Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výročí Dieselgate: Merkelová po letech otočila a kritizuje automobilky

Po letech, kdy Němci takřka nekriticky zbožňovali domácí automobilový průmysl, k němu začínají mít poněkud odtažitý vztah. Z nedávno provedené ankety vyplynulo, že 57 % Němců ztratilo důvěru v automobilový průmysl a dvě třetiny cítí, že vztah mezi politiky a automobilkami je stále až nezdravě těsný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a81r38e85l 93V47a68c80h93u42t 9603322109733

Běda mužům, kterým žena vládne. To platilo a platí i dnes. :-/

+1/0
4.10.2017 19:24

J73a76n 35M28a13c64h74á52č 3577926443912

Tímhletím ,,fundovaným" kibicováním do automobilek a vývoje automobilů,dokážou akorát učinit nové motory tak složitými,že spolehlivost bude na úrovni čínského vysavače.

Jejich nápady na elektrická auta,auta bez řidiče-kdo z vás to chce? Je to nadpoloviční většina současných řidičů?

Downshizing-komu se to líbí?

Všechno je to k ničemu,ale budou nás přesvědčovat jak to bude fajn.

+1/0
4.10.2017 15:41

J75i65ř96í 90S57c56h45w34a65c25h 8208524178486

proč nás nenechají v klidu pořádně ty naše města pořádně zasmradit, když už zakazují to kouření v hospodách, že.....

0/−1
4.10.2017 19:08

R14o67b48i25n 56Ž72i13ž36k89a 2848704886306

Od Eura 4 už nemůže být o nějakém zasmraďování řeč. Mezní účinek dalších zlepšení už je marginální a zvyšující se složitost motorů vede jen k problémům. Fyzika se nebude nikdy řídit průzkumy veřejného mínění.

Budu osobně rád až budou města plná elektromobilů, ale vynucovat to subvencemi je nemorální a dalším zpřísňováním je proti zdravému rozumu.

+2/0
4.10.2017 19:31

J74i46ř60í 88S92c92h28w80a70c89h 8468844248966

napoj si hadici na výfuk a zaveď si ji do kabiny a nastartuj, uvidíme, jak dlouho v autě vydržíš.....

0/0
4.10.2017 22:33

M43a57r63t34i27n 78B97u96n36e36š 8115294400642

Taková hezká babička.!Kde já jsem jí už viděl!!

+3/0
4.10.2017 13:47

J84a79n 36M12a37c81h98á73č 3767316263332

..kde? Jak podlezla tu závoru a propašovala to koření....

+1/0
4.10.2017 15:43
Foto

D36a77m24i31e62n 11H58a39r54p72e65r 8673909894325

Jen do nich, ten smrad a chrochtání sazometů (i s ohledem na nesmyslné pohádky o "moderních dieselech) se nedá vydržet. Ano, Mercedes S400d nesmrdí tak, jako chrochtávka z roku 2000, ale smrdí i tak a stárnout bude z těchto hledisek zpravidla hůř, než odpovídající benzínový motor. O neskutečné komplexnosti a s ní spojenými náklady na údržbu, aby se toto docílilo, ani nemluvě.

Pozn: Dle iDnes ještě nejsem hoden odpovídat na reakce

0/0
4.10.2017 12:39

T48o19m58á68š 61K38u43c10h44a86ř 3187131248331

Taky se říká: "Nekousej ruku, která tě živí.." ;-)

+7/0
4.10.2017 12:29

K66a36r46e10l 90M11a83z75a72č 3357513896849

Už jsem to psal mockrát:

moc by mě zajímalo, proč si Němci pod sebou řežou větev tak rychle a z obou stran!

0/0
4.10.2017 12:11

A90u29r22e45l 21B14a42b88i24c 9178680862

Zajímalo by mě, kdo za tím stojí. Proti dieselům v autech se brojí, ale diesely v lokomotivách a nákladních lodích jsou mimo kontrolu a vypouští mnohem více škodlivin.

Musí to mít důvod, proč se neměří všem stejným metrem.

