Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letní pneumatiky skladujte při stálé teplotě, jinak je zničíte

Většina dospělých vnímá listopad jako „měsíc přezouvání“. Začínáte panikařit, protože jste si právě uvědomili, že vaše zimní pneumatiky jsou sjeté a už jízdu s nimi nechcete riskovat? Přinášíme pár tipů, jak se při rychlé koupi vyhnout potížím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R22o28b79e35r45t 17S93l24a51v44i51k 1924757735205

Nejhorší skladování letních pneumatik je na autě, při stání na sluníčku. Jasně, že mám letní kola v garáži, ale stálá teplota?

+1/0
10.11.2017 14:45
Foto

P18e25t31r 51P62r41o14c77h53á53z21k24a 3442906532184

Když vidím některé sklady pneuservisů a to jak tam mají pneumatiky uskladněné musím se smát. Teplota naprosto stejná jako ta venku a o nějakém pootáčení či přeskládávání jednou za čtyři týdny si nedělám žádné iluze. ;-D;-D

+1/0
8.11.2017 6:50

M33i70c63h73a11l 60N54a14j32m23a27n 7939983476470

V nevětraném skladu s tenkými stěnami bez izolace je v létě o hodně vyšší teplota než venku.....

0/0
8.11.2017 6:56

L69u43d89v12í75k 19G75a68j25d17o49š36í80k 2345913594332

Notabéne pokud máte pootáčet kolo zatížené pouze diskem každé 4 týdny, co byste asi musel dělat, když na něm stojí váha celého auta. Pravděpodobně byste měl asi několikrát za noc vstávat a popojet.

0/0
8.11.2017 10:58
Foto

P96e36t27r 31P22r10o19c56h70á26z29k49a 3232196772164

Na vojně na úloženkách byla kola rozdělena na čtvrtiny a očíslovaná a poctivě se heverovalo a otáčelo každý čtvrt rok o čtvrt otáčky.......;-D

0/0
13.11.2017 15:08

F77i97l56i12p 47W65a60n34k72a 1791393626939

Jako člověk, který provozuje autoservis, žasnu, co tady zase zplodili za článek. A z doporučení kupovat pneumatiky na eshopu taky. Alespoň uvedu na pravou míru ty teploty: zimním pneumatikám vadí vysoké teploty, cca 20 st. a víc, protože při nich se začnou uvolňovat oleje obsažené ve směsi a prolínají mezi vrstvami gumy. Tím se radikálně mění vlastnost vzorku. Proto je ideální skladovat v temném, suchém a teplotně stabilním prostředí. Přesně jako je náš sklad, izolovaný, bez jediného okna s celoroční teplotou mezi 5 a 18 stupni. Dále je stárnutí pneumatiky: i podle výrobců se pneumatika považuje za továrně novou do čtyř let od data výroby, při správném skladování. Michelin říká, že z hlediska stárnutí 1 rok skladování = 3 týdny v provozu. Najděte si dobrý servis a jste v klidu 

+1/0
8.11.2017 6:30

M96i71c29h25a56l 42N79a54j15m92a56n 7289113966700

A protáčení pneumatik v tom Vašem skladě máte vyřešené jak?

+2/0
8.11.2017 6:35

F29i74l82i20p 15W43a29n38k69a 1291733436579

Natáčení platí samozřejmě pro samotné gumy uložené na stojato, Čtyři pneumatiky nebo celá obutá kola mohou ležet na ležato a nic se jim nestane. Kompletní obutá kola zase na stojato v regálu. Nejmodernější skladovací systémy umí automaticky zařazovat celá kola do regálů na ležato po jednom, což je asi nejlepší. Ale pravda, tak daleko ještě nejsme ��

0/0
8.11.2017 6:50

F32i96l45i88p 86W29a22n15k85a 1881923476739

Ještě doplním, že k překládání dochází taky, protože všechna uskladněná kola v mimosezonním období vyvažujeme, opravujeme, měníme pneumatiky atd.

