Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Domácí dobíjení elektromobilu? Bábovku si dost možná zároveň neupečete

Anglický správce rozvodné soustavy varoval před tím, že elektrické rozvody v tamních domácnostech nejsou dimenzované na rozvoj aut na baterky: „Elektromobil, nebo rychlovarná konvice,“ hlásaly titulky britských novin. V Česku není situace o mnoho lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e21t52r 97B45á40č82a 8605256685115

https://sdeleni.idnes.cz/auto-budoucnosti-bude-ridit-samo-stihne-nas-u-toho-i-bavit-p3g-/moje-auto.aspx?c=A171027_162334_mojeauto-sdeleni_rest

Koukam, ze uz se tady ta masirka i objednava a plati ;-D

0/0
30.10.2017 13:36

B77o28h56u87m33í52r 56E27l79i91á56š 1891728914332

Do auta patri benzin a ne elektrika..

+2/−1
29.10.2017 19:35

S65t45a66n18i39s93l55a63v 96K30r44e15j48c78a91r 6967916503964

Nikoli dřevoplyn a Sentinel !! ;-D

0/0
29.10.2017 21:19

J48o94s98e96f 57Š77o52l37t45e79s 8624878850623

Já bych zrušil auta a vrátil se ke koním.

0/−1
30.10.2017 9:11

P77e31t53r 65Č69e15r13m56á83k 9508495549600

Trochu nafouklá bublina, s tím že by se měli v budoucnu dobíjet eauta doma se stejně nepočítá, takže jestli to bude pomalá nebo rychlá nabíječka je vícméně jedno. Počet majitelů s garáží je minoritní už dnes a těch co by nutně chtěli vlastní rychlonabíječku ještě řádově méně, takže v tom bych problém nehledal R^

+1/0
29.10.2017 18:46

L58u35k39á94š 18S93v73o94b74o87d92a 1393728585418

V rodinném domku by nebyl problém nabíjet elektromobil z 16A zásuvky, musel by se ale na ni připojit automaticky po každém zaparkování. Jen těžko si lze představit absolutní disciplinivovanost majitele který po každém příjezdu jde do kufru pro kabel a sám ho připojuje na obou koncích. Přijde mi to dost nepochopitelné proč automatická nabíječka není ve standartní výbavě žádného elektromobilu ?

+1/0
29.10.2017 15:39

P66e76t44r 52Č22e61r82m19á85k 9928445659560

Automatickou míníte bezdrát - indukci?

0/0
29.10.2017 18:47

J98o50s47e47f 32Š47o57l28t50e16s 8674238960693

Lze použít i robotizovaný konektor s naváděním.

+2/0
30.10.2017 8:47

P47e58t94r 34Č13e37r68m14á71k 9878655459740

To ano ale to je ještě větší scifi než ta indukce.

0/0
30.10.2017 17:22

J64o90s72e47f 19Š53o35l56t51e50s 8454218310513

Ani ne. Robotizované konektory nejsou nijak složité a mají výhodu v podstatě nulových ztrát. To indukce má ztráty asi 15 %.

0/0
31.10.2017 0:38

P73e52t79r 74Č14e62r66m58á16k 9578345399930

Účinností jistě ano, ale v principu to je slepá cesta vzhledem ke způsobu nabíjení.

0/0
31.10.2017 10:33

J67o42s14e72f 82Š41o73l19t18e95s 8804208700563

Ale lepší zatím nikdo nevymyslel. Nějaké najížděcí troleje pod autem jsou nesmysl, to je moc nebezpečné. Indukce je značně ztrátová...

0/0
31.10.2017 10:39

L33u36k36á52š 59S59v57o92b10o18d31a 1173398265398

Najížděcí troleje by nebyly nebezpečné pokud by se proud do nich aktivoval až při detekci a ověření konkrétního vozidla a to nejlépe jen toho autorizovaného aby mi sousedi nenabíjeli na můj účet

0/0
31.10.2017 13:49

P60e78t78r 76Č48e61r73m20á75k 9358125359700

No on to především nikdo ani nevymýšlí, počítá se s tím že si holt člověk zajede jednou za pár dní k rychlonabíječce a tam si to sám připojí, stjeně jako si dnes musí natankovat do auta.

