Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letní pneumatiky skladujte při stálé teplotě, jinak je zničíte

Většina dospělých vnímá listopad jako „měsíc přezouvání“. Začínáte panikařit, protože jste si právě uvědomili, že vaše zimní pneumatiky jsou sjeté a už jízdu s nimi nechcete riskovat? Přinášíme pár tipů, jak se při rychlé koupi vyhnout potížím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R31o28b91e38r96t 21S70l63a12v52i32k 1414427215245

Nejhorší skladování letních pneumatik je na autě, při stání na sluníčku. Jasně, že mám letní kola v garáži, ale stálá teplota?

+1/0
10.11.2017 14:45
Foto

P80e88t20r 95P39r29o57c34h68á48z38k74a 3972386852844

Když vidím některé sklady pneuservisů a to jak tam mají pneumatiky uskladněné musím se smát. Teplota naprosto stejná jako ta venku a o nějakém pootáčení či přeskládávání jednou za čtyři týdny si nedělám žádné iluze. ;-D;-D

+1/0
8.11.2017 6:50

M79i20c55h64a10l 38N93a67j70m23a21n 7549163806980

V nevětraném skladu s tenkými stěnami bez izolace je v létě o hodně vyšší teplota než venku.....

0/0
8.11.2017 6:56

L11u15d72v77í64k 29G23a76j20d96o59š52í10k 2325223424762

Notabéne pokud máte pootáčet kolo zatížené pouze diskem každé 4 týdny, co byste asi musel dělat, když na něm stojí váha celého auta. Pravděpodobně byste měl asi několikrát za noc vstávat a popojet.

0/0
8.11.2017 10:58
Foto

P26e71t21r 85P77r20o85c85h31á48z82k28a 3732516522694

Na vojně na úloženkách byla kola rozdělena na čtvrtiny a očíslovaná a poctivě se heverovalo a otáčelo každý čtvrt rok o čtvrt otáčky.......;-D

0/0
13.11.2017 15:08

F47i32l12i30p 72W66a70n12k10a 1581143576379

Jako člověk, který provozuje autoservis, žasnu, co tady zase zplodili za článek. A z doporučení kupovat pneumatiky na eshopu taky. Alespoň uvedu na pravou míru ty teploty: zimním pneumatikám vadí vysoké teploty, cca 20 st. a víc, protože při nich se začnou uvolňovat oleje obsažené ve směsi a prolínají mezi vrstvami gumy. Tím se radikálně mění vlastnost vzorku. Proto je ideální skladovat v temném, suchém a teplotně stabilním prostředí. Přesně jako je náš sklad, izolovaný, bez jediného okna s celoroční teplotou mezi 5 a 18 stupni. Dále je stárnutí pneumatiky: i podle výrobců se pneumatika považuje za továrně novou do čtyř let od data výroby, při správném skladování. Michelin říká, že z hlediska stárnutí 1 rok skladování = 3 týdny v provozu. Najděte si dobrý servis a jste v klidu 

+1/0
8.11.2017 6:30

M71i54c38h45a93l 82N93a94j30m89a29n 7859553266460

A protáčení pneumatik v tom Vašem skladě máte vyřešené jak?

+2/0
8.11.2017 6:35

F94i12l67i53p 89W15a76n29k91a 1691203546689

Natáčení platí samozřejmě pro samotné gumy uložené na stojato, Čtyři pneumatiky nebo celá obutá kola mohou ležet na ležato a nic se jim nestane. Kompletní obutá kola zase na stojato v regálu. Nejmodernější skladovací systémy umí automaticky zařazovat celá kola do regálů na ležato po jednom, což je asi nejlepší. Ale pravda, tak daleko ještě nejsme ��

0/0
8.11.2017 6:50

F21i37l72i62p 57W24a76n20k46a 1331903566579

Ještě doplním, že k překládání dochází taky, protože všechna uskladněná kola v mimosezonním období vyvažujeme, opravujeme, měníme pneumatiky atd.