+6/−2
4.10.2017 11:41

J89i35ř43í 36S22c59h85w35a71c28h 8368644758886

až budou mezi auty po ulicích jezdit lokomotivy a lodě, tak se na ně budou vztahovat stejné předpisy.

a to, že o těch předpisech nevíš, neznamená že neexistují.....

efektivita dieselů v lodích a lokomotivách na "tunokilometr" přepraveného nákladu je násobně vyšší, než v osobním autě.

+2/0
4.10.2017 12:08

G16e56o75r83g 17K78o75m47b23e86r97e75c 9144691356191

Merklice se muze tocit jak korouvicka ve vetru ale vic s tim neudela. Nastesti. V Nemecku je zaplatpambuh jeste dost normale uvazujicich politiku.

Merklice bude rada kdyz vubec do konce roku slozi vladu.

0/0
4.10.2017 11:36

K58a66r58e20l 64N67e56d62o23p48i26l 7278666649644

Copak Merkelova. Její názory mají konzistenci průjmu.

+9/−1
4.10.2017 8:44

J45i55ř14í 56T66e14p17r 4387910495755

Tomu se říká "zaříznout si dojnou krávu" :-(

+1/0
4.10.2017 8:29

J47i44n60d17r88i59c26h 22K61u76c53h21a31r 1597924617459

DUH je typickou ukazkou toho, že politiku už nedělají politici, ale nikomu nezodpovědné neziskovky za pomoci aktivistických soudců. Jinak by nesmyslný požadavek na zákaz tříletých aut, prodaných se státní dotaci za ekologičnost, neměl šanci projít

+15/−2
4.10.2017 6:28

P90e60t19r 81H58o51r52á70k 1569133319124

Očividně se jen neziskový snaží vynutit stávající zákony, které schválili politici. Takže celá tahle úvaha je mimo.

0/0
7.10.2017 20:43

J30a73n 18M43a27l33ý 3942552332875

Osobně si myslím, že vlády nedokázaly dostatečně rychle reagovat na vzrůstající motomobilitu výstavbou obchvatů měst, dálnic, PR parkovišť a budováním bezemisni a funkční MHD. Restrikce je vždy snazší....

+13/0
4.10.2017 6:11

M98i14r14e86k 20G34a33j54e62r 5141686259770

A jak je to s dodržováním emisních limitů NOx u turbo-benzínových motorů?

+2/0
4.10.2017 4:00

J82a66n 26M95a90l88ý 3592852382245

Nijak zvlášť dobře. Proč?

0/0
4.10.2017 6:12

J91i87n67d20r92i97c63h 47K38u56c90h55a15r 1947484267289

Zjednodušeně platí, že čim novější, tím horší. Třiválce už také normu neplní. Ale je to logické - nižší COx znamenají vyšší NOx

+1/0
4.10.2017 6:58

J26i92ř97í 61S85c52h90w50a26c30h 8418154948476

tříválec v zatížení přece "žere jak tank", takže musí mít i vysoké COx a tedy, dle tvé logiky, nízké NOx

a při nízkém zatížení např při měření spotřeby dle NEDC naopak má nízkou spotřebu, tedy nízké COx ale právě v této chvíli normu na NOx plnit musí.

0/−1
4.10.2017 10:37

J58i84n22d26r28i98c40h 35K89u25c75h21a34r 1317774717779

Moderní třiválce mají v běžném provozu velmi nízkou reálnou spotřebu. Ano, v NEDC normu plní, stejně jako diesely. A stajně jako diesely na silnici má výrazně vyšší NOx

0/0
4.10.2017 11:10

J79i72ř72í 66S86c76h38w48a95c26h 8928724658576

a proto Golf s tříválcem v tom tvém odkazu normu plní ;-)

0/0
4.10.2017 12:36

M52i89c97h16a42l 87T75e48s84a92ř 4358772320501

Meli by stavet auta pohanena dobrymi umysly. Zda se, ze tech maji nevycerpatelnou zasobu.

+16/0
4.10.2017 1:35

S60t30a23n78i48s50l68a42v 38N60ý81v55l72t 2294125163

Jeden vlastňák za druhým. Když nebudou německá auta, budou místo nich jezdit japonci a korejci. Poptávka zůstane stejná, nemůžou všichni zejtra ráno jet na kole.