0/0
1.11.2017 2:14

P62e81t32r 50B76ü36r24g97e55r 4107406397840

Jedna věc mi ovšem asi uniká: plnou nádrž mám zhruba za minutu. Uvolním stojan a jedu domů. U tankonabíjecí stanice budu čekat- předpokládám - alespoň hodinu. Místo 6-8 tankovacích míst jich bude tedy potřeba 60x tolik. A jak smysluplně tu hodinu využít?

0/0
1.11.2017 14:01

P46e34t74r 56Č52e79r94m39á41k 9568285469600

Předpoklad je že dobití u rychlonabíječky bude trvat kolem 15-20 min, hodinu by tam samozřejmě nikdo nebyl ochoten čekat.

0/0
5.11.2017 13:46

L80u96k34á11š 80S96v77o34b52o33d81a 1173198825258

Indukce je možná i zbytečný luxus protože se část energie stratí. Stačil by třeba vysunovací pantograf pod autem pro indoor provedení. Nebo prostě stejná dokovací základna pro najetí, tak jako to mají robotické vysavače a sekačky. Naprosto primitivní zařízení a místo toho ti pitomci od Tesly vyvíjejí nějakýho robota v hodnotě asi 100.000 kč který zasunuje standartní vidlici do zásuvky pod víčkem.

+1/0
30.10.2017 18:38

P98e31t93r 42Č52e73r14m30á39k 9808955709770

Základ toho proč se to nijak zvlášť neřeší je ten že všichni zainteresovaní dobře vědí že domací nabíjení bude tvořit naprosto mimoritní část uźivatelů, takže chystat kvůli tomu poměrně složité systémy nemá takovou prioritu.

0/0
31.10.2017 10:36

L52u25k31á51š 52S51v34o42b10o77d74a 1873158125398

Podle mě majitel stání v garáži je jediný potencionální uživatel elektromobilu který si ho koupi dobrovolně i bez dotací protože tam uvidí ty výhody které mu spalovací motor neposkytne. Je to tiché, levné na palivo, je to jednoduché na konstrukci takže snad i spolehlivé a ty nevýhody jako dojezd a nutnost denního napojování na elektriku by neřešil. Pokud tady ovšem převládne marxisticko-leninské uvažování že to musí být pro každého, tak to ve finále nebude dobré pro nikoho. Dneska ve městech večer takřka nezaparkujete a představa, že musíte najít místo a ještě s dobíječkou a to místo vám nikdo negarantuje ... cha chá...

0/0
31.10.2017 13:47

P25e91t41r 53Č58e10r96m88á82k 9248255309100

Bohužel realita je jiná, i dnes, kdy je emobilita v plenkách a těch pár majitelů se dá v podstatě považovat za nadšence, je jasné že vlastní garáž s nabíječkou je luxus dostupný pro minimum lidí a pro masové rozšíření tedy nepoužitelný. Proto se pozornost soustředí na veřejné rychlonabíječky, které by mohly v celku snadno alternovat dnešní benzínky, představa domácího nabíjení někde na sídlištích je vskutku naivní.

0/0
1.11.2017 2:13

L11u63k32á38š 80S55v82o98b80o57d73a 1183148505208

Já si myslím, že celé to je naivní odshora až dolů. Dnes se používají akumulátory na bázi Lipol, ale víceméně to je jedno. Ať jsem měl kdykoliv jakýkoliv akumulátor v notebooku, mobilu, startovací v autě, sekačku na trávu jsem měl. Vždycky to končilo stejně... stejně zoufale.... Po třech letech poloviční kapacita, po pěti letech na výhoz... A právě životnost akumulátoru ovlivňuje zejména rychlost jeho nabíjení která prostě nemůže být z technologického hlediska pod hodinu jinak se zničí opravdu rychle.

0/0
7.11.2017 17:57

M25i91r12o37s80l72a76v 80V79l98a81s94á38k 4988100513512

Jenomže elektroauta jsou obrovský kšeft, takže lhaní se jim vyplatí. A sluníčkářům nemluvte o matematice, protože ta je přece rasistická.

