Diskuse k článku
VIDEO: Elektrovůz z Číny je největším překvapením pražského autosalonu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
Š58v32e57c 27J30a48r13o46s20l16a36v 8577171509555Až to bude za normální peníze tak si elektromobil koupím. Nejezdím dál jak 100 km od bydliště |
![]() |
F37r47a93n19t73i38š51e78k 19S46v90o39b29o39d40a 8340289897510Od firmy Electric Park bych si nic nekoupil. Mám zkušenosti a špatné. |
![]() |
H40o54n23z81a 42T54a91r 3469642564862Idealní auto na brod https://www.youtube.com/watch?v=CvTia4ATGZs Saganov brat jazdí na elektromobiloch, ušetrí tisícky eur https://www.youtube.com/watch?v=G-RyLfZYnr8&t=61s |
![]() |
R52o31b32i51n 84Ž19i47ž38k88a 2358174526486A s BYDem to souvisí jak? To už je jak ty Ruskem placený trollové po sestřelení letadla nad ukrajinou. Taky se objevili v každé diskusi, které s tématem jen tak tak souvisela, naházeli pár linků a frází a zmizeli zase pryč. |
![]() |
T80o38m18á83š 16K79v81ě18t66o65ň 1208102242654ta zelená demagogie s elektromobily mě nepřestává udivovat. nezapomínejme, že každé auto má výfuk. jen elektromobil ho má v Tušimicích...... |
![]() |
L61u63d81v90í86k 32G31a93j69d16o77š54í31k 2865883114252Ono to ale v principu smysl dává, protože ten "výfuk" v Tušimicích se dá daleko lépe a levněji kontrolovat a "odsiřovat", než ty miliony výfuků jezdících po ulicích. Smysl nedávají baterie, které nelze v takovém množství vyrábět, a argumentace dotacemi, které se velmi snadno mohou překlopit na spotřební daň. |
![]() |
M32a12r74t10i14n 45M18a39i84k74s78n84a64r 3214503708522Jeste bych doplnil, ze ten vyfuk je z pulky tvoren obnovitelnymi zdroji a jadrem, zatimco auto ma plnej na diesel/benzin :) |
![]() |
H85o73n16z43a 30T30a26r 3869682114152Demagogie je myslet si, že Ropa nikdy nedojde . Je potřeba hledat alternatývy Minimálně snížit spotřebu . https://www.youtube.com/results?search_query=ropa+dokument |
![]() |
V61í57t 94O28ž65a49n86a 1978488645564Každé auto ze spalovacím motorem má ten výfuk v Tušimicích taky, protože na výrobu (rafinaci) 1 litru paliva se spotřebovalo cca 1,5 kWh elektrické energie. |
![]() |
J28i73ř61í 12S57c52h18w14a94c37h 8838774108256mě nepřestává udivovat "černá demagogie", která nebere v potaz to, že cca půlka výfuku EM neprodukuje emise žádné a ta druhá půlka výfuku, co je v Tušimicích 2, je na tom díky moderním technologiím tak dobře, že už nepotřebuje vysoký komín jako staré tepelné elektrárny kvůli naředění emisí ve velkých výškách. |
![]() |
A93n81t12o81n57í23n 45S43e12b77e36r79a 7593298240349Oanbože, já jsem te%d koupil docela kvalitní vybavení beznínové auto, nové za 400 tisíc. Má to spotřebu 5 litrů na sto. Kdybych koupil toto na eletroku, tak musím jezdit 100 let abych orpavud něco uspořil oproti ceně a spotřebě beznínového auta. Psát tu nějaké srovnání o úspoře je směšné...... |
![]() |
J51i31ř87í 38S55c42h81w27a71c72h 8778634168776pokud do kalkulace nákladů nezapočteš hodnotu svého zdraví, tak ano, EM se ti ještě hodně dlouho nevyplatí.... |
