Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur. „Odborníci ze západní Evropy říkají, že tento problém je dvakrát větší než podvody v rámci kauzy Dieselgate u VW,“ uvádí pro iDNES.cz Petr Vomáčka z ÚAMK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84a64d89i14s30l11a29v 82K58a95l86o27u58s 7235616481690

Nejčistší kamion je kamion na železnici.

+1/0
21.10.2017 8:40

M66i41l26a33n 45K91r87á81l 8163478791641

nejčistší vlak je na lodi;-D

0/0
25.10.2017 20:14

J63i55n34d94ř92i21c50h 37Š91k11o92p34e40k 4335631710585

ještě si tak dohled, co za jakostní palivo lodě spalují

0/0
31.10.2017 7:12

V72á84c39l47a28v 24K51o28v70á48ř 1722121327244

Z článku vyplývá, že ten "krám" nehlídá emise, ale jen hladinu adblue v nádrži. Vtip?

0/0
21.10.2017 0:08

J63i48ř27í 93K50u61č31e64r11a 9205201768

Tak já nevím, tuhle krabičku nemám, ale když se mi systém ad blue pokazil tak mi výkon motoru klesl ne na 20% ale o 20%, bez větších potíží jsem tedy dokončil jízdu a dojel do servisu.

0/0
19.10.2017 13:25

J65i47ř90í 92K22u38č26e32r42a 9615491268

A p.s. Ad blue se dá sehnat asi za 4 Kč /l myslím že větší problém je to že se mi to prodělalo asi 3x během 100 000 km a pokaždé to byla oprava za několik desítek tisíc Kč

0/0
19.10.2017 13:31

Z45d41e81n75e32k 72V77r35b69a 8859395843227

Přesně. Ekokurvítka už dnes udělala z řady funkčních aut vraky a z aut obecně spotřebák. Z ekologického hlediska to již dnes je takové ekoletadlo - abychom zachránili jednu rybičku vyhladíme celý rybník.

+1/0
20.10.2017 18:27
Foto

P39a22t19r36i17k 82C28h37r50z 4578149372779

Jen takový dotaz - nešlo by motor upravit tak, aby místo močoviny používal běžnou moč? Pak by tankování nic nestálo :). I za cenu, že by se muselo použít větší množství (moč má jen asi 2,5 % močoviny).

+2/0
19.10.2017 8:34

J35i44n84d98ř80i11c98h 11Š57k18o79p55e41k 4375421830175

asi by to šlo upravit. Jen by při vysoké spotřebě moči tento systém mohly využívat pouze fekální vozy a vozy zajišťující vývoj ToiToi

+1/0
19.10.2017 9:43
Foto

P78a18t15r79i82k 25C17h95r34z 4788319872949

...nebo by se dalo tankovat v areálech zemědělských družstev. Jako dnes mohou auta na CNG tankovat bioplyn.

0/0
19.10.2017 13:20
Foto

J82i77ř47í 54D46v42o50ř70á14k 5385859200808

Už mě to unavuje. Tak znovu. Nejde o cenu močoviny, jde o trvanlivost zařízení, a ceně oprav.

0/0
19.10.2017 19:17

M14i38l80a75n 54K84r52á43l 8783948321961

chudinko, tobě tady ubližují, no nemáš to u toho počítače jednoduchý

0/0
25.10.2017 20:16

J52i29n76d13ř55i32c77h 22Š62k35o12p18e85k 4905981430455

S pokutou ho pošlou do nejbližšího servisu ?

Není tohle náhodou nepovolená úprava/zásah do schváleného vozidla, takže provedením zásahu auto je technicky nezpůsobilé a mělo by být na místě odstaveno se zákazem další jízdy ?

To by bylo výchovné, pokud by museli pro kamion poslat odtahovku.

