Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e52t97r 16M33a91r79š60o16u58n 5575908966906

Proč to má masku jak Hyundai? ;-)

0/0
27.10.2017 0:06
Foto

J51a12n 94M39a20c33k 5417202532185

Nelibi... designove tak nekde v 90. letech Rv

0/0
25.10.2017 0:34

H11o23r40s75t 73B81r68a51u42n 8183591832253

Je takové teplé.

Ostatně jako každé Audi.

0/−1
24.10.2017 11:34

P76e79t98r 75Č26e80r47m87á81k 9478495799440

V tom ty se horste bezesporu vyznáš ;-);-D

0/0
24.10.2017 12:41

D97a23v58i44d 39H93u23r87k82a 3910813361521

Je schopen mi někdo vysvětlit následující popis auta? Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu:start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/audi-a7-c4m-/ak_aktual.aspx?c=A171020_073510_ak_aktual_fdv

+1/0
23.10.2017 18:28

P15e44t27r 25M32a19r81e59č61e31k 1593481269428

Ekokřáp :-) co je na tom k nepochopení?

0/0
23.10.2017 19:36

J73i18ř34í 95S58c37h85w98a31c12h 8628724618706

takže:

1. má zadní nápravu, která taky umí natočit svoje kola (zlepšuje to manévrovatelnost)

2. přední náprava má řízení jehož převod se mění, uprostřed (kola rovně) je málo strmý, s větším natočení s strmost převodu zvětšuje, tj kola se rychleji natáčejí.

3. vůz je vybaven 48 voltovou elektrickou soustavu (oproti běžné 12 V) ta umí zajistit, že po vypnutí motoru za jízdy všechno ostatní funguje, jako například posilovač řízení, posilovač brzd, řídící jednotky....takže auto normálně může pokračovat v jízdě setrvačností i s vypnutým motorem (zatáčí i brzdí bez problémů)

4. ten řemenem poháněný bazmek slouží jako startér a současně jako generátor co rekuperací mění kinetickou energii (např. při zpomalovaní) na elektrickou a nabíjí přítomné baterie příkonem 12 kW což v případě 230V zásuvky by znamenalo proud nějakých 50A, v té 48V soustavě je to 250 A.;-)

+6/0
23.10.2017 21:26

J65a41n 49P15š62e38n96i55č15k55a 2940448453272

A kde to ma ty plachty? :)

+1/0
24.10.2017 16:43

M82i89r49e62k 79G41a90j37e44r 5741486629430

"Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba" - Toto je naprosto zavadejici interpretace. Skutecnost je takova, ze umí zapojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy je potřeba. Bohuzel se to deje s nepatrnym zpozdenim. A hlavni nevyhodou je, ze se to auto skoro porad chova jako obycejna predokolka, protoze pohon zadní nápravy je odpojen.

+4/0
23.10.2017 17:52

P79e47t67r 86Č46e19r59m57á98k 9578965769600

Zhurba tak, desetiletí budovaná značka quattro dostává těžce nafrak už i ve větších modelech.... Rv

+1/0
23.10.2017 18:16

J11i33ř12í 71S67c61h80w79a53c35h 8668264548786

informace, že se tak děje "s nepatrným zpožděním" je poněkud zastaralá.

0/0
23.10.2017 21:29

P80e26t77r 68Č73e70r11m62á79k 9668925619640

Ani ne, ten systém z principu není proaktivní, resp. jen v několika definovaných situacích, a než zareaguje a připojí se tak to nepatrné zpoždění je. Jasně není to to co předváděl haldex před 15ti lety v první octavii, ale oproti quattru to je prostě krok zpátky. :-/

0/0
24.10.2017 12:40

V96l59a94d52i39s12l32a42v 43B39u66r24y46š38e40k 3183796162154

každý auto je podle odborníků jako ty vždy krokem zpátky, každá nová věc je horší než byla, podle téhle logiky by musela škoda 105 jezdit líp než nejnovější oktávie, když pořád dělá kroky zpátky, já mám teda opačné zkušenosti, jako první nové auto jsem koupil 120ku škodovku a byl s ní spokojený, každé další nové auto bylo ale vždycky lepší a lepší a že jsem jich měl 11, přitom jste vy experti, kteří jste s pohonem všech kol nikdy nejezdili tvrdili, že každé nové auto je krokem zpátky

