Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této oblasti mají zatím USA a Asie náskok před EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e70t49r 68K28o90č57í 4650364493602

Milá Evropo, kdyby jsi neměla hlavu v písku a místo diktátu, kolik může mít vysavač wattů nebo prodej liquidu do elektronických cigaret atd., tak by jsi věděla, že u Havířova se staví nová, zcela automatická a nejekologičtější linka na výrobu baterií HE3DA, podle českého patentu. Dále by jsi si všimla, že čeští vědci pracují na výzkumu náhrady lithia v bateriích za všudypřítomný sodík. Tam by jsi měla stát na prvním místě a investovat. Čína si toho už všimla a já jen doufám, že to časem neshrábne, jako vše, co má nějakou přidanou hodnotu.

0/0
23.10.2017 10:29

M84i40r39e45k 32G18a78j86e61r 5341666319730

S temi bateriemi neni potreba hystericit. Proc to nenechat na trhu? Neni potreba to tvrzeni "Banka UBS odhaduje, že prodej elektrických aut do pěti let překoná prodej vozů s naftovým motorem". interpretovat jinak? Tedy takto: "Banka UBS odhaduje, že prodej vozů s naftovým motorem do pěti let klesne pod uroven prodeje elektrických aut."

0/0
11.10.2017 0:10

V22í25t 64O90ž66a23n83a 1638778215784

Bez akumulátorových článků ty akumulátory nevyrobíte, a bez nich ani žádné elektromobily.

0/−1
11.10.2017 11:44

K19a52r75e83l 98M79a81z60a78č 3437733586299

Tak už chápu, proč jsou banky na pokraji krachu: Banka UBS odhaduje, že prodej elektrických aut do pěti let překoná prodej vozů s naftovým motorem. - To je nesmysl!

Píšu to pořád dokola: Nucené zavedení elektromobilů bruselskými neomarxisty je tady. Za současného technologického stavu je to nesmysl! Co nás čeká?

- nejsou zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů)

- velmi slabá přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel)

- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití

- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)

- cena

- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv

- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou.

- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů. Nastoupí totiž armády robotů.)

+1/−3
10.10.2017 22:34

M33i12r37e22k 55G77a52j11e48r 5751556139360

Mohl jste to podstatne zkratit na tuhle polozku:

- cena

0/0
11.10.2017 0:11

Z65d97e23n64ě95k 17M28o60r35á78v42e93k 5867808518163

Pro nabíjení 5 miliónů elektromobilů je potřeba 20 TWh elktřiny ročně, Česko ročně vyveze kolem 17 TWh. V noci se dnes produkce elektřiny snižuje o cca 20% kvůli nižšímu odběru, takže pro noční nabíjení jsou již dnes volné kapacity. Tedy elektřiny pro osobní dopravu je už dnes v Česku dost.

(průměrné vozidlo v Česku ujede 20000 km ročně, obvyklá spotřeba elektromobilu je 20 kWh/100 km)

+4/0
11.10.2017 11:23

P52a40v48e65l 44K67u64t84i71l 9170986683769

Sidliste uz jsou ohrany argument. Jednak dve tretiny obyvatel cr nebydli na sidlisti. A kdyz neni problem do kazdeho bytu privest opticky kabel, proc by mel byt problem mit u kazdeho parkovaciho mista zasuvku.

0/0
14.10.2017 19:22

P69e76t29r 80B72á23č83a 8465236465655

V poradku, stejne to nikdo nechce.

+1/−2
10.10.2017 20:18

H39o68n96z32a 94T28a67r 3959102934952

Jak kde .

Polovina nově prodaných aut v Norsku je do zásuvky!

http://www.hybrid.cz/neuveritelne-polovina-nove-prodanych-aut-v-norsku-je-do-zasuvky

V energetice je také velká poptávka .

Tesla oznámila, že v Austrálii vybuduje zařízení zvané Powerpack.

Powerpack představuje kompletní systém pro skladování energie generované větrnými turbínami.

