Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a33n 73V90a72š19á61t81k16o 7161857163779

Kola si přehazuji sám a střídám to tak aby všechna byla sjetá rovnoměrně. A za pět let koupím celou sadu 4 kol a je klid. Není to žádná věda. A takové nesmysly, že nechat sjeté vepředu a dozadu dát nové si nechte. K čemu? Nepomůže to rozjezdu, brzdná dráha se nezkrátí a v první zatáčce předek poletí ven stejným způsobem, jako kdybych si nechal sjeté všechny 4.

0/0
1.11.2017 13:20

M32a67r69t80i87n 91V92o68j88á56č11e78k 9603767191466

dozadu jako do kufru? nebo myslíte na auto ,jako že bych měl vyšší profil pneu vzadu .trochu divný

0/0
25.10.2017 15:54

S75e76i73d96l 51P37e83t20r 1931881375364

A neměli by jste páni redaktoři Dvořáku a Helikare tento a podobné článečky raději zařadit do rubriky ONADnes či Revue?

Tam by se snad svou "fundovaností" hodily lépe, ne? ..:-)

0/0
25.10.2017 0:03

T96o16m62á26š 98K50r34a94i67n69a 7444310404488

Kdo si to hlídá a pravidelně přehazuje přední / zadní (seč to kolikrát v pneuservise nedoporučují), je z obliga. Problém je u fullleasingových aut - většina uživatelů to má na háku a leasingová společnost striktně trvá na minimální hloubce dezénu + jakési rozpočtové kalkulaci. Takže jsou-li jedny gumy 3,9 mm a druhé 4,1 mm, výměnu všech čtyř neschválí ani za nic. (nepřesáhl-li jste onu kalkulaci, jinak nechtějí zaplatit výměnu ani slicků...)

0/0
24.10.2017 20:41

J33i75n72d21ř22i41c51h 44Š40k39o22p18e35k 4935821580865

není důvod, proč neprohazovat přední zadní. Pokud se nemění směr otáčení, neexistuje důvod, proč by to mělo něčemu vadit.

0/0
25.10.2017 21:39

T98o63m66á70š 81K93r83a79i19n52a 7244770154428

Tak v pneuservise vám kolikrát poví, že by se to nemělo, protože to bude hučet atd. atd. (mají-li to z vlastních zkušeností, nebo masáží výrobce, těžko říct)

Ale, samozřejmě, někdy důvod existuje, i když se směr otáčení nemění. Mnohdy mají pneu jiný rozměr na každé nápravě ;)

0/0
25.10.2017 22:10

J51a66n 13V13a18š47á82t75k94o 7831617753339

Je to masáž od výrobce. Přední sada se rychleji sjede a je třeba dřív koupit nové. Stačí když do bude dělat každý 10. člověk a hned jsou o 10% vyšší tržby a to se hodí. Jediný důvodem může být rozhozená geometrie, ale to je spíš potřeba narovnat kola než nepřehazovat gumy.

0/0
1.11.2017 13:25

J13i89n25d39ř21i18c82h 45Š66k72o76p50e81k 4875411130885

pneu střídám mezi zadní a přední nápravou, takže jsou navyhození vždy všechny 4 najednou

0/0
24.10.2017 20:03

Z37d65e34n96ě69k 51M32o90r74á21v13e32k 5687828198163

No ale vždycky při přezutí dáte ty lepší na předek (předpokládám předokolku), kde se rychleji sjíždějí. Aby to bylo rovnoměrněji.

0/0
25.10.2017 16:01

S69t80a88n92i23s12l69a32v 95K84r93e36j61c35a58r 6517726153554

Nevím, ale připadá mi takové počínání ryze čecháčkovské vzor socialně romské. Pokud nemám na výměnu pneumatik na obou nápravách tak jsem hazardér nejen sám se sebou jako řidičem , ale i cestující rodinou. A i to, že sice mám na Ferrari, ale na kompletní obutí už nikoli, iq Imra !

