Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i29c21h33a11l 11N65a71j77m19a80n 7709363886350

Je pravdou, že mi u nových aut s fittrem pevných částic chybí možnost jak regenaraci ovlivnit (zapnout jí, když vím, že mám před sebou dlouhou cestu, nebo naopak nepovolit její spuštění když vím, že za pár kilometrů budu muset zastavit....)

+38/0
doporučit
9.10.2017 10:27

P64a52v53e71l 55N61e90k57v89a38s19i79l 2378463401282

Teď se řeší pseudoproblém, který vůbec nemusel vzniknout, nebýt rudozelených "aktivistů" (mimochodem před dekádou propagovali právě oni diesely tak masivně v osobních autech). Než by se plynule přešlo na něco jiného než spalováky (nikoli těmi samými propagované elektroauta s uložením energie v nepraktikcých bateriích) stačilo EURO3 a využívat LPG či CNG. Jinak v jistých kategoriích (např. Citr. Jumpy) není v nabídce vůbec žádný benzínový motor, nebo je to žebrák, který s naloženým autem a přívěsem jenom úpí.

+28/0
doporučit
9.10.2017 12:26

L75a73d52i79s71l87a10v 84K26a77l27o81u93s 7175866491710

"

Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba" , tak toto tvrzení je nesmysl. Regenerace filtru probíhá zcela automaticky, bez vlivu majitele. Problém nastává při krátkých popojížďkách, a regenerace pak nedoběhne. ŘJ pak donutí řidiče dojet do servisu, kde násilně spustí regeneraci. Může se stát, už ani nejde regeneraci vykonat, pak je nutné filtr vyměnit. Jenže problém je, že výrobce chce nehorázné peníze za tuto součást. Na vině je výrobce, stát,který daní. U Euro 4,5,6 je problém v tom, že vstřikovače mají průměr trysek 0.13 - 0.12 mm . To pak vytváří mikrospopické částice, které jsou karcinogenní. Jinými slovy stará AVIA se sazemi o velikosti pomalu tenisáků je sice nepříjemná, ale čmoudem Vás nezabije.

+25/−1
doporučit
9.10.2017 10:34

J32a32r35o35s74l24a57v 22B71a30l94i90n31t 5386353464906

Nech ten filter stoji 1-2 tisicovky a nikdo nebude mit s vymenou problem. Ale aby byla cena filtru byla cadto drazsi ako auto, kt. ho ma, tak to je prusvih..

+20/0
doporučit
9.10.2017 12:37

J14a95n 83S18á62d75l52o 8676558761439

vyřešte, co se leje do aut (řepka) a nebudeme tolik řešit, co z nich leze ven

tady v banánové republice řešíme následky a ne příčiny

+21/−1
doporučit
9.10.2017 13:45

J19i63ř82í 50Z68ý17k14a 9239153921100

nejhorší na tom je, že tohle za chvíli čeká i auta s benzinovým motorem :-/

Ještě by měli vymyslet nějaký filtr na elektriku z uhelných elektráren ...

+21/−1
doporučit
9.10.2017 12:44

M58a94r66t10i66n 15P92l93z49á90k 2447139128904

Jo, jen dejte policistům s mozkovým myšlením další pravomoc.

+17/−2
doporučit
9.10.2017 13:01

P65e62t68r 55N82o67v29á46k 3233136174474

za problémy může:

1) nesmyslná cena filtru

2) absence volby rekuperace

3) absence infa o % průchodnosti filtru

Je jasné, že automobilky vyrábí levně a chtějí se "zahojit" na servisech a prodeji dílů.

Pokud by filtr, či jeho vnitřní část stála do 3 tisíc, tak nikdo nebude nic odrbávat.

Jinak "zanedbaná údržba" je hezký pojem....;-D Ale to souvisí s bodem 2 a 3.Rv

+12/0
doporučit
9.10.2017 14:50

P53a32v23e33l 21P41a96ž13o47u87t 3513621193467

To je zase blábol hodný lzidnes! Naše nová firemní dodávka byla za prvních 10tis km 3x v servise na nucené regeneraci. Prostě třeba týden jezdí jen po městě. Kdyby byla aspoň kontrolka že běží regenerace. Ale to ne. Hezky platit servisy!