Jeho výkon by měl podle dostupných informací činit

100 MW/129 MWh.

„Po svém dokončení v prosinci 2017 bude tento systém největším projektem lithium-iontového akumulátorového úložiště na světě a poskytne dostatek energie pro více než 30 000 domácností,“

http://e-svet.e15.cz/veda/tesla-se-rozhodla-vybudovat-nejvetsi-uloziste-energie-na-svete-1335613

+1/−2
10.10.2017 20:44

H44o17n46z90a 97T43a37r 3929872184592

https://byznys.ihned.cz/c1-65792680-tesla-postavi-v-australii-rekordni-bateriove-uloziste-ztratila-vsak-pozici-nejhodnotnejsi-americke-automobilky

0/−1
10.10.2017 20:48

J82a65n 12P22š22e24n66i67č68k38a 2920818363752

Ten prodej v Norsku je jen diky masivni podpore ze zisku po tezbe ropy....

+3/−2
10.10.2017 22:26

M69i41r89e52k 49G13a67j81e72r 5411216449810

Presne tak. Mohli si dovolit vynutit po lidech kupovani Tesel a plug-in hybridu, protoze to stat lidem vrati druhou stranou diky ziskum z tezby ropy. U nas by to slo jedine ze zisku z tezby lithia. ... Aha, uz ne, uz to par lidi u kormidla prodalo Australske firme bez pozadavku na placeni rozumneho podilu z vytezene suroviny. Pritom to mohl stat chtit platit treba ve forme zpracovane suroviny.

0/0
11.10.2017 0:17

V25í50t 19O29ž57a57n78a 1848418295814

Nebylo to vynucení, ale úleva na daních a poplatcích za registraci vozidel.

+1/−1
11.10.2017 11:51

H15o53n38z42a 35T66a50r 3349192244372

Zdarma mýto, výrazně nižší silniční daň

Majitelé elektromobilů nemusí platit v Norsku mýto na dálnicích, zdarma mohou jezdit trajekty přes fjordy, výrazně nižší mají také silniční daň. Letos jim skončila ale jedna z výhod, parkování zdarma ve městech. Vláda nově nechala na jednotlivých městech rozhodování, zda parkování elektroaut zpoplatní nebo ne. „Důležité je, že spokojení majitelé elektromobilů ovlivňují rozhodování svých známých, tím roste dál poptávka,“ dodala Bu.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/rekordni-prodeje-elektromobilu-v-norsku-ffy-/eko-doprava.aspx?c=A170207_132705_eko-doprava_suj

0/0
11.10.2017 15:46

K11a47r49e48l 14M91a10z91a70č 3117773426519

Nesmysl, bylo to jen proto, že to stát bohatě dotoval. Když dotace přestaly, přišel velmi prudký propad prodeje elektromobilů.

+1/−1
10.10.2017 22:36

V27í59t 19O45ž34a57n89a 1388218185464

To by Dánsko!

+1/−1
11.10.2017 11:46

M95a73r34e56k 15M89a85l34ý 1662868481710

Dejte příklad nějakého normálního státu, kde automobilový trh není pokřivený, jak je tomu v Norsku. Prostě, kde si uživatel může vybrat mezi klasickým a elektrickým autem jenom na základě jejich vlastností. A pak porovnávejte :-)

Ev je v současné době těžce nekonkurenční bez nějakých dotací a pobídek, to je fakta s tím (zatím) nikdo nic nenadělá.

+1/0
10.10.2017 22:42

J78i19ř52í 86S84c48h58w80a37c20h 8868254748576

a kdy k ekologickým opatřením někdy někoho dovedl trh sám o sobě?

Třeba do čističek odpadních vod začali podnikatelé investovat vedeni rukou trhu proto, že s nimi měli větší zisky, než když po staru vypouštěly sračky přímo do řek? Asi ne, že. ;-)

A stěžuje si dnes někdo na to, že se do čističek pod "násilím ekofašistů" investovaly a investují miliardy? A že je kvůli tomu vše dražší?

Asi ne, že.....

+6/0
10.10.2017 22:54

M15a10r61e34k 98M88a38l12ý 1522408661530

To se ale nevylučuje s tím, co jsem napsal já... že EV je prostě dnes při rovnosti trhu nekonkurenceschopný :-)

0/0
11.10.2017 8:04

H85o80n24z52a 75T64a77r 3879392354812

V ČR dotace Na pořízení elektromobilů jen pro velké organizace, přesto se po kusech prodávají Tabulky Nové registrace vozidel

( Tesla samostatná kategorie >ostatní< )

Zajímalo by mě co je ostatní, když to nejí LPG,CNG,E85,bionafta ,elektro ani hybrid ?

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2017&mesic=1&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

0/0
11.10.2017 16:00

J70i15ř88í 62S37c19h84w86a19c80h 8578834858726

tak pokud se konkurenceschopnost vyjadřuje jen ekonomickou výhodností v nákupní ceně a ceně za provoz, tak ano, elektromobil není konkurenceschopný.

