Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet, ze kterého se za další dva roky zrodila legendární Felicia, vznikl v 1 010 exemplářích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V93l29a92d83i32m27í77r 29H52a43v12r41á59n16e29k 7216756830467

Vše krásné už bylo dávno vyrobené...R^

0/0
10.10.2017 15:03

A11n87d75r94e58j 96M35a39s58a41r65y79k 9790133516690

takove šlapaci autičko :) ja nevim... proste tomu asi nikdy neprijdu na chut.... ja na tom nic nevidim.

+1/−6
10.10.2017 9:24

J21a28r74o18m93í58r 65K37r90á67l 4960689614989

Dnes Vám to tak připadá, ale koncem 50. let byla situace úplně jiná. Lepších aut se moc nevyrábělo.

+3/0
10.10.2017 10:38

J29i52ř35í 45K81o86c28u33r44e86k 6955874285878

Co byste si pořídil tehdy vy sám? Porsche 356 vypadalo podobně.

+2/0
10.10.2017 13:03

V85l62a31d37i17m46í18r 92K11r74u51p51k31a 4478134894106

Byl to nějak plodný rok v "socialistických zemích", když vezmeme v úvahu, že na jaře téhož roku v Lipsku východní Němci představili Wartburg 313 Sport - https://i.wheelsage.org/pictures/w/wartburg/313-1_sport/wartburg_313-1_sport.jpeg - nebo https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/40/c0/0a/40c00ab591ed463f8cebae4bf874187e.jpg.

0/0
10.10.2017 6:29

J65i76ř59í 22N23e54č44á31s63e51k 6867836871213

Tohle mě dostalo: "...cestující oceňovali suverénní jízdní vlastnosti roadsteru i na špatných cestách...”. Kdo jste (ještě?) stihnul pojezdit s Feldou? Taky jste tak krásně smykovali zadkem (aniž by to šlověkl chtěl)? DFéšť a mokré dlažky - to byl fakt zážitek na výmkěnu prádla :-)

+2/−1
9.10.2017 21:34

J15i40ř77í 51E38r45b68e60n 1253894356517

No, v 50. letech ještě nebylo nezávislé zavěšení všech kol moc běžné. Československo v této věci patřilo k průkopníkům už od 20. let (Tatra 11), Škoda 450 1957 pak měla skoro stejný podvozek s modelem Škoda Rapid 1934 nebo Škoda Popular 1938.

+4/0
10.10.2017 10:30

J59i92ř39í 65K79o30c53u85r39e21k 6685754725178

Poháněný lehký zadek, to je hned. Že je zadek odpružený listovým perem, to je holt dáno snahou držet náklady nízko. Vždyť 50. letech museli soudruzi sebrat lidem úspory, aby na to měli.

+2/−1
10.10.2017 13:02
Foto

M86i16r52o93s31l19a22v 62S46t21e52i95n74e54r 4410152600696

Hezké auto, následující MB byly zrovna opak. Chybu ale ta Felicia i Spartak měly- svislé čepy se vpředu musely mazat tekalemitkou každých 1000 km. Na západě tehdy už měly všechny vozy hermeticky uzavřené čepy, nemusely se mazat.

V důsledku toho si zahraniční zákazníci čepů nevšímali, byly velmi rychle vytlučené. Pětiletých Spartaků bylo třeba v Německu plné šrotoviště. Tam se to auto ale jmenovalo Popular.

+6/0
9.10.2017 20:43

V85o71k93o50u90n 97V71l66a39d11i81m93i70r 8122778309578

Ta Felicia bylo to nejkrasnejsi auto ktere kdy v Ceskoslovensku vzniklo. Na evropskych setkani veteranu je vzdy obklopena hroznem zvedavcu.

+14/0
9.10.2017 19:59







Najdete na iDNES.cz