0/0
29.10.2017 13:27

J87i11ř14í 29S31c90h88w34a54c64h 8168864898436

a co je momentálně větší kšef? 1% prodávaných EM nebo 99% prodávaných spalováků??? Komu se lhaní více vyplatí?

0/0
29.10.2017 15:47

O43d18s93t60r11a50n48ě49n29ý 11U81ž37i10v80a55t41e56l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.10.2017 19:22

J91i55ř69í 88S81c58h30w89a46c47h 8308924818436

já jsem nelhal, jen jsem odhadoval. Tedy velice se za tu neskutečnou lež omlouvám.

On opravdu poměr 1:99 není totéž co 0,1 ku 99,9 hlavně z hlediska toho komu se lhaní více vyplatí, že...

Zato vy jste si účelově pokroutil fakta, tak aby EM vypadal jako naprosto nepoužitelný.

Ten váš příspěvek vypadá, jako jedna účelová lež ve prospěch smradlavýho spalováku, no prostě lhát pro těch 99,9% se prostě vyplatí.....sice to smrdí ničí to zdraví, ale je to přece o tolik lacinější a nemusí se vůbec čekat na nabíjení! Možná si i myslíte, že pak vás ani tak paní s kosou nedohoní, že....

0/0
29.10.2017 19:50

O47d70s15t30r92a86n60ě60n31ý 50U16ž73i14v47a75t59e42l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.10.2017 20:31

J42i98ř94í 27S15c41h22w52a71c55h 8408174678146

Díky za to tajemství, do dneška jsem netušil, že všichni umřou.

Takže lámu si hlavu, proč jste poslal ten odkaz na "tvrdá fakta".....

Aha, takže "tvrdá fakta" říkají:

Čím více aut se spalovákem v ulicích, tím delší věk obyvatelstva?

8-o8-o8-o;-D;-(

Lékaři bez hranic a podobné organizace by měly ihned do Angoly začít vyvážet co nejvíce kouřících vraků z ČR za účelem prodloužení průměrného věku obyvatelstva.

;-D;-D;-D

nj. ale nám se díky tomu chybějícímu smradu zase začne věk zkracovat....:-(

+1/0
29.10.2017 21:02

P12e58t95r 61Š43t22ě30p 2933193160856

Konečně to všichni zdejší nadšení zastánci elektroaut čtou z autoritativního zdroje.. dobíjení BUDE problém pro přenosovou soustavu.

+3/0
29.10.2017 0:28

J80i65ř50í 15S97c87h57w47a51c12h 8878504318936

....za předpokladu, že přenosová soustava "zmrzne" na současném stavu technické úrovně. Kupodivu se to za cca 150 let nikdy nestalo, proč by se to mělo stát zrovna v roce 2017?

+1/0
29.10.2017 15:54

P98e58t88r 84B29ü56r58g72e54r 4547396907270

Já se na rozdíl od Vás domnívám, že fyzikální zákony budou platit i v blízké budoucnosti. Přenosová soustava zajisté nezamrzne v současném stavu. Rozvíjela se s aktuálními požadavky - které byly ovšem rozumné a technicko- ekonomicky ospravedlnitelné. Je však velmi obtížné představit si zásah do městské infrastruktury který přivede dalších 50 - 100 MW na sídliště a centra měst. Znamená to nejen nová vedení - asi 22kV v kabelech, ale i další trafostanice. Máte představu o tom, jak investičně je náročné VN kabelové vedení?

0/0
1.11.2017 14:11

J81i50ř35í 55S27c39h75w98a42c33h 8948334148376

takže jsme se shodli na tom, že vývoj přenosové soustavy nezamrzne a jen dodávám, že vůbec to nebude záviset na tom jestli se (naprosto mylně) domníváte, že já se domnívám, že fyzikální fyzikální zákony v budoucnost platit nebudou.

A že to bude investičně náročné? No a co? Já v energetice nepodnikám, mě to vůbec nezajímá! Víte jak bylo investičně náročné postavit třeba automobilku Hyundai v Nošovicích? Bylo to opravdu hodně náročné. A koho ze zákazníků to zajímá?

