Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější druh auta, to znamená zvýšený podvozek, svalnatou karoserii, šmrncovní vzhled a velká kola, přičemž pohon těch zadních není nutností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a24n 68D11l25o83u10h52ý 7114959520249

Ne vsichni koukaji na vykon jako jediny ukazatel kvalitniho motoru ;-)

0/0
5.10.2017 16:02

J80i92ř70í 40S44c61h41w97a44c56h 8738344328456

i přesto by se to s úspěchem nesetkalo....;-)

0/0
5.10.2017 23:51

A86n56t40o62n35í51n 64S14e32b37e41r66a 7473738190969

Já měl 5 let 1,4 benznín automsféru bez turba. Žralo to 7 litrů, řvalo to, moc to nejelo. 0-100přes 13s.

No teď mám litr s turbem, je to tiché, spotřeba 5 litrů. Ná dálnici mám šestku a auto s tímto motorem je o dost svižnější. Oba auta važí zhruba stejně. Ten litr dá 0-100 pod 10s a i rozjezd z 60 na 120 je rychlejší. A na trojku to táhne o dost více. Předjíždí se s tím líp než s tou atmosferou. Atmosféra měla 63 kw, toto má 81.

Za mně palec na horu pro litr s turbem. R^

+2/0
6.10.2017 8:31
Foto

M37i85l82a14n 78S40t15r19n94a96d14e94l 4981346509440

No nevím.

0/0
6.10.2017 17:46

J77a79n 96L52u22k48á70š 7117583753692

Uvidime, jestli palec zustane nahore, az budete turbo menit.

0/0
9.10.2017 16:47

J43i98ř77í 23S66c87h47w29a87c50h 8288664558516

dnešní turba, pokud se k nim chová majitel "slušně", by měla vydržet minimálně 200 000 km, takže při obvyklém průměrném nájezdu cca 20 a více let...

0/0
11.10.2017 16:23

J30i67ř37í 47S69c14h96w85a96c87h 8678764668846

To, že má motor 4 válce automaticky neznamená, že je kvalitní, stejně jako, že něco tříválcového s turbem je automaticky nekvalitní.

a "koníci" jsou nakonec to nejdůležitější kvůli čemu motor v autě je. Když to jede je to plus, když to nejede, je to mínus.

Já na LPG motor předělávat nebudu a pokud vydrží 200 tisíc, tak mi vydrží 20 let a to mi bohatě stačí.

+1/0
6.10.2017 0:01

J88a24n 81D54l12o69u70h19ý 7274839470169

Velke plus za atmosfericky 4 valec a obrovske minus za 3 valec s turbem presentovany jako "top" nabidka :-D

+2/−2
5.10.2017 10:55

J61i15ř62í 92S58c22h50w11a90c80h 8428624888706

tak prezentovat tříválec 1.0/120k jako základ a čtyřválec 1,25/84k prezentovat jako vyšší nabídku a chtít za něj více peněz by se asi nesetkalo s velkým úspěchem.;-D

0/0
5.10.2017 12:29

A71n56t12o88n55í88n 31S62e39b72e67r72a 7643848790209

S tím 1,4 l atmosferický čtyřválec, 74 kW to vůbec při té váze nepojede. Bude to hlučné a spořeba taky nic moc.

0/0
6.10.2017 8:35

A49n53t98o62n52í91n 33S13e38b54e35r64a 7923188800289

http://www.auto.cz/kia-stonic-cesky-cenik-s-atmosferickym-motorem-stoji-349-980-kc-110021

Litr je paramterově lepší. A bude i v reálu, pokud není technicky odfláknutý.....

0/0
6.10.2017 8:37

G64e40o96r24g 17K38o37m57b84e98r74e89c 9344841576641

nevypadlo jim v tom nazvu jedno pismenko? Nema tam byt misto Stonic "Sto x nic"? :-P

+1/−2
4.10.2017 13:21
Foto

M31i80l40a88n 63S36t28r79n33a97d59e11l 4631656689310

A nepripletlo se vám do příjmení m? Koberec?

+1/0
6.10.2017 17:50

A90n49t18o33n87í64n 13S21e26b50e76r53a 7263428770539

Tak IN a COOL to možná je, ale o fešákovi jde mluvit jen těžko. A ty jízdní vlastnosti těcho aut děs ....

