Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl mladoboleslavskou automobilku do nové éry pod křídla koncernu Volkswagen. Verzí - občas bizarních - ovšem vzniklo víc. Často zůstalo jen u prototypu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a75n 44K20o81n72v20a51l51i79n61k65a 5890671271895

Na počátku tisíciletí jsem měl své první auto - Ford Fiesta z roku 94. Dost často jsem v té době jezdil i Favoritem, kterého jsem si půjčoval od tchána. Dodnes si pamatuji, jak byla Fiesta proti favoritu svižná (taky "jednatrojka"), pohodlná a měla využitelější kufr. Sorry jako, ale Favorit byl křáp už jako nový. :-/

0/0
3.10.2017 7:10

M25i37c12h37a10l 54N40a11j23m32a55n 7899513616110

Některé varianty byly zajímavé (sedan, osobní verze furgonu). Ale je logické že se nedostaly do výroby, firma v porevoluční době upadala a byla ráda, že žije.

Zajímavý byl také návrh modernizovaného favoritu na kterém se pracovalo od roku 1989 a v roce vznikla dokonce maketa ve velikosti 1:1, jednalo se právě o variantu sedan a nesla označení Felicia 13 LS.

0/0
29.9.2017 9:44

M76a69r41t93i65n 95P45r71a90v43d85a 8491428818907

Škoda v porevoluční době během roku získala silného partnera, který do ní masivně investoval (především energoblok). Upadala maximálně pár měsíců, ještě jako státní podnik, co jí po amnestii zmizeli zaměstnanci a povolaní vojáci se ještě nestačili zaučit.

0/0
29.9.2017 10:25

M97i20c96h18a97l 22N53a79j82m11a57n 7549933536690

Ano upadala celé dva roky a velice rychle, dokonce tak, že jí musel finančně koncern Vw zadotovat ještě před podpisem smlouvy ,aby škodovka nemusela zastavit výrobu.

+1/0
29.9.2017 10:52

M82a51r95t49i60n 52P67r21a37v47d63a 8361348678687

Že se ten úpadek neprojevil na výrobě...

0/0
29.9.2017 10:54

M60i73c14h76a59l 64N55a65j21m67a94n 7779423826670

Neprojevil? Škodovka v letech 1989 a 1990 zdaleka nestíhala vyrábět to co měla v plánu, to co vyrobila bylo vyrobené v nízké kvalitě.

Sundejte si růžové brýle.

0/0
29.9.2017 11:04

M87a47r59t46i63n 12P48r83a36v96d53a 8491248658117

ale vždyť to bylo tehdy běžné, nic se hned nezmění cinkáním klíčů...

0/0
29.9.2017 11:15

M72a92r36t24i88n 30P17r39a27v45d24a 8821458748557

"v prvním roce po sloučení s německým Volkswagenem vyrobila automobilka 172 074 automobilů, což je dokonce o 15 000 méně než v roce 1990" zdroj https://vskp.vse.cz/51023_privatizacni_proces_vcr_na_prikladu_skoda_auto

To odpovídá úpadku na "pár měsíců, ještě jako státní podnik, co jí po amnestii zmizeli zaměstnanci a povolaní vojáci se ještě nestačili zaučit".

Co se týče ne/kvality, na ní u nás byli lidé zvyklí. Pro export na západ se vyrábělo líp, ve Vrchlabí.

0/0
30.9.2017 15:06

S75t18a55n81i80s51l67a39v 89K35r77e15j26c39a98r 6287906623724

Je dobře, že se zminuje i Mělnický Metalex - kluci jež se podíleli i na Š- 130 RS. Ve své době nejen před ale i po listopadu 1989. A v tomto případě, je toto vizitkou toho, že ten kdo umí, tak o tom nemusí jen povídat.

0/0
29.9.2017 15:59

J83a67n 79D87l42o53u31h45ý 7854529360879

Meli jsme toho vyblite zeleneho s bezovym interierem. Po 7 letech to bylo shnile do srotu. Auto stalavo vzdy venku a jezdilo cely rok.Rv Forman vydrzel temer 2x tak dlouho R^

+2/0
29.9.2017 9:42

L58u63k29á66š 35S14e98d81l65á97č46e60k 1163427477350

Venku shnije každé auto. Cokoliv je lepší, pokud to nestojí na dešti a vodě.

