Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které vzniklo v desítkách milionů kusů, ikonou. Podívejte se, jak mu to sluší v ulicích etiopského hlavního města Addis Abeba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a37r35t27i39n 98N87e19b72e42s61k16ý 7406590247142

Ishetu Kinfe, 59letý mechanik z Addis Abeby, u svého brouka z roku 1956

Jenom malý detail.

Buď brouk na fotce prošel výměnou karoserie, nebo není z roku 1956.

Má jiná, větší koncová světla, výrazně větší zadní sklo a jinou, opět větší lampičku SPZ a má přední blikače na vrchní části předních blatníků, což ten původní neměl.

Takže tomuto broukovi je minimálně o 10 let méně.

0/0
7.12.2017 13:22

J69a96k87u96b 83F59e27i68f79a19r 7319949786989

Adis a Béda?

Anebo město ze salámu?8-o

0/0
5.11.2017 17:34
Foto

J71a69r43o60s24l52a21v 11B92e30ň74o 2926807547190

Kde leží Addis a Béba.

Adis a jak jse jmenoval ten druhý??

+2/−1
4.11.2017 18:28

J73a32n 75R24o89l28l58o 1580848111876

Autodilna snu a podle fotek to zvedaji pres spalek. Jinak ale hezky veteraan.

+1/0
4.11.2017 16:46

M20a66r46t30i77n 91N40e73b70e91s72k79ý 7446700917672

Pán si splnil sen a má autodílnu.

A tam, jako ostatní místní, zvedá auto přes špalek.

0/0
7.12.2017 13:27

S14i67l32v90i77e 72H58r15a85b54o79v87s79k22a 5204578586368

Moc pěkné auto.

0/−1
4.11.2017 16:31

J42i54ř64í 72Z51ý81k61a 9179833271110

"Původní konstrukce auta se vzduchem chlazeným motorem u zadní poháněné nápravy je z hlavy Ferdinanda Porscheho." ... tohle je hodně sporné. Spíše je to z hlavy Hanse Ledwinky, od kterého to Ferdinand Porsche odkoukal. V roce 1961 to i VW uznal a Tatře vyplatil odškodné 3 miliony marek. Paradoxně i díky tomuto finančnímu vyčerpání se Brouk stal legendou - VW neměl prachy na vývoj nových modelů, proto i v Evropě pokračoval s výrobou až do roku 1978, a i po ukončení výroby je dovážel do Evropy z Mexika ještě následujících 7 let.

+2/0
4.11.2017 13:01
Foto

M51i40r52o97s59l54a90v 62S20t19e46i18n40e43r 4330222510926

Bratr Tatry 8 měl v nejlevnějším provedení 1200 ccm a 34 HP. Spotřeba 10 l byla tehdy (litr benzinu stál 39 feniků) přijatelná. Motor vzadu a pohon zadní osy byla výhoda na sněhu. Nevýhoda- mizerné topení a větrání. To v Habeši jistě nevadí, tam je teplo. Také koroze, která v Německu ty brouky rychle ničila, tam není, silnice tam nesolí.

Nový VW 1200 stál v roce 1970 přesně 4000 marek, to bylo podle veksláckého kurzu tenkrát 60000 Kčs.

+3/0
4.11.2017 12:49



Najdete na iDNES.cz