Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Fabia RS by se mohla vrátit jako elektromobil

Koncern Volkswagen podle informací britského automagazínu Autocar uvažuje, že mezi prvními elektromobily, které uvede v nejbližších letech na trh, by mohly být dynamické verze stávajících sériových aut, mimo jiné Škoda Fabia RS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T43o24m44á25š 61Z86e48m76á76n52e11k 2347734692645

Elektromobil naráží na fyzikální zákony, tedy na to, že díky atomové hmotnosti není principiálně možné uskladnit větší množství elektrické energie, než doposavad. Výhodnější je v tomto případě uskladnění chemické