Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské peníze, ale auta, která je mají pod kapotou, jsou teď kvůli aféře Dieselgate v nemilosti. Velkým tématem jsou u dieselů emise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a28k33u26b 88K98o45s 3766822480214

A co kdybychom ty emise nechali tak jak jsou? Dá se s tím žít teď, určitě by to šlo i v budoucnu.

+1/−1
17.10.2017 20:42

J52i70ř83í 26S18c16h35w80a39c39h 8598304698726

nasaď si hadici na výfuk a tu hadici natáhni do kabiny. Do jak dlouhé budoucnosti asi tak vydržíš? ;-)

+1/−1
17.10.2017 23:58

P89e80t92r 92H64o21r93á18k 1809983969514

Podle mne nejsou schopni nejjemnější částice účinně a trvale vyfiltrovat a tahle technologie spěje oprávněně k vymizení bez ohledu na to, co si myslí ti, co to chtějí dál prodávat, protože do toho už strčili hodně peněz.

0/−4
16.10.2017 22:02

T75o64m70á79š 32M26a51t41ě36j 9415288883422

Mikročástice produkují všechny přímovstřikové motory... včetně benzínu.

U dieselu se to řeší ... u benzinu ne.

U těch nejmenších částic (filtry nezachytí) - je na tom benzín trochu hůře, protože těch nejmenších produkuje více, než diesel (diesel produkuje spíše "trochu" větší). U těch "trochu" větších - je na tom benzín hůře (protože u dieselu je sundají filtry skoro úplně, u benzínu se neřeší (ale jeji jich v základu méně než u dieselu), a u těch největších je na tom lépe benzín, protože je neprodukuje (a diesel je filtruje - ale ne zcela).

0/0
17.10.2017 11:39

P43e59t72r 72H79o71r96á63k 1539973279524

Jistě, pořád je zde ale tbenzín s nepřímým vstřikem, nemusí se nic vymýšlet, pokud filtry na benzínu u přímovstřikových nedokáží vše odfiltrovat.

0/0
17.10.2017 14:58

T83o27m37á26š 44M88a83t29ě66j 9405698193582

Jenže nepřímý vstřik si nerozumí s vysokými kompresními poměry... a účinnost spalování je na kompresním poměru dost závislá.... (plus je tam několik dalších komplikací, které snižují účinnost).

Ve výsledku tedy nižší účinnost - vyšší spotřeba paliva a více toho zlého CO2.

(Ono je to složitější ještě - v některých režimech je nepřímý vstřik výhodou, v jiných je to výraznější nevýhoda... a kombinovat obojí - je složité).

0/0
17.10.2017 15:58

O16n43d78ř37e45j 58Š62á13l60e31k 4602318454

A teď mi vysvětlete proč šla Evropa cestou downsizeingu, když známý si nedávno kupoval Dodge Ram 3500 6,7 litrů diesel, který hravě zvládá normu EURO 6 i bez močoviny? PS. má to na tahání 7 tunové lodě.

0/0
16.10.2017 19:35

J11i37ř98í 86S31c66h52w37a48c98h 8248244918526

Hmm, tak jsem se podíval na US web. Ten Cummins 6,7 je normální turbodiesel a SCR neboli Selective Catalytic Reduction (to je ta močovina) má samozřejmě taky.

0/0
16.10.2017 20:29
Foto

M44i69c74h13a88l 62J23a72n38o27v36á17č 8497646485333

Rozdelim tenhle komentar do dvou casti... Mluvim z vlastni zkusenosti. Driv byly diesely nesmrtelne motory, ale to uz dnes zas az tak neplati.

1)Diesel neni mrtev pro cloveka, ktery si ho muze dovolit novy se zarukou.

2)Diesel z bazaru si v budoucnu koupi jen silenec. Vstriky, turbo, dvouhmota na spojce, mocovina, vysokotlake cerpadlo, filtr pevnych castic... Tech veci, ktere se na tom motoru muzou pokakat, pribyva.