0/−2
25.10.2017 18:53

Z95d51e36n43ě48k 91M47o45r95á78v22e97k 5887678448223

Jistě, pak je z vašeho pohledu logické, že vyměníte celou sadu hned po první sezóně. Přece při přezouvání nebudete nasazovat použité gumy, že? To je takové - milionářské. Tedy když už máte na to Ferrari.

+2/0
25.10.2017 18:58

J17i51n19d75ř34i95c12h 10Š84k56o94p38e49k 4625611590625

no rozdíl mezi přední a zadní nápravou je třeba 1,5 mm pořád, to je fakt.

Ale pořád jsou to víceméně srovnatelné pneu a stejně staré

0/0
25.10.2017 21:35

Z36d22e64n43ě46k 50M11o74r66á72v52e83k 5857148688273

Jo, šlo mi jen o to, že se touhle jejich pitomou radou neřídíte a ojedete jednu sadu rovnoměrně a měníte zaráz všechny. Protože kdyby to člověk bral poctivě, tak má permanentně vzadu lepší gumy než na předku.

0/0
26.10.2017 10:35

J23a50r98o62s39l31a10v 49L35e58b90e95d18a 3956439277610

<irony>Pro mě z toho vyplynulo, že jezdit na staších pneu je nebezpečné, to je v testu velice dobře vidět.

Tak jsem se rozhodl, že si pro jistotu budu kupovat sadu nových pneu každý měsíc. Snad to těch 1500 - 1800 km měsíčně nějak vydrží. Když budu po dvou týdnech přehazovat přední a zadní. </irony>

+4/0
24.10.2017 17:37

Z44d62e54n79ě77k 69M10o18r11á67v32e58k 5267978528363

Jak jsem ve své reakci dole napsal, tak jsem na 90% přesvědčen, že průjezdy které se nepovedly byly dělány ve vyšších rychlostech tak, aby to nevyšlo.

0/0
25.10.2017 16:03

M36o21j61m96í33r 15M22o25t17y87č59k14a 3652695394340

Proč vůbec měnit pneumatiky. Prostě jezdím tak měsíc a vyměním celé auto za nové.;-D

0/0
25.10.2017 18:44

Z31d51e51n24ě47k 44M79o98r54á38v62e76k 5897198598473

Na závěr bych se chtěl zeptat pana Ladislava Kohoutka, instruktora bezpečné jízdy, jestli takovýmto testů propůjčuje svou tvář běžně a jak se potom ráno dívá na svou tvář do zrcadla.

+6/0
24.10.2017 12:35

Z69d96e69n31ě64k 64M21o56r41á64v69e81k 5507148448963

Všimli jste si jedné věci? Oni sice doporučili nechat sjeté na předku a nové dát dozadu, ale v tom testu to ani nevyzkoušeli. Tedy já si myslím, že vyzkoušeli a možná i několikrát a pokaždé to dopadlo tak, že to prostě předvést nemohli. To auto patrně jelo rovně pokaždé, jinak si to vysvětlit nedovedu. Zadní kola brzdily lépe a tak přední posílaly směrem odstředivé síly, tedy za těžkým motorem.

+1/0
24.10.2017 12:30

P91e33t93r 56B11á22č73a 8905406625525

Na to jejich jezdeni do Kauflandu vikendovy je mnohem lepsi dat lepsi na hanci napravu aby tam vubec vyjeli. O nejake stabilite pri jejich rychlosti se netreba bavit.

Jinak kdo jezdi pravidelne si vetsinou jen dve gumy nekupuje, takze tech se tohle netyka.