+2/−2
19.10.2017 8:18

A73l79e28š 69V11r21c77h25o58v33e45c45k60ý 9141815252574

No nekupteto, cca 2 tisíce :D

https://auto.bazos.cz/inzerat/80762766/TIR-AdBlue-emulator--Vypnuti-AdBlue--Univerzalni.php

0/0
18.10.2017 21:00

K93a23r72e67l 58H16o18r96á27k 2778369723883

To zařízení ale není určeno k provozu na pozemních komunikacích, lze ho použít pouze k servisním účelům. !

+1/0
19.10.2017 10:00

M63a85r18e96k 14H25r13u37b50y 6187982861958

Hehe, jasne;-)

0/0
19.10.2017 15:05

M97i42r76e11k 31G29a91j38e96r 5841706779250

Dobre, ze s tim snad hodlaji neco delat. Jen poznamku k jedne metode manipulace se ctenarem vetou: „Pokud vezmeme flotilu dvaceti kamionů jezdících po Evropě, tak vlastník jen na AdBlue za rok ušetří přes milion korun.“ -- Proc troskarit? U flotily dvouset kamionu se uz jedna o vice nez 10 milionu korun.

+1/0
18.10.2017 19:41

V72á20c71l82a42v 51P52o69u68s58t36k63a 3100651212

To že je celá ta myšlenka nesmyslný konstrukt pan odborník vůbec nebere v potaz.

+1/0
18.10.2017 20:23

M30a52r15t73i79n 61V17y75s30k26o56c16i79l 3602668105470

Mnohem nesmyslnější mi přijde ta věta porovnávající o kolik přišli na mýtném, protože vozidlo najednou nesplňuje ojro 6. Ale jinak máte pravdu.

0/0
19.10.2017 8:46

J28i87ř51í 92H64r66a74d56e44c 9368387820494

Kolik by za to šlo pořídit fábijí?

0/0
19.10.2017 14:14
Foto

J47i30ř63í 80D17v54o79ř96á96k 5635659440508

Vážení diskutující.Pokud si opravdu myslíte, že toto je malý problém, ťukněte si do vyhledávače : emulátor AdBlue.

Já použil jenom jeden.

https://www.google.cz/search?q=emulator+adblue&oq=emul%C3%A1tor+ad&aqs=chrome.1.69i57j0l5.14969j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A podle počtu odkazů to asi nebude zas tak malý problém.

+2/−1
18.10.2017 19:23

V66á84c44l72a19v 12P58o87u44s22t23k27a 3640841392

No, on to není vůbec žádný problém. Například MAN montuje emulátor do svých aut v základu a zcela legálně je s ním to auto homologováno. Montáž toho emulátoru není nijak postižitelná, protože na obrovské ploše Evropy nejen že žádné Adblue nepotřebujete, ale ani ho tam nekoupíte, jde o to, že by emulátor dopravci neměli používat tam, kde se používat nesmí, to je celé.

+1/0
18.10.2017 20:27
Foto

J26i45ř34í 77D91v79o77ř35á51k 5975529220298

Man patří pod VW. A pokud obrovskou plochu Evropy počítáš i RF ?

0/0
18.10.2017 20:45

J50i30n33d85ř58i24c98h 88Š21k71o27p35e34k 4605121180505

otázka je, zda můžeš používat motor plnící s Adblue EURO 6, který tak byl schválen i v zemi, kde lze provozovat legálně EURO 2 (např.) bez Adblue.

0/0
19.10.2017 9:45

V63á52c68l49a79v 61P39o86l51á69k 1885592920740

Kam se podíváte všude se tenhle odborník na emise předvádí kolem dieselů jako kdysi Rychtář okolo Bartošové.

+1/0
18.10.2017 18:56

L66u89d38v47í23k 87G36a67j50d84o50š14í73k 2175523674292

Pravidelná anit-diesel-masáž na iDnesu.

Dieselový motor může za to, že jsou kamioňáci šmejdi a hovada...

Argument typu: zlodějská Škoda Superb, protože s ní jezdí taxikáři. Zakázat výrobu! :-/

+4/0
18.10.2017 18:50

M75a27r11t43i98n 52V79y69s68k93o98c16i53l 3202398285950

Jistě si to vymysleli ti, kteří točí těmi kolečky. ;-)

0/0
19.10.2017 8:41

T59o45m94á23š 88R30ů23ž94i12č82k98a 5748873318444

Za to, že jsou kamioňáci hovada nafta nemůže. Protože hovada jsou i benzínových ochcávkách a nejen tam...