0/0
26.10.2017 6:56

P65e65t33r 89Č81e12r28m95á43k 9328635389100

Nikoliv, plácáš zase nesmysly. Zhodnocení konstrukčního ústupku je pouze konstatování faktu, nepochybuju o tom že většina uživatelů si toho ani nevšimne a naopak automobilce to pomůže na papíře ušetřit flotilové emise ;-)

0/0
26.10.2017 13:46

V65l97a11d23i60s73l12a29v 94B83u37r85y74š46e41k 3373706952654

Můžu se zeptat, jak to víš, kdy zapojuje a kdy odpojuje pohon zadní nápravy a s jakým se to děje zpožděním? To vypadá, jako bys s tím jezdil, když tak přesně víš, že se to chová jako obyčejná předokolka. Mně spíš příjde že pořád žiješ v době haldexu první generace namontované na oktávii 1,9 TDI 66 kW a pozdější vývoj vozů s pohony všech kol už jsi nebyl schopen sledovat.

0/0
26.10.2017 6:46

P29e63t30r 55Č27e53r89m86á73k 9788415599400

Má pravdu, standardně se to chová jako předokolka, a připojení může být seberychlejší ale vždy bude nějaký čas trvat a bude tedy pomalejší než stálá čtyřkolka.

0/0
26.10.2017 13:48

V21l69a79d24i73s11l17a23v 17B14u51r15y59š86e62k 3173436672574

samozřejmě že nemá pravdu a ty taky ne, vůbec tomu nerozumíte, to je zřejmý

0/0
26.10.2017 18:11

P57e27t96r 72Č93e12r44m93á95k 9528565119510

Pravdu samozřejmě máme, to že ty rozumíš technickým řešením pohonů 4x4 jako koza petrželi (pardon - spíš jako ovce prospektu Ford) už jsi tu předvedl 2x jen v nedávné době. ;-)

0/0
26.10.2017 19:50

P93e50t22r 95M14a80r95š59o35u84n 5155898296476

Z logiky když je něco zapojeno stále, tak to bude "zapojeno rychleji" než něco co se musí vůbec zapojovat. K tomu není třeba rozumět ani autům.

(asi stejně jako když budu doma stále svítit, tak bude žárovka svítit vždy dříve, než když klapnu vypínačem :-P)

+1/0
27.10.2017 0:16

R13a45d84i44m 68P28a54ď95o33u76r12e32k 8650558140441

Nevím, co je na tom tak úžasnýho. Já umím plachtit s vypnutým motorem i 200km/h a nepotřebuju k tomu Audi za dva mega.

+1/0
23.10.2017 17:44

J29i15ř68í 57S18c16h40w60a64c49h 8278444608226

a umíš to taky bez křídel jako to audi? ;-)

0/0
23.10.2017 21:30

P25e75t44r 76M59a88r15š33o18u97n 5165188166536

z kopce, lépe ze skály úplně v pohodě :-P

0/0
26.10.2017 23:46

J76a59r83o72s81l33a61v 48M43a25r13v83a39n 2257860596227

To je dobry, asi neco jako priserny marketingovy plk "vozy vyssi stredni tridy". Prosim vas, jake manažerské Audi A6 a šéfovská A8, dneska si to koupi na splatky kazdej ocas. Nebo v bazaru, aby mohl machrovat.

+2/0
23.10.2017 15:19

P24e45t67r 36Č83e87r15m43á87k 9688835389180

Tak označení vyšší střední třída nesouvisí nijak s marketingem ale jak už z názvu plyne s kategorii auta - třídou ;-)

0/0
23.10.2017 15:54

J67a13r82o32s62l58a41v 20M90a82r62v40a13n 2617530976507

Ale souvisi. Je to marketingovy patvar. Oznacovat auto za milion jako vyssi stredni trida je hloupost, stejne jako rikat vuz (slovo, ktere se jinak prakticky nepouziva) misto auto.