+2/−4
4.10.2017 10:10

J95o69s43e22f 76Š91o64l38t22e26s 8894188770363

Těším se na elektrickou verzi, která bude dynamicky někde úplně jinde.

0/0
3.10.2017 23:03

M29a39r52e97k 84M76a33l76ý 1652768281710

Bohužel, i cenově :-(

0/0
4.10.2017 14:52

J22o58s73e63f 89B30a16b14k92a 3310569532977

Od pohledu nehezké a lacině vypadající autoRv

+4/−9
3.10.2017 20:09

P83e78t21r 70A73g93u42l89á56r 4577248720444

Starý zlatý Forester rok 2003. Stálý pohon všech kol. Benzínové turbo 220 koní. Podvozek z Imprezy. V zatáčkách jako přibitý, v lese jako doma a když z toho člověk na dálnici oklepal bláto, tak to za sebou nechávalo kdekoho. Prodával jsem ho když měl 310t km. Dodnes se mi stýská. Měl jsem si ho nechat.

+4/−2
3.10.2017 19:05

J91i75ř71í 92S77c44h58w29a52c78h 8478624108876

a to je jako dnes nějaký problém si pořídit auto s benzínovým turbem (nebo dieselovým) nad 200 koní s pohonem všech kol?

Tady pláčeš nad špatným "hrobem" ;-)

+4/0
3.10.2017 22:09

P71e31t10r 96A81g98u98l11á97r 4227168900824

Zkuste si ho někde půjčit, projet a pak se znovu zamyslet nad tím, jestli to napíšete znovu. Ano, je to problém. Nejde jen o ten motor, který je narodíl od většiny plochý boxer (tedy nízko a symetricky uložený). Jde také o další vlastnosti toho auta. A nakonec, za celou dobu byla nejdražší oprava výměna chladiče, u kterého v 300tkm praskla příruba - 11000Kč. Spotřebák nepočítám.

0/0
4.10.2017 7:01

V84í81ť64a 11K59r89u55t37i39š 1410104535227

Tak asi je zbytečné pod článkem o tuctovém autě rozebírat auto, které ve své době a v základu stálo 64 průměrných českých platů (1.05M) a bylo pro drtivou většinu populace naprosto nedostupné.

+2/0
4.10.2017 7:53

P94e77t41r 10A73g17u73l15á70r 4677558590424

Já jsem si jen posteskl. Ono ani Subaru už ho nevyrábí tak, jako tenkrát. A plochý šestiválec, který jsem měl v kombíku a měl skělou dynamiku a úžasný zvuk, také neprodávají. :-(

0/0
4.10.2017 8:06

J73i44ř90í 76S59c85h85w60a73c46h 8868764868716

no tak místo toho dělají motor, co má sice o dva válce méně ale o 20 koní více, určitě má minimálně stejnou dynamiku a přitom méně žere.....a je v přepočtené ceně o 25% levnější....

0/0
4.10.2017 9:41

T53o60m41á88š 10V53a69l14d31e68r 7963470979

Subaru už ani nevyrábí, krom STi, symetrial v benzinech.:-(

0/0
5.10.2017 2:18

J27a76n 24T24a19r51a27b26a 4216456619819

Tak nevím, jestli se z té nabídky motorů mám popadat za břicho, nebo jen útrpně šklebit. Asi na střídačku.

+2/−1
3.10.2017 18:03

J23a67k60u30b 40S54e32k85e44r29a 6546380786545

Jaky by jste tam potreboval?

0/0
3.10.2017 23:39

J15a71n 69T23a32r78a22b87a 4676836599329

Já žádný, protože to určitě nekoupím.

0/0
4.10.2017 10:04

M76i34r69e55k 42G24a78j17e85r 5851196829890

Vypada to zvenku pekne. Ale opravdu "je všechno přehlednější, logištější"? Kde jste vzali to nelogicke slovo?

0/0
3.10.2017 16:41

P24e74t60r 62M97a31r85š44á63l46e54k 9565972234819

Tak ta nabídka benzínových motorů je tragická, hlavně s ohledem na cenu. Budou muset hodně slevnit.

+8/−5
3.10.2017 14:12

J69a35k98u75b 69S18e76k96e26r88a 6856390586715

Co tam chybi?

+3/−1
3.10.2017 14:43

P68e29t62r 85M32a18r14š60á34l69e61k 9735862234879

Nějaký motor, který aspoň trochu pojede?

