Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou školu 60. let. Tříkolku jménem Nobe vymysleli v Estonsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i80ř33í 75K10o85c95u85r27e37k 6495124375918

Ale tak jo, pro nadšence klidě. Nový čopr se teda dá pořídit levněji, ale proti gustu...

0/−1
11.10.2017 16:33

K73a87r27e88l 69N40e70d92o75p60i62l 7458836739514

Jako dobová náhražka Velorexu jo...

0/0
10.10.2017 18:57

H53y93n89e34k 79M58r59t92v93ý 2780437329731

na velorex zbytečně těžký. a neleští! :-P

0/0
10.10.2017 13:53

S64t55a54n12i40s27l10a77v 24K27r42e40j47c85a86r 6577256473504

Máte na mysli Velorex rv. 1968 nebo Velorex 2010 ?

0/0
23.10.2017 10:48

A22n22d75r83e55j 21M13a21s24a38r33y94k 9890963486290

do prace vyborne priblizovadlo ... len by som sa bal toho zadneho kolesa aj ked hnane su aj predne ale na mokrej alebo inak klzkej vozovke to asi bude trochu nestabilne ked este aj baterky su v predu ale tak mozno borci v estonsku to maju spocitane... ale predsalen pol miliona ... co ja viem? keby sa to aspon vyrovna cene fabie ale za taku cenu si to kupi asi fakt iba nadsenec... myslim ze aj za cenu fabie by si to kupilo iba uzky okruh ludi. keby to stalo 150 000 tak im ludia za to ruky utrhaju.

0/0
10.10.2017 10:43

V20á15c17l42a52v 55P51o74l78á72k 1905482200730

V roce 1957 by to bylo hezké a reálné. Tady vidíte o kolik let post sovětské státy zaspaly

+2/0
8.10.2017 21:22

M15i45l63a95n 80W60e52l79s70e56r 5292238878621

To písmo je mi nějak povědomé......(myslím tím ten font)

0/0
8.10.2017 20:57

D85a92v47i50d 49E46r67b46e20n 5399187687656

Taky jsem si říkal a první co mě napadlo bylo písmo z loga Pininfarina. :-)

0/0
9.10.2017 0:27

J33a18k75u47b 22S72e14k63e27r58a 6356110666675

Je to mnohem elegantnejsi, nez ty moderni pixle oznacovane jako vision xy...

+1/0
8.10.2017 18:46

J67a34k45u84b 33F41e63i21f92a78r 7529969696369

Hm, tak možná za 150tis by to mohlo někoho oslovit, jinak za půl mega je solidně vybavené, plnohodnotné auto nižší třídy.

0/0
8.10.2017 17:19

M47i98l52o65š 72K90o85h55o61u79t 6804114255581

A co ty minisloupky? Tohle asi crashtestem neprojde, obzvláště má-li to být na elektriku a budou v tom težké baterie.

0/0
8.10.2017 13:28

D31a74v87i24d 48E78r10b78e84n 5929327457346

Proč by nemělo? 8-o:-) To by potom neprošlo ani jedno cabrio. Tam to při překulení taky udžej jen sloupky předního okna a buď vystřelenej rám za opěrkama nebo "tyče". Nehledě na to, že kvůli váze budou muset použít nejspíš nějaký kompozitní materiály, který můžou bejt mnohem pevnější a pružnější, než běžně používané materiály. Cena by tomu i odpovídala.

+1/0
9.10.2017 0:42

J69i96n82d67ř68i74c43h 36H79r58ů81z45a 2930754808782

No, nevím, shora mi to připomíná člun, ze strany oplechovaný hadraplán... A za půl milionu? Ten "next model" vypadá o něco líp.

+4/0
8.10.2017 10:29

J92a92r30o43m22í63r 14K91r22á78l 4420389244739

Elektrický Velorex jezdil už v 70. letech. ;-D

+4/0
8.10.2017 9:53

V52í30t28ě91z29s18l39a97v 97S47c75h18m35i49t28t 5710239329613

Ještě před pár lety vyráběli auto, které na italskou designovou školu 60. let nejen odkazovalo, ale bylo jejím produktem.:-)

0/0
8.10.2017 9:48

S61t33a61n67i64s30l83a57v 36R56o12s24e62c10k27ý 9395419121789

Vymysleli? To už tady přece bylo.

+6/0
8.10.2017 8:30

S23t89a19n63i93s32l95a45v 55R78o52s93e17c28k16ý 9615219291689

Cena tak do 40 000,- Kč, jinak se vyplatí 15 letá ojetina,

+6/−6
8.10.2017 8:28

S59t37a97n33i80s71l50a45v 60K55r34e31j87c39a20r 6527486713244

Nu můžete být českým konkurentem Estonské tříkolce, za čtyřicet tisíc. Je to estonský koncept, zatím se nikde neuvádí, že by bylo uvažováno o vývozu . Mě se každopádně tento líbí - dokonce více než tříkolky a elektrovozídla pro invalidní a starší občany jež denně potkáváme na ulicích měst. - Mimochodem ve své době byly podobné studie součástí nejen universit a spš. V ČSSR to bylo prezentováno na soutěžích a výstavách Zenit xxxx. A dále, podobný elektromobil vyrobili už i na SPŠ automobilní v Mladé Boleslavi. V Estonsku podobně jako Chorvatsku neexistuje národní předchůdce, tak jako je tomu v ČR v podobě Aera, Walter, Praga. Takže je to ...........! R^

+2/0
8.10.2017 9:44

J96i73ř42í 34Z48ý12k57a 9149173171430

za 40000 Kč nekoupíte ani slušné elektrokolo ... jak za to chcete postavit elektromobil? Byť tříkolku ...

+3/−1
8.10.2017 10:52

V92í64t 27V21č43e28l85i90š 9842811322806

Přesně. Jen ta baterie musí stát kolem 100.000 Kč...

0/−1
8.10.2017 10:56

J59a83k98u53b 30Š15a76f17a62n23d48a 7155717851931

Jedna věc je kolik to má výrobní cenu, druhá věc je kolik je za to člověk ochoten dát.

0/0
8.10.2017 11:08

M73a83r78t23i45n 38N53e22r41m65u70t 4279760348614

Tohle platí třeba u tiskárny, prodej pod náklady a vydělá se na náplni, podobně telefony a modemy, ale auto?

0/0
8.10.2017 11:14

J79a38k24u50b 60Š73a63f12a13n83d11a 7395357391501

Tohle platí vždycky. Dá se říct, že mě vlastně nezajímá, jaké to má výrobní náklady. O ty se běžně nezajímám. Jen hodnotím, zda jsem ochoten danou cenu za ono zboží zaplatit nebo ne. Neboli poměr mezi cenou a touhou to mít.

0/0
8.10.2017 19:01

M78a16r71t41i90n 27N10e13r19m44u31t 4409860228634

Vás ne, ale výrobce to zajímá, a u elektromobilu je to možné dosáhnout dotacemi (špatné), připojitelnosti pouze na vlastní síť předražených nabíječek nebo výměnných stanic (to zákazník nepřijme), nebo jako reklamní počin

0/0
8.10.2017 19:37

J44i58ř40í 38S61c67h76w56a45c43h 8988304758206

jako 15-letá ojetina to za 40 bude taky ;-)

0/0
8.10.2017 18:59
Foto

J61i36ř23í 85D11v24o91ř21á15k 5915709620378

Nechci podceňovat civilizované lidstvo, ale kolik lidí odnese osumnácti kilovou baterku třeba padesát metrů ?

+13/0
8.10.2017 8:18

J21a41k25u52b 32Š25a90f30a66n79d94a 7105887201391

A když bude mít kolečka jako kufr?

0/0
8.10.2017 11:09

P24a95v57e27l 79J36e98ř82á93b26e11k 7201482524477

Příslušenství - rudlík.

Mimochodem - to jsme už takoví prďolové, že neuneseme 1/5 váhy své partnerky?

Vždyť jsme jim bylo o 50 - 60 kg méně slibovali, že je budeme nosit na rukou, když si nás vezmou a dovolí, abychom s nimi měli geneticky 1/2 jejich dítěte.

0/0
8.10.2017 11:11

L34u46d90v15í48k 45G14a27j56d96o60š28í40k 2695433904102

To jste sliboval možná vy. :-)

0/0
8.10.2017 16:28

P35a80v80e89l 94J22e45ř57á83b41e42k 7571152234797

I modré z nebe.

Ale byl jsem odmítnut, neb stálou šedivou oblohu plnou imisí nebyla schopna pojmout jako modrou.

0/0
8.10.2017 19:44

T81o23m42á69š 63V97a15l89d78e90r 7393690819

Kdyby jste napsal 1/4. Ale 1/5 váhy. Hned by jste jednu dostal od své polovičky :-)

0/0
9.10.2017 14:31

S75t79a51n34i82s20l19a23v 70K65r44e50j77c68a90r 6607716843984

Kolik evropanů dokáže odnést baterii z Tesly nebo Leafa ? Ano máte pravdu, je to dřina. Jsou i takový stavebníci, jež přenášejí padesátikilové pytle s cementem na poloviční vzdálenost než padesát metrů. Jsou i tací, jež by než pro takovouto váhu a cestu volili vlastní svaly než paleták. Ale to je na selském rozumu každého občana. Dřít se nebo si práci ulehčit .

0/0
8.10.2017 14:33
Foto

J91i46ř47í 58D55v10o30ř46á36k 5755909200138

Tak se na ten padesátikilový pytel dobře podívej. Pokud to není nějaký archiv, má dvacet, nebo dvacetpět kilo.

+1/0
8.10.2017 14:49

M81a75r75e18k 61M89a32l32ý 1132698671520

Kdysi před léty měl cement 50kg a vápnu tuším 20-25kg. A ten cement jsem opravdu tahal na ramenou, když se dělal beton nebo malta. Jo... kdysi :-)

0/0
9.10.2017 8:55
Foto

J75i35ř22í 30D45v98o27ř29á54k 5695899380418

Civilizace pokračuje. Nyní 20 - 25 kg. Podle výrobce.

0/0
15.10.2017 0:14

J91i77ř81í 88Z72ý85k94a 9749333471940

když by to mělo madlo nezařezávající se do ruky, tak není problém. Je to cirka 80Ah baterka v olovu - pro představu. Ideální by bylo, kdyby se dala rozdělit na dvě 9kg. To by se dobře neslo - vyváženě.

Nicméně přemýšlím nad tím jak chtějí z 18kg vyždímat dojezd 40km. 18kg jsou cirka 3kWh v lithiu. Pokud to pronásobím tak mi vyjde, že počítají se spotřebou 7,5kWh na 100km. A to se mi vůbec nezdá. Nejmenší elektromobily(VW e-UP) žerou asi 12kWh/100km. Akorát 550kg Renault Twizy má 6,5kWh/100km. Jenže to je spíše kapotovaný skútr, než auto.

0/0
8.10.2017 22:48

M92a25r52e20k 93M75a69l43ý 1772898131340

Co jsem odsledoval, tak platí co kilogram aku, to cca. kilometr dojezdu. Jasně, u většího auta je to míň a u menšího víc.

0/0
9.10.2017 8:57

J94i34ř16í 39K90o91c83u37r15e84k 6785294965548

To je váš problém, že ho řešíte? Jestli není, tak to neřešete.

A pokud se ptáte: Ano, zkoušel jsem. 62 kg zvednu jednou rukou.

0/0
11.10.2017 16:13

B49o23h96u81m56í10r 11E74l34i52á83š 3743192593939

Na letní nákupy by to šlo8-o

+1/0
8.10.2017 7:58
Foto

T30o94m63á12š 74Z57e93m48á79n64e83k 2417624672875

Ptá se mladý ježek zkušeného:" Jak mám přejít silnici, když ta auta jezdí tak rychle?"

"Jednoduše, přeběhneš do poloviny, počkáš, to auto přejede na tebou a pak doběhneš ten zbytek."

Mladík udělá, jak mu starší kolega poradil a jen to chrupne a placka leží na silnici.

Starší ježek si povzdechne:"Hmm, Velorex, ty už tak často nejezdí..."

+16/0
8.10.2017 2:31

J39i73ř89í 96Z31ý29k29a 9799183551330

tohle se těžko bude vyrábět. I kdyby se našel investor-blázen, tak to má pár zásadních nedostatků. Zcela to ignoruje ochranu chodců, má to ostré hrany na čelní straně. Čelní sklo je příliš kolmo. To nemůže projít homologací, resp. rozhodně ne jako auto. Bezpečnostní výbava evidentně také nulová, nemá to pásy, ani airbagy, dokonce ani hlavové opěrky. Opět, takové auto nelze v EU prodávat.

Nevidím nikde žádné výdechy topení, takže je to asi v zimě nepoužitelné. Pokud dobře počítám rozměry plánované baterie (odhadem 20kWh, 600x400x400mm), tak vzhledem k jejímu umístění vepředu, viz nákres, se tam to tepelné čerpadlo a zejména chladiče stěží vejdou. Úložné prostory také žádné. Ani jízdní vlastnosti nebudou nic extra. Cirka 150kg v bateriích na čumáku a tříkolka ... byť je to plánované jako all3WD, tak zadní kolo bude dost odlehčené.

Upřímně řečeno, je to hezké, ale je to nesmysl.

Pokud bych měl něco takového stavět, tak se odpíchnu od toho druhého modelu. To už má jakýsi náznak aerodynamiky a hlavně by to mohlo po pár úpravách (A sloupky) projít homologacemi. Stavěl bych to primárně pro řidiče s nouzovou možností jednoho pasažéra vedle, motor bych asi použil jen jeden a to dozadu. Stačilo by kolem 60kW. Baterky do podlahy, 20kWh by mohlo stačit. Vepředu by mohlo zbýt místo pro kufr - alespoň na drobné nákupy. K čemu by to bylo? Jako druhé auto v rodině na dojíždění do práce. Ale rozhodně by to nesměla být nějaká bakelitová popelnice. Safety first.

+13/0
8.10.2017 1:27

P92e58t80r 86K17o27n74í76č20e64k 8834652945795

Solidní analýza!

+1/0
8.10.2017 8:42

T90o29m 57D12v91o26r69a21k 6665648547117

no neyl bych tak prisny, to suto je slozenina z X soucasnych modelu, ktere homologaci maji;)

0/0
8.10.2017 9:22

J29a62k71u10b 75Š82a92f28a33n10d88a 7975777751231

V této souvislosti mě napadla otázka, co je to vlastně auto, na které se vztahují vámi vyjmenované prvky povinné výbavy. Co je třeba MP3? Auto to není. Nicméně to můžete řídit s Bčkem. Proč? Protože je to vícestopé vozidlo s nožní brzdou. Kde je vlastně ta hranice?

0/0
8.10.2017 11:13

M87a89r76t73i88n 33N12e51r38m10u32t 4169630168334

Auto ne, ale kapotovaný skútr by prošel

0/0
8.10.2017 11:15

P47a24v32e61l 26J55e24ř48á64b18e82k 7111602674287

Estonec je vychováván pod desetiletí Rusem - topení nepotřebuje - stačí víra a vodky.

Ostré hrany se zkulatí kladivem, baterie dá nad zadní kolo nebo pod sedačky a jinak - na tři kilometry pro nákup ideální (pokud by cena byla v rovině několika slaných bramborových lupínků.).

Jinak - třeba nám jednou dojde - že tři kilometry do obchodu není tak daleko na pěší túru,

+1/0
8.10.2017 11:16
Foto

J68a13n 24R49ů55ž33i75č87k79a 7212942595307

Děláte si legraci z invalidního, nepoužitelného krámu. Dýžgriminace!

+1/−1
8.10.2017 1:11

P70a74v60e86l 64J26e76ř51á83b54e23k 7961412754377

"Hadrák" je nepřekonatelný.

+6/0
8.10.2017 0:55

Najdete na iDNES.cz