Diskuse k článku

Ojeté SUV za čtvrt milionu: při nákupu myslete, zda na něj budete mít

Za čtvrt milionu můžete koupit skutečně zajímavé ojeté SUV. Nabídka je velká, stačí si vybrat, ale nezapomeňte počítat i s náklady na údržbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M22a49r89e54k 45Z60b88o24ř54i15l 4603830968340

Už delší dobu jsme s ženou chtěli SUV a tak jsme v loni pořídili v autobazaru krásnou zánovní Kiu Sportage a jsem maximálně spokojeni, především žena ta si auto nemůže vynachválit.

22.5.2018 22:31

V61o22j16t34ě19c12h 71T48r95u62h16l69á45ř 2105869766

Outlander nebo ASX?

21.5.2018 21:22

M61a46r69e13k 43J53a31n10e49č76k73a 1667896613241

Dacia mě byla sympatická do té doby, než jsem zjistil, že i nové modelové řady, mají s bídou 3 hvězdičky v bezpečnosti v euroncap, což je dosti bída. Více hvězdiček mají mnohdy i menší hatche, dokonce i to prťavé citigo má 5 hvězdiček, natož pak Duster, což je SUV a má pouhé 3 hvězdičky, viz. https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/10968

15.5.2018 23:35

P66a86v27e74l 95L56a48n77d51a 6439200761514

Tak jestli si myslíte, že když v sedmdesátce nabouráte v Citigo a dopadnete lépe než v Dusteru, tak asi nezbývá než Vám popřát mnoho zdaru.

16.5.2018 13:22

M57a82r53e28k 77J54a28n83e31č59k64a 1577786613131

Je úsměvné, jak si někteří myslí, že crash testy jsou prostě úplně k ničemu a rozhoduje přece pouze velikost ;-)

16.5.2018 20:11

P18e61t93r 73Č39e71r54m55á78k 9228695119650

Tak to je realita, duster je celkem malé suv, hmotnost jen o málo vyšší než citigo, po stránce bezpečnosti a obzvlášt konstrukce je pak výhoda jasně na straně citigo. Jasně Q7 vs fiat 500 je o něčem jiném.

16.5.2018 22:42

P89e30t34r 90Č19e21r33m96á29k 9898225709820

Tak co byste čekal, cenová úroveň dacií není založena na ničem jiném než na úsporách na čemkoliv.

16.5.2018 17:22

M69a48r13e94k 24J41a97n69e25č48k35a 1577816763271

Přiznám se, že jsem u Dacií vzhledem k vysloužilé technice Renaultu, kdy v roce cca. 2006 - 2010 měl Renault běžně 4 až 5 hvězdiček jsem čekal větší bezpečnost. Ty hodnoty u Dacií jsou na dnešní dobu dosti podprůměrné a ani mínuskaři s tím nic nenadělají :-P

16.5.2018 20:15

P20e98t72r 98Č41e58r81m65á69k 9438335869520

Jenomže vysloužilá technika souvisí především s pohonem, technologický základ auta je věc jiná, tam se bezpečnost odvíjí už od samotné konstrukce což je právě u dacie obrovský problém - konstrukce je očesaná na minimum a co nejjednodušeji - rovné plechy, minimum ohybů, počet svárů atd., což se mimo strašného designu odráží v nemožnosti optimálně tvarovat deformační zóny. Takže reálně jsou na tom skutečně hůř než starší renaulty které byly stavěny jako normálmí auta. Jasně mnoho věci se dnes dohání elektronikou (hlavně kvůli testům), ale to je jako se spotřebou - v testu super v reálu... Volvo by dnes mohlo povídat, to kdyby nemělo asistenty tak je při své konstrukci na bezpečnostní úrovni korejců typu kia a hyundai....

16.5.2018 22:48

M90a84r63e74k 82J27a11n70e85č40k18a 1737866343911

Očividně to tak bude. Je to ale škoda, protože jinak jsou to lidové vozy, aspoň to nové Sandero jako jediné zachraňuje se 4 hvězdičkama, když už zbytek nových modelů je tak na štíru s bezpečností. Ale nechápu, že u toho Dustera modelového roku 2017 je to stejná bída, jako u jeho starší generace a nezapracovali na těch deformačních zónách. Mnoho lidí se pak mylně domnívá je to SUV, bude to bezpečné a ono je to podprůměrné.

