Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské peníze, ale auta, která je mají pod kapotou, jsou teď kvůli aféře Dieselgate v nemilosti. Velkým tématem jsou u dieselů emise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a29k78u20b 23K37o96s 3466142680644

A co kdybychom ty emise nechali tak jak jsou? Dá se s tím žít teď, určitě by to šlo i v budoucnu.

+1/−1
17.10.2017 20:42

J69i31ř53í 62S18c97h26w98a59c70h 8248574808916

nasaď si hadici na výfuk a tu hadici natáhni do kabiny. Do jak dlouhé budoucnosti asi tak vydržíš? ;-)

+1/−1
17.10.2017 23:58

P63e67t16r 42H61o16r10á35k 1989683429524

Podle mne nejsou schopni nejjemnější částice účinně a trvale vyfiltrovat a tahle technologie spěje oprávněně k vymizení bez ohledu na to, co si myslí ti, co to chtějí dál prodávat, protože do toho už strčili hodně peněz.

0/−4
16.10.2017 22:02

T12o37m38á49š 67M71a98t86ě10j 9295868703192

Mikročástice produkují všechny přímovstřikové motory... včetně benzínu.

U dieselu se to řeší ... u benzinu ne.

U těch nejmenších částic (filtry nezachytí) - je na tom benzín trochu hůře, protože těch nejmenších produkuje více, než diesel (diesel produkuje spíše "trochu" větší). U těch "trochu" větších - je na tom benzín hůře (protože u dieselu je sundají filtry skoro úplně, u benzínu se neřeší (ale jeji jich v základu méně než u dieselu), a u těch největších je na tom lépe benzín, protože je neprodukuje (a diesel je filtruje - ale ne zcela).

0/0
17.10.2017 11:39

P39e25t87r 36H83o28r71á97k 1289583699904

Jistě, pořád je zde ale tbenzín s nepřímým vstřikem, nemusí se nic vymýšlet, pokud filtry na benzínu u přímovstřikových nedokáží vše odfiltrovat.

0/0
17.10.2017 14:58

T13o52m62á63š 44M31a84t30ě64j 9945878693202

Jenže nepřímý vstřik si nerozumí s vysokými kompresními poměry... a účinnost spalování je na kompresním poměru dost závislá.... (plus je tam několik dalších komplikací, které snižují účinnost).

Ve výsledku tedy nižší účinnost - vyšší spotřeba paliva a více toho zlého CO2.

(Ono je to složitější ještě - v některých režimech je nepřímý vstřik výhodou, v jiných je to výraznější nevýhoda... a kombinovat obojí - je složité).

0/0
17.10.2017 15:58

O13n52d58ř93e90j 44Š80á44l33e32k 4902218974

A teď mi vysvětlete proč šla Evropa cestou downsizeingu, když známý si nedávno kupoval Dodge Ram 3500 6,7 litrů diesel, který hravě zvládá normu EURO 6 i bez močoviny? PS. má to na tahání 7 tunové lodě.

0/0
16.10.2017 19:35

J25i49ř69í 54S83c77h67w58a63c28h 8468324658966

Hmm, tak jsem se podíval na US web. Ten Cummins 6,7 je normální turbodiesel a SCR neboli Selective Catalytic Reduction (to je ta močovina) má samozřejmě taky.

0/0
16.10.2017 20:29
Foto

M11i50c53h43a36l 28J26a79n75o23v14á36č 8247886555793

Rozdelim tenhle komentar do dvou casti... Mluvim z vlastni zkusenosti. Driv byly diesely nesmrtelne motory, ale to uz dnes zas az tak neplati.

1)Diesel neni mrtev pro cloveka, ktery si ho muze dovolit novy se zarukou.

2)Diesel z bazaru si v budoucnu koupi jen silenec. Vstriky, turbo, dvouhmota na spojce, mocovina, vysokotlake cerpadlo, filtr pevnych castic... Tech veci, ktere se na tom motoru muzou pokakat, pribyva.

