Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e41t83r 61M13a27r88š35o12u74n 5835808376416

Proč to má masku jak Hyundai? ;-)

0/0
27.10.2017 0:06
Foto

J66a69n 46M60a66c31k 5537582142915

Nelibi... designove tak nekde v 90. letech Rv

0/0
25.10.2017 0:34

H77o18r68s71t 26B17r40a26u21n 8333501702423

Je takové teplé.

Ostatně jako každé Audi.

0/−1
24.10.2017 11:34

P49e19t68r 54Č79e60r93m20á82k 9898425759650

V tom ty se horste bezesporu vyznáš ;-);-D

0/0
24.10.2017 12:41

D90a55v96i59d 48H61u48r16k52a 3440553721281

Je schopen mi někdo vysvětlit následující popis auta? Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu:start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/audi-a7-c4m-/ak_aktual.aspx?c=A171020_073510_ak_aktual_fdv

+1/0
23.10.2017 18:28

P71e57t71r 57M85a70r34e30č37e90k 1223511919638

Ekokřáp :-) co je na tom k nepochopení?

0/0
23.10.2017 19:36

J92i19ř86í 74S91c16h34w61a42c65h 8718714118636

takže:

1. má zadní nápravu, která taky umí natočit svoje kola (zlepšuje to manévrovatelnost)

2. přední náprava má řízení jehož převod se mění, uprostřed (kola rovně) je málo strmý, s větším natočení s strmost převodu zvětšuje, tj kola se rychleji natáčejí.

3. vůz je vybaven 48 voltovou elektrickou soustavu (oproti běžné 12 V) ta umí zajistit, že po vypnutí motoru za jízdy všechno ostatní funguje, jako například posilovač řízení, posilovač brzd, řídící jednotky....takže auto normálně může pokračovat v jízdě setrvačností i s vypnutým motorem (zatáčí i brzdí bez problémů)

4. ten řemenem poháněný bazmek slouží jako startér a současně jako generátor co rekuperací mění kinetickou energii (např. při zpomalovaní) na elektrickou a nabíjí přítomné baterie příkonem 12 kW což v případě 230V zásuvky by znamenalo proud nějakých 50A, v té 48V soustavě je to 250 A.;-)

+6/0
23.10.2017 21:26

J89a15n 63P95š35e17n12i31č62k95a 2290188553372

A kde to ma ty plachty? :)

+1/0
24.10.2017 16:43

M98i42r55e67k 83G67a39j28e76r 5521486479660

"Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba" - Toto je naprosto zavadejici interpretace. Skutecnost je takova, ze umí zapojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy je potřeba. Bohuzel se to deje s nepatrnym zpozdenim. A hlavni nevyhodou je, ze se to auto skoro porad chova jako obycejna predokolka, protoze pohon zadní nápravy je odpojen.

+4/0
23.10.2017 17:52

P90e98t84r 83Č16e43r24m73á94k 9858435899410

Zhurba tak, desetiletí budovaná značka quattro dostává těžce nafrak už i ve větších modelech.... Rv

+1/0
23.10.2017 18:16

J40i23ř67í 66S45c77h35w28a85c97h 8878134718456

informace, že se tak děje "s nepatrným zpožděním" je poněkud zastaralá.

0/0
23.10.2017 21:29

P22e62t24r 57Č68e78r21m32á76k 9218235739400

Ani ne, ten systém z principu není proaktivní, resp. jen v několika definovaných situacích, a než zareaguje a připojí se tak to nepatrné zpoždění je. Jasně není to to co předváděl haldex před 15ti lety v první octavii, ale oproti quattru to je prostě krok zpátky. :-/

0/0
24.10.2017 12:40

V62l13a56d22i76s51l37a25v 60B20u16r69y22š47e51k 3913216812214

každý auto je podle odborníků jako ty vždy krokem zpátky, každá nová věc je horší než byla, podle téhle logiky by musela škoda 105 jezdit líp než nejnovější oktávie, když pořád dělá kroky zpátky, já mám teda opačné zkušenosti, jako první nové auto jsem koupil 120ku škodovku a byl s ní spokojený, každé další nové auto bylo ale vždycky lepší a lepší a že jsem jich měl 11, přitom jste vy experti, kteří jste s pohonem všech kol nikdy nejezdili tvrdili, že každé nové auto je krokem zpátky

