Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální ředitel Matthias Müller. Vedení automobilky proto na základě 14 zákaznických skupin vytyčí nové zaměření pro Volkswagen, Škodu a Seat na evropském trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i93ř22í 79S19c16h76m89i57d23t 5610273684675

Takže se to vrací do starých kolejí, škodovka za totáče taky nesměla konkurovat žigulíkům a prý svoboda, volný pohyb kapitálu atd. ale jen potud, pokud teče směrem k Němcům, jinak přichází omezení, stěhování výroby a vykolíkování trhu, jo jo evropské hodnoty v praxi, nelze dopustit, aby škodovka byla lepší než VWRv.

+1/0
15.10.2017 20:35

V45i36l38é30m 48P78ř49í76h12o56d41a 2884489763617

Pokud vim, Skoda patri VW a ty ji muzou klidne zavrit.

0/0
17.10.2017 19:20
Foto

R30o74m79a17n 95K30o56z54e93l 4397936583604

Myslel jsem, že taková strategie už je, vždyť je to už dávno, co byl Seat určen k tomu, aby vyráběl sportovně laděné auta. Připomíná mi to návrat k RVHP, kdy bylo rozhodnuto, že kloubové autobusy se budou vyrábět v Maďarsku, u nás ne.

+3/0
14.10.2017 20:38

P76e12t56r 64M67i77c97h39a36l 2130214781922

No co, pokud VW Škodu ořeže, podívám se příště mimo koncern.

0/0
14.10.2017 14:53

V22l27a19d32i76m27í37r 23R95e92t86t47i61n70g25e79r 5825356185845

Tak to jsem zvedav jak to vybalancují. VW je lidové vozítko hrající si na nobl premiovku, Skoda se slavnou historii a zkušenými techniky byla určena jako lidové vozítko, ale díky minulosti a lidem se vrací mezi premiové vozy navzdory omezení centrály. A je úspěšná víc než dost, a to dost hněte Vw, který tak úspěšný není, ale byl určen jako ta premiovka.

+1/0
14.10.2017 12:56

J90i26ř35í 53K83o33c80u97r62e90k 6485764945278

Prémiovka je přece Audi a Porsche

+1/0
14.10.2017 13:03

P36e43t37r 84Č17e26r40m32á63k 9168635779300

Máte v tom trochu hokej. Premie je premie, ta je jasně daná a ani vw ani škoda do ní nepatří. VW se v rámci mainstreamu snaží (zdůrazňuji slovo snaží, což není to neznamená že to tak vždy je) nabídnout co nejvíc z hlediska kvality, zpracování, technologií a celkové dotaženosti a vyváženosti modelů. Škoda zase sází primárně na praktičnost a prostornost, byť někdy spíše pocitovou a jen v určitých směrech nebo na úkor něčeho jiného. Úspěšnější model je evidentně ten VW, proto vyrábí 5x tolik aut co škoda. Což ale nijak neznamená že by se škoda měla za něco stydět, to vůbec ne, z podmínek které jí vw dal k dispozici utvořila maximum R^

+2/0
14.10.2017 13:43

P26e36t23r 55H29o84r69á18k 1319113839774

Co je to vlastně ta prémie? Já bych řekl, že příplatek na vysoké německé mzdy skrytý za pár cinkrlátek.

0/0
15.10.2017 13:01

P92e92t56r 24Č42e12r47m70á65k 9538875469550

To byste řekl špatně, premie je právě v základu techniky, materiálech i zpracování zcela odlišné auto. Cinkrlátky se to pak snaží maskovat naopak mainstream, aby zakryl ten rozdíl ve výše popsaném.

0/0
15.10.2017 19:44

R50o11m67a59n 92V71o47l30f 6550594812361

To je proste - nejen Cech ale i Nemec chce usporit a nez drahe WV si radeji koupi levnejsi skodu a to je cele, takze zlevnit WV a bude to ok

0/0
13.10.2017 23:47
Foto

P76e92t56r 20J56a28n22o36v10s38k33ý 1478750482728

Takže ve škodovce zas budou jen švihadla ? :)))

+8/0
13.10.2017 18:28

J61i39ř58í 60K81o34c19u72r44e68k 6495704175228

... stahovací okna jenom vřepdu a boční zrcátko jenom vlevo. Bez posilovače brzd, posilovače volantu, bez autorádia a reproduktorů. Přes neodhlučněný motor to stejně neuslyšíte. A na ABS, ESP, TDI, ... zapomeňte. Jeden typ motoru bez katalyzátoru.

