Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Domácí dobíjení elektromobilu? Bábovku si dost možná zároveň neupečete

Anglický správce rozvodné soustavy varoval před tím, že elektrické rozvody v tamních domácnostech nejsou dimenzované na rozvoj aut na baterky: „Elektromobil, nebo rychlovarná konvice,“ hlásaly titulky britských novin. V Česku není situace o mnoho lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39e34t83r 23B29á57č74a 8155546705775

https://sdeleni.idnes.cz/auto-budoucnosti-bude-ridit-samo-stihne-nas-u-toho-i-bavit-p3g-/moje-auto.aspx?c=A171027_162334_mojeauto-sdeleni_rest

Koukam, ze uz se tady ta masirka i objednava a plati ;-D

0/0
30.10.2017 13:36

B37o78h74u78m46í45r 50E21l54i33á36š 1501758404632

Do auta patri benzin a ne elektrika..

+2/−1
29.10.2017 19:35

S97t31a36n35i24s85l64a34v 44K93r80e35j65c92a95r 6297666573724

Nikoli dřevoplyn a Sentinel !! ;-D

0/0
29.10.2017 21:19

J47o91s98e64f 59Š59o59l77t49e76s 8164978430463

Já bych zrušil auta a vrátil se ke koním.

0/−1
30.10.2017 9:11

P88e93t76r 83Č28e45r63m50á24k 9498445519630

Trochu nafouklá bublina, s tím že by se měli v budoucnu dobíjet eauta doma se stejně nepočítá, takže jestli to bude pomalá nebo rychlá nabíječka je vícméně jedno. Počet majitelů s garáží je minoritní už dnes a těch co by nutně chtěli vlastní rychlonabíječku ještě řádově méně, takže v tom bych problém nehledal R^

+1/0
29.10.2017 18:46

L24u54k60á37š 17S83v28o66b25o15d32a 1713758635368

V rodinném domku by nebyl problém nabíjet elektromobil z 16A zásuvky, musel by se ale na ni připojit automaticky po každém zaparkování. Jen těžko si lze představit absolutní disciplinivovanost majitele který po každém příjezdu jde do kufru pro kabel a sám ho připojuje na obou koncích. Přijde mi to dost nepochopitelné proč automatická nabíječka není ve standartní výbavě žádného elektromobilu ?

+1/0
29.10.2017 15:39

P85e83t66r 87Č82e91r28m14á12k 9528825399370

Automatickou míníte bezdrát - indukci?

0/0
29.10.2017 18:47

J83o50s83e24f 25Š18o94l62t94e26s 8774908580283

Lze použít i robotizovaný konektor s naváděním.

+2/0
30.10.2017 8:47

P32e77t70r 60Č55e69r98m24á37k 9658765639800

To ano ale to je ještě větší scifi než ta indukce.

0/0
30.10.2017 17:22

J32o35s55e35f 64Š11o88l38t41e64s 8474568600553

Ani ne. Robotizované konektory nejsou nijak složité a mají výhodu v podstatě nulových ztrát. To indukce má ztráty asi 15 %.

0/0
31.10.2017 0:38

P40e33t87r 50Č19e91r42m10á81k 9348805319820

Účinností jistě ano, ale v principu to je slepá cesta vzhledem ke způsobu nabíjení.

0/0
31.10.2017 10:33

J36o56s57e47f 53Š23o40l68t69e52s 8354578380923

Ale lepší zatím nikdo nevymyslel. Nějaké najížděcí troleje pod autem jsou nesmysl, to je moc nebezpečné. Indukce je značně ztrátová...

0/0
31.10.2017 10:39

L45u16k23á98š 19S53v82o14b76o36d53a 1883888355738

Najížděcí troleje by nebyly nebezpečné pokud by se proud do nich aktivoval až při detekci a ověření konkrétního vozidla a to nejlépe jen toho autorizovaného aby mi sousedi nenabíjeli na můj účet

0/0
31.10.2017 13:49

P11e82t79r 16Č70e57r38m90á97k 9228115269920

No on to především nikdo ani nevymýšlí, počítá se s tím že si holt člověk zajede jednou za pár dní k rychlonabíječce a tam si to sám připojí, stjeně jako si dnes musí natankovat do auta.