0/0
8.11.2017 6:56

P48e57t13r 26V73l56a30d75i98m41í14r 24Č52e60r51m61á67k 8353487235824

Že rovnou neuvedou seznam oněch "spolehlivých" pneuservisů, kde uskladní letní gumy tak, aby netrpěly "zimním vedrem".;-D

Šaškárna na entou.;-€

+1/0
7.11.2017 23:19

M67i56c36h71a70l 78K15o98č71í 1211215953503

Ty vole, to je článek :-D:-D:-D

+1/0
7.11.2017 23:13

K57a73r13e28l 23N88o78v68á78k 8324581200956

Skladování letních pneu? Pfff, od té doby, co jsou zimáky povinné, letní nepoužívám.

+1/0
7.11.2017 22:34

M72a24r51t21i83n 76V72y89s90k30o41c54i94l 3502308135870

Pokud najezdite tak do 50 km mesicne, pak vas i chapu.

+1/−1
7.11.2017 22:40

J30i18ř72í 93Z86ý47k43a 9549453681530

loni jsem přezul auto do zimních papučí a ujel jsem na nich asi tak těch 50km za celou sezonu. A to jen kvůli tomu, že se na služebáku měnilo čelní sklo 2 dny, takže jsem musel jet do práce vlastním. A to se vyplatí.

Jsem zvědav, jak se tyhle 8 leté zimáky budou chovat letos, když po změně zaměstnání musím jezdit svým. Předpokládám, že stejně mizerně jako když jsem je kupoval. Už nikdy nekoupím značkový zimák u kterého výrobce píše, že je určený pro středoevropskou zimu. Klump jeden finskej (resp. ruskej). Přinejhorším při prvním sněhu budu přezouvat znova - do nových.

0/0
7.11.2017 23:05

K14a44r97e26l 74N97o63v63á86k 8864431470166

No to asi trochu víc, ale v podstatě se dá říct, že při přezouvání dvakrát do roka bych za tu dobu, co ty gumy vydrží, zaplatil víc za to přezouvání, než dám za nové gumy (včetně toho, že se přes léto víc sjíždějí). :D

0/0
7.11.2017 23:26

R59o36m41a58n 32Š71a68f75r80á58n24e84k 9257196348795

Já bych řekl, že apríl je až 1. dubna.

+1/0
7.11.2017 22:25

M95a75r24t33i68n 54J92u13r66e56č40k86a 2433264541811

By mne zajímalo, jestli to ti odborníci z pneuservisů takto praktikují na uskladňovaných pneu u nich...

+1/0
7.11.2017 22:20

M11a23r67t54i88n 20J82u76r92e72č54k29a 2223104641721

Jak to tady čtu ty doporučení na skladování, tak to abych se začal strachovat, když bych náhodou měsíc nejezdil ;-D

+3/0
7.11.2017 22:14

J83a66k21u71b 20K77o60s 3656322740114

A každý večer se za nimi nezapomenout stavit a zabroukat ukolébavku. To prý jim taky dělá dobře.

+8/0
7.11.2017 22:08

K91a84m34i58l 36D75o22l71e57z64e44l 6692236984302

letni pneu nejsou haklive na teploty při skladovani jako zimni.

To , ze někdo kupuje auto a pak ho nechava mesice zavazet na ulici pneu nesvedci

0/0
7.11.2017 21:31
Foto

V59i23k34t79o12r 11Š82k56o30d31a 1535433140503

A prosím mohu na pneumatikách jezdit? Nezničím je tím?

+8/0
7.11.2017 21:28

M56i44c78h86a27l 96N51a44j46m78a17n 7509523106380

Ano, zničíte je po pár desítkách tisíc km. Nejlepší by bylo je na auto nedávat, skladovat je dle návodu a za čtyři roky je vyhodit a koupit nové. Auto nechat stát bez kol podložené špalky/cihlama a chodit pěšky.

0/0
7.11.2017 22:00

J23i52ř22í 50Z59ý63k35a 9859303731280

nebo i dříve, pokud Vám v autorizáku rozhodí geometrii ;-€

0/0
7.11.2017 22:43

P45e64t13e14r 91M71o71l24n22á84r 8575514252569

na V3Ske čo máme ktorá zváža drevo celej dedine sú tie kolesá na ktorých sme ju v 1993 kúpili od armády kde stála ako uloženka ,takže tam budú gumy asi ešte od výroby ,cca 1960-70,dnes je nejaká maznavá tá guma

0/0
7.11.2017 21:21

P85a22v44e27l 39K59o10v54a42n76d19a 3130824494

než abych tohle praktikoval, to si radši koupim nový pneu o nějakej pátek dřív.

