Diskuse k článku

První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i dokonale jistý. Pravda, vysoká karoserie na zvednutém podvozku se nakloní a k tomu měkce zhoupne, není z toho ovšem mořská nemoc, ani nejisté kymácení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i77c94h55a35e41l 97K93a22d72e74r65a16v77e49k 8611154948664

Máme objednáno. Těšíme se.

0/−1
13.10.2017 10:57

J32a89n 27U36l73m 7390379616732

za ty prachy bych si představoval prestižnější značku

+1/0
13.10.2017 11:28

M73i79c79h29a30e28l 57K15a13d61e36r44a97v46e76k 8181974358414

To je věc názoru.

+2/−1
13.10.2017 11:31

J38a95n 68U59l41m 7590209556692

Určitě

0/0
13.10.2017 12:26

P60e67t80r 94H13o45r30á47k 1929933459854

Za půl míče třeba Q5 by sis představoval? Aha.

+1/−1
13.10.2017 20:04

J58a91n 55U11l43m 7400879906792

říkám prestižnější a myslím i mírně ojetý

0/−4
13.10.2017 21:16

M58g65r40. 12J30a44n 76F20i30a87l70a 9182127451526

Aha, takže klasika, 5 let stará prémie s minimálně 150.000 Km... Rv To radši úplně nový autoR^

+2/−1
14.10.2017 11:00

P92e55t48r 93B11ř56é69ť15a 40N94o52v46á76k 8130403266790

objednat něco v čem sem nejel a nezkusil si ...to je dobrý

+1/0
13.10.2017 12:42

J66a77n 80U18l25m 7640109246842

Gagarin byl taky první a zná ho celý svět a víš kdo byl druhý...?

0/0
13.10.2017 12:52

P70e81t72r 57B25ř50é88ť19a 58N49o83v49á96k 8770123946350

Tak to fakt nevím ;-D Ale věc na každodenní užívání v hodnotě 700tis bych si chtěl vyzkoušet...;-)

+2/0
13.10.2017 12:56

J70a34n 90U40l42m 7270579536372

Ja se tomu směju, ale máte naprostou pravdu!

+1/0
13.10.2017 13:00

P44e67t71r 83B39ř83é92ť86a 70N98o32v67á47k 8370943866920

Pokud to vztáhnu na sebe tak nikdy nekoupím auto, které vyjde jako novinka. Vždy to má nějaké mouchy , které se vyladí během 1-2 let případně do prvního faceliftu...

+1/0
13.10.2017 13:06

L80u75d94ě27k 80N12ě16m29e38c 5385881932394

John Glenn, pokud vím.

0/0
15.10.2017 11:04

M49i55c10h70a23e54l 51K85a65d54e65r13a90v40e95k 8121134868624

Nechám Vás přitom Petře Břéto:-P:-P

0/0
13.10.2017 12:55

P45e54t33r 75B76ř41é27ť86a 68N77o20v54á63k 8960763696820

Každej má jiné priority...někomu stačí málo já to beru radši osobně a poctivě...;-)

0/0
13.10.2017 12:59

M22i47c66h81a42e51l 93K20a50d60e76r20a74v33e36k 8351114408934

Nejen vy.

Jelikož vozy vozíme měl jsme možnost auto testnout,hlavně motor 1,5 TSI.

0/0
13.10.2017 13:01

M31a33r93e80k 36M64a27z87u44c20h 2486933633

No jo!Ale někdo musí provést první nákup.Jinak k odzkoušení nedojde.

0/0
13.10.2017 18:32

J36a29n 90U49l95m 7620229816802

tříválcovej litr ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.10.2017 10:51

J65a90r65o19s58l12a85v 27K38o94r45u74b 7872898232

Tak az teraz skodovka presunie vyrobu do DE, teraz z dôvodu maximalneho pretazenia vyroby

0/0
12.10.2017 20:11

P71a10v15e86l 76K32o16v50a38n26d20a 3960174444

;-( není můj vkus

+4/0
12.10.2017 19:33

M61i44r40e81k 49G52a37j89e70r 5541686849570

Asi ten litrovej motor v tom nezkouseli na dalnici pri 130 km/h a vyse. Pri tom odporu vzduchu v takove krabici ten minimotor dlouho nevydrzi.