Nove auta nekupuju, takze od ted uz jen benzin.

0/0
16.10.2017 17:26

P95e76t94r 98H86a56n29a 1794180139

Možná vám to i chvíli i určitých modelů vydrží, ale filtr pevných částic je už ui u benzinu povinný, dvojhmoty jsou už taky nasazeny i drahé vstřiky a až nebude dieslová konkurence.

0/0
16.10.2017 17:48
Foto

M65i31c67h43a64l 22J53a15n28o43v84á27č 8707676315373

Uvidime, jak se to vyvine. Kazdopadne jsem zvedav na spolehlivost trivalcu s turbem. Treba budu prekvapen. Pravdu mit samozrejme nemusim.

0/0
16.10.2017 17:52

J97o81s60e24f 27M87i87š24k13o46v29s92k64ý 9868491941948

Je v tom bohužel hodně politiky. Konečně vychází na povrch i technická realita. Protože mají diesely obecně nižší spotřebu, tak logicky mají i nižší emise CO2. Problém s emisemi oxidů dusíku je také vyřešen pomocí technologií, která používá močovinu. Ekonomika provozu dieselu vůči benzinu je výhodnější pokud vůz najede ca 20.000 km/rok a používá se alespoň 6 let.

+1/0
16.10.2017 15:26

J85i95n91d15ř93i62c23h 63S43t46i14b47ů77r15e36k 2768591576471

Často se automobilky ohání tím, jak NOVÉ dieslové motory jsou ekologické. Ale lidi ve městech spíše zajímá, jaké zplodiny bude mít tento motor při nájezdu 200 000 km? Protože ojetý benzínový motor sice smrdí, ale ojetý diesel je fakt ultra hnus. Když jezdím po městě na motorce a stojím někde za dieslem, tak v 80% případů je mi v přilbě špatně z dýchání toho svinstva.

+4/−6
16.10.2017 13:32

J28i92n85d77r42i52c40h 27K92u60c50h40a92r 1897324837709

Zrovna dvoutatkntní motorku bych do diskuzi o smradu netahal. A kolik čtyřtaktních skutečně jezdí denodenně... A myslím že lidé obecně emise neřeší, ani ve městěch

+4/−1
16.10.2017 13:37

J39i31n14d28ř46i59c82h 51S82t75i34b41ů91r25e14k 2398121756111

Mám čtyřtakt. Mě nejde o emise, klidně ať lidi jezdí ve čtyřlitrových benzínech. Ale štve mě ten protivný smrad z dieslů.

+2/−5
16.10.2017 13:46

J10a28n 58T61a63r44a30b13a 4926166209579

z nových? To těžko.

+2/0
16.10.2017 15:52

J55i30n64d47ř37i52c28h 80S43t12i35b58ů76r15e85k 2108451456101

Ne z nových. Ze starších. Ale jak jsem psal v prvním příspěvku...i nový diesel, když najede 200 000 km, tak bude smrdět víc, než při stejném nájezdu benzín.

+1/−3
16.10.2017 15:56

J90a23n 30T83a52r79a69b50a 4826266569899

no to nebude

+4/−2
16.10.2017 15:59

J45i72ř27í 78S20e36h76n76a86l 6835938672966

plus jsem vam dal omylem, melo to bejt minus

0/0
16.10.2017 16:14

J91i98n84d57ř58i30c66h 57S15t29i44b34ů45r22e66k 2678121446641

Opravdu ne? Podívejte se dnes na ulici, jaký dým se kolikrát vyvalí z výfuku vyběhaného dieslu a jaký dým z vyběhaného benzínu. Prostě ty diesly jsou kouřivější. Dejme tomu, že se podíváte na ulici za 10 let. Ty dieslové a benzínové vozy, které jsou dnes technologický vrchol, budou za těch 10 let zastaralé a opět se podíváte na jejich kouřivost. Máte pocit, že benzíny v té době budou kouřit víc než diesly? Myslím, že výsledek bude stejný. Ojeté diesly budou stále smradlavější než ojeté benzíny. Navíc říká se "vůně spáleného benzínu". Nikdy jsem neslyšel, že by někdo říkal "hmmm...vůně spálené nafty".