![]() |
P76a79v93e12l 70C67h83a26m90r51á21d 4837700829745Jestli západ zaspí, jeho automobilový průmysl bude mít problémy. Známe to přísloví, kdo chtěl moc neměl nic. |
![]() |
I77v91o 88U89r69b84á62n89e71k 2696617107Číná svět převálcuje i v automobilovém průmyslu. Na autosalonu v Shanghai bylo k vidění tolik novinek, že z toho šla hlava kolem. Teda abych upřesnil...novinky to byly pro nás... Oni nemusí nutně do Evropy. |
![]() |
T83o19m83á44š 80V36a34l11d56e84r 7573570569Taky mne zajímá crash test 2,3t vozu z baterkami. Když ještě nedávno neuměli udělat pořádně normální auto. A v testech vyhořeli. Pravda, přesto několika sebevrahům je v západní Evropě prodali. |
![]() |
L49u35d40v45í26k 70G70a97j52d93o79š88í72k 2465913244882Oni by to vyrobit uměli, ale proč by to dělali, když u nich nejsou bezpečnostní normy tak přísné a tak jak to dělají to pro místní trh zcela stačí. Ostatně i Škodovky vyráběné v Číně pro tamní trh jsou konstrukčně úplně jiné a bezpečnostní prvky běžné v Evropě v nich chybí. |
![]() |
T32o42m19á66š 98V17a16l17d40e56r 7463800289Vlastně proč by chtěli vyrábět pro Evropu, když tam mají nekonečný zástup koupěchtivých řidičů. |
![]() |
S91t44a40n42i30s58l32a53v 54K97r89e11j41c24a14r 6547176893414Proč asi VW a ŠkodaAuto vyrábí na export a nespokojí se pouze s odbytem v Německu a ČR |
![]() |
T86o66m62á24š 48V89a49l28d34e38r 7853230349Myšleno to bylo s nadsázkou. Takže zklidněte hormon. Srovnávat český trh s čínským může leda vůl. |
![]() |
T27o34m11á44š 58V40a26l42d90e44r 7763430289Benzín spotřeba 8l najeto 350000km (kde končí spolehlivost automobilů) je cca 840000 kč za palivo, cena vozu cca 450000-500000nižší střední + opravy dle daného koncernu. Vchází mi, že nula od nuly pojde. tudy cesta nevede, aby elektromobil stál 1,4M Kč |
![]() |
L64a67d91i11s61l32a65v 14S93t60e39h30l90í52k 6791409975Navíc jste zaplatil státu na opravy cest cca 500.000Kč. U electrovehiklu nula. A ona ta elektřina taky něco stojí.. |
![]() |
T25o68m83á65š 83V17a22l68d95e76r 7733980949Navíc ne, je to v palivu. Spotřební daň i DPH. Nepočítám silniční daň. Daň za rádio. Povinná pojistka je pakatel. Údržba také.(filty+ olej za jenu výměnu 1200 takže celkem 24000Kč. |
![]() |
L31u84d79v30í34k 81G35a32j75d63o56š30í32k 2725713244662Však ano. To "navíc" bylo myšleno tak, že je to skryo ve vémi spočítané ceně. U elektřiny tato daň ZATÍM není, ale to je jen otázka času a množství elektroaut na silnicích. |
![]() |
H86o45n12z92a 29T18a58r 3619792594792Nedostatek ropy.. Čím nahradíme spotřebu 14 milionů barelů denně? Blíží se konec, málokdo je připravený... https://www.youtube.com/watch?v=MFdu9dVbOUU |
![]() |
T42o64m54á91š 14V97a38l53d49e70r 7273960159Snažím se být do budoucna soběstačný. hledím na alternativní zdroje. Sháním, kdo mi vyrobí např rotory setrvačníků. V tomto vidím do budoucna perspektivu. přes den nabíjení, večer čerpání. Žádné elektrochemické reakce. |
![]() |
