Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější druh auta, to znamená zvýšený podvozek, svalnatou karoserii, šmrncovní vzhled a velká kola, přičemž pohon těch zadních není nutností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a40n 90D35l41o52u22h32ý 7544389130299

Ne vsichni koukaji na vykon jako jediny ukazatel kvalitniho motoru ;-)

0/0
5.10.2017 16:02

J15i40ř97í 31S62c48h18w44a94c60h 8398204818516

i přesto by se to s úspěchem nesetkalo....;-)

0/0
5.10.2017 23:51

A30n39t27o10n59í93n 34S77e92b34e55r65a 7603398200719

Já měl 5 let 1,4 benznín automsféru bez turba. Žralo to 7 litrů, řvalo to, moc to nejelo. 0-100přes 13s.

No teď mám litr s turbem, je to tiché, spotřeba 5 litrů. Ná dálnici mám šestku a auto s tímto motorem je o dost svižnější. Oba auta važí zhruba stejně. Ten litr dá 0-100 pod 10s a i rozjezd z 60 na 120 je rychlejší. A na trojku to táhne o dost více. Předjíždí se s tím líp než s tou atmosferou. Atmosféra měla 63 kw, toto má 81.

Za mně palec na horu pro litr s turbem. R^

+2/0
6.10.2017 8:31
Foto

M15i95l11a40n 80S36t33r10n19a77d72e18l 4821666109790

No nevím.

0/0
6.10.2017 17:46

J52a89n 32L81u14k54á77š 7187943363462

Uvidime, jestli palec zustane nahore, az budete turbo menit.

0/0
9.10.2017 16:47

J72i74ř95í 86S77c34h32w54a42c18h 8508694928166

dnešní turba, pokud se k nim chová majitel "slušně", by měla vydržet minimálně 200 000 km, takže při obvyklém průměrném nájezdu cca 20 a více let...

0/0
11.10.2017 16:23

J89i81ř31í 26S94c36h33w74a22c70h 8178374678606

To, že má motor 4 válce automaticky neznamená, že je kvalitní, stejně jako, že něco tříválcového s turbem je automaticky nekvalitní.

a "koníci" jsou nakonec to nejdůležitější kvůli čemu motor v autě je. Když to jede je to plus, když to nejede, je to mínus.

Já na LPG motor předělávat nebudu a pokud vydrží 200 tisíc, tak mi vydrží 20 let a to mi bohatě stačí.

+1/0
6.10.2017 0:01

J28a91n 45D53l88o59u35h22ý 7894939830599

Velke plus za atmosfericky 4 valec a obrovske minus za 3 valec s turbem presentovany jako "top" nabidka :-D

+2/−2
5.10.2017 10:55

J21i67ř70í 12S29c38h74w86a63c95h 8868774418206

tak prezentovat tříválec 1.0/120k jako základ a čtyřválec 1,25/84k prezentovat jako vyšší nabídku a chtít za něj více peněz by se asi nesetkalo s velkým úspěchem.;-D

0/0
5.10.2017 12:29

A49n98t83o26n70í95n 64S93e24b25e15r26a 7143568900779

S tím 1,4 l atmosferický čtyřválec, 74 kW to vůbec při té váze nepojede. Bude to hlučné a spořeba taky nic moc.

0/0
6.10.2017 8:35

A90n37t41o44n25í65n 13S20e50b77e61r79a 7963328150669

http://www.auto.cz/kia-stonic-cesky-cenik-s-atmosferickym-motorem-stoji-349-980-kc-110021

Litr je paramterově lepší. A bude i v reálu, pokud není technicky odfláknutý.....

0/0
6.10.2017 8:37

G21e78o20r35g 38K72o32m86b94e26r52e55c 9964131346281

nevypadlo jim v tom nazvu jedno pismenko? Nema tam byt misto Stonic "Sto x nic"? :-P

+1/−2
4.10.2017 13:21
Foto

M94i85l14a59n 45S96t94r82n95a72d75e91l 4431846969910

A nepripletlo se vám do příjmení m? Koberec?

+1/0
6.10.2017 17:50

A20n47t14o34n46í65n 48S28e14b53e48r97a 7223578230469

Tak IN a COOL to možná je, ale o fešákovi jde mluvit jen těžko. A ty jízdní vlastnosti těcho aut děs ....

