Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají a kdo je má kontrolovat, vysvětlili v diskuzním pořadu Rozstřel odborník na měření emisí Libor Fleischhans a Petr Vomáčka z ÚAMK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a39v77e82l 26K97u71t62i15l 9340356493409

Asi se vyrobci aut prepocitaly co se tyce inteligence svych zakazniku. Nekdo bezne jezdi jen po meste a koupi si diesel.

+1/0
14.10.2017 19:47

P48a31v98e19l 65K96u96t37i35l 9360786413889

To je spis manazersky problem. Koupit dieselove auto pro takoveto pouziti je nesmyslná volba.

0/0
14.10.2017 19:43

J79o60s19e72f 72B51r73o20ž45e86k 7553165962181

Existuje někde možnost nahlásit SPZ auta, které evidentně nemá emise v pořádku? Už se mi mockrát stalo, že se dostanu za auto, které při jakékoliv akceleraci vypustí černý oblak - a já musím přepnout ventilaci na vnitřní okruh, jinak se za ním udusím. Kam to ale hlásit? Co s tím?

+3/−1
12.10.2017 10:15

J58o56s44e14f 31M38i14k59i32n 5443294145184

On ten oblak kolikrát vidí i policajti a ti mají možnost odeslat okamžitě vůz na STK. Proč tak nečiní je záhadou

+1/0
13.10.2017 12:03

M82a23r55e13k 51H13r83u19b90y 6117952611618

Moc práce, neasi

0/0
19.10.2017 0:06

A96l65i37c85e 22J63a59n10á87k78o78v91á 4748205604759

Takhle svojí nekompetentnost ventilovat takhle veřejně. Prosím vás neangažujte se v něčem, čemu nerozumíte.

0/0
16.11.2017 1:39

M10i85r37o52s47l65a37v 31M40o51c 7631923343490

Problém u základní zkoušky je ten, že když filtr pevných částic nesprávně funguje, tak jsou ve výfuku saze. Majitel auta po zjištění závady filtr vymění za nový, ale ty saze ve výfuku zůstanou. Takže bude-li mít smůlu, tak ho policajti budou posílat na stk dvakrát do měsíce nebo jak si to představují?

+1/−1
11.10.2017 6:04

V64l42a18d69i75s16l93a94v 58B17u49r58y82š34e76k 3343596382734

saze v koncovce výfuku zůstanou po výměně filtru jen tak dlouho, dokud někdo nevezme hadr a nevytře je, pak už tam nebudou, takže majitel i když bude mít smůlu, tak už nebude muset jezdit dvakrát do měsíce na stk

+2/0
11.10.2017 18:12

V57á25c11l19a34v 18P59o10l10á64k 1805222940160

Tak jsem se z článku i diskuze dozvěděl, že nejškodlivější je polétavý prach. Ten po

určité době sedne na zem. Protože se neuklízí, tak jej opět rozvíří benzínové auto,dieslové auto s DPF, kamion s DPF, městský autobus i cyklista a v neposlední řadě vítr..Ten prach obsahuje částice z pneu,obložení brzd,výfukových plynů, z kouře komínů i ze stavební činnosti. Nejvíce by k zdravému ovzduší ve městech přispěl častější a kvalitnější úklid komunikací. Po revoluci za deště myli autobusáci své autobusy na hranicích směrem do Rakouska, protože věděli, že tam je na rozdíl od naší republiky už nezamažou.

+4/0
10.10.2017 21:31

V63l38a24d58i66s49l83a68v 16B89u78r45y96š16e54k 3953636262144

zdravému ovzduší by přispělo ledacos, déšť, kropení, auta která by nevypouštěla bordel, postihy vagabundů, kteří si vymontovávají DPF je samozřejmě jen jedna z věcí, která by přispěla, ale je docela důležitá, ona ta malá částice, která vám způsobí rakovinu zase tak úplně rychle na zem nespadne, není to jako vločka sněhu, kterou zametete, bohužel tak jednoduché to zase není

+1/0
11.10.2017 18:20

V64l59a91s48t41i97m44i66l 56H92a94l92b36i37c63h 8753705476208

Udělejte MHD za korunu a je po problému.