P74e48t14r 37Z45a61s44k50o54č39i88l 2375952118129Už jste jel v Tesle? To je jiná jízda, např. žádné řazení (ani automatické). Stojí to normálnímu člověku za 1-3 miliony navíc? Nestojí. Ale to je jako s Ferrari a jinými luxusními vozy, kdo na to má, tak má komfortnější jízdu, co chcete víc? |
![]() |
R76o30b67i53n 31Ž55i89ž21k19a 2648254336436Komfortnější jízda? Proti čemu? Jel jste někdy normálním autem za 2 mega? |
![]() |
P27e73t94r 69Z47a96s28k79o13č31i26l 2285252388869Ano, jel, BMW za 4 mega. Dokud jste Teslu nezkusil, tak se vážně nemá cenu bavit. Není až takový rozdíl přesednout do Tesly, ale když si pak sednete zpátky, tak si připadáte jak v traktoru. |
![]() |
T35o64m63á18š 96V35a76l28d12e73r 7753580849Tesla by se mi líbila. Ale jako zaměstnanec nejsem blbej, abych si kupoval auto co mi stojí jako byt. Chce to trochu soudnosti i od ostatních. Nemám auto pro ego, ale pro potřebu. Nehledě, že rychlonabíječe pro Teslu jsou v ČR jen DVA. Mě by stačilo přivést z USA ojetý Leaf a nemuset jej zde homologovat. bohužel situace je jiná.A nezlobte se, kupovat auto za více jak 550000 pro mne není terno. Radši vrazím ostatní prachy do investic s potenciálem jistého růstu. |
![]() |
P37e94t71r 29Z37a10s32k79o43č29i89l 2985822318729Ty Superchargery pro většinu lidí nejsou moc potřeba, v rámci ČR (mimo Moravu) dojedete (skoro) kamkoliv a zpátky na baterku nabitou z domova. Ale všechno pod 100D mi příjde, že má baterku malou, a 100D je zase pro mě drahé, tak jsem to zatím taky ještě nekoupil. Snad na jaře bude nějaké 130D se 2170, takže nynější 100Dčka budou za CPO ceny. |
![]() |
V98í51t 34O15ž26a12n84a 1538118175364Proč by jste měl Leafa dovážet z USA, když ho mužete dovézt z Evropy?! |
![]() |
T17o50m54á92š 94V71a47l42d52e18r 7593950909Protože Leaf z Evropy zatím nevyjde na peníze , za který se dá pořídit z USA+daň+clo a přesto je o 100k levnější. Bohužel individuální homologace toto vše sráží. Zatím jediný elektromobil, který má pěkné parametry, přijatelné peníze a není to krabička, je Renault Fluence Z.E. I zde se nedostanete u ojetého Leafu pod 500k. A v USA mohu koupit vůz s větší kapacitou baterek. Tady je k dispozici až u nového modelu. takže opět cena přes 750k. |
![]() |
P25e16t16r 91M45i73c18h23a13l 2140294601482Článku chybí označení "komerční sdělení". :-) |
![]() |
J69i41ř82í 51D51v70o22ř10á91k 5815359500338Dobíjení ze zásuvky 63A/ 400 V . To vcelku stačí. A kde je ta před lety avizovaná invaze levných, čínských automobilek do Evropy ? |
![]() |
J27i60ř50í 78S63c48h54w43a89c20h 8948924178366víceméně jim v to zabránily přísné emisní EU normy.... |
![]() |
J97o23s13e45f 34Š41o56l12t16e58s 8104658880833Ne emisní. Ale bezpečnostní. |
![]() |
M89a33r34t80i50n 21K55a56r72á34s49e79k 9168153788318No ono vyrobit efektivne motor co splnuje EU nebo dokonce americke ci Japonske normy je opravdu sloyitejsi, nez udelat plus minus bezpečnou karoserii.... Ono by s tim ani ti cinani nemeli problem, ale v tu chvili by to levne cinske auto nebylo o nic levnejsi nez levne evropske nebo levne americke auto, a kdo by si koupil cinana za stejnou cenu jako nejakou tradicni evropskou znacku? |