+1/−1
3.10.2017 14:50

T25o98m44á11š 96V46a60l85d42e22r 7813460769

Dle názorů se už bez turba všichni ani neuprdnete. Ale přitom stačí používat hlavu a ruce. Mimochodem ze Stonicu těžko uděláte hothatch. Kdyby měl silný motor, nebude stabilní. Přitom atmosféry mají svoje kouzlo a zrychlovat umí také svižně. Ale to řidič potřebuje zkušenosti. Běžně ten co neumí jezdit zatáčky, mě na rovince natře i když jezdím na zákonných limitech. Ale je mi to šumafuk, jelikož jej dojedu u kamionu a musím předjet oba najednou. A i na to stačí atmosféra.

+11/−1
3.10.2017 14:59

J44i73ř21í 90S36c72h94w26a90c69h 8748144778186

za cenu základu cca 350 tisíc Stonic s 62kW s 0-100/13,2 sec, to se dostane Fabia combi/81 kW, 0-100/9,4 sec, slušně vybavená s téměř dvakrát větším kufrem, to je rozdíl v dynamice opravdu hodně velký.

Takže takový Stonic je hodně pomalý "sokol", ze kterého ani ten nejlepší řidič nemá šanci cokoliv vyždímat.

+2/−1
3.10.2017 15:28

T10o38m24á95š 30V63a18l10d89e51r 7383610349

Jezdil jsem Fabii II a hrůza, děs. Možná je to větší auto, ale vzal jste špatnou verzi. Stonic berete nejslabší a Fabii nejsilnější. Šidíte!!Fabie MPI 1,0/44kW 0-100/ 15,7s; MPI 1,0/55kW 0-100/14,7s; 1,0 TSi 70kW- 0-100/10,5s a 1,0TSi/81kW 0-100/ 9,5-9,8s viz prospekt Škoda Fabia cena od holátka za 241K kč do 433k Kč u krátké do 477K kč u kombi. Bez příplatků tedy bez metly apod. Jezdil jsem i Fabia III a o trochu lepší než dvojka. Zkrátka kdo má v ruce Fordy, Škodovka vždy vyjde jako katastrofa v jízdních vlastnostech. Neříkám, že Fabia III je špatné auto, ale rozhodně jsou lepší. Chce to být objektivní a srovnat výbavu motory apod.

+2/0
3.10.2017 19:43

J17i42ř30í 72S50c71h36w25a60c58h 8698464248276

srovnal jsem auta za stejnou cenu cca 350 tisic

u Stonicu je to základ s 1,4/62kW, 0-100 za 13,2 sec je na tu cenu.....slušně řečeno slabota.

u Fabie combi 1.0/81kW ve výbavě Style (3. nejvyšší) + paket style plus cena 355 tisíc, nechybí nic důležitého (jestli tam něco oproti základu Stonicu chybí, hledat nebudu)....dynamika úplně jinde

za metlu se doplácí u obou aut.

dynamika Fabie je opravdu o hodně vyšší (o desetiny sekund se tu nebudeme přít, že)

nikde jsem nenapsal, že Fabia je nejlepší auto na světě, ale v tom co jsem řešil, tedy dynamiku tj, aktivní bezpečnost (žádné závodění) je oproti Stonicu zcela jinde.

Stonic za ty prachy co v základu stojí je prostě šnek, to je to wo co go.

+1/0
3.10.2017 21:37

J71i33ř38í 68S95c28h38w59a56c28h 8268604818686

oprava:

....u Stonicu je to základ s 1.25/62kW....

0/0
3.10.2017 21:42

T43o82m68á62š 74V48a86l82d70e96r 7333420509

O tom žádná. Já bych si nikdy nekoupil litrový tříhrnek za 350K i když je přeplňovaný. Proto jsem také odešel od Forda :-) 0-100 je zavádějící, pro mne je důležitější pružnost právě když přeřazuji při předjíždění a tam jedničku a dvojku opravdu nepoužívám.:-)

0/0
3.10.2017 21:51

J91i49ř79í 53S59c16h46w46a76c60h 8818414428956

ta pružnost se projeví i na všechny ostatní rychlostních stupních, protože je daná výkonem motoru v otáčkách ve kterých se právě motor nachází. A ten je dán krouťákem. Takže například v běžně používaném rozsahu 2000-3000 ot/min dá atmo 1,25 cca 120Nm, atmo 1.4 130Nm, atmo 1.8 170Nm a turbo 1.0 200Nm.