0/0
26.10.2017 6:56

P69e31t61r 59Č47e26r64m77á19k 9628115549910

Nikoliv, plácáš zase nesmysly. Zhodnocení konstrukčního ústupku je pouze konstatování faktu, nepochybuju o tom že většina uživatelů si toho ani nevšimne a naopak automobilce to pomůže na papíře ušetřit flotilové emise ;-)

0/0
26.10.2017 13:46

V15l24a31d70i73s31l46a74v 56B84u11r56y53š44e31k 3363286202944

Můžu se zeptat, jak to víš, kdy zapojuje a kdy odpojuje pohon zadní nápravy a s jakým se to děje zpožděním? To vypadá, jako bys s tím jezdil, když tak přesně víš, že se to chová jako obyčejná předokolka. Mně spíš příjde že pořád žiješ v době haldexu první generace namontované na oktávii 1,9 TDI 66 kW a pozdější vývoj vozů s pohony všech kol už jsi nebyl schopen sledovat.

0/0
26.10.2017 6:46

P10e52t52r 78Č13e65r39m57á97k 9418745249160

Má pravdu, standardně se to chová jako předokolka, a připojení může být seberychlejší ale vždy bude nějaký čas trvat a bude tedy pomalejší než stálá čtyřkolka.

0/0
26.10.2017 13:48

V28l10a54d90i75s76l70a74v 16B64u84r29y15š15e13k 3943376592984

samozřejmě že nemá pravdu a ty taky ne, vůbec tomu nerozumíte, to je zřejmý

0/0
26.10.2017 18:11

P66e11t11r 48Č36e21r64m40á26k 9328145109410

Pravdu samozřejmě máme, to že ty rozumíš technickým řešením pohonů 4x4 jako koza petrželi (pardon - spíš jako ovce prospektu Ford) už jsi tu předvedl 2x jen v nedávné době. ;-)

0/0
26.10.2017 19:50

P77e82t55r 97M52a54r58š57o45u88n 5445668326726

Z logiky když je něco zapojeno stále, tak to bude "zapojeno rychleji" než něco co se musí vůbec zapojovat. K tomu není třeba rozumět ani autům.

(asi stejně jako když budu doma stále svítit, tak bude žárovka svítit vždy dříve, než když klapnu vypínačem :-P)

+1/0
27.10.2017 0:16

R96a62d44i29m 48P42a18ď23o14u78r73e43k 8350448600481

Nevím, co je na tom tak úžasnýho. Já umím plachtit s vypnutým motorem i 200km/h a nepotřebuju k tomu Audi za dva mega.

+1/0
23.10.2017 17:44

J69i16ř32í 16S45c58h17w59a50c77h 8128624778656

a umíš to taky bez křídel jako to audi? ;-)

0/0
23.10.2017 21:30

P44e25t62r 23M12a95r95š82o71u90n 5285738146806

z kopce, lépe ze skály úplně v pohodě :-P

0/0
26.10.2017 23:46

J63a27r19o97s18l74a81v 21M59a85r23v89a12n 2937510466787

To je dobry, asi neco jako priserny marketingovy plk "vozy vyssi stredni tridy". Prosim vas, jake manažerské Audi A6 a šéfovská A8, dneska si to koupi na splatky kazdej ocas. Nebo v bazaru, aby mohl machrovat.

+2/0
23.10.2017 15:19

P40e56t68r 62Č20e29r33m48á64k 9658975249140

Tak označení vyšší střední třída nesouvisí nijak s marketingem ale jak už z názvu plyne s kategorii auta - třídou ;-)

0/0
23.10.2017 15:54

J42a41r77o52s42l40a79v 92M87a94r53v84a39n 2487330986117

Ale souvisi. Je to marketingovy patvar. Oznacovat auto za milion jako vyssi stredni trida je hloupost, stejne jako rikat vuz (slovo, ktere se jinak prakticky nepouziva) misto auto.