![]() |
J87o58s43e43f 23Š86o87l45t10e18s 8764258540903To jo, ale elektromobily emise plnit nemusí. |
![]() |
T78o96m59á69š 52K66u84c23h51a95ř 3807511508781" 2380 kg"? Tak to bych musel přebetonovat vjezd. |
![]() |
J95o53s35e50f 32Š83o70l51t32e55s 8704138450873Jj, to je kvůli použitým LiFePo, které jsou skoro dvakrát tak těžké jako moderní li-Ionky. |
![]() |
M79a42r44i40a11n 80K55a51r30a45b62a 4223451730162Vyzerá to tak trochu ako staré FIAT STILO po facelifte, na baterky. Ale pokial by cenovka bola výrazne nižšia, stálo by to za úvahu. |
![]() |
M47i61r70e45k 18G49a55j82e35r 5921706309360I Ferrari by stálo v takovem pripade za úvahu. |
![]() |
M74i14r98e48k 31G96a43j19e60r 5501496699330Tvrzeni "To znamená úsporu až 70% nákladů ve srovnání s běžným motorovým vozidlem" je falesne. O zadnou usporu nejde, protoze je zakaznik nucen odevzdat penize usetrene za pohonne hmoty pri nakupu auta a je na tom tedy mnohem hure, protoze ty penize plati predem, jeste nez zacne s autem jezdit. |
![]() |
J53i33ř89í 87S19c48h95w44a84c92h 8988664368486tak to v případě nákupu dieselu, nebo předělávky na LPG taky, že |
![]() |
P33e59t18r 47M40a59r28š76o25u45n 5235908486406Jenže tento BYD v dieselu by těžko někdo za 1.5 míče koupil.... |
![]() |
S95t85a21n31i75s83l94a32v 91P46i82š32t33ě90k 1896218109805U LPG ci dieslu je ten rozdil v cene tak 20-30kkc. Tady je to tak od oka auto do 350kkc. Takze rozdil je vic jak 700kkc. To nez projedete v benzinu tak to auto se davno rozpadne. |
![]() |
L93u57d19v59í51k 13G18a19j15d76o18š53í74k 2285983654482Akorát ta přidaná cena u dieselu a LPG se vrátí po ujetí 50 000 km, zatímco u tohoto auta jste rád, když takový nájezd s návroatností auto vůbec vydrží. |
![]() |
M97a80x 76D89e51v53a11i66n71e 6634180357369To není pravda, člověk nikdy neprojezdí tolik benzinu/nafty, aby se mu vyšší cena za elektromobil vyplatila. Z ekonomického hlediska je to tedy horší, než předpokládáte :). Zdar Max |
![]() |
P85e14t44r 41B95á89č30a 8465436185225Chtel jsem se tam o vikendu zajit podivat, ale jeslti je nejvetsim prekvapenim zase nejake smesne elektrokram, tak to asi ani nema cenu. |
![]() |
S66t78a28n24i47s71l63a32v 67K52r90e39j32c90a52r 6147186913794Hystorie výroby v čínském BYDu a Německém VW a mladoboleslavské Škodovce se bude jistě výrazně lišit. Je zajímavé, jak houževnatí čínané jsou v porážení a předbíhání tradičních klasických výrobců v Evropě a Americe. ČR rozhodně díky politice a ........., zaspalo at se jedná o nástup elektromobility, lpg/cng dopravy i H pohonů. Je otázkou, zda Kopřivnická a Přeloučská automobilka nepočítá v dohnání světa výrobou a nabídkou náhrady nafových motorů motory s cng/lpg mediem a elektrobateriemi. Moraváci v Ostravě ve spolupráci s Čínou budou vyrábět elektromobily pro živnostníky a komunální služby obcí a měst. - Je na každém, co o rozvoji dnešní dopravy ví a zná. Výstavní elektromobilita je pouze jedním z druhů exponátů vystavovaných. |
předchozí | 1 2 | další |