+4/0
12.10.2017 17:23

J92i19ř97í 27S60c40h10w36a33c62h 8168934138436

taková motorizace sice primárně není určena coby polykač dálničních kilometrů. Ale na druhou stranu občasná jízda po dálnici nebude pro motor, který umožňuje stejně dlouhý převod na 6.st jako u atmosférického dvoulitru (aby při 130 točil cca 2900 otáček), vůbec žádný problém.

+1/0
12.10.2017 19:46

J83a25n 79M41a91c88h20á93č 3437116443162

Tak to jste s takovým autem ještě asi nejel.A nebo naopak,nejel jste s něčím silnějším( nemám na mysli papírově vyjádřený výkon v ,,koních" ,ale vůz s větším objemem ). Naložené auto s takovým motorem má větší spotřebu jak dodávka,a dynamiku avie....

+2/0
12.10.2017 21:22

J49i69ř43í 20S44c41h18w47a58c56h 8288274928456

já jsem s ním nejel a vy jste ním nejel taktéž..... naložené auto s takovým motorem samozřejmě dynamiku avie nemá.

Má například obdobnou (nepatrně lepší dynamiku) než stejně naložené Mitsu ASX s atmosférickou 1.6, má o dost lepší dynamiku, než stejně naložená KIA Stonic s atmosférickou 1.2 nebo i 1.4 a tak bych mohl pokračovat....

V dynamice objem roli nehraje, roli a to zcela zásadní hraje poměr výkon/hmotnost. Takže o ty "koně" jde až v první řadě.

A jestli si myslíte, že poválečný dvoulitr se 60 koníky bude mít lepší dynamiku než tento litr se 110 koníky (ve stejně těžkém naloženém autě) jen proto, že má větší objem, tak mi věřte, že nebude! ;-)

+2/−1
12.10.2017 22:44

V77á74c54l48a93v 15K54o73v36á91ř 1672811257644

Pokud srovnáváme tříválec se čtyřválcem (což je samo o sobě mimo) tak doporučuji přečíst několkrát za sebou text z článku, který uvedu na konci příspěvku a přitom zvážit "přínos" tříválce.

Navíc je spotřeba u obou motorů podle orientačního měření z prvních jízd zhruba podobná, kolem sedmi litrů.

Zdroj: auto.idnes.cz

+1/0
13.10.2017 1:55

J90i65ř41í 94S30c49h14w88a66c81h 8548894748136

no tak je spotřeba podle "orientačních měření podobná okolo sedmi litrů" (takže přesnost asi tak plus, mínus, trolejbus ;-D),

přečetl jsem to třikrát, ale souvislost s tím, o čem je toto vlákno, jsem neodhalil.....:-/

+1/0
13.10.2017 2:20

P62e76t29r 52Č82e68r30m35á12k 9918535989790

Jiříku Jiříku... Vcelku rozumně jsi začal, ale pak jsi zase sklouzlu k té svojí revoluční mantře že výkon jako výkon, což jak už dobře víme není pravda ;-)

Čím těžší auto bude, tím více bude na objemu záležet.

Porovnání jiných generací technologií je pak naprosto mimo, pokud chceš porovnat, tak ale porovnatelné, tedy stejnou technologickou a konstrukční úroveň a pak budeš mít relevantní výsledky jaká konfigurace motoru je pro jakou aplikaci vhodná. ;-)

0/0
13.10.2017 13:56

J86i23ř22í 93S24c48h64w56a33c59h 8908644448496

Petře, Petře, samozřejmě, že je vždy lepší atmosféra o větším objemu než atmosféra o menším objemu. Samozřejmě, že je lepší turbomotor o větším objemu než turbomotor o menším objemu....

