Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M47i21c74h39a18l 37N98a38j79m87a86n 7419973466170

Je pravdou, že mi u nových aut s fittrem pevných částic chybí možnost jak regenaraci ovlivnit (zapnout jí, když vím, že mám před sebou dlouhou cestu, nebo naopak nepovolit její spuštění když vím, že za pár kilometrů budu muset zastavit....)

+38/0
doporučit
9.10.2017 10:27

P24a57v27e35l 43N46e87k56v10a40s51i84l 2218903951842

Teď se řeší pseudoproblém, který vůbec nemusel vzniknout, nebýt rudozelených "aktivistů" (mimochodem před dekádou propagovali právě oni diesely tak masivně v osobních autech). Než by se plynule přešlo na něco jiného než spalováky (nikoli těmi samými propagované elektroauta s uložením energie v nepraktikcých bateriích) stačilo EURO3 a využívat LPG či CNG. Jinak v jistých kategoriích (např. Citr. Jumpy) není v nabídce vůbec žádný benzínový motor, nebo je to žebrák, který s naloženým autem a přívěsem jenom úpí.

+28/0
doporučit
9.10.2017 12:26

L63a51d22i53s72l96a43v 36K46a55l45o93u64s 7755806501850

"

Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba" , tak toto tvrzení je nesmysl. Regenerace filtru probíhá zcela automaticky, bez vlivu majitele. Problém nastává při krátkých popojížďkách, a regenerace pak nedoběhne. ŘJ pak donutí řidiče dojet do servisu, kde násilně spustí regeneraci. Může se stát, už ani nejde regeneraci vykonat, pak je nutné filtr vyměnit. Jenže problém je, že výrobce chce nehorázné peníze za tuto součást. Na vině je výrobce, stát,který daní. U Euro 4,5,6 je problém v tom, že vstřikovače mají průměr trysek 0.13 - 0.12 mm . To pak vytváří mikrospopické částice, které jsou karcinogenní. Jinými slovy stará AVIA se sazemi o velikosti pomalu tenisáků je sice nepříjemná, ale čmoudem Vás nezabije.

+25/−1
doporučit
9.10.2017 10:34

J41a61r38o78s80l21a50v 59B63a74l98i66n51t 5876463824126

Nech ten filter stoji 1-2 tisicovky a nikdo nebude mit s vymenou problem. Ale aby byla cena filtru byla cadto drazsi ako auto, kt. ho ma, tak to je prusvih..

+20/0
doporučit
9.10.2017 12:37

J33a88n 85S91á43d26l23o 8906878861109

vyřešte, co se leje do aut (řepka) a nebudeme tolik řešit, co z nich leze ven

tady v banánové republice řešíme následky a ne příčiny

+21/−1
doporučit
9.10.2017 13:45

J92i90ř33í 58Z10ý97k78a 9399673161810

nejhorší na tom je, že tohle za chvíli čeká i auta s benzinovým motorem :-/

Ještě by měli vymyslet nějaký filtr na elektriku z uhelných elektráren ...

+21/−1
doporučit
9.10.2017 12:44

M40a70r93t18i32n 44P68l94z66á98k 2207619528904

Jo, jen dejte policistům s mozkovým myšlením další pravomoc.

+17/−2
doporučit
9.10.2017 13:01

P64e92t96r 44N24o86v91á33k 3503656714514

za problémy může:

1) nesmyslná cena filtru

2) absence volby rekuperace

3) absence infa o % průchodnosti filtru

Je jasné, že automobilky vyrábí levně a chtějí se "zahojit" na servisech a prodeji dílů.

Pokud by filtr, či jeho vnitřní část stála do 3 tisíc, tak nikdo nebude nic odrbávat.

Jinak "zanedbaná údržba" je hezký pojem....;-D Ale to souvisí s bodem 2 a 3.Rv

+12/0
doporučit
9.10.2017 14:50

P49a66v53e19l 17P25a95ž50o58u25t 3973351933787

To je zase blábol hodný lzidnes! Naše nová firemní dodávka byla za prvních 10tis km 3x v servise na nucené regeneraci. Prostě třeba týden jezdí jen po městě. Kdyby byla aspoň kontrolka že běží regenerace. Ale to ne. Hezky platit servisy!

