Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Padesátkou v obcích jezdíme 20 let, v noci dřív rychlost omezená nebyla

Před 20 lety si museli řidiči zvyknout na snížení maximální rychlosti v obci na 50 km/h. Naopak na dálnicích mohli nově přišlápnout plyn až k dosažení rychlosti 130 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e91t45r 94B85á77č26a 8145556595845

Dalsi z nesmyslu prevzate z jinych zemi.

0/−1
1.10.2017 18:13

R64a20d70o46s70l45a46v 17B17o26d36ř40i34c56h 2406511177572

Nevím, jestli to tu někdo zmínil, ale důvod snižování rychlosti je také kvůli hluku z provozu. Málokdo si uvědomuje, že průjezd auta obcí při 30-40 a třeba při 50-60 je z hlediska hluku nebe a dudy.

I proto jsou v obci ty vynucovací zpomalovače. Primární je bezpečnost, ale sekundární a pro obyvatele v obci vítané, je i snížení hluku. Pokud by lidi jezdili do 50 na tachometru, tak by nebyly ani vybočovací ostrůvky, ani červené s radarem apod. Jenže dnes nemá nikdo z policie respeskt a zákon je všem pro srandu. Na silnici je prostě fůra bezohedných sviní. A to ze nezmiňuji o motorkářích, to je kapitola sama pro sebe.

+1/−3
30.9.2017 19:33

P35e97t25r 35B75á71č75a 8185616705665

Blabolite nesmysly akorat.

0/−1
1.10.2017 18:14

S16l59a80v80o18m33í69r 64Š66t77ě77p74á83n 1808914132144

Čím pomalejší doprava tím více škodlivin ve městech čím častější rozjezd totéž

+5/−1
29.9.2017 11:03

J59i42ř68í 57S79c89h57w70a23c89h 8238454338106

s tou rychlostí to neplatí obecně. Auto jedoucí stovkou má větší spotřebu než auto jedoucí padesátkou takže i rychlejší doprava produkuje kupodivu více škodlivin na kilometr....;-)

+2/−2
29.9.2017 18:53

M33i24r58o25s51l21a43v 32R23y74š44a42v24ý 9371432956910

Jestli motor lechtám na 5. nebo 6. stupeň a jedu 100 km/hod. nebo musím jet městem 50 km/hod. na 3. nebo 4. stupeň s motorem ve vyšších otáčkách, tak je ekologičtější ta vyšší rychlost.

Pamatuji si, jak nám v zaměstnání přidělili 3válce haťapky z Bolky, prý úsporné :-) S plně naloženou Fóbií se po městě jezdilo skoro na 2. stupeň na plný plyn, 4. stupeň se dával ve městě opravdu ojediněle, to byla ekologie ... A chrochtalo to jak nafta.

0/−1
29.9.2017 19:14

J67i89ř31í 73S84c53h90w96a66c45h 8638644358206

A ta tvoje podivná srovnávací slátanina mě má přesvědčit o čem?

Snad ne o tom, že to "tvoje dělo" co ve stovce jen tak lechtáš na pětku či šestku při zpomalení na 50 musíš začít vytáčet na "skoro dvojku na plný plyn" a spotřeba tím pádem stoupá?

Nebo snad, že plně naloženou Fabku s ve městě nesmyslně zařazenou "skoro dvojkou" po vyjetí z města a zrychlení na stovku jsi začal jen tak lechtat na pětku a rázem ji spotřeba klesla?

P.S. Nožná jsi jezdil nějakým šrotem, možná jen neumíš řadit. Mám 6 letou zkušenost s Roomsterem HTP/51kW a 50-ka na 4.st. nebyl absolutně žádný problém. A do zvuku nafty to mělo opravdu hoooodně daleko. Při 50 se správně zařazeným stupněm (!) ten motor totiž nebyl skoro slyšet.

0/−1
30.9.2017 21:26

M37i46r64o94s73l55a24v 77R49y87š40a34v43ý 9161652126210

Potrefená haťapka se ozvala ;-D Vaše podivná slátanina - to je výplod jako kdysi majitelé Trabantů, když si z nich někdo utahoval, tak (někteří) běželi na VB hlásit nactiutrhání. Kam poběžíte vy?