Je mi jasné, že se ti porovnání jiných generací atmosfér moc nehodí, protože zcela jasně dokazuje, že objem sám o sobě vůbec nic neříká, co lze od motoru očekávat. "Objem" sám o sobě vůbec auto nepohání. "Objem" sám o sobě pro auto vůbec nic neznamená. Je to prostě jen nějaké číslo symbolizující to prázdno ve válcích. Teprve "objem" se vším okolo, co z něj udělá motor, je pro pohyb auta důležitý. A pro pohyb auta je důležité jakou energii motor předá autu. Tu energii předává prostřednictvím výstupní hřídele. A jelikož se ta hřídel otáčí, jedná se všehovšudy o dva jediné důležité parametry. Prvním je KROUTÍCÍ MOMENT, druhým jsou OTÁČKY při jakých ten krouťák je poskytován. Jejich součin dává výkon P = Mk*(2*pí*n/60), to jsou ty pro tebe tak "nedůležité" kilowatty alias koníky! Vidíš tam někde objem? Já ne.

Ano pokud budeme mnluvit jen o atmosférách tak jedna veličina na objemu je silně závislá, Je to ten krouťák. Jenže ten není závislý jen na "objemu". Je závislý i na TECHNOLOGII, co je okolo toho "objemu" a ta se vyvíjela a vyvíjí. Proto 40 let stará atmosférická 1.2 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

A nyní do toho zamíchejme 1.0 TSI, ubohý a směšný litřík. Nj ale on má kolem toho směšného objemu jakousi technologii, jejímž výsledkem je, že na jeho hřídeli při 2000 otáčkách není cca 100 Nm jak by dnes měla poctivá litrová atmosféra mít, on tam nemá ani 150 Nm jako mají poctivé 1.6, on tam nemá ani 175 Nm jak má moje poctivá 1.8! On tam má rovnou 200 Nm, jako mají poctivé dvoulitry! Pokračování....

0/0
13.10.2017 20:57

J47i82ř94í 22S50c45h92w57a60c30h 8338894768476

Pokračování:

Takže ta dnešní atmo 1.0 ve 2000 otáčkách předá autu energii úměrnou jeho okamžitému výkonu cca 21kW, atmo 1.6 dává cca 32kW, atmo 2.0 dá cca 42 kW.

A jak na tom bude to "ubohé" 1.0 TSI, že by to bylo taky 42 kW?

No je to tak!

Ale jak je to možné? vždyť má POLOVIČNÍ OBJEM, směšný litr!

A co z to plyne? Nic neméně důležitého než, že pokud vedle sebe pojedou stejně těžká auta (je tedy úplně jedno jak naložená) a v nich výše uvedené motory a všechny tyto motory budou točit právě 2000 ot. Tak po sešlápnutí plynu nejpomaleji bude zrychlovat atmo 1.0, o něco rychleji atmo 1.6 ještě o něco rychleji atmo 2.0 a .....s ní, světe div se stejně rychlá bude ta "avie" s 1.0TSI.

Tak co je důležitější objem nebo ti koníci?

Samozřejmě uznávám, že existuje slábé místo 1.0TSI. Kdy při podtočení pod 1500 potáhne jako ten atmo litr. Takže ano jízda krokem někde do kopce bude jeho slabé místo. Ale na dálnici "s Avií" problém mít rozhodně nebude. To by ho tam musel mít i ten atmo dvoulitr. ;-)

0/0
13.10.2017 21:02

P70e39t39r 12Č76e50r33m11á53k 9688605749350

Pořád se točíš v kruhu, mluvíš o samotném motoru a ne jeho aplikaci v autě. Proč dřív čtyřválcové dvoulitrové diesly mohly pohánět auta vyšší střední třídy ale jejich downzisingový nástupci se tam už nedostali? Proč mohla pohánět passat nic moc 1.6 ale 1,2TSI natož 1.0TSI které mají dle tvé logiky lepší papírové průběhy se tam nedostali? Hmotnost ;-)

Jinak o avii jsem já nic nepsal, tak hrozný to samozřejmě nebude, ale že by na dálnici dvoulitr jel lépe je naopak jisté. Ale moderní vw vyvinutý nemá a starý by neplnil emisní normy. Naštěstí tu je 1.5TSi která bude pro auto této velikosti super motor.