+13/0
4.10.2017 0:25

J68i41ř72í 85S23c28h88w88a95c38h 8938784478876

jakože německé spalovací motory zakážou a japonské a korejské ne? ;-D

+3/0
4.10.2017 0:30

P63e36t76r 28P82o47s54p32í96š25i24l 4388254596686

Japonci byli vždycky více zaměřeni na benzínové pohony. V jejich portfoliu převládají, kdežto němečtí a vlastně všichni evropští výrobci se zaměřili na diesely.

0/0
4.10.2017 8:41

J67i73n42d27r33i92c15h 46K36u42c41h33a81r 1197554887949

Benzíny příjdou na řadu hned po dieselech. Kouřivost přimovstřikovaných, NOx u třiválců, ...

+1/0
4.10.2017 9:33

J49i95ř55í 78S54c46h63w60a44c71h 8268574568966

opravdu by mě zajímalo, jak počet válců ovlivňuje produkci NOx

0/0
4.10.2017 10:46

J67i29n31d32r94i75c55h 53K82u27c98h43a86r 1597644447769

Počet válcu nijak. Ale vysoký výkon třiválců (pro který je třeba vysoký kompresní poměr) už ano. Takže pokud má třiválec podat 100kW (poměrně nedávno tohle dávaly šestiválce), musí mít vysoký kompresní poměr a tím má příznivé podmínky pro vznik NOx (diesely mají vysoký kompresní poměr z principu svého fungování). Takový ford 1.0 EcoBoost produkuje přes 250mg/km NOx, norma přitom povoluje pouze 60mg/km

0/0
4.10.2017 11:08

J17i30ř73í 42S69c79h24w31a19c80h 8828604768566

co furt do toho pleteš ty tříválce....ty dnes mají v naprosté většině litrový výkon pod 90kW, oproti tomu některé čtyřválce VW, Audi, Ford mají už dnes litrový výkon okolo 100-115kW a ještě jsem o žádných problémech s NOx u nich neslyšel.

0/−1
4.10.2017 11:51

J88i38n73d21r11i59c23h 78K42u51c66h78a55r 1447664857979

Že jste o problémech neslyšel není moje chyba. Například zde: https://www.driving.co.uk/news/eco-engines-are-among-the-most-polluting-according-to-new-emissions-index/

0/0
4.10.2017 12:01

J26i67ř64í 94S83c24h37w86a14c10h 8228244928946

v tom odkazu vidím tabulku a v ní VW Golf s benzínovým tříválcem 1.0 v kategorii A, tedy s produkcí NOx pod 80mg. Že pak následuje Focus s tříválcem v kategoriii E (násobné překročení limitů) evidentně neznamená, že vysoká produkce NOx je nutně nějaká automatická vlastnost malého benzínového tříválce....;-)

0/0
4.10.2017 12:34

J75i35ř37í 70S69e74h58n15a30l 6965738782176

Tak ono je to jeste jinak. Ze 40 turbobenzinu v tabulce prosly skoro vsechny jako A. Neprosly jen 4, tedy 10%. Nepise se proc, jestli je to systematicka chyba, nebo treba jen spatny technicky stav konkretniho kusu. Ale tuhle statistiku tedy ja osobne chapu jako ze preplnovane benziny soucasne EURO6 jsou schopne v pohode splnit

+1/0
4.10.2017 17:22
Foto

V63i24t 45C56h44a20l64u25p95a 5802727742106

Benzíňáky atmosféry mají vyšší CO2, ale logicky nižší emise tuhých částic i NOx. To už ale tak neplatí pro přímovstřiky benzíňáky - ale i tyto mají NOx a tuhé částice nižší než turbodiesly....navíc budou mít v budoucnu filtry DPF taky (ale určitě se nebudou tak rychle zasírat jak u dieslů). CO2 bych absolutně neřešil, to je naprosto netoxický plyn. Navíc ho vstřebávají rostliny při fotosyntéze. Vliv zvyšujícího se skleníkového efektu na dlouhodobé klimatické změny je pouze hypotéza, nedá se přímo prokázat.

+1/0
4.10.2017 11:15







Najdete na iDNES.cz