0/0
23.10.2017 15:59

P71e18t14r 24Č75e91r29m92á64k 9458485149540

Nesouvisí, není to žádný patvar ale název třídy, s cenou to nemá co dělat, ta se promítá spíše do zařazení co se týče segmentu (premium segment). R^

+1/0
23.10.2017 16:22

J48a73r42o10s36l44a98v 11M16a28r56v39a90n 2827190946737

aha, premium segment :D tak uz chapu, vy budete nejspis nejaky automobilovy "promoter" nebo prodejce.

0/0
23.10.2017 16:25

P31e79t56r 64Č31e84r20m26á41k 9738275479820

No spíš to vypadá že vy objevujete ameriku když neznáte ani třídy, což je základní dělení aut ;-D;-)

+3/0
23.10.2017 16:27

J48a90r96o28s27l91a97v 16M14a33r17v70a80n 2697240736847

No vidite, a uz 42 let spokojene ziju a rukama mi uz proslo docela dost aut. A k cemu by mel zakaznik vubec znat nejake tridy? Je to jen reklamni oblbovak.

+1/0
23.10.2017 16:36

P10e46t35r 53Č65e94r59m74á77k 9218295789780

To je v pořádku, budiž vám to přáno, nic to však nemění na výše uvedeném - třídy nemají s reklamou nic společného (naopak se v ní v podstatě neobjevují). Jejich smysl je pak jasný - základní rozdělení trhu, aby někdo neporovnával fabii s mercedesem s klasse a nedivil se proč mu to neštimuje ;-)

+1/0
23.10.2017 18:18

J77a26r95o11s25l64a73v 44M36a56r81v97a13n 2627640666247

Tak male auto klidne muze byt auto luxusni. Nizsi stredni trida zase vetsi nez vyssi stredni trida.

0/0
23.10.2017 18:37

P79e86t19r 69Č91e56r33m18á62k 9898605929730

Malé auto může být luxusní tak leda v očích kupujícího, třídně nikdy. Nižší střední třída pak větší než vyšší střední třída není nikdy.

0/−1
23.10.2017 18:39

J36a13r56o39s55l95a50v 12M89a46r57v88a97n 2307690786307

ono je to vtipne, jak pod nizsi stredni tridou uz nic neni (zadnou nizkou tridu by si asi zakaznik nekoupil) a nad vyssi stredni tridou jsou uz zase jen "luxusni vozy". Proste je to snuska odpornych marketingovych radoby terminu.

+1/0
23.10.2017 16:29

P68e13t91r 78Č18e66r24m22á62k 9468195919540

No vtipné je tak maximálně to jak neznáte třídy ;-) Pod nižší střední jsou ještě 2 třídy - malá a mini auta, a nad střední vyšší pak skutećně ta luxusní. Jedná se o základní rozdělení trhu aut, které primárné určuje vychází z rozměrů a techniky auta a vytváří konkurenty. R^

+1/−1
23.10.2017 16:31

J72a26r21o27s92l90a46v 20M88a38r63v66a49n 2407230286897

Jiste, rozdeleni trhu podivne vykonstruovanymi terminy, takze je to jen marketingovy blabol.

+1/−1
23.10.2017 16:35

P66e85t60r 73Č91e40r32m93á15k 9438535479750

Nikoliv, právě naopak - marketing se snaží třídy nezdůrazňovat a obcházet, aby zákazníka oblbli. Třídy jsou jasně dané kategorie aut které mají podobný průsečík technických parametrů a umožňuje tak porovnávat porovnatelné ;-)

+1/0
23.10.2017 18:20

J86a83r87o77s83l20a79v 16M74a96r62v19a50n 2197100426977

Tak zajimave je, ze v tech nizsich "tridach" jde o velikost, kdezto v tech vyssich spis o to kolik to stoji nebo jak moc to je prestizni.