0/0
19.10.2017 16:32

L83u50d22v42í90k 40G66a47j57d76o54š92í37k 2605953734202

"...i když se na dveřích chlubí plněním nejnovější emisní normy Euro 5 nebo Euro 6, ve skutečnosti jsou jejich emise NOX na úrovni devadesátých let..."

.

Účelová lež. Jejich emise jsou na úrovni normy Euro 4, tedy stavu platném do roku 2009. V nejhorším případě Euro 3, které platí od r. 2000. Nikoliv tedy 90. léta.

+3/−1
18.10.2017 18:47
Foto

J85i76ř56í 17D71v15o86ř95á87k 5475969680808

NOx se řešilo u nákladních aut zhruba s " normou EURO 2." .Ještě s " normou EURO 3 " řešili výrobci, prodejci osobnchí aut oxidy uhlíku.

+1/0
18.10.2017 19:17

L93u79d72v64í32k 13G97a96j37d65o92š96í46k 2455433364852

To máte pravdu. Akorát že vypnuté AdBlue odpovídá emisemi NOx motorům z let 2000–2008.

0/0
19.10.2017 11:30

P44e16t19r 87B88á21č74a 8375216445355

Tak se na ty smesny ekoteroristy musi.

0/−1
18.10.2017 18:39

P45a12v92e69l 77Ř76í81č73k30a 5724382921758

Diesel je hnůj. Vůbec všechna auta starší 6 let by se měla zlikvidovat

0/−11
18.10.2017 18:29

P22a57v20e63l 19N34á69r52o68ž12n13ý 6909599913156

Já bych zlikvidoval všechny říčky starší 6 let

+1/0
18.10.2017 23:56

P68a96v36e20l 67Ř71í61č34k71a 5324292691628

Máte snad nějaký rozumný argument, proč mají na silnicích jezdit čudící šunky?

0/−2
19.10.2017 6:31

M68a16r22t15i22n 42V74y41s10k20o28c86i74l 3822758105890

vzhledem k tomu kolik vypustí nákladní loď v porovnání s celoročně provozovanou flotilou starých Liazek, tak jsou ty liány to nejdůležitější, co by se mělo řešit ;-) pokud se budou likvidovat naprosto funkční auta, jen aby se mohly vyrobit nové, to je ta vaše úchylná ekologie? 8-o

+1/−1
19.10.2017 8:44

V78á28c84l76a15v 32K45o27v34á14ř 1602331487404

Co je na 6ti letém benzínu "šunkoidního"? Možná jen to, že to ještě mělo motor ;-D

0/0
21.10.2017 0:18

D88a64n16i82e62l 88T96s77c26h26e72r67n86a18y 2335922889842

nizsi komprese nizsi obsah NOx a vetsi popelove castice - mensi ohrozeni zdravi

0/0
26.10.2017 16:33

V33a81c53l11a83v 85M63e82d76e87k 5871382245185

Pokud vás jen nafta na km vyjde +/- na 1000 Kč, a dalších 2000 dáte na amortizaci (servis, oleje, pneumatiky...), tak fakt těch ušetřených 30Kč za AdBlue nedává moc velký smysl.

Uvádět kolik je to celkem za rok na 20 kamionech je demagogie. Kolik je to v % nákladů?

+2/0
18.10.2017 16:28
Foto

J61i79ř38í 31D67v98o22ř21á91k 5115119670138

Už jsem to psal ráno. Nejde ani tak o úsporu za AdBlue, ale o opravy. Je to jedno z nejporuchovějších zařízení. První tři,čtyři roky relativně funguje. Ale potom opravy v desítkách tisíc. Není problém 50 000 Kč bez DPH. Krabička 10 - 15 000 Kč. A vzhledem k počtu výrobců ......