Nove auta nekupuju, takze od ted uz jen benzin.

0/0
16.10.2017 17:26

P30e70t51r 45H15a44n59a 1204200209

Možná vám to i chvíli i určitých modelů vydrží, ale filtr pevných částic je už ui u benzinu povinný, dvojhmoty jsou už taky nasazeny i drahé vstřiky a až nebude dieslová konkurence.

0/0
16.10.2017 17:48
Foto

M11i61c48h34a21l 70J34a46n78o93v79á87č 8637926815443

Uvidime, jak se to vyvine. Kazdopadne jsem zvedav na spolehlivost trivalcu s turbem. Treba budu prekvapen. Pravdu mit samozrejme nemusim.

0/0
16.10.2017 17:52

J73o56s49e56f 63M78i12š83k97o74v80s30k91ý 9658891421338

Je v tom bohužel hodně politiky. Konečně vychází na povrch i technická realita. Protože mají diesely obecně nižší spotřebu, tak logicky mají i nižší emise CO2. Problém s emisemi oxidů dusíku je také vyřešen pomocí technologií, která používá močovinu. Ekonomika provozu dieselu vůči benzinu je výhodnější pokud vůz najede ca 20.000 km/rok a používá se alespoň 6 let.

+1/0
16.10.2017 15:26

J26i26n63d41ř50i11c43h 11S76t19i60b98ů42r16e57k 2638691706131

Často se automobilky ohání tím, jak NOVÉ dieslové motory jsou ekologické. Ale lidi ve městech spíše zajímá, jaké zplodiny bude mít tento motor při nájezdu 200 000 km? Protože ojetý benzínový motor sice smrdí, ale ojetý diesel je fakt ultra hnus. Když jezdím po městě na motorce a stojím někde za dieslem, tak v 80% případů je mi v přilbě špatně z dýchání toho svinstva.

+4/−6
16.10.2017 13:32

J69i62n55d32r58i63c35h 46K89u14c54h22a14r 1467644477769

Zrovna dvoutatkntní motorku bych do diskuzi o smradu netahal. A kolik čtyřtaktních skutečně jezdí denodenně... A myslím že lidé obecně emise neřeší, ani ve městěch

+4/−1
16.10.2017 13:37

J27i13n32d55ř16i54c86h 69S51t83i65b67ů32r65e31k 2948861726691

Mám čtyřtakt. Mě nejde o emise, klidně ať lidi jezdí ve čtyřlitrových benzínech. Ale štve mě ten protivný smrad z dieslů.

+2/−5
16.10.2017 13:46

J69a93n 15T76a25r63a53b96a 4326956559629

z nových? To těžko.

+2/0
16.10.2017 15:52

J77i68n80d46ř66i48c56h 62S17t68i62b16ů78r69e78k 2668481326271

Ne z nových. Ze starších. Ale jak jsem psal v prvním příspěvku...i nový diesel, když najede 200 000 km, tak bude smrdět víc, než při stejném nájezdu benzín.

+1/−3
16.10.2017 15:56

J27a73n 93T76a82r21a35b17a 4906626579639

no to nebude

+4/−2
16.10.2017 15:59

J72i94ř31í 87S98e51h29n64a55l 6395198612116

plus jsem vam dal omylem, melo to bejt minus

0/0
16.10.2017 16:14

J41i97n96d54ř84i85c58h 10S78t38i88b82ů90r96e34k 2418411646101

Opravdu ne? Podívejte se dnes na ulici, jaký dým se kolikrát vyvalí z výfuku vyběhaného dieslu a jaký dým z vyběhaného benzínu. Prostě ty diesly jsou kouřivější. Dejme tomu, že se podíváte na ulici za 10 let. Ty dieslové a benzínové vozy, které jsou dnes technologický vrchol, budou za těch 10 let zastaralé a opět se podíváte na jejich kouřivost. Máte pocit, že benzíny v té době budou kouřit víc než diesly? Myslím, že výsledek bude stejný. Ojeté diesly budou stále smradlavější než ojeté benzíny. Navíc říká se "vůně spáleného benzínu". Nikdy jsem neslyšel, že by někdo říkal "hmmm...vůně spálené nafty".

