Diskuse k článku

Americký crashtest potvrdil, že na straně řidiče jsou auta pevnější

Americký institut pro bezpečnost silniční dopravy IIHS vyzkoušel svůj náročný test čelního nárazu s malým přesahem na stranu spolujezdce. Volkswagen Passat pro severní Ameriku propadl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a65k72u30b 76S29e22k96e76r21a 6386130196275

Měli by u WV vymyslet nějaký software k změně výsledků při měření...

+3/−1
6.11.2017 13:51

P66e83t15r 86M21i83c81h97a52l 2160464411522

A byly doby, kdy u spolujezdce nebyl ani airbag.

0/0
6.11.2017 11:04

M12a52r13t66i44n 70H28o76u89b23a 1505830453493

tak byly doby, kdy nebylo ani abs, esp, dokonce ani bezpecnostni pasy a hlavove operky :)

+2/0
6.11.2017 12:08

P34e61t86r 14M63i52c76h52a68l 2710614151782

Souhlas, vývoj jde pořád dopředu. Já to vidím jako pozitivum.

0/0
6.11.2017 12:09

J97i72ř66í 30Z24ý39k87a 9689933341170

jedno takové auto mám (dobře, bezpečnostní pásy to má, ale jen vepředu) a musím říci, že se s ním jezdím snad i lépe než s těmi moderními kraksnami.

+1/0
6.11.2017 12:29

A70n68t48o97n88í92n 90S46e36b47e42r73a 7893288410769

To se ví žu dávno a místu spolujezdce se říká "Sedadlo smrti" už od pradávna.

0/0
6.11.2017 10:53

K98a35r10e43l 93H81o64r48á78k 2268559293693

Podvádí úplně stejně jako s emisemi nebo spotřebou. Auto konstruují tak, aby vyhovělo testu, v praxi je pak všechno jinak.

+9/0
6.11.2017 10:03

J15a61n 64T66a62r95a91b82a 4386536789779

Kam jde typicky tento typ nárazu (přesazený střet protijedoucích vozidel) u aut s volantem na levé straně? Na stranu řidiče, takže to vyztužení celkem chápu. Navíc u drtivé většiny aut s motorem napříč je motor více vpravo před spolujezdcem a před řidičem je převodovka. To je dost velký rozdíl v hmotnosti a tuhosti masy.

0/0
6.11.2017 10:27

M69a68r51t60i40n 92H39o94u97b20a 1685680343733

Kam jde typicky tento typ nárazu ??? a stranu ridice? a jak to vis?

0/0
6.11.2017 12:00

J76a86n 82T59a20r76a45b26a 4666416799199

To je sám základ a smysl dotčeného testu. Střet protijedoucích vozů s malým přesahem. Račte si nastudovat.

0/0
6.11.2017 12:07

M32a65r45t83i26n 96H56o63u25b21a 1955950273843

smyslem toho testu je zjistit, zda je ochrana ridice a spolujezdce rovnocena.

ale ja se ptam, zda tedy existuje nejaka statistika, ze se vice boura na stran ridice nebo na strane spolujezdce. protože ja to nevim. a argument castecneho celniho stretu neberu. protože uplne stejne se da bourat na stranu do prikopu. ani auta v protismeru nejsou casti bourana primo, ale v zoufale poslední snaze o vyhnuti to často konci narazem na stranu spolujezdce

+1/0
6.11.2017 12:13

J62a88n 73T17a50r94a97b37a 4326256959549

No to se pletete. Smyslem IIHS testu je simulace čelního střetu protijedoucích vozidel s malým přesahem. Což vzhledem k pravostrannému provozu v USA je logicky s řidičem na levé straně.

To, že teď honí senzaci tímto pokusem je sice hezké, ale náraz tohoto typu na straně spolujezdce je statisticky zanedbatelný.