0/0
23.10.2017 18:36

P77e84t58r 94Č95e77r78m36á81k 9598345669290

Nikoliv, vždy jde o velikost, cena ani prestiž s tímhle nemá absolutně nic společného, to se odráží zase v segmentaci lowcostu/mainstreamu/premie.

0/0
23.10.2017 18:41

M98i16r86o94s32l29a23v 11S63u35c44h12y 5870129490920

Bylo by vám milejší to nazývat segmentem "E"?

+1/0
23.10.2017 16:50

H84y64n35e40k 95M92r44t46v43ý 2880157129291

takhle jsem z kopce plachtíval už ve š105.

posilovač řízení, nebo jiný věci závislý na běhu motoru to stejně nemělo, akorát si člověk ten motor musel vypnout sám :-)

+7/0
23.10.2017 14:41

A87n24t12o37n48í24n 13S84e83b89e10r35a 7203828620389

No dneska vám to chcípne, nezatočíte a ani nezabrzdíte. ideál Rv

+1/−1
23.10.2017 15:03

P80e93t23r 52Č90e79r70m31á27k 9358235509610

Tak určitě ;-)

+1/0
23.10.2017 15:52

J63i36ř36í 78S63e29h45n38a98l 6675238352906

Tak to je ovsem parada. Do 160 to jede bez motoru, az kdyz chce nekdo jet jeste rychlejc tak tepreve se motor nastartuje 8-o Tedy motor se do toho auta montuje jen pro nemecky trh, vsude jinde je vlastne zbytecny. Do 160 nulove emise. Kam se hrabou ty auta na baterky :-)

+3/0
23.10.2017 12:49

J57i25n20d37ř20i18c53h 46M18i78t32t49e89r 6164295871836

To jako budu akcelerovat v zatáčce z 50 na 70 a v půlce mi to změní směr natáčení zadních kol?

+2/0
23.10.2017 11:27

P57e44t41r 62B66a63r85t83o58n28í35č12e12k 7399921175612

Nezmění Vám to směr, jen Vám to pomůže projet zatáčku rychleji, jistěji a bezpečněji. Naopak, když budu parkovat (třeba v garážích nákupních center), usnadní to manévrování na malém prostoru zmenšením poloměru otáčení.

+2/0
23.10.2017 11:56

J79i12n17d90ř44i65c35h 50M36i25t27t34e27r 6214665161596

Tomu rozumím, ale píšou, že do 60 km/h se kola zadní kola natáčejí opačně než přední, a nad 60 km/h ve stejném směru. Jak je ošetřen ten přechod ?

+2/0
23.10.2017 12:10

J77o16s15e13f 73N67o75v94á57k 2512892595334

Plynule, pane Jindřichu, plynule.

+5/0
23.10.2017 12:12

J30i14n23d87ř14i88c93h 75M94i63t38t54e74r 6294305581176

Jo jasně, to natáčení se půjde z mínusu přes nulu do plusu, mohlo mě to napadnout, díky.

0/0
23.10.2017 12:19

M90a19r83e77k 22K81l50u55f30a 3348104854406

Předchozí A7 je jediné Audi, které by se mi líbilo, ale jen kvůli tomu, jak vypadá. Ten jakoby retro-zadek byl opravdu povedený, taková reminiscence na 70 ́s léta. Tohle už je jen další sterilní auto v řadě. Netvrdím, že špatné, ale vůbec nic mi neříká. Rv:-/

+5/0
23.10.2017 10:45

D90a66v74i40d 67R75y44c67h86e45t11s45k88ý 9126261180970

Auto za částku, která znamená, že majitel rozhodně neřeší nějakou ekohovadinou uspořených 0,3L/100. A rozhodně tam nepotřebuje mít za tím účelem systémy co stojí jak nové normální auto a zvyšují poruchovost.

+13/0
23.10.2017 10:41



Najdete na iDNES.cz