+1/−4
16.10.2017 16:15

T59o15m88á20š 57M81a78t25ě28j 9675718873632

K těm amíkům - není to vůbec divné, jen ty si zakrýváš oči nesmyslnou pseudozelenou aférou. Za vším jsou peníze (a ekologie je v tom pramálo).

Diesely se u nás používají především kvůli cenové výhodě - jednak je levnější nafta, a jednak nižší spotřeba (diesely jsou účinnější) - ve výsledku levnější provoz. Daní za to je vyšší složitost a tím i cena motoru (+náročnost na údržbu). V Evropě to navíc tlačí nesmyslná regulace CO2.

V americe je na druhou stranu benzín velmi levný, takže pro naftu není "ekonomicky" místo. Prostě výhoda nafty v US nevyrovná nedostatek v podobě ceny a vyšší složitosti motoru. Zatímco u nás se ti diesel vyplatí za 80 - 150 000 km - v americe se ti vyplatí 2-3x později. Proto tam diesel nikdy nedokázal prorazit (a automobilky se tam s diesely moc nehrnuly - protože by musely s cenou dolů... a jde především o zisk). K tomu připočti nedostatečnou naftovou infrastrukturu (ne každá pumpa prodává naftu) a regulaci CO2 - která je tam řešena jinak, a ve výsledku máš pro naftu poměrně nepříznivé prostředí, kde ekologie nehraje žádnou roli.

+4/−1
16.10.2017 13:23

J41i75ř51í 23S37e61h16n76a98l 6635928662426

Diesel neni ucinnejsi, tohle je taky dokola omilana pitomost. Moderni benzinovej a dieselovej motor v aute maji ucinnost cca stejnou. To ze ma diesel mensi spotrebu je dane vetsi vyhrevnosti nafty a ne vetsi ucinnosti motoru. V litru nafty je vic energie nez v litru benzinu.

+1/0
16.10.2017 15:18

J14o18s53e94f 33M24i73š19k12o95v51s86k49ý 9718161691398

Protože je spotřeba nižší, tak jsou u dieselu logicky i nižší emise CO2. Problém jsou emise oxidů dusíku, které se řeší nákladnými technologiemi s použitím močoviny.

0/0
16.10.2017 15:23

J41i17ř49í 34S50e24h55n21a13l 6785588322596

To je sice vsechno pravda, ale naprosto nechapu jak to souvisi s ucinnosti, kterou jsem komentoval

0/0
16.10.2017 15:26

T50o94m52á24š 77M70a71t33ě44j 9565238533392

Můj ty smutku... máš pravdu... vyšší kompresní poměry ani čerpací ztráty (na vzduchu) s tím nemají vůbec co dělat... (nehledě na dodanou energii pro zápal).

/irony off: Ano nafta "nese" více energie než benzín. A zároveň dieselový motor dokáže z té nesené energie více využít. Rozdíl je v jednotkách procent, ale i to je dost znát.

Rekord na dieselu je kolem 55% (ale to je veliký pomaloběžný diesel) - v osobáku se dostaneš na nějakých 42-45% v benzínu na nějakých 36-38%. A problém je ještě jeden - diesel má to optimum v částečném zatížení, benzín při téměř plném výkonu (kvůli ztrátám na sání při částečném zatížení).

Jinak pokud si chceš ověřit - tak argumentuješ vyšší "výhřevností" nafty - v realitě je to vyšší hustota nafty (v litru nafty je prostě více uhlíku a vodíku než v litru benzínu). Kdyby byla efektivita stejná - měl bys na kilometru stejné emise CO2... (bez ohledu na spotřebu)... ale nemáš.