+2/0
6.11.2017 16:37

V92l68a11d34i51s84l28a59v 82B17u39r62y35š52e71k 3773206602744

tak na druhou stranu, kdyby ta auta konstruovali tak, aby v testu nevyhověla, tak bychom žádná neměli

+2/−1
6.11.2017 10:38

R85a62d91e90k 81H36o92d33a39ň 9236347381233

Pokaždé když se řeší "ekologie ve městech", argumentuje se tím, že 9x % vozů jezdí s jednou osobou. Je logické, že se pak auta dělají tak, aby chránila právě tu osobu nejlépe, ne? Samozřejmě v okamžiku kdy jste na tom sedadle které je obsazeno pouze z (100 - 9x) %, je to nepříjemné ;)

+1/−2
6.11.2017 9:32

J68i29ř51í 62Z94ý23k86a 9539213981340

je logické ochránit celou posádku, protože umřít mi zbytek rodiny, tak si to jako řidič jdu vyzkoušet znovu proti stromu.

Jenže automobilky na to v honu za zisky kašlou. Podívejte se na konstrukci aut (na google zkuste hledat body structure) a každému musí být jasné, že u většiny aut jsou nejméně chráněná ta nejcennější místa - tam kde sedí děti. Málokterá automobilka v těchto místech používá vysokopevnostních ocelí a dodatečných výztuh. Spoléhají jen na to, že je tam ještě kufr. A když se pak podíváte na výsledky hromadných nehod, kdy se zadní části automobilů hroutí jak z papíru zatímco místo řidiče zůstává jako zázrakem nepoškozené ...

+1/−1
6.11.2017 9:54

T79o81m44á54š 24M51a36t58ě21j 9645318673392

Nehledej v tom konspiraci ... jednoduše se nedá udělat všechno z titanu / vysokopevnostní oceli a s pancéřováním - bez některých kompromisů to jednoduše nejde.

Nejde jen o cenu - jde i o hmotnost řešení. To má pak přímý dopad na spotřebu a emise (regulace)... ke všemu se to ještě pak násobí (potřebuješ silnější, ale tím i těžší motor, potřebuješ vézt více paliva, potřebuješ pak výkonnější brzdy, lépe dimenzovaný podvozek ... a tak furt dokola). Někde prostě musíš říct dost.

+5/0
6.11.2017 10:01

V75l20a52d24i91s93l30a68v 81B11u49r66y33š29e25k 3253466872424

logické to je, bohužel nejde všechno najednou a vždycky se někde musí začít, moje manželka před 25 lety cítila jako velkou křivdu, že nemá airback, vždycky jsem jí říkal to stejný co vám, počkej airback bude a dočkala se, i vy se dočkáte lepší ochrany spolujezdce, chce to trpělivost, protože všechno má svůj čas

+1/0
6.11.2017 10:07

T51o92m65á12š 54M58a78t25ě70j 9975788113132

AirbaG.

0/0
6.11.2017 10:11

V96l82a32d28i13s43l38a29v 14B14u20r10y43š15e56k 3283166422954

tak přesně, ten pytel co se při nehodě nafoukne, ejrbek

+1/0
6.11.2017 10:36

M28a43r35t87i81n 54P50l69z43á25k 2147969828314

Ono to taky bude o četnosti jednotlivých typů nehod. Kolik takových, kdy jedno auto ve vysoké rychlosti narazí zezadu do druhého, bude?

0/0
6.11.2017 15:35

P47e63t36r 46S92p95á43l53e13n32k88a 2603912545247

To je stejné jako pseudoaféra dieselgate... Testy se dělají takto, tak se to postaví na testy. Nazdar.

+3/0
6.11.2017 9:15

J73i67ř52í 91Z45ý14k84a 9629563431460

ne všichni to tak dělají ...

0/0
6.11.2017 9:42

M58a92r68t85i87n 98K22u26ř21í66t92k91a 6687496108835

Aby byl ten test měl větší váhu, bylo by třeba udělat stejný test na úplně stejném vzorku aut s řízením vpravo.

+3/0
6.11.2017 8:15

V89á32c65l91a92v 58P25a28v51e45l54e90k 1840436776724

No já teda nevím, ale řidič je při nehodě přítomen vždy, tak mne to tak nepřekvapuje. Co mne však překvapuje je to, že auta mají "více hvězdiček" v testech bezpečnosti i při snižování tuhosti materiálů. Vše je lehčí, štíhlejší...

+4/0
6.11.2017 8:15

T88o58m58á83š 59D43o46m11i61n78i37k 7125165744605

Neřekl bych, že dochází ke snižování tuhosti karosérie, jejích výztuh a nosných částí.

