Diskuse k článku

Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším problémem zimních silnic je břečka z posoleného sněhu, ničící hlavně podvozky. Jeho dodatečné ošetření pořídíte asi za osm tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a65r47e23l 98N95o59v54o42t94n64y 2281185799250

Mne u skodovky r.v. 2010 (takze 7 let stare auto) zacina dost reznout hrana strechy nad celnim sklem. Od odletujicich kaminku to tezko bude - predni kapota je az na jediny maly kousek, ktery verim, ze muze byt od kaminku, jako nova. Oprava laku pry bude tak za 20-50 tisic, protoze je pry nutne navic vymenit predni sklo :-(.

0/0
12.11.2017 18:59

T82o79m38á68š 28K55u97c13h75a32ř 3757231918631

Mám úpně stejný problém. Flíček rzi na hraně kapoty nad čelním sklem a od kamínků rozstřílený lak na hraně přední kapoty. U 19 let staré octavie. ;-D Oprava bude stát cca 150 kč. ;-)

0/0
17.11.2017 13:49

J90a63n 91D69l13o80u95h13ý 7854649490589

Mno opel aspon ty starsi modely maji cely podvozek potazeny takovou gumou a prestrikane do laku. Jedine co pak rezne jsou casti, ktere moc ochranit nejde a ani to nema vyznam: ramena, cepy, tahla a podobne. To je lepsi po 10 letech stejne menit za nove nebot stejne se to dneska neprodava samostatne.

0/0
10.11.2017 11:57

K72a10r76e60l 51K93o38š45ť94á18l 8687101150645

To se jmenuje plastisol, ale bohužel se rozsah toho, co se plastisolem ošetří, rok od roku zmenšuje, aspoň u koncernu.

0/0
11.11.2017 9:51

M72a61r70e90k 32M81a67z89u50c40h 2726573143

Nemám nic proti těmto akcím.Jen je potřeba pokud se to týká nového auta počítat s tím,že v případě reklamace může být zamítnuta z důvodu neschváleného zásahu do údržby vozidla.A další omyl je v tom,že se z vozidlem musí na každoroční kontrolu do autorizovaného servisu.Pro uznání záruky je pouze nutné dodržet předepsanou údržbu dle pokynů výrobce!Což si musí majitel vozidla ohlídat a i kdejaký Franta z Horní Dolní má prostředky si tyto informace zjistit a postupovat dle nich a i samozřejmě je legalizovat.

0/0
9.11.2017 21:34

P97a29v78e93l 72J29e68ř81á96b36e25k 7791812844567

A nebo udělat v autorizovaném servisu.

0/0
10.11.2017 0:32

V67l82a93d91i63s48l18a43v 41B93u42r66y90š81e59k 1459862937884

problém je ale v tom, že záruční bezplatnou opravu mohou provádět jen autorizované servisy a o tom co uznají jako bezplatnou opravu rozhodují právě ony, takže samozřejmě můžete chodit s novým autem kam chcete, ale na bezplatnou záruční opravu ve dvouleté době klidně zapomeňte a na tu v té prodloužené tuplem, jestli vám stojí za to se s nimi kvůli ušetřeným pár korunám soudně dohadovat, tak to klidně udělejte, mně to za to rozhodně nestojí

0/0
10.11.2017 10:12

J40a26k26u24b 94S79e46k81e74r35a 6556210496965

Nechal jsem si namontovat kameru do auta, aby se automaticky zapínala po nastartování a nebyla připíchnuta v zapalovači a taky jsem volil raději autorizovaný servis k vůli záruky.

0/0
10.11.2017 11:27

V20l32a66d45i80s92l65a89v 84B46u98r40y61š77e98k 1479892377844

autorizovaný servis má celou řadu možností, jak šetřivého motoristu vytrestat a neuznat mu záruku, záruční opravu odmítne bezplatně provést s odkazem na nesprávné užívání vozidla, natankování nevhodného paliva či zanedbání údržby, důvody může i různě kombinovat, šetřivý motorista pak může svůj nárok uplatňovat u soudu po zaplacení znaleckých posudků, což rozhodně není nic co by mě bavilo, navíc i u toho soudu není výsledek jistý, existuje možnost odvolání atd

