Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ojeté SUV za čtvrt milionu: při nákupu myslete, zda na něj budete mít

Za čtvrt milionu můžete koupit skutečně zajímavé ojeté SUV. Nabídka je velká, stačí si vybrat, ale nezapomeňte počítat i s náklady na údržbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a95r33e64k 14Z41b11o65ř25i53l 4293130118280

Už delší dobu jsme s ženou chtěli SUV a tak jsme v loni pořídili v autobazaru krásnou zánovní Kiu Sportage a jsem maximálně spokojeni, především žena ta si auto nemůže vynachválit.

0/0
22.5.2018 22:31

V70o37j16t11ě85c76h 24T25r63u48h18l41á67ř 2205699946

Outlander nebo ASX?

0/0
21.5.2018 21:22

M63a35r31e34k 23J93a45n24e81č50k21a 1577956693381

Dacia mě byla sympatická do té doby, než jsem zjistil, že i nové modelové řady, mají s bídou 3 hvězdičky v bezpečnosti v euroncap, což je dosti bída. Více hvězdiček mají mnohdy i menší hatche, dokonce i to prťavé citigo má 5 hvězdiček, natož pak Duster, což je SUV a má pouhé 3 hvězdičky, viz. https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968

+1/−2
15.5.2018 23:35

P16a11v83e76l 72L81a77n11d81a 6969950821714

Tak jestli si myslíte, že když v sedmdesátce nabouráte v Citigo a dopadnete lépe než v Dusteru, tak asi nezbývá než Vám popřát mnoho zdaru.

+1/−1
16.5.2018 13:22

M41a80r69e68k 45J30a78n25e51č63k96a 1987446803351

Je úsměvné, jak si někteří myslí, že crash testy jsou prostě úplně k ničemu a rozhoduje přece pouze velikost ;-)

+2/0
16.5.2018 20:11

P95e62t51r 69Č91e31r17m50á33k 9208275139410

Tak to je realita, duster je celkem malé suv, hmotnost jen o málo vyšší než citigo, po stránce bezpečnosti a obzvlášt konstrukce je pak výhoda jasně na straně citigo. Jasně Q7 vs fiat 500 je o něčem jiném.

0/0
16.5.2018 22:42

P77e87t28r 97Č27e70r15m23á76k 9458675419860

Tak co byste čekal, cenová úroveň dacií není založena na ničem jiném než na úsporách na čemkoliv.

+1/0
16.5.2018 17:22

M37a85r42e22k 75J82a43n30e55č10k43a 1417126573201

Přiznám se, že jsem u Dacií vzhledem k vysloužilé technice Renaultu, kdy v roce cca. 2006 - 2010 měl Renault běžně 4 až 5 hvězdiček jsem čekal větší bezpečnost. Ty hodnoty u Dacií jsou na dnešní dobu dosti podprůměrné a ani mínuskaři s tím nic nenadělají :-P

0/0
16.5.2018 20:15

P73e29t44r 35Č12e75r82m72á75k 9778105279200

Jenomže vysloužilá technika souvisí především s pohonem, technologický základ auta je věc jiná, tam se bezpečnost odvíjí už od samotné konstrukce což je právě u dacie obrovský problém - konstrukce je očesaná na minimum a co nejjednodušeji - rovné plechy, minimum ohybů, počet svárů atd., což se mimo strašného designu odráží v nemožnosti optimálně tvarovat deformační zóny. Takže reálně jsou na tom skutečně hůř než starší renaulty které byly stavěny jako normálmí auta. Jasně mnoho věci se dnes dohání elektronikou (hlavně kvůli testům), ale to je jako se spotřebou - v testu super v reálu... Volvo by dnes mohlo povídat, to kdyby nemělo asistenty tak je při své konstrukci na bezpečnostní úrovni korejců typu kia a hyundai....

0/0
16.5.2018 22:48

M30a82r84e16k 11J60a43n79e63č89k97a 1517296973571

Očividně to tak bude. Je to ale škoda, protože jinak jsou to lidové vozy, aspoň to nové Sandero jako jediné zachraňuje se 4 hvězdičkama, když už zbytek nových modelů je tak na štíru s bezpečností. Ale nechápu, že u toho Dustera modelového roku 2017 je to stejná bída, jako u jeho starší generace a nezapracovali na těch deformačních zónách. Mnoho lidí se pak mylně domnívá je to SUV, bude to bezpečné a ono je to podprůměrné.