0/0
6.11.2017 8:45

J32i95ř13í 10S72c34h77w54a65c44h 8538664468626

To, že je něco lehčí a štíhlejší neznamená, že je to méně pevné.

+10/0
6.11.2017 8:51

L67a34d36i32s24l29a79v 90K51v10a39s87n29i90č40k78a 1863257443705

Podstatný je reálný výsledek, ne teoretický předpoklad "lehčí štíhlejší", ne snad ?

0/0
6.11.2017 9:19

P92a68v88e40l 77M98a64t80o14u28š25e89k 4788630974

Lehčí a štíhlejší možná, ale za použití jiných materiálů...

+3/0
6.11.2017 9:42

T21o13m75á83š 60M41a52t14ě61j 9105438453572

Víš ... on často tvar má daleko větší vliv než množství.

Nastříhej si z A4 proužky - třeba 4 cm široké... a polož je všechny na sebe. Podepři na koncích - a zkus na ně něco položit... co se stane.

A pak si vem jeden z nich, a přehni ho po délce do pravého úhlu a zkus to samé.

+2/0
6.11.2017 10:07

M62a34r65t65i51n 11Š91t73ě65p47á91n46e29k 3247203463801

To je tak, kdyz se auta stavi tak aby prosla crash testy a aby obstala pri nehode je az na druhem miste. Treba Saab byl znamy tim, ze si delal sve crash testy podle statistik pojistovnen a urcite ne jen on.

+5/0
6.11.2017 6:45

M23i97c50h36a42l 66N83a48j60m20a61n 7269833776760

A kde je ten Saab teď?

+1/0
6.11.2017 6:47

J65i29ř32í 50Z93ý59k33a 9369623161470

to byla spíše chyba marketingu, než techniky. Třeba BMW nebo VW má marketing zvládnutý na 1+, ale tu techniku celkem dost flákají, zejména v oblasti bezpečnosti. Ale lidi u nich nakupují jak zběsilí.

Líbil se mi ten crash test v Top Gearu, kde vzali BMW a pustili jej střechou proti zemi. A střecha se zarovnala podle kapoty a kufru. Pak vzali Saaba, provedli stejný test a střecha, resp. sloupky to ustály. Po převrácení na kola by se s tím ještě dalo odjet.

+6/0
6.11.2017 7:25

G46e37o90r23g 22K37o93m24b29e29r46e17c 9354901976811

Top Gear ;-D;-D;-D

0/0
6.11.2017 9:26

J12i49ř81í 21Z49ý63k23a 9699623941860

vzhledem k tomu, že výška pádu, tudíž i zrychlení bylo u obou vozů stejné, tak by byl ten test relevantní i kdyby jej dělal Venca Vomáčka na svém jútubovém kanále.

0/0
6.11.2017 9:47

P94a85v63e74l 23S73v36o28b46o21d69a 4957490882892

Mohu se zeptat na statiskiku kolik aut padá odněkud střechou dolů?

+2/0
6.11.2017 9:28

J63i57ř45í 81Z24ý25k12a 9609503331220

poměrně dost, stačí nezvládnout zatáčku se svahem. A je jedno jestli je ten svah z kopce nebo do kopce. V obou případech to auto převrátíte na střechu ani nevíte jak.

+1/0
6.11.2017 9:45

J33i35ř96í 73H77l53i58s41n16i28k42o65v71s92k61ý 9643781452901

Mnoho nehod končí převrácením auta. Proto se mají A sloupky a pak i B a C náležitě dimenzovat. Což ovšem zvyšuje těžště vozu a projevuje se negativně na jízdních vlastnostech.

0/0
6.11.2017 11:35

V79l85a71d60i72s58l22a26v 23B72u79r82y12š33e89k 3613126922484

na druhou stranu pokud dojde k srážce dvou aut s malým přesahem, tak to bude nejspíš ta část u řidičů, zajímavé na tom je, že to tak bude i v Anglii a nebo Austrálii, když jedou proti sobě dvě auta vpravo a střetnou se s malým přesahem, tak bych dokonce viděl docela málo pravděpodobný, že to tak bude na straně spolujezdců obou vozidel, pak má z tohoto pohledu levou část, v Anglii pravou, více vyztužovat

