Diskuse k článku

Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější druh auta, to znamená zvýšený podvozek, svalnatou karoserii, šmrncovní vzhled a velká kola, přičemž pohon těch zadních není nutností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a44n 91D14l56o76u58h93ý 7344579680749

Ne vsichni koukaji na vykon jako jediny ukazatel kvalitniho motoru ;-)

0/0
5.10.2017 16:02

J79i44ř64í 14S88c52h26w81a23c86h 8338664608226

i přesto by se to s úspěchem nesetkalo....;-)

0/0
5.10.2017 23:51

A42n32t45o96n71í76n 68S64e18b27e72r87a 7473878540929

Já měl 5 let 1,4 benznín automsféru bez turba. Žralo to 7 litrů, řvalo to, moc to nejelo. 0-100přes 13s.

No teď mám litr s turbem, je to tiché, spotřeba 5 litrů. Ná dálnici mám šestku a auto s tímto motorem je o dost svižnější. Oba auta važí zhruba stejně. Ten litr dá 0-100 pod 10s a i rozjezd z 60 na 120 je rychlejší. A na trojku to táhne o dost více. Předjíždí se s tím líp než s tou atmosferou. Atmosféra měla 63 kw, toto má 81.

Za mně palec na horu pro litr s turbem. R^

+2/0
6.10.2017 8:31
Foto

M22i75l45a84n 94S54t92r63n56a45d89e27l 4771916579670

No nevím.

0/0
6.10.2017 17:46

J46a94n 64L26u71k88á60š 7967973203782

Uvidime, jestli palec zustane nahore, az budete turbo menit.

0/0
9.10.2017 16:47

J56i85ř26í 64S77c92h67w93a21c89h 8258364478766

dnešní turba, pokud se k nim chová majitel "slušně", by měla vydržet minimálně 200 000 km, takže při obvyklém průměrném nájezdu cca 20 a více let...

0/0
11.10.2017 16:23

J51i43ř24í 40S78c47h40w35a24c29h 8108914888766

To, že má motor 4 válce automaticky neznamená, že je kvalitní, stejně jako, že něco tříválcového s turbem je automaticky nekvalitní.

a "koníci" jsou nakonec to nejdůležitější kvůli čemu motor v autě je. Když to jede je to plus, když to nejede, je to mínus.

Já na LPG motor předělávat nebudu a pokud vydrží 200 tisíc, tak mi vydrží 20 let a to mi bohatě stačí.

+1/0
6.10.2017 0:01

J49a86n 84D86l95o44u24h17ý 7704299340499

Velke plus za atmosfericky 4 valec a obrovske minus za 3 valec s turbem presentovany jako "top" nabidka :-D

+2/−2
5.10.2017 10:55

J83i33ř63í 56S56c79h37w77a94c47h 8278824668406

tak prezentovat tříválec 1.0/120k jako základ a čtyřválec 1,25/84k prezentovat jako vyšší nabídku a chtít za něj více peněz by se asi nesetkalo s velkým úspěchem.;-D

0/0
5.10.2017 12:29

A40n25t59o11n44í76n 11S78e27b70e13r39a 7493508420369

S tím 1,4 l atmosferický čtyřválec, 74 kW to vůbec při té váze nepojede. Bude to hlučné a spořeba taky nic moc.

0/0
6.10.2017 8:35

A35n53t21o53n97í55n 12S60e72b53e22r60a 7973548480679

http://www.auto.cz/kia-stonic-cesky-cenik-s-atmosferickym-motorem-stoji-349-980-kc-110021

Litr je paramterově lepší. A bude i v reálu, pokud není technicky odfláknutý.....

0/0
6.10.2017 8:37

G14e39o13r82g 90K20o27m89b71e82r53e46c 9844521496871

nevypadlo jim v tom nazvu jedno pismenko? Nema tam byt misto Stonic "Sto x nic"? :-P

+1/−2
4.10.2017 13:21
Foto

M37i61l20a90n 39S55t85r42n68a56d50e71l 4331886279280

A nepripletlo se vám do příjmení m? Koberec?

+1/0
6.10.2017 17:50

A26n63t71o44n21í39n 53S44e42b92e63r36a 7723588240869

Tak IN a COOL to možná je, ale o fešákovi jde mluvit jen těžko. A ty jízdní vlastnosti těcho aut děs ....