0/0
10.11.2017 11:43

J91i53n39d51ř68i98c21h 27Š65k42o18p85e82k 4915691790595

nechápu, proč je takový problém zakrýt většinu podvozku plastem. Jenže to by se automobilkám vrátilo v delší životnosti a ta není žádoucí

+2/0
9.11.2017 17:38

M91a10r16e11k 33J50a41n79e24č64k27a 1687826363451

Naopak, ten plast je mnohdy na škodu, protože pod ním se velmi snadno drží vlhkost a kde je vlhkost a k tomu agresivní látky typu solanka, tak to pak vše koroduje mnohem rychleji. Pokud je tam volný přístup vzduchu je to mnohem lepší. Plasty slouží hlavně proti mechanickému poškození nátěru, třeba od kamínků, nebo pokud se s vozem zdolává trochu náročnější terén.

+3/0
9.11.2017 17:50

J28i35n57d52ř80i79c97h 46Š68k74o10p56e75k 4605261480915

tak samozřejmě by ten plast musel být celoplošný, ne jen nějaký pásek či obdelníček

0/0
9.11.2017 17:53

J96i48ř54í 89K30o83c68u13r97e71k 6535444925588

Kupte Trabanta, ale pozor na vlaštovku.

0/0
11.11.2017 11:49

M81a15r72e66k 56J44a26n98e79č93k62a 1477356323921

Nejvíce mě baví ti, co si auto napatlají zespodu čímkoliv, co uzmou někde zadarmo, nebo dostanou za flašku. Těmhle totiž často nedochází, že když použijí nevhodný materiál pro nátěr, můžou chemicky natolik narušit původní dobrý nátěr, že se vytvoří kapsy, ve kterých se bude držet voda a vlhkost a auto jim shnije mnohem rychleji ;-D Další jsou pak ti, co to napatlají nějakým šmírem, což pak cokoliv opravovat nebo měnit musí být pro mechanika něco podobného, jako zápas v blátě ;-D

0/0
9.11.2017 16:16

T64o28m96á26š 35L70u44d80v54í96k 1510877494812

Tak jestli tento postřik zabrání kamínkům narážet do karoserie tak bravo!

0/0
9.11.2017 15:38

M53a12r74e26k 27J50a13n92e69č13k74a 1977676603361

Některé automobilky používají i materiály na odhlučnění (zpevnění) plastů na podvozku, hlavně podběhy. Snižují tím hluk od podvozku a zvyšují tím jejich pevnost proti vibracím. Není proto marné si nechat nastříkat kvalitním materiálem i plastové podběhy.

0/0
9.11.2017 17:56

A82n58t45o20n43í52n 55S27e67b86e47r33a 7273688150559

Pokud máte koncern (ŠKodu, Vw, Audi), tak nástřik řešit nemusíte. Ti dávají dost silnou vrstvu od výroby a ta vydrží spoustu let.

Ale jestli máte francouze nebo asiaty, tak ti dávají strasně tenkout vrstvu, nebo jen na nějaké choulostivější místa, okolo prahů a tak. To je lepší to nechat ještě po koupi extra ošetřit.

Tak to prostě je.

+1/−6
9.11.2017 14:20

P76e26t71r 49B59á71č18a 8155516615355

To u koncernu platilo mozna tak pred dieselgate, ted rozhodne uz ne.

+1/0
9.11.2017 16:38

A37n22t59o72n75í30n 27S24e91b52e38r48a 7643968830179

Co má společného dieslový motor s ochranou podvozku?

0/−1
10.11.2017 8:40

K38a78r26e84l 34K63o56š97ť80á95l 8217751200495

Je potřeba ušetřit prachy na tu obří pokutu, tak se šetří naprosto na všem. Co rok, to sada úsporných opatření na každém modelu. Plastisolem se nastříká jen to opravdu nejnutnější, ne celý spodek, jako u škodovek okolo roku 2000.