0/0
16.10.2017 15:47

J79i10ř35í 86S89e10h16n69a31l 6855278182626

Proc by mely bejt emise stejny, kdyz v kazdym je uplne jinej sortiment uhlovodiku? Kazdy to palivo je uplne jiny. V litru nafty je asi o 14% energie vic nez v litru benzinu. Zhruba podobnej rozdil je ve spotrebe mezi autem na benzin a na naftu (treba 6 litru proti 7). Takova je realita. Kecy o kompresnim pomeru a nejakejch ztratach me nezajimaji, me zajima realny motor v realnem aute ktery je na trhu a vysledek a ten je takovej ze do benzinaku naleju ty energie uplne stejne, jen je to na litry vic a na cenu taky. Kdyz je navic nafta zvyhodnena o 2 kacky na litr na danich a to jeste zdanujeme objem a ne energii (na energii je benzin zdaneny jeste vic), tak samozrejme pak vysledek je jakej je. Ale neni to tim ze by naftaky mely vetsi ucinnost.

0/0
16.10.2017 16:33

T92o97m83á29š 45M24a85t52ě54j 9555448353932

1) Sortiment uhlovodíků je sice trochu jiný, ale chemická reakce hoření je pořád stejná. A je vcelku jedno z jak dlouhých uhlovodíků vycházíš (pokud zůstaneme u lehkých minerálních olejů). Zbytek je záležitost efektivity motoru - a to jednak, kolik toho paliva dokáže spálit (z dané dávky), a jak kvalitně.

2) Pokud tě zajímají jen reálné motory - pak poslední kdo zveřejňuje údaje o účinnosti je ford u svých jednotek TDCI a EcoBoost... a je to 45% pro TDCI a 40% pro EcoBoost. Ale chápu .. kecy tě nezajímají...

0/0
16.10.2017 16:56

J44i97ř16í 96S59c35h79w21a44c55h 8858254878586

diesel je o něco účinnější. Výhřevnost nafty (v litru) je o nějakých 15 procent vyšší ale spotřeba je u větších aut o 20-25% nižší (kladný vliv vyšší komprese na účinnost)

0/0
16.10.2017 20:42

L25u89m29í19r 35V16i24t76h73a 2497247216982

Porsche totiž dlouhodobě odebírá diesely od Audi a v souvislosti s emisními švindly se samo cítí velice podvedeno. Vždyť musí kvůli špinavé hře svých koncernových kolegů svolávat 22 tisíc kusů SUV Cayenne.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/diesel-nafta-emise-prumysl-d08-/automoto.aspx?c=A171009_233611_automoto_fdv

Není náhodou Porsche největším akcionářem VW???

0/0
16.10.2017 12:01

P66e85t34r 54Č89e61r94m64á18k 9628345369900

Není, ono totiž stejně jako je VW a VW (výrobce vs. Group) tak je Porsche a Porsche (výrobce vs. Holding).

0/0
16.10.2017 13:28

J37a51n 58T52a96r13a56b64a 4706626359469

Porsche Family je akcionářem (=spoluvlastníkem) Volkswagen Group. A ta je akcionářem (=spoluvlastníkem) Prosche. Nikoli opačně.

0/0
16.10.2017 15:59

P18e29t79r 67Č34e66r81m48á36k 9228345199100

Rodina Porsche/Piech je vlastníkem Porsche Holding, a ten je většinovým vlastníkem VW Group, jehož dceřinými společnosti jsou pak výrobci VW a Porsche R^

0/0
16.10.2017 16:44

R94a63d92o93m17í36r 93A81l44b77e71r28t 1316511212649

Dost bylo té hysterie! Diesel dotoho!!!;-)