+1/−4
16.10.2017 16:15

T85o22m89á85š 58M36a75t72ě67j 9685238173282

K těm amíkům - není to vůbec divné, jen ty si zakrýváš oči nesmyslnou pseudozelenou aférou. Za vším jsou peníze (a ekologie je v tom pramálo).

Diesely se u nás používají především kvůli cenové výhodě - jednak je levnější nafta, a jednak nižší spotřeba (diesely jsou účinnější) - ve výsledku levnější provoz. Daní za to je vyšší složitost a tím i cena motoru (+náročnost na údržbu). V Evropě to navíc tlačí nesmyslná regulace CO2.

V americe je na druhou stranu benzín velmi levný, takže pro naftu není "ekonomicky" místo. Prostě výhoda nafty v US nevyrovná nedostatek v podobě ceny a vyšší složitosti motoru. Zatímco u nás se ti diesel vyplatí za 80 - 150 000 km - v americe se ti vyplatí 2-3x později. Proto tam diesel nikdy nedokázal prorazit (a automobilky se tam s diesely moc nehrnuly - protože by musely s cenou dolů... a jde především o zisk). K tomu připočti nedostatečnou naftovou infrastrukturu (ne každá pumpa prodává naftu) a regulaci CO2 - která je tam řešena jinak, a ve výsledku máš pro naftu poměrně nepříznivé prostředí, kde ekologie nehraje žádnou roli.

+4/−1
16.10.2017 13:23

J62i86ř59í 80S84e91h34n95a89l 6425398522816

Diesel neni ucinnejsi, tohle je taky dokola omilana pitomost. Moderni benzinovej a dieselovej motor v aute maji ucinnost cca stejnou. To ze ma diesel mensi spotrebu je dane vetsi vyhrevnosti nafty a ne vetsi ucinnosti motoru. V litru nafty je vic energie nez v litru benzinu.

+1/0
16.10.2017 15:18

J53o73s24e19f 18M83i48š39k81o84v11s22k35ý 9308821561988

Protože je spotřeba nižší, tak jsou u dieselu logicky i nižší emise CO2. Problém jsou emise oxidů dusíku, které se řeší nákladnými technologiemi s použitím močoviny.

0/0
16.10.2017 15:23

J87i91ř22í 26S71e58h62n85a82l 6195208682956

To je sice vsechno pravda, ale naprosto nechapu jak to souvisi s ucinnosti, kterou jsem komentoval

0/0
16.10.2017 15:26

T78o60m43á75š 82M12a58t58ě59j 9385678873802

Můj ty smutku... máš pravdu... vyšší kompresní poměry ani čerpací ztráty (na vzduchu) s tím nemají vůbec co dělat... (nehledě na dodanou energii pro zápal).

/irony off: Ano nafta "nese" více energie než benzín. A zároveň dieselový motor dokáže z té nesené energie více využít. Rozdíl je v jednotkách procent, ale i to je dost znát.

Rekord na dieselu je kolem 55% (ale to je veliký pomaloběžný diesel) - v osobáku se dostaneš na nějakých 42-45% v benzínu na nějakých 36-38%. A problém je ještě jeden - diesel má to optimum v částečném zatížení, benzín při téměř plném výkonu (kvůli ztrátám na sání při částečném zatížení).

Jinak pokud si chceš ověřit - tak argumentuješ vyšší "výhřevností" nafty - v realitě je to vyšší hustota nafty (v litru nafty je prostě více uhlíku a vodíku než v litru benzínu). Kdyby byla efektivita stejná - měl bys na kilometru stejné emise CO2... (bez ohledu na spotřebu)... ale nemáš.

