Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i dokonale jistý. Pravda, vysoká karoserie na zvednutém podvozku se nakloní a k tomu měkce zhoupne, není z toho ovšem mořská nemoc, ani nejisté kymácení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i31c26h83a32e58l 64K25a24d47e90r46a45v58e78k 8101834618624

Máme objednáno. Těšíme se.

0/−1
13.10.2017 10:57

J47a30n 94U68l69m 7850479366352

za ty prachy bych si představoval prestižnější značku

+1/0
13.10.2017 11:28

M59i56c74h17a52e34l 18K56a72d34e83r49a13v66e25k 8221314148724

To je věc názoru.

+2/−1
13.10.2017 11:31

J22a47n 36U25l89m 7800459156122

Určitě

0/0
13.10.2017 12:26

P44e78t56r 96H98o17r50á16k 1939653389874

Za půl míče třeba Q5 by sis představoval? Aha.

+1/−1
13.10.2017 20:04

J84a53n 25U43l58m 7940319176732

říkám prestižnější a myslím i mírně ojetý

0/−4
13.10.2017 21:16

M64g96r72. 98J10a20n 68F75i39a12l50a 9882387101756

Aha, takže klasika, 5 let stará prémie s minimálně 150.000 Km... Rv To radši úplně nový autoR^

+2/−1
14.10.2017 11:00

P35e75t98r 96B72ř58é83ť42a 28N28o95v13á77k 8290683736700

objednat něco v čem sem nejel a nezkusil si ...to je dobrý

+1/0
13.10.2017 12:42

J78a56n 86U39l41m 7200139526762

Gagarin byl taky první a zná ho celý svět a víš kdo byl druhý...?

0/0
13.10.2017 12:52

P98e87t19r 28B48ř44é61ť32a 71N33o40v46á77k 8750953316890

Tak to fakt nevím ;-D Ale věc na každodenní užívání v hodnotě 700tis bych si chtěl vyzkoušet...;-)

+2/0
13.10.2017 12:56

J10a11n 67U62l45m 7270599536882

Ja se tomu směju, ale máte naprostou pravdu!

+1/0
13.10.2017 13:00

P94e44t87r 92B29ř81é83ť54a 18N10o57v67á26k 8960953496400

Pokud to vztáhnu na sebe tak nikdy nekoupím auto, které vyjde jako novinka. Vždy to má nějaké mouchy , které se vyladí během 1-2 let případně do prvního faceliftu...

+1/0
13.10.2017 13:06

L12u36d94ě82k 34N95ě39m39e51c 5505171582494

John Glenn, pokud vím.

0/0
15.10.2017 11:04

M44i30c32h14a56e67l 13K89a48d85e37r77a28v37e15k 8921144618374

Nechám Vás přitom Petře Břéto:-P:-P

0/0
13.10.2017 12:55

P59e19t32r 76B28ř92é65ť14a 45N51o22v32á44k 8190873766520

Každej má jiné priority...někomu stačí málo já to beru radši osobně a poctivě...;-)

0/0
13.10.2017 12:59

M21i57c92h15a10e54l 73K58a75d55e29r12a34v77e24k 8891964368714

Nejen vy.

Jelikož vozy vozíme měl jsme možnost auto testnout,hlavně motor 1,5 TSI.

0/0
13.10.2017 13:01

M26a36r65e98k 20M25a89z66u14c75h 2496103743

No jo!Ale někdo musí provést první nákup.Jinak k odzkoušení nedojde.

0/0
13.10.2017 18:32

J25a56n 98U97l60m 7810859606552

tříválcovej litr ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.10.2017 10:51

J31a97r89o40s36l30a61v 24K95o71r92u60b 7212538112

Tak az teraz skodovka presunie vyrobu do DE, teraz z dôvodu maximalneho pretazenia vyroby

0/0
12.10.2017 20:11

P12a47v95e78l 34K58o10v39a72n12d36a 3260414144

;-( není můj vkus

+4/0
12.10.2017 19:33

M80i50r27e46k 34G71a88j63e75r 5701416819870

Asi ten litrovej motor v tom nezkouseli na dalnici pri 130 km/h a vyse. Pri tom odporu vzduchu v takove krabici ten minimotor dlouho nevydrzi.