+1/0
29.9.2017 13:25

J87a59r15o34m56í67r 68K39r45á18l 4370909284789

První Favorit nebylo v té době špatné auto. Dokonce snesl srovnání s Golfem II 1,3. Problém byl, že zůstal technicky v 80. letech.

0/0
29.9.2017 9:22

O82l71d19ř47i44c61h 93O92l22e74š 6633740247

On ten Golf taky nebyl nic moc.

+1/0
29.9.2017 14:35

J47a23r61o37m53í48r 79K87r16á75l 4810259254939

No, v té době to nebylo zas tak špatné auto. Ale jde mi o to srovnání německého a českého.

0/0
29.9.2017 19:06

M78i75c98h74a34l 96N38a17j24m96a15n 7569163186750

Tak problém byl ten, že roce 1998 ten Golf II pomalu končil a s favoritem v maximální výbavě byla srovnatelná možná tak základní verze golfu - to samé platí o motorech, tam kde golf začínal, tam favorit končil.

0/0
29.9.2017 19:21

R42a24d19i32m 16H44o51r94č62i36č53k64a 7636337953842

Golf II. 1998?

Měl jsem jettu II. r.v. 1991 a byl to poslední rok, potom byl golf III. a Vento

0/0
29.9.2017 20:07

M17i18c55h23a34l 68N87a91j97m13a53n 7439853376780

mělo být 1988 (uvedení Favorit na trh) - překlep.;-)

V roce 1998 už byl Golf IV.

0/0
29.9.2017 20:12

R23a81d58i97m 60H83o20r68č86i69č98k66a 7596257743322

No proto!:-)

0/0
29.9.2017 20:16

J71i71ř11í 52E29r62b53e22n 1193284336247

Škoda, že se nedostalo do výroby ani kupé typu 783, ani prodloužená "sanitní" verze typu 786. První by bylo více než důstojným nástupcem Rapida a druhé více než potřebnou náhradou stařičké dvanáctsettrojky. Ostatně se to mělo vyrábět ve stejných závodech (Kvasiny a Trnava).

Jenže fabrika měla na přelomu 80. a 90. let potíží víc než dost, další stamiliony před-inflačních korun na nové lisovací a svařovací linky už prostě nezbyly. Taktak, že se podařilo dostat do výroby formana a pikap.

+1/0
29.9.2017 7:38

L97u88k38á70š 92S48e60d65l59á79č61e98k 1793397417400

Pamatuji Favorit s motorem o obsahu 1500 na závodním okruhu v Havířově. Byla to někdy první polovina devadesátých let. Řídil ho tehdy Břetislav Enge, otec Tomáše Engeho. Poláci tam tehdy se svým velmi výkonným Porsche 911 Carrera po prohře nad tímto Favoritem neúspěšně podávali protest proti nedovoleným úpravám. Nemohli pochopit, že je dokáže porážet Favorit, auto z východního bloku. Tohle jsem viděl a zažil na vlastní oči. Byla to krásná podívaná. Byl to tam tenkrát jeden z posledních závodů na Havířovském okruhu, který přestal odpovídat stále se zpřísňujícím se náročným požadavkům pro závodní okruhy.

+3/0
29.9.2017 1:03

J74a69n 37D17l87o44u65h73ý 7854709280979

Skoda Forman mel mit puvodne karburatorou 1.6 se 75kW !!! To by i tenkrat byla naprosta pecka!!!

0/0
29.9.2017 9:44

M17i36c35h87a82l 67N48a34j25m85a56n 7409903596330

Měl mít je odvážné slovo, ale je pravdou, že tento moto vznikl jako prototyp a byl v několika autech namontován - jediný známý exeplář stojí v muzeu (vínová škoda forman s kruhovými světlomety).

Jak píši výše, na zavedení do sériové výroby tehdy chyběly prostředky.

+1/0
29.9.2017 9:51



Najdete na iDNES.cz