+4/0
24.10.2017 11:18

J94a52n 44D34l97o38u21h44ý 7684109170699

A kdo ma vsechny pohromade, tak si kupuje auto takove, aby mel i na druhy kola a 4 pneumatiky R^ Na "obycejne" low-endove auto stojej gumy nejakych 3500kc (VSECHNY 4 !!!). Pokud nemate necele 4 tisice jednou za 4 roky na nove zimni pneu (to je 1000kc rocne), pak si auto radsi ani neporizujte! Jo a pokud mate nejakou stoletou plecku (aka Felicie) nova zimni guma na takovy simply clever auto stoji 1 kus cca 500kc. Takze cely auto prezuty za 2jku;-D Nejhorsi je potkat na silnici blba v aute za mega s nahonem 4x4 s blbyma pneumatikama, protoze na to proste nema prachy. Pro ilustraci Jeep Grand Cherokee - jedna guma klidne 4500kc R^

+5/0
24.10.2017 10:05

M65i39c93h81a82l 73N97a57j50m92a64n 7849653246130

Tak hodně lidí najezdí kolem 10 tis. km/rok. Těm pak zimní pneu vydrží třeba 4-5 let. A to už pak vychází jen na necelých 1 000 kč na rok.......

+2/0
24.10.2017 10:09

Z46d56e32n77ě90k 12M22o26r14á95v39e71k 5537388688753

A letní nekupujete? A taky přezutí 2x za rok, to už je dnes taky skoro 1000.

+1/0
24.10.2017 12:23

M96i83c63h38a26l 16N40a90j26m41a14n 7129123866590

Tak článek je o zimních pneu....

A pokud chcete porovnávat veškeré provozní náklady, tak Vám v klidu nepíši, že provozovat auto na 10 tis. km ročně je ekonomická sebevražda a náklady na 1 km pak můžou vycházet hodně přes 10 Kč.

A ten kdo je šetřílek má každou sadu pneu na vlastních kolech a na podzim/na jaře si kola přehazuje sám před domem.

0/0
24.10.2017 13:00

Z68d82e34n73ě86k 45M32o26r67á52v23e88k 5847528128543

Jo, ale rozpočítáváte to na celý rok.

Ekonomická sebevražda? Cesta do práce mi autem trvá 15 minut, MHD 45 minut, když to dobře jede. To je hodina rozdíl za každý pracovní den. Můžete tu hodinu pracovat, nebo si ji nějak užít, to vám nikdo nezaplatí. Nehledě na to, že když se cestou z práce stavím na bazénu, tak autem to neznamená žádný čas na cestě navíc, kdežto s MHD je ten rozdíl už 1 hodina na jednu cestu.

10 kč/km? To je sakra hodně. Zkoušel jsem to počítat, tak mi to vychází i při nejčernějším scénáři (hodně velkoryse dimenzované náklady na provoz a servis) takto - 3,40 za auto (ztráta ceny, servis, spotřební materiál) a 2,40 za benzín na 1 km. To je dohromady 5,80 a kdybych měl víc času, tak věřím, že bych se dostal se skutečnými údaji za to auto o dost níž. (Mondeo 2001, 2.0 benzín, koupeno před deseti lety, najeto 120 tisíc km).

+4/0
24.10.2017 13:24

J29i80n26d67ř10i12c85h 85Š39k26o41p60e58k 4965201240265

mě vycháhí cca 3 Kč/km (servis, včetně pojištění) a cca 2,30 Kč/km/PHM

Dle mě je nesmysl počítat ztrátu ceny vozu, neboť auto většinou normální člověk kupuje, protože ho potřebuje, a ne proto, že ho koupí a časem prodá

+1/0
24.10.2017 20:06

Z46d70e87n28ě63k 81M40o74r67á95v84e12k 5277548478233

Tak to by mne zajímalo, co jste vlastně spočítal. Já jsem hodně štědře nacenil pneumatiky, výměny olejů a výměny dílů za těch 12 let. Na těch 120 tisíc km padlo 4-5 sad pneumatik po 7000 kč a tak. Musel bych hledat, kolik to vlastně bylo, dost možná méně, proto říkám, že jsem nadsadil. Nejdražší oprava byla výměna spojky za 27 tisíc i s dvouhmoťákem.

