Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl mladoboleslavskou automobilku do nové éry pod křídla koncernu Volkswagen. Verzí - občas bizarních - ovšem vzniklo víc. Často zůstalo jen u prototypu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na počátku tisíciletí jsem měl své první auto - Ford Fiesta z roku 94. Dost často jsem v té době jezdil i Favoritem, kterého jsem si půjčoval od tchána. Dodnes si pamatuji, jak byla Fiesta proti favoritu svižná (taky "jednatrojka"), pohodlná a měla využitelější kufr. Sorry jako, ale Favorit byl křáp už jako nový. :-/

0 0
možnosti

Některé varianty byly zajímavé (sedan, osobní verze furgonu). Ale je logické že se nedostaly do výroby, firma v porevoluční době upadala a byla ráda, že žije.

Zajímavý byl také návrh modernizovaného favoritu na kterém se pracovalo od roku 1989 a v roce vznikla dokonce maketa ve velikosti 1:1, jednalo se právě o variantu sedan a nesla označení Felicia 13 LS.

0 0
možnosti

Škoda v porevoluční době během roku získala silného partnera, který do ní masivně investoval (především energoblok). Upadala maximálně pár měsíců, ještě jako státní podnik, co jí po amnestii zmizeli zaměstnanci a povolaní vojáci se ještě nestačili zaučit.

0 0
možnosti

J39a14n 31D13l18o35u49h56ý

29. 9. 2017 9:42

Meli jsme toho vyblite zeleneho s bezovym interierem. Po 7 letech to bylo shnile do srotu. Auto stalavo vzdy venku a jezdilo cely rok.Rv Forman vydrzel temer 2x tak dlouho R^

2 0
možnosti

Venku shnije každé auto. Cokoliv je lepší, pokud to nestojí na dešti a vodě.

1 0
možnosti

První Favorit nebylo v té době špatné auto. Dokonce snesl srovnání s Golfem II 1,3. Problém byl, že zůstal technicky v 80. letech.

0 0
možnosti

On ten Golf taky nebyl nic moc.

1 0
možnosti
Foto

J73i37ř89í 18E10r54b25e57n

29. 9. 2017 7:38

Škoda, že se nedostalo do výroby ani kupé typu 783, ani prodloužená "sanitní" verze typu 786. První by bylo více než důstojným nástupcem Rapida a druhé více než potřebnou náhradou stařičké dvanáctsettrojky. Ostatně se to mělo vyrábět ve stejných závodech (Kvasiny a Trnava).

Jenže fabrika měla na přelomu 80. a 90. let potíží víc než dost, další stamiliony před-inflačních korun na nové lisovací a svařovací linky už prostě nezbyly. Taktak, že se podařilo dostat do výroby formana a pikap.

1 0
možnosti

Pamatuji Favorit s motorem o obsahu 1500 na závodním okruhu v Havířově. Byla to někdy první polovina devadesátých let. Řídil ho tehdy Břetislav Enge, otec Tomáše Engeho. Poláci tam tehdy se svým velmi výkonným Porsche 911 Carrera po prohře nad tímto Favoritem neúspěšně podávali protest proti nedovoleným úpravám. Nemohli pochopit, že je dokáže porážet Favorit, auto z východního bloku. Tohle jsem viděl a zažil na vlastní oči. Byla to krásná podívaná. Byl to tam tenkrát jeden z posledních závodů na Havířovském okruhu, který přestal odpovídat stále se zpřísňujícím se náročným požadavkům pro závodní okruhy.

3 0
možnosti

J88a19n 12D69l36o12u77h28ý

29. 9. 2017 9:44

Skoda Forman mel mit puvodne karburatorou 1.6 se 75kW !!! To by i tenkrat byla naprosta pecka!!!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...