0/0
8.11.2017 6:56

P44e72t14r 10V82l45a67d89i14m96í96r 28Č57e59r77m43á58k 8953827985324

Že rovnou neuvedou seznam oněch "spolehlivých" pneuservisů, kde uskladní letní gumy tak, aby netrpěly "zimním vedrem".;-D

Šaškárna na entou.;-€

+1/0
7.11.2017 23:19

M31i17c56h67a41l 81K84o64č43í 1851885723413

Ty vole, to je článek :-D:-D:-D

+1/0
7.11.2017 23:13

K98a55r34e69l 45N38o75v66á28k 8104471690386

Skladování letních pneu? Pfff, od té doby, co jsou zimáky povinné, letní nepoužívám.

+1/0
7.11.2017 22:34

M68a44r71t37i92n 20V48y50s22k65o56c42i51l 3632828345690

Pokud najezdite tak do 50 km mesicne, pak vas i chapu.

+1/−1
7.11.2017 22:40

J21i18ř55í 26Z59ý31k18a 9889593541320

loni jsem přezul auto do zimních papučí a ujel jsem na nich asi tak těch 50km za celou sezonu. A to jen kvůli tomu, že se na služebáku měnilo čelní sklo 2 dny, takže jsem musel jet do práce vlastním. A to se vyplatí.

Jsem zvědav, jak se tyhle 8 leté zimáky budou chovat letos, když po změně zaměstnání musím jezdit svým. Předpokládám, že stejně mizerně jako když jsem je kupoval. Už nikdy nekoupím značkový zimák u kterého výrobce píše, že je určený pro středoevropskou zimu. Klump jeden finskej (resp. ruskej). Přinejhorším při prvním sněhu budu přezouvat znova - do nových.

0/0
7.11.2017 23:05

K64a12r16e18l 97N12o22v49á91k 8164911770336

No to asi trochu víc, ale v podstatě se dá říct, že při přezouvání dvakrát do roka bych za tu dobu, co ty gumy vydrží, zaplatil víc za to přezouvání, než dám za nové gumy (včetně toho, že se přes léto víc sjíždějí). :D

0/0
7.11.2017 23:26

R89o85m89a76n 37Š93a73f91r42á57n88e39k 9237226188235

Já bych řekl, že apríl je až 1. dubna.

+1/0
7.11.2017 22:25

M62a47r43t65i25n 85J19u58r47e44č49k50a 2423424631281

By mne zajímalo, jestli to ti odborníci z pneuservisů takto praktikují na uskladňovaných pneu u nich...

+1/0
7.11.2017 22:20

M39a32r35t73i40n 41J60u65r79e40č32k54a 2273784831881

Jak to tady čtu ty doporučení na skladování, tak to abych se začal strachovat, když bych náhodou měsíc nejezdil ;-D

+3/0
7.11.2017 22:14

J13a36k39u67b 58K22o18s 3136752410384

A každý večer se za nimi nezapomenout stavit a zabroukat ukolébavku. To prý jim taky dělá dobře.

+8/0
7.11.2017 22:08

K92a53m33i59l 10D92o69l10e90z86e44l 6812316864762

letni pneu nejsou haklive na teploty při skladovani jako zimni.

To , ze někdo kupuje auto a pak ho nechava mesice zavazet na ulici pneu nesvedci

0/0
7.11.2017 21:31
Foto

V85i84k63t64o41r 68Š59k60o47d16a 1125953690273

A prosím mohu na pneumatikách jezdit? Nezničím je tím?

+8/0
7.11.2017 21:28

M23i32c96h98a12l 67N21a56j79m32a60n 7569783926120

Ano, zničíte je po pár desítkách tisíc km. Nejlepší by bylo je na auto nedávat, skladovat je dle návodu a za čtyři roky je vyhodit a koupit nové. Auto nechat stát bez kol podložené špalky/cihlama a chodit pěšky.

0/0
7.11.2017 22:00

J67i53ř17í 79Z80ý35k32a 9499213981690

nebo i dříve, pokud Vám v autorizáku rozhodí geometrii ;-€

0/0
7.11.2017 22:43

P42e92t84e52r 96M96o98l81n76á64r 8475814282289

na V3Ske čo máme ktorá zváža drevo celej dedine sú tie kolesá na ktorých sme ju v 1993 kúpili od armády kde stála ako uloženka ,takže tam budú gumy asi ešte od výroby ,cca 1960-70,dnes je nejaká maznavá tá guma

0/0
7.11.2017 21:21

P65a38v14e40l 14K83o89v66a57n78d61a 3940254874

než abych tohle praktikoval, to si radši koupim nový pneu o nějakej pátek dřív.

