Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty obouvá třeba Ford Kuga, což je typický zástupce této kategorie. Tvůrci testu ho tak zvolili jako testovací vůz pro zkoušky pneumatik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a90d75a65k 69P61e59t28r 7131490434948

Rada odborníků nad zlato. A co šestikolka, také v zimě zimní pneu?;-D

0/0
9.12.2017 9:34

J42i31ř54í 44K93o22c89u50r87e73k 6635334405588

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“

----

Ikdyž je 15 nad nulou, svítí sluníčko, sníh nevidět, samá rovinka?

0/0
18.10.2017 20:27

P34a85v89e19l 78J48e95ř51á74b14e60k 7931582324327

Zákon přeci říká, kdy musíte mít zimní pneumatiky na autě.

Takže zjednodušeně - když je na silnici námraza, sníh, led, sněhová břečka, promrzlá vozovka a když to lze očekávat.

Takže když je v zimě tak jak píšete, není problém jet na letních.

Jinak vy si pneumatiky přehazujete podle kalendáře a nebo podle počasí?

Ráno kouknu z okna, vystrčím nos ze dveří, cítím sluníčko, teplo - auto hodím na hever, vrátím letní.

Za týden je ráno námraza - vystrčím nos ze dveří, zjistím, že do hodiny neroztaje - auto hodím na hever a dám zimní.

Prostě musíme jezdit bezpečně, tak si za zimu přehazuji pneumatik dle aktuálního počasí.

0/0
18.10.2017 21:07

M69a74r81e53k 48K25l53u56f39a 3678574644486

Slovo suverenita bych v souvislosti k kočko-psem (rozuměj SUV) nedoporučil užívat.

0/0
18.10.2017 13:26
Foto

M81a13r36e52k 34C20e37r72n37y 5928706937

Aneb kam nedojedes bez retezu, tam radsi nejezdi....;-)

0/0
17.10.2017 21:56

T97o90m55á50š 82V10a63l66d28e27r 7973810789

V mém případě nevyjedu skokanský můstek, jak to ukázali v reklamě na Audi:-). S dvojkolkou na přední nápravě v pohodě Ještěd v zimní kalamitě, horské louky se sněhem, lesní cesty, příjezdy ke sjezdovkám . Vše Ultra Gripy od Good Yearu. Akorát předjíždět opatrné řidiče jedoucí přes dělící čáry na silnici (skutečným prostředkem silnice) je voprus. Na vše stačí předokolka. Jedině kdy jsem stál, byla vždy nehoda jiného řidiče. HLAVNĚ JEZDĚTE PLYNULE. A ne jako pitomci, kdy na sněhu někomu visí na kufru a pořád brzdí a přidávají plyn a brzdí. To je na facku. A pokud si někdo nevěří a jezdí o nějakých 30km/hod méně, nebylo by od věci vždy pustit pár vozů před sebe. Zvláště pokud bude následovat dlouhý úsek s plnou čarou. Zajet ke kraji a pustit ty, kteří jezdí plynulým provozem. Tím ubyde mnoho nebezpečných situací, kdy nějakému raplovi povolí nervy.

0/0
18.10.2017 13:37

P91a43v79e38l 60Z50a30j83í57č69e71k 8764180696470

https://www.youtube.com/watch?v=HhWkkHHyeWU

asi tak... 4x2 jeste ktomu suv by bylo na tom o mnoho hure... navic by vam asi nepodekovala u haldexu spojka... torsen by se tim popral trochu lepe... ale ten se podle mne nedava k motorum ulozenym na pric ;) ale jinak at si jezdi s cim kdo chce. Kdybych ja chtel 4x4 tak jdu do bud do qattra nebo integraly... protoze tam se ta 4x4 dala vyuzivat a nic nepredvidala ale proste fungovala.

+2/0
17.10.2017 21:04

R93u58d42o80l20f 58P49l33š96e15k 8554678936977

Mám dotaz: uvažuji o koupi Subaru Outback a nevím, jestli 4x4, nebo, jak tady někdo napsal, předohrab... Jaké to má výhody? Díky za info.

0/0
17.10.2017 15:38

K63a14r54e72l 42N76o56v43o76t52n50y 2201505319830

Ten nazev "predohrab" tak nejak mluvi za vse... :-) Nahon 4x4 znamena predevsim lepsi stoupani do kopcu na zasnezene a zledovatele vozovce. Obecne to pomaha pri rozjezdu do kopce, i na suche vozovce se vam pri prudskem rozjezdu nestane, ze byste prohrabl predni kola. Na brzdeni a jizdu rovnomernou rychlosti to nema vliv.

