Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této oblasti mají zatím USA a Asie náskok před EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e66t91r 50K81o50č65í 4370164873922

Milá Evropo, kdyby jsi neměla hlavu v písku a místo diktátu, kolik může mít vysavač wattů nebo prodej liquidu do elektronických cigaret atd., tak by jsi věděla, že u Havířova se staví nová, zcela automatická a nejekologičtější linka na výrobu baterií HE3DA, podle českého patentu. Dále by jsi si všimla, že čeští vědci pracují na výzkumu náhrady lithia v bateriích za všudypřítomný sodík. Tam by jsi měla stát na prvním místě a investovat. Čína si toho už všimla a já jen doufám, že to časem neshrábne, jako vše, co má nějakou přidanou hodnotu.

0/0
23.10.2017 10:29

M31i71r78e64k 11G17a36j89e11r 5251966949940

S temi bateriemi neni potreba hystericit. Proc to nenechat na trhu? Neni potreba to tvrzeni "Banka UBS odhaduje, že prodej elektrických aut do pěti let překoná prodej vozů s naftovým motorem". interpretovat jinak? Tedy takto: "Banka UBS odhaduje, že prodej vozů s naftovým motorem do pěti let klesne pod uroven prodeje elektrických aut."

0/0
11.10.2017 0:10

V46í77t 69O77ž98a74n32a 1838698815914

Bez akumulátorových článků ty akumulátory nevyrobíte, a bez nich ani žádné elektromobily.

0/−1
11.10.2017 11:44

K35a59r36e42l 37M66a34z12a38č 3887313896319

Tak už chápu, proč jsou banky na pokraji krachu: Banka UBS odhaduje, že prodej elektrických aut do pěti let překoná prodej vozů s naftovým motorem. - To je nesmysl!

Píšu to pořád dokola: Nucené zavedení elektromobilů bruselskými neomarxisty je tady. Za současného technologického stavu je to nesmysl! Co nás čeká?

- nejsou zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů)

- velmi slabá přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel)

- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití

- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)

- cena

- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv

- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou.

- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů. Nastoupí totiž armády robotů.)

+1/−3
10.10.2017 22:34

M31i75r93e40k 25G32a58j17e71r 5961136139790

Mohl jste to podstatne zkratit na tuhle polozku:

- cena

0/0
11.10.2017 0:11

Z87d37e40n65ě18k 60M88o86r38á51v80e93k 5627438908943

Pro nabíjení 5 miliónů elektromobilů je potřeba 20 TWh elktřiny ročně, Česko ročně vyveze kolem 17 TWh. V noci se dnes produkce elektřiny snižuje o cca 20% kvůli nižšímu odběru, takže pro noční nabíjení jsou již dnes volné kapacity. Tedy elektřiny pro osobní dopravu je už dnes v Česku dost.

(průměrné vozidlo v Česku ujede 20000 km ročně, obvyklá spotřeba elektromobilu je 20 kWh/100 km)

+4/0
11.10.2017 11:23

P15a25v87e47l 56K33u80t90i68l 9470336833639

Sidliste uz jsou ohrany argument. Jednak dve tretiny obyvatel cr nebydli na sidlisti. A kdyz neni problem do kazdeho bytu privest opticky kabel, proc by mel byt problem mit u kazdeho parkovaciho mista zasuvku.

0/0
14.10.2017 19:22

P62e32t38r 56B78á95č70a 8725796705105

V poradku, stejne to nikdo nechce.

+1/−2
10.10.2017 20:18

H44o91n34z22a 46T61a87r 3679222154902

Jak kde .

Polovina nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky!

http://www.hybrid.cz/neuveritelne-polovina-nove-prodanych-aut-v-norsku-je-do-zasuvky

V energetice je také velká poptávka .

Tesla oznámila, že v Austrálii vybuduje zařízení zvané Powerpack.

Powerpack představuje kompletní systém pro skladování energie generované větrnými turbínami.

Jeho výkon by měl podle dostupných informací činit

100 MW/129 MWh.

„Po svém dokončení v prosinci 2017 bude tento systém největším projektem lithium-iontového akumulátorového úložiště na světě a poskytne dostatek energie pro více než 30 000 domácností,“

http://e-svet.e15.cz/veda/tesla-se-rozhodla-vybudovat-nejvetsi-uloziste-energie-na-svete-1335613

+1/−2
10.10.2017 20:44

H87o25n42z41a 14T59a73r 3499222654122

https://byznys.ihned.cz/c1-65792680-tesla-postavi-v-australii-rekordni-bateriove-uloziste-ztratila-vsak-pozici-nejhodnotnejsi-americke-automobilky

0/−1
10.10.2017 20:48

J74a87n 57P65š16e64n93i34č92k34a 2540868133632

Ten prodej v Norsku je jen diky masivni podpore ze zisku po tezbe ropy....

