Diskuze
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola
Děkujeme za pochopení.
J49a14k41u96b 32K27o36s
A co kdybychom ty emise nechali tak jak jsou? Dá se s tím žít teď, určitě by to šlo i v budoucnu.
J55i13ř12í 80S33c67h85w26a74c84h
nasaď si hadici na výfuk a tu hadici natáhni do kabiny. Do jak dlouhé budoucnosti asi tak vydržíš?
P72e65t64r 19H66o24r84á10k
Podle mne nejsou schopni nejjemnější částice účinně a trvale vyfiltrovat a tahle technologie spěje oprávněně k vymizení bez ohledu na to, co si myslí ti, co to chtějí dál prodávat, protože do toho už strčili hodně peněz.
T48o52m65á64š 89M41a69t90ě29j
Mikročástice produkují všechny přímovstřikové motory... včetně benzínu.
U dieselu se to řeší ... u benzinu ne.
U těch nejmenších částic (filtry nezachytí) - je na tom benzín trochu hůře, protože těch nejmenších produkuje více, než diesel (diesel produkuje spíše "trochu" větší). U těch "trochu" větších - je na tom benzín hůře (protože u dieselu je sundají filtry skoro úplně, u benzínu se neřeší (ale jeji jich v základu méně než u dieselu), a u těch největších je na tom lépe benzín, protože je neprodukuje (a diesel je filtruje - ale ne zcela).
O88n70d37ř37e46j 85Š45á61l88e29k
A teď mi vysvětlete proč šla Evropa cestou downsizeingu, když známý si nedávno kupoval Dodge Ram 3500 6,7 litrů diesel, který hravě zvládá normu EURO 6 i bez močoviny? PS. má to na tahání 7 tunové lodě.
J14i95ř41í 14S45c46h91w98a64c31h
Hmm, tak jsem se podíval na US web. Ten Cummins 6,7 je normální turbodiesel a SCR neboli Selective Catalytic Reduction (to je ta močovina) má samozřejmě taky.
M17i82c89h55a95l 82J73a70n89o22v69á21č
Rozdelim tenhle komentar do dvou casti... Mluvim z vlastni zkusenosti. Driv byly diesely nesmrtelne motory, ale to uz dnes zas az tak neplati.
1)Diesel neni mrtev pro cloveka, ktery si ho muze dovolit novy se zarukou.
2)Diesel z bazaru si v budoucnu koupi jen silenec. Vstriky, turbo, dvouhmota na spojce, mocovina, vysokotlake cerpadlo, filtr pevnych castic... Tech veci, ktere se na tom motoru muzou pokakat, pribyva.
Nove auta nekupuju, takze od ted uz jen benzin.
P42e47t95r 55H46a57n36a
Možná vám to i chvíli i určitých modelů vydrží, ale filtr pevných částic je už ui u benzinu povinný, dvojhmoty jsou už taky nasazeny i drahé vstřiky a až nebude dieslová konkurence.
J94o79s14e16f 47M30i28š97k41o15v68s22k16ý
Je v tom bohužel hodně politiky. Konečně vychází na povrch i technická realita. Protože mají diesely obecně nižší spotřebu, tak logicky mají i nižší emise CO2. Problém s emisemi oxidů dusíku je také vyřešen pomocí technologií, která používá močovinu. Ekonomika provozu dieselu vůči benzinu je výhodnější pokud vůz najede ca 20.000 km/rok a používá se alespoň 6 let.
J80i80n41d63ř21i73c70h 75S59t92i63b93ů17r89e98k
Často se automobilky ohání tím, jak NOVÉ dieslové motory jsou ekologické. Ale lidi ve městech spíše zajímá, jaké zplodiny bude mít tento motor při nájezdu 200 000 km? Protože ojetý benzínový motor sice smrdí, ale ojetý diesel je fakt ultra hnus. Když jezdím po městě na motorce a stojím někde za dieslem, tak v 80% případů je mi v přilbě špatně z dýchání toho svinstva.