0/0
17.10.2017 16:18

V73l74a40d25i71s68l84a27v 70B30u51r20y82š33e15k 1819352847364

jelikož jezdím jak z náhonem 4x2, tak z náhonem 4x4, tak můžu potvrdit že vozy 4x4 mají podstatně lepší stoupání do kopců na zasněžené a zledovatělé vozovce, ale to by byl pro koupi důvod možmá ve Finsku, třeba v Brně jede motorista na sněhu a ledě v průměru dvakrát ročně, takže tak to jistě není důvod pro pořízení takového vozu, většina těchto vozů s pohonem všech kol má podstatně lepší jízdní vlastnosti při běžném provozu a tam kde s předohrabem mně začne plavat předek a vozidlo je už na hranici svých možností, tak čtyřkolka jede jakoby byla na kolejích, to je ten hlavní důvod, trakce, jízdní vlastnosti

+3/0
17.10.2017 16:35

R15u66d31o45l36f 70P47l25š65e38k 8694488986127

Díky za odpovědi. Jsem sice z Brna ☺, ale často jezdíme do hor a dlouhé trasy. Takže je rozhodnuto, děkuji.

+1/0
17.10.2017 16:39

M23i41l79a37n 78V35o61t78a86v82a 5524906651732

je to samozřejmě nesmysl, protože s kluzkým povrchem se setkávají řidiči mnohem častěji, než se traduje. Takže pokud je pro vás finančně akceptovatelné, tak 4x4 jedině doporučuji. Pouze doporučuji se podívat po značkách, která umí na léto přepnout systém na jednu nápravu a na zimu připnout zadek. Třešničkou je pak možnost uzamčení 50:50. Nemyslím tím klasické, zbytečně robustní off roday s trvalým pohonem

0/0
17.10.2017 20:32

P20e70t69r 24Č34e23r25m26á51k 9398135549340

To je v praxi poněkud zbytečnost, pokud už v autě je čtyřkolka tak je škoda jezdit výhradně na předek a tahat s sebou “mrtvé” železo které i tak zvyšuje spotřebu a jízdní odpory a přitom nemá efekt. Uzamčení pak není uzamčení ale plně sepnutá spojka, a s tím se zase nedá trvale jezdit, a byť je to příjemná funkce tak reálně počet situací kdy najde uplatnění je minimální.

0/0
17.10.2017 21:12

M53i29l87a11n 81V52o17t69a91v34a 5544566591742

v praxi je to velice časté používání a má i své opodstatnění. V létě zásadně sníží spotřebu a v zimě připne zadek a nechá se tak "celou" zimu. A tím se jezdit trvale dá a jezdí. Už vzhledem k tomu, že na zadek jde cca 10% a případně se přidává, pokud je systém vyhodnotí, že je potřeba. S čím se trvale nejezdí je 50:50. Dyt je to zcela běžná věc a vy to popíráte.

0/0
17.10.2017 23:05

P36e79t48r 91Č45e14r72m14á93k 9688555239840

Nikoliv. Trvale odpojený zadek smysl nedává, neb žádnou hmatetelnou úsporu nepřináší - jelikož se to nedá odpojit v náboji kola tak se stejně po celou dobu celý systém točí a vytváří odpor navíc, což spolu se samotnou hmotností systému vytváří právě tu situaci že to spotřebovává palivo zbůhdarma bez jakékoliv efektu.

Trvale se pak s lockem samozřejmě jezdit nemá, je to skutečně jen sw nastavení vyššího sepnutí spojky než na autu, který ale bez dalších systémů není vhodný vždy. Kdyby ano tak je tam defaultně nastaven napořád a ostatní režimy by ztratily smysl ;-)

0/0
17.10.2017 23:38

M86i95l88a50n 34V33o11t18a59v98a 5814706471582

tak jsou ti výrobci asi úplně blbí.... proč to tam teda dělají ty volby, proč to tak blbě píší do manuálů, proč mají upravený ukazatel spotřeby, který při jednonápravovém pohonu ukazuje méně, než při náhonu na obě nápravy? ;-D PS: nemíchej do toho lock ;-) PS: není to náhodou tak, že znáš jen jedno auto a nic víc? zcela bez urážky

