Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e74t60r 74M92a57r80š31o11u11n 5385778326106

Proč to má masku jak Hyundai? ;-)

0/0
27.10.2017 0:06
Foto

J68a45n 32M63a67c73k 5837402792335

Nelibi... designove tak nekde v 90. letech Rv

0/0
25.10.2017 0:34

H12o37r22s19t 31B74r21a36u82n 8503181322843

Je takové teplé.

Ostatně jako každé Audi.

0/−1
24.10.2017 11:34

P34e43t57r 13Č94e12r33m38á43k 9208985589340

V tom ty se horste bezesporu vyznáš ;-);-D

0/0
24.10.2017 12:41

D55a36v35i43d 54H52u94r36k71a 3650443711101

Je schopen mi někdo vysvětlit následující popis auta? Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu:start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/audi-a7-c4m-/ak_aktual.aspx?c=A171020_073510_ak_aktual_fdv

+1/0
23.10.2017 18:28

P35e89t11r 93M81a91r45e60č97e29k 1203701889378

Ekokřáp :-) co je na tom k nepochopení?

0/0
23.10.2017 19:36

J55i94ř68í 27S23c59h95w29a83c10h 8498944658376

takže:

1. má zadní nápravu, která taky umí natočit svoje kola (zlepšuje to manévrovatelnost)

2. přední náprava má řízení jehož převod se mění, uprostřed (kola rovně) je málo strmý, s větším natočení s strmost převodu zvětšuje, tj kola se rychleji natáčejí.

3. vůz je vybaven 48 voltovou elektrickou soustavu (oproti běžné 12 V) ta umí zajistit, že po vypnutí motoru za jízdy všechno ostatní funguje, jako například posilovač řízení, posilovač brzd, řídící jednotky....takže auto normálně může pokračovat v jízdě setrvačností i s vypnutým motorem (zatáčí i brzdí bez problémů)

4. ten řemenem poháněný bazmek slouží jako startér a současně jako generátor co rekuperací mění kinetickou energii (např. při zpomalovaní) na elektrickou a nabíjí přítomné baterie příkonem 12 kW což v případě 230V zásuvky by znamenalo proud nějakých 50A, v té 48V soustavě je to 250 A.;-)

+6/0
23.10.2017 21:26

J57a61n 77P22š41e94n76i43č36k49a 2370178233732

A kde to ma ty plachty? :)

+1/0
24.10.2017 16:43

M56i16r25e72k 65G24a48j40e13r 5481316219130

"Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba" - Toto je naprosto zavadejici interpretace. Skutecnost je takova, ze umí zapojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy je potřeba. Bohuzel se to deje s nepatrnym zpozdenim. A hlavni nevyhodou je, ze se to auto skoro porad chova jako obycejna predokolka, protoze pohon zadní nápravy je odpojen.

+4/0
23.10.2017 17:52

P10e53t86r 35Č17e12r45m51á96k 9388925609220

Zhurba tak, desetiletí budovaná značka quattro dostává těžce nafrak už i ve větších modelech.... Rv

+1/0
23.10.2017 18:16

J68i28ř88í 15S46c32h71w76a84c76h 8388504888276

informace, že se tak děje "s nepatrným zpožděním" je poněkud zastaralá.

0/0
23.10.2017 21:29

P58e38t89r 30Č91e69r36m36á94k 9498805159700

Ani ne, ten systém z principu není proaktivní, resp. jen v několika definovaných situacích, a než zareaguje a připojí se tak to nepatrné zpoždění je. Jasně není to to co předváděl haldex před 15ti lety v první octavii, ale oproti quattru to je prostě krok zpátky. :-/

0/0
24.10.2017 12:40

V21l63a27d43i71s63l35a70v 83B58u25r73y79š44e38k 3253766572844

každý auto je podle odborníků jako ty vždy krokem zpátky, každá nová věc je horší než byla, podle téhle logiky by musela škoda 105 jezdit líp než nejnovější oktávie, když pořád dělá kroky zpátky, já mám teda opačné zkušenosti, jako první nové auto jsem koupil 120ku škodovku a byl s ní spokojený, každé další nové auto bylo ale vždycky lepší a lepší a že jsem jich měl 11, přitom jste vy experti, kteří jste s pohonem všech kol nikdy nejezdili tvrdili, že každé nové auto je krokem zpátky