+2/−4
4.10.2017 10:10

J53o43s83e20f 27Š55o30l24t83e36s 8384648960403

Těším se na elektrickou verzi, která bude dynamicky někde úplně jinde.

0/0
3.10.2017 23:03

M53a20r29e60k 44M58a98l98ý 1802398461850

Bohužel, i cenově :-(

0/0
4.10.2017 14:52

J54o91s57e95f 70B47a59b39k48a 3100109852737

Od pohledu nehezké a lacině vypadající autoRv

+4/−9
3.10.2017 20:09

P63e26t89r 50A20g36u83l30á73r 4107388770614

Starý zlatý Forester rok 2003. Stálý pohon všech kol. Benzínové turbo 220 koní. Podvozek z Imprezy. V zatáčkách jako přibitý, v lese jako doma a když z toho člověk na dálnici oklepal bláto, tak to za sebou nechávalo kdekoho. Prodával jsem ho když měl 310t km. Dodnes se mi stýská. Měl jsem si ho nechat.

+4/−2
3.10.2017 19:05

J22i63ř47í 53S61c54h73w41a10c38h 8658864658906

a to je jako dnes nějaký problém si pořídit auto s benzínovým turbem (nebo dieselovým) nad 200 koní s pohonem všech kol?

Tady pláčeš nad špatným "hrobem" ;-)

+4/0
3.10.2017 22:09

P14e67t90r 52A19g43u85l80á42r 4197588700124

Zkuste si ho někde půjčit, projet a pak se znovu zamyslet nad tím, jestli to napíšete znovu. Ano, je to problém. Nejde jen o ten motor, který je narodíl od většiny plochý boxer (tedy nízko a symetricky uložený). Jde také o další vlastnosti toho auta. A nakonec, za celou dobu byla nejdražší oprava výměna chladiče, u kterého v 300tkm praskla příruba - 11000Kč. Spotřebák nepočítám.

0/0
4.10.2017 7:01

V62í64ť80a 90K29r28u18t34i94š 1900934475557

Tak asi je zbytečné pod článkem o tuctovém autě rozebírat auto, které ve své době a v základu stálo 64 průměrných českých platů (1.05M) a bylo pro drtivou většinu populace naprosto nedostupné.

+2/0
4.10.2017 7:53

P22e42t63r 86A33g63u53l45á78r 4627818560294

Já jsem si jen posteskl. Ono ani Subaru už ho nevyrábí tak, jako tenkrát. A plochý šestiválec, který jsem měl v kombíku a měl skělou dynamiku a úžasný zvuk, také neprodávají. :-(

0/0
4.10.2017 8:06

J41i31ř37í 94S89c51h20w75a29c47h 8468674568656

no tak místo toho dělají motor, co má sice o dva válce méně ale o 20 koní více, určitě má minimálně stejnou dynamiku a přitom méně žere.....a je v přepočtené ceně o 25% levnější....

0/0
4.10.2017 9:41

T75o95m15á63š 31V52a26l54d84e93r 7263660839

Subaru už ani nevyrábí, krom STi, symetrial v benzinech.:-(

0/0
5.10.2017 2:18

J12a97n 43T98a83r42a92b73a 4636986569139

Tak nevím, jestli se z té nabídky motorů mám popadat za břicho, nebo jen útrpně šklebit. Asi na střídačku.

+2/−1
3.10.2017 18:03

J11a66k44u49b 86S94e96k78e69r85a 6846510656225

Jaky by jste tam potreboval?

0/0
3.10.2017 23:39

J31a24n 76T52a10r73a84b36a 4726306149469

Já žádný, protože to určitě nekoupím.

0/0
4.10.2017 10:04

M83i23r72e44k 22G96a57j59e29r 5851816149960

Vypada to zvenku pekne. Ale opravdu "je všechno přehlednější, logištější"? Kde jste vzali to nelogicke slovo?

0/0
3.10.2017 16:41

P98e29t86r 24M25a22r90š43á70l20e77k 9965202974829

Tak ta nabídka benzínových motorů je tragická, hlavně s ohledem na cenu. Budou muset hodně slevnit.

+8/−5
3.10.2017 14:12

J27a74k92u23b 45S49e21k82e16r34a 6736870926155

Co tam chybi?

+3/−1
3.10.2017 14:43

P92e44t42r 71M54a11r53š97á21l56e17k 9225132224129

Nějaký motor, který aspoň trochu pojede?