+2/−4
4.10.2017 10:10

J10o71s72e69f 92Š38o75l74t82e27s 8504318620763

Těším se na elektrickou verzi, která bude dynamicky někde úplně jinde.

0/0
3.10.2017 23:03

M27a48r93e36k 27M68a88l77ý 1522268321650

Bohužel, i cenově :-(

0/0
4.10.2017 14:52

J56o95s62e31f 16B95a97b35k84a 3320269542587

Od pohledu nehezké a lacině vypadající autoRv

+4/−9
3.10.2017 20:09

P32e35t94r 69A37g21u13l22á78r 4257468860784

Starý zlatý Forester rok 2003. Stálý pohon všech kol. Benzínové turbo 220 koní. Podvozek z Imprezy. V zatáčkách jako přibitý, v lese jako doma a když z toho člověk na dálnici oklepal bláto, tak to za sebou nechávalo kdekoho. Prodával jsem ho když měl 310t km. Dodnes se mi stýská. Měl jsem si ho nechat.

+4/−2
3.10.2017 19:05

J31i96ř27í 21S93c29h53w70a71c29h 8778294948436

a to je jako dnes nějaký problém si pořídit auto s benzínovým turbem (nebo dieselovým) nad 200 koní s pohonem všech kol?

Tady pláčeš nad špatným "hrobem" ;-)

+4/0
3.10.2017 22:09

P35e63t50r 42A26g76u81l67á45r 4627818820874

Zkuste si ho někde půjčit, projet a pak se znovu zamyslet nad tím, jestli to napíšete znovu. Ano, je to problém. Nejde jen o ten motor, který je narodíl od většiny plochý boxer (tedy nízko a symetricky uložený). Jde také o další vlastnosti toho auta. A nakonec, za celou dobu byla nejdražší oprava výměna chladiče, u kterého v 300tkm praskla příruba - 11000Kč. Spotřebák nepočítám.

0/0
4.10.2017 7:01

V20í62ť43a 26K46r84u28t26i76š 1380664205327

Tak asi je zbytečné pod článkem o tuctovém autě rozebírat auto, které ve své době a v základu stálo 64 průměrných českých platů (1.05M) a bylo pro drtivou většinu populace naprosto nedostupné.

+2/0
4.10.2017 7:53

P34e15t61r 62A75g91u17l26á68r 4867258740144

Já jsem si jen posteskl. Ono ani Subaru už ho nevyrábí tak, jako tenkrát. A plochý šestiválec, který jsem měl v kombíku a měl skělou dynamiku a úžasný zvuk, také neprodávají. :-(

0/0
4.10.2017 8:06

J70i12ř49í 38S80c58h22w45a64c59h 8188854608826

no tak místo toho dělají motor, co má sice o dva válce méně ale o 20 koní více, určitě má minimálně stejnou dynamiku a přitom méně žere.....a je v přepočtené ceně o 25% levnější....

0/0
4.10.2017 9:41

T19o24m18á86š 22V74a15l53d56e62r 7833100169

Subaru už ani nevyrábí, krom STi, symetrial v benzinech.:-(

0/0
5.10.2017 2:18

J90a79n 92T93a56r11a71b80a 4576246369109

Tak nevím, jestli se z té nabídky motorů mám popadat za břicho, nebo jen útrpně šklebit. Asi na střídačku.

+2/−1
3.10.2017 18:03

J84a61k20u87b 49S11e53k88e40r34a 6166530776375

Jaky by jste tam potreboval?

0/0
3.10.2017 23:39

J62a38n 64T57a92r74a96b57a 4156546849669

Já žádný, protože to určitě nekoupím.

0/0
4.10.2017 10:04

M24i39r58e21k 38G66a92j59e21r 5891536439670

Vypada to zvenku pekne. Ale opravdu "je všechno přehlednější, logištější"? Kde jste vzali to nelogicke slovo?

0/0
3.10.2017 16:41

P22e81t55r 26M59a55r86š49á77l72e18k 9515912664439

Tak ta nabídka benzínových motorů je tragická, hlavně s ohledem na cenu. Budou muset hodně slevnit.

+8/−5
3.10.2017 14:12

J34a86k13u14b 42S64e44k38e59r81a 6236760866835

Co tam chybi?

+3/−1
3.10.2017 14:43

P76e50t47r 20M23a34r62š24á12l88e94k 9385782744609

Nějaký motor, který aspoň trochu pojede?

