- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Žádná čára nenahradí mozek...
Tož asi tak....
P.S. a co v zimě když sněží? To by někteří co jezdí podle čáry měli zůstat doma!
V usa může legálně jet kamion 130km/h. Když mě v dešti předjel zprava, tak mi na deset vteřin naprosto zmizel výhled. Od jeho kol tolik cákalo, že stěrače nic. Ještěže tam byly zvukové čáry.
čára - nečára, proboha, nevidím - nepřejíždím, ne?
za mne plus. A víte kolik lidí za vámi bude chaosit a chtět vás předjíždět. Jsou prostě jedinci, kteří musí být svobodní, i kdyby měli omezovat druhé
Já bych zavedl všude pouze přerušované čáry.
Čára by pouze rozdělovala komunikaci na jízdní pruhy. Snad ještě platí, že řidič musí být odborně způsobilý - někdo, kdo potřebuje čáru na to, aby poznal, jestli může dočasně použít protisměrný jízdní pruh (například pro předjíždění nebo objíždění), podle mého názoru způsobilý rozhodně není.
Já bych jen těm čarám odebral význam, daný vyhláškou. Pro nezkušené řidiče to může být jakžtakž dobré vodítko.
Se mi libi, jak se ke kazdemu stanoveni DZ musi vyjadrit deset lidi, x z toho s autorizaci, ale pak potkate znaceni mimo obec 70 - krizovatka - 50 (uz ta je neplatna) - krizovatka - 30 /(opet neplatna). Stejne tak mi bylo receno, ze kdyz realne osazeni znackami neodpovida stanoveni DZ (ktere neni verejne, ale to pomineme, 106kou se k nemmu muzete dostat), tak se vlastne neni koho dovolat a treba tricitka kvuli stavbe, neukoncena, pokracujici 2 km po prvni obec (jelikoz tam neni krizovatka a vyjezd z lesa ani z pole platnost znacky neukoncuje) je vlastne v poradku a (citace) ,,ridici neprislusi rozhodovat o tom, jestli znacka byla kvuli oprave, nebo ne a ma se ji ridit". Super, ne?
A tresnickou na dortu je novelizace vyhlasky (ne zakona o provozu, vyhlasky), kde je napsano nove, ze znacka plati po krizovatku (drive bylo po vzdalenejsi konec krizovatky). Musel vymyslet nejaky genius, protoze napr zakaz odboceni tim plati po hranu hrizovatky, metr za hranou muzu odbocovat (pokud tam neni jeste treba zakaz vjezdu do jednosmerky). Genialni :-)
"tak von chcípnul?" - to byla první moje myšlenka po přečtení první věty (Bělohrádek promine...) / jinak docela nechápu asociaci mezi nesprávností některých čar na silnicích s touto tragickou nehodou...
Ale ať jen netrolím: V noci za deště je člvoěk rád, že je tam jakákoliv čára. Kolikrát přes odlesky světel není dobře vidět před sebe.
A budeme mít také černé čáry na zimu? :D
JM kraj to trochu podělal s čárami na silnicích 2. třídy, kdy byly zrušeny úseky dvojité plně-přerušované čáry, kdy jeden směr měl plnou a opačný přerušovanou. Nyní je buď v celém úseku plná, nebo do poloviny přerušovaná pro oba směry.
Také záleží na situaci a aktuálním porostu okolo. Znám silnici, kde je plná čára, ale pokud je na levé straně sklizeno, tak vidím na silnici 2 kilometry daleko, ale pokud je tam vzrostlé obilí, tak vidím jen do první zatáčky.
S předjížděním také záleží, jak rychle jede předjížděné vozidlo. Jinak se předjíždí osobák jedoucí 70km/h a traktor jedoucí 20 km/h.
Kdysi jeden motorkář v jednom brněnském rádiu řekl: Je rozdíl jet rychle a jet jako prase. Pokud budu předjíždět hlava nehlava, zvláště na silnicích 1. třídy, kde se 3 auta vedle sebe vejdou, tak jedu jako prase. Ale pokud mi rozhledové podmínky dovolí bezpečně předjet plazící se traktor i přes plnou, tak je na zvážení, proč ne?
Taky je brutalni rozdil predjizdet v nizkem sportaku a treba Transitu. Obcas jsem Transitem jezdil a zasl jsem, jak mista, kde jsem obycejnym osobakem projizdel krokem, najednou projizdim s 60 na tachometru a naprosto bezpecne vsude vidim.
Zkuseny ridic jezdici dle sveho rozumu a ne tupe podle kazdyho predpisu 30 km/h pod limit, napovedu tudiz cary neptrebuje, cary by mely byt pouze pro nemehla brzdici provoz, ktery stejne predjedou tak maximalne traktor a to na to jeste potrebujou 5 kilometru.
Cary by mely byt jen jako orientacni.
Akorát je bohužel počet zkušených řidičů měřeno subjektivně a objektivně značně rozdílný, takže vyzbrojen touto poučkou jezdí nakonec podle svého rozumu kdejaký jouda :)