Nepamatuji si soudruhu Švachu, že bychom spolu pásli krávy nebo jiný dobytek, takže nwm, proč mi tykáte. Jsem dost vyježděný, není mi 18 ani 25, zkušeností mám relativně dost.

Jen jsem napsal zážitky či zkušenosti ze zaměstnání, s tímhle šrotem z MB (koupena jako nová auta, nikoliv jako ojetina) nikdo jezdit nechtěl.

0/0
30.9.2017 21:58

J62i63ř95í 76S41c63h17w89a35c32h 8898504428436

takže na mé otázky žádná odpověď, jen pokračování hospodských keců a nepodstatných nesmyslů o tykání, soudruzích a trabantech....

....no možná máš toho možná najeto bůhvíkolik, ale holt řadit ses asi zatím nenaučil.... a o spotřebě při 50 a 100 km/hod (se správně zařazenou rychlostí) nemáš potuchy.

P.S. haťapkou už sice 4 roky nejezdím, ale mám dobrou paměť.

0/0
30.9.2017 23:54

M59i19r83o41s63l34a53v 12R39y64š89a33v43ý 9861972146600

Řadit mě naučili už v autoškole. Pro blbější jsou nyní v autě ještě ukazatelé - šipky, buď nahoru nebo dolů. Pokud auto (dá-li se škodovka autem nazývat;-D) na čtyřku po městě nepojede, tak hold tam musím dát trojku. Na plný plyn má auto vyšší spotřebu než ono lechtání při nízkých otáčkách. Spotřebu ukáže i palubní počítač, nevím, kde a proč vytváříte uměle problém. Chápu, že palubní počítač u škodofky je nadluxus za tučný příplatek a ne každý je ochoten za trochu vybavenou škodovku platit dvojnásobek základní ceny.

Jestli se chcete soudruhu Švachu hádat, možná vás uspokojuje když vyvoláváte konflikty ...

Koukám, že většinou tam, kde ostatní hodnotí kladně, tak vy záporně a obráceně. Už to o něčem svědčí.

Hospodské kecy tu vedete vy. A úroveň vašich názorů je přesně ve stylu 4. cenové.

0/0
1.10.2017 9:37

J64i95ř78í 86S57c64h66w31a32c22h 8278604338416

Aha, já se hádám....;-D

Já jsem na začátku zcela jasně uvedl, že JEDNO STEJNÉ AUTO má při padesátce nižší spotřebu než při stovce. Tvůj protiargument byl jakési podivné srovnání spotřeb DVOU NESTEJNÝCH AUT při při těch dvou různých rychlostech navíc při rozdílném zatížení a rozdílném způsobu ovládání řidičem(!), což jsem nazval slátaninou, protože to slátanina prostě je!

Tys to samozřejmě nepochopil, hrozně se tě to dotklo a místo nějaké argumentace jsi se do mně začal navážet soudruhama, haťapkama, trabantama, běháním na VB a komolit moje příjmení. Ale jo hlavně, že mi VYKÁŠ! Toho si cením! ;-D

A zase nezapomeň přidat nějakou škoda-hater hlubokou myšlenku.R^

0/0
1.10.2017 15:16

J53i16ř25í 29S33c74h66w98a92c54h 8558384428476

a na úplný závěr ještě jeden konkrétní dotaz:

Kolik otáček točí ten tvůj motor na nejvyšší stupeň při stovce a kolik (při správně zařazeném rychlostním stupni) při padesátce? Předpokládá se jízda po rovině stálou rychlostí bez potřeby nějaké brutální akcelerace. ;-)

0/0
1.10.2017 15:24

M65i58r63o29s68l91a22v 24R16y91š92a84v66ý 9421922626730

To příjmení komolím schválně, tak jako někteří primitivové tykají a ještě jim vadí soudružství. To, že vám vykám, asi svědčí o vaší a mojí úrovni. Nikdy bych si nedovolil tykat někomu jinému, pokud mi to sám nenabídne nebo se na tom nedohodneme. No aspoň vidím, co jsou škodofkáři za lidi, dost lidí jimi opovrhuje, tak se ani nedivím, Stačí, co předvádí na silnicích, no teď vidím i co jsou schopni předvádět mimo svůj výkřik techniky.