+9/−3
16.10.2017 11:51

M44i95c33h98a18l 81R41e25i96t83e95r 7515873644

Je to jen pokus o kriseni mrtvoly pote, co do ruznych udelatek investovali obrovske castky, ktere jsou nejspis v nenavratnu. V zapadni evrope je trend naprosto jasny - jen silenec si dneska koupi diesel - technologie vyrazne slozitejsi a nachylnejsi na poruchy, vymeny filtru pevnych castic, dolevani adblue, rychlejsi zastaravani norem pro vjezd do center a v neposledni rade dvojnasobna silnicni dan i poplatek za registraci (nepochybuji ze se dostane i k nam). Nehlede na to, ze pri tomto trendu za par let naftove auto proste neprodate.Pritom alternativy ve forme LPG nebo CNG jsou cenove levnejsi nez diesel. Trochu mi to pripada jako kdybychom dnes kupovali parni lokomotivy, staveli hnedouhelne elektrarny nebo ve meste topili koksem.

+5/−8
16.10.2017 11:23

R24o26m49a51n 12M48a63r70t62í35n40e63k 3733500170498

dobrý den, patřím mezi šílence, 2 měsíce starý 2.0 diesel citroen s adblue..děkuji

+2/−2
16.10.2017 13:02

M13i24c70h82a91l 25R10e19i91t23e32r 7765963324

Je hezke pokud ma clovek v zivote to stesti nehledet na naklady.

Svezeni to bude asi pekne - drzim Vam palce aby Vas dieselovy dvoulitr mel jeste nejakou zustatkovou hodnotu az ho budete prodavat.

+2/−2
16.10.2017 13:30

J39i52n93d78r63i55c77h 78K48u71c10h73a42r 1967684537179

Náklady u nového auta? Předpokládám že záruka je na 5 let, takže jednou ročně garančka + výměna oleje. Pokud nemáte jo smůlu a k autu se chováte slušně, tak po 6-7 letech prodáte bez nějakých vyšších servisních nákladů

+3/−1
16.10.2017 13:39

M89i17c57h80a80l 80R14e72i97t25e39r 7585883264

Asi se shodneme ze to zalezi spise na ujetych kilometrech a zda opravdu petiletou zaruku prikoupite. Ale krome nakladu na opravy a provoz je tu ta nejvetsi polozka - zustatkova hodnota. Jak dobre asi prodate naftove auto, ktere diky omezenim nebude smet do vetsich mest, bude se z nej platit nekolikanasobna silnicni dan nez u benzinu (konkretne v Belgii napr. je to nyni skoro 100% navrch a dan se pocita nikoli podle vykonu ale podle objemu!) a ke vsemu vas budou cekat drahe opravy jako napr. filtr pevnych castic.

0/0
16.10.2017 15:09

J85i72ř40í 95S87e69h93n86a61l 6705338742976

No abyste se nedivil. V Nemecku uz vypukla mezi lidma panika. Tam jsou emisni zony realita a spousta lid zacina mit pocit ze je treba se rychle dieselu zbavit a prejit na benzin. Az se tohle skutecne stane, tak bude trh s ojetejma dieselama pomerne v haji v cely Evrope a jakou cenu ty ojetiny budou mit je dnes tezky soudit. Jinak treba pokud jezdite do Nemecka, tak za tu dalnici budete s dvoulitovym dieselem platit az se vam budou protacet panenky, a to i za novej a v zaruce.

0/0
16.10.2017 15:24

J82i28n81d13r50i48c15h 41K68u48c50h57a71r 1887164647399

Jsou kategorie aut, kde rozumny benzin není, nebo stojí více jak ta nafta. Patří sem třeba dodávky (a jejich osobní verze), větší MPV,... V naftě vám 1.5 díky vysokému krouťáku stačí, v benzínu nikoliv. A takový transporter 2.0 TSI papá 14l/100km - kdo má na takový provoz, když nafta vyjde levnji a jezdí za 9

0/0
16.10.2017 13:32

J48i30n59d55r24i10c12h 11K80u83c22h13a55r 1857574157819

A to nemluvím o tom, pokud sháníte rodinné auto v bazaru - prakticky nic jiného naž naftu tam v C-MAX, Passat, Oct Combi, Galaxy, Sharan, atd. nenajdete

0/0
16.10.2017 13:36

J31i54ř25í 22S87c20h82w83a26c33h 8888474258796

protože firmy Octavie a Passaty kupují zásadně v naftě a ta velká ojetá MPV se tahají z venku také v naftě, protože něco co žere 8, se prodá mnohem rychleji, než něco co žere 11-12.