+3/−2
10.10.2017 22:26

M97i67r54e16k 59G64a71j58e70r 5441226249470

Presne tak. Mohli si dovolit vynutit po lidech kupovani Tesel a plug-in hybridu, protoze to stat lidem vrati druhou stranou diky ziskum z tezby ropy. U nas by to slo jedine ze zisku z tezby lithia. ... Aha, uz ne, uz to par lidi u kormidla prodalo Australske firme bez pozadavku na placeni rozumneho podilu z vytezene suroviny. Pritom to mohl stat chtit platit treba ve forme zpracovane suroviny.

0/0
11.10.2017 0:17

V90í20t 97O39ž57a43n42a 1278458645794

Nebylo to vynucení, ale úleva na daních a poplatcích za registraci vozidel.

+1/−1
11.10.2017 11:51

H55o32n72z86a 22T65a43r 3379382764152

Zdarma mýto, výrazně nižší silniční daň

Majitelé elektromobilů nemusí platit v Norsku mýto na dálnicích, zdarma mohou jezdit trajekty přes fjordy, výrazně nižší mají také silniční daň. Letos jim skončila ale jedna z výhod, parkování zdarma ve městech. Vláda nově nechala na jednotlivých městech rozhodování, zda parkování elektroaut zpoplatní nebo ne. „Důležité je, že spokojení majitelé elektromobilů ovlivňují rozhodování svých známých, tím roste dál poptávka,“ dodala Bu.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/rekordni-prodeje-elektromobilu-v-norsku-ffy-/eko-doprava.aspx?c=A170207_132705_eko-doprava_suj

0/0
11.10.2017 15:46

K91a28r42e62l 10M39a26z26a23č 3527903276129

Nesmysl, bylo to jen proto, že to stát bohatě dotoval. Když dotace přestaly, přišel velmi prudký propad prodeje elektromobilů.

+1/−1
10.10.2017 22:36

V23í93t 93O95ž53a69n46a 1628138745604

To by Dánsko!

+1/−1
11.10.2017 11:46

M37a91r83e45k 14M10a84l84ý 1692848281790

Dejte příklad nějakého normálního státu, kde automobilový trh není pokřivený, jak je tomu v Norsku. Prostě, kde si uživatel může vybrat mezi klasickým a elektrickým autem jenom na základě jejich vlastností. A pak porovnávejte :-)

Ev je v současné době těžce nekonkurenční bez nějakých dotací a pobídek, to je fakta s tím (zatím) nikdo nic nenadělá.

+1/0
10.10.2017 22:42

J96i93ř43í 13S10c28h50w36a63c14h 8698724278716

a kdy k ekologickým opatřením někdy někoho dovedl trh sám o sobě?

Třeba do čističek odpadních vod začali podnikatelé investovat vedeni rukou trhu proto, že s nimi měli větší zisky, než když po staru vypouštěly sračky přímo do řek? Asi ne, že. ;-)

A stěžuje si dnes někdo na to, že se do čističek pod "násilím ekofašistů" investovaly a investují miliardy? A že je kvůli tomu vše dražší?

Asi ne, že.....

+6/0
10.10.2017 22:54

M46a83r68e40k 52M88a53l81ý 1352188541790

To se ale nevylučuje s tím, co jsem napsal já... že EV je prostě dnes při rovnosti trhu nekonkurenceschopný :-)

0/0
11.10.2017 8:04

H21o22n67z16a 57T27a94r 3249962124192

V ČR dotace Na pořízení elektromobilů jen pro velké organizace, přesto se po kusech prodávají Tabulky Nové registrace vozidel

( Tesla samostatná kategorie >ostatní< )

Zajímalo by mě co je ostatní, když to nejí LPG,CNG,E85,bionafta ,elektro ani hybrid ?

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2017&mesic=1&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

0/0
11.10.2017 16:00

J66i45ř43í 61S47c95h32w31a20c28h 8428634108266

tak pokud se konkurenceschopnost vyjadřuje jen ekonomickou výhodností v nákupní ceně a ceně za provoz, tak ano, elektromobil není konkurenceschopný.