0/0
14.10.2017 13:03

M39i72r46e95k 42G16a34j54e23r 5551956699330

To kolem r. 1980.

0/0
22.10.2017 2:32

H29o49n71z44a 22P27o32s74t 4679269109305

VW vyrábí auta v každé kategorii, takže jsem zvědavý s čím konrétně přijdou. Osobně bych tipoval že zákážou škodovce a seatu auta s vyšší přidanou hodnotou jako jsou SUV a Superby. Sami si neomezí nic.

+5/0
13.10.2017 18:03

P53e52t82r 82Č74e87r78m50á28k 9868975599100

Nevím co si představujete pod slovem kategorie, ale vw chce zkrátka jasněji než doposud definovat cílové skupiny zákazníků, na tom že budou nabízet auta ve stejných třídách a segmentech to nic nezmění.

0/0
13.10.2017 20:52

M78a15r66t36i83n 45K15a85r64á84s53e94k 9958143578898

Jak jako "sami"? VW automobilka se samo snazi kopat za sebe (stejne jako audi, skoda, seat a ostatni v koncernu), vse je ale na rozhodnuti VW Group, ktere rozhoduje tak, aby koncern jako celek vydelaval co nejvic (a ne jak si preje jezdna z automobilek), a dost si troufam tvrdit, ze sttrategie "osekam vsechny automobilky krom VW" by k tomu opravdu nevedla a ze to vedeni koncernu dost dobre vi...

+1/0
15.10.2017 15:10

J88i64ř14í 30S94c21h61m81i71d39t 5790183904825

Nejde jen o prachy, ale i o politiku;-).

Kdyby šlo jen o prachy, tak proč stěhovat výrobu do Německa, kde nepochybně výjde dráž:-P;-)?

0/0
15.10.2017 20:41

P10e61t73r 83Č22e47r27m18á40k 9428645259670

O politiku nejde vůbec, stěhování je ryze ekonomický krok, Kvasiny nestíhají, Emden má volnou kapacitu a vyšší produktivitu, budou schopni vyrobit a tedy dodat na trh více aut = větší tržby i zisk.R^

0/0
15.10.2017 22:01

S87t97a39n79i90s73l92a37v 96K43r55e79j83c92a14r 6547226153344

Nu ale proč tedy nenechat vyrábět v ČR to co je české a ve Španělsku to co je španělské? Ano, navýšit volnou kapacitu pro škodovku tím, že se Seat vrátí do Španělska je rozhodně smysluplnější, než ho nechat v ČR a vlajkovou lod přesunout do Německa . Ekonomové všude na světě, vám řeknou, že je lepší když si zákazník na výrobek přiměřenou dobu počká než vyrábět na sklad a lákat na prodělkové akce.

0/0
16.10.2017 18:53

P76e72t12r 52Č42e32r29m45á52k 9718565729860

Právě proto co jsem psal výše, nedávalo by to ekonomický smysl. Seat se nemá kam vracet - žádná volná výrobní kapacita ve Španělsku není, musela by se tedy budovat = stejný resp. horší varianta než investice do Kvasin. Naopak superb se díky technické spřízněnosti s passatem do Emdenu hodí, není potřeba stavět žádné kapacity v ČR a naopak bude mít škodovka více volných kapacit pro SUV. Každý ekonom vám pak řekne že prodáte jen když jste schopni auto dodat. To se momentálně neděje a škodovce utíkají zákazníci jinam, protože čekat skoro rok na auto nehodlají.

0/0
16.10.2017 20:55

M40a95r93t92i72n 10K10a27r27á88s71e63k 9398383428638

Opravdu si myslite ze vyjde draz prestehovat vyrobu na volnou hotovou linku, nez nechat volnou linku dale nevyuzitou a stavet novou linku?

Jasne vyroba v nemecku je obecne drazsi nez v CR, ale kdyz se do situaci jak jsem popsal vyse, tak to rozhodne nemusi byt automaticky pravda...

+2/0
15.10.2017 22:32

J33i13ř84í 29P58r90o89v24a95z85n46í67k 9531575849343

Volkswagen vlastní Škodu a tím to končí.Vlastník si vybere co mu bude vyhovovat.