+4/0
12.10.2017 17:23

J87i31ř24í 24S96c59h64w13a60c11h 8548904358866

taková motorizace sice primárně není určena coby polykač dálničních kilometrů. Ale na druhou stranu občasná jízda po dálnici nebude pro motor, který umožňuje stejně dlouhý převod na 6.st jako u atmosférického dvoulitru (aby při 130 točil cca 2900 otáček), vůbec žádný problém.

+1/0
12.10.2017 19:46

J14a19n 88M57a76c24h30á75č 3247856803212

Tak to jste s takovým autem ještě asi nejel.A nebo naopak,nejel jste s něčím silnějším( nemám na mysli papírově vyjádřený výkon v ,,koních" ,ale vůz s větším objemem ). Naložené auto s takovým motorem má větší spotřebu jak dodávka,a dynamiku avie....

+2/0
12.10.2017 21:22

J77i36ř76í 63S95c46h69w78a25c57h 8158754618376

já jsem s ním nejel a vy jste ním nejel taktéž..... naložené auto s takovým motorem samozřejmě dynamiku avie nemá.

Má například obdobnou (nepatrně lepší dynamiku) než stejně naložené Mitsu ASX s atmosférickou 1.6, má o dost lepší dynamiku, než stejně naložená KIA Stonic s atmosférickou 1.2 nebo i 1.4 a tak bych mohl pokračovat....

V dynamice objem roli nehraje, roli a to zcela zásadní hraje poměr výkon/hmotnost. Takže o ty "koně" jde až v první řadě.

A jestli si myslíte, že poválečný dvoulitr se 60 koníky bude mít lepší dynamiku než tento litr se 110 koníky (ve stejně těžkém naloženém autě) jen proto, že má větší objem, tak mi věřte, že nebude! ;-)

+2/−1
12.10.2017 22:44

V52á44c35l59a90v 58K29o61v10á15ř 1982561207164

Pokud srovnáváme tříválec se čtyřválcem (což je samo o sobě mimo) tak doporučuji přečíst několkrát za sebou text z článku, který uvedu na konci příspěvku a přitom zvážit "přínos" tříválce.

Navíc je spotřeba u obou motorů podle orientačního měření z prvních jízd zhruba podobná, kolem sedmi litrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-karoq-test-029-/auto_testy.aspx?c=A171011_172626_auto_testy_fdv

+1/0
13.10.2017 1:55

J72i12ř50í 12S46c69h82w10a17c24h 8418754748776

no tak je spotřeba podle "orientačních měření podobná okolo sedmi litrů" (takže přesnost asi tak plus, mínus, trolejbus ;-D),

přečetl jsem to třikrát, ale souvislost s tím, o čem je toto vlákno, jsem neodhalil.....:-/

+1/0
13.10.2017 2:20

P81e38t57r 60Č15e41r87m70á84k 9658665289210

Jiříku Jiříku... Vcelku rozumně jsi začal, ale pak jsi zase sklouzlu k té svojí revoluční mantře že výkon jako výkon, což jak už dobře víme není pravda ;-)

Čím těžší auto bude, tím více bude na objemu záležet.

Porovnání jiných generací technologií je pak naprosto mimo, pokud chceš porovnat, tak ale porovnatelné, tedy stejnou technologickou a konstrukční úroveň a pak budeš mít relevantní výsledky jaká konfigurace motoru je pro jakou aplikaci vhodná. ;-)

0/0
13.10.2017 13:56

J71i37ř29í 52S89c72h67w37a23c20h 8448914618306

Petře, Petře, samozřejmě, že je vždy lepší atmosféra o větším objemu než atmosféra o menším objemu. Samozřejmě, že je lepší turbomotor o větším objemu než turbomotor o menším objemu....