+11/0
doporučit
9.10.2017 14:31
Foto

V73i60t 37C52h73a59l79u59p13a 5542447672326

No ty ceny filtrů DPF jsou totálně nesmyslný (zajímalo by mne kdo si na tom tak brutálně mastí kapsu.

Jen tak btw:

Ceny filtrů (liší se dle kubatury, paliva, značky, atd.)

Vzduchový filtr: Cena cca 300-1000Kč

Palivový filtr: cca 500-1500Kč

Olejový filtr: cca 150-500Kč

FILTR TUHÝCH ČÁSTIC: CCA 10 až 100 tis. Kč!!!!

Kde se stala chyba?

+17/−3
doporučit
9.10.2017 13:29

P35a80v21e81l 63P91a29ž60o70u79t 3253781133167

Z hlediska zdraví v zásadě souhlas s DPF. Ale proč stojí novej filtr takovou raketu nebo proč se při běžící regeneraci nerozsviti kontrolka nebo napis běží regenerace to je cistocista zlodějna

+10/0
doporučit
9.10.2017 14:49

M98a52r76t21i16n 46F45i92l67i19p70c39z57y66k 3931291685873

Je pravda, ze by signalizována měla být alespoň již probíhající regenerace.

+9/0
doporučit
9.10.2017 14:51

M53a19r71t32i35n 16K86y69s88e85l12a 3809225728707

Auto se nesmi pouzivat na kratke trasy??? ;-O Co je tohle za debilitu? Takze kdyz si koupim auto, tak mi nekdo bude diktovat jak ho budu pouzivat??? To se nedivim ze lidi radsi filtr vyriznou ;-D;-D co kdyby si urednici co vymysli tyhle debility nastudovali kolik toho vyprodukuje lod nebo letadlo a sli otravovat nekoho jineho???

+16/−4
doporučit
9.10.2017 13:37

K53a80r16e35l 43M38a31z86a41č 3227123216349

Za problémy může, když už, špatné technologické řešení těchto filtrů, pane odborníku!

Když potřebuju primárně jezdit krátké trasy a nemám ani žádné upozornění, že musím projet auto kvůli regeneraci, jak to mám asi dělat, abych předešel závadě filtru? Chytráku.

+14/−3
doporučit
9.10.2017 13:04

K44a62r65e51l 21N36o35v93o43t75n27y 2701335459560

Pritom by stacilo nesnazit se byt chytrejsi, nez uzivatel, a proste stav toho filtru hlasit ridici na palubni desce a treba i ridici umoznot nacasovani te regenerace.

Proste - rozsviti se oranzova kontrolka kdyz ridici jednotka detekuje, ze je potreba spustit regerenraci. Ridic pak ma moznost tlacitkem ji spustit, kdyz se mu to hodi, protoze vi, ze dalsich 5 minut pojede rovnomerne po dalnici. Pokud ji nespusti, regenerace se holt casem spusti sama automaticky. Bezici regenerace je ridici hlasena treba blikanim te oranzove kontrolky.

+8/0
doporučit
9.10.2017 14:07

P58e89t86r 95B96á67č14a 8855876925355

Maji je protoze ekoteroristi z Brusele, proto.

Ze to stoji pak nekrestansky penize uz pak smaozrejme nikdo neresi ze jo.

+7/0
doporučit
9.10.2017 15:05

J59a32n 31D39a20ň32k94o 4620357361292

Takže článek nám předkládá, že koncový uživatel / zákazník je viníkem všeho zla, neb odmítá dát servisu litr za to, že servis s téměř nulovými náklady diagnostikou spustí regenaraci filtru. tedy vlastně vyřeší problém, který vůbec neměl existovat. Nemluvě o tom že donedávna automobilky požadovaly absolutně nesmyslný částky za filtry coby ND.

+7/0
doporučit
9.10.2017 14:31

P60e69t85r 46A76g19u14l87á64r 4197928730374

Mám auto s filtrem pevných částic. Před nedávnem prošlo emisemi s kouřivostí 0. Oba komíny jsou černé, žádná rukavice není potřeba. V servisu je všechno v normě. V návodu k použití není o nějaké péči o DPF ani zmínka. Kdo je za to tedy zodpovědný?

