Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i dokonale jistý. Pravda, vysoká karoserie na zvednutém podvozku se nakloní a k tomu měkce zhoupne, není z toho ovšem mořská nemoc, ani nejisté kymácení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i68c87h31a20e93l 87K81a97d93e73r37a28v51e71k 8681224698204

Máme objednáno. Těšíme se.

0/−1
13.10.2017 10:57

J66a27n 98U76l27m 7520139686622

za ty prachy bych si představoval prestižnější značku

+1/0
13.10.2017 11:28

M20i17c10h94a89e92l 72K58a38d25e46r26a83v97e71k 8611424458834

To je věc názoru.

+2/−1
13.10.2017 11:31

J69a49n 73U41l78m 7530519736142

Určitě

0/0
13.10.2017 12:26

P98e74t60r 10H37o70r82á30k 1769303339594

Za půl míče třeba Q5 by sis představoval? Aha.

+1/−1
13.10.2017 20:04

J88a61n 61U22l74m 7290729536502

říkám prestižnější a myslím i mírně ojetý

0/−4
13.10.2017 21:16

M48g11r16. 86J83a63n 47F54i66a58l15a 9322327841966

Aha, takže klasika, 5 let stará prémie s minimálně 150.000 Km... Rv To radši úplně nový autoR^

+2/−1
14.10.2017 11:00

P45e91t73r 20B93ř71é86ť80a 44N56o98v66á52k 8630573296910

objednat něco v čem sem nejel a nezkusil si ...to je dobrý

+1/0
13.10.2017 12:42

J84a51n 47U62l85m 7800639266422

Gagarin byl taky první a zná ho celý svět a víš kdo byl druhý...?

0/0
13.10.2017 12:52

P81e74t24r 45B74ř34é24ť16a 54N25o23v50á30k 8640503656240

Tak to fakt nevím ;-D Ale věc na každodenní užívání v hodnotě 700tis bych si chtěl vyzkoušet...;-)

+2/0
13.10.2017 12:56

J23a72n 69U74l67m 7850249586332

Ja se tomu směju, ale máte naprostou pravdu!

+1/0
13.10.2017 13:00

P65e41t43r 86B71ř80é35ť52a 34N33o93v63á92k 8810333706870

Pokud to vztáhnu na sebe tak nikdy nekoupím auto, které vyjde jako novinka. Vždy to má nějaké mouchy , které se vyladí během 1-2 let případně do prvního faceliftu...

+1/0
13.10.2017 13:06

L43u83d26ě59k 37N41ě17m69e67c 5235951762404

John Glenn, pokud vím.

0/0
15.10.2017 11:04

M19i98c32h11a64e48l 47K67a11d64e26r64a33v17e78k 8511414478264

Nechám Vás přitom Petře Břéto:-P:-P

0/0
13.10.2017 12:55

P50e43t91r 59B64ř50é41ť70a 54N52o87v64á74k 8250913266330

Každej má jiné priority...někomu stačí málo já to beru radši osobně a poctivě...;-)

0/0
13.10.2017 12:59

M95i79c85h56a39e78l 43K60a24d94e87r92a48v68e13k 8951414528324

Nejen vy.

Jelikož vozy vozíme měl jsme možnost auto testnout,hlavně motor 1,5 TSI.

0/0
13.10.2017 13:01

M40a57r90e63k 47M97a14z75u51c98h 2756323623

No jo!Ale někdo musí provést první nákup.Jinak k odzkoušení nedojde.

0/0
13.10.2017 18:32

J62a35n 62U75l72m 7110579276672

tříválcovej litr ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.10.2017 10:51

J62a84r64o84s40l75a18v 37K49o78r36u98b 7762648922

Tak az teraz skodovka presunie vyrobu do DE, teraz z dôvodu maximalneho pretazenia vyroby

0/0
12.10.2017 20:11

P82a54v13e16l 48K85o69v60a57n88d87a 3720274134

;-( není můj vkus

+4/0
12.10.2017 19:33

M30i18r89e69k 14G93a24j89e45r 5491866189870

Asi ten litrovej motor v tom nezkouseli na dalnici pri 130 km/h a vyse. Pri tom odporu vzduchu v takove krabici ten minimotor dlouho nevydrzi.