Pište třeba s capslockem, mě jsou ty vaše ubohé názory u prdele. Dál na vás reagovat nebudu, je to jen ztráta času, jen opakuji, s čím tady jiní souhlasí, tak vy jim dáváte mínusy a obráceně, budete asi dost zakomplexovaný, asi jste si tím v diskuizi dost ulevil nebo se dokonce udělal?

;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

0/0
1.10.2017 17:58

J69i63ř43í 44S89c35h69w49a34c24h 8618964148406

nj ale proč jsem použil velká písmena jsi zase nepochopil...

na moje prosté otázky žádná odpověď....

Místo toho jen invektivy "na úrovni" a teď dokonce vulgarity

Kvituji, žes nezapomněl na tu škoda-hater hlubokomyslnou myšlenku, která tvoji "vysokou úroveň" s kontextu s těmi vulgaritami nesporně ještě navyšuje. A když se to navíc udělá s tou noblesou vykání.... R^

A k tomu ještě víc smajlík víc úroveň?

Kam se hrabe Adidas!

Poznámky pod čarou:

1. Škodovkou nejezdím.

2. Do šedesátky mi moc nezbývá, zde na internetu mi "soudružsky" tyká čtyři z pěti diskutérů a bez mého dovolení! Je to tu totiž naprosto normální. Přitom většině z nich je o 30 - 40 let méně. Kdybych to tu měl řešit jako ty, tak nedělám nic jinýho!

3. Když všichni dávají plus nebo mínus, já taky musím? Držet hubu a krok a souhlasit s většinou? Opravdu? Kdo tu pak je tím "soudruhem" s heslem "Kdo nejde s námi jde proti nám!"? :-P

0/0
1.10.2017 20:44

J78i71n59d64ř52i92c77h 32Š69k34o11p46e77k 4265341210355

ale jede kratší dobu daným úsekem, zpravidla na vyšší rychlostní stupeň, takže na nižší otáčky motoru

0/0
1.10.2017 9:11

J78i59ř21í 20S72c94h51w34a55c51h 8288464938186

moje auto (atmosféra 1,8/104kW) při 50-ce (55 tacho) točí na 4.st při cca 1900 ot. (občas mi i radí zařadit 5st. ale to pak točí jen 1400ot a taky to ještě jede, ale většinou raději podřadím na ten 4 st.), při 100ce na 6st. točí cca 2500 ot. takže naopak při vyšších otáčkách. Kompl mi ukazuje spotřebu při 50 cca 5,5/100, při 100 okolo 6,5/100, jelikož je to spotřeba na ujetou vzdálenost, tak čas za jak dlouho se vzdálenost ujede je nepodstatný. Spotřeba navíc není jen o otáčkách motoru ale i o jízdních odporech a ty evidentně s vyšší rychlostí narůstají.;-)

0/0
1.10.2017 21:09

P14e72t68r 73N53e55c51h34a67n52i38c69k11ý 7623146778770

Tohle by snad mohly vyřešit nějaké Smart značky, co budou podle denní doby, intenzity provozu aut i chodců nastavovat vhodné rychlostní limity. Ale stejně by bylo lepší, kdyby řidič i policejní orgán měli prostě rozum

+1/0
28.9.2017 23:06

K52a87r89e46l 39V45a66l81i84š 7749226968752

Jo, dřív i při nehodě byl alkohol polehčující okolností. R^

+2/−1
28.9.2017 22:06

L64e64o37p80o82l45d 34H42o57r97á27k 4552798329272

Když už jsme z EU převzali 50 km/h, proč si také po večeři nemůžeme dát malé pivo, nebo dvojku vína jako všude jinde?

+14/−3
28.9.2017 19:07

J70a55n 21D24l64o63u14h82ý 8546450683430

Když zaváděli 50tku tak tvrdili, že lidi takto budou jezdit těch 60 a že to budou tolerovat....