0/0
1.11.2017 2:14

P29e79t65r 65B83ü71r88g87e74r 4177826587400

Jedna věc mi ovšem asi uniká: plnou nádrž mám zhruba za minutu. Uvolním stojan a jedu domů. U tankonabíjecí stanice budu čekat- předpokládám - alespoň hodinu. Místo 6-8 tankovacích míst jich bude tedy potřeba 60x tolik. A jak smysluplně tu hodinu využít?

0/0
1.11.2017 14:01

P52e52t80r 21Č10e34r50m43á95k 9518525779320

Předpoklad je že dobití u rychlonabíječky bude trvat kolem 15-20 min, hodinu by tam samozřejmě nikdo nebyl ochoten čekat.

0/0
5.11.2017 13:46

L32u86k76á32š 10S95v51o66b21o57d55a 1863338145628

Indukce je možná i zbytečný luxus protože se část energie stratí. Stačil by třeba vysunovací pantograf pod autem pro indoor provedení. Nebo prostě stejná dokovací základna pro najetí, tak jako to mají robotické vysavače a sekačky. Naprosto primitivní zařízení a místo toho ti pitomci od Tesly vyvíjejí nějakýho robota v hodnotě asi 100.000 kč který zasunuje standartní vidlici do zásuvky pod víčkem.

+1/0
30.10.2017 18:38

P84e22t17r 71Č32e21r27m84á47k 9278105119910

Základ toho proč se to nijak zvlášť neřeší je ten že všichni zainteresovaní dobře vědí že domací nabíjení bude tvořit naprosto mimoritní část uźivatelů, takže chystat kvůli tomu poměrně složité systémy nemá takovou prioritu.

0/0
31.10.2017 10:36

L51u84k83á24š 22S16v48o65b10o96d84a 1823618875858

Podle mě majitel stání v garáži je jediný potencionální uživatel elektromobilu který si ho koupi dobrovolně i bez dotací protože tam uvidí ty výhody které mu spalovací motor neposkytne. Je to tiché, levné na palivo, je to jednoduché na konstrukci takže snad i spolehlivé a ty nevýhody jako dojezd a nutnost denního napojování na elektriku by neřešil. Pokud tady ovšem převládne marxisticko-leninské uvažování že to musí být pro každého, tak to ve finále nebude dobré pro nikoho. Dneska ve městech večer takřka nezaparkujete a představa, že musíte najít místo a ještě s dobíječkou a to místo vám nikdo negarantuje ... cha chá...

0/0
31.10.2017 13:47

P41e33t65r 22Č11e45r79m20á39k 9448165989200

Bohužel realita je jiná, i dnes, kdy je emobilita v plenkách a těch pár majitelů se dá v podstatě považovat za nadšence, je jasné že vlastní garáž s nabíječkou je luxus dostupný pro minimum lidí a pro masové rozšíření tedy nepoužitelný. Proto se pozornost soustředí na veřejné rychlonabíječky, které by mohly v celku snadno alternovat dnešní benzínky, představa domácího nabíjení někde na sídlištích je vskutku naivní.

0/0
1.11.2017 2:13

L69u91k83á81š 94S50v73o68b71o70d72a 1203978245288

Já si myslím, že celé to je naivní odshora až dolů. Dnes se používají akumulátory na bázi Lipol, ale víceméně to je jedno. Ať jsem měl kdykoliv jakýkoliv akumulátor v notebooku, mobilu, startovací v autě, sekačku na trávu jsem měl. Vždycky to končilo stejně... stejně zoufale.... Po třech letech poloviční kapacita, po pěti letech na výhoz... A právě životnost akumulátoru ovlivňuje zejména rychlost jeho nabíjení která prostě nemůže být z technologického hlediska pod hodinu jinak se zničí opravdu rychle.

0/0
7.11.2017 17:57

M21i19r85o48s58l39a98v 16V93l44a87s90á16k 4158730843772

Jenomže elektroauta jsou obrovský kšeft, takže lhaní se jim vyplatí. A sluníčkářům nemluvte o matematice, protože ta je přece rasistická.