+4/0
12.10.2017 17:23

J24i20ř47í 31S85c27h35w36a93c73h 8588494138696

taková motorizace sice primárně není určena coby polykač dálničních kilometrů. Ale na druhou stranu občasná jízda po dálnici nebude pro motor, který umožňuje stejně dlouhý převod na 6.st jako u atmosférického dvoulitru (aby při 130 točil cca 2900 otáček), vůbec žádný problém.

+1/0
12.10.2017 19:46

J11a20n 80M33a37c31h66á88č 3317476203142

Tak to jste s takovým autem ještě asi nejel.A nebo naopak,nejel jste s něčím silnějším( nemám na mysli papírově vyjádřený výkon v ,,koních" ,ale vůz s větším objemem ). Naložené auto s takovým motorem má větší spotřebu jak dodávka,a dynamiku avie....

+2/0
12.10.2017 21:22

J47i88ř62í 45S23c46h43w91a55c70h 8218484118646

já jsem s ním nejel a vy jste ním nejel taktéž..... naložené auto s takovým motorem samozřejmě dynamiku avie nemá.

Má například obdobnou (nepatrně lepší dynamiku) než stejně naložené Mitsu ASX s atmosférickou 1.6, má o dost lepší dynamiku, než stejně naložená KIA Stonic s atmosférickou 1.2 nebo i 1.4 a tak bych mohl pokračovat....

V dynamice objem roli nehraje, roli a to zcela zásadní hraje poměr výkon/hmotnost. Takže o ty "koně" jde až v první řadě.

A jestli si myslíte, že poválečný dvoulitr se 60 koníky bude mít lepší dynamiku než tento litr se 110 koníky (ve stejně těžkém naloženém autě) jen proto, že má větší objem, tak mi věřte, že nebude! ;-)

+2/−1
12.10.2017 22:44

V38á88c19l70a67v 82K85o67v86á95ř 1702901467154

Pokud srovnáváme tříválec se čtyřválcem (což je samo o sobě mimo) tak doporučuji přečíst několkrát za sebou text z článku, který uvedu na konci příspěvku a přitom zvážit "přínos" tříválce.

Navíc je spotřeba u obou motorů podle orientačního měření z prvních jízd zhruba podobná, kolem sedmi litrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-karoq-test-029-/auto_testy.aspx?c=A171011_172626_auto_testy_fdv

+1/0
13.10.2017 1:55

J27i23ř10í 66S97c58h94w68a46c71h 8368474448646

no tak je spotřeba podle "orientačních měření podobná okolo sedmi litrů" (takže přesnost asi tak plus, mínus, trolejbus ;-D),

přečetl jsem to třikrát, ale souvislost s tím, o čem je toto vlákno, jsem neodhalil.....:-/

+1/0
13.10.2017 2:20

P79e47t73r 66Č86e92r39m20á28k 9198975199490

Jiříku Jiříku... Vcelku rozumně jsi začal, ale pak jsi zase sklouzlu k té svojí revoluční mantře že výkon jako výkon, což jak už dobře víme není pravda ;-)

Čím těžší auto bude, tím více bude na objemu záležet.

Porovnání jiných generací technologií je pak naprosto mimo, pokud chceš porovnat, tak ale porovnatelné, tedy stejnou technologickou a konstrukční úroveň a pak budeš mít relevantní výsledky jaká konfigurace motoru je pro jakou aplikaci vhodná. ;-)

0/0
13.10.2017 13:56

J18i10ř53í 74S54c62h57w33a67c73h 8508574638596

Petře, Petře, samozřejmě, že je vždy lepší atmosféra o větším objemu než atmosféra o menším objemu. Samozřejmě, že je lepší turbomotor o větším objemu než turbomotor o menším objemu....