J14i93n74d91r75i35c49h 71K24u37c15h72a34r
Zrovna dvoutatkntní motorku bych do diskuzi o smradu netahal. A kolik čtyřtaktních skutečně jezdí denodenně... A myslím že lidé obecně emise neřeší, ani ve městěch
T89o74m65á26š 72M67a54t86ě12j
K těm amíkům - není to vůbec divné, jen ty si zakrýváš oči nesmyslnou pseudozelenou aférou. Za vším jsou peníze (a ekologie je v tom pramálo).
Diesely se u nás používají především kvůli cenové výhodě - jednak je levnější nafta, a jednak nižší spotřeba (diesely jsou účinnější) - ve výsledku levnější provoz. Daní za to je vyšší složitost a tím i cena motoru (+náročnost na údržbu). V Evropě to navíc tlačí nesmyslná regulace CO2.
V americe je na druhou stranu benzín velmi levný, takže pro naftu není "ekonomicky" místo. Prostě výhoda nafty v US nevyrovná nedostatek v podobě ceny a vyšší složitosti motoru. Zatímco u nás se ti diesel vyplatí za 80 - 150 000 km - v americe se ti vyplatí 2-3x později. Proto tam diesel nikdy nedokázal prorazit (a automobilky se tam s diesely moc nehrnuly - protože by musely s cenou dolů... a jde především o zisk). K tomu připočti nedostatečnou naftovou infrastrukturu (ne každá pumpa prodává naftu) a regulaci CO2 - která je tam řešena jinak, a ve výsledku máš pro naftu poměrně nepříznivé prostředí, kde ekologie nehraje žádnou roli.
J45i86ř50í 22S39e40h28n63a68l
Diesel neni ucinnejsi, tohle je taky dokola omilana pitomost. Moderni benzinovej a dieselovej motor v aute maji ucinnost cca stejnou. To ze ma diesel mensi spotrebu je dane vetsi vyhrevnosti nafty a ne vetsi ucinnosti motoru. V litru nafty je vic energie nez v litru benzinu.
L29u67m63í12r 85V16i48t86h84a
Porsche totiž dlouhodobě odebírá diesely od Audi a v souvislosti s emisními švindly se samo cítí velice podvedeno. Vždyť musí kvůli špinavé hře svých koncernových kolegů svolávat 22 tisíc kusů SUV Cayenne.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/diesel-nafta-emise-prumysl-d08-/automoto.aspx?c=A171009_233611_automoto_fdv
Není náhodou Porsche největším akcionářem VW???
P34e98t61r 31Č86e89r69m27á25k
Není, ono totiž stejně jako je VW a VW (výrobce vs. Group) tak je Porsche a Porsche (výrobce vs. Holding).
R43a27d10o27m55í71r 12A58l87b51e63r94t
Dost bylo té hysterie! Diesel dotoho!!!
M19i52c59h68a85l 15R69e86i87t58e76r
Je to jen pokus o kriseni mrtvoly pote, co do ruznych udelatek investovali obrovske castky, ktere jsou nejspis v nenavratnu. V zapadni evrope je trend naprosto jasny - jen silenec si dneska koupi diesel - technologie vyrazne slozitejsi a nachylnejsi na poruchy, vymeny filtru pevnych castic, dolevani adblue, rychlejsi zastaravani norem pro vjezd do center a v neposledni rade dvojnasobna silnicni dan i poplatek za registraci (nepochybuji ze se dostane i k nam). Nehlede na to, ze pri tomto trendu za par let naftove auto proste neprodate.Pritom alternativy ve forme LPG nebo CNG jsou cenove levnejsi nez diesel. Trochu mi to pripada jako kdybychom dnes kupovali parni lokomotivy, staveli hnedouhelne elektrarny nebo ve meste topili koksem.
R84o81m30a86n 49M23a98r59t51í22n25e83k
dobrý den, patřím mezi šílence, 2 měsíce starý 2.0 diesel citroen s adblue..děkuji
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...