0/0
17.10.2017 23:43

P14e28t45r 25Č66e74r47m87á46k 9138465669490

No výrobci právě blbí nejsou, proto možnost jezdit neekomomicky trvale jen na předek skončila a nový outlander už má místo toho polohu eco 4x4 která si tu čtyřkolku stejně sama připojí ;-)

Lock do toho nikdo nemíchá, jen upřesňuju jak to s ním je ;-) Jelikož mě technologie aut živí tak je skutečnost opakem ;-)

0/0
18.10.2017 9:25

D60a48v34i28d 55H67u66r30k72a 3120833291321

Subaru Outback je vždy 4x4, takže pokud chcete tento model, jako předohrab, tak ho stejně nekoupíte. Na další část otázky Vám poradím asi takhle. Jezdíme několikrát ročně na hory (v zimě). Preferujeme penziony, které jsou na kopcích. Většinou jsme každou zimu několikrát nasazovali řetězy, abychom na sněhu vyjeli do kopce (nebo ráno z kopce sjeli do údolí). Už 3 roky máme Outlandera 4x4. Ten vyjede i po čerstvém sněhu a ani zledovatělá silnice do kopce není úplně nepřekonatelná. Daní za tyto lepší zimní cesty je pro mne letní dovolená, kdy SUV úplně nejede tak, jak bych si představoval.

0/0
17.10.2017 17:20

R58u66d76o80l66f 31P97l55š68e84k 8584538876487

Díky za odpověď, Outlander byl u nás také v úvaze...

0/0
17.10.2017 17:55

M46i97l59a84n 14V67o83t49a68v34a 5794366121792

Outlander měl je jeden z mála, který uměl všechny režimy pohonu (4:2,4:4 a nebo zamčení). Kupuju je lidem do firmy, akorát ten poslední ted nevím. Toho jsem ještě neobjednával. Když ho srovnám s dalšími auty, co jsem kupoval, tak má mnoho benefitů v podobě užitné hodnoty. škoda, že proti modelu třeba roku 2010 došlo k mnoha ústupkům. Jako schránky a tak.

0/0
17.10.2017 20:36

M37i40r25e61k 94G44a25j80e21r 5651466259680

Zledovatělá silnice do kopce neni takovy problem do kopce, jako potom zpet z kopce. Dobre zimni pneu jsou pro takove cesty nezbytne. Ve snehu je to jinak, tam je to do kopce hotsi a pak 4x4 je nespornou vyhodou.

0/0
18.10.2017 1:31

J92a90k62u75b 74K66o29s 3306322230274

Mám Octavii 4x4 a jede na sněhu do kopce stejně dobře jako SUV s trvalým pohnem 4x4. Vyzkoušeno mockrát na strmých zapadaných serpentinách v Italských Alpách.

0/0
17.10.2017 20:34

M79i61r48e18k 97G51a10j40e28r 5271286379690

Jenze silnice nejsou porad do kopce. Pak uz trvaly pohon 4x4 se ukazuje spolehlivejsi.

0/0
18.10.2017 1:35

M95i58r53e32k 65G86a92j48e87r 5981896579150

Nevim o tom, ze by Outback byl nabizen nove jen s prednim nahonem. Ma staly pohon vsech kol. Pokud jezdite casto do hor, muzu ho jen doporucit.

0/0
18.10.2017 1:28

J58i14ř68í 82S59c15h27w97a81c42h 8948174818686

někde jsem četl, že údajně téměř všechny Subaru s automatem (netuším, proč právě s automatem) už nemají trvalý náhon 4x4, ale že mají nějakou obdobu Haldexu.

0/0
18.10.2017 10:29

M64i15r96e51k 74G63a92j78e26r 5231956649440

Maji porad trvaly nahon na vsechna kola, jen se se zmenou prevodovky na bezestupnovou Lineatronic zmenil take mezinapravovy diferencilal (jiny princip) a pomery tociciho momentu, ktere jsou na jednotlive napravy prenaseny.

Detaily se doctete treba tady https://www.cnet.com/roadshow/news/not-every-subaru-all-wheel-drive-system-is-created-equal/, ale jiste najdete i novejsi clanky na toto tema.

