Diskuze

Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného dopravního značení. Laická otázka zní: „Jsou vodorovné bílé čáry na silnici vyznačené správně?“ Zeptali jsme se odborníka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P70e74t75r 27N38o17v28á38k

10. 11. 2017 15:16

Žádná čára nenahradí mozek...

Tož asi tak....;-)

P.S. a co v zimě když sněží? To by někteří co jezdí podle čáry měli zůstat doma!

0 0
možnosti

V usa může legálně jet kamion 130km/h. Když mě v dešti předjel zprava, tak mi na deset vteřin naprosto zmizel výhled. Od jeho kol tolik cákalo, že stěrače nic. Ještěže tam byly zvukové čáry.

0 0
možnosti

čára - nečára, proboha, nevidím - nepřejíždím, ne?

9 0
možnosti

za mne plus. A víte kolik lidí za vámi bude chaosit a chtět vás předjíždět. Jsou prostě jedinci, kteří musí být svobodní, i kdyby měli omezovat druhé

1 0
možnosti

Já bych zavedl všude pouze přerušované čáry.

Čára by pouze rozdělovala komunikaci na jízdní pruhy. Snad ještě platí, že řidič musí být odborně způsobilý - někdo, kdo potřebuje čáru na to, aby poznal, jestli může dočasně použít protisměrný jízdní pruh (například pro předjíždění nebo objíždění), podle mého názoru způsobilý rozhodně není.

3 0
možnosti

Já bych jen těm čarám odebral význam, daný vyhláškou. Pro nezkušené řidiče to může být jakžtakž dobré vodítko.

0 0
možnosti

Se mi libi, jak se ke kazdemu stanoveni DZ musi vyjadrit deset lidi, x z toho s autorizaci, ale pak potkate znaceni mimo obec 70 - krizovatka - 50 (uz ta je neplatna) - krizovatka - 30 /(opet neplatna). Stejne tak mi bylo receno, ze kdyz realne osazeni znackami neodpovida stanoveni DZ (ktere neni verejne, ale to pomineme, 106kou se k nemmu muzete dostat), tak se vlastne neni koho dovolat a treba tricitka kvuli stavbe, neukoncena, pokracujici 2 km po prvni obec (jelikoz tam neni krizovatka a vyjezd z lesa ani z pole platnost znacky neukoncuje) je vlastne v poradku a (citace) ,,ridici neprislusi rozhodovat o tom, jestli znacka byla kvuli oprave, nebo ne a ma se ji ridit". Super, ne?

A tresnickou na dortu je novelizace vyhlasky (ne zakona o provozu, vyhlasky), kde je napsano nove, ze znacka plati po krizovatku (drive bylo po vzdalenejsi konec krizovatky). Musel vymyslet nejaky genius, protoze napr zakaz odboceni tim plati po hranu hrizovatky, metr za hranou muzu odbocovat (pokud tam neni jeste treba zakaz vjezdu do jednosmerky). Genialni :-)

2 0
možnosti

"tak von chcípnul?" - to byla první moje myšlenka po přečtení první věty (Bělohrádek promine...) / jinak docela nechápu asociaci mezi nesprávností některých čar na silnicích s touto tragickou nehodou...

1 0
možnosti

Sledovanost, co jineho.

0 0
možnosti

Ale ať jen netrolím: V noci za deště je člvoěk rád, že je tam jakákoliv čára. Kolikrát přes odlesky světel není dobře vidět před sebe.

3 0
možnosti

Tak ale na to by stačily ty krajní

0 0
možnosti

A budeme mít také černé čáry na zimu? :D

0 0
možnosti

P34e26t45r 57N15o86v94á45k

10. 11. 2017 15:18

jo, vyhřívané ;-D;-D

0 0
možnosti

JM kraj to trochu podělal s čárami na silnicích 2. třídy, kdy byly zrušeny úseky dvojité plně-přerušované čáry, kdy jeden směr měl plnou a opačný přerušovanou. Nyní je buď v celém úseku plná, nebo do poloviny přerušovaná pro oba směry.

Také záleží na situaci a aktuálním porostu okolo. Znám silnici, kde je plná čára, ale pokud je na levé straně sklizeno, tak vidím na silnici 2 kilometry daleko, ale pokud je tam vzrostlé obilí, tak vidím jen do první zatáčky.

S předjížděním také záleží, jak rychle jede předjížděné vozidlo. Jinak se předjíždí osobák jedoucí 70km/h a traktor jedoucí 20 km/h.

Kdysi jeden motorkář v jednom brněnském rádiu řekl: Je rozdíl jet rychle a jet jako prase. Pokud budu předjíždět hlava nehlava, zvláště na silnicích 1. třídy, kde se 3 auta vedle sebe vejdou, tak jedu jako prase. Ale pokud mi rozhledové podmínky dovolí bezpečně předjet plazící se traktor i přes plnou, tak je na zvážení, proč ne?

3 0
možnosti

Taky je brutalni rozdil predjizdet v nizkem sportaku a treba Transitu. Obcas jsem Transitem jezdil a zasl jsem, jak mista, kde jsem obycejnym osobakem projizdel krokem, najednou projizdim s 60 na tachometru a naprosto bezpecne vsude vidim.

1 0
možnosti

P12e17t22r 47B36á73č57a

5. 10. 2017 15:24

Zkuseny ridic jezdici dle sveho rozumu a ne tupe podle kazdyho predpisu 30 km/h pod limit, napovedu tudiz cary neptrebuje, cary by mely byt pouze pro nemehla brzdici provoz, ktery stejne predjedou tak maximalne traktor a to na to jeste potrebujou 5 kilometru.

Cary by mely byt jen jako orientacni.

4 3
možnosti

M87i34l51a73n 65N84ě21m58e22c

5. 10. 2017 17:44

Akorát je bohužel počet zkušených řidičů měřeno subjektivně a objektivně značně rozdílný, takže vyzbrojen touto poučkou jezdí nakonec podle svého rozumu kdejaký jouda :)

4 0
možnosti