+11/0
doporučit
9.10.2017 14:31
Foto

V31i92t 30C11h82a39l80u67p44a 5142807932526

No ty ceny filtrů DPF jsou totálně nesmyslný (zajímalo by mne kdo si na tom tak brutálně mastí kapsu.

Jen tak btw:

Ceny filtrů (liší se dle kubatury, paliva, značky, atd.)

Vzduchový filtr: Cena cca 300-1000Kč

Palivový filtr: cca 500-1500Kč

Olejový filtr: cca 150-500Kč

FILTR TUHÝCH ČÁSTIC: CCA 10 až 100 tis. Kč!!!!

Kde se stala chyba?

+17/−3
doporučit
9.10.2017 13:29

P28a88v16e29l 37P45a80ž93o11u50t 3573911943657

Z hlediska zdraví v zásadě souhlas s DPF. Ale proč stojí novej filtr takovou raketu nebo proč se při běžící regeneraci nerozsviti kontrolka nebo napis běží regenerace to je cistocista zlodějna

+10/0
doporučit
9.10.2017 14:49

K11a42r49e93l 71M50a45z64a97č 3137483826429

Za problémy může, když už, špatné technologické řešení těchto filtrů, pane odborníku!

Když potřebuju primárně jezdit krátké trasy a nemám ani žádné upozornění, že musím projet auto kvůli regeneraci, jak to mám asi dělat, abych předešel závadě filtru? Chytráku.

+14/−2
doporučit
9.10.2017 13:04

M69a81r31t48i37n 22K71y77s60e51l94a 3709885238837

Auto se nesmi pouzivat na kratke trasy??? ;-O Co je tohle za debilitu? Takze kdyz si koupim auto, tak mi nekdo bude diktovat jak ho budu pouzivat??? To se nedivim ze lidi radsi filtr vyriznou ;-D;-D co kdyby si urednici co vymysli tyhle debility nastudovali kolik toho vyprodukuje lod nebo letadlo a sli otravovat nekoho jineho???

+16/−3
doporučit
9.10.2017 13:37

M29a52r71t19i86n 72F79i34l94i20p19c53z17y62k 3901131805533

Je pravda, ze by signalizována měla být alespoň již probíhající regenerace.

+9/0
doporučit
9.10.2017 14:51

K12a20r21e79l 12N29o78v32o86t49n90y 2541325819360

Pritom by stacilo nesnazit se byt chytrejsi, nez uzivatel, a proste stav toho filtru hlasit ridici na palubni desce a treba i ridici umoznot nacasovani te regenerace.

Proste - rozsviti se oranzova kontrolka kdyz ridici jednotka detekuje, ze je potreba spustit regerenraci. Ridic pak ma moznost tlacitkem ji spustit, kdyz se mu to hodi, protoze vi, ze dalsich 5 minut pojede rovnomerne po dalnici. Pokud ji nespusti, regenerace se holt casem spusti sama automaticky. Bezici regenerace je ridici hlasena treba blikanim te oranzove kontrolky.

+8/0
doporučit
9.10.2017 14:07

P60e44t55r 41B39á95č68a 8895566355385

Maji je protoze ekoteroristi z Brusele, proto.

Ze to stoji pak nekrestansky penize uz pak smaozrejme nikdo neresi ze jo.

+7/0
doporučit
9.10.2017 15:05

J28a67n 64D25a69ň48k23o 4270857121712

Takže článek nám předkládá, že koncový uživatel / zákazník je viníkem všeho zla, neb odmítá dát servisu litr za to, že servis s téměř nulovými náklady diagnostikou spustí regenaraci filtru. tedy vlastně vyřeší problém, který vůbec neměl existovat. Nemluvě o tom že donedávna automobilky požadovaly absolutně nesmyslný částky za filtry coby ND.

+7/0
doporučit
9.10.2017 14:31

P49e49t51r 39A64g85u39l43á50r 4867368270554

Mám auto s filtrem pevných částic. Před nedávnem prošlo emisemi s kouřivostí 0. Oba komíny jsou černé, žádná rukavice není potřeba. V servisu je všechno v normě. V návodu k použití není o nějaké péči o DPF ani zmínka. Kdo je za to tedy zodpovědný?