0/0
13.10.2017 21:23

J48i15ř53í 68S61c28h34w79a86c28h 8968404578446

Sorry ale v kruhu se motáš ty.

Je 1.0/92kW v Mondeu? Je! Hmotnost? Žádný problém. Tečka

1. Otázka: Chceš mi tvrdit, že to Mondeo by jezdilo lépe s nějakou 1.6/55 kW, která se dávala do Passatu? (ano s tou vyjímkou rychlostního rozsahu 1 - 5km/hod)

Je ten motor v Karoqu? Je! Tak proč sem zase motáš nějaké hypotetické případy , kde ten motor není.

Já jsem uvedl jasné srovnávací příklady a ty mi nějak konkrétně vyvrať v čem nemám pravdu a proč.

2. Otázka: A jak je možné, že dřív se do takového auta jako je Passat nepodívalo nic menšího než 1.6 a najednou je tam 1.4 a teď konce tvrdíš, že 1.5 je pro tak veliká auta super motor? Když objem přece ničím nenahradiš?

3. otázka: Proč dvoulitr oproti 1.0TSI na dálnici, když bude na 6st ve stejných otáčkách řekněme 3000 dávat stejný krouťák 200Nm, ve stejném autě (bez podřazení a vytočení!), proč pojede v té chvíli lépe? Fakt by mě to zajímalo. Ale nechoď na mě s tím nesmyslem, že je to jenom proto, že má větší objem.

Tři otázky, čekám tři odpovědi, místo tvého klasického vykrucování.

0/0
13.10.2017 23:04

P93e65t61r 72Č90e58r86m19á62k 9308615629670

V kruhu se toćíš skutečně pouze ty, a dokázal jsi to opět svým jediným a dávno vyvráceným argumentem který taháš jako králika z klobouku ;-) Litr se do mondea dostal jako znouzecnost z důvodu toho že nebyl žádný jiný vhodný downsizingový motor a přitom bylo potřeba vyřešit flotilové emise.

Otázka tedy zní, proč se podobná věc nestala u jiných aut střední třídy? Umíš odpovědět nebo budeš kličkovat? ;-)

1)Ano, passat 1.6 85kW by byl zcela rovnoceným soupeřem a v mnoha jízdních režimech by litr předčil (obzvlášt při zátěži). Vykázal by však horší výsledky v testech spotřeby a na rozjezdu by byl dík absenci turba linější. R^

2)Ze zcela jednoduchého důvodu - motor 1.4TSI není downsizingem 1.6 ;-)

3)Protože bude schopen toho vůbec dosáhnout.

Jaká je tvá odpověď?;-)

0/0
13.10.2017 23:36

J98i24ř80í 50S53c88h69w66a18c55h 8768644388586

oprava:

Proto 40 let stará atmosférická 1.0 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

0/0
13.10.2017 21:08

P23e89t51r 20Č14e45r91m88á17k 9878175879830

Utíkáš zase od jádra Jiříku, výkon i točivý moment (resp. jejich průběhy) jsou hodnoty samotného motoru. Jestli bude zamontován v malém autě a nebo vyšší střední třídě je z hlediska tabulkových hodnot těchto paramterů jedno. Co ale není jedno je dosažitelnost těchto hodnot, a tam už konfigurace motoru zásadně vstupuje do hry. Proto se nemůže prohazovat motor mezi kamionem a supersportem, proto se v malém autě s nějakou jednotkou downsizing provést dá ale ve střední třídě uź nikoliv. R^