+1/−1
3.10.2017 14:50

T85o12m86á73š 36V26a86l12d50e38r 7343560479

Dle názorů se už bez turba všichni ani neuprdnete. Ale přitom stačí používat hlavu a ruce. Mimochodem ze Stonicu těžko uděláte hothatch. Kdyby měl silný motor, nebude stabilní. Přitom atmosféry mají svoje kouzlo a zrychlovat umí také svižně. Ale to řidič potřebuje zkušenosti. Běžně ten co neumí jezdit zatáčky, mě na rovince natře i když jezdím na zákonných limitech. Ale je mi to šumafuk, jelikož jej dojedu u kamionu a musím předjet oba najednou. A i na to stačí atmosféra.

+11/−1
3.10.2017 14:59

J26i65ř76í 41S19c62h93w94a67c14h 8808534188716

za cenu základu cca 350 tisíc Stonic s 62kW s 0-100/13,2 sec, to se dostane Fabia combi/81 kW, 0-100/9,4 sec, slušně vybavená s téměř dvakrát větším kufrem, to je rozdíl v dynamice opravdu hodně velký.

Takže takový Stonic je hodně pomalý "sokol", ze kterého ani ten nejlepší řidič nemá šanci cokoliv vyždímat.

+2/−1
3.10.2017 15:28

T72o11m25á46š 35V64a63l98d95e20r 7893220579

Jezdil jsem Fabii II a hrůza, děs. Možná je to větší auto, ale vzal jste špatnou verzi. Stonic berete nejslabší a Fabii nejsilnější. Šidíte!!Fabie MPI 1,0/44kW 0-100/ 15,7s; MPI 1,0/55kW 0-100/14,7s; 1,0 TSi 70kW- 0-100/10,5s a 1,0TSi/81kW 0-100/ 9,5-9,8s viz prospekt Škoda Fabia cena od holátka za 241K kč do 433k Kč u krátké do 477K kč u kombi. Bez příplatků tedy bez metly apod. Jezdil jsem i Fabia III a o trochu lepší než dvojka. Zkrátka kdo má v ruce Fordy, Škodovka vždy vyjde jako katastrofa v jízdních vlastnostech. Neříkám, že Fabia III je špatné auto, ale rozhodně jsou lepší. Chce to být objektivní a srovnat výbavu motory apod.

+2/0
3.10.2017 19:43

J60i63ř44í 69S83c10h15w76a84c32h 8288964698226

srovnal jsem auta za stejnou cenu cca 350 tisic

u Stonicu je to základ s 1,4/62kW, 0-100 za 13,2 sec je na tu cenu.....slušně řečeno slabota.

u Fabie combi 1.0/81kW ve výbavě Style (3. nejvyšší) + paket style plus cena 355 tisíc, nechybí nic důležitého (jestli tam něco oproti základu Stonicu chybí, hledat nebudu)....dynamika úplně jinde

za metlu se doplácí u obou aut.

dynamika Fabie je opravdu o hodně vyšší (o desetiny sekund se tu nebudeme přít, že)

nikde jsem nenapsal, že Fabia je nejlepší auto na světě, ale v tom co jsem řešil, tedy dynamiku tj, aktivní bezpečnost (žádné závodění) je oproti Stonicu zcela jinde.

Stonic za ty prachy co v základu stojí je prostě šnek, to je to wo co go.

+1/0
3.10.2017 21:37

J66i89ř44í 82S92c82h17w24a39c49h 8238864318826

oprava:

....u Stonicu je to základ s 1.25/62kW....

0/0
3.10.2017 21:42

T62o66m80á31š 29V50a45l44d13e68r 7213680189

O tom žádná. Já bych si nikdy nekoupil litrový tříhrnek za 350K i když je přeplňovaný. Proto jsem také odešel od Forda :-) 0-100 je zavádějící, pro mne je důležitější pružnost právě když přeřazuji při předjíždění a tam jedničku a dvojku opravdu nepoužívám.:-)

0/0
3.10.2017 21:51

J66i95ř25í 91S28c38h94w51a42c16h 8758174298746

ta pružnost se projeví i na všechny ostatní rychlostních stupních, protože je daná výkonem motoru v otáčkách ve kterých se právě motor nachází. A ten je dán krouťákem. Takže například v běžně používaném rozsahu 2000-3000 ot/min dá atmo 1,25 cca 120Nm, atmo 1.4 130Nm, atmo 1.8 170Nm a turbo 1.0 200Nm.