0/0
26.10.2017 6:56

P28e84t85r 22Č17e18r11m90á85k 9428335499340

Nikoliv, plácáš zase nesmysly. Zhodnocení konstrukčního ústupku je pouze konstatování faktu, nepochybuju o tom že většina uživatelů si toho ani nevšimne a naopak automobilce to pomůže na papíře ušetřit flotilové emise ;-)

0/0
26.10.2017 13:46

V41l61a60d22i66s42l66a86v 63B55u74r79y73š55e21k 3353976202284

Můžu se zeptat, jak to víš, kdy zapojuje a kdy odpojuje pohon zadní nápravy a s jakým se to děje zpožděním? To vypadá, jako bys s tím jezdil, když tak přesně víš, že se to chová jako obyčejná předokolka. Mně spíš příjde že pořád žiješ v době haldexu první generace namontované na oktávii 1,9 TDI 66 kW a pozdější vývoj vozů s pohony všech kol už jsi nebyl schopen sledovat.

0/0
26.10.2017 6:46

P90e95t85r 85Č34e51r20m35á69k 9718495389590

Má pravdu, standardně se to chová jako předokolka, a připojení může být seberychlejší ale vždy bude nějaký čas trvat a bude tedy pomalejší než stálá čtyřkolka.

0/0
26.10.2017 13:48

V19l90a41d27i82s25l58a43v 90B96u63r38y21š42e42k 3613896642864

samozřejmě že nemá pravdu a ty taky ne, vůbec tomu nerozumíte, to je zřejmý

0/0
26.10.2017 18:11

P31e15t57r 38Č54e75r36m70á55k 9178955249240

Pravdu samozřejmě máme, to že ty rozumíš technickým řešením pohonů 4x4 jako koza petrželi (pardon - spíš jako ovce prospektu Ford) už jsi tu předvedl 2x jen v nedávné době. ;-)

0/0
26.10.2017 19:50

P93e51t82r 61M83a10r97š31o57u22n 5185778726796

Z logiky když je něco zapojeno stále, tak to bude "zapojeno rychleji" než něco co se musí vůbec zapojovat. K tomu není třeba rozumět ani autům.

(asi stejně jako když budu doma stále svítit, tak bude žárovka svítit vždy dříve, než když klapnu vypínačem :-P)

+1/0
27.10.2017 0:16

R61a17d54i61m 61P86a51ď56o53u12r35e94k 8810498200951

Nevím, co je na tom tak úžasnýho. Já umím plachtit s vypnutým motorem i 200km/h a nepotřebuju k tomu Audi za dva mega.

+1/0
23.10.2017 17:44

J71i58ř47í 95S22c13h69w30a56c40h 8328284238616

a umíš to taky bez křídel jako to audi? ;-)

0/0
23.10.2017 21:30

P77e44t25r 17M61a19r69š18o31u36n 5515948386586

z kopce, lépe ze skály úplně v pohodě :-P

0/0
26.10.2017 23:46

J57a14r26o81s46l26a46v 28M34a83r93v57a46n 2337140316637

To je dobry, asi neco jako priserny marketingovy plk "vozy vyssi stredni tridy". Prosim vas, jake manažerské Audi A6 a šéfovská A8, dneska si to koupi na splatky kazdej ocas. Nebo v bazaru, aby mohl machrovat.

+2/0
23.10.2017 15:19

P40e23t14r 72Č45e14r10m72á29k 9618475339660

Tak označení vyšší střední třída nesouvisí nijak s marketingem ale jak už z názvu plyne s kategorii auta - třídou ;-)

0/0
23.10.2017 15:54

J51a93r45o89s82l90a23v 40M75a82r36v60a61n 2177220506457

Ale souvisi. Je to marketingovy patvar. Oznacovat auto za milion jako vyssi stredni trida je hloupost, stejne jako rikat vuz (slovo, ktere se jinak prakticky nepouziva) misto auto.