A pokud si někdo myslí že si VW nechá prodejně škodit od Škodovky tak pomatený blázen.No a pan Sobotka je je chudák co se na tom snaží zviditelnit.Škoda jsou slušná ale u nás předražená auta.

0/0
13.10.2017 17:55

K86a81r91e52l 96V20a60c48h15u33t 9593552229803

Měli jsme Škodovku kombíka, přesedlali jsme na kombíka od VW a chrochtáme si, jak jsme si polepšili (pravda, posunuli jsme se nejméně o půl třídy výš).

Je to snad špatně? Porušili jsme územní rozdělení, nemáme si za to hodit "mašli"?;-D

+1/−2
13.10.2017 17:40

J77o91s90e12f 88U48l52m86a66n 8800150138785

Jestli jste přešli z Octávky do Passata, pak chápu. Jestli ze Superbu do Passatu, tak je to spíše nějaký psychologický klam. Říkám jako majitel Passatu.

+6/0
13.10.2017 17:50

K75a24r63e58l 72V41a86c38h52u56t 9493202359923

No dobře. Tak jo, přiznám svou chudobu - ;-) - přešli jsme z fábie na golfa.;-)

0/0
13.10.2017 17:56

V34í79t52e67k 40H68a83m15p67e74j62s 7546958850436

Vůbec se nemáte za co stydět.

0/0
13.10.2017 18:04

J93i34ř70í 91K16r81á72t90k68ý 3100812804

Njn, ale Golf je třídou roven Octávce, kdybyste přesedli na Polo, což je třídní ekvivalent Fabie, tak to takový rozdíl nebude. A mezi Golfem a Octávkou taky tak velký rozdíl není.

+6/0
13.10.2017 18:11

J92i48ř48í 43S61e77h22n58a62l 6855388472726

Jenze tohle neni rozdilmezi Skovovkou a VW, ale rozdil mezi o tridu vetsim a drazsim aute. Kdybyste presedli do oktavky, meli byste stejnej pocit.

+3/0
13.10.2017 19:35

V20á91c19l94a82v 20K85o90v52á19ř 1622251487434

Fabie je ekvivalent k Polu, Golf je ekvivalent k Octavii, takže ano, šli jste o třídu výš.

+2/0
14.10.2017 18:24

J86a51k17u61b 97S39e85k12e21r28a 6366280916275

To je v OIII opravdu tak malo mista v kabine?

0/0
14.10.2017 20:34

P72e84t40r 47Č42e54r42m71á79k 9818735279710

Pocitový klam není ideální označení, je to právě v tom vnímání detailů které má vw přeci jen dotaženější než škoda.

0/0
13.10.2017 20:54

J93i11ř95í 39S80e46h39n78a71l 6215788752486

Jenze tyhle vase detaily jsou prave jen vas subjektivni nazor. Nekdo jiny to zas muze videt uplne jinak. Napriklad tak, ze Passat mi nenabidne liftback. Pokud chci pristup do kufru, ale nechci jak idiot jezdit kombikem, tak je Passat rovnou ze hry a detaily nerozhoduji. Stejne je to celkove s prostorem vevnitr, pro nekoho kdo s tim bezne vozi 4 dospely lidi je dulezitejsi nez nejaky serepeticky. Naopak Passat nabidne navrch ctyrzonovou klimosku, pro nekoho to muze bejt dulezity. Pak ma passat LED, jenze stejne nema matrix, ale jen clonky jak Superb na xenonech, takze je to spatne oboji, a je to jedno. Spickovou technologii nenabizi ani jeden. Pak ma Passat ty digitalni budiky. Zase subjektivni. Nekdo to muze chtit, ja osobne bych to nechtel a snad bych si zvolil analogovy, i kdybych si za ne mel priplatit. A takhle to mate se vsim. Ceho si nekdo ani nevsimne, to je pro jineho dulezite. Pro me treba jsou zajimavy i ty destniky, ktery asi prohlasite za pitomost.

Realne ale to ze se rocne v Evrope proda pres 200 tisic Passatu a "jen" necelejch 100 tisic Superbu je ciste jen o ty znacce. Kdybyste na Superba dal logo VW a rekl ze je to Passat a na Passata dal logo Skodovky a prohlasil ho za Superba, tak by pomer prodeju byl zcela opacnej, resp. tech Passatu s logem Skoda by se neprodalo ani tolik co dnes tech Superbu. nemec by si koupil to co by videl jako lepsi a zaroven by to pro nej bylo nemecky, a Cech zrovna tak. Takze Passat se Skodovackym logem by pravdepodobne byl misto bestselleru propadak.