0/0
16.10.2017 15:47

J12i57ř67í 58S71e50h48n89a53l 6465398652806

Proc by mely bejt emise stejny, kdyz v kazdym je uplne jinej sortiment uhlovodiku? Kazdy to palivo je uplne jiny. V litru nafty je asi o 14% energie vic nez v litru benzinu. Zhruba podobnej rozdil je ve spotrebe mezi autem na benzin a na naftu (treba 6 litru proti 7). Takova je realita. Kecy o kompresnim pomeru a nejakejch ztratach me nezajimaji, me zajima realny motor v realnem aute ktery je na trhu a vysledek a ten je takovej ze do benzinaku naleju ty energie uplne stejne, jen je to na litry vic a na cenu taky. Kdyz je navic nafta zvyhodnena o 2 kacky na litr na danich a to jeste zdanujeme objem a ne energii (na energii je benzin zdaneny jeste vic), tak samozrejme pak vysledek je jakej je. Ale neni to tim ze by naftaky mely vetsi ucinnost.

0/0
16.10.2017 16:33

T24o60m32á35š 73M37a70t85ě15j 9505788583462

1) Sortiment uhlovodíků je sice trochu jiný, ale chemická reakce hoření je pořád stejná. A je vcelku jedno z jak dlouhých uhlovodíků vycházíš (pokud zůstaneme u lehkých minerálních olejů). Zbytek je záležitost efektivity motoru - a to jednak, kolik toho paliva dokáže spálit (z dané dávky), a jak kvalitně.

2) Pokud tě zajímají jen reálné motory - pak poslední kdo zveřejňuje údaje o účinnosti je ford u svých jednotek TDCI a EcoBoost... a je to 45% pro TDCI a 40% pro EcoBoost. Ale chápu .. kecy tě nezajímají...

0/0
16.10.2017 16:56

J80i97ř50í 38S62c53h37w90a56c14h 8288334478686

diesel je o něco účinnější. Výhřevnost nafty (v litru) je o nějakých 15 procent vyšší ale spotřeba je u větších aut o 20-25% nižší (kladný vliv vyšší komprese na účinnost)

0/0
16.10.2017 20:42

L29u15m35í23r 13V20i11t86h96a 2357337646402

Porsche totiž dlouhodobě odebírá diesely od Audi a v souvislosti s emisními švindly se samo cítí velice podvedeno. Vždyť musí kvůli špinavé hře svých koncernových kolegů svolávat 22 tisíc kusů SUV Cayenne.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/diesel-nafta-emise-prumysl-d08-/automoto.aspx?c=A171009_233611_automoto_fdv

Není náhodou Porsche největším akcionářem VW???

0/0
16.10.2017 12:01

P27e93t95r 16Č87e10r34m69á50k 9498245839850

Není, ono totiž stejně jako je VW a VW (výrobce vs. Group) tak je Porsche a Porsche (výrobce vs. Holding).

0/0
16.10.2017 13:28

J37a89n 67T56a14r12a36b67a 4516806799379

Porsche Family je akcionářem (=spoluvlastníkem) Volkswagen Group. A ta je akcionářem (=spoluvlastníkem) Prosche. Nikoli opačně.

0/0
16.10.2017 15:59

P75e47t45r 92Č10e24r14m97á23k 9208955609960

Rodina Porsche/Piech je vlastníkem Porsche Holding, a ten je většinovým vlastníkem VW Group, jehož dceřinými společnosti jsou pak výrobci VW a Porsche R^

0/0
16.10.2017 16:44

R39a33d23o98m77í64r 20A39l27b82e21r29t 1506301312379

Dost bylo té hysterie! Diesel dotoho!!!;-)