+1/0
10.10.2017 15:55

J10i70ř33í 72S55c93h29w55a72c61h 8928544678266

Roční "šalinkarta" v Brně s příspěvkem od města stojí 3300Kč. To je 9 Kč na den, při náročnějším pojíždění během dne se dá na tu korunu za jízdu klidně dostat....;-)

a ani těch obvyklých 4,50 za jízdu není mnoho a přesto není po problému....

0/0
10.10.2017 23:32

P94e89t50r 14D46v74o27r68a15k 3271220227949

A není problém spíš v naftě a příměsích? Mám v autě přídavné topení a když jsem jezdil na obyčejnou naftu, tak strašně kouřilo. Už rok jezdím na "lepší" naftu,která by měla mít mít biosložky a topení prakticky nekouří. Skoro bych tipoval, že filtr s tím musí mít také problém.

+2/0
10.10.2017 8:28

M84a18r69e52k 77M35a25t16i14k93o 2350286913469

To jsou tedy odborníci, celý článek tady mluví o tom, že si za to lidi můžou sami, ale přiznávají, že s DPF do benzínů problém nebude, že má jinou technologii. Trochu protimluv. Nekvalitní palivo: to si to lidé rafinují doma sami????

A dál se zapomněli rádoby odborníci zmínit, že životnost vozu je od roku 2006 aktivně automobilkami plnánovaná tak na 300-400.000Km. Dřív to dělali na nějakých 500-700.000Km. Takže ano, pak ten DPF opravdu vydrží po dobu životnosti vozu.

WTF s takovým článkem. Už zase se osočují ti slabší, protože na automobilkách si tihle kecálkové vylámali zuby.

+1/0
10.10.2017 8:10

S49t35a19n42i72s34l65a11v 44K81r12e28j55c43a81r 6337696633914

Osobně než zavádějící nadpis by jsem to viděl - v neschopném nástroji - TEDY STK, Proč STK netrestá zanedbanou údržbu a nevítězí v boji s podfukáři a lajdáky? Z jakého důvodu byly stanice technické kontroly zřizovány?

+1/0
10.10.2017 12:45

J49a75n 42L11u87k85á56š 7777283823802

Dnesni STK je konkurencni business a kdyz jedna STK ridice casteji vyhodi, ridici zacnou jezdit jinam.

Kontroly tomuto zamezujici jsou neadekvatni.

0/0
18.10.2017 11:46

L89u25d32v28í22k 54G59a98j36d78o53š68í24k 2715313904162

Nikoliv. Životnost vozu je automobilkou plánována na zaručených 150 000 km.

Těch 300–400 je jen důsledek rezervy v plánování.

+3/0
10.10.2017 18:40

M71i58r64e54k 29G40a12j59e72r 5911186539860

Je ostudou, ze se v clanku tvrdi, co neni pravda: "Pokud na rukavici nebo ubrousku ulpí saze, znamená to, že filtr nepracuje jak má." Pravda je pouze "obracene" tvrzeni:

"Pokud na rukavici nebo ubrousku neulpí saze, znamená to, že filtr pracuje jak má."

+1/0
10.10.2017 3:34

J76i87ř81í 61Z11ý22k13a 9329243691770

na firmě jsme měli několik Focusů 1.6TDCI poslední generace. Ačkoliv to jezdilo na pravidelný servis do autorizáku, tankovala se nafta u Shellu, na DPF nikdo nesáhl (nebyl důvod), tak výfuk byl plný sazí ...

+3/0
10.10.2017 0:16

O20l63d64ř69i32c72h 85O26l63e65š 6703550337

Dnes jsem jel do Brna za mercedesem Vito a ten dýmil jak ucpaný komín. Musel jsem vypnout ventilátor jinak bych se udusil.:-/

+2/−5
9.10.2017 21:10

P25a44v94e91l 25N61e81k66v90a81s91i75l 2808413191292

Souvislost s DPF je kde?