0/0
29.10.2017 13:27

J98i49ř55í 40S15c11h10w65a46c21h 8718604938496

a co je momentálně větší kšef? 1% prodávaných EM nebo 99% prodávaných spalováků??? Komu se lhaní více vyplatí?

0/0
29.10.2017 15:47

O89d46s65t90r27a34n29ě60n61ý 40U91ž76i87v60a61t82e62l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.10.2017 19:22

J66i96ř87í 42S97c74h72w80a14c84h 8478914918876

já jsem nelhal, jen jsem odhadoval. Tedy velice se za tu neskutečnou lež omlouvám.

On opravdu poměr 1:99 není totéž co 0,1 ku 99,9 hlavně z hlediska toho komu se lhaní více vyplatí, že...

Zato vy jste si účelově pokroutil fakta, tak aby EM vypadal jako naprosto nepoužitelný.

Ten váš příspěvek vypadá, jako jedna účelová lež ve prospěch smradlavýho spalováku, no prostě lhát pro těch 99,9% se prostě vyplatí.....sice to smrdí ničí to zdraví, ale je to přece o tolik lacinější a nemusí se vůbec čekat na nabíjení! Možná si i myslíte, že pak vás ani tak paní s kosou nedohoní, že....

0/0
29.10.2017 19:50

O43d42s50t48r10a68n48ě81n66ý 52U79ž88i92v98a23t33e22l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.10.2017 20:31

J15i83ř37í 19S93c95h61w57a47c90h 8278464308436

Díky za to tajemství, do dneška jsem netušil, že všichni umřou.

Takže lámu si hlavu, proč jste poslal ten odkaz na "tvrdá fakta".....

Aha, takže "tvrdá fakta" říkají:

Čím více aut se spalovákem v ulicích, tím delší věk obyvatelstva?

8-o8-o8-o;-D;-(

Lékaři bez hranic a podobné organizace by měly ihned do Angoly začít vyvážet co nejvíce kouřících vraků z ČR za účelem prodloužení průměrného věku obyvatelstva.

;-D;-D;-D

nj. ale nám se díky tomu chybějícímu smradu zase začne věk zkracovat....:-(

+1/0
29.10.2017 21:02

P22e68t48r 13Š43t54ě20p 2233823920276

Konečně to všichni zdejší nadšení zastánci elektroaut čtou z autoritativního zdroje.. dobíjení BUDE problém pro přenosovou soustavu.

+3/0
29.10.2017 0:28

J25i30ř89í 28S85c78h81w89a61c35h 8868174608336

....za předpokladu, že přenosová soustava "zmrzne" na současném stavu technické úrovně. Kupodivu se to za cca 150 let nikdy nestalo, proč by se to mělo stát zrovna v roce 2017?

+1/0
29.10.2017 15:54

P48e53t85r 52B30ü57r63g30e31r 4457756347600

Já se na rozdíl od Vás domnívám, že fyzikální zákony budou platit i v blízké budoucnosti. Přenosová soustava zajisté nezamrzne v současném stavu. Rozvíjela se s aktuálními požadavky - které byly ovšem rozumné a technicko- ekonomicky ospravedlnitelné. Je však velmi obtížné představit si zásah do městské infrastruktury který přivede dalších 50 - 100 MW na sídliště a centra měst. Znamená to nejen nová vedení - asi 22kV v kabelech, ale i další trafostanice. Máte představu o tom, jak investičně je náročné VN kabelové vedení?

0/0
1.11.2017 14:11

J19i88ř66í 93S70c54h26w75a80c40h 8668284158476

takže jsme se shodli na tom, že vývoj přenosové soustavy nezamrzne a jen dodávám, že vůbec to nebude záviset na tom jestli se (naprosto mylně) domníváte, že já se domnívám, že fyzikální fyzikální zákony v budoucnost platit nebudou.

A že to bude investičně náročné? No a co? Já v energetice nepodnikám, mě to vůbec nezajímá! Víte jak bylo investičně náročné postavit třeba automobilku Hyundai v Nošovicích? Bylo to opravdu hodně náročné. A koho ze zákazníků to zajímá?