0/0
23.10.2017 15:59

P54e45t91r 60Č71e15r50m69á43k 9928695439520

Nesouvisí, není to žádný patvar ale název třídy, s cenou to nemá co dělat, ta se promítá spíše do zařazení co se týče segmentu (premium segment). R^

+1/0
23.10.2017 16:22

J76a66r17o27s54l45a46v 69M62a70r53v90a44n 2127830336717

aha, premium segment :D tak uz chapu, vy budete nejspis nejaky automobilovy "promoter" nebo prodejce.

0/0
23.10.2017 16:25

P95e33t46r 19Č29e15r63m42á36k 9908175189480

No spíš to vypadá že vy objevujete ameriku když neznáte ani třídy, což je základní dělení aut ;-D;-)

+3/0
23.10.2017 16:27

J69a46r49o21s37l46a66v 83M13a85r39v48a82n 2917110256687

No vidite, a uz 42 let spokojene ziju a rukama mi uz proslo docela dost aut. A k cemu by mel zakaznik vubec znat nejake tridy? Je to jen reklamni oblbovak.

+1/0
23.10.2017 16:36

P31e27t97r 47Č69e33r33m33á70k 9138745899620

To je v pořádku, budiž vám to přáno, nic to však nemění na výše uvedeném - třídy nemají s reklamou nic společného (naopak se v ní v podstatě neobjevují). Jejich smysl je pak jasný - základní rozdělení trhu, aby někdo neporovnával fabii s mercedesem s klasse a nedivil se proč mu to neštimuje ;-)

+1/0
23.10.2017 18:18

J38a38r31o91s33l13a79v 17M65a26r48v67a20n 2937970356367

Tak male auto klidne muze byt auto luxusni. Nizsi stredni trida zase vetsi nez vyssi stredni trida.

0/0
23.10.2017 18:37

P14e48t72r 15Č72e18r70m78á46k 9238265499340

Malé auto může být luxusní tak leda v očích kupujícího, třídně nikdy. Nižší střední třída pak větší než vyšší střední třída není nikdy.

0/−1
23.10.2017 18:39

J70a76r30o73s57l17a55v 59M87a31r18v13a14n 2777400366747

ono je to vtipne, jak pod nizsi stredni tridou uz nic neni (zadnou nizkou tridu by si asi zakaznik nekoupil) a nad vyssi stredni tridou jsou uz zase jen "luxusni vozy". Proste je to snuska odpornych marketingovych radoby terminu.

+1/0
23.10.2017 16:29

P35e96t95r 65Č63e11r84m89á30k 9668525559200

No vtipné je tak maximálně to jak neznáte třídy ;-) Pod nižší střední jsou ještě 2 třídy - malá a mini auta, a nad střední vyšší pak skutećně ta luxusní. Jedná se o základní rozdělení trhu aut, které primárné určuje vychází z rozměrů a techniky auta a vytváří konkurenty. R^

+1/−1
23.10.2017 16:31

J85a39r81o93s48l27a93v 62M85a51r75v48a82n 2397690106947

Jiste, rozdeleni trhu podivne vykonstruovanymi terminy, takze je to jen marketingovy blabol.

+1/−1
23.10.2017 16:35

P77e43t13r 21Č25e30r82m69á68k 9918405539890

Nikoliv, právě naopak - marketing se snaží třídy nezdůrazňovat a obcházet, aby zákazníka oblbli. Třídy jsou jasně dané kategorie aut které mají podobný průsečík technických parametrů a umožňuje tak porovnávat porovnatelné ;-)

+1/0
23.10.2017 18:20

J64a10r48o12s90l35a18v 65M59a45r73v88a82n 2317570826347

Tak zajimave je, ze v tech nizsich "tridach" jde o velikost, kdezto v tech vyssich spis o to kolik to stoji nebo jak moc to je prestizni.