0/0
23.10.2017 15:59

P78e26t70r 57Č85e84r90m21á17k 9988345649760

Nesouvisí, není to žádný patvar ale název třídy, s cenou to nemá co dělat, ta se promítá spíše do zařazení co se týče segmentu (premium segment). R^

+1/0
23.10.2017 16:22

J16a21r55o49s55l42a45v 66M13a38r44v18a84n 2487230626907

aha, premium segment :D tak uz chapu, vy budete nejspis nejaky automobilovy "promoter" nebo prodejce.

0/0
23.10.2017 16:25

P28e92t34r 73Č95e39r18m56á92k 9748865369490

No spíš to vypadá že vy objevujete ameriku když neznáte ani třídy, což je základní dělení aut ;-D;-)

+3/0
23.10.2017 16:27

J10a46r76o58s25l93a27v 30M89a61r72v89a21n 2367100646327

No vidite, a uz 42 let spokojene ziju a rukama mi uz proslo docela dost aut. A k cemu by mel zakaznik vubec znat nejake tridy? Je to jen reklamni oblbovak.

+1/0
23.10.2017 16:36

P88e28t95r 13Č84e23r22m88á81k 9388405619830

To je v pořádku, budiž vám to přáno, nic to však nemění na výše uvedeném - třídy nemají s reklamou nic společného (naopak se v ní v podstatě neobjevují). Jejich smysl je pak jasný - základní rozdělení trhu, aby někdo neporovnával fabii s mercedesem s klasse a nedivil se proč mu to neštimuje ;-)

+1/0
23.10.2017 18:18

J39a55r83o15s24l24a91v 92M68a48r42v57a50n 2337620946157

Tak male auto klidne muze byt auto luxusni. Nizsi stredni trida zase vetsi nez vyssi stredni trida.

0/0
23.10.2017 18:37

P46e38t12r 68Č52e32r13m86á71k 9908795439130

Malé auto může být luxusní tak leda v očích kupujícího, třídně nikdy. Nižší střední třída pak větší než vyšší střední třída není nikdy.

0/−1
23.10.2017 18:39

J57a40r47o20s24l20a88v 35M70a73r67v45a22n 2717800396717

ono je to vtipne, jak pod nizsi stredni tridou uz nic neni (zadnou nizkou tridu by si asi zakaznik nekoupil) a nad vyssi stredni tridou jsou uz zase jen "luxusni vozy". Proste je to snuska odpornych marketingovych radoby terminu.

+1/0
23.10.2017 16:29

P35e18t88r 48Č38e77r61m29á63k 9548525889280

No vtipné je tak maximálně to jak neznáte třídy ;-) Pod nižší střední jsou ještě 2 třídy - malá a mini auta, a nad střední vyšší pak skutećně ta luxusní. Jedná se o základní rozdělení trhu aut, které primárné určuje vychází z rozměrů a techniky auta a vytváří konkurenty. R^

+1/−1
23.10.2017 16:31

J35a76r53o16s53l44a72v 80M30a66r93v34a13n 2227440846897

Jiste, rozdeleni trhu podivne vykonstruovanymi terminy, takze je to jen marketingovy blabol.

+1/−1
23.10.2017 16:35

P23e77t91r 85Č86e26r48m79á23k 9788375379220

Nikoliv, právě naopak - marketing se snaží třídy nezdůrazňovat a obcházet, aby zákazníka oblbli. Třídy jsou jasně dané kategorie aut které mají podobný průsečík technických parametrů a umožňuje tak porovnávat porovnatelné ;-)

+1/0
23.10.2017 18:20

J42a59r96o66s33l70a63v 76M70a69r60v56a98n 2677210276787

Tak zajimave je, ze v tech nizsich "tridach" jde o velikost, kdezto v tech vyssich spis o to kolik to stoji nebo jak moc to je prestizni.