+1/0
16.10.2017 13:55

J87i31n32d32r12i25c52h 68K27u79c12h69a64r 1917374237619

Ja tomu rozumím - jen prostě tvářit se že benzín bez problému nahradí naftu je lež. Není to tak ani u nových, natož u starých

+1/0
16.10.2017 14:45

M92i51c88h67a60l 49R26e59i20t75e70r 7965753234

U dodavek s Vami souhlasim, ale u MPV si nemyslim ze by to bylo tak spatne. Pokud vezmeme takovou klasiku jako VW Sharan, tak 1.4TSI jede moc pekne. Kdyz jedete sam tak to ma sily dost a s peti detmi vzadu urcite pojedete jinak. Pokud zapojite karavan, tak se dostavame k trochu jine diskusi.

0/0
16.10.2017 15:16

T62o64m13á33š 81M32a63t54ě89j 9385628363452

Ta 1.4 TSI (110kW) je na to auto pocitově slabá - možná tak pro jednoho do města a velmi příležitostné využití s plným obsazením / dálnici. Spotřebu sem neměl příležitost otestoval - měl sem to jen na předváděčku (než sem koupil jinou motorizaci).

0/−3
16.10.2017 16:02

P20e28t54r 90V56o13d71i94č95k36a 5228362815

To je fakt jen pocitově. Evidentně jste si zvykl na diesel a zapomínáte pak benzín trochu vytočit. Znám plno lidí, kteří po jezdění v dieselu zapomněli, že na otáčkoměru je i cosi za 3tis.

0/0
16.10.2017 16:10

T15o71m91á48š 81M70a51t66ě48j 9155618673552

Byl to automat...

0/0
16.10.2017 16:22

P89e97t47r 60D59v15o34r14a16k 3411640847239

Celý problém je v metodice měření a flotilových emisích. Jak někdo může nechat projít hybridní auto s výkonem v řádu stovek koní a spotřebou 2.8L/100km? Jak někdo může ignorovat fakt, že velkou část měřícího cyklu jede to auto na baterky, které byly dobity PŘED započetím měření ze zásuvky? RvRvRvRv

0/0
16.10.2017 10:58

J92i14ř27í 66S37c89h96w98a27c90h 8628514568906

při tak pasivním způsobu jízdy jako je metodika NEDC se nevyužívají výkony v řadu stovek koní, ale jen asi 10-30 koní a malý úsek cca 50 koní, takže je jedno kolik koní má motor v maximu (pokud to není nějaká V6-V8, tam už velikost motoru svou roli hraje).

A to že ve městě využívá hybrid baterku nabitou ze sítě je prostě fakt. A že v té chvíli produkuje ve městě 0% škodlivých emisí je taky faktem a to s jednoznačně kladným vlivem na zdraví obyvatel měst. A to, že při výrobě elektřiny se vyprodukuje mnohem méně než 100% emisí CO2 jako ze spalováku je taky fakt. A to, že do flotilového průměru se započítá 0 je prostě pobídka pro výrobce.

0/0
16.10.2017 13:01

T84o77m70á22š 92V32a10v22e72r56k44a 7751170122774

Nějak tomu nerozumím, v náklaďácích už se montuje 3. generace motorů s močovinou a žádná dieselgate a funguje to, proč je stím u osobáků takový problém?

0/0
16.10.2017 10:57







Najdete na iDNES.cz