+9/−3
16.10.2017 11:51

M71i75c23h25a78l 22R61e88i75t50e35r 7195843714

Je to jen pokus o kriseni mrtvoly pote, co do ruznych udelatek investovali obrovske castky, ktere jsou nejspis v nenavratnu. V zapadni evrope je trend naprosto jasny - jen silenec si dneska koupi diesel - technologie vyrazne slozitejsi a nachylnejsi na poruchy, vymeny filtru pevnych castic, dolevani adblue, rychlejsi zastaravani norem pro vjezd do center a v neposledni rade dvojnasobna silnicni dan i poplatek za registraci (nepochybuji ze se dostane i k nam). Nehlede na to, ze pri tomto trendu za par let naftove auto proste neprodate.Pritom alternativy ve forme LPG nebo CNG jsou cenove levnejsi nez diesel. Trochu mi to pripada jako kdybychom dnes kupovali parni lokomotivy, staveli hnedouhelne elektrarny nebo ve meste topili koksem.

+5/−8
16.10.2017 11:23

R26o93m16a58n 74M77a23r68t72í25n69e97k 3583640330738

dobrý den, patřím mezi šílence, 2 měsíce starý 2.0 diesel citroen s adblue..děkuji

+2/−2
16.10.2017 13:02

M58i93c82h69a50l 44R81e44i28t27e71r 7335323374

Je hezke pokud ma clovek v zivote to stesti nehledet na naklady.

Svezeni to bude asi pekne - drzim Vam palce aby Vas dieselovy dvoulitr mel jeste nejakou zustatkovou hodnotu az ho budete prodavat.

+2/−2
16.10.2017 13:30

J39i10n53d54r65i27c22h 91K55u53c24h13a12r 1967554807639

Náklady u nového auta? Předpokládám že záruka je na 5 let, takže jednou ročně garančka + výměna oleje. Pokud nemáte jo smůlu a k autu se chováte slušně, tak po 6-7 letech prodáte bez nějakých vyšších servisních nákladů

+3/−1
16.10.2017 13:39

M95i64c12h90a40l 36R25e30i81t21e71r 7405563164

Asi se shodneme ze to zalezi spise na ujetych kilometrech a zda opravdu petiletou zaruku prikoupite. Ale krome nakladu na opravy a provoz je tu ta nejvetsi polozka - zustatkova hodnota. Jak dobre asi prodate naftove auto, ktere diky omezenim nebude smet do vetsich mest, bude se z nej platit nekolikanasobna silnicni dan nez u benzinu (konkretne v Belgii napr. je to nyni skoro 100% navrch a dan se pocita nikoli podle vykonu ale podle objemu!) a ke vsemu vas budou cekat drahe opravy jako napr. filtr pevnych castic.

0/0
16.10.2017 15:09

J88i45ř45í 85S68e54h13n98a16l 6605668472386

No abyste se nedivil. V Nemecku uz vypukla mezi lidma panika. Tam jsou emisni zony realita a spousta lid zacina mit pocit ze je treba se rychle dieselu zbavit a prejit na benzin. Az se tohle skutecne stane, tak bude trh s ojetejma dieselama pomerne v haji v cely Evrope a jakou cenu ty ojetiny budou mit je dnes tezky soudit. Jinak treba pokud jezdite do Nemecka, tak za tu dalnici budete s dvoulitovym dieselem platit az se vam budou protacet panenky, a to i za novej a v zaruce.

0/0
16.10.2017 15:24

J55i47n41d83r87i46c63h 74K68u30c45h97a72r 1387334827159

Jsou kategorie aut, kde rozumny benzin není, nebo stojí více jak ta nafta. Patří sem třeba dodávky (a jejich osobní verze), větší MPV,... V naftě vám 1.5 díky vysokému krouťáku stačí, v benzínu nikoliv. A takový transporter 2.0 TSI papá 14l/100km - kdo má na takový provoz, když nafta vyjde levnji a jezdí za 9

0/0
16.10.2017 13:32

J50i60n97d46r35i67c66h 21K86u36c59h96a57r 1507334917969

A to nemluvím o tom, pokud sháníte rodinné auto v bazaru - prakticky nic jiného naž naftu tam v C-MAX, Passat, Oct Combi, Galaxy, Sharan, atd. nenajdete

0/0
16.10.2017 13:36

J68i82ř49í 37S82c92h92w41a29c24h 8988874948256

protože firmy Octavie a Passaty kupují zásadně v naftě a ta velká ojetá MPV se tahají z venku také v naftě, protože něco co žere 8, se prodá mnohem rychleji, než něco co žere 11-12.