+2/0
28.9.2017 19:05

J26i57ř24í 10J57u57ř85i51c16a 2418253681

No já jezdím těch 60 a ještě mi za to pokutu nikdo nedal.

+1/−1
28.9.2017 19:16

V27a19c91l92a82v 66M60e25d65e95k 5311682845465

já tenkrát dostal pokutu hned týden po snížení - za 56km/h

0/0
29.9.2017 16:29

J91i38ř36í 59S58c67h82w64a55c75h 8518394758926

no v podstatě to tak je, tolerance pro pokutu bývá naměřených 55 a to má většina na tachometru nějakých 59-60. ;-)

+1/−4
28.9.2017 19:59

P67e92t17r 91M19i21c47h25a88l 2840234321562

Padesátka v obci mi nevadí. Vadí mi na širokých a přehledných průtazích měst. Nebo třeba tam, kde podle značky je sice obec, ale silnice vede za zahradami a kromě křižovatky na začátku a na konci není důvod k omezení. Ani 70 tam nedají.

+13/0
28.9.2017 16:17

V42l47a88d75i42s66l80a87v 81B43u47r65y81š24e98k 1249812837824

mně to taky nevadí, jezdil jsem ve městě když byla rychlost neomezena, pak šedesátka a teď padesátka a jezdím pořád stejně bez problému, bez nehod, jak mně říkal policajt ve véesce při závěrečných jízdách, vždycky jeď raději o trochu rychleji než pomaleji, takže jezdím dle svého uvážení a když není důvod k omezení, tak se ani neomezuji, pravda je, že jsem platil desítky pokut, ale nedá se říct, že by mě to nějak zvlášť mrzelo

+1/0
28.9.2017 17:11

P75a93v42e19l 31J23e72ř13á27b62e25k 7131582634147

Ale ta sranda, když před vámi musel běžet s praporkem ale nevydržel ani od domu pohodného na náves. To tam potom člověk stál i hodinu, než vlajkonoš chytil dech.

0/0
28.9.2017 19:11

O73n80d54ř18e17j 88Č34a60p55k79a 6401591973564

Souhlas. Jako výchozí stav bych dal 50 v zastavěné části obce s pohybem chodců, jinde 70 (což by pokrylo ty silnice za cedulí mezi poli, průmyslové zóny a podobně). A v těch pár případech, kde se to hodí (třeba autobusová zastávka až 50 metrů za posledním barákem), se to dá vždycky snížit značkou.

+1/0
28.9.2017 21:25

P44e62t10r 41N25e18c65h11a54n91i13c38k23ý 7293576768310

Tady je krásně vidět, jak to direktivně nařídit nejde, protože každá obec je jiná, i v různou denní a rocni dobu a pak i každé vozidlo je jiné. Je to hlavně na řidiči

+2/0
28.9.2017 23:04

Z87d85e16n58ě48k 66D53u65b47e50c42k86ý 3397904630748

V Polsku to takto mnohde je

+1/0
29.9.2017 15:13

J55á82n 98B24o70k42o55r 9480720366614

Tiež som proti návratu k 60-tke. Áno, autá sú technicky vyspelejšie, ale je ich na cestách výrazne viac. Vodič tak musí "monitorovať" správanie viacerých pohyblivých elementov. Príklad: Keď idete po takmer prázdnej diaľnici 130km/h, cítite sa v pohode, lebo je tam len pár áut, ktorých pohyb musíte predpovedať. Ak idete po plnej diaľnici 110km/h, je to viac stresujúce, musíte toho proste vyhodnocovať viacej. A podobne je to aj v meste. Predtým bola infraštruktúra výrazne jednoduchšia, bolo menej áut a menej kolíznych situácií. Taktiež boli autá hlučnejšie a chodci nechodili so slúchadlami na ušiach a skôr si to auto všimli, kým dnes tie autá jazdia v kuse, takže ich zvuk sa zlieva do jednotvárneho šumu.