Pokud se započítá vliv na zdraví osob za výfukem auta jedoucího okolo nebo před jiným autem v němž ty osoby sedí, a to zdraví nelze penězi zaplatit, tak se rázem stane velmi konkurenceschopným i bez jakýchkoliv dotací. ;-)

0/0
11.10.2017 21:13

M41a86r58e42k 76M66a21l29ý 1412618761650

Konkurenceschopnost na trhu jednoznačně určuje úspěch u zákazníka, jako u každého jiného zboží.

0/0
11.10.2017 22:15

J83i44ř31í 47S86c28h79w28a89c29h 8198364118926

jde o to jestli si zákazník váží svého zdraví a zdraví své rodiny více než svých peněz nebo ne.....

pokud si zákazník bude vybírat mezi řízkem usmaženým na normálním oleji a řízkem usmaženým na vyjetém oleji z auta, tak tu druhou možnost nezvolí ani kdyby byla zadarmo....tedy ekonomicky "velmi výhodná"

bohužel v případě auta řidiči jaksi předpokládají, že jejich smrad dýchají "ti druzí" co jedou za nimi. Že oni dýchají smrady "těch druhých" co jedou před nimi, většině vůbec nedocvakne.

0/0
12.10.2017 0:18

M66a53r57e71k 38M95a38l79ý 1432768281540

Ano, popsal jste to přesně. Zákazník si vybere, co je pro něj výhodnější, i u toho řízku a i u toho auta. Spotřeba se uvádí, množství emisí je taky dané normou, která musí být dodržena. A po dieselgate je vidět, že zákazníci se pomalinku odklánějí od naftových aut. Takže se chovají přesně jak jste popsal. A z toho je jasně vidět prozatimní absolutní nekonkurenceschopnost EV. Počítám, že s léty vývoje se to bude měnit, ale ne během jednoho roku, že? :-)

0/0
12.10.2017 8:57

M62i67l69a50n 73S36t84r70n35a50d 9648713928383

Je otázka do jaké míry je auto na baterky ekologičtější.

+1/−1
11.10.2017 9:29

P13e66t82r 21Z76a32s41k82o10č67i71l 2685332798379

Odpověď si vygooglujte, není to vůbec těžké.

0/0
11.10.2017 11:25
Foto

J14i10ř53í 28D42v65o21ř58á48k 5555819500398

http://zpravy.e15.cz/fleet-special/norska-vlada-prehodnoti-dotace-na-elektromobily-vadi-ji-luxusni-tesly-1338552

0/0
14.10.2017 18:55

P66a25v87e85l 77R98i92e70d96l 4324987941239

Tak jestli si Šefčovič všiml v Bruselu čínských e-taxíků, tak je nejspíš už pozdě. :-/

0/0
10.10.2017 18:58

J78a67n 12D78u14d13e14k 2430312507203

A 50% zásob Lithiav EU máme my v ČR.

+2/0
10.10.2017 16:13

J52a60n 72P91š18e43n65i93č81k11a 2260838783842

Evropa je pozadu v kde cem.

Napriklad satelitni navigace.... USA, Rusko, Cina.... a Evropa?

+3/−2
10.10.2017 14:38

M89a33r86t65i17n 77K53a32r29á86s52e56k 9688503788458

Tak galileo uz funguje ne? skoro rok...

+3/0
10.10.2017 15:14

J95a44n 74P77š42e26n36i10č62k62a 2650158233212

Jo a zarizeni? Glonass mam v mobilu pres dva roky a to urcite nejsem na spici...

0/0
10.10.2017 22:16

J61o83s32e93f 23Š79o27l76t24e71s 8654308410853

No tak glonass funguje obecně už hodně dlouho. Já ho používal 6 let zpátky. Výhodou je, že pro glonass ani galileo nepotřebujete jiný GPS vysílač.

0/0
12.10.2017 0:11

J48a61n 73M24a25c46h15á80č 3187116523732

No,tak EK začíná i podnikat .To se to utrácí ze společného rozpočtu.Ale peníze dostane jenom někdo.To nemá se zdravým hospodářským soutěžením nic společného.To je socializmus par excellence....

+7/−1
10.10.2017 13:53

J86i13ř53í 21S48c19h18w34a68c33h 8748374988286

Mas to popleteny. V sociku dostavali vsichni ale hodne malo....