17.5.2018 0:00

M60a19r52t82i62n 50N30e11r79m22u97t 4839370888314

Nevím jak konkrétně tyto testy, ale podíval bych se, kde se ubíraly body. U dacie je to obvykle kvůli absenci nějakého elektronického k...vítka. Ne kvůli plechům.

17.5.2018 13:22

J39a54k96u74b 81K72r56o50u92p17a 5924107188373

To bych si radši koupil starší XC90, než tyhle parodie na SUV.

15.5.2018 19:53

P86e68t32r 83B94á41č76a 8825236435685

Clanek o SUV a na obrazcich parodie jako Duster a Yeti ;-D

15.5.2018 16:31

P37a43v43e73l 13J14o13n86á57š 5501865439415

Asi to tam taky patří, ta kategorie to je, ať se Vám to líbí nebo ne.

15.5.2018 19:34

J36a27n 77D45l95o42u68h43ý 7364119700849

Za ctvrt mice muzete mit i Porsche Cayenne, akorat to hold bude porsche na pokraji smrti. Cili oprava tak za dalsich 200 tacu ;-D. Ojetej Duster je daleko lepsi volba, akorat se spatne hledaj nezhuntovany Dacie. Je to low-cost a podle toho s tim lidi zachazej. A ti co to setri, to maj stale doma pred domem. Ale je pravda, ze Duster je SUV s nejmene padajici cenou jako ojetina, vtipne je ze hlavne v nemecku si drzi vysokou cenu ;-D

15.5.2018 13:12

O25n14d14ř35e97j 76L24i60š47k13a 1283167594422

Bohužel česká nátura je pořídit ojetý "tank", aby soused pukl závistí a pak se divit, že vstřikování vyjde na 45000, zimní kola na 20000, rozvody na 15000, DPF na 45000 atd...

15.5.2018 12:44

J89a95n 15D50l38o27u44h50ý 7624149590149

Idealne starej Amarok s TDI co vydava zvuky, jak kdyby se mel rozletet vejpul. To je ted v cesku takova moda, kazdej "stavar" jezdi amarokem ;-D

15.5.2018 13:14

O77n47d35ř67e10j 17M72u41s29i90l 9717535456614

Jenom k "Yetíkovi" - pozor na korozi dveří, škodovka s tím měla kupodivu docela velké problémy. Jinak rozvoďák se mění u TDI po 210 tisících a výměna stojí kolem 12-13 tisíc. Pokud jezdí auto delší trasy, měl by DPF vydržet přes 300 tisíc, případně čištění vyjde taky kolem 12-13 (vymontování filtru je hlavně u 4x4 odpruz a nikdo to nechce dělat).

Ony vůbec ceny náhradních dílů u Yetiho nejsou tak nějak moc lidové.

15.5.2018 12:13

T45a64d22e66a40s 42P76i35s19t10a 6459152641447

Přesně. Zadní dveře známému zrezli snad do tří let od fungl koupení. Ale jinak si spolehlivost dnes i po sedmi letech nemůže vynachválit. Asi měli vadu na zinkovně v té době.

15.5.2018 12:37

O81n96d68ř63e72j 92M27u19s82i10l 9767595166524

To je pravda, spolehlivost byla opravdu velmi solidní (nepočítám-li TSI motory s rozvodovým řetězem). On je Yeti taky vlastně jedna z posledních docela robustně postavených škodovek. Od Octavie III už to jde tak nějak dolů.

15.5.2018 13:21

J69a57n 75D23l77o84u81h82ý 7154979910929

No nic proti, ale zadni 5. dvere reznou na skodovkach od dob favorita ;-D;-D Idealne v mistech kde je "nejaka" lista ci plastovej hebl R^

15.5.2018 13:09

J15i13ř10í 10A93l62e60x89a 5196426795528

"Zajímavé SUV" a na titulce Dacia;-D. No potěš koště....

15.5.2018 12:01

M86i93c17h60a16l 82H75o58r46á72k 6544199354266

... a pokračuje to Yetim :)

15.5.2018 12:12

P98e15t50r 13H29o48f17m78a12n70n 6949874215180

Me staci 'zajimave SUV'.