+4/−8
28.9.2017 15:16

V54í39t66ě85z22s14l48a86v 71S46c39h18m80i48t89t 5820579869133

Já jsem získal řidičák letos na konci července a pár dní poté jsem jel po dálnici přes půl republiky a neměl jsem problém jet po vcelku plné dálnici něco kolem 140 kmh (podle navigace, ne tachometru). Pokud to nedokážete vy, pravděpodobně zkušený řidič, asi máte problém.

0/−1
30.9.2017 17:56

J55a25k97u96b 42F34e21i82f90a18r 7879169296929

Padesátka je bohužel na většině míst pouze teoretická. Na každém rohu semafor, pak kruhový objezd či jiné opatření na "zklidnění" provozu. Všude kolony a pak se někdo diví, že na to občas někdo šlápne, když se kus cesty vleče sotva třicítkou....

Bohužel dopravní "inženýři" moc nechápou, že kouzlo provozu je v jeho plynulosti...

+15/−4
28.9.2017 10:41

L36u11d53v82í71k 63G77a83j91d82o51š57í58k 2455133214592

Ale oni to chápou. Akorát problém musí řešit z poněkud širšího pohledu než je pohled zpoza volantu.

+2/−7
28.9.2017 13:21

G17a58b68r32i52e76l 96H16o45r96t18e11n 9301449173914

Ne, nechápou. Dopravní "inženýr" je dnes tupý bezmozek, který si libuje ve "zklidňování". Obvykle nemá řidičák, protože nemá rád auta.

Něco takového vypotilo u nás v Dejvicích rušení značek na křižovatkách, čili platí pravidlo pravé ruky a já s železnou pravidelností vysvětluji středočechům, že mají přednost.

Velmi moderní, velmi ekologické, velmi uvědomělé.

+7/−3
28.9.2017 13:31

L82u83d81v47í35k 26G51a51j19d22o60š21í10k 2305723554422

Kolik jich osobně znáte, že máte takové soudy?

Mimochodem odstraňování značek a nahrazování přednosti obecným pravidlem pravé ruky je celosvětový trend, který už je vyzkoušený a má prokazatelně pozitivní dopady.

Jenže to vy jako laik pravděpodobně nechápete a vidíte jen ten svůj "problémek".

Zklidňování dopravy je naprosto v pořádku a smiřte se s tím, že čím víc bude aut, tím víc takových opatření bude. Doprava nemá, pane Hortene, přednost před kvalitou života.

+4/−10
28.9.2017 13:37

G44a55b40r80i28e83l 33H55o75r35t65e69n 9811709473444

Já jako laik jezdím po silnicích, na kterých bezmozci vyrobili odstraněním jasných pravidel problém a tím je učinili nebezpečné. A vy jako jejich evidentní člen zmíněné skupiny se smiřte s tím, že vás dříve nebo později ta vaše tupost dožene - a třeba během toho finálního okamžiku pochopíte, že jste se mýlil. Což vám z celého srdce přeji.

+8/−1
28.9.2017 13:46

L65u75d61v31í73k 33G90a16j27d22o39š26í85k 2165253344622

Toho se nebojím, nejsem dopravní inženýr. ;-)

Vy jako laik bohužel nejste schopen posoudit, co funguje a co ne a řídíte se pouze svým, omezeným pohledem na problém a nedostatečnými informacemi.

Snad všichni lidé by chtěli dostat se autem pokud možno všude, rychle, bezpečně a bez omezení. Na druhou stranu by ale zároveň chtěli, aby před jejich domem měla auta (kromě toho jejich) pokud možno zákaz vjezdu nebo při nejhorším jezdila co nejpomaleji.

Jenže takhle to v životě nefunguje.

Bohužel je ale ve společnosti stále spousta lidí jako vy, kterým se usednutím za volant auta změní myšlení z myšlení občana na myšlení řidiče.

+2/−7
28.9.2017 14:08

G67a85b87r75i20e63l 10H58o90r59t89e85n 9801369503224

Netvrdil jsem, že jste dopravní inženýr. Tvrdím, že díky své mentální "výbavě" nechápete, že nežijeme v ideálním světě. V tom našem světě si diskutovanou přednost zprava nedokáže ohlídat cca třetina řidičů, zatímco vymezení přednosti značkami chápe 99 % řidičů.