0/0
10.10.2017 18:43

R28o30b12e21r22t 84M50a60t11u87l51a 8887769156805

Kdyby se ta energie co se vráží do výroby baterií, aby auto dojelo do sousedního města vrazila do vývoje technologie(např. palivové články a nemyslím nutně vodík), která ty baterie nepotřebuje tak by si ta elektroauta někdo kupoval i bez nutnosti zavádět dotace a zákazy;-)

+7/−3
10.10.2017 13:39

J75i31ř51í 49S82c40h72w69a60c26h 8208334608796

Auto na vodik je jeste drazsi jak na baterie. Infrastruktura taky. Tak bez dotaci by to taky neslo....

+5/0
10.10.2017 18:51

H37o98n86z26a 28T85a59r 3159882394872

Palivový článek má také omezenou životnost a obsahuje vzácné kovy.

Třeba Platinu

https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek

+3/0
10.10.2017 20:31

D55a35v12i64d 69R59y42c12h53e92t11s33k86ý 9256871550590

A to je dobře, protože při současné úrovni baterií nejsou elektroauta ani ekonomická ani ekologická a slouží jen k honění ega a deformaci trhu.

+13/−2
10.10.2017 12:16

M51i93c11h60a88l 80S72l88á64m72a 5585280301697

Z 50% jezdí na uhlí, to je radostná politická ekologie.

+2/−1
10.10.2017 12:53

Z42d21e60n36ě14k 70M14o89r66á77v30e17k 5867358748983

Ten komín uhelné elektrárny se dá daleko lépe regulovat a jeho "výfukové" plyny lépe vyčistit, než diesel s odcházejícími vstřiky vašeho souseda. Takže zatímco diesel jezdí ze 100% na naftu, tak elektromobil z 50% na čistě spálené uhlí a zbytek na jádro a vodu.

+8/0
10.10.2017 13:34

J10a39n 40P10š62e93n37i37č65k54a 2390758153852

To je relativni. Nezapomnel jsi pricist na vrub uhli i tohle:

http://nd05.jxs.cz/871/819/9f8f679242_80333628_o2.jpg

0/−3
10.10.2017 14:42

Z82d83e33n32ě68k 22M36o88r82á84v54e61k 5377338398813

Zato těžba a zpracování ropy, to jsou hotové rajské zahrady. O dopravě ani nemluvě.

http://www.topmagazine.cz/wp-content/uploads/2015/02/JB4cbd30_DeepwaterHorizon-1024x745.jpg

+8/0
10.10.2017 14:47

H92o46n23z64a 72T28a86r 3309162474822

Athabaské ropné písky: Apokalyptické obrazy z kanadského Mordoru

http://www.stoplusjednicka.cz/athabaske-ropne-pisky-apokalypticke-obrazy-z-kanadskeho-mordoru

0/0
11.10.2017 16:16

J33i70ř59í 41S38c83h80w93a46c82h 8648664628716

Je to rozhodne radostnejsi nez 100%. Kdyz jeden ponese 50kg na 50 m a druhy 100 kg na 100 m, kdo se bude tvarit "radostneji"?

+1/0
10.10.2017 18:59

Z21d56e55n54ě11k 66M14o96r82á60v91e61k 5497228648953

Elektroauta nezpůsobují deformaci trhu. To způsobují dotace, které se dějou všude možné, třeba zemědělství je díky nim víceméně v rozkladu.

+3/0
10.10.2017 15:32

J13i25ř30í 38S13c27h32w53a26c76h 8558384918976

Zemedelstvi diky dotacim jeste funguje....

0/0
10.10.2017 18:44

M38a79r59t91i61n 70K40a74r15á80s77e35k 9868973488768

Proc by bez dotaci nemelo fungovat?8-o

+1/0
10.10.2017 21:39

J43i67ř38í 49S79c48h45w34a68c92h 8338124378336

protože hrabat se v hlíně a hnoji není IN

a přitom se jedná o velmi riskantní způsob podnikání

a přitom se jedná o velmi potřebné a důležité podnikání

0/0
10.10.2017 23:15

M20a74r14t83i32n 22K11a56r60á93s64e37k 9208483598778

Nic z toho nevysvetluje pro by bez dotaci zemedelstvi nefungovalo, max by se zvysily ceny zemmedelskych produktu...

+2/0
10.10.2017 23:59



Najdete na iDNES.cz