+1/−1
3.10.2017 14:50

T93o47m11á97š 74V41a53l92d68e68r 7563860469

Dle názorů se už bez turba všichni ani neuprdnete. Ale přitom stačí používat hlavu a ruce. Mimochodem ze Stonicu těžko uděláte hothatch. Kdyby měl silný motor, nebude stabilní. Přitom atmosféry mají svoje kouzlo a zrychlovat umí také svižně. Ale to řidič potřebuje zkušenosti. Běžně ten co neumí jezdit zatáčky, mě na rovince natře i když jezdím na zákonných limitech. Ale je mi to šumafuk, jelikož jej dojedu u kamionu a musím předjet oba najednou. A i na to stačí atmosféra.

+11/−1
3.10.2017 14:59

J79i88ř51í 34S97c37h77w74a45c35h 8648964388286

za cenu základu cca 350 tisíc Stonic s 62kW s 0-100/13,2 sec, to se dostane Fabia combi/81 kW, 0-100/9,4 sec, slušně vybavená s téměř dvakrát větším kufrem, to je rozdíl v dynamice opravdu hodně velký.

Takže takový Stonic je hodně pomalý "sokol", ze kterého ani ten nejlepší řidič nemá šanci cokoliv vyždímat.

+2/−1
3.10.2017 15:28

T62o45m16á33š 46V98a79l22d86e71r 7883280729

Jezdil jsem Fabii II a hrůza, děs. Možná je to větší auto, ale vzal jste špatnou verzi. Stonic berete nejslabší a Fabii nejsilnější. Šidíte!!Fabie MPI 1,0/44kW 0-100/ 15,7s; MPI 1,0/55kW 0-100/14,7s; 1,0 TSi 70kW- 0-100/10,5s a 1,0TSi/81kW 0-100/ 9,5-9,8s viz prospekt Škoda Fabia cena od holátka za 241K kč do 433k Kč u krátké do 477K kč u kombi. Bez příplatků tedy bez metly apod. Jezdil jsem i Fabia III a o trochu lepší než dvojka. Zkrátka kdo má v ruce Fordy, Škodovka vždy vyjde jako katastrofa v jízdních vlastnostech. Neříkám, že Fabia III je špatné auto, ale rozhodně jsou lepší. Chce to být objektivní a srovnat výbavu motory apod.

+2/0
3.10.2017 19:43

J48i51ř73í 12S96c24h17w28a32c15h 8818244748436

srovnal jsem auta za stejnou cenu cca 350 tisic

u Stonicu je to základ s 1,4/62kW, 0-100 za 13,2 sec je na tu cenu.....slušně řečeno slabota.

u Fabie combi 1.0/81kW ve výbavě Style (3. nejvyšší) + paket style plus cena 355 tisíc, nechybí nic důležitého (jestli tam něco oproti základu Stonicu chybí, hledat nebudu)....dynamika úplně jinde

za metlu se doplácí u obou aut.

dynamika Fabie je opravdu o hodně vyšší (o desetiny sekund se tu nebudeme přít, že)

nikde jsem nenapsal, že Fabia je nejlepší auto na světě, ale v tom co jsem řešil, tedy dynamiku tj, aktivní bezpečnost (žádné závodění) je oproti Stonicu zcela jinde.

Stonic za ty prachy co v základu stojí je prostě šnek, to je to wo co go.

+1/0
3.10.2017 21:37

J36i57ř22í 45S11c45h23w90a57c62h 8458204868656

oprava:

....u Stonicu je to základ s 1.25/62kW....

0/0
3.10.2017 21:42

T66o12m78á45š 78V63a39l33d71e32r 7673810309

O tom žádná. Já bych si nikdy nekoupil litrový tříhrnek za 350K i když je přeplňovaný. Proto jsem také odešel od Forda :-) 0-100 je zavádějící, pro mne je důležitější pružnost právě když přeřazuji při předjíždění a tam jedničku a dvojku opravdu nepoužívám.:-)

0/0
3.10.2017 21:51

J98i40ř39í 33S18c71h65w52a63c73h 8358864828596

ta pružnost se projeví i na všechny ostatní rychlostních stupních, protože je daná výkonem motoru v otáčkách ve kterých se právě motor nachází. A ten je dán krouťákem. Takže například v běžně používaném rozsahu 2000-3000 ot/min dá atmo 1,25 cca 120Nm, atmo 1.4 130Nm, atmo 1.8 170Nm a turbo 1.0 200Nm.