+7/−2
28.9.2017 14:17

P16a69v69e20l 41J17e23ř84á59b67e55k 7221602724817

Pokud jsem slyšel - v mnoha zemích nemají les značek, ale jedno jasné pravidlo - přednost zprava, který chápe každý, kdo tam jezdí. A i cizinec.

+1/0
28.9.2017 19:14

J74i33ř50í 56J57u55ř51i31c89a 2788533731

Hmm, problém přednosti zprava je ten, že já ji používat umím, ale nikdy to nevěřím tomu, kdo sice jede zleva, ale po mnohem širší cestě.

+7/0
28.9.2017 19:27

P22a65v62e18l 87K41u59d60r85n46a 2627138277291

V jednom takovem meste, kde je hodne krizovatek bez znacek, jsem. A nic moc, brzdit na kazde krizovatce a pak znovu akcelerovat. Miliardy "hrbu", umele prekazky, atd. Je to pruda. Mesto Enschede nema klasicky okruh, takze se denne "probijim" obytnimi ctvrtemi. :-/

0/0
3.10.2017 18:38

I65v12a59n 97P49o29k77o23r20n35ý 7279985638

Nejraději mám ono odstraňování značek při přednosti zprava: Na hlavní silnici nemáte žádnou značku hlavní silnice, i když hlavní stále je. Jedete jak debil pomalu a dáváte skutečně přednost zprava. Bohužel při pohledu na silnici ležící vpravo zjistíte, že každá ulice zprava je označena značkou dej přednost. Takových silnic s takovouto úpravu je strašně moc.

+8/0
28.9.2017 14:39

J15i30ř60í 83S32c75h71w72a32c51h 8118824398616

a kde takový nesmysl je? Já něco takového ještě neviděl.

0/−1
28.9.2017 18:29

I88v91a91n 51P76o73k76o23r20n92ý 7629165478

Jezdím dost, nepamatuji se přesně, kde všude jsem na tohle narazil, ale je to opravdu dost obvyklé. Jedná se tedy o situace v obcích, kdy jedete po hlavní a z pravého boku je spousta vedlejších ulic, většinou se jedná o vedlejší ulice plné zeleně (takže na vedlejší silnici nevidíte značku s povinností dát přednost, protože značka je díky bujaré zeleni nevidetelná) hlavně s bytovou výstavbou. Faktem je, že místní tyhle úchylárny znají a tak po neoznačené hlavní jedou rychle, protože vědí, že na vedlejší je vždy značka dej přednost v jízdě. Nemístní pak před každou vedlejší zpomalí, aby mohli dát přednost vozidlům přijíždějícím zprava (pravidlo pravé ruky na silnicích bez označení hlavní a vedlejší). Zde platí, že před každou křižovatkou by hlavní silnice měla být označena kosočtvercem. Ne jen na začátku a na konci ulice. Každá křižovatka bez označení hlavní silnici ruší (i když je viditelně širší a nese i jiné znaky hlavní silnice, tak jen ta přítomnost či absence dopravní značky právně určuje o jaký druh silnice skutečně jde) nastává zde bez označení pravidlo pravé ruky. A co když dopravní značku někdo ukradne, otočí, pomaluje (pak je momentálně neplatná) - co pak? Řidič měl předvídat?

Podobná situace s předností je na mnoha parkovištích u obchodních centrech, kde je cedule jak kráva "zde platí přednost zprava", ale nikdo to nerespektuje? Proč? Neznají zákon, neumí číst a pochopit psaný text? Nejlepší je, když dávám přednost zprava a nějaký týpek mé stojící auto ještě předjede. Naštěstí jde o parkoviště, kde rychlost jedoucích vozidel není tak vysoká, takže jde "jen" o plechy.

+3/0
28.9.2017 19:14

J20i29ř50í 39S58c45h68w47a85c76h 8818654468486

tak na těch parkovištích je to jasné (a není to podobná situace). Nejsou tam značky vůbec, tak tam platí přednost zprava, ať tam ta velká cedule je nebo není. To, že to někdo nedodržuje je jen jeho neznalost.