Který motor bude v tomto režimu asi tak nejpružnější? Tedy poskytne v daném okamžiku nejvyšší výkon? ;-)

0/0
3.10.2017 22:01

T52o48m15á30š 69V22a83l93d31e65r 7463740509

To záleží na převodech. Turbo bude nejpružnější ale jen do 4000ot.Atmosfera 1,8 bude pomalejší nebo nastejno ve zrychlení (záleží na otáčkách motoru)., ale bude rychlejší v max rychlosti v předpokladu stejných převodech pohonu.

0/0
3.10.2017 22:22

J71i30ř54í 40S24c81h23w98a57c43h 8338314678916

samozřejmě, proto jsem uvedl tu podmínku pro běžně používané otáčky 2-3 tisíce. Nad 4000 se u 1.8 projeví ta část křivky výkonu 80-100 kW na kterou litr vůbec nedosáhne protože má maximum jen 81kW. není tedy pro atmo 1.8 konkurentem, jen má obdobný (nebo i lepší) zátah v těch běžně používaných otáčkách.

Konkurentem pro atmo 1.8-2.0 je až turbo 1.4-1.5/110kW které svými 250Nm ty atmosféry v běžně používaných otáčkách předčí a v pohodě jim stačí i v maximálním výkonu.

0/0
3.10.2017 22:33

T86o21m34á74š 54V21a30l69d91e64r 7623890979

O to přesně jde. Využívám u atmosfér celý rozsah otáček a proto se mi nezdá , že jde o velmi lenivé lemry. Když jedu mám šestku cca 2000 začnu zrychlovat na předjíždění pětka 3400, když předjíždím tři kamiony najednou tak čtyřka 5600 a při poklesu Nm okamžitě pětka s maximem otáček dokončuji na šestku po předjetí pustím nohu z pedálu.na srovnání rychlosti běžné povolené. Samozřejmě jak jste správně uvedl u malého objemu nemohu čekat zázraky. Nemůžete srovnávat dva běžce a tomu jednomu svážete nohy, jelikož test je do 3000 otáček. Každý sportovec má svou strategii a výsledek je na cílové metě. O nic víc nejde. Je tam spousty faktorů. Kolik ventilů má válec. Jaký má průměr oproti zdvihu. Jaká je převodovka. Jaký je celkový převod u diferenciálu a jaké má kola. Toto vše dělá zrychlení a různí se i vlastní verze stejné motorizace.s různými převody a koly. atd , atd, atd

+1/0
3.10.2017 22:49

J95i81ř12í 92S35c81h63w53a79c21h 8608454928466

vše je o tom, že z vašeho motoru při podřazení a vytočení k 6000 dostanete až 102 kW a tomu odpovídá dynamika auta. Ale u té 1,2 je to jen 62 kW.

To je jako byste měl omezovač otáček nastavený někde okolo 3500 a výše by motor nešel vytočit. Rázem z vaší živé 1.8 bude "lenivá lemra" ;-)

Dynamiku, která se u vašeho motoru dostavuje při vytočení nad 4000 ot byste musel oželet a tak je to i u toho slabého motoru. Sice se točí až do 6000 ale výkon dává jen takový jako 1.8 ve 3500 otáčkách.

0/0
3.10.2017 23:10

T61o53m90á71š 96V48a53l90d16e20r 7413700309

To už jsme si řekli, že od 1,25 nečekám kdoví co, ale dokáže vycenit zoubky do té míry co mu právě malý objem dovolí. A malý rozměr umožní. Když si kupuji vůz, tak vím proč si jej kupuji. Proč mám obsah 1,25 a atmosféru a ne třeba 3,0 turbo. A proto mám 1,8 kde je omezovač až kolem 6500 :-). mohl jsem mít 1,0 turbo 1,4 turbo, ale pořád celek vozu byl tak nějak špatný, nevyhovující. MPV 1,8 je tak akorát a hlavně se mi tam vejde pes. Díky za pokec. Čtu vaše příspěvky a myslím si že řídíte rád a baví vás to a máte technický nadhled.

0/0
3.10.2017 23:28

J38i50ř60í 62S75c60h90w24a12c74h 8418394948856

není zač ;-)

0/0
3.10.2017 23:47

V38í43ť40a 22K23r19u28t83i18š 1480724905917

Zcela základním faktorem těchto "sportovců" je maximální výkon a jeho průběh okolo tohoto maxima vs. hmotnost. Vše ostatní jsou podružné faktory - objem válců, jejich počet, počet ventilů, převodovka atd.