0/0
6.11.2017 7:48

P46a91v51e90l 56K82o45c24i79a19n 1302620476817

zase stranou spolujezdce spíše trefíte sloup nebo strom

+1/0
6.11.2017 9:01

V15l42a41d47i63s46l10a28v 41B41u27r43y47š58e63k 3473136102614

zase když to auto jede, tak na rozdíl od spolujezdce tam ten řidič vždycky sedí, já se jenom snažím místo nadávání na výrobce spíše najít nějaké logické vysvětlení proč se zkouší při testech levá strana u řidiče a ne ta druhá, kdo pomatuje začátky airbacků tak si vzpomene, že se nezačaly dávat spolujezdcům, ale celkem nespravedlivě chránily řidiče, podobná byla situace u pásů, mimochodem si myslím, že se mnohem pravděpodobněji srazíte malým přesahem s protijedoucím vozidlem než se sloupem či stromem

0/0
6.11.2017 10:03

T85o95m53á87š 43M80a13t89ě23j 9965468133512

Protože platil předpoklad, že strana u řidiče je nebezpečnější, a to hned ze dvou důvodů:

1) Srážka s malým překryvem je na té straně pravděpodobnější (ke středu silnice).

2) Místo řidiče bylo považováno za nebezpečnější - z důvodu sloupku řízení a pedálů, které zmenšují prostor před řidičem - a u kterých hrozí při nehodě, že vlítnou řidiči do hrudníku / nohou. Takže se do té části také ale více "investovalo" - aby se zabránilo tomu, že se tyto části posunou dovnitř a řidiči ublíží... a výsledek je takový, že řidič je na tom teď lépe než spolujezdec.

0/0
6.11.2017 10:18

V26l45a29d28i56s29l64a38v 12B45u72r20y58š39e49k 3963646252704

a nedá se vyloučit, že se v budoucnosti karta obrátí zase ve prospěch spolujezdce, dál bych to nerozebíral

0/0
6.11.2017 10:40

K26a62r84e94l 18V87a53c14h82u43t 9203142439933

Některé vozy dopadly lépe, jiné trochu hůře - z článku však nevyplývá, že by právě VW Passat nějak "propadl".

+5/0
6.11.2017 6:32

J24i90ř30í 23H43l29i55s79n96i57k93o18v24s32k31ý 9733491262421

VW si často dělá ze svých klientů dobrý den.

0/0
6.11.2017 11:35

O30n41d34ř63e60j 33Z19e68m75a59n 5540684358689

U Rogue se odpáral sloupek se závěsy dveří, RAV4 se dveře otevřely zcela, spolujezdec by tedy po nárazu mohl vypadnout.

Tak nevím, ale když nebude připoutaný, tak to jestli po té nehodě vypadne nebo ne, to už takový rozdíl nebude, pokud tedy ještě v té době bude vevnitř.

+1/0
6.11.2017 1:36

V75í64t24ě57z75s50l81a51v 70S81c86h47m24i79t38t 5810619689693

Mám pocit, že v USA se musí počítat s tím, že se lidé nepoutají (proto prý mají auta pro Ameriku mj. jiné airbagy).

0/0
6.11.2017 6:27

O87n11d73ř81e66j 66Z62e19m20a86n 5140474128359

Jde o to, že po takovém nárazu, pokud nebude ten dotyčný připoutaný, je v podstatě jedno jestli tomu autu zůstanou dveře.

0/0
6.11.2017 7:08

T82o55m55á66š 58M91a49t90ě48j 9895638803722

Jedno to není - ty dveře tvoří bariéru, aby se nepřipoutané části těla nedostaly mimo kabinu auta - a tam se nepotkaly s čímkoliv co tam venku je. Uvědom si, že v důsledku tě pás drží jen v pase a v jednom rameni. A těžko říct, jak to s tím pásem na rameni bude - po prvotním nárazu (tj. po výletu do airbagu a zpět) - ale auto v tu chvíli ještě nemusí stát...

0/0
6.11.2017 10:15

O85n94d88ř46e77j 92Z98e64m79a74n 5890424908189

Ach jo...

Kolikrát mám ještě napsat nepřipoutaný?

Připoutaný jen tak z auta po takovémto nárazu nevypadne.

0/0
6.11.2017 14:05

Najdete na iDNES.cz