+1/0
11.11.2017 9:46

M39i67l80o27s28l15a17v 24U71r13b98a53n 4228139470773

Ze svých mladých let si pamatuju, že na letišti se používala jako zálivka dilatačních spár betonových ploch hmota PURD (polyuretandehet). Hmota měla dlouhodobě stejné mechanické vlastnosti v rozmezí teplot +40 - -30 stupňů. Odolávala soli i velkému mechanickému zatížení. Stále byla plastická. Pak někoho napadlo s tím natřít podvozky u aut. Jenže problém spočíval v umění to naředit. Kdo to neuměl, měl klidně auto o 15 kg těžší :-). Další problém nastal, když jste chtěli vyměnit brzdové nebo palivové trubky. Ty prostě od podvozku nešly urvat. ;-D

+1/0
9.11.2017 13:12

K17a52r75e63l 79V36a34c75h11u72t 9643612909783

Něco za něco? ;-)

0/0
9.11.2017 15:08

L19u51d14v52í22k 70G66a46j78d78o98š23í16k 2235843794512

Trochu na mě dýchly časy dávno minulé, kdy si člověk koupil za 23,- Kčs/kg Restin Car a hadičkou s tryskou se dělaly dutiny u Škody 100.

Měl jsem dojem, že jsme od těch dob pokročili trochu dál, ale jak vidno, někoho to stále ještě baví. Akorát dnes je tahle zábava trochu finančně nákladnější.

0/0
9.11.2017 11:39

K53a59r12e88l 67M10a55r69t13i42n14e26c 6548498556334

Automobíl vám nič nezožiére pokiál si kúpitě modél od kvalýtného ýrobca a naviác vozídlu venujetě pravidělnú starostlivosť.

Ja príkladno mám Hjundéée Akcent z minulého storočija, ktoré má za tjé letá už najazděné takmer 30 tisícov kilometrov a stálo je ako nové a praktýcky nič okrem olejá a kvapalíny do ostríkačov som nemeníl!!!

Auto užívám ibá, keď je pekné počasije a zotrvalý tlak vzduchá. A po každej jazdě než zagarážujem auto vyluxújem včetně motorového aj batožinového priéstorá, omyjem osuším a navoskújem a v garáži pak zvedněm steráče, aby sa gumky nědeformovály a pod práhmi ho tiéž podložím, aby sa odľahčílo pružínam pérovanjá a tlmičom. A stejnáko aj pneumatíkam neprospiéva zatiáženije v jednom miéstě, lebo tjéto tákto sa zplacaťujú v miéstě dlchšijého zatiáženija. Nezabúdam ani na akumulátor, ktorý vždyckáj po a pred jazdou dobijem na odpoviédajicú kapacítu.

A hlavno vozidlo nepreťažujem a praktýcky užívam ibá so svojú starkú a ta v záujme rovnomerného zatiaženija sedáva na zadnej sedáčke vpravo vo smere jazdy, a ja vždyckáj vpredu vľavo. Zavazadelný priéstor užívam ibá na menčije nákupy či prevoz drobných osobných potriéb. (Na veľké nákupy zásadno chodiévame prostriédkami MHD, ktoré v temto prípadku vytiážime dokonálo, keď už za tu prepravu mosíme nekrestiánské jazdné zaplatíť.)

A vertě mojej letítej zkúsenosti, že pokiál sa budětě o dopravný prostiédok staráť odpoviédajúcim zpvósobom budě vám slúžiť letá a stálo ako nový budě. Len nesmié človek lenivý byť.

+1/−1
9.11.2017 11:17

T92o93m 57D49v69o90r76n21í69k 4722963642650

Ehm... Nerozumim jazyku tveho kmene... (A to slovensky umim obstojne...)

+5/0
9.11.2017 15:10

T29o21m90á30š 31N21o11v87o88t50n50ý 4570828188377

Omlouvám se za to plus, je třeba to dočíst až do konce, pochopitelně je to myšlené jako skvělá recese

0/0
17.11.2017 5:57

R61o30b34e38r52t 89M23a29c37h39a81l61a 8821901296944

...praktýcky nič okrem olejá a kvapalíny do ostríkačov som nemeníl!!!... Vy měníte kapalinu v ostřikovačích? Přinejmenším zajímavé ��

0/0
9.11.2017 16:44

K13a90r13e83l 31M23a94r32t38i54n44e13c 6538168916864

Neviém čomu sa podivujetě pán Máchalo ???

A keď jazdím cez leto, tak predsáj němosím užívať dajáku němrznúcu zmes a postačuje obyčajná vodá a tak ako sa mení letné a zímné gumy (pneumatíky), tak tiéž kvapalínu pred letnú či zimnú sezónu obměňújem.