+1/0
16.10.2017 13:55

J79i25n11d20r15i49c91h 30K78u74c72h11a20r 1147774217799

Ja tomu rozumím - jen prostě tvářit se že benzín bez problému nahradí naftu je lež. Není to tak ani u nových, natož u starých

+1/0
16.10.2017 14:45

M21i15c74h68a49l 43R77e66i67t15e15r 7155523664

U dodavek s Vami souhlasim, ale u MPV si nemyslim ze by to bylo tak spatne. Pokud vezmeme takovou klasiku jako VW Sharan, tak 1.4TSI jede moc pekne. Kdyz jedete sam tak to ma sily dost a s peti detmi vzadu urcite pojedete jinak. Pokud zapojite karavan, tak se dostavame k trochu jine diskusi.

0/0
16.10.2017 15:16

T33o90m20á78š 80M56a39t28ě52j 9155488143742

Ta 1.4 TSI (110kW) je na to auto pocitově slabá - možná tak pro jednoho do města a velmi příležitostné využití s plným obsazením / dálnici. Spotřebu sem neměl příležitost otestoval - měl sem to jen na předváděčku (než sem koupil jinou motorizaci).

0/−3
16.10.2017 16:02

P63e81t81r 88V62o18d44i86č81k30a 5568392815

To je fakt jen pocitově. Evidentně jste si zvykl na diesel a zapomínáte pak benzín trochu vytočit. Znám plno lidí, kteří po jezdění v dieselu zapomněli, že na otáčkoměru je i cosi za 3tis.

0/0
16.10.2017 16:10

T32o53m47á44š 86M25a36t17ě49j 9195108343952

Byl to automat...

0/0
16.10.2017 16:22

P63e50t92r 62D69v29o45r67a23k 3831840257519

Celý problém je v metodice měření a flotilových emisích. Jak někdo může nechat projít hybridní auto s výkonem v řádu stovek koní a spotřebou 2.8L/100km? Jak někdo může ignorovat fakt, že velkou část měřícího cyklu jede to auto na baterky, které byly dobity PŘED započetím měření ze zásuvky? RvRvRvRv

0/0
16.10.2017 10:58

J95i18ř79í 50S70c62h49w98a33c84h 8798174288336

při tak pasivním způsobu jízdy jako je metodika NEDC se nevyužívají výkony v řadu stovek koní, ale jen asi 10-30 koní a malý úsek cca 50 koní, takže je jedno kolik koní má motor v maximu (pokud to není nějaká V6-V8, tam už velikost motoru svou roli hraje).

A to že ve městě využívá hybrid baterku nabitou ze sítě je prostě fakt. A že v té chvíli produkuje ve městě 0% škodlivých emisí je taky faktem a to s jednoznačně kladným vlivem na zdraví obyvatel měst. A to, že při výrobě elektřiny se vyprodukuje mnohem méně než 100% emisí CO2 jako ze spalováku je taky fakt. A to, že do flotilového průměru se započítá 0 je prostě pobídka pro výrobce.

0/0
16.10.2017 13:01

T76o67m24á71š 81V64a66v54e93r93k28a 7601370932234

Nějak tomu nerozumím, v náklaďácích už se montuje 3. generace motorů s močovinou a žádná dieselgate a funguje to, proč je stím u osobáků takový problém?

0/0
16.10.2017 10:57







Najdete na iDNES.cz