+2/0
7.11.2017 21:13

K24a70t24e15ř68i81n42a 48V39ý54b17o45r36n39á 6250799709

Nahuštěné pneumatiky na ráfkách skladuji na stojato. Bez zatížení nehrozí žádná deformace. U zimních pneu si dejte pozor spíše na rychlostní index. Obzvláště pokud máte rychlý vůz. Sehnat zimní gumy na 250 km/h je už trochu problém a pokud máte v TP maximální rychlost vyšší než na pneu, tak musíte mít tuto skutečnost napsanou na štítku umístěném v zorném poli řidiče...

0/−1
7.11.2017 20:59
Foto

I37v64a63n 46K29o18p56t69a 5727732121867

staci upozornění z infotaimentu.

0/0
7.11.2017 22:32
Foto

P93e11t18r 31P56r52o97c78h88á69z81k18a 3562676362814

Kolik toho v zimě tou 250 najezdíte?

0/0
8.11.2017 6:54

K12a29t84e73ř70i48n53a 48V46ý29b16o24r53n42á 6930789549

To právě nikoho nezajímá. Policie pouze porovná index pneumatiky s údajem v TP a hotovo.

0/−1
8.11.2017 7:15
Foto

P53e37t46r 84P87r82o40c45h90á11z54k56a 3172786922354

No zastavili mě několikrát, párkrát se dívali i na pneu, ale jediné, co je zajímalo byla velikost vzorku. Nějaká čísla, nebo indexy nekontrolovali ani na evidenční kontrole, i tam je zajímal pouhý rozměr a zda odpovídá technickému průkazu.

0/0
13.11.2017 15:10

J53a50r86o10m41i48r 49F62a71r12e49k 4382543467

Ne ceskem technicaku jsem mel U, na stitku v aute je uvedeno W (zimni pneu W jsem snad jeste nevidel), obchody mi automaticky nabizeji V, obute mam V a ..... ve francouzskem technicaku neni o pneu ani radek.....

0/0
8.11.2017 7:44

J93i90ř36í 63P29u31d50i92l 8290878493818

;-Dnajednou vlastně nevadí, že koupíte rok starou pneu ale že je nemáte používat déle než 4 roky. Takže, používání cca 3 roky, zimní nájezd cca 5 tis km. Ještě neni v článku napsáno, že pokud sjedete vzorek na 50%, takže jízdní vlastnosti jsou také na 50%. Dle odborníků v jiném médiu.... Takže z toho vyplívá, že máte koupit pneu hned z výroby a každý rok koupit nové. Co kdyby si pojišťovny začaly dělat plnění při události odpočítávat také procenta dle hloubky dezénu.... Loby je mocná čarodějka.........

0/0
7.11.2017 20:58

P69a93v96e41l 66K36. 5807705122548

a také všechny pneumatiky co 4 týdny přerovnávají;-D

0/0
7.11.2017 20:49

P93a47v16e13l 73K73. 5827485542858

sry, tohle měla být reakce na jiný příspěvek

0/0
7.11.2017 20:49

V98e96r20o27n91i87k56a 51E42x34n61e47r27o70v54á 2526311147749

Nebo jezděte celoročně na zimních, je to sice jednodušší ale za to levnější :-)

+1/0
7.11.2017 20:12

M68i66c51h90a10l 52N30a59j54m56a67n 7549733126490

Tak pro někoho, kdo jezdí tak 10 tis. km za rok, jezdí hlavně po městě, nejezdí v zimě na hory nebo po vesnicích, v létě mimo dálnice je to možnost. Ale ty co jezdí více , po dálnicích, v zimě mimo silnice 1. třídy to řešení nebude.....

+1/0
7.11.2017 20:40

J84i59ř75í 15Z53ý19k84a 9489453491170

Michelin Crossclimate jakožto nejlepší univerzál mě v rozměru 225/45R17 stojí 3250Kč.

Pokud použiji ve stejném rozměru letní např. od SAVA, tak mě ta guma vyjde na 1590Kč. A k tomu zimní Barumku za 2070Kč. Ačkoliv to nejsou top značky, jejich jízdní vlastnosti v dané sezoně budou lepší jak u té univerzální.