A naviác keď človek premýšlá, tak naviác aj korúnky na provoze vozidlá ušpóruje.

0/0
9.11.2017 18:30
Foto

D82u49d58á48k 48V67l22a75d15i91m62í90r 4495583272953

Tak takto nikdo auto neprovozuje dnes, ale pamatuju si jako malej že jeden důchodce v ulici měl takto Fiat 125p a byl jak rovnou z výroby. :D

0/0
12.12.2017 20:40

L69a54d47i65s78l33a15v 47K34a11l98o96u54s 7205746301460

Kvůli nízké hmotnosti se používají stále tenčí materiály, sice pevnější, ale tenčí. Nerez se u aut nepoužívá. Plastů je na autě hromada. To chce dřevo, to je vůči chemikáliím odolné, akorát to chce čas od času natřít proti červotoči a dřevokazným houbám.:-)

+1/0
9.11.2017 11:13

P94a78v43e42l 79J55e44ř78á37b77e39k 7591142814797

Dřevo je na autě nebezpečné.

Trefíte na špatnou stopařku a potom máte zadek samou třísku.

0/0
9.11.2017 20:08

R36a47d42i97m 68P35o17l58á43š21e24k 9466673249309

To je čistě komerční článek. Hlavní a nejúčinnější povrchová ochrana se musí provádět už v automobilce, protože tam se dá udělat nejúčinněji a nejlevněji. Hlavně pokud se jedná o kovové díly před montáží nebo svařenou káru jen z kovových dílů.

Na mnoho let bez koroze úplně stačí kvalitní kataforézné základní barva a pro ještě vyšší odolnost exponované, hlavně podvozkové části svařovat ze žárově pozinkovaných plechů. Není problém, pokud se to svařuje roboty, protože ti umí, na rozdíl od člověka, svařovat s přesností na zlomky milimetru a tudíž mimo svar zůstane ochranná vrstva zinku.

Problém je v tom ,že udržovat linky a toto u všech vyrobených kusů udělat kvalitně je drahé a spousta automobilek šetří a možná i záměrně nízkou životností káry si snaží vytvářet větší odbyt pro budoucnost.

Jak už je auto hotové, nějaký dodatečný nástřik to moc nezlepší a jak už je auto posolené a dokonce s počínající rzí, tak je to ještě horší.

Ovšem kdo by chtěl nejvíc zvýšit životnost káry auta, tak by měl správně provést první nástřik a konzervaci dutin hned u nového auta, neposoleného a nezamokřeného jízdou v dešti.

+8/0
9.11.2017 10:37

M94a26r42t53i54n 78P83l63z89á97k 2127869518544

Však to se svého času říkalo o mazdách - že se s nimi má jet od dealera rovnou na výstříkání dutin

+1/0
9.11.2017 10:51

R37a10d52i82m 52P98o65l47á65š14e66k 9336923289489

Pokud se o tom bude mluvit otevřeně, tak v tom nevidím problém. Prodejci aut si pořídí box a kdo ze zákazníků bude chtít, vystříkají mu ty dutiny a nastříkají spodek.

Ono by to chtělo nějaké reálné statsistické zhodnocení životnosti dnešních aut.

Naše generace byla zvyklá, že autzo vydrží doslova mnoho desetiletí, že každý si doma bude tu rez brousit a zatírat barvou a když bude potřeba, pozve si známého a ten mu v garáži udělá generálku motoru, válce a klikovky odveze někde do dílny na první výbrus, druhý výbrus, tuší mohly být maximálně tři....po každém výbrusu ten motor defakto jako nový.....Auto mohlo být třeba při povodni týden ve vodě a uvnit tuna bahna, to se jen všechno vyčistilo, přepínače prostříkaly kontaktolem, natáhlo znovapár uhnilých drátů a mohlo se jezdit dál.

Dneska je v autě x kilometrů různých drátů, 5 - 10 procesorů, obrovské množství všemožných přepínačů a úměrně tomu ostatní podobně složité. Kdo o to řádně pečuje, má takových 8 let, než to neopravitelně schcípne, kdo nepečuje, a intenzívně jezdí, má třeba jen 4 roky......

+2/0
9.11.2017 11:12

J53i22n28d48ř80i42c66h 58Š83k42o33p88e36k 4325431710625

to je sice pravda, ale to nic nemění na tom, že se šidí materiály. Slabší kabely, slabší plechy atd.