0/0
17.5.2018 0:00

M42a27r64t84i67n 57N13e13r25m32u15t 4839610138684

Nevím jak konkrétně tyto testy, ale podíval bych se, kde se ubíraly body. U dacie je to obvykle kvůli absenci nějakého elektronického k...vítka. Ne kvůli plechům.

+1/0
17.5.2018 13:22

J45a96k81u26b 19K34r27o57u34p10a 5954757938653

To bych si radši koupil starší XC90, než tyhle parodie na SUV.

0/0
15.5.2018 19:53

P53e37t60r 55B84á25č43a 8595446415515

Clanek o SUV a na obrazcich parodie jako Duster a Yeti ;-D

0/0
15.5.2018 16:31

P72a79v81e89l 77J54o58n27á59š 5311615539465

Asi to tam taky patří, ta kategorie to je, ať se Vám to líbí nebo ne.

0/0
15.5.2018 19:34

J81a47n 17D10l17o60u67h60ý 7364199590789

Za ctvrt mice muzete mit i Porsche Cayenne, akorat to hold bude porsche na pokraji smrti. Cili oprava tak za dalsich 200 tacu ;-D. Ojetej Duster je daleko lepsi volba, akorat se spatne hledaj nezhuntovany Dacie. Je to low-cost a podle toho s tim lidi zachazej. A ti co to setri, to maj stale doma pred domem. Ale je pravda, ze Duster je SUV s nejmene padajici cenou jako ojetina, vtipne je ze hlavne v nemecku si drzi vysokou cenu ;-D

+1/0
15.5.2018 13:12

O77n33d15ř28e53j 12L46i47š83k67a 1613477754432

Bohužel česká nátura je pořídit ojetý "tank", aby soused pukl závistí a pak se divit, že vstřikování vyjde na 45000, zimní kola na 20000, rozvody na 15000, DPF na 45000 atd...

+4/0
15.5.2018 12:44

J32a50n 26D75l15o32u74h16ý 7184129770359

Idealne starej Amarok s TDI co vydava zvuky, jak kdyby se mel rozletet vejpul. To je ted v cesku takova moda, kazdej "stavar" jezdi amarokem ;-D

+1/0
15.5.2018 13:14

O59n37d80ř83e21j 52M72u40s98i76l 9357225416764

Jenom k "Yetíkovi" - pozor na korozi dveří, škodovka s tím měla kupodivu docela velké problémy. Jinak rozvoďák se mění u TDI po 210 tisících a výměna stojí kolem 12-13 tisíc. Pokud jezdí auto delší trasy, měl by DPF vydržet přes 300 tisíc, případně čištění vyjde taky kolem 12-13 (vymontování filtru je hlavně u 4x4 odpruz a nikdo to nechce dělat).

Ony vůbec ceny náhradních dílů u Yetiho nejsou tak nějak moc lidové.

0/0
15.5.2018 12:13

T59a17d98e96a78s 55P62i41s26t44a 6199192431537

Přesně. Zadní dveře známému zrezli snad do tří let od fungl koupení. Ale jinak si spolehlivost dnes i po sedmi letech nemůže vynachválit. Asi měli vadu na zinkovně v té době.

0/0
15.5.2018 12:37

O55n12d27ř96e25j 74M75u86s19i13l 9837495936124

To je pravda, spolehlivost byla opravdu velmi solidní (nepočítám-li TSI motory s rozvodovým řetězem). On je Yeti taky vlastně jedna z posledních docela robustně postavených škodovek. Od Octavie III už to jde tak nějak dolů.

0/0
15.5.2018 13:21

J12a32n 73D90l63o73u54h25ý 7984189150979

No nic proti, ale zadni 5. dvere reznou na skodovkach od dob favorita ;-D;-D Idealne v mistech kde je "nejaka" lista ci plastovej hebl R^

+4/0
15.5.2018 13:09

J79i96ř95í 63A48l12e43x39a 5866526735188

"Zajímavé SUV" a na titulce Dacia;-D. No potěš koště....

+6/0
15.5.2018 12:01

M25i25c12h82a29l 89H92o94r15á67k 6384239224456

... a pokračuje to Yetim :)

+2/0
15.5.2018 12:12

P27e79t79r 11H85o27f87m20a76n95n 6899234485450

Me staci 'zajimave SUV'.