Je mi jasné, že se ti porovnání jiných generací atmosfér moc nehodí, protože zcela jasně dokazuje, že objem sám o sobě vůbec nic neříká, co lze od motoru očekávat. "Objem" sám o sobě vůbec auto nepohání. "Objem" sám o sobě pro auto vůbec nic neznamená. Je to prostě jen nějaké číslo symbolizující to prázdno ve válcích. Teprve "objem" se vším okolo, co z něj udělá motor, je pro pohyb auta důležitý. A pro pohyb auta je důležité jakou energii motor předá autu. Tu energii předává prostřednictvím výstupní hřídele. A jelikož se ta hřídel otáčí, jedná se všehovšudy o dva jediné důležité parametry. Prvním je KROUTÍCÍ MOMENT, druhým jsou OTÁČKY při jakých ten krouťák je poskytován. Jejich součin dává výkon P = Mk*(2*pí*n/60), to jsou ty pro tebe tak "nedůležité" kilowatty alias koníky! Vidíš tam někde objem? Já ne.

Ano pokud budeme mnluvit jen o atmosférách tak jedna veličina na objemu je silně závislá, Je to ten krouťák. Jenže ten není závislý jen na "objemu". Je závislý i na TECHNOLOGII, co je okolo toho "objemu" a ta se vyvíjela a vyvíjí. Proto 40 let stará atmosférická 1.2 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

A nyní do toho zamíchejme 1.0 TSI, ubohý a směšný litřík. Nj ale on má kolem toho směšného objemu jakousi technologii, jejímž výsledkem je, že na jeho hřídeli při 2000 otáčkách není cca 100 Nm jak by dnes měla poctivá litrová atmosféra mít, on tam nemá ani 150 Nm jako mají poctivé 1.6, on tam nemá ani 175 Nm jak má moje poctivá 1.8! On tam má rovnou 200 Nm, jako mají poctivé dvoulitry! Pokračování....

0/0
13.10.2017 20:57

J21i74ř19í 14S69c34h90w97a50c33h 8438534128496

Pokračování:

Takže ta dnešní atmo 1.0 ve 2000 otáčkách předá autu energii úměrnou jeho okamžitému výkonu cca 21kW, atmo 1.6 dává cca 32kW, atmo 2.0 dá cca 42 kW.

A jak na tom bude to "ubohé" 1.0 TSI, že by to bylo taky 42 kW?

No je to tak!

Ale jak je to možné? vždyť má POLOVIČNÍ OBJEM, směšný litr!

A co z to plyne? Nic neméně důležitého než, že pokud vedle sebe pojedou stejně těžká auta (je tedy úplně jedno jak naložená) a v nich výše uvedené motory a všechny tyto motory budou točit právě 2000 ot. Tak po sešlápnutí plynu nejpomaleji bude zrychlovat atmo 1.0, o něco rychleji atmo 1.6 ještě o něco rychleji atmo 2.0 a .....s ní, světe div se stejně rychlá bude ta "avie" s 1.0TSI.

Tak co je důležitější objem nebo ti koníci?

Samozřejmě uznávám, že existuje slábé místo 1.0TSI. Kdy při podtočení pod 1500 potáhne jako ten atmo litr. Takže ano jízda krokem někde do kopce bude jeho slabé místo. Ale na dálnici "s Avií" problém mít rozhodně nebude. To by ho tam musel mít i ten atmo dvoulitr. ;-)

0/0
13.10.2017 21:02

P47e74t35r 98Č20e64r64m57á28k 9628385379940

Pořád se točíš v kruhu, mluvíš o samotném motoru a ne jeho aplikaci v autě. Proč dřív čtyřválcové dvoulitrové diesly mohly pohánět auta vyšší střední třídy ale jejich downzisingový nástupci se tam už nedostali? Proč mohla pohánět passat nic moc 1.6 ale 1,2TSI natož 1.0TSI které mají dle tvé logiky lepší papírové průběhy se tam nedostali? Hmotnost ;-)

Jinak o avii jsem já nic nepsal, tak hrozný to samozřejmě nebude, ale že by na dálnici dvoulitr jel lépe je naopak jisté. Ale moderní vw vyvinutý nemá a starý by neplnil emisní normy. Naštěstí tu je 1.5TSi která bude pro auto této velikosti super motor.