0/0
9.11.2017 18:00

J69i70ř90í 29K27o33c33u77r94e72k 6315264425968

Vaše generace počítala s tím, že auto najezdí 100.000 km za 20 let. A ono taky vydrželo, jen se s ním nesmělo jezdit v zimě na posoleném. A taky to chtělo ve 100.000 km generálku motoru, jak správně píšete.

Dnešní auta ... najezdí 3x tolik a jezdí přibližně těch 20 let, mnohdy déle. Přestože je v nich hromada drátů a dokonce i procesor. Ostatně dnešní průměrně staré auto bylo vyrobeno v roce 2002, přestože se o nich už tehdy vědělo*, že víc jak 10 let nevydrží.

Jo a problémy s elektroinstalací se nevyhýbaly ani Škodě 120, přestože měla stahovací okýnka jenom vepředu, ruční. Kdosi navrhl dát měděný konektor na pozinkovaný protikus. Ano, kabel od cívky k rozdělovači. Když to zoxidovalo, nestartovalo to.

*) taková ta zaručená informace z hospody.

+1/0
11.11.2017 12:00

A72n90t37o20n93í63n 73S46e26b69e51r67a 7493298190399

8 - 12 tisíc není pár tisíc.

Pár jsou jednak dva.

A když se řekně pár tisíc, tak si představím maximálně 3 tisíce.

+12/0
9.11.2017 10:22

V25l31a41d14i63s32l36a28v 35B88u93r70y84š69e45k 1429512457604

pár znamená v češtině pro boty skutečně dvě, ale už ne tři, ale u počtu to znamená nemnoho, takže pár tisíc může být 10,20, dost možná i 50, ale 400 tisíc už by se jako pár užívat nemělo

0/−3
9.11.2017 11:01

L97u97d21v49í17k 88G33a53j30d77o59š83í14k 2685653564982

Nemyslím. Pár jakožto "nemnoho" znamená v případě peněz hodnotu, které dotyčného příliš netrápí, je zanedbatelná.

Každý ten význam vnímá trochu jinak v závislosti na svých finančních možnostech. Jiný počet je "pár korun", jiný "pár tisíc", a jiný "pár milionů".

+1/0
9.11.2017 11:54

V83l38a43d50i63s18l84a14v 68B13u60r56y33š18e26k 1149672207404

no vždyť to přesně tak píšu, je to nemnoho, tedy 10-20 tisíc, není to 400 tisíc, vždyť nic jinýho nepíšu

0/0
9.11.2017 17:01

V13e80r34o24n40i77k16a 50E75x15n89e12r29o22v45á 2576221127209

Mají servisáci nějaký důvod to udělat pořádně - má smysl si to nechat dělat i kdyby to bylo potřeba? (narazila jsem na servis kde neudělají co zákazník nemůže bezprostředně zkontrolovat, pouze naúčtují)

+2/0
9.11.2017 10:12

V44l89a36d44i47s85l71a96v 95B68u42r78y45š57e35k 1539282597234

tak to snad dělají v každém servisu, jinak by se nemohli uživit, úkony jako kontrola brzd, zkušební jízda či jiné se jen napíší, ale nedělají, mně dělali u nového auta po roce prohlídku a jen vyměnili olej, který stojí i s filtrem 1200 korun, bylo to za hodinu hotový a napsali si tři hodiny práce, olej za 3500 korun, filtr za 860 korun a spoustu kontrol, zkušební jízda a stálo to 8 tisíc, za hodinu práce a olej s filtrem, tak se to normálně dělá, ale dali mně 20% slevu, jinak by to stálo 10 tisíc, měli akci, tak jsem byl nakonec spokojenej

0/0
9.11.2017 11:14

V13e71r56o66n19i98k78a 11E41x43n87e59r13o12v57á 2756491767459

Mně v servisu vyměnili brzdové destičky, když jsem pak auto prodala tak po několika měsících nový majitel mj. zmínil, že musel vyměnit brzdové destičky. V témže servisu mi vyvážili kola a vyměnili olej. Rok na to, jsem kvůli témuž byla v jiném servisu a tam se divili, kdy jsem naposledy měnila olej že byl v hrozném stavu a s koly jestli jsem byla na vyvážení před rokem, že bych měla chodit častěji.