0/0
3.11.2017 23:36

J63i39ř81í 85S81c41h52w19a16c66h 8368404718696

znamená to pro podnikatelský subjekt nepřekonatelný problém natáhnout/položit na sídliště nebo do středu města el. vedení o kterém ví, že jím potečou megawatty, které někdo bude další desítky let platit? Jsou snad ty EONy a ČEZy, které se tímto zabývají ztrátové firmy? ;-) ;-D

+1/0
4.11.2017 1:07

J60a10r68o82m19i54r 31H80o71b67l91i45k 1165177715

Pro majitele rodinného domku s připojením min. 3x25A je elektroauto použitelné a dobíjitelné současnými možnostmi. Ale co s těmi statisíci aut, co parkují na veřejných parkovištích? Tady bude současná veřejná síť kolabovat. A veřejná dobíjecí stanice a lá dnešní pumpa by musela mít za sebou menší elektrárnu nebo dráty s min. 110 kV. Už vidím zelené mužiky, jak protestují proti výstavbě dalších 3-4 Temelínů a zadrátovávání země eletrickým vedním.

Co má být ekologické, musí být i ekonomické. Jinak to bude dříve nebo později kolabovat. Z tohoto důvodu si rozhodující masa uživatelů aut elektroauto ještě dloooouho nekoupí.

+2/0
28.10.2017 23:46

J71i55ř84í 11S51c25h65w90a63c89h 8528284658796

ohodnoť si svoje zdraví, jeho hodnota je prý nevyčíslitelná, započítej to do té "ekonomiky" a rázem ti musí vyjít, že ekologické je i ekonomické.....;-)

0/−1
28.10.2017 23:52

J59o37s43e23f 53Š16o30l40t97e45s 8954928420583

Já jsem asi půl roku (ČEZ má dlouhé reakce s připojováním) provozoval BMW i3 s běžnou nabíječkou na 230 V (12 A, takže asi 2,8 kW) na jističi 1x25A v bytě v bytovce. Nabíjel jsem ze zásuvky dovedené do sklepa pomocí prodlužky a v pohodě. Jistič 1x25A v pohodě k nabíjení auta utáhl ještě myčku, bojler a pak televizi, počítač a různé osvětlení domácnosti. Zpravidla jsme nabíjeli v NT s tarifem D25d, takže to nebyl vůbec problém, protože nejdelší úsek NT (který zpravidla stačil na dobití) je tam někdy od 1 do 6 do rána (u nás). Holt průměrný denní nájezd máme asi 30 km.

+1/0
28.10.2017 21:50

V19á28c88l94a46v 12Ř44i93d80k54ý 1695274441437

Dovolil bych si nesouhlasit. Pokud vím myčka vyžaduje samostatný přívod stejně jako bojler protože oboje má příkon kolem 2 kW a pokud by jste k tomu dal i rychlovarnou konvici vyletí vám jistič bez mrknutí oka.Jediný stav kdyby vámi zvolená kombinace vydržela je při použít jističe 3 x 25A, kdy se zátěž rozloží na jednotlivé fáze.

0/0
1.11.2017 18:31

J76o28s29e11f 12Š25o91l17t63e12s 8914628640513

Nesouhlaste si jak chcete, ale fungovalo to naprosto v pohodě. A ne, nemáme třífázový jistič. A zapomněl jsem, máme i indukční varnou desku zapojenou na jednu fázi a představte si, i tu jsme občas pouštěli. On to vážně není problém, protože to auto se nabíjelo v noci, takže zároveň jel jenom bojler, který má asi 2200 W.

0/0
1.11.2017 18:35

J24o85s65e55f 32Š32o42l54t70e62s 8334288760253

Bože to jsou kecy. Kdo si koupí dnes elektromobil, má zpravidla garáž a v ní minimálně jednu motorovou zásuvku na 16A. To je ta silná 11 kW nabíjecí stanice. Božínku, tu fakt doma nikdo nemá...