Který motor bude v tomto režimu asi tak nejpružnější? Tedy poskytne v daném okamžiku nejvyšší výkon? ;-)

0/0
3.10.2017 22:01

T57o84m12á56š 89V89a67l81d77e88r 7163700749

To záleží na převodech. Turbo bude nejpružnější ale jen do 4000ot.Atmosfera 1,8 bude pomalejší nebo nastejno ve zrychlení (záleží na otáčkách motoru)., ale bude rychlejší v max rychlosti v předpokladu stejných převodech pohonu.

0/0
3.10.2017 22:22

J39i87ř62í 41S45c63h76w45a20c76h 8738664548446

samozřejmě, proto jsem uvedl tu podmínku pro běžně používané otáčky 2-3 tisíce. Nad 4000 se u 1.8 projeví ta část křivky výkonu 80-100 kW na kterou litr vůbec nedosáhne protože má maximum jen 81kW. není tedy pro atmo 1.8 konkurentem, jen má obdobný (nebo i lepší) zátah v těch běžně používaných otáčkách.

Konkurentem pro atmo 1.8-2.0 je až turbo 1.4-1.5/110kW které svými 250Nm ty atmosféry v běžně používaných otáčkách předčí a v pohodě jim stačí i v maximálním výkonu.

0/0
3.10.2017 22:33

T32o66m31á86š 31V42a51l39d97e68r 7493430529

O to přesně jde. Využívám u atmosfér celý rozsah otáček a proto se mi nezdá , že jde o velmi lenivé lemry. Když jedu mám šestku cca 2000 začnu zrychlovat na předjíždění pětka 3400, když předjíždím tři kamiony najednou tak čtyřka 5600 a při poklesu Nm okamžitě pětka s maximem otáček dokončuji na šestku po předjetí pustím nohu z pedálu.na srovnání rychlosti běžné povolené. Samozřejmě jak jste správně uvedl u malého objemu nemohu čekat zázraky. Nemůžete srovnávat dva běžce a tomu jednomu svážete nohy, jelikož test je do 3000 otáček. Každý sportovec má svou strategii a výsledek je na cílové metě. O nic víc nejde. Je tam spousty faktorů. Kolik ventilů má válec. Jaký má průměr oproti zdvihu. Jaká je převodovka. Jaký je celkový převod u diferenciálu a jaké má kola. Toto vše dělá zrychlení a různí se i vlastní verze stejné motorizace.s různými převody a koly. atd , atd, atd

+1/0
3.10.2017 22:49

J82i20ř71í 89S46c87h40w16a57c24h 8298454778646

vše je o tom, že z vašeho motoru při podřazení a vytočení k 6000 dostanete až 102 kW a tomu odpovídá dynamika auta. Ale u té 1,2 je to jen 62 kW.

To je jako byste měl omezovač otáček nastavený někde okolo 3500 a výše by motor nešel vytočit. Rázem z vaší živé 1.8 bude "lenivá lemra" ;-)

Dynamiku, která se u vašeho motoru dostavuje při vytočení nad 4000 ot byste musel oželet a tak je to i u toho slabého motoru. Sice se točí až do 6000 ale výkon dává jen takový jako 1.8 ve 3500 otáčkách.

0/0
3.10.2017 23:10

T60o47m18á37š 89V44a54l44d25e55r 7123840389

To už jsme si řekli, že od 1,25 nečekám kdoví co, ale dokáže vycenit zoubky do té míry co mu právě malý objem dovolí. A malý rozměr umožní. Když si kupuji vůz, tak vím proč si jej kupuji. Proč mám obsah 1,25 a atmosféru a ne třeba 3,0 turbo. A proto mám 1,8 kde je omezovač až kolem 6500 :-). mohl jsem mít 1,0 turbo 1,4 turbo, ale pořád celek vozu byl tak nějak špatný, nevyhovující. MPV 1,8 je tak akorát a hlavně se mi tam vejde pes. Díky za pokec. Čtu vaše příspěvky a myslím si že řídíte rád a baví vás to a máte technický nadhled.

0/0
3.10.2017 23:28

J32i10ř89í 92S90c11h20w92a34c48h 8858374778246

není zač ;-)

0/0
3.10.2017 23:47

V38í73ť51a 12K50r53u76t90i91š 1880414595977

Zcela základním faktorem těchto "sportovců" je maximální výkon a jeho průběh okolo tohoto maxima vs. hmotnost. Vše ostatní jsou podružné faktory - objem válců, jejich počet, počet ventilů, převodovka atd.