+7/0
doporučit
9.10.2017 13:50

R27o44b70e51r57t 43K30o64c53i72á11n 5219667716787

To jsou strašně kecy. Auto má sloužit člověku, ne člověk autu. Za problémy s filtry můžou dvě věci, 1. ekofašouni, že je vůbec zavedli 2. výrobci, co nejsou schopní dát nějakou kontrolku, že je čas auto projet po dálnici a filtr vypálit (tedy dříve, než je plný a už to skoro nemá smysl) nebo že regenerace právě probíhá a není dobré ji přerušovat.

+9/−2
doporučit
9.10.2017 14:31

L52e40o15p94o33l87d 94P15r88o98k40e82š 8599234847

Jediné co mě napadá , jděte do p..... .

+6/0
doporučit
9.10.2017 13:37

M51i91r50o18s96l35a76v 71Z69i52k81m17u94n76d 6498282967238

Nepoužívat auto na krátké vzdálenosti.

Perfektní "knížecí" rada pro ty uživatele, kteří auto používají "jen" nebo převážně "jen" jako náhradu neexistující veřejné nebo bídně organizované veřejné dopravy k cestě na nádraží vzdálené řekněme 3 km a pak vlakem do zaměstnání nebo do sousední "vesnice" za kopcem, kde má vlastník vozu práci, ale autobus tam vůbec nejezdí ...

+7/−1
doporučit
9.10.2017 13:27

L60e89o20p80o40l92d 67P31r38o80k51e26š 8599704507

Dříve se kouřilo z komínů v každém bytě , auta hulila , továrny neměli filtry , děcka si hrály na ulici , do armády nastoupilo 95 procent mladíků se zdravím A a alergie byla neznámí pojem. Pokud to bylo špatně , proč těm obětem se dnes zvyšuje doba odchodu do důchodu ?

+8/−2
doporučit
9.10.2017 14:32

P68e31t19r 70A57n73d53r74ý67s45e52k 9513791106387

Kdo si necha vymontovat filtr pevnych castic z auta, tak je proste bezohledne hovado. Pokud mam auto na male popojizdky po meste, tak si koupim benzin. Diesel jedine pokud jezdim vetsi vzdalenosti - pak s filtrem neni problem. Kdyz mam diesel a chci jezdit po meste, tak musim mit prachy na novy filtr. Jina moznost neni, za vymontovane filtry by meli davat obrovske pokuty a auta odstavovat z provozu, problem je ten, stkacka a policajti v tech prasarnach jedou taky, pak neni nikdo, kdo by zakon vynucoval a travime se tady karcinogeny

+8/−2
doporučit
9.10.2017 13:46

P49e80t42r 68T98á32b73o69r60s57k50ý 6750956941307

Prostě zásadní chyba byla dát naftu do osobních aut. Další chyba je, že si lidi koupí auto nad své finanční možnosti. Když si prostě rodina pořídí naftu na popojíždění po městě a pak si nechá vykuchat filtr, tak to je prostě prasárna. Komu někdo umíral na rakovinu plic, pochopí.

+12/−9
doporučit
9.10.2017 13:05

V52á91c21l66a35v 54P40o57l48á48k 1165242520450

Tak jsem se z článku i diskuze dozvěděl, že nejškodlivější je polétavý prach. Ten po

určité době sedne na zem. Protože se neuklízí, tak jej opět rozvíří benzínové auto,dieslové auto s DPF, kamion s DPF, městský autobus i cyklista a v neposlední řadě vítr..Ten prach obsahuje částice z pneu,obložení brzd,výfukových plynů, z kouře komínů i ze stavební činnosti. Nejvíce by k zdravému ovzduší ve městech přispěl častější a kvalitnější úklid komunikací. Po revoluci za deště myli autobusáci své autobusy na hranicích směrem do Rakouska, protože věděli, že tam je na rozdíl od naší republiky už nezamažou.

+4/0
doporučit
10.10.2017 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.