+2/0
7.11.2017 21:13

K90a90t81e84ř98i42n34a 27V70ý36b35o63r57n95á 6260479299

Nahuštěné pneumatiky na ráfkách skladuji na stojato. Bez zatížení nehrozí žádná deformace. U zimních pneu si dejte pozor spíše na rychlostní index. Obzvláště pokud máte rychlý vůz. Sehnat zimní gumy na 250 km/h je už trochu problém a pokud máte v TP maximální rychlost vyšší než na pneu, tak musíte mít tuto skutečnost napsanou na štítku umístěném v zorném poli řidiče...

0/−1
7.11.2017 20:59
Foto

I70v88a61n 25K95o28p19t17a 5257792751447

staci upozornění z infotaimentu.

0/0
7.11.2017 22:32
Foto

P16e90t12r 80P20r89o85c81h62á82z85k92a 3472676762154

Kolik toho v zimě tou 250 najezdíte?

0/0
8.11.2017 6:54

K49a36t92e50ř20i58n89a 15V63ý72b93o71r72n77á 6830629579

To právě nikoho nezajímá. Policie pouze porovná index pneumatiky s údajem v TP a hotovo.

0/−1
8.11.2017 7:15
Foto

P81e63t45r 33P82r46o15c39h64á66z87k13a 3672776382504

No zastavili mě několikrát, párkrát se dívali i na pneu, ale jediné, co je zajímalo byla velikost vzorku. Nějaká čísla, nebo indexy nekontrolovali ani na evidenční kontrole, i tam je zajímal pouhý rozměr a zda odpovídá technickému průkazu.

0/0
13.11.2017 15:10

J13a66r88o85m35i34r 57F11a95r26e47k 4942233197

Ne ceskem technicaku jsem mel U, na stitku v aute je uvedeno W (zimni pneu W jsem snad jeste nevidel), obchody mi automaticky nabizeji V, obute mam V a ..... ve francouzskem technicaku neni o pneu ani radek.....

0/0
8.11.2017 7:44

J83i97ř32í 44P64u13d41i81l 8660898873208

;-Dnajednou vlastně nevadí, že koupíte rok starou pneu ale že je nemáte používat déle než 4 roky. Takže, používání cca 3 roky, zimní nájezd cca 5 tis km. Ještě neni v článku napsáno, že pokud sjedete vzorek na 50%, takže jízdní vlastnosti jsou také na 50%. Dle odborníků v jiném médiu.... Takže z toho vyplívá, že máte koupit pneu hned z výroby a každý rok koupit nové. Co kdyby si pojišťovny začaly dělat plnění při události odpočítávat také procenta dle hloubky dezénu.... Loby je mocná čarodějka.........

0/0
7.11.2017 20:58

P55a90v11e12l 94K94. 5657315682208

a také všechny pneumatiky co 4 týdny přerovnávají;-D

0/0
7.11.2017 20:49

P94a76v32e57l 16K43. 5367655972198

sry, tohle měla být reakce na jiný příspěvek

0/0
7.11.2017 20:49

V26e54r82o88n79i32k22a 34E19x31n10e97r97o25v77á 2656981927319

Nebo jezděte celoročně na zimních, je to sice jednodušší ale za to levnější :-)

+1/0
7.11.2017 20:12

M52i39c90h50a73l 13N55a22j17m95a96n 7549103906770

Tak pro někoho, kdo jezdí tak 10 tis. km za rok, jezdí hlavně po městě, nejezdí v zimě na hory nebo po vesnicích, v létě mimo dálnice je to možnost. Ale ty co jezdí více , po dálnicích, v zimě mimo silnice 1. třídy to řešení nebude.....

+1/0
7.11.2017 20:40

J92i10ř18í 21Z32ý71k81a 9409213471200

Michelin Crossclimate jakožto nejlepší univerzál mě v rozměru 225/45R17 stojí 3250Kč.

Pokud použiji ve stejném rozměru letní např. od SAVA, tak mě ta guma vyjde na 1590Kč. A k tomu zimní Barumku za 2070Kč. Ačkoliv to nejsou top značky, jejich jízdní vlastnosti v dané sezoně budou lepší jak u té univerzální.