Výsledek? V součtu dám navíc 400Kč za jedno kolo (pokud bych obul zimní 205/55R16 tak nedám proti univerzálce nic navíc) a mám kvalitnější obutí pro každou sezonu a najedu na tom zhruba dvojnásobně více.

+4/0
7.11.2017 21:51

M76a75r61t60i52n 69J17u78r86e43č17k96a 2663964411421

Pokud člověk jezdí, tak ano. Já přední sjedu pravidelně za jednu sezónu, takže bych byl blázen jen uvažovat o univerzálech. Jestli má někdo auto akorát k tomu, aby si 1x za týden zajel do obchodu pár kiláků, tak bych to tak viděl na zimní celoročně. V létě zimní pneu není žádná tragédie a zimní pneu na ledu a sněhu univerzál nenahradí.

0/0
7.11.2017 22:20

M10a82r86t59i59n 96V41y21s77k47o77c94i89l 3302318115830

Zalezi take na jizdnim stylu. Ja jak je vic jak 15°, tak na zimnich kolech vylozene trpim...pokud muzeme nahradit "do obchodu par kilaku" za "2x-3x tydne 10 km na stavbu".

0/0
7.11.2017 22:30

J33o75s67e98f 11L86a60m74p85a 2674423875917

A ty autoservisy klimatizují celý rok na stejnou teplotu jo? To povídejte holubům. Jsme v čechách;-D

+6/0
7.11.2017 19:48

P77a72v20e19l 11K60. 5857895192448

a také všechny pneumatiky co 4 týdny přerovnávají ;-D

+4/0
7.11.2017 20:50

R64i82c22h74a74r26d 58V65e41s32e73l89ý 4390413406221

TO MYSLÍ VÁŽNĚ ;-D;-D;-D

+8/0
7.11.2017 19:44
Foto

M31i22c72h91a64l 53V28o10t73r67u84b87e68c 3450211745

Kterou část nechápete? ;-D

0/0
7.11.2017 21:22
Foto

A87d21o83l85f 36J22e43r25s30á35k 3191245129483

kde píše, že něco nechápe?

0/0
7.11.2017 22:21
Foto

M41i78c96h78a48l 22V97o53t89r46u82b47e16c 3880371885

Bojím sem, že Vám to nemá cenu vysvětlovat..Hezký večer. :-)

0/0
7.11.2017 22:25

B30ě30l57a 84H78o54r54á14k98o87v95á 1528652549390

Keci v kleci.

0/0
7.11.2017 19:41

P26e61t42r 87B87á18č30a 8335236305975

Kazdy 4 tydny prerovnavat pneumatiky ;-D

Nedelam na idnesu abych na tohle mel fakt cas a jeste na to myslel. Dam je vsechny 4 na sebe pul roku tam lezi pak je normalne pouziju a nikdy jsem nepoznal sebemensi problem.

+13/0
7.11.2017 16:55

P74e11t47r 29K33n15ě36b98o15r61t 3391330

Já si na to koupil regál a ten mi s pneumatikama otáčí automaticky.

+2/0
7.11.2017 17:48

V92e85r74o96n90i51k68a 42E98x60n29e31r15o28v11á 2296671967179

Šprti je přerovnávají každé 2 týdny

+8/0
7.11.2017 20:10

T36o85m13á52š 16V83a75l81d68e52r 7593910989

Reportérka by se měla jet podívat k prodejcům pneu a jejich přidělených skladů. Tam uvidíte přesně obráceně uskladněné pneu. Pneu bez ráfků na komínky pod plechovou halou. Naopak pro zákazníky s ráfky hezky do regálů na stojáka. Očíslované komu co patří. A ještě to ukazují na internetu a chlubí se kolik mají pneu ve skladu, nebo jak pečují o pneu zákazníka. ;-D Ve skladech jsou lidi rádi, že složí náklad z kamionu včas a nebuzeruje je vedoucí. Oni se budou ještě starat jak přesně ukládat pneu. 8-o Ale těší mne článek od amatéra, který jde s kůží na trh. Skladuji celé sady a vždy vše v pořádku. Pneu vždy vydržely bez problémů a nějaké lehké kolísání teplot v garáži jim nic nedělá. Zásada je nenechávat venku, ale to snad dá rozum. Jinak bych prosil opravdu fundovanější články v rubrice auto.

+12/0
7.11.2017 15:31







Najdete na iDNES.cz