+3/0
10.10.2017 23:10

J78a13n 48N43o94v75a19k 5751467889494

Ja bych zakazal hlavne jednickove octavie a stare passaty tdi!Tech je tu mraky a citim je na hony pred sebou stejne jako kdysi avie!!!

+4/−11
9.10.2017 20:10

D28a31v37i32d 21R26u36t37a 9847765171408

Paradoxně jsou tyto motory(pokud nejsou čipované,či jinak "upravené) docela málo škodlivé,nenáročné a odolné.Pokud bylo auto vyrobeno,plní limit,jezdí bez problému,stav je ok,tak chcete to zakázat?Co zakážeme dál?To nepochopím

+7/0
9.10.2017 21:16

J98a17n 95N52o72v82a77k 5551917549174

Vy nejste asi pri smyslech, tvrdit, ze jsou docela malo skodlive??? S tim, ze jsou nenarocne a odolne souhlasim.To bude asi i Vas problem, ze hledite na kazdou korunu a jde Vam jen o to, aby jste jezdil za co nejmene,ale je Vam jedno jake to ma dusledky.Tak muzeme rovnou topit petkami, to je taky levnejsi nez plyn a je to nenarocne.Chapu,ze stare diesely si kupuji vetsinou socialne slabsi jedinci,kteri vidi, jen to,ze stara oktavka tdi jezdi za 4,5 litru a stary benzin si nekoupi,protoze ten zere o 2 litry vice a to by je uz zrujnovalo.Proste bych ty jedovate tdi zakazal, protoze je to svinstvo nejvetsi!Nic cennejsiho nez zdravi nemame!

+2/−9
9.10.2017 21:50

D43a86v67i16d 88R30u68t85a 9267785721418

Já bych řekl že jsem.Myslíte si,že nové turbo benzíny jsou na tom tak líp?Problém je to,že ve městě je větší koncentrace prachu než jinde a defakto uzavřená.Auta tomu přidávají a víří to.Dejme tomu,že zakážeme všechny motory na spalování?To by jste chtěl?Co by jste chtěl nařídit pak?Mě by to zajímalo.

+4/0
9.10.2017 22:14

P47e69t54r 68H64o63r14á80k 1449113949184

Ano, jsou na tom řádově lépe.

+1/−6
9.10.2017 22:32

D44a86v78i65d 13R63u20t93a 9367755291878

Papírově možná.Proč myslíte,že se začínají dávat filtry i tam.Navic,čím modernější a dokonalejší spalování,tím menší prach a pak už je sliznice u člověka nedokáže zadržet a jdou do krevního řečiště,narozdíl od Avie.Řeší se tu někde otěry z brd a gum pří jízdě?Oboje je přeci korcinogení,kor z brzd.Ale na to se nadávají granty,resp. není po tom poptávka.Podle mě jste moc radikální,toť vše.Já chápu,že zdraví je to nejdůležitější,ale všeobecně zákazem starých aut před jejich normálním koncem se toho moc nevyřeší.Vyrobí se za ně nová,s výrazně kratší životnosti,pak je EU zakáže prodávat po pár letech,najede se na elektro a kdo to zaplatí?Stát nebude vybírat daně z paliv a zdaní co.Jestli elektřinu,tak potěš koště.Když ne,tak víc ty,kteří nemají to štěstí a nemají EU 10.Nakonec se zjistí,že elektro auta s bateriemi mají velkou ekologickou stopu stejně a budeme jezdit na koni.Takhle to vidím já

+2/0
9.10.2017 22:58

M34i58r30e48k 64G18a30j24e29r 5431646149120

Ty benzinove motory jsou na tom lepe ze dvou duvodu. 1. Neprodukuji tolik nebezpecnych pevnych castic a 2. Jezdi mnohem mene benzinaku s turbodmychadly nez dieselu a prave jen motory s turbem jsou hlavnim zdrojem techto emisi.