+7/0
doporučit
9.10.2017 13:50

R51o34b15e23r65t 40K75o77c57i84á75n 5139717146647

To jsou strašně kecy. Auto má sloužit člověku, ne člověk autu. Za problémy s filtry můžou dvě věci, 1. ekofašouni, že je vůbec zavedli 2. výrobci, co nejsou schopní dát nějakou kontrolku, že je čas auto projet po dálnici a filtr vypálit (tedy dříve, než je plný a už to skoro nemá smysl) nebo že regenerace právě probíhá a není dobré ji přerušovat.

+9/−2
doporučit
9.10.2017 14:31

L93e75o69p19o29l38d 39P27r20o60k90e93š 8809984387

Jediné co mě napadá , jděte do p..... .

+6/0
doporučit
9.10.2017 13:37

M25i66r57o93s87l85a27v 80Z96i94k59m51u12n83d 6198432147148

Nepoužívat auto na krátké vzdálenosti.

Perfektní "knížecí" rada pro ty uživatele, kteří auto používají "jen" nebo převážně "jen" jako náhradu neexistující veřejné nebo bídně organizované veřejné dopravy k cestě na nádraží vzdálené řekněme 3 km a pak vlakem do zaměstnání nebo do sousední "vesnice" za kopcem, kde má vlastník vozu práci, ale autobus tam vůbec nejezdí ...

+7/−1
doporučit
9.10.2017 13:27

L49e93o88p48o82l53d 97P21r17o93k62e73š 8459944787

Dříve se kouřilo z komínů v každém bytě , auta hulila , továrny neměli filtry , děcka si hrály na ulici , do armády nastoupilo 95 procent mladíků se zdravím A a alergie byla neznámí pojem. Pokud to bylo špatně , proč těm obětem se dnes zvyšuje doba odchodu do důchodu ?

+8/−2
doporučit
9.10.2017 14:32

P29e68t19r 55A76n26d78r76ý93s72e24k 9693861376427

Kdo si necha vymontovat filtr pevnych castic z auta, tak je proste bezohledne hovado. Pokud mam auto na male popojizdky po meste, tak si koupim benzin. Diesel jedine pokud jezdim vetsi vzdalenosti - pak s filtrem neni problem. Kdyz mam diesel a chci jezdit po meste, tak musim mit prachy na novy filtr. Jina moznost neni, za vymontovane filtry by meli davat obrovske pokuty a auta odstavovat z provozu, problem je ten, stkacka a policajti v tech prasarnach jedou taky, pak neni nikdo, kdo by zakon vynucoval a travime se tady karcinogeny

+8/−2
doporučit
9.10.2017 13:46

P11e27t85r 88T41á15b49o76r83s13k94ý 6750776321287

Prostě zásadní chyba byla dát naftu do osobních aut. Další chyba je, že si lidi koupí auto nad své finanční možnosti. Když si prostě rodina pořídí naftu na popojíždění po městě a pak si nechá vykuchat filtr, tak to je prostě prasárna. Komu někdo umíral na rakovinu plic, pochopí.

+12/−9
doporučit
9.10.2017 13:05

V32á59c64l71a81v 24P98o86l37á87k 1695262930740

Tak jsem se z článku i diskuze dozvěděl, že nejškodlivější je polétavý prach. Ten po

určité době sedne na zem. Protože se neuklízí, tak jej opět rozvíří benzínové auto,dieslové auto s DPF, kamion s DPF, městský autobus i cyklista a v neposlední řadě vítr..Ten prach obsahuje částice z pneu,obložení brzd,výfukových plynů, z kouře komínů i ze stavební činnosti. Nejvíce by k zdravému ovzduší ve městech přispěl častější a kvalitnější úklid komunikací. Po revoluci za deště myli autobusáci své autobusy na hranicích směrem do Rakouska, protože věděli, že tam je na rozdíl od naší republiky už nezamažou.

+4/0
doporučit
10.10.2017 21:31







Najdete na iDNES.cz