Který motor bude v tomto režimu asi tak nejpružnější? Tedy poskytne v daném okamžiku nejvyšší výkon? ;-)

0/0
3.10.2017 22:01

T57o92m20á65š 86V36a51l61d29e35r 7463440209

To záleží na převodech. Turbo bude nejpružnější ale jen do 4000ot.Atmosfera 1,8 bude pomalejší nebo nastejno ve zrychlení (záleží na otáčkách motoru)., ale bude rychlejší v max rychlosti v předpokladu stejných převodech pohonu.

0/0
3.10.2017 22:22

J13i13ř85í 88S77c28h24w23a59c28h 8388364488316

samozřejmě, proto jsem uvedl tu podmínku pro běžně používané otáčky 2-3 tisíce. Nad 4000 se u 1.8 projeví ta část křivky výkonu 80-100 kW na kterou litr vůbec nedosáhne protože má maximum jen 81kW. není tedy pro atmo 1.8 konkurentem, jen má obdobný (nebo i lepší) zátah v těch běžně používaných otáčkách.

Konkurentem pro atmo 1.8-2.0 je až turbo 1.4-1.5/110kW které svými 250Nm ty atmosféry v běžně používaných otáčkách předčí a v pohodě jim stačí i v maximálním výkonu.

0/0
3.10.2017 22:33

T22o12m37á53š 57V95a14l81d40e60r 7653790559

O to přesně jde. Využívám u atmosfér celý rozsah otáček a proto se mi nezdá , že jde o velmi lenivé lemry. Když jedu mám šestku cca 2000 začnu zrychlovat na předjíždění pětka 3400, když předjíždím tři kamiony najednou tak čtyřka 5600 a při poklesu Nm okamžitě pětka s maximem otáček dokončuji na šestku po předjetí pustím nohu z pedálu.na srovnání rychlosti běžné povolené. Samozřejmě jak jste správně uvedl u malého objemu nemohu čekat zázraky. Nemůžete srovnávat dva běžce a tomu jednomu svážete nohy, jelikož test je do 3000 otáček. Každý sportovec má svou strategii a výsledek je na cílové metě. O nic víc nejde. Je tam spousty faktorů. Kolik ventilů má válec. Jaký má průměr oproti zdvihu. Jaká je převodovka. Jaký je celkový převod u diferenciálu a jaké má kola. Toto vše dělá zrychlení a různí se i vlastní verze stejné motorizace.s různými převody a koly. atd , atd, atd

+1/0
3.10.2017 22:49

J78i47ř21í 14S85c73h60w62a49c77h 8848564688676

vše je o tom, že z vašeho motoru při podřazení a vytočení k 6000 dostanete až 102 kW a tomu odpovídá dynamika auta. Ale u té 1,2 je to jen 62 kW.

To je jako byste měl omezovač otáček nastavený někde okolo 3500 a výše by motor nešel vytočit. Rázem z vaší živé 1.8 bude "lenivá lemra" ;-)

Dynamiku, která se u vašeho motoru dostavuje při vytočení nad 4000 ot byste musel oželet a tak je to i u toho slabého motoru. Sice se točí až do 6000 ale výkon dává jen takový jako 1.8 ve 3500 otáčkách.

0/0
3.10.2017 23:10

T45o96m74á81š 39V48a15l38d58e90r 7813880489

To už jsme si řekli, že od 1,25 nečekám kdoví co, ale dokáže vycenit zoubky do té míry co mu právě malý objem dovolí. A malý rozměr umožní. Když si kupuji vůz, tak vím proč si jej kupuji. Proč mám obsah 1,25 a atmosféru a ne třeba 3,0 turbo. A proto mám 1,8 kde je omezovač až kolem 6500 :-). mohl jsem mít 1,0 turbo 1,4 turbo, ale pořád celek vozu byl tak nějak špatný, nevyhovující. MPV 1,8 je tak akorát a hlavně se mi tam vejde pes. Díky za pokec. Čtu vaše příspěvky a myslím si že řídíte rád a baví vás to a máte technický nadhled.

0/0
3.10.2017 23:28

J16i30ř71í 34S33c97h72w44a75c48h 8248524628866

není zač ;-)

0/0
3.10.2017 23:47

V68í72ť34a 52K95r87u37t67i83š 1650784365417

Zcela základním faktorem těchto "sportovců" je maximální výkon a jeho průběh okolo tohoto maxima vs. hmotnost. Vše ostatní jsou podružné faktory - objem válců, jejich počet, počet ventilů, převodovka atd.