0/0
3.11.2017 23:36

J29i26ř82í 17S58c46h71w58a92c73h 8448464618416

znamená to pro podnikatelský subjekt nepřekonatelný problém natáhnout/položit na sídliště nebo do středu města el. vedení o kterém ví, že jím potečou megawatty, které někdo bude další desítky let platit? Jsou snad ty EONy a ČEZy, které se tímto zabývají ztrátové firmy? ;-) ;-D

+1/0
4.11.2017 1:07

J51a73r33o32m57i62r 11H30o21b36l87i17k 1965987755

Pro majitele rodinného domku s připojením min. 3x25A je elektroauto použitelné a dobíjitelné současnými možnostmi. Ale co s těmi statisíci aut, co parkují na veřejných parkovištích? Tady bude současná veřejná síť kolabovat. A veřejná dobíjecí stanice a lá dnešní pumpa by musela mít za sebou menší elektrárnu nebo dráty s min. 110 kV. Už vidím zelené mužiky, jak protestují proti výstavbě dalších 3-4 Temelínů a zadrátovávání země eletrickým vedním.

Co má být ekologické, musí být i ekonomické. Jinak to bude dříve nebo později kolabovat. Z tohoto důvodu si rozhodující masa uživatelů aut elektroauto ještě dloooouho nekoupí.

+2/0
28.10.2017 23:46

J54i61ř65í 12S72c51h23w17a81c80h 8978524468146

ohodnoť si svoje zdraví, jeho hodnota je prý nevyčíslitelná, započítej to do té "ekonomiky" a rázem ti musí vyjít, že ekologické je i ekonomické.....;-)

0/−1
28.10.2017 23:52

J73o24s74e65f 51Š75o84l70t92e12s 8914118400183

Já jsem asi půl roku (ČEZ má dlouhé reakce s připojováním) provozoval BMW i3 s běžnou nabíječkou na 230 V (12 A, takže asi 2,8 kW) na jističi 1x25A v bytě v bytovce. Nabíjel jsem ze zásuvky dovedené do sklepa pomocí prodlužky a v pohodě. Jistič 1x25A v pohodě k nabíjení auta utáhl ještě myčku, bojler a pak televizi, počítač a různé osvětlení domácnosti. Zpravidla jsme nabíjeli v NT s tarifem D25d, takže to nebyl vůbec problém, protože nejdelší úsek NT (který zpravidla stačil na dobití) je tam někdy od 1 do 6 do rána (u nás). Holt průměrný denní nájezd máme asi 30 km.

+1/0
28.10.2017 21:50

V85á18c82l91a20v 91Ř89i10d92k32ý 1535584691747

Dovolil bych si nesouhlasit. Pokud vím myčka vyžaduje samostatný přívod stejně jako bojler protože oboje má příkon kolem 2 kW a pokud by jste k tomu dal i rychlovarnou konvici vyletí vám jistič bez mrknutí oka.Jediný stav kdyby vámi zvolená kombinace vydržela je při použít jističe 3 x 25A, kdy se zátěž rozloží na jednotlivé fáze.

0/0
1.11.2017 18:31

J79o84s53e87f 85Š54o55l83t21e32s 8354158720613

Nesouhlaste si jak chcete, ale fungovalo to naprosto v pohodě. A ne, nemáme třífázový jistič. A zapomněl jsem, máme i indukční varnou desku zapojenou na jednu fázi a představte si, i tu jsme občas pouštěli. On to vážně není problém, protože to auto se nabíjelo v noci, takže zároveň jel jenom bojler, který má asi 2200 W.

0/0
1.11.2017 18:35

J59o34s92e86f 43Š40o25l71t87e17s 8524538800293

Bože to jsou kecy. Kdo si koupí dnes elektromobil, má zpravidla garáž a v ní minimálně jednu motorovou zásuvku na 16A. To je ta silná 11 kW nabíjecí stanice. Božínku, tu fakt doma nikdo nemá...