0/0
13.10.2017 21:23

J56i78ř92í 98S21c33h45w15a52c53h 8688504548896

Sorry ale v kruhu se motáš ty.

Je 1.0/92kW v Mondeu? Je! Hmotnost? Žádný problém. Tečka

1. Otázka: Chceš mi tvrdit, že to Mondeo by jezdilo lépe s nějakou 1.6/55 kW, která se dávala do Passatu? (ano s tou vyjímkou rychlostního rozsahu 1 - 5km/hod)

Je ten motor v Karoqu? Je! Tak proč sem zase motáš nějaké hypotetické případy , kde ten motor není.

Já jsem uvedl jasné srovnávací příklady a ty mi nějak konkrétně vyvrať v čem nemám pravdu a proč.

2. Otázka: A jak je možné, že dřív se do takového auta jako je Passat nepodívalo nic menšího než 1.6 a najednou je tam 1.4 a teď konce tvrdíš, že 1.5 je pro tak veliká auta super motor? Když objem přece ničím nenahradiš?

3. otázka: Proč dvoulitr oproti 1.0TSI na dálnici, když bude na 6st ve stejných otáčkách řekněme 3000 dávat stejný krouťák 200Nm, ve stejném autě (bez podřazení a vytočení!), proč pojede v té chvíli lépe? Fakt by mě to zajímalo. Ale nechoď na mě s tím nesmyslem, že je to jenom proto, že má větší objem.

Tři otázky, čekám tři odpovědi, místo tvého klasického vykrucování.

0/0
13.10.2017 23:04

P35e44t70r 84Č38e65r34m27á50k 9168135619190

V kruhu se toćíš skutečně pouze ty, a dokázal jsi to opět svým jediným a dávno vyvráceným argumentem který taháš jako králika z klobouku ;-) Litr se do mondea dostal jako znouzecnost z důvodu toho že nebyl žádný jiný vhodný downsizingový motor a přitom bylo potřeba vyřešit flotilové emise.

Otázka tedy zní, proč se podobná věc nestala u jiných aut střední třídy? Umíš odpovědět nebo budeš kličkovat? ;-)

1)Ano, passat 1.6 85kW by byl zcela rovnoceným soupeřem a v mnoha jízdních režimech by litr předčil (obzvlášt při zátěži). Vykázal by však horší výsledky v testech spotřeby a na rozjezdu by byl dík absenci turba linější. R^

2)Ze zcela jednoduchého důvodu - motor 1.4TSI není downsizingem 1.6 ;-)

3)Protože bude schopen toho vůbec dosáhnout.

Jaká je tvá odpověď?;-)

0/0
13.10.2017 23:36

J73i98ř82í 14S58c68h35w50a32c69h 8158254168926

oprava:

Proto 40 let stará atmosférická 1.0 měla krouťák cca 70Nm a nové 1.0 MPI má cca 95 Nm!

0/0
13.10.2017 21:08

P67e81t35r 86Č86e29r58m14á73k 9938875829150

Utíkáš zase od jádra Jiříku, výkon i točivý moment (resp. jejich průběhy) jsou hodnoty samotného motoru. Jestli bude zamontován v malém autě a nebo vyšší střední třídě je z hlediska tabulkových hodnot těchto paramterů jedno. Co ale není jedno je dosažitelnost těchto hodnot, a tam už konfigurace motoru zásadně vstupuje do hry. Proto se nemůže prohazovat motor mezi kamionem a supersportem, proto se v malém autě s nějakou jednotkou downsizing provést dá ale ve střední třídě uź nikoliv. R^