0/0
9.11.2017 11:31

M85a38r67e79k 19J81a42n35e54č53k92a 1687276973971

A olej vám nejspíše odsáli a nalili polovinu toho nového a naúčtovali celou náplň :-P Vůbec vám ale očividně nevadí, jak na vás krásně vydělali ;-DTakový zákazník musí být pro takový autoservis požehnáním, čili důvěřivý a neskutečně naivní ;-D Tyhle servisy taky s oblibou používají sice značkové, ale naprosto nekvalitní díly, na kterém vám ještě přirazí cenu, že se dostanete na cenu již kvalitní značky, to je taky oblíbená fintička takových servisů ;-)

0/0
9.11.2017 17:00

V97l47a86d32i26s44l68a84v 40B63u18r18y39š76e86k 1809842757814

tak kdyby nám to očividně nevadilo, tak bychom o tom nepsali, hledá se jiné řešení, než jezdit do značkového servisu, ale je to docela problém, auta po 4 letech prodávám a nemíním vymýšlet kraviny, které by se nakonec obrátily proti mně

0/0
9.11.2017 17:05

M72a84r44e90k 47J83a76n73e34č56k47a 1737696613141

Chápu, že vám už nevadí, co za patálie si pak užije další majitel vašeho vozu, na kterém váš značkový servis bude mít obrovskou zásluhu. Nicméně nechápu, co nutí někoho jezdit do nekvalitních, byť mnohdy značkových servisů. Dneska už i vozy v záruce je možno servisovat v autorizovaných, ale neznačkových servisech. Asi je to lenost a pohodlnost. Mě to trvalo několik let, než jsem po x různých a od známých doporučovaných servisech jeden takový konečně našel (soukromí servis) a to dokonce kousek od svého bydliště. Chce se to přinejmenším podívat na fórum vaší značky vozu a zeptat se, kde tam lidi jezdí do servisů ve vašem okolí a ty si vyzkoušet. Ze své zkušeností vím, že největší prasata jsou mnohdy ve značkových servisech a liší se to i město od město u stejné sítě servisů ;-) Dneska je situace spíše taková, že mechanik, který něco uměl, ze značkového servisu odešel a otevřel si vlastní servis a ten kdo toho moc neuměl tam zůstal.

0/0
9.11.2017 17:45

V13l20a87d27i59s11l27a53v 36B26u11r73y13š57e66k 1719182917454

tak jednak, další majitelé by nic špatného užít neměli, jelikož dávám autu to nejlepší co můžu, kupuji benzín bez lihu, verva 100, každých 10 tisíc kilometrů měním sám olej stanovený výrobcem a to včetně filtru, s autem zacházím příkladně, voskuji ho a ručně myji, možná nevíte, že sice můžete servisovat nové auto v neznačkovém servisu, ale případnou záruční opravu musí provést ve značkovém a to je právě ten problém, pokud se to týká zákonné dvouleté prohlídky, tak tam by se ještě oprava dala vynutit soudně, do toho se mi moc nechce, ale záruka prodloužená je problém, to mně věřte, něco o tom vím, řeknou vám, ať si to necháte opravit tam, kde to servisujete a taky vám řeknou, že zrovna na tohle se záruka nevtahuje

0/0
9.11.2017 18:12

T34o23m63á55š 49K47u49c70h44a37ř 3927881478561

Kámoš teď prodával devítiletou denně ježděnou fóbii. Na podvozku i karoseri prakticky ani stopa rzi, vzhled nového auta. A podívejte se na podvozek pětiletého hnujdé, nebo miťubiši. Děs. :-/

Mimochodem, neporušíte podmínky záruky, pokud si necháte u nového auta nastříkat podvozek a dutiny?

+9/−5
9.11.2017 9:55

J34a73k76u92b 67S26e80k55e41r18a 6746460206725

Pokud kámoš nejezdil v zimě, není se čemu divit. Já měl na 9 leté fóbii puchýře na 5 dveřích a rezivěly blatníky a nebyl jsem sám. Pod auto jsem se nedíval.

+2/0
9.11.2017 10:57

T25o66m83á38š 80K34u36c90h49a63ř 3487781198391

Co myslíte že znamená "denně ježděnou" ?

0/0
9.11.2017 11:21

Najdete na iDNES.cz