+1/0
28.10.2017 21:41

R43a61d68i83m 87P84o96l31á26š75e90k 9406423269209

Proč by si někdo do garáže určené původně pro auto se spalovacím motorem dával 16A zásuvku?

To dávají jedině lidi, co chtějí tu garáž využívat jako dílnu a těch moc není.

0/0
30.10.2017 11:02

J34o91s54e49f 78Š51o65l68t14e70s 8224208440733

Dříve to bylo naprosto běžné, že tam byla zásuvka na motorový proud... A je to běžné i dnes. Já koupil dům a v dvojgaráži byla zásuvka na 3x32A, takže dokonce velký pětikolík.

+3/0
30.10.2017 16:59

E57r48i77k 95S25a91n30e49t32r77i75k 4658270640484

My ju máme na cirkulárku.

0/0
4.11.2017 17:26

M79i40c91h98a37e60l 38K41o73n36e45č90n94ý 6102783279729

Co domácí sítě, ale ty rozvody po ulicích by potom potřebovaly několikanásobně naddimenzovat. Samozřejmě se zvýšeným zájmem o elektřinu stoupne i její cena a co pak?;-)

+2/0
28.10.2017 21:41

P85e85t51r 28M52a62r46e11č27e14k 1513311709128

Pouze hlupáci volají po zákazu spalovacích motorů. A vzývají svatou elektromobilitu. Aniž by měli třeba jen pouhé ponětí o tom čeho všeho by bylo zapotřebí ji uvést do reality. A co kamionová, lodní a letecká doprava??? Proti těm je osobní autodoprava směšným zlomkem.

+7/0
28.10.2017 20:43

M84i48r13e65k 90G80a28j44e46r 5951196469320

Ostatne u Tesly, i kdyz je jen zaparkovana, tak baterie ztraci kolem 2% elektricke energie za den. Kdyz predpokladame, ze jsou baterie udrzovane nabite obvykle v rozsahu poloviny az cele kapacity, tak se polovina cele jeji kapacity ztrati bez jizdy za 35 dni. To je vice nez 5 plnych kapacit za rok, co se ztrati vnivec. Pokud je auto v garazi, tak se tim teplem aspon vytapi. Opravdu nema smysl vedome ty baterie vybijet jinak nez jizdou. Navic je dulezite vedet, ze kdyby se stalo to, ze se baterie vybiji "nejizdou" uplne na nulu, tak uz nejdou ozivit a musi se kompletne vymenit, coz muze klidne prijit na temer 400 tisic Kc u 85 kWh verze.

+2/0
28.10.2017 1:57

R87a55d38i53m 32P98o58l92á41š77e95k 9606863389629

Ono hodně záleží, z jakých článků je ta baterka sestavena. Obecně u většiny článků má vybíjení logaritmickou závislost, plně nabitý článek ztrácí velké množství energie, ale jak se obsah energie snižuje, samovybíjení je stále menší a menší. Takže malý zbytek energie může v baterce vydržet hodně dlouho, možná i dost let.

+2/0
28.10.2017 8:52

M36i42r33e88k 51G65a42j15e56r 5951236359900

V procentech se nesnizuje. Snizuje se ubytek v kWh.

0/0
28.10.2017 16:01

J66i51ř15í 31S42c26h23w22a70c74h 8978974718526

takže pokud se ze stávajících "100%" vybijí za den "2%" tak vždy "98%" zbude a baterie se nikdy nevybije ;-)

+1/−1
28.10.2017 19:00

J91i16ř34í 68S39c92h88w81a19c63h 8848574798316

.....na úplnou nulu

0/0
28.10.2017 19:00

M23i33r96e35k 84G32a11j73e36r 5891396549220

To je pravda, ale auto (Tesla) nejde ani odbrzdit, jakmile je v baterii blizko k nule. Ono pak totiz i klesa napeti.

0/0
28.10.2017 22:47

M48i23r70e58k 90G52a93j88e22r 5491706549950

Jo a stalo se to dost majitelum, takze ta nestastna situace se nazyva "brick" (cihla) ve tvaru auta :-).

+1/0
28.10.2017 22:49







Najdete na iDNES.cz