Pokud se započítá vliv na zdraví osob za výfukem auta jedoucího okolo nebo před jiným autem v němž ty osoby sedí, a to zdraví nelze penězi zaplatit, tak se rázem stane velmi konkurenceschopným i bez jakýchkoliv dotací. ;-)

0/0
11.10.2017 21:13

M39a42r38e35k 24M68a34l57ý 1302178381670

Konkurenceschopnost na trhu jednoznačně určuje úspěch u zákazníka, jako u každého jiného zboží.

0/0
11.10.2017 22:15

J57i56ř52í 77S13c73h44w73a11c93h 8188374158846

jde o to jestli si zákazník váží svého zdraví a zdraví své rodiny více než svých peněz nebo ne.....

pokud si zákazník bude vybírat mezi řízkem usmaženým na normálním oleji a řízkem usmaženým na vyjetém oleji z auta, tak tu druhou možnost nezvolí ani kdyby byla zadarmo....tedy ekonomicky "velmi výhodná"

bohužel v případě auta řidiči jaksi předpokládají, že jejich smrad dýchají "ti druzí" co jedou za nimi. Že oni dýchají smrady "těch druhých" co jedou před nimi, většině vůbec nedocvakne.

0/0
12.10.2017 0:18

M13a85r43e61k 78M58a66l88ý 1272838661870

Ano, popsal jste to přesně. Zákazník si vybere, co je pro něj výhodnější, i u toho řízku a i u toho auta. Spotřeba se uvádí, množství emisí je taky dané normou, která musí být dodržena. A po dieselgate je vidět, že zákazníci se pomalinku odklánějí od naftových aut. Takže se chovají přesně jak jste popsal. A z toho je jasně vidět prozatimní absolutní nekonkurenceschopnost EV. Počítám, že s léty vývoje se to bude měnit, ale ne během jednoho roku, že? :-)

0/0
12.10.2017 8:57

M81i42l84a19n 25S36t32r78n48a74d 9788423258683

Je otázka do jaké míry je auto na baterky ekologičtější.

+1/−1
11.10.2017 9:29

P28e36t24r 45Z33a11s30k39o65č47i23l 2685372788109

Odpověď si vygooglujte, není to vůbec těžké.

0/0
11.10.2017 11:25
Foto

J67i39ř67í 20D24v90o11ř88á91k 5785819140358

http://zpravy.e15.cz/fleet-special/norska-vlada-prehodnoti-dotace-na-elektromobily-vadi-ji-luxusni-tesly-1338552

0/0
14.10.2017 18:55

P46a37v17e10l 46R19i39e40d74l 4814607641679

Tak jestli si Šefčovič všiml v Bruselu čínských e-taxíků, tak je nejspíš už pozdě. :-/

0/0
10.10.2017 18:58

J52a76n 46D94u55d97e53k 2770792457203

A 50% zásob Lithiav EU máme my v ČR.

+2/0
10.10.2017 16:13

J31a10n 77P26š46e32n66i51č96k93a 2910378403232

Evropa je pozadu v kde cem.

Napriklad satelitni navigace.... USA, Rusko, Cina.... a Evropa?

+3/−2
10.10.2017 14:38

M32a28r48t69i92n 56K17a55r56á47s34e52k 9968323828608

Tak galileo uz funguje ne? skoro rok...

+3/0
10.10.2017 15:14

J95a77n 45P41š23e93n51i25č18k66a 2720608483152

Jo a zarizeni? Glonass mam v mobilu pres dva roky a to urcite nejsem na spici...

0/0
10.10.2017 22:16

J81o33s79e14f 18Š86o87l13t75e53s 8394918930343

No tak glonass funguje obecně už hodně dlouho. Já ho používal 6 let zpátky. Výhodou je, že pro glonass ani galileo nepotřebujete jiný GPS vysílač.

0/0
12.10.2017 0:11

J43a67n 46M46a35c45h43á44č 3857856353742

No,tak EK začíná i podnikat .To se to utrácí ze společného rozpočtu.Ale peníze dostane jenom někdo.To nemá se zdravým hospodářským soutěžením nic společného.To je socializmus par excellence....

+7/−1
10.10.2017 13:53

J50i41ř97í 87S82c86h84w46a25c97h 8138554488786

Mas to popleteny. V sociku dostavali vsichni ale hodne malo....