+1/0
28.10.2017 21:41

R65a15d89i70m 90P41o81l17á57š45e26k 9296853599129

Proč by si někdo do garáže určené původně pro auto se spalovacím motorem dával 16A zásuvku?

To dávají jedině lidi, co chtějí tu garáž využívat jako dílnu a těch moc není.

0/0
30.10.2017 11:02

J20o39s59e67f 96Š22o59l91t38e85s 8814678370413

Dříve to bylo naprosto běžné, že tam byla zásuvka na motorový proud... A je to běžné i dnes. Já koupil dům a v dvojgaráži byla zásuvka na 3x32A, takže dokonce velký pětikolík.

+3/0
30.10.2017 16:59

E71r68i30k 49S65a22n30e90t52r97i24k 4258420150174

My ju máme na cirkulárku.

0/0
4.11.2017 17:26

M37i40c30h84a22e30l 20K40o93n88e89č79n32ý 6322433589689

Co domácí sítě, ale ty rozvody po ulicích by potom potřebovaly několikanásobně naddimenzovat. Samozřejmě se zvýšeným zájmem o elektřinu stoupne i její cena a co pak?;-)

+2/0
28.10.2017 21:41

P23e85t17r 79M14a97r94e17č13e94k 1243261629888

Pouze hlupáci volají po zákazu spalovacích motorů. A vzývají svatou elektromobilitu. Aniž by měli třeba jen pouhé ponětí o tom čeho všeho by bylo zapotřebí ji uvést do reality. A co kamionová, lodní a letecká doprava??? Proti těm je osobní autodoprava směšným zlomkem.

+7/0
28.10.2017 20:43

M84i28r71e52k 72G60a56j95e47r 5821776509260

Ostatne u Tesly, i kdyz je jen zaparkovana, tak baterie ztraci kolem 2% elektricke energie za den. Kdyz predpokladame, ze jsou baterie udrzovane nabite obvykle v rozsahu poloviny az cele kapacity, tak se polovina cele jeji kapacity ztrati bez jizdy za 35 dni. To je vice nez 5 plnych kapacit za rok, co se ztrati vnivec. Pokud je auto v garazi, tak se tim teplem aspon vytapi. Opravdu nema smysl vedome ty baterie vybijet jinak nez jizdou. Navic je dulezite vedet, ze kdyby se stalo to, ze se baterie vybiji "nejizdou" uplne na nulu, tak uz nejdou ozivit a musi se kompletne vymenit, coz muze klidne prijit na temer 400 tisic Kc u 85 kWh verze.

+2/0
28.10.2017 1:57

R42a77d70i31m 39P21o17l44á38š16e22k 9306373349709

Ono hodně záleží, z jakých článků je ta baterka sestavena. Obecně u většiny článků má vybíjení logaritmickou závislost, plně nabitý článek ztrácí velké množství energie, ale jak se obsah energie snižuje, samovybíjení je stále menší a menší. Takže malý zbytek energie může v baterce vydržet hodně dlouho, možná i dost let.

+2/0
28.10.2017 8:52

M95i67r30e55k 74G27a47j16e71r 5751466219850

V procentech se nesnizuje. Snizuje se ubytek v kWh.

0/0
28.10.2017 16:01

J44i45ř90í 47S35c36h72w77a91c87h 8788864568766

takže pokud se ze stávajících "100%" vybijí za den "2%" tak vždy "98%" zbude a baterie se nikdy nevybije ;-)

+1/−1
28.10.2017 19:00

J63i90ř46í 80S76c92h35w50a71c65h 8408434548666

.....na úplnou nulu

0/0
28.10.2017 19:00

M41i59r45e93k 74G25a96j13e78r 5481526459460

To je pravda, ale auto (Tesla) nejde ani odbrzdit, jakmile je v baterii blizko k nule. Ono pak totiz i klesa napeti.

0/0
28.10.2017 22:47

M91i19r21e53k 90G83a79j65e39r 5771496959480

Jo a stalo se to dost majitelum, takze ta nestastna situace se nazyva "brick" (cihla) ve tvaru auta :-).

+1/0
28.10.2017 22:49



Najdete na iDNES.cz