+1/0
3.10.2017 23:43

V49í50ť87a 29K31r96u34t54i41š 1770524605587

Pružnost, když přeřazujete při předjíždění (tzn. často chci maximální dynamiku), je dána průběhem křivky výkonu v oblasti jejího maxima. Tzn. za jinak nezměněných podmínek je zrychlení funkcí tohoto výkonu. A zpřevodování mi pouze určí, jaký kvalt tam při dané rychlosti musím vrazit, abych se k tomu maximálnímu výkonu dostal (a měl ještě nějaký rozsah otáček pro vytočení motoru). A třeba já při předjíždění, pokud chci "vystřelit" někde z rychlosti 50-60, dvojku používán úplně běžně.

0/0
3.10.2017 23:22

M95a32r69e58k 60M39a75l60ý 1462648341480

Je to slabota a na tu slabotu je ta cena vysoká, o tom není pochyb. Tady se ale (nesmyslně) připlácí za tu módnost toho crossoveru - lidi to prostě chtějí a jsou ochotni zaplatit. Když bude mít Škoda podobně velký crossover (nebo SUV na podvozku Fabie), taky bude cena jistě vyšší než u Fabie a nikdo se tomu nebude podivovat.

0/0
4.10.2017 14:59

P85e10t20r 47M46a16r55š95á65l32e93k 9865282914549

Atmosféra, proč ne? Ale při současné normě Euro 6 a při velikosti takového crossoveru, budou oba dva ty motory ve Stonicu zdechlé.

Když zůstaneme u podobně velkých crossoverů, tak za cenu základu cca 350t je např. Fiat 500x 1,6. Navíc s vymakanějším podvozkem a kvalitnějším interiérem.

+2/−1
3.10.2017 15:33

T38o42m36á94š 80V90a46l91d15e96r 7353150499

Jak zdechlé? Mám ve Versu 1,8 a vůbec mi nepřipadá zdechlé. Pravda, bez podřazení nezrychluje jak raketa. Jenže to opravdu nemusím. A když chci raketový zrychlení stačí podřadit. Max výkon 102 kW a při běžné jízdě potřebuji tak 54 kW. Jediný co mi na EURU 6 vadí, že když přijedu na stopku, tak hned při rozjezdu chce více plynu, jinak má tendenci chcípnout. Jinak je motor moc dobrý. Dlouhodobou spotřebu mám 5,4-6,3l. Jenže stačí jet rychle po dálnici několikrát HK- Praha a hned je tam 6,3 l/100 km :-) Jen vidím jak turbaři jezdí brzda plyn. Já jezdím plynuleji. V Mondeu mám taky 1,8 a tam je slabý třeba na rozjezd do kopce v plném naložením. Tam turbařům opravdu nestačím. Ale stačí rovinka, hned nabere dech a pak je to o tom kdo jak řídí. Problém je, že do kopce mě turbaři předjedou v levém pruhu (nemám touhu se s nimi honit stodvacítkou) a následně nejsou schopni předjet kamion a blokují, jelikož jsou nalepeni na kamion. Takže je nutné je předjet oba naráz. Ale to je asi všeobecný folklór, Jinak jak nabere Mondeo síly je taky fajn. A co teprve 2,5 150 kW to je přímo stíhačka.. Pravda spotřeba někde mezi 9-16l /100 km Clio 2,0 Williams taky super auto, ale to už je hothatch. Takže opravdu jiná liga než Rio se Stonicem Pro Rio a Stonic je 1,4l 72 kW dostačující, akorát to chce vědět převody a to se od zdejších novinářů nikdy nedozvíme. Takže je nejlepší si vozy vyzkoušet a pak vyslovovat moudra.

0/0
3.10.2017 19:25

V60í79ť13a 84K63r79u45t95i23š 1160944705967

Co vám připadá, je bezpředmětné, fyzikální realita je jen jedna. A ta říká, že vaše Verso je možná raketa, ale objektivně dynamicky zhruba stejné (ne-li horší) jako Oktávka s vysmívaným základním litrem.

A rozhodně nepovažuji podobně za "moudro" fakt, že auto s motorem 72kW/133Nm má sprint za 12,6s, což je dnes a při dnešní nabídce na trhu objektivně slabota.

0/0
3.10.2017 20:47







Najdete na iDNES.cz