostředí naopak šetrnější, než benzínové motory a v případě nových dieselů s EURO 6 dokonce výrazně šetrnější.

+4/−1
9.10.2017 18:08

P90e79t78r 24M89i35c65h59a66l 2880794231722

Když jedeš dlouhou cestu, cca 100 km, nemusíš regeneraci zapínat. Ten filtr se za tu dobu vypálí sám.

0/0
9.10.2017 16:14

L69u36d73v94í67k 80G76a32j55d67o33š29í65k 2855163494402

Nikoliv nutně.

Automatická regenerace se zapíná pouze za určitých podmínek a ty není tak jednoduché docílit. Spolehlivě jen na prázdné dálnici souvislou, aspoň 15minutovou jízdou rychlostí min. 110 km/h.

+1/0
9.10.2017 17:58

J22a30k71u49b 40S37e55k92e21r49a 6576340496745

Na Renaultech s plne zahratym vozidlem, s dostatecnym mnozstvim paliva a nesmi klesnout rychlost pod 80km/h

0/0
9.10.2017 20:00

P29e95t10r 36M81i48c11h63a15l 2240444211552

Mně to tak funguje. Za pět let a něco se mi nerozsvítila kontrolka od filtru ani jednou (hlášení, že chce regeneraci a že musím jet minimálně 15 minut rychleji než 60 km/h - tedy mimo město), najeto mám 80 tisíc.

0/0
10.10.2017 0:21

L94u34d48v59í19k 36G76a58j50d32o39š97í27k 2115563414292

U některých aut se automatická regenerace pouští sama, aniž o tom řidič vůbec ví. Kontrolka se rozsvítí až v situaci, kdy dlouhodobě stylem jízdy neumožníte její automatické spuštění.

0/0
10.10.2017 18:36

P97e16t92r 52M98i68c84h78a66l 2900214661652

Auto 5 let, najeto 80 tisíc, regenerace filtru má kontrolku, ale zatím se nerozsvítila.

A plačkám, co si koupily diesel na poskakování po městě a pak nechávají vykuchat filtr, bych dal flastr a sebral techničák.

+5/−5
9.10.2017 16:12

J35o94s26e10f 97M86i10k96i25n 5233964325774

V tom je problém. Zvolit si na vše správné nářadí a umět ho používat. Koupit si třílitrové SUV TDI na ježdění po městě může pouze bohatý, ješitný a bezohledný člověk. Auto se ani nezahřeje, má problém zaparkovat, ale je INN

0/0
9.10.2017 16:17

J73o69s38e63f 47Š54o32l85t26e38s 8284128940643

Nesmysl, více in by byl, kdyby si koupil osmiválec benzín.

0/0
9.10.2017 18:40

V62í79t51ě44z65s90l84a96v 44S81c27h12m69i41t31t 5820929949303

Je Inn?A není Rýn?

0/0
10.10.2017 6:24







Najdete na iDNES.cz