+1/0
18.10.2017 16:35

V47a45c36l92a41v 25M74e98d65e86k 5871792305295

já polemizuju s tím, co je v článku - a právě proto mi bylo jasné, že informace v článku uvedená je logický nesmysl.

Jinak co jsem četl, tak SCR jako takové má být poměrně levné - a nejdražší na něm je údajně zajistit vyhřívání nádrže a potrubí, jelikož zamrzá. Alespoň tedy u osobáků, ale předpokládám, že u kamionů je konstrukčně podobné.

+1/0
18.10.2017 17:12
Foto

J79i22ř19í 88D86v12o64ř16á17k 5795129350888

Čerpadlo a řídící jednotka tvoří většinou jeden díl. Plus napájení ohřevu hadic, nádrže. AdBlue je prakticky slabší kyselina, žiravina. Pokud odejde třeba těsnění,gufero, u čerpadla,spojovacích prvků, nemá řídící jednotka moc šancí na přežití. A cena tohoto celku se pohybuje kolem 50 000 Kč bez DPH.

P.S. U nákladních aut se to už pár let používá. Pro osobní naftovéauta budo toto hrob. Po třech letech používání nebude prodejní cena v řádu stovek tisíc, ale v řádu jednotek tisíc. Koupit si ojetinu, s hrozbou oprav v ceně toho auta ?

0/0
18.10.2017 17:47

M72i22c88h51a98l 26S81t25u46d49e93n56o23v48s19k94ý 2913491501466

ono taky bude problém v tom že tady jsou všichni ujetý na diesely. Jezdí 5km do práce a 5km z práce ale musí mít nafťáka. Každej jenom vidí že nafťak pojede za 6,5 a benzín za 8,5. Další náklady s tím spojené ale nevidí. Pak at se nediví že se mu ucpe DPF. Diesel není auto na krátké cesty. Je to i o tom že v těch servisech dělaj lidi který absolutně netuší co dělaj. To mohu bohužel potvrdit z vlastní zkušenosti. O prodejcích aut ani nemluvě. To jsou v drtivé většině lidi který vědí o autech jen to že má 4 kola a volant. Tím jeho znalosti končí.Opět vlastní zkušenost. Když pak k takovému rádoby odborníkovi přijde zákazník který nemá o autech žádnou povědomost nechá si snadno nakecat nesmysli.

0/0
19.10.2017 8:36

M78i42c97h82a21l 23S65t47u41d38e55n90o15v35s12k85ý 2753441881636

..a bohužel to platí i pro autorizované značkové servisy

0/0
19.10.2017 8:37

M48a14r42t71i25n 42V73y62s55k20o24c39i60l 3872198405240

Značkový servis tím spíš. Ti garážoví jsou aspoň fandové, snaží se auto opravit. Značkový servis jsou jen měniči dílů (a to ještě bez záruky, že když vám za x tisíc neco vymění, tak to odstraní závadu).

0/0
19.10.2017 8:49
Foto

J16i40ř84í 59D43v83o18ř92á12k 5505869460328

Ale tady jde o nákladní auta, kde ta nafta má význam.Plus roční nájezd asi 100 000 km.

0/0
19.10.2017 19:20

M28a57r60e85k 97H74r98u36b67y 6787492131918

A co ceska policie? Mlci.

Na tu je slozity i test s rukavici na kontrolu DPF:-PRv

0/−2
18.10.2017 15:25

P30e24t26r 39Č27e26r71m70á69k 9138135149140

Nejde o složitost ale o bezúčelnost, test rukavicí nic prokazuje ani nedokazuje, jen mediálně vděčné cirkusové představení.

+3/0
18.10.2017 15:40
Foto

J29i34ř77í 22D90v86o26ř32á91k 5665779730888

Tady nejde o test rukacicí. Tady jde o % NOx a ty jsou bezbarvé.

0/0
18.10.2017 15:54

P43e41t87r 48Č61e45r56m51á63k 9928765719320

No vždyť ;-)

0/0
18.10.2017 16:01



Najdete na iDNES.cz