Ale ten případ, kde je údajně soustavně neznačena značkami hlavní a jen na vedlejších jsou značky "dej přednost v jízdě" neznám a ani moc nevěřím, že to tak někde je. ;-)

+1/−1
28.9.2017 19:45

I31v56a59n 62P20o15k32o69r84n52ý 7679905768

Dejte mi na sebe mail a až na nějakou takovou situaci narazím, dám Vám vědět.

Opravdu takové značení silnic existuje, nejedná se o ojedinělý případ.

0/0
28.9.2017 19:50

M25i72r82o82s74l14a50v 98R72y21š76a87v52ý 9171922336170

Třeba v Liberci, areál nákupního střediska Nisa (Hypernova). V zadní části, kde je krytý několikapodlažní parking, jedete po hlavní. Značka hlavní jen na začátku, pak už nikde, tu hlavní křižují vjezdy/výjezdy na/z parkoviště. Každý výjezd z parkoviště na tu hlavní je opatřen dopravní značkou Dej přednost v jízdě. Ta dopravní značka je umístěna na sloupu (součást stavby) a tu značku vidí jen ten, kdo z parkingu vyjíždí. Ten, kdo jede po hlavní, nemá šanci značku vpravo na sloupu vidět (je tam ještě k tomu tma).

Ještě rozmanitější značení je na horním parkovišti u multikina. Zde je opět hlavní, která je občas označena značkou. Pokud po hlavní jedete a vedlejší je po vaši pravé straně, tak občas ta vedlejší je opatřena značkou dej přednost v jízdě, občas tam ta značka není. Všechny vedlejší vypadají stejně, domnívám se, že by měly být i stejně označeny jako vedlejší. No nejsou, takže na stále stejné silnici občas platí pravidlo pravé ruky díky absenci značení, občas platí značky když tam jsou.

Ono se to asi těžko popisuje, kdo od tam tud je a jezdí tam, tak si to možná vybaví. Fotky sem dát nejdou.

Bohužel, většina trotlů nezná pravidlo pravé ruky ani se neumí řídit dopravním značením.

V sousední NDR vídám v podobně značených lokalitách (opět zejména u obchodů) často bouračky, kde samozřejmě figurují Čecháčci, protože jezdit takhle prasácky jsou naučeni z Čech.

0/0
29.9.2017 19:04

J10i90ř52í 73S54c72h17w40a87c66h 8498494448966

parkoviště u obchoďáků to jsou snad něco jak "soukromé pozemky", ne? Kdoví, kdo vlastně tam to značení zajišťuje, proto se tam mohou vyskytovat takové "chyby" ve značení.

0/0
1.10.2017 1:33

M71i67r67o52s74l12a93v 16R61y95š48a58v45ý 9821732666970

aha, takže na "soukromých pozemcích" si může umisťovat dopravní značky kdo a jak chce? A motoristé tyto značky budou respektovat podle toho, jak se jim zrovna zachce? Jasně, drobné chyby se promíjí ;-D Věřím, že když nebude místo u vchodu do krámu, tak zaparkujete na invalidech nebo pro dětské pasažery, vždyť o nic nejde.

No koukám na čas vašeho příspěvku 1:33 - úroveň příspěvku = asi po návštěvě 4. cenové nebo že by obzvlášť kvalitní brko?

0/0
1.10.2017 9:37

J39i46ř76í 52S76c48h13w70a10c75h 8518854468106

ano třeba na své zahradě můžeš mít naprosto jakoukoliv značku...a pokud to sousedovi dovolíš, tak ti tam může umístit nějakou tu "svou značku" a třeba i "dej přednost v jízdě" k bráně na výjezdu na silnici.

Na výjezdu ze "soukromého pozemku - parkoviště" může být značka "dej přednost v jízdě" aniž by na veřejné komunikaci musela být značka "hlavní silnice" protože se nejedná o křižovatku. A tu značku každý musí respektovat, protože přednost při vjíždění na silnici (třeba z garáže nebo ze zahrady) musí dát každý, kdo na veřejnou komunikaci vjíždí i když tam ta značka není. ;-)

0/0
1.10.2017 17:36







Najdete na iDNES.cz