Je mi jasné, že se ti porovnání jiných generací atmosfér moc nehodí, protože zcela jasně dokazuje, že objem sám o sobě vůbec nic neříká, co lze od motoru očekávat. "Objem" sám o sobě vůbec auto nepohání. "Objem" sám o sobě pro auto vůbec nic neznamená. Je to prostě jen nějaké číslo symbolizující to prázdno ve válcích. Teprve "objem" se vším okolo, co z něj udělá motor, je pro pohyb auta důležitý. A pro pohyb auta je důležité jakou energii motor předá autu. Tu energii předává prostřednictvím výstupní hřídele. A jelikož se ta hřídel otáčí, jedná se všehovšudy o dva jediné důležité parametry. Prvním je KROUTÍCÍ MOMENT, druhým jsou OTÁČKY při jakých ten krouťák je poskytován. Jejich součin dává výkon P = Mk*(2*pí*n/60), to jsou ty pro tebe tak "nedůležité" kilowatty alias koníky! Vidíš tam někde objem? Já ne.

Ano pokud budeme mnluvit jen o atmosférách tak jedna veličina na objemu je silně závislá, Je to ten krouťák. Jenže ten není závislý jen na "objemu". Je závislý i na TECHNOLOGII, co je okolo toho "objemu" a ta se vyvíjela a vyvíjí. Proto 40 let stará atmosférická 1.2 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

A nyní do toho zamíchejme 1.0 TSI, ubohý a směšný litřík. Nj ale on má kolem toho směšného objemu jakousi technologii, jejímž výsledkem je, že na jeho hřídeli při 2000 otáčkách není cca 100 Nm jak by dnes měla poctivá litrová atmosféra mít, on tam nemá ani 150 Nm jako mají poctivé 1.6, on tam nemá ani 175 Nm jak má moje poctivá 1.8! On tam má rovnou 200 Nm, jako mají poctivé dvoulitry! Pokračování....

0/0
13.10.2017 20:57

J38i13ř59í 84S22c76h89w14a49c10h 8668674498316

Pokračování:

Takže ta dnešní atmo 1.0 ve 2000 otáčkách předá autu energii úměrnou jeho okamžitému výkonu cca 21kW, atmo 1.6 dává cca 32kW, atmo 2.0 dá cca 42 kW.

A jak na tom bude to "ubohé" 1.0 TSI, že by to bylo taky 42 kW?

No je to tak!

Ale jak je to možné? vždyť má POLOVIČNÍ OBJEM, směšný litr!

A co z to plyne? Nic neméně důležitého než, že pokud vedle sebe pojedou stejně těžká auta (je tedy úplně jedno jak naložená) a v nich výše uvedené motory a všechny tyto motory budou točit právě 2000 ot. Tak po sešlápnutí plynu nejpomaleji bude zrychlovat atmo 1.0, o něco rychleji atmo 1.6 ještě o něco rychleji atmo 2.0 a .....s ní, světe div se stejně rychlá bude ta "avie" s 1.0TSI.

Tak co je důležitější objem nebo ti koníci?

Samozřejmě uznávám, že existuje slábé místo 1.0TSI. Kdy při podtočení pod 1500 potáhne jako ten atmo litr. Takže ano jízda krokem někde do kopce bude jeho slabé místo. Ale na dálnici "s Avií" problém mít rozhodně nebude. To by ho tam musel mít i ten atmo dvoulitr. ;-)

0/0
13.10.2017 21:02

P17e45t31r 90Č73e42r62m56á26k 9508735479610

Pořád se točíš v kruhu, mluvíš o samotném motoru a ne jeho aplikaci v autě. Proč dřív čtyřválcové dvoulitrové diesly mohly pohánět auta vyšší střední třídy ale jejich downzisingový nástupci se tam už nedostali? Proč mohla pohánět passat nic moc 1.6 ale 1,2TSI natož 1.0TSI které mají dle tvé logiky lepší papírové průběhy se tam nedostali? Hmotnost ;-)

Jinak o avii jsem já nic nepsal, tak hrozný to samozřejmě nebude, ale že by na dálnici dvoulitr jel lépe je naopak jisté. Ale moderní vw vyvinutý nemá a starý by neplnil emisní normy. Naštěstí tu je 1.5TSi která bude pro auto této velikosti super motor.