15.5.2018 13:16

J40a70n 97M31a43j56z95n60e25r 1876917526742

první SUV od Škody je Kodiaq, Yeti je crossover/MPV. Stejně je zajímavé, jak dlouho Škodovce trvalo představit velké SUV, čekal jsem, že ho dají na trh o pět let dřív... poptávka byla vysoká už hodně let

15.5.2018 11:28

P46e91t13r 38Č56e76r21m69á51k 9108435709670

Nikoliv, Yeti byl naprosto normální SUV, s MPV to nemělo nic společného. Jinak velké SUV Škoda nemá dodnes, Kodiaq je středně velké, nad ním jsou ještě dvě další třídy.

15.5.2018 12:11

T11a37d78e91a45s 11P95i25s18t19a 6569622651517

Má pravdu. Jetina už je SUVéčko. Akorát takový šeredný. Trochu kulatá, trochu hranatá. Trochu vysoká, trochu sportovní. Je to takovej kočkopes. Podle je to designově nepovedený auto. Ale byl to experiment. Svoje příznivce si našel, takže nic proti. Prostě se v ní škodovka jako v prvním SUVéčku hledala. Kodiaq je první SUV, které sleduje obecné designové trendy.

15.5.2018 12:40

J24a51n 19M89a87j40z55n64e14r 1656777916582

tady je uvedeno "třída: crossover"

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Yeti

https://www.autoweb.cz/skoda-yeti/ - "crossover SUV"

ok tak "alespoň středně velké SUV"

15.5.2018 12:47

P64e41t28r 10Č56e30r98m85á38k 9588875199100

Ano je pravda že linie mezi crossoverem a SUV je dnes velmi tenká a někdo jí nevníma vůbec čemuž pak odpovídá to co kdo kde na webu napíš, každopádně Yeti byl z dnešního pohledu normální SUV, tam nic crossoverového nebylo, v tomhle je škodovka tradičně celkem konzervatiní

15.5.2018 13:46

P16e73t49r 76Č94e29r98m24á55k 9288365579340

Poněkud zbytečný bububu článek. Jelikož drtivá většina SUV vychází z normálních modelů (často se liší pouze vyšší karoserií a profilovým číslem pneu), tak i provozní náklady zhruba odpovídají těmto. Je tedy jedno o jakou třídu a segment suv půjde - pokud někdo uživí starší éčkový mb tak utáhne i mlíko, pokud octavii tak bez problému zvládne i yetiho. Koupě pneu tvoří v celkových rozpočtech malichernou záležitost a reálně potká majitele jednou za dobu vlastnictví.

Jinak je komický jak se u úvodu článku mluví o poctivé čtyřkolce a v celém článku přitom pak není zmíněno ani jedno auto které by jí mělo....

15.5.2018 11:01

P80a79v70e80l 24L87a79n32d14a 6659520771374

Totéžplatí, totéžplatí?

15.5.2018 9:52

L61e19o30p25o65l79d 40P98r31o55k57e40š 8259114967

Reklama auto ESA na neprodejné dovozy .

15.5.2018 9:00

G39u64s26t72a80v 29S72o73j14k57a 1878173945214

U ojetého auta platí jedno zlaté pravidlo - takové auto se nekupuje podle pořizovací ceny, ale podle toho, jestli jste při svých obvyklých měsíčních příjmech schopni platit provoz, a to zejména neočekávané opravy - jestli nebudete při případné opravě dva měsíce o chlebu a o vodě.

Pokud chcete machrovat značkou nebo nebo konkrétním typem auta, kupte si radši funglovku na operák. Ve finále to vyjde stejně a víte, na čem jste a máte aspoň na něco záruku.

15.5.2018 8:54

O35n50d45ř20e51j 51F70r61a46n97c 4219901548

Operák rozhodně nevyjde stejně. To už je lepší si to nové auto koupit.

15.5.2018 8:57

G49u79s48t34a65v 57S64o30j17k36a 1878603645794

Pokud máte nízký nájezd do 25 tisíc km, vyjde to stejně. Operativní leasing stojí u auta v PC 600-800 tisíc cca 10-12 tisíc ročně. Pokles tržní hodnoty auta po dvou letech provozu je nejvyšší, těch křivek je k nalezení několik.

A sedíte každé tři roky v novém autě.

15.5.2018 9:50

G88u56s50t61a31v 52S91o36j43k31a 1888793905544

A výhodou je samozřejmě to, že v tom nehučíte za vlastní prachy zcela a máte těch půl milionů vlastních peněz k dispozici.