+1/0
3.10.2017 23:43

V97í47ť94a 25K87r60u58t17i16š 1670304375447

Pružnost, když přeřazujete při předjíždění (tzn. často chci maximální dynamiku), je dána průběhem křivky výkonu v oblasti jejího maxima. Tzn. za jinak nezměněných podmínek je zrychlení funkcí tohoto výkonu. A zpřevodování mi pouze určí, jaký kvalt tam při dané rychlosti musím vrazit, abych se k tomu maximálnímu výkonu dostal (a měl ještě nějaký rozsah otáček pro vytočení motoru). A třeba já při předjíždění, pokud chci "vystřelit" někde z rychlosti 50-60, dvojku používán úplně běžně.

0/0
3.10.2017 23:22

M66a71r35e98k 31M98a21l30ý 1262708721530

Je to slabota a na tu slabotu je ta cena vysoká, o tom není pochyb. Tady se ale (nesmyslně) připlácí za tu módnost toho crossoveru - lidi to prostě chtějí a jsou ochotni zaplatit. Když bude mít Škoda podobně velký crossover (nebo SUV na podvozku Fabie), taky bude cena jistě vyšší než u Fabie a nikdo se tomu nebude podivovat.

0/0
4.10.2017 14:59

P60e41t61r 41M18a10r61š41á13l22e54k 9385322964759

Atmosféra, proč ne? Ale při současné normě Euro 6 a při velikosti takového crossoveru, budou oba dva ty motory ve Stonicu zdechlé.

Když zůstaneme u podobně velkých crossoverů, tak za cenu základu cca 350t je např. Fiat 500x 1,6. Navíc s vymakanějším podvozkem a kvalitnějším interiérem.

+2/−1
3.10.2017 15:33

T29o17m32á16š 31V73a16l85d15e64r 7923670419

Jak zdechlé? Mám ve Versu 1,8 a vůbec mi nepřipadá zdechlé. Pravda, bez podřazení nezrychluje jak raketa. Jenže to opravdu nemusím. A když chci raketový zrychlení stačí podřadit. Max výkon 102 kW a při běžné jízdě potřebuji tak 54 kW. Jediný co mi na EURU 6 vadí, že když přijedu na stopku, tak hned při rozjezdu chce více plynu, jinak má tendenci chcípnout. Jinak je motor moc dobrý. Dlouhodobou spotřebu mám 5,4-6,3l. Jenže stačí jet rychle po dálnici několikrát HK- Praha a hned je tam 6,3 l/100 km :-) Jen vidím jak turbaři jezdí brzda plyn. Já jezdím plynuleji. V Mondeu mám taky 1,8 a tam je slabý třeba na rozjezd do kopce v plném naložením. Tam turbařům opravdu nestačím. Ale stačí rovinka, hned nabere dech a pak je to o tom kdo jak řídí. Problém je, že do kopce mě turbaři předjedou v levém pruhu (nemám touhu se s nimi honit stodvacítkou) a následně nejsou schopni předjet kamion a blokují, jelikož jsou nalepeni na kamion. Takže je nutné je předjet oba naráz. Ale to je asi všeobecný folklór, Jinak jak nabere Mondeo síly je taky fajn. A co teprve 2,5 150 kW to je přímo stíhačka.. Pravda spotřeba někde mezi 9-16l /100 km Clio 2,0 Williams taky super auto, ale to už je hothatch. Takže opravdu jiná liga než Rio se Stonicem Pro Rio a Stonic je 1,4l 72 kW dostačující, akorát to chce vědět převody a to se od zdejších novinářů nikdy nedozvíme. Takže je nejlepší si vozy vyzkoušet a pak vyslovovat moudra.

0/0
3.10.2017 19:25

V48í77ť81a 76K32r71u37t29i96š 1740974675677

Co vám připadá, je bezpředmětné, fyzikální realita je jen jedna. A ta říká, že vaše Verso je možná raketa, ale objektivně dynamicky zhruba stejné (ne-li horší) jako Oktávka s vysmívaným základním litrem.

A rozhodně nepovažuji podobně za "moudro" fakt, že auto s motorem 72kW/133Nm má sprint za 12,6s, což je dnes a při dnešní nabídce na trhu objektivně slabota.

0/0
3.10.2017 20:47







Najdete na iDNES.cz