0/0
13.10.2017 21:23

J66i46ř46í 95S39c75h38w38a85c71h 8878754248716

Sorry ale v kruhu se motáš ty.

Je 1.0/92kW v Mondeu? Je! Hmotnost? Žádný problém. Tečka

1. Otázka: Chceš mi tvrdit, že to Mondeo by jezdilo lépe s nějakou 1.6/55 kW, která se dávala do Passatu? (ano s tou vyjímkou rychlostního rozsahu 1 - 5km/hod)

Je ten motor v Karoqu? Je! Tak proč sem zase motáš nějaké hypotetické případy , kde ten motor není.

Já jsem uvedl jasné srovnávací příklady a ty mi nějak konkrétně vyvrať v čem nemám pravdu a proč.

2. Otázka: A jak je možné, že dřív se do takového auta jako je Passat nepodívalo nic menšího než 1.6 a najednou je tam 1.4 a teď konce tvrdíš, že 1.5 je pro tak veliká auta super motor? Když objem přece ničím nenahradiš?

3. otázka: Proč dvoulitr oproti 1.0TSI na dálnici, když bude na 6st ve stejných otáčkách řekněme 3000 dávat stejný krouťák 200Nm, ve stejném autě (bez podřazení a vytočení!), proč pojede v té chvíli lépe? Fakt by mě to zajímalo. Ale nechoď na mě s tím nesmyslem, že je to jenom proto, že má větší objem.

Tři otázky, čekám tři odpovědi, místo tvého klasického vykrucování.

0/0
13.10.2017 23:04

P70e69t61r 13Č68e64r32m16á32k 9468125389140

V kruhu se toćíš skutečně pouze ty, a dokázal jsi to opět svým jediným a dávno vyvráceným argumentem který taháš jako králika z klobouku ;-) Litr se do mondea dostal jako znouzecnost z důvodu toho že nebyl žádný jiný vhodný downsizingový motor a přitom bylo potřeba vyřešit flotilové emise.

Otázka tedy zní, proč se podobná věc nestala u jiných aut střední třídy? Umíš odpovědět nebo budeš kličkovat? ;-)

1)Ano, passat 1.6 85kW by byl zcela rovnoceným soupeřem a v mnoha jízdních režimech by litr předčil (obzvlášt při zátěži). Vykázal by však horší výsledky v testech spotřeby a na rozjezdu by byl dík absenci turba linější. R^

2)Ze zcela jednoduchého důvodu - motor 1.4TSI není downsizingem 1.6 ;-)

3)Protože bude schopen toho vůbec dosáhnout.

Jaká je tvá odpověď?;-)

0/0
13.10.2017 23:36

J13i86ř39í 22S33c54h39w53a18c19h 8338384398636

oprava:

Proto 40 let stará atmosférická 1.0 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

0/0
13.10.2017 21:08

P58e28t68r 17Č29e12r71m11á53k 9578855509400

Utíkáš zase od jádra Jiříku, výkon i točivý moment (resp. jejich průběhy) jsou hodnoty samotného motoru. Jestli bude zamontován v malém autě a nebo vyšší střední třídě je z hlediska tabulkových hodnot těchto paramterů jedno. Co ale není jedno je dosažitelnost těchto hodnot, a tam už konfigurace motoru zásadně vstupuje do hry. Proto se nemůže prohazovat motor mezi kamionem a supersportem, proto se v malém autě s nějakou jednotkou downsizing provést dá ale ve střední třídě uź nikoliv. R^