Technologie je pak základní kámen porovnání, porovnávat moderní 1.0TSI která je napumpovaná všema možnýma novýma technologiema a atmosféru z konstrukční řady staré 20let prostě není možné. Udělej atmo dvoulitr ze stejných konstukčních prvků (dusíkem plněný ventily atd), a bude mít parametry o něco lepší než downsizingová 1.5TSI (která teda paradoxně je upsizing protože nahrazuje 1.4TSI), a pak oba motory porovnávej v modelech podle velikosti a hmotnosti a velmi rychle zjistíš jak to je. ;-)

0/0
13.10.2017 21:16

J59i53ř58í 38S36c94h78w80a35c12h 8618464928796

ne, dusíkem plněný ventily z dvoulitrové atmosfěry krouťák 250Nm, co dává 1.4TSI, nedostanou, Ty se dostanou až z 2.5 litrové atmosféry. A co by asi tak bránilo třeba Mazdě tyto technologie používat? ;-)

A nech prosím toho balamucení o nemožnosti srovnat objem staršího a novějšího motoru. Porovnávat se dá samozřejmě cokoli s čímkoliv, pokud to obsahuje srovnávaný parametr (třeba porovnávat jestli hruška obsahuje více cukru než švestka), v tomto případě jde o objem a jeho vliv na výstupní parametry motoru. To že se ti to nehodí do tvého dogmatu o nemožnosti objem nahradit, mi je úplně putna. Sám jsi vlastně jen potvrdil, že během vývoje motorů technologie objem velmi úspěšně nahrazují.

0/0
13.10.2017 23:33

P32e35t60r 65Č35e68r40m83á94k 9798105869540

Nepovídej, proč tam tedy technologie jsou když nemají vliv na výkon?

Naopak zopakuji nesmyslnost tvé snahy porovnávat staré s novým, pokud to nemá stejné podmínky - což značí nutnost stejné technologie - tak nikdy nelze žádné relevantní porovnání udělat a bude to jen čarování s domněnkami které tu předvádíš. To že různé konfigurace motorů jsou vhodné pro různé jízdní režimy a aplikace jsem ti tu napsal už asi stokrát, nikdy ale žádná technologie nenahradila objem. Ale to se ti nehodí do krámu a tak zase napíšeš svojí průkopnickou myšlenku že jde o papírovou hodnotu výkonu a je jedno z čeho je dodáván viď ;-)

0/0
13.10.2017 23:44

J26i15ř27í 57S27c70h49w75a45c57h 8758274428116

Já právě tvrdím přesný opak! Že ty technologie vliv na výkon mají!!!! A to tak velký, že umožňují neustále zmenšovat čili nahrazovat OBJEM! Dělají to celou dobu co se spalovací motor vyvíjí. To ty tvrdíš, že je objem nenahraditelný, tedy by byl zapotřebí neustále minimálně stejně velký.

Což je evidentně naprostý nesmysl.

Předválečné závody GP jezdily auta co měly 5-6 a více litrů (nevím teď úplně přesně), dnes se totéž realizuje 1,6 litrovým prdítkem a ty auta nemají menší výkon, spíš naopak, ale nééé technologie přece žádný objem vůbec nikdy nenahradily.....protože se to přece nedá srovnávat ;-D;-D;-D

to je opravdu neprůstřelná logika!

HOWGH!

0/0
14.10.2017 0:36

P42e23t32r 95Č59e91r49m77á78k 9718415509880

Ne ty tvrdíš že na to má vliv konfigurace, tedy že technologií můžeš nahradit konfiguraci motoru. To je právě ten problém, objem se nijak nahradit nedá. R^

0/0
14.10.2017 19:48

J34i36ř28í 96S72c10h35w48a95c40h 8328604588476

Kde tvrdím, že technologií mohu nahradit konfigurací motoru?

0/0
14.10.2017 20:46

P62e27t17r 13Č48e64r29m63á47k 9478135829540

Všude, tím že tvrdíš že objem (konfigurace) se dá nahradit technologií.