+1/0
13.10.2017 22:37

P43e33t88r 96Č75e56r90m93á73k 9788335319760

Pochopitelně, na tom je postavěná ta diference těch modelů, kdyby každý preferoval to stejné (ať už dotaženost passatu nebo praktičnost superbu) tak by druhý model neměl smysl. Bavíme se pak v měřítcích třídy, špičkovou techniku nemá logicky ani jeden neb to je mainstream, kdo chce špičku musí pro premii.

To že se pak i v eu prodává skoro 2,5x více passatu není rozhodně jen o značce, všude je dnes na prvním místě ekonomika a racionální uvažování ať už se jedná o firemní nebo soukromou klientelu. To že čech bude inklinovat ke škodě a neměc k vw je do značné míry klišé, každopádně i kdyby platilo tak eu trh není jen německo a čechy.

0/0
13.10.2017 23:21

J16i88ř53í 78S37e79h33n22a24l 6185198322956

No ja to spis myslel tak ze i cech by si jednoznacne koupil nemecky auto, kdyzby bylo za stejny prachy a bylo lepsi. A nemec si dnes porad jeste vetsinou koupi nemecky i kdyby melo bejt horsi. To racionalni uvazovani prave ma jiste meze, ktere cast zakazniku neprekona.

Co se tyka tech technologii, tak to neni az tak o premii. Treba ten LED matrix mate dnes v obycejny Astre, ktera neni ani premie, ani se neda srovnavat s Passatem nebo Superbem, je to stezi na urovni oktavky. Akorat soucasna generace sla na trh nedavno tak se do ni podarilo nacpat novejsi technologie. No a co se tyka premie, tak stejne je to nakonec o tom co si zaplatite. I v premii mate kulovy, kdyz nezacalujete. V momente kdyz budete porovnavat auta za stejny penize, tak v mainstremu poridite technologicky lepsi auto nez tu premiovku. Az kdyz v premii zaplatite dvojnasobek, tak ten mainstream prevalcuje. Viz napriklad ten vysmech co dostanete od BMW za milion. Trojku s trivalcem a plechovajma kolama. To mi ukazte co je na tom krome ceny premiovyho.

Jinak teda docela zajimavy bude jak dopadne Arteon. Docela zajimavej experiment, jestli pujde pumpnout zakazniky Passatu o vic penez, kdyz se jim nabidne neco ne uplne beznyho. Pripadne i zakazniky na Superb, kdyz se jim nabidne od Superbu odvozeny GT. Zase jina varianta podobnyho auta, viz vyse. Dostanou liftback, vic moznosti vybavy, pritom VW logo aby se nemec neofrnoval. Zrejme to vycpe prostor mezi Passatem, Superbem a Audi A5 resp. A7 Ovsem kolik tam toho prostoru vlastne je bude docela zajimavy. Ale myslim ze to je dobrej tah a ma to sanci.

0/0
14.10.2017 0:25

P47e55t87r 93Č22e28r68m66á15k 9988485899830

To co píšete ale nefunguje, vw a škoda má dnes ceny naprosto srovnatelné a pokud se jde po konkrétních konfiguracích a nabídkách tak není nic divného že vw vyjde levněji než škoda. Přesto si hodně čechů koupil radší škodovku.

Ano astra je kompakt stejně jako oktávka, ale to že se do ní dostane něco co mainstream koncernu třeba nemá je především dílem toho že nemá tu koncernovou selekci. Aby zůstali jasně diferencované značky koncernu tak vw musí zachovat to že tu top techniku co mají dají do premie a do mainstreamu pustí jen něco, opel to dělat nemusí protože žádnou premii nemá a co má ta musí udat sám. Co se týče premie obecně tak tam bývá největší rozdíl v té základní konstrukci, led světla a palubní displej se dají nacpat i do malého auta, šestiválec s plnohodnotnou čtyřkolkou nikoliv. Samozřejmě to neplatí absolutně, ale od té střední třídy výše ano, stačí se podívat na a4 vs passat/superb. Výbava jen pak věc jiná, tam se samozřejmě platí že za všechno se platí, takže jednodušší technika s vyšší výbavou se skutečně dostane na úroveň dražší techniky se základní výbavou.