Technologie je pak základní kámen porovnání, porovnávat moderní 1.0TSI která je napumpovaná všema možnýma novýma technologiema a atmosféru z konstrukční řady staré 20let prostě není možné. Udělej atmo dvoulitr ze stejných konstukčních prvků (dusíkem plněný ventily atd), a bude mít parametry o něco lepší než downsizingová 1.5TSI (která teda paradoxně je upsizing protože nahrazuje 1.4TSI), a pak oba motory porovnávej v modelech podle velikosti a hmotnosti a velmi rychle zjistíš jak to je. ;-)

0/0
13.10.2017 21:16

J38i30ř44í 18S90c35h88w97a25c62h 8268584328156

ne, dusíkem plněný ventily z dvoulitrové atmosfěry krouťák 250Nm, co dává 1.4TSI, nedostanou, Ty se dostanou až z 2.5 litrové atmosféry. A co by asi tak bránilo třeba Mazdě tyto technologie používat? ;-)

A nech prosím toho balamucení o nemožnosti srovnat objem staršího a novějšího motoru. Porovnávat se dá samozřejmě cokoli s čímkoliv, pokud to obsahuje srovnávaný parametr (třeba porovnávat jestli hruška obsahuje více cukru než švestka), v tomto případě jde o objem a jeho vliv na výstupní parametry motoru. To že se ti to nehodí do tvého dogmatu o nemožnosti objem nahradit, mi je úplně putna. Sám jsi vlastně jen potvrdil, že během vývoje motorů technologie objem velmi úspěšně nahrazují.

0/0
13.10.2017 23:33

P61e46t41r 32Č49e19r45m62á98k 9138435399360

Nepovídej, proč tam tedy technologie jsou když nemají vliv na výkon?

Naopak zopakuji nesmyslnost tvé snahy porovnávat staré s novým, pokud to nemá stejné podmínky - což značí nutnost stejné technologie - tak nikdy nelze žádné relevantní porovnání udělat a bude to jen čarování s domněnkami které tu předvádíš. To že různé konfigurace motorů jsou vhodné pro různé jízdní režimy a aplikace jsem ti tu napsal už asi stokrát, nikdy ale žádná technologie nenahradila objem. Ale to se ti nehodí do krámu a tak zase napíšeš svojí průkopnickou myšlenku že jde o papírovou hodnotu výkonu a je jedno z čeho je dodáván viď ;-)

0/0
13.10.2017 23:44

J60i54ř11í 87S80c93h34w94a44c26h 8828444398236

Já právě tvrdím přesný opak! Že ty technologie vliv na výkon mají!!!! A to tak velký, že umožňují neustále zmenšovat čili nahrazovat OBJEM! Dělají to celou dobu co se spalovací motor vyvíjí. To ty tvrdíš, že je objem nenahraditelný, tedy by byl zapotřebí neustále minimálně stejně velký.

Což je evidentně naprostý nesmysl.

Předválečné závody GP jezdily auta co měly 5-6 a více litrů (nevím teď úplně přesně), dnes se totéž realizuje 1,6 litrovým prdítkem a ty auta nemají menší výkon, spíš naopak, ale nééé technologie přece žádný objem vůbec nikdy nenahradily.....protože se to přece nedá srovnávat ;-D;-D;-D

to je opravdu neprůstřelná logika!

HOWGH!

0/0
14.10.2017 0:36

P11e42t69r 46Č11e66r64m40á77k 9148485499870

Ne ty tvrdíš že na to má vliv konfigurace, tedy že technologií můžeš nahradit konfiguraci motoru. To je právě ten problém, objem se nijak nahradit nedá. R^

0/0
14.10.2017 19:48

J41i35ř86í 14S80c39h80w86a20c44h 8678914638866

Kde tvrdím, že technologií mohu nahradit konfigurací motoru?

0/0
14.10.2017 20:46

P88e78t12r 11Č19e48r75m75á25k 9978455779980

Všude, tím že tvrdíš že objem (konfigurace) se dá nahradit technologií.