0/−1
15.5.2018 13:16

J47a59n 72M25a79j98z82n48e57r 1526427796282

první SUV od Škody je Kodiaq, Yeti je crossover/MPV. Stejně je zajímavé, jak dlouho Škodovce trvalo představit velké SUV, čekal jsem, že ho dají na trh o pět let dřív... poptávka byla vysoká už hodně let

+2/0
15.5.2018 11:28

P21e13t73r 38Č67e50r36m66á26k 9598175519860

Nikoliv, Yeti byl naprosto normální SUV, s MPV to nemělo nic společného. Jinak velké SUV Škoda nemá dodnes, Kodiaq je středně velké, nad ním jsou ještě dvě další třídy.

+1/0
15.5.2018 12:11

T89a36d15e34a85s 38P75i53s59t67a 6179642961427

Má pravdu. Jetina už je SUVéčko. Akorát takový šeredný. Trochu kulatá, trochu hranatá. Trochu vysoká, trochu sportovní. Je to takovej kočkopes. Podle je to designově nepovedený auto. Ale byl to experiment. Svoje příznivce si našel, takže nic proti. Prostě se v ní škodovka jako v prvním SUVéčku hledala. Kodiaq je první SUV, které sleduje obecné designové trendy.

0/0
15.5.2018 12:40

J45a43n 41M31a57j53z47n68e97r 1736317616552

tady je uvedeno "třída: crossover"

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Yeti

https://www.autoweb.cz/skoda-yeti/ - "crossover SUV"

ok tak "alespoň středně velké SUV"

0/0
15.5.2018 12:47

P97e18t80r 43Č23e18r37m21á92k 9218525279550

Ano je pravda že linie mezi crossoverem a SUV je dnes velmi tenká a někdo jí nevníma vůbec čemuž pak odpovídá to co kdo kde na webu napíš, každopádně Yeti byl z dnešního pohledu normální SUV, tam nic crossoverového nebylo, v tomhle je škodovka tradičně celkem konzervatiní

0/0
15.5.2018 13:46

P50e51t66r 53Č16e30r12m52á93k 9308815289840

Poněkud zbytečný bububu článek. Jelikož drtivá většina SUV vychází z normálních modelů (často se liší pouze vyšší karoserií a profilovým číslem pneu), tak i provozní náklady zhruba odpovídají těmto. Je tedy jedno o jakou třídu a segment suv půjde - pokud někdo uživí starší éčkový mb tak utáhne i mlíko, pokud octavii tak bez problému zvládne i yetiho. Koupě pneu tvoří v celkových rozpočtech malichernou záležitost a reálně potká majitele jednou za dobu vlastnictví.

Jinak je komický jak se u úvodu článku mluví o poctivé čtyřkolce a v celém článku přitom pak není zmíněno ani jedno auto které by jí mělo....

+2/0
15.5.2018 11:01

P92a43v52e66l 17L60a63n76d30a 6559500861724

Totéžplatí, totéžplatí?

0/0
15.5.2018 9:52

L50e88o14p33o50l29d 78P39r96o96k26e40š 8309254407

Reklama auto ESA na neprodejné dovozy .

+5/0
15.5.2018 9:00

G52u55s24t59a61v 94S32o43j77k50a 1538453665904

U ojetého auta platí jedno zlaté pravidlo - takové auto se nekupuje podle pořizovací ceny, ale podle toho, jestli jste při svých obvyklých měsíčních příjmech schopni platit provoz, a to zejména neočekávané opravy - jestli nebudete při případné opravě dva měsíce o chlebu a o vodě.

Pokud chcete machrovat značkou nebo nebo konkrétním typem auta, kupte si radši funglovku na operák. Ve finále to vyjde stejně a víte, na čem jste a máte aspoň na něco záruku.

+2/−3
15.5.2018 8:54

O72n31d21ř12e28j 56F60r62a88n96c 4409971168

Operák rozhodně nevyjde stejně. To už je lepší si to nové auto koupit.

+5/−1
15.5.2018 8:57

G62u45s54t49a75v 40S48o46j76k10a 1358373215554

Pokud máte nízký nájezd do 25 tisíc km, vyjde to stejně. Operativní leasing stojí u auta v PC 600-800 tisíc cca 10-12 tisíc ročně. Pokles tržní hodnoty auta po dvou letech provozu je nejvyšší, těch křivek je k nalezení několik.

A sedíte každé tři roky v novém autě.

0/0
15.5.2018 9:50

G65u69s54t10a74v 42S72o15j33k94a 1298273955834

A výhodou je samozřejmě to, že v tom nehučíte za vlastní prachy zcela a máte těch půl milionů vlastních peněz k dispozici.