Samozřejmě to není pro každého ale svojí cílovku to má. Pokud máte nízký nájezd, napsaný na firmu a jste plátce DPH, vychází to velice zajímavě.

15.5.2018 9:52

O86n93d64ř35e82j 18F80r29a64n77c 4489811388

Zajímavě to vychází leda pro někoho, kdo k výše jmenovanému ještě chce měnit auto každé 2-3 roky. Kdo si koupí nové na standardních 5-6 let nebo i krapet víc, co udrží spolehlivost, tomu se operák nikdy nevyplatí.

15.5.2018 11:44

P63e70t29r 37Č82e63r89m15á80k 9578505699390

Jasně, je potřeba porovnávat porovnatelné. Pokud někdo jezdí akorát okolo komína a najede 10tis za rok tak se mu samozřejmě nikdy nové auto nevyplatil ať už půjde o operák nebo vlastnictví.

15.5.2018 12:14

J32a96n 87U22l90m 7430679836382

a z toho si mám stříknout do trenek?

15.5.2018 9:54
Foto

J61a48n 92Č95e39r96m80á75k 4309968535137

no ovšem. Pak mi nezbude na benzín a budu mu chodit do garáže větrat a chvíli nastartovat na volnoběh...

A nebo naopak se strachem počítat každý kilimetr, abych nepřetáhl povolený směšný limit...

Pěkně děkuju!... ;-D!!

15.5.2018 9:36

G20u96s78t60a68v 51S18o90j95k87a 1828773415474

Takže nekoupí nějakého starého desetiletého křápu s nájezdem 200+ ušetříte těch 250 tisíc. A máte na benzín.

Ale to je všechno samozřejmě myšleno pro ty, kteří chtějí machrovat a mají nízký nájezd. Jinak je jasná volba funglovka. Doba přetočených vraků "žere to 4,9l, jezdila s tím německá důchodkyně" je snad již dávno pryč.

15.5.2018 9:48

V51á96c66l89a36v 90P94o95u86s89t75k43a 3690931752

Na operák si auto nekupujete, ale pouze "půjčujete"

15.5.2018 9:47

G83u75s74t48a42v 77S92o76j25k21a 1828973415304

No a co ? Tři roky platím nájem a vyberu si potom nové. Já bych s tím problém tedy vůbec neměl.

15.5.2018 9:53

V69á51c15l22a60v 64P42o34u33s39t63k76a 3290121822

V pořádku, prostě jste cílová skupina. Já zase patřím mezi ty, kterým se to nevyplatí.

15.5.2018 10:22

D73a77n75i73e31l 12M21a98g11n66u97s 4183285724227

Smyslem operativního leasingu není ušetřit, nebo něco koupit. Jeho smyslem je umožnit používání nového auta i osobám nebo firmám, které nemají nebo z nějakého důvodu nechtějí utratit za auto plnou kupní cenu, případně ho nechtějí vlastnit (opět z různých důvodů) a starat se o náklady. Třeba konkrétně pro mě je to užitečná "služba" a má pro mě svou hodnotu, jelikož nechci vypláznout třeba 400 000,- Kč naráz. Někdo jiný má zas jiné preference.

15.5.2018 9:54

R21o78b21e96r54t 68M15a91t64u81l25a 8287439496255

Člověk, který chce machrovat nemá 15 000,- měsíčně na operák a s Dacií za 5000,- toho moc nenamachruje;-D Takže samozřejmě nejlépe vychází koupit ojetinu, která už spadla pod 50% původní ceny

15.5.2018 10:09

M12a24r26e57k 23J37a19n29í65k 9567475493922

Pokud nevyžaduju velký vnitřní prostor a chci spolehlivost, tak Suzuka SX4 s 1.6 atmosférou. Nezničitelný motor, lepší světlá výška jak Yeti...

15.5.2018 8:26

J23a58r97o43s25l14a65v 51K65a49d89l85e28c 5191699802661

Každý má jiné poslání...

15.5.2018 8:26

I29v95o 80D67i26v82i15l14a 2564638969

Suzuki a spolehlivost. No dobrá.

15.5.2018 9:05

M51a12r76e87k 22J66a51n70í68k 9657305983342

nemusíme chodit daleko: https://auto.idnes.cz/suzuki-sx4-csa-/auto_ojetiny.aspx?c=A171208_130119_autoservis_fdv

15.5.2018 11:09



Najdete na iDNES.cz