Výsledek? V součtu dám navíc 400Kč za jedno kolo (pokud bych obul zimní 205/55R16 tak nedám proti univerzálce nic navíc) a mám kvalitnější obutí pro každou sezonu a najedu na tom zhruba dvojnásobně více.

+4/0
7.11.2017 21:51

M95a77r16t78i49n 43J43u44r54e79č34k14a 2183854331201

Pokud člověk jezdí, tak ano. Já přední sjedu pravidelně za jednu sezónu, takže bych byl blázen jen uvažovat o univerzálech. Jestli má někdo auto akorát k tomu, aby si 1x za týden zajel do obchodu pár kiláků, tak bych to tak viděl na zimní celoročně. V létě zimní pneu není žádná tragédie a zimní pneu na ledu a sněhu univerzál nenahradí.

0/0
7.11.2017 22:20

M15a37r21t75i98n 16V30y32s76k57o87c70i58l 3702988785120

Zalezi take na jizdnim stylu. Ja jak je vic jak 15°, tak na zimnich kolech vylozene trpim...pokud muzeme nahradit "do obchodu par kilaku" za "2x-3x tydne 10 km na stavbu".

0/0
7.11.2017 22:30

J63o16s77e15f 37L55a62m21p65a 2464973675957

A ty autoservisy klimatizují celý rok na stejnou teplotu jo? To povídejte holubům. Jsme v čechách;-D

+6/0
7.11.2017 19:48

P98a35v97e61l 76K12. 5107705202888

a také všechny pneumatiky co 4 týdny přerovnávají ;-D

+4/0
7.11.2017 20:50

R57i83c11h91a55r71d 84V83e79s54e12l54ý 4780553146771

TO MYSLÍ VÁŽNĚ ;-D;-D;-D

+8/0
7.11.2017 19:44
Foto

M81i58c64h42a69l 31V64o80t57r61u72b96e93c 3950781405

Kterou část nechápete? ;-D

0/0
7.11.2017 21:22
Foto

A52d26o29l31f 35J63e16r48s79á61k 3271225939543

kde píše, že něco nechápe?

0/0
7.11.2017 22:21
Foto

M56i51c56h98a30l 51V16o76t29r35u29b30e44c 3930981875

Bojím sem, že Vám to nemá cenu vysvětlovat..Hezký večer. :-)

0/0
7.11.2017 22:25

B89ě83l75a 70H11o61r36á81k51o27v51á 1258622179140

Keci v kleci.

0/0
7.11.2017 19:41

P51e86t13r 15B30á49č94a 8755376335755

Kazdy 4 tydny prerovnavat pneumatiky ;-D

Nedelam na idnesu abych na tohle mel fakt cas a jeste na to myslel. Dam je vsechny 4 na sebe pul roku tam lezi pak je normalne pouziju a nikdy jsem nepoznal sebemensi problem.

+13/0
7.11.2017 16:55

P96e92t12r 14K28n22ě49b91o71r43t 3461320

Já si na to koupil regál a ten mi s pneumatikama otáčí automaticky.

+2/0
7.11.2017 17:48

V52e93r25o74n56i12k98a 90E24x21n31e76r43o41v87á 2786481947179

Šprti je přerovnávají každé 2 týdny

+8/0
7.11.2017 20:10

T47o46m35á64š 42V79a46l97d38e75r 7693450709

Reportérka by se měla jet podívat k prodejcům pneu a jejich přidělených skladů. Tam uvidíte přesně obráceně uskladněné pneu. Pneu bez ráfků na komínky pod plechovou halou. Naopak pro zákazníky s ráfky hezky do regálů na stojáka. Očíslované komu co patří. A ještě to ukazují na internetu a chlubí se kolik mají pneu ve skladu, nebo jak pečují o pneu zákazníka. ;-D Ve skladech jsou lidi rádi, že složí náklad z kamionu včas a nebuzeruje je vedoucí. Oni se budou ještě starat jak přesně ukládat pneu. 8-o Ale těší mne článek od amatéra, který jde s kůží na trh. Skladuji celé sady a vždy vše v pořádku. Pneu vždy vydržely bez problémů a nějaké lehké kolísání teplot v garáži jim nic nedělá. Zásada je nenechávat venku, ale to snad dá rozum. Jinak bych prosil opravdu fundovanější články v rubrice auto.

+12/0
7.11.2017 15:31







Najdete na iDNES.cz