0/0
10.10.2017 18:43

R13o92b12e91r11t 30M98a26t80u50l30a 8357349126705

Kdyby se ta energie co se vráží do výroby baterií, aby auto dojelo do sousedního města vrazila do vývoje technologie(např. palivové články a nemyslím nutně vodík), která ty baterie nepotřebuje tak by si ta elektroauta někdo kupoval i bez nutnosti zavádět dotace a zákazy;-)

+7/−3
10.10.2017 13:39

J46i92ř77í 42S45c56h14w87a69c52h 8168564198456

Auto na vodik je jeste drazsi jak na baterie. Infrastruktura taky. Tak bez dotaci by to taky neslo....

+5/0
10.10.2017 18:51

H63o89n97z56a 42T50a41r 3939832154752

Palivový článek má také omezenou životnost a obsahuje vzácné kovy.

Třeba Platinu

https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek

+3/0
10.10.2017 20:31

D33a59v57i67d 56R61y81c74h77e60t20s77k15ý 9436561870240

A to je dobře, protože při současné úrovni baterií nejsou elektroauta ani ekonomická ani ekologická a slouží jen k honění ega a deformaci trhu.

+13/−2
10.10.2017 12:16

M31i58c23h51a17l 44S85l39á37m77a 5695300141527

Z 50% jezdí na uhlí, to je radostná politická ekologie.

+2/−1
10.10.2017 12:53

Z18d71e66n21ě95k 56M30o23r89á33v81e41k 5837538218923

Ten komín uhelné elektrárny se dá daleko lépe regulovat a jeho "výfukové" plyny lépe vyčistit, než diesel s odcházejícími vstřiky vašeho souseda. Takže zatímco diesel jezdí ze 100% na naftu, tak elektromobil z 50% na čistě spálené uhlí a zbytek na jádro a vodu.

+8/0
10.10.2017 13:34

J23a85n 61P27š71e35n90i33č26k24a 2700378293832

To je relativni. Nezapomnel jsi pricist na vrub uhli i tohle:

http://nd05.jxs.cz/871/819/9f8f679242_80333628_o2.jpg

0/−3
10.10.2017 14:42

Z22d54e72n18ě11k 15M47o31r59á41v93e18k 5687888698753

Zato těžba a zpracování ropy, to jsou hotové rajské zahrady. O dopravě ani nemluvě.

http://www.topmagazine.cz/wp-content/uploads/2015/02/JB4cbd30_DeepwaterHorizon-1024x745.jpg

+8/0
10.10.2017 14:47

H59o41n27z44a 64T82a67r 3869792824802

Athabaské ropné písky: Apokalyptické obrazy z kanadského Mordoru

http://www.stoplusjednicka.cz/athabaske-ropne-pisky-apokalypticke-obrazy-z-kanadskeho-mordoru

0/0
11.10.2017 16:16

J42i94ř80í 85S91c92h15w21a36c67h 8758514168546

Je to rozhodne radostnejsi nez 100%. Kdyz jeden ponese 50kg na 50 m a druhy 100 kg na 100 m, kdo se bude tvarit "radostneji"?

+1/0
10.10.2017 18:59

Z90d35e30n33ě63k 65M11o63r50á63v38e19k 5847298388853

Elektroauta nezpůsobují deformaci trhu. To způsobují dotace, které se dějou všude možné, třeba zemědělství je díky nim víceméně v rozkladu.

+3/0
10.10.2017 15:32

J85i37ř28í 34S15c35h78w54a11c24h 8628774428176

Zemedelstvi diky dotacim jeste funguje....

0/0
10.10.2017 18:44

M83a89r21t88i72n 56K47a63r25á26s78e78k 9548263568828

Proc by bez dotaci nemelo fungovat?8-o

+1/0
10.10.2017 21:39

J18i84ř81í 50S81c48h33w80a49c64h 8568744318486

protože hrabat se v hlíně a hnoji není IN

a přitom se jedná o velmi riskantní způsob podnikání

a přitom se jedná o velmi potřebné a důležité podnikání

0/0
10.10.2017 23:15

M12a33r30t42i79n 48K96a94r56á81s47e32k 9218113558358

Nic z toho nevysvetluje pro by bez dotaci zemedelstvi nefungovalo, max by se zvysily ceny zemmedelskych produktu...

+2/0
10.10.2017 23:59







Najdete na iDNES.cz