Jinak arteon nijak zvlášť revoluční není, jen rozvíjí směr započatý passatem cc, třídně to sice je konkurent a5 ale reálně jí ničím nekonkuruje, s A7 to nemá pak nic společnéno.

+1/0
14.10.2017 14:02

V96l69a79d98a 37S26i15m58o68n32i88k 3279423503945

Potvrzuji jako bývalý majitel Passatu a současný majitel Superba III.

0/0
14.10.2017 18:13

V24i31l19é79m 86P52ř60í52h48o85d84a 2214129183497

Škoda se nemusí bát, bude i nadále vyrábět popelnice (joke).

0/−2
13.10.2017 17:27

V83i54l40é47m 95P36ř51í43h18o81d16a 2894879853647

Na rozdíl od druhých ale nepovažuji Němce za takové pitomce, aby si v rámci koncernu poškodili úspěšnou značku. Akcionáři by je sežrali...

+3/0
13.10.2017 17:34

P15e93t85r 27K70o89n77d38e19r95l53a 2198362607510

Na druhou stranu, jestli Škoda s tím co teď vyrábí, přináší VW krásné zisky, byla by od nich hloupost nějakou třídu ve Škodě rušit.

0/0
13.10.2017 20:05

L89a77d92i76s11l37a98v 81S42t16e57h40l74í94k 6411359805

A soused z Boleslavi bude taaaaaakhle maly...

0/0
13.10.2017 17:26

T98o31m83a24s 70T11u97m63a 4472900166485

A Hundé bude časem JEDINNÝ český kombík;-D

+1/0
13.10.2017 18:10

F71r98a30n60t76i40š69e14k 21V94r10á74n10a 5169452683241

Pokud se budou lišit deštníkem ve výbavě, tak prosím. Ale jestli by chtěli Škodovku zabetonovat mezi značkami druhé kategorie, tak tím vlastně zabetonují Čechy mezi obyvatele druhé kategorie, protože v ČR a v Německu si ze značek firmy VW vybírají zákazníci "domácí" značku.

0/−1
13.10.2017 17:15

K74a71r74e32l 36V49a79c94h40u75t 9173902779473

Ne vždy. My přešli ze Škody na Golf. ;-)

0/−1
13.10.2017 17:43

P89e17t74r 93P44o57k19o23r27n11ý 4642755862353

Ze Škody nebo z Fabie?

+2/0
13.10.2017 23:10

T83o48m69á94š 62V94a33l26d44e72r 7483710809

Všeobecné statistiky k tomuto svádí. Mě vůbec nezajímá odkud vůz je, kde vznikl. Mne zajímá technika vozu, jeho hospodárnost. Vstřícnost k zákazníkovi (což u koncernu VW k nám nějak nevidím). Tudíž jsem snad nebyl nikdy majitelem ŠKODY,a len na chvíli VW a už bych jej znovu opět nekoupil.

0/0
14.10.2017 14:34

J80o81s98e93f 96R29ý27p62a84l 3920404505346

Nereálný nesmysl.

0/0
13.10.2017 17:11

J65o64s58e56f 31U70l72m91a68n 8560360478955

Tak jestli mají klientelu rozdělenou na 14 skupin, tak to je samo o sobě dost zcestné.

0/0
13.10.2017 17:09

L25u52k65á89š 40S30k94o85p38a42l 9456118705781

Super! Takže značka s mutovanou slepici v logu už nebude vyrábět drahou nudu. Bude teď vyrábět jeste dražší nudu :-) ale tak proč ne :-)

0/0
13.10.2017 16:37

M67i18c30h63a76l 64J21a69r67o60š 7854260272105

Já myslím, že nám to může být jedno. Přes víkend nic odstěhovat nestihnou a potom se bude řešení nenápadně odsouvat, dokud nepřijde nějaká krize a všichni budou mít jiný problém.

0/0
13.10.2017 16:25

R17i87c23h52a66r59d 33T12o20m28e12č10e29k 7386785366251

Jaká by to to byla chlouba ČR, kdyby Škoda byla státní jako třeba Renault a zisky by zůstávaly doma. Stálo by to i za sekyru, podmínky půjček státům jsou příznivé jako nikdy. Jenže čert ví, jaká smlouva s VW byla ve zlatokopeckých devadesátkách uzavřena.

0/−18
13.10.2017 16:05



Najdete na iDNES.cz