0/0
18.10.2017 16:43

M29i77r90o62s57l60a92v 92M95e70d 3444666

Já jsem tak nějak nepobral, v čem by měla ta suverenita SUVéček měla spočívat. Většina těchto aut je postavena na stejném podvozku jako "klasická" osobní auta (takže sedan, kombík a SUV určité značky mají podvozek stejný a nebo velmi podobný) a pokud na stejný podvozek dám (například) sedan a nebo SUV, očekával bych větší suverenitu (lepší jízdní vlastnosti) od něčeho, co je nižší a lehčí. Navíc jsem se někde dočetl, že většina vozů ze segmentu SUV se prodává jen s pohonem jedné nápravy.

+5/0
17.10.2017 15:25

V22l19a70d24i25s57l25a82v 27B38u42r90y56š25e93k 1219792867554

nepobral, nepobral, je tam napsaný, že řidiči některých vozů SUV s pohonem všech kol jsou zvyklí na perfektní jízdní vlastnosti především co se týká trakce, tato auta při rozjezdu dokáží docela zrychlovat a přitom si udržet bezvadnou trakci, řidiči jsou zvyklí, že si mohou například dovolit vjet na hlavní silnici před projíždějíci vozidlo a přidat plyn bez toho, aniž by zafungovalo omezení výkonu z důvodu prohrabu, prostě jsou zvyklí na perfektní jízdní vlastnosti a o to víc mohou být překvapení sněhem, tak je to myšleno

+2/0
17.10.2017 16:06

P85e94t69r 97Č30e89r79m46á56k 9888755689440

Chtělo by to nejprve dočíst si o čem píše ;-) Píše o tom jak to souvisí s SUV, když technika je identická jako u normálních aut, a díky hmotnosti jsou pak reakce naopak pomalejší. R^

+1/0
17.10.2017 17:40

K61a83r61e53l 31B63a11r64t80á80k 3279903442106

Perfektní jízdní vlastnosti(na suchu) SUV. Mohu se zeptat, co tím myslíte?

0/0
18.10.2017 13:36

M15i42l65a80n 22V18o25t58a71v52a 5214506341452

Ale suverenitu dělají jen novináři a někteří závistivci. Benefit je třeba ve větší světlé výšce podvozku, ovšem vykoupeným vyšším těžištěm. Důsledek se pak koriguje třeba hliníkovou střechou, aby se to v zatáčkách tak neprojevovalo. Takže pokud SUV vjedete do neupravené silnice, tak máte větší šanci, že nepadnete na "břicho". Výrobci dělají pohon jak 4x2, tak 4x4, ale 4x4 je samozřejmě dražší, takže si některý uživatel kvůli ceně koupí jen 4x2. To se ovšem netýká ČR. Zde se více prodávají 4x4.Náhon na jednu nápravu se prodává více třeba Belgie, VB a okolní země, kde zimy nejsou tak znatelné. Je to díky proudům v moři, ale to je jiné téma.

0/0
17.10.2017 20:43
Foto

M20a68r93e51k 68C97e38r72n62y 5498886257

Jj, tzv. mestsky terenak Vam v zime moc nepomuze....:-/

0/0
17.10.2017 22:03

R85o90b14e23r52t 16M84a88t73u14l89a 8177629596295

„Řidiči SUV by si měli uvědomit, že brzdná dráha z rychlosti 100 kilometrů v hodině činí na ojetých zimních pneumatikách na suché vozovce mezi 45,7 a 48,2 metry.“

každý za sebou netahá jachtu na přívěsu bez brzd jako ten co vyplodil tohle;-D

+2/0
17.10.2017 14:59

Z13d22e19n42ě80k 39M65o53r22á85v74e31k 5467708428793

Dřív do testů zimních pneumatik přidávali pro porovnání jedny letní pneumatiky. Jenže ty na suchém asfaltu vždy vyhrály bez ohledu na teplotu, tak to přestali dělat. Těžko se pak obhajuje, že po většinu zimy vás nutí jezdit s horšími pneumatikami.

+6/0
17.10.2017 13:20

V26l90a96d32i33s53l57a98v 14B65u44r70y16š78e85k 1879192787354

nenutí, pokud není sníh tak nikdo nikoho k ničemu nenutí, klidně můžete jezdit na letních celou zimu a že mají letní pneumatiky lepší vlastnosti i v zimě vědí i malé děti, na to se nemusí dělat testy, na sněhu je to ale zase naopak

0/0
17.10.2017 16:44

J60o52s17e18f 84V30a46l91a 9370763843483

i deti vedi, ze od plus 7 st C nize je adheze letnich pneu na SUCHE vozovce horsi nez adheze zimnich pneu (diky primichane silice v zimnich). Nemluve o mokre a zledovatele vozovce. Proste silika vic "lepi"

+2/−2
17.10.2017 19:17

R28o41b33e73r25t 64M37a94t58u63l19a 8377249946935

to je již několikrát vyvrácený nesmysl a obzvlášť na mokré vozovce bude letní mnohem lepší. Jo třeba v -15 už na tom možná bude líp ta zimní, ale takovej test jsem ještě bohužel neviděl

+1/−1
17.10.2017 19:28

T46o43m98á86š 22Z66e45m80a36n 3185828214125

Na suchu je letní lepší vždy.