0/0
23.10.2017 18:36

P10e10t31r 43Č81e14r43m69á17k 9338415169600

Nikoliv, vždy jde o velikost, cena ani prestiž s tímhle nemá absolutně nic společného, to se odráží zase v segmentaci lowcostu/mainstreamu/premie.

0/0
23.10.2017 18:41

M87i84r76o39s97l44a11v 56S96u44c21h21y 5740949960310

Bylo by vám milejší to nazývat segmentem "E"?

+1/0
23.10.2017 16:50

H62y20n18e94k 50M11r53t54v86ý 2600547629951

takhle jsem z kopce plachtíval už ve š105.

posilovač řízení, nebo jiný věci závislý na běhu motoru to stejně nemělo, akorát si člověk ten motor musel vypnout sám :-)

+7/0
23.10.2017 14:41

A25n47t31o70n20í81n 75S78e69b68e75r26a 7313138650199

No dneska vám to chcípne, nezatočíte a ani nezabrzdíte. ideál Rv

+1/−1
23.10.2017 15:03

P31e17t19r 46Č48e53r22m32á21k 9198865419320

Tak určitě ;-)

+1/0
23.10.2017 15:52

J47i89ř47í 59S80e96h89n50a63l 6235318512926

Tak to je ovsem parada. Do 160 to jede bez motoru, az kdyz chce nekdo jet jeste rychlejc tak tepreve se motor nastartuje 8-o Tedy motor se do toho auta montuje jen pro nemecky trh, vsude jinde je vlastne zbytecny. Do 160 nulove emise. Kam se hrabou ty auta na baterky :-)

+3/0
23.10.2017 12:49

J51i41n78d28ř96i86c44h 64M52i45t26t57e71r 6344975591106

To jako budu akcelerovat v zatáčce z 50 na 70 a v půlce mi to změní směr natáčení zadních kol?

+2/0
23.10.2017 11:27

P93e43t56r 27B30a85r77t71o31n68í29č80e52k 7959241955592

Nezmění Vám to směr, jen Vám to pomůže projet zatáčku rychleji, jistěji a bezpečněji. Naopak, když budu parkovat (třeba v garážích nákupních center), usnadní to manévrování na malém prostoru zmenšením poloměru otáčení.

+2/0
23.10.2017 11:56

J70i90n41d90ř88i54c87h 85M93i53t31t11e19r 6714905891636

Tomu rozumím, ale píšou, že do 60 km/h se kola zadní kola natáčejí opačně než přední, a nad 60 km/h ve stejném směru. Jak je ošetřen ten přechod ?

+2/0
23.10.2017 12:10

J28o87s94e75f 30N55o10v55á74k 2272242835984

Plynule, pane Jindřichu, plynule.

+5/0
23.10.2017 12:12

J49i12n60d21ř62i17c27h 18M15i88t67t40e35r 6424555701226

Jo jasně, to natáčení se půjde z mínusu přes nulu do plusu, mohlo mě to napadnout, díky.

0/0
23.10.2017 12:19

M95a38r90e88k 77K35l11u83f50a 3448414444236

Předchozí A7 je jediné Audi, které by se mi líbilo, ale jen kvůli tomu, jak vypadá. Ten jakoby retro-zadek byl opravdu povedený, taková reminiscence na 70 ́s léta. Tohle už je jen další sterilní auto v řadě. Netvrdím, že špatné, ale vůbec nic mi neříká. Rv:-/

+5/0
23.10.2017 10:45

D36a73v12i94d 14R29y49c96h19e82t71s54k22ý 9976361440930

Auto za částku, která znamená, že majitel rozhodně neřeší nějakou ekohovadinou uspořených 0,3L/100. A rozhodně tam nepotřebuje mít za tím účelem systémy co stojí jak nové normální auto a zvyšují poruchovost.

+13/0
23.10.2017 10:41







Najdete na iDNES.cz