Samozřejmě to není pro každého ale svojí cílovku to má. Pokud máte nízký nájezd, napsaný na firmu a jste plátce DPH, vychází to velice zajímavě.

+1/0
15.5.2018 9:52

O91n91d35ř61e30j 95F25r79a41n94c 4139681358

Zajímavě to vychází leda pro někoho, kdo k výše jmenovanému ještě chce měnit auto každé 2-3 roky. Kdo si koupí nové na standardních 5-6 let nebo i krapet víc, co udrží spolehlivost, tomu se operák nikdy nevyplatí.

0/0
15.5.2018 11:44

P52e36t54r 21Č76e90r45m14á95k 9288515409320

Jasně, je potřeba porovnávat porovnatelné. Pokud někdo jezdí akorát okolo komína a najede 10tis za rok tak se mu samozřejmě nikdy nové auto nevyplatil ať už půjde o operák nebo vlastnictví.

0/0
15.5.2018 12:14

J72a89n 40U30l54m 7560239516612

a z toho si mám stříknout do trenek?

+1/−1
15.5.2018 9:54
Foto

J84a17n 10Č74e89r58m50á89k 4239158715737

no ovšem. Pak mi nezbude na benzín a budu mu chodit do garáže větrat a chvíli nastartovat na volnoběh...

A nebo naopak se strachem počítat každý kilimetr, abych nepřetáhl povolený směšný limit...

Pěkně děkuju!... ;-D!!

0/0
15.5.2018 9:36

G46u61s96t50a17v 49S15o48j86k94a 1168193895734

Takže nekoupí nějakého starého desetiletého křápu s nájezdem 200+ ušetříte těch 250 tisíc. A máte na benzín.

Ale to je všechno samozřejmě myšleno pro ty, kteří chtějí machrovat a mají nízký nájezd. Jinak je jasná volba funglovka. Doba přetočených vraků "žere to 4,9l, jezdila s tím německá důchodkyně" je snad již dávno pryč.

0/0
15.5.2018 9:48

V51á89c11l73a58v 22P22o11u73s68t13k76a 3250541552

Na operák si auto nekupujete, ale pouze "půjčujete"

0/0
15.5.2018 9:47

G55u38s38t35a60v 98S52o77j33k14a 1488723465234

No a co ? Tři roky platím nájem a vyberu si potom nové. Já bych s tím problém tedy vůbec neměl.

+1/0
15.5.2018 9:53

V96á22c92l65a98v 84P97o98u22s40t23k61a 3330601322

V pořádku, prostě jste cílová skupina. Já zase patřím mezi ty, kterým se to nevyplatí.

+2/0
15.5.2018 10:22

D80a14n72i88e92l 41M48a77g80n64u22s 4523465324497

Smyslem operativního leasingu není ušetřit, nebo něco koupit. Jeho smyslem je umožnit používání nového auta i osobám nebo firmám, které nemají nebo z nějakého důvodu nechtějí utratit za auto plnou kupní cenu, případně ho nechtějí vlastnit (opět z různých důvodů) a starat se o náklady. Třeba konkrétně pro mě je to užitečná "služba" a má pro mě svou hodnotu, jelikož nechci vypláznout třeba 400 000,- Kč naráz. Někdo jiný má zas jiné preference.

+1/0
15.5.2018 9:54

R53o72b49e63r59t 71M89a82t59u54l69a 8577389266935

Člověk, který chce machrovat nemá 15 000,- měsíčně na operák a s Dacií za 5000,- toho moc nenamachruje;-D Takže samozřejmě nejlépe vychází koupit ojetinu, která už spadla pod 50% původní ceny

+2/0
15.5.2018 10:09

M47a47r28e26k 10J33a43n98í57k 9307655723252

Pokud nevyžaduju velký vnitřní prostor a chci spolehlivost, tak Suzuka SX4 s 1.6 atmosférou. Nezničitelný motor, lepší světlá výška jak Yeti...

+2/−3
15.5.2018 8:26

J84a44r71o55s61l88a90v 68K87a83d95l71e19c 5231889382471

Každý má jiné poslání...

0/0
15.5.2018 8:26

I70v90o 48D64i70v74i14l28a 2164488309

Suzuki a spolehlivost. No dobrá.

+1/0
15.5.2018 9:05

M39a49r16e39k 15J27a67n74í20k 9967115763362

nemusíme chodit daleko: https://auto.idnes.cz/suzuki-sx4-csa-/auto_ojetiny.aspx?c=A171208_130119_autoservis_fdv

0/0
15.5.2018 11:09







Najdete na iDNES.cz