Často i na mokru.

"zimní" je ve skutečnosti pneumatika optimalizovaná na měkký povrch.

+1/0
17.10.2017 20:41

J85i60ř30í 32K29o26c26u39r81e14k 6705324815838

Takže obyvatelé Šumavy by neměli nazouvat letní, co kdyby v srpnu bylo po ránu jen +3 °C ....

0/0
18.10.2017 20:33

R75a95d42e78k 93N89e35u10m58a37n89n 5722802818595

Nějak tomu nevěřím - 4 mm vzorek a o 50 % horší brzdná dráha???

0/0
17.10.2017 12:49

Z96d64e42n53ě34k 18M96o42r86á18v96e78k 5647638388383

Jo, marketingové kecy. BUBUBU. Nevěřím, že by 6 mm místo 8 mm znamenalo proodloužení brzdné dráhy o 20%. Jediná možnost, že to je za nějakých konkrétních podmínek, které ovšem nenapsali, protože by se ukázalo, že za takových podmínek téměř nikdo jejezdí.

+5/0
17.10.2017 13:17

P63e39t82r 68Č83e92r38m88á31k 9768855129920

Zhruba tak, i když na sněhu nebo břečce ten rozdíl bude - tam hloubka dezénu určí to kolik sněhu nebo břečky vstřebá a odvede než se stihne vzorek ucpat.

+3/0
17.10.2017 14:48

Z41d56e44n43ě78k 84M49o37r78á56v75e77k 5627558708953

Jo, souhlas, břečka a čerstvý sníh jsou situace, kde i 2 mm mohou mít vliv. Ale většinu zimy jezdím po suché nebo mokré vozovce, v extrému pak na posypaném uježděném sněhu a tam opravdu 2 mm vliv mít nebudou. Tedy rozhodně ne 20% a 4 milimetry 50% brzdné dráhy.

0/0
18.10.2017 13:20

P20e69t45r 30Č97e36r42m97á22k 9748135359530

Však jo, jde o ten maximální rozdíl co jsou schopni naměřit a bombasticky pak zveřejnit jako závěr testování.

0/0
18.10.2017 15:50

K31a57r31e94l 49B54a60r61t44á84k 3789873112836

Z toho vyplívá jasná věc, jak se chovat. Koupit nové zimní pneu a po sjetí na 7mm, zaplatit za jejich ekologickou lik idaci a koupit nové s 8mm.

P.S. Nemám žádnou spojitost s gumárenským průmyslem, jen malá dovolená v Alpách, pak na Maledivách, nějaká drobná pozornost k Vánocům ( BMW, Audi apod) a jinak skoro nic, snad jen menší domek.;-D

0/0
18.10.2017 13:45

Z81d17e90n31ě47k 66M91o20r16á49v81e93k 5157238468313

Jo, proto jsou tu pak ještě články s dalším BUBUBU, jak je nebezpečné dojíždět "podměrečné" zimní pneumatiky v létě. Taky jeden pěkný nesmysl vedle druhého.

P.S.: správně je to "vyplývá"

0/0
18.10.2017 13:48

K13a80r23e82l 56B98a53r82t23á10k 3209433752846

Ano, vracím se dobrovolně do ZDŠ.

+1/0
18.10.2017 14:23

J41a96n 52D60l90o31u53h65ý 8676600213510

Dnes už nechápeme, kdo bych chtěl jezdit po sněhu na letňácích 8-o

+2/−1
17.10.2017 12:35

R80a22d54e49k 47N25e23u80m97a73n27n 5362822628175

ano, ale po sněhu a v zimě - je rozdíl

+2/0
17.10.2017 12:50

T17o46m56a58s 44T31u82m50a 4962620626545

však zákon je už opravený povinost není v zimě, ale za "hovorově řečeno zimních podmínek"

+1/0
17.10.2017 13:23







Najdete na iDNES.cz