+1/0
3.10.2017 23:43

V59í52ť90a 95K82r93u20t42i24š 1390604975697

Pružnost, když přeřazujete při předjíždění (tzn. často chci maximální dynamiku), je dána průběhem křivky výkonu v oblasti jejího maxima. Tzn. za jinak nezměněných podmínek je zrychlení funkcí tohoto výkonu. A zpřevodování mi pouze určí, jaký kvalt tam při dané rychlosti musím vrazit, abych se k tomu maximálnímu výkonu dostal (a měl ještě nějaký rozsah otáček pro vytočení motoru). A třeba já při předjíždění, pokud chci "vystřelit" někde z rychlosti 50-60, dvojku používán úplně běžně.

0/0
3.10.2017 23:22

M42a55r46e50k 25M39a67l52ý 1672628711780

Je to slabota a na tu slabotu je ta cena vysoká, o tom není pochyb. Tady se ale (nesmyslně) připlácí za tu módnost toho crossoveru - lidi to prostě chtějí a jsou ochotni zaplatit. Když bude mít Škoda podobně velký crossover (nebo SUV na podvozku Fabie), taky bude cena jistě vyšší než u Fabie a nikdo se tomu nebude podivovat.

0/0
4.10.2017 14:59

P28e56t20r 20M66a51r23š12á68l98e64k 9595832454559

Atmosféra, proč ne? Ale při současné normě Euro 6 a při velikosti takového crossoveru, budou oba dva ty motory ve Stonicu zdechlé.

Když zůstaneme u podobně velkých crossoverů, tak za cenu základu cca 350t je např. Fiat 500x 1,6. Navíc s vymakanějším podvozkem a kvalitnějším interiérem.

+2/−1
3.10.2017 15:33

T11o74m94á28š 11V61a25l49d85e38r 7713960569

Jak zdechlé? Mám ve Versu 1,8 a vůbec mi nepřipadá zdechlé. Pravda, bez podřazení nezrychluje jak raketa. Jenže to opravdu nemusím. A když chci raketový zrychlení stačí podřadit. Max výkon 102 kW a při běžné jízdě potřebuji tak 54 kW. Jediný co mi na EURU 6 vadí, že když přijedu na stopku, tak hned při rozjezdu chce více plynu, jinak má tendenci chcípnout. Jinak je motor moc dobrý. Dlouhodobou spotřebu mám 5,4-6,3l. Jenže stačí jet rychle po dálnici několikrát HK- Praha a hned je tam 6,3 l/100 km :-) Jen vidím jak turbaři jezdí brzda plyn. Já jezdím plynuleji. V Mondeu mám taky 1,8 a tam je slabý třeba na rozjezd do kopce v plném naložením. Tam turbařům opravdu nestačím. Ale stačí rovinka, hned nabere dech a pak je to o tom kdo jak řídí. Problém je, že do kopce mě turbaři předjedou v levém pruhu (nemám touhu se s nimi honit stodvacítkou) a následně nejsou schopni předjet kamion a blokují, jelikož jsou nalepeni na kamion. Takže je nutné je předjet oba naráz. Ale to je asi všeobecný folklór, Jinak jak nabere Mondeo síly je taky fajn. A co teprve 2,5 150 kW to je přímo stíhačka.. Pravda spotřeba někde mezi 9-16l /100 km Clio 2,0 Williams taky super auto, ale to už je hothatch. Takže opravdu jiná liga než Rio se Stonicem Pro Rio a Stonic je 1,4l 72 kW dostačující, akorát to chce vědět převody a to se od zdejších novinářů nikdy nedozvíme. Takže je nejlepší si vozy vyzkoušet a pak vyslovovat moudra.

0/0
3.10.2017 19:25

V60í34ť17a 84K37r33u13t75i63š 1320144725197

Co vám připadá, je bezpředmětné, fyzikální realita je jen jedna. A ta říká, že vaše Verso je možná raketa, ale objektivně dynamicky zhruba stejné (ne-li horší) jako Oktávka s vysmívaným základním litrem.

A rozhodně nepovažuji podobně za "moudro" fakt, že auto s motorem 72kW/133Nm má sprint za 12,6s, což je dnes a při dnešní nabídce na trhu objektivně slabota.

0/0
3.10.2017 20:47



Najdete na iDNES.cz