0/0
15.10.2017 20:26

J52i82ř91í 94S60c66h78w98a97c65h 8848444758526

Dobře, když zase slovíčkaříme, tak to upřesním:

určitá technologie ovlivňuje jeden z parametrů té tvé "konfigurace" (objem) tak, že pro stejnou aplikaci stačí jeho mnohem menší "velikost" než s jinou technologií, či starší technologií....

Lidové rčení "objem NIČÍM nenahradíš" vyřčené nad atmo motorem z roku 1930 ve smyslu, že je neustále zapotřebí jeho stále stejná velikost, dogmaticky reprodukovaná nad vedle stojícím dnešním atmosférickým motorem, majícím ve stejné aplikaci(!) menší objem a přitom větší výkon, působí poněkud směšně.

A ještě směšnější je to nad motorem s přeplňováním.

A to tvoje neustálé obhajovaní toho nesmyslu je asi ..... asi jak když někdo tvrdí, že Země je placatá .;-D

http://www.placata-zeme.cz/

0/0
15.10.2017 22:03

P76e16t94r 35Č33e59r65m11á80k 9488495799900

Neslovíčkaříme ale dostáváme se k meritu věci ;-)

Žádná technologie právě konfiguraci motoru nenahrazuje, to je právě ten nesmysl který neplatí a který ti celou dobu vyčítám. Ta technologie by konfiiguraci nahradila teprve v okamžiku kdyby výsledné motory šlo bez problémů zaměňovat a nahrazovat. A to se neděje. R^

Takže objem nijak technologií nahradit nelze, a to je to jediné co já celou dobu opakuju. To že se dá postavit motor se zcela jinou konfigurací a technologií a dá se třeba použitelně aplikovat do auta kde předtím byl jiný motor vůbec není v rozporu. Ale není to náhrada konfigurace technologií ;-)

0/0
17.10.2017 21:27

J50i70ř19í 21S92c34h45w16a84c58h 8928284768146

dobře, stále slovíčkaříme takže:

technologie konfiguraci "nenahrazuje" ale "upravuje" ;-)

0/0
17.10.2017 21:40

A93n79t35o22n52í80n 84S29e64b80e61r68a 7173118750769

1.0 TSI 81 kw točí na šestku při 130 km nějaký 2600 otáček.

0/0
13.10.2017 12:12

J95i68ř36í 17S22c97h26w27a45c63h 8838124158966

možná ve Fabii?

Nevím přesně, ale vzpomínám si, že v nějaké videotestu Octávie to mělo být 2900 (větší a těžší auto)

0/0
13.10.2017 21:06

A82n41t98o23n59í26n 32S55e30b12e85r55a 7903838980509

Rapid má 2600 na šestku

0/0
14.10.2017 9:17

J52a60n 85M29a76c40h59á69č 3137286123382

S tím litránkem,to musí bejt svezeníčko...

Ale docela to jde,umím si představit,že bych ho manželce koupil ve 2,0TDI,ale jako předvádečku s deseti tisíci kilometry tak do 550 000kč.Za těch sedm set padesát to je masakr.

+3/0
12.10.2017 16:18

J52a25n 73U72l31m 7480639256142

když to škodofilové kupujou

0/0
13.10.2017 12:53

P32a98t69r79i22k 36S37v92o62b80o92d70a 3259611966555

Ad vypínání dvou válců : Upozorňuju, že kdyby jich kikslo všech jedenáct....to ať se na mě nikdo nezlobí, ale to ten jeden válec prostě neutáhne. No to po mě nikdo nemůže chtít, abych já s tou vzducholodí letěl na jeden válec. To sme si nedomluvili. To si ten krám řiďte sami. Protože to ten jeden válec bude mít co dělat, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema.

+6/0
12.10.2017 15:10

M24i22l83a90n 55M62a72r96k55l 1248706418

může se v krajním případě stát, že by kikslo všech dvanáct válců?

+2/0
13.10.2017 12:12







Najdete na iDNES.cz