0/0
15.10.2017 20:26

J58i56ř16í 61S98c48h67w46a89c63h 8858124578296

Dobře, když zase slovíčkaříme, tak to upřesním:

určitá technologie ovlivňuje jeden z parametrů té tvé "konfigurace" (objem) tak, že pro stejnou aplikaci stačí jeho mnohem menší "velikost" než s jinou technologií, či starší technologií....

Lidové rčení "objem NIČÍM nenahradíš" vyřčené nad atmo motorem z roku 1930 ve smyslu, že je neustále zapotřebí jeho stále stejná velikost, dogmaticky reprodukovaná nad vedle stojícím dnešním atmosférickým motorem, majícím ve stejné aplikaci(!) menší objem a přitom větší výkon, působí poněkud směšně.

A ještě směšnější je to nad motorem s přeplňováním.

A to tvoje neustálé obhajovaní toho nesmyslu je asi ..... asi jak když někdo tvrdí, že Země je placatá .;-D

http://www.placata-zeme.cz/

0/0
15.10.2017 22:03

P77e42t50r 16Č59e22r87m62á38k 9688655729730

Neslovíčkaříme ale dostáváme se k meritu věci ;-)

Žádná technologie právě konfiguraci motoru nenahrazuje, to je právě ten nesmysl který neplatí a který ti celou dobu vyčítám. Ta technologie by konfiiguraci nahradila teprve v okamžiku kdyby výsledné motory šlo bez problémů zaměňovat a nahrazovat. A to se neděje. R^

Takže objem nijak technologií nahradit nelze, a to je to jediné co já celou dobu opakuju. To že se dá postavit motor se zcela jinou konfigurací a technologií a dá se třeba použitelně aplikovat do auta kde předtím byl jiný motor vůbec není v rozporu. Ale není to náhrada konfigurace technologií ;-)

0/0
17.10.2017 21:27

J71i43ř88í 18S15c32h82w73a35c20h 8948104548726

dobře, stále slovíčkaříme takže:

technologie konfiguraci "nenahrazuje" ale "upravuje" ;-)

0/0
17.10.2017 21:40

A33n12t75o53n81í40n 15S34e68b65e85r57a 7243698880909

1.0 TSI 81 kw točí na šestku při 130 km nějaký 2600 otáček.

0/0
13.10.2017 12:12

J43i87ř36í 15S77c38h84w40a13c37h 8328184818416

možná ve Fabii?

Nevím přesně, ale vzpomínám si, že v nějaké videotestu Octávie to mělo být 2900 (větší a těžší auto)

0/0
13.10.2017 21:06

A95n43t36o19n21í19n 55S38e59b47e14r16a 7573418930449

Rapid má 2600 na šestku

0/0
14.10.2017 9:17

J43a91n 40M46a82c89h31á25č 3877916973482

S tím litránkem,to musí bejt svezeníčko...

Ale docela to jde,umím si představit,že bych ho manželce koupil ve 2,0TDI,ale jako předvádečku s deseti tisíci kilometry tak do 550 000kč.Za těch sedm set padesát to je masakr.

+3/0
12.10.2017 16:18

J31a72n 57U73l38m 7350399756462

když to škodofilové kupujou

0/0
13.10.2017 12:53

P15a24t60r41i94k 82S30v57o46b44o49d96a 3219951846355

Ad vypínání dvou válců : Upozorňuju, že kdyby jich kikslo všech jedenáct....to ať se na mě nikdo nezlobí, ale to ten jeden válec prostě neutáhne. No to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec. To sme si nedomluvili. To si ten krám řiďte sami. Protože to ten jeden válec bude mít co dělat, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema.

+6/0
12.10.2017 15:10

M91i20l79a55n 43M21a71r86k82l 1798846188

může se v krajním případě stát, že by kikslo všech dvanáct válců?

+2/0
13.10.2017 12:12







Najdete na iDNES.cz