Technologie je pak základní kámen porovnání, porovnávat moderní 1.0TSI která je napumpovaná všema možnýma novýma technologiema a atmosféru z konstrukční řady staré 20let prostě není možné. Udělej atmo dvoulitr ze stejných konstukčních prvků (dusíkem plněný ventily atd), a bude mít parametry o něco lepší než downsizingová 1.5TSI (která teda paradoxně je upsizing protože nahrazuje 1.4TSI), a pak oba motory porovnávej v modelech podle velikosti a hmotnosti a velmi rychle zjistíš jak to je. ;-)

0/0
13.10.2017 21:16

J76i60ř95í 89S48c98h64w65a80c72h 8478564868686

ne, dusíkem plněný ventily z dvoulitrové atmosfěry krouťák 250Nm, co dává 1.4TSI, nedostanou, Ty se dostanou až z 2.5 litrové atmosféry. A co by asi tak bránilo třeba Mazdě tyto technologie používat? ;-)

A nech prosím toho balamucení o nemožnosti srovnat objem staršího a novějšího motoru. Porovnávat se dá samozřejmě cokoli s čímkoliv, pokud to obsahuje srovnávaný parametr (třeba porovnávat jestli hruška obsahuje více cukru než švestka), v tomto případě jde o objem a jeho vliv na výstupní parametry motoru. To že se ti to nehodí do tvého dogmatu o nemožnosti objem nahradit, mi je úplně putna. Sám jsi vlastně jen potvrdil, že během vývoje motorů technologie objem velmi úspěšně nahrazují.

0/0
13.10.2017 23:33

P73e36t56r 15Č94e36r29m38á94k 9718775519580

Nepovídej, proč tam tedy technologie jsou když nemají vliv na výkon?

Naopak zopakuji nesmyslnost tvé snahy porovnávat staré s novým, pokud to nemá stejné podmínky - což značí nutnost stejné technologie - tak nikdy nelze žádné relevantní porovnání udělat a bude to jen čarování s domněnkami které tu předvádíš. To že různé konfigurace motorů jsou vhodné pro různé jízdní režimy a aplikace jsem ti tu napsal už asi stokrát, nikdy ale žádná technologie nenahradila objem. Ale to se ti nehodí do krámu a tak zase napíšeš svojí průkopnickou myšlenku že jde o papírovou hodnotu výkonu a je jedno z čeho je dodáván viď ;-)

0/0
13.10.2017 23:44

J32i17ř34í 72S62c45h11w85a88c57h 8598854258386

Já právě tvrdím přesný opak! Že ty technologie vliv na výkon mají!!!! A to tak velký, že umožňují neustále zmenšovat čili nahrazovat OBJEM! Dělají to celou dobu co se spalovací motor vyvíjí. To ty tvrdíš, že je objem nenahraditelný, tedy by byl zapotřebí neustále minimálně stejně velký.

Což je evidentně naprostý nesmysl.

Předválečné závody GP jezdily auta co měly 5-6 a více litrů (nevím teď úplně přesně), dnes se totéž realizuje 1,6 litrovým prdítkem a ty auta nemají menší výkon, spíš naopak, ale nééé technologie přece žádný objem vůbec nikdy nenahradily.....protože se to přece nedá srovnávat ;-D;-D;-D

to je opravdu neprůstřelná logika!

HOWGH!

0/0
14.10.2017 0:36

P92e57t19r 78Č71e57r57m32á25k 9798415119910

Ne ty tvrdíš že na to má vliv konfigurace, tedy že technologií můžeš nahradit konfiguraci motoru. To je právě ten problém, objem se nijak nahradit nedá. R^

0/0
14.10.2017 19:48

J57i57ř31í 10S28c70h57w16a43c72h 8488734938506

Kde tvrdím, že technologií mohu nahradit konfigurací motoru?

0/0
14.10.2017 20:46

P66e86t47r 98Č55e18r20m90á45k 9478615979780

Všude, tím že tvrdíš že objem (konfigurace) se dá nahradit technologií.

0/0
15.10.2017 20:26

J11i73ř83í 19S92c30h43w19a38c41h 8358584678546

Dobře, když zase slovíčkaříme, tak to upřesním:

určitá technologie ovlivňuje jeden z parametrů té tvé "konfigurace" (objem) tak, že pro stejnou aplikaci stačí jeho mnohem menší "velikost" než s jinou technologií, či starší technologií....

Lidové rčení "objem NIČÍM nenahradíš" vyřčené nad atmo motorem z roku 1930 ve smyslu, že je neustále zapotřebí jeho stále stejná velikost, dogmaticky reprodukovaná nad vedle stojícím dnešním atmosférickým motorem, majícím ve stejné aplikaci(!) menší objem a přitom větší výkon, působí poněkud směšně.

A ještě směšnější je to nad motorem s přeplňováním.

A to tvoje neustálé obhajovaní toho nesmyslu je asi ..... asi jak když někdo tvrdí, že Země je placatá .;-D

www.placata

0/0
15.10.2017 22:03

P80e85t24r 45Č39e97r62m17á65k 9378425419550

Neslovíčkaříme ale dostáváme se k meritu věci ;-)

Žádná technologie právě konfiguraci motoru nenahrazuje, to je právě ten nesmysl který neplatí a který ti celou dobu vyčítám. Ta technologie by konfiiguraci nahradila teprve v okamžiku kdyby výsledné motory šlo bez problémů zaměňovat a nahrazovat. A to se neděje. R^

Takže objem nijak technologií nahradit nelze, a to je to jediné co já celou dobu opakuju. To že se dá postavit motor se zcela jinou konfigurací a technologií a dá se třeba použitelně aplikovat do auta kde předtím byl jiný motor vůbec není v rozporu. Ale není to náhrada konfigurace technologií ;-)

0/0
17.10.2017 21:27

J82i46ř65í 85S62c65h71w77a15c68h 8888394808726

dobře, stále slovíčkaříme takže:

technologie konfiguraci "nenahrazuje" ale "upravuje" ;-)

0/0
17.10.2017 21:40

A16n57t58o16n72í95n 50S64e19b58e33r26a 7683808470669

1.0 TSI 81 kw točí na šestku při 130 km nějaký 2600 otáček.

0/0
13.10.2017 12:12

J27i80ř59í 87S87c35h90w74a49c95h 8128824128806

možná ve Fabii?

Nevím přesně, ale vzpomínám si, že v nějaké videotestu Octávie to mělo být 2900 (větší a těžší auto)

0/0
13.10.2017 21:06

A54n55t10o27n89í10n 17S77e36b68e58r42a 7803568360389

Rapid má 2600 na šestku

0/0
14.10.2017 9:17

J49a13n 96M67a11c70h57á30č 3837276323672

S tím litránkem,to musí bejt svezeníčko...

Ale docela to jde,umím si představit,že bych ho manželce koupil ve 2,0TDI,ale jako předvádečku s deseti tisíci kilometry tak do 550 000kč.Za těch sedm set padesát to je masakr.

+3/0
12.10.2017 16:18

J40a32n 10U47l81m 7170779776692

když to škodofilové kupujou

0/0
13.10.2017 12:53

P68a63t56r66i19k 13S33v29o39b91o19d28a 3239661626795

Ad vypínání dvou válců : Upozorňuju, že kdyby jich kikslo všech jedenáct....to ať se na mě nikdo nezlobí, ale to ten jeden válec prostě neutáhne. No to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec. To sme si nedomluvili. To si ten krám řiďte sami. Protože to ten jeden válec bude mít co dělat, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema.

+6/0
12.10.2017 15:10

M15i23l52a84n 51M95a16r81k84l 1208946458

může se v krajním případě stát, že by kikslo všech dvanáct válců?

+2/0
13.10.2017 12:12



Najdete na iDNES.cz