0/0
23.10.2017 18:36

P41e83t93r 52Č33e48r43m94á65k 9558215349560

Nikoliv, vždy jde o velikost, cena ani prestiž s tímhle nemá absolutně nic společného, to se odráží zase v segmentaci lowcostu/mainstreamu/premie.

0/0
23.10.2017 18:41

M85i50r72o30s51l37a45v 90S13u60c44h44y 5410699230380

Bylo by vám milejší to nazývat segmentem "E"?

+1/0
23.10.2017 16:50

H93y72n10e45k 37M17r46t10v65ý 2250657539451

takhle jsem z kopce plachtíval už ve š105.

posilovač řízení, nebo jiný věci závislý na běhu motoru to stejně nemělo, akorát si člověk ten motor musel vypnout sám :-)

+7/0
23.10.2017 14:41

A44n24t83o18n73í94n 11S68e40b92e21r90a 7303808490599

No dneska vám to chcípne, nezatočíte a ani nezabrzdíte. ideál Rv

+1/−1
23.10.2017 15:03

P21e62t35r 15Č10e92r55m75á96k 9498495499160

Tak určitě ;-)

+1/0
23.10.2017 15:52

J14i85ř82í 10S55e88h76n36a70l 6455688542976

Tak to je ovsem parada. Do 160 to jede bez motoru, az kdyz chce nekdo jet jeste rychlejc tak tepreve se motor nastartuje 8-o Tedy motor se do toho auta montuje jen pro nemecky trh, vsude jinde je vlastne zbytecny. Do 160 nulove emise. Kam se hrabou ty auta na baterky :-)

+3/0
23.10.2017 12:49

J10i60n19d25ř55i67c85h 88M13i89t59t52e52r 6884475851676

To jako budu akcelerovat v zatáčce z 50 na 70 a v půlce mi to změní směr natáčení zadních kol?

+2/0
23.10.2017 11:27

P33e55t94r 63B53a19r20t44o40n13í23č88e74k 7939791175102

Nezmění Vám to směr, jen Vám to pomůže projet zatáčku rychleji, jistěji a bezpečněji. Naopak, když budu parkovat (třeba v garážích nákupních center), usnadní to manévrování na malém prostoru zmenšením poloměru otáčení.

+2/0
23.10.2017 11:56

J41i46n60d50ř81i62c59h 13M23i35t40t57e66r 6514895671466

Tomu rozumím, ale píšou, že do 60 km/h se kola zadní kola natáčejí opačně než přední, a nad 60 km/h ve stejném směru. Jak je ošetřen ten přechod ?

+2/0
23.10.2017 12:10

J89o73s89e53f 89N50o73v83á52k 2542962245184

Plynule, pane Jindřichu, plynule.

+5/0
23.10.2017 12:12

J19i52n52d20ř52i86c44h 85M69i94t90t49e28r 6784625771886

Jo jasně, to natáčení se půjde z mínusu přes nulu do plusu, mohlo mě to napadnout, díky.

0/0
23.10.2017 12:19

M22a54r51e84k 30K88l63u19f90a 3718754974376

Předchozí A7 je jediné Audi, které by se mi líbilo, ale jen kvůli tomu, jak vypadá. Ten jakoby retro-zadek byl opravdu povedený, taková reminiscence na 70 ́s léta. Tohle už je jen další sterilní auto v řadě. Netvrdím, že špatné, ale vůbec nic mi neříká. Rv:-/

+5/0
23.10.2017 10:45

D65a45v93i14d 82R86y46c23h63e55t80s75k93ý 9816501350200

Auto za částku, která znamená, že majitel rozhodně neřeší nějakou ekohovadinou uspořených 0,3L/100. A rozhodně tam nepotřebuje mít za tím účelem systémy co stojí jak nové normální auto a zvyšují poruchovost.

+13/0
23.10.2017 10:41







Najdete na iDNES.cz