0/−2
10.10.2017 3:41

J37i18n90d38ř49i35c98h 84Š71k96o54p42e88k 4305231250615

to je dáno technologicky, že turbobenzinu zatím jezdí méně. V době, kdy se dělaly atmosférické benziny, naftové motory měly téměř výhradně turbo.

S hloupým přechodem k pidimotorům s turby u benzinu se množství aut s turbobenziny bude rychle vyrovnávat naftovým tak, jak budou atmosférické benziny postupně mizet ze silnic

+2/0
10.10.2017 7:30

J47a21n 92M34a80c40h14á83č 3427796923742

Když čtu ty Vaše názory,tak se už nedivím,kde bere Evropská Komise ty nápady se stále přísnějšíma emisníma normama.Taky to takhle střelí od boku-tak kolik tam dáme příště? 130g/km? Moc? Tak 95!!!

+5/0
9.10.2017 22:31

J93a25k53u24b 61J10e36m12e12l96k36a 7939884488856

A rvete takhle i když vidíte starou tatru a avií ?

Nebo jen když se to hodí?

+4/0
10.10.2017 6:42

I32v92o 31J28a10n11á14č81e26k 8923193121372

Takže zakážete to i těm, kteří mají tento vůz zcela v pořádku a který nekouří? Proč?

+3/0
9.10.2017 22:43

P60a33v64e91l 29N91e96k13v38a88s73i68l 2228883581452

Já bych zase zakázal zakazovače jako vy. Nejhorší je smrt z vyplašení a lidi jako vy akorát přispívají vodou na mlýn různým "aktivistům" této doby, kdy hrajete roli užitečného pro cenzuru nelze napsat.

+5/0
10.10.2017 23:12

M24i66c40h90a90l 27S61t48e57h73l73í92k 9204701961679

Tak hlavně když vyjela první auta s DPF,tak žádný majitel auta,a možná ani prodejci,netušili,že to bude takový problém.Nikdo neměl ani páru o tom,že krátkých trasách filtr odrovnají a i když budou jezdit na dálku,vydrží třeba 150 tkm.A pak pojedete do Hyundai a bafnou na vás 100 litrů.Takže pak se nikdo nemůže divit,že chlapík,který si horko těžko naškudlil na nějakou ojetinu,rezignuje a nechá DPF vykuchat.Kdyby nebyli výrobci nenažraní,bylo by to cajk a člověk by dejme tomu 10 tisíc zaplatil

+1/0
9.10.2017 20:06

B90o33h73u50m72í70r 11E68l55i88á28š 1631418534412

No..nafta do osobaku proste nepatri..mozna tak do dodavky..ale do osobaku jedine benzin..

+2/−4
9.10.2017 19:45

J87i25n32d80ř77i51c71h 45Š68k15o13p52e70k 4275321200285

benzin do zapalovače přeci.

Do auto dřevoplyn

+1/0
10.10.2017 7:31

L28u75d10v31í64k 84G93a50j94d38o31š45í38k 2425833264302

"řízená regenerace v servisu"...

Po debatě s jedním technikem autorizovaného servisu jsem se dozvěděl, jak to dělají:

"Máme tady takovou trasu směrem na Karlovy Vary a tu vždycky jezdíme na trojku tam a zpátky. V dílně to neděláme, protože by se muselo do boxu s odtahem a to je na dlouhé lokte. Jinak je z toho bordel. Navíc to trvá dvakrát déle..."

+3/0
9.10.2017 18:37

J41a14n 94M47a26c88h48á61č 3387816663662

„Na to stačí řízená regenerace v servisu, která se spouští diagnostickým zařízením,“ popisuje expert z Fordu, cena je do tisíce korun.

A kolik by stálo tlačítko na palubní desce,které by se rozsvítilo v případě ucpaného DPF a majitel by tu ,,řízenou regeneraci" mohl vyvolat stiskem tohoto tlačítka a grátis?

A autovyměnovači( oni už dnes nic nespravují,jen vyměnují) by měli mín práce.

+4/0
9.10.2017 18:26

L58u97d37v65í18k 45G23a76j41d65o59š47í86k 2375563424232

Protože to vyžaduje poměrně rychlou jízdu. Dělat to na ulici před domem, tak na vás vyletí sousedi.

Výrobce jaksi není schopen chování uživatelů zajistit. Takže proto.

0/0
9.10.2017 18:41

J33a76n 70M67a54c96h89á15č 3327796593202

Ale to já vím,i vím jak funguje DPF,ale když to mohou udělat v servisu na stojícím autě,tak se to zrovna tak může udělat na silnici.Vše to dělá řídící jednotka.

+1/0
9.10.2017 19:00

L82u12d55v22í82k 37G79a33j17d71o33š48í12k 2525103474442

Další ze seriálu "tažení proti dieselu" na iDnesu.

To už je fakt "zadíní", jak by řekl soudruh majitel novin.

Pořád platí - diesel s vykuchaným DPF je ROZBITÉ AUTO které nemá na silnici co dělat stejně jako auto, kterému nefungují brzdy.

Zajímavé přitom je, že o autech s rozbitými brzdami žádné seriály iDnes nepíše.

Diesel s fungujícím DPF je k životnímu prostředí naopak šetrnější, než benzínové motory a v případě nových dieselů s EURO 6 dokonce výrazně šetrnější.

+4/−1
9.10.2017 18:08

P10e38t61r 91M28i24c57h89a95l 2890524401742

Když jedeš dlouhou cestu, cca 100 km, nemusíš regeneraci zapínat. Ten filtr se za tu dobu vypálí sám.

0/0
9.10.2017 16:14

L12u23d43v26í31k 82G56a90j74d54o28š62í88k 2265143464292

Nikoliv nutně.

Automatická regenerace se zapíná pouze za určitých podmínek a ty není tak jednoduché docílit. Spolehlivě jen na prázdné dálnici souvislou, aspoň 15minutovou jízdou rychlostí min. 110 km/h.

+1/0
9.10.2017 17:58

J51a54k89u66b 86S78e31k57e90r83a 6416630926415

Na Renaultech s plne zahratym vozidlem, s dostatecnym mnozstvim paliva a nesmi klesnout rychlost pod 80km/h

0/0
9.10.2017 20:00

P89e80t76r 95M31i34c68h35a78l 2640864181632

Mně to tak funguje. Za pět let a něco se mi nerozsvítila kontrolka od filtru ani jednou (hlášení, že chce regeneraci a že musím jet minimálně 15 minut rychleji než 60 km/h - tedy mimo město), najeto mám 80 tisíc.

0/0
10.10.2017 0:21

L17u72d65v34í41k 84G59a69j10d84o84š45í35k 2635943724912

U některých aut se automatická regenerace pouští sama, aniž o tom řidič vůbec ví. Kontrolka se rozsvítí až v situaci, kdy dlouhodobě stylem jízdy neumožníte její automatické spuštění.

0/0
10.10.2017 18:36

P72e58t20r 61M85i72c18h48a18l 2250934821292

Auto 5 let, najeto 80 tisíc, regenerace filtru má kontrolku, ale zatím se nerozsvítila.

A plačkám, co si koupily diesel na poskakování po městě a pak nechávají vykuchat filtr, bych dal flastr a sebral techničák.

+5/−5
9.10.2017 16:12

J20o12s98e70f 67M50i27k27i17n 5323174815294

V tom je problém. Zvolit si na vše správné nářadí a umět ho používat. Koupit si třílitrové SUV TDI na ježdění po městě může pouze bohatý, ješitný a bezohledný člověk. Auto se ani nezahřeje, má problém zaparkovat, ale je INN

0/0
9.10.2017 16:17

J79o90s21e84f 97Š15o39l15t71e24s 8594528550853

Nesmysl, více in by byl, kdyby si koupil osmiválec benzín.

0/0
9.10.2017 18:40

V92í25t91ě76z44s74l27a65v 73S42c36h92m37i32t74t 5550519879533

Je Inn?A není Rýn?

0/0
10.10.2017 6:24







Najdete na iDNES.cz