0/0
24.10.2017 20:18

J85i84n30d84ř29i58c65h 96Š47k44o70p13e70k 4665691420985

jen komplet pojištění je cca 6000 ročně, STK jednou za dva roky taky přes 1000 Kč.

Počítáno do toho vše, včetně montáže tažného, kosmetické opravy, komplet nástřik podvozku, dutiny, prostě vše

0/0
25.10.2017 21:38

Z71d48e81n24ě36k 64M97o85r91á42v15e10k 5827228708933

No chtěl jsem vědět, jestli jste nezahrnul tu ztrátu ceny. Protoře to je skoro největší část nákladů. Na mém autě odhadem 200 tisíc za deset let.

Ale pojištění jsem zapomněl, to mi náklady zvedne, protože mám velké auto a tak to za deset let dělá kolem 100 tisíc (povinné, havarijní, krádež, vandalismus a živelná událost).

0/0
26.10.2017 10:39

A47n71t22o88n38í96n 86S14e89b79e29r20a 7363148100359

Já kupuju auto za 330 a protože tam jsem si tam dal lepší motor a je tam maximálka 198, tak musím kupovat 88H 15 zimní a to se s kvalitnější gumou pod 1600 kč za kus nedostanu.

0/0
24.10.2017 10:55

P52e13t54r 15B64u98r59e29š 7311970361265

Nemusíte, zákon to připouští. Musíte v autě na viditelném místě uvést maximální povolenou rychlost odpovídající indexu obuté pneumatiky. V zimě nejspíš 198 km/h běžně nejezdíte.

+2/0
24.10.2017 11:12

A60n96t64o31n98í18n 33S94e57b52e69r74a 7603778330569

Si budu lepit na okno omezení rychlosti jak trotl. To víš že jo. ;-D

0/−2
24.10.2017 11:23

Z44d87e58n87ě41k 78M56o79r67á65v38e47k 5227918668403

Na viditelném místě pro řidiče. Už jsem to viděl, je to na vás, jak to uděláte, aby vám to nevadilo. Je to sice kravina, v téhle zemi stejně 198 jezdit nesmíte, ale aby se vlk nažral a koza zůstala celá, tak stačí cedulka s písmem výšky 5 mm do rohu tachometru a jste z obliga.

0/0
24.10.2017 12:26

A69n70t53o92n25í97n 21S28e80b15e77r10a 7423788540869

Rychlostní samolepka kde je uvedeno třeba 180 max se neprodává.

Jen 130 max. Takže bych si jí musel vyrobit tak, že si koupím tu 130 k tomu 80 a tu osmičku nalepím přes trojku :-D

0/0
24.10.2017 11:30

Z75d13e83n43ě49k 47M83o80r49á83v62e43k 5797848818643

Provedení není předepsané, klidně si to napište fixem do rohu krycího plexi tachometru.

+2/0
24.10.2017 12:27

A84n39t14o89n33í40n 40S46e76b40e17r36a 7113568470879

No prý stačí nastavit varování maxidotu na 180. Tolik v životě nepojedu, ale taky bude splněno. Nové atuo tuto funkcni snad bude mít

+1/0
24.10.2017 13:59

Z20d51e70n18ě17k 33M89o32r86á72v52e41k 5447768478943

Jednou mi technik na STK pindal cosi o tom, že mám pneu do 210 a v techničáku mám 215. Naštěstí se spokojil s upozorněním a dál to neřešil.

0/0
24.10.2017 14:11

L32u23m24í12r 74V64i62t45h71a 2477667186392

Tak dnes už Vám to neprojde. Gumy se fotí, musel jsem přezout kola při evidenčce.

0/0
24.10.2017 22:05

Z56d78e91n45ě73k 32M38o23r72á56v61e48k 5817128608863

Není potřeba přezouvat. Jak už bylo psáno, řeši to cedulka s upozorněním na maximálku pneumatik v zorném poli řidiče.

+1/0
25.10.2017 11:07

J98i11ř98í 91Z22ý13k86a 9429443231550

proč za 4 roky? Měl jsem jedno auto obuté na nových zimních Nokianech a na zasněžené dálnici mě předjížděly i kamiony, jak mi to klouzalo. Současně s tím jsem měl k dispozici jiné auto stejné značky i řady (akorát kombík), nicméně obuté do 10 let starých zimáků a to drželo jak přibité, ať na sněhu, či břečce.

Dle mých zkušeností na stáří pneumatiky zas až tolik nezáleží. Záleží primárně na kvalitě gumy samotné a pak na hloubce a tvaru vzorku.

+2/0
24.10.2017 12:27

M87i35c46h69a65l 81N91a39j92m60a94n 7699533196800

Tak klidně za 8, za 10, za 12 let..... To je jedno, princip je pořád stejný.

0/0
24.10.2017 13:02

Z58d66e61n62ě92k 61M11o57r72á45v66e26k 5277528918593

Já na Nokianech jezdím a nemám problém.

0/0
26.10.2017 10:47

A10n60t76o49n86í36n 85S94e66b88e72r67a 7363148400549

Já mám vzadu kvalitní sjeté, tak jsem koupil na předem málo kvalitní nové. Takže vzorek mám splněný a síly jsou vyrovnané :-D

Teď přední i zadní kola brzdí stejně blbě....

+5/0
24.10.2017 9:55

J81a41n 53Š30á79l81e29k 8935853778725

;-D

+3/0
24.10.2017 9:56

J33a97n 65D73l85o10u10h93ý 7184769680929

Se radsi budu modlit aby vas nekde pri naledi nepotkalRv

+2/0
24.10.2017 10:06

J32i79ř66í 94Z13ý88k42a 9319683151220

tak to se modlete, abyste nepotkal nikoho. Na náledí je úplně jedno, co máte obuto ... akorát protektory od Vraníku by mohly být v takové situaci vítězem, protože mají ve vzorku tvrdé ostré výstupky, které se do toho ledu můžou o trochu více zakousnout.

+3/0
24.10.2017 10:49

M43a85r97t70i79n 28K41l81u63v19á62n62e96k 9112258853663

Bože!

Raz som na túto radu dal a už nikdy!

Nové makké gumy s vysokým dezénom lietajú na všetky strany a predok sedí ako pribitý.

Už samotná cesta z pneuservisu na suchom asfalte stála za to. Ostatne i pohlady servisákov (to je ale debil, ale keď to tak chce...)

Takže človek musí jazdiť ako posr* a to je vraj potom bezpečne (samozrejme že nie). A keď vletíte na klzkú vozovku, tak si zmenu ani nevšimnete, lieta to tak ako na suchej.

A v tom spočíva bezpečnosť riešenia.

0/0
24.10.2017 9:51

R19o31b76e22r47t 31M50a23t85u25l14a 8527569146285

Tak samozřejmě, protože když dáte lepší dopředu tak vám to bude zatáčet a brzdit a z čeho budou servisy žít?

+6/−1
24.10.2017 8:12

M85i31c87h86a39l 30N75a76j94m15a82n 7689273696930

Tak většina "odborných" testů lze udělat tak, aby výsledek odpovídal zadání. A tady znělo zadání ve smyslu: Poraďte řidičům nějakou kravinu, aby se zvýšil prodej pneumatik.

+9/0
24.10.2017 7:41

Z87d12e75n94ě58k 82M44o30r47á76v30e65k 5417268768203

Zadání bylo jasné - nesmí projet!

+3/0
24.10.2017 12:19

T62o57m43á20š 78K36u97c37h15a43ř 3547811178631

Abych se dostal k brždění a zatáčení., tak se napřed musím rozjet. Takže na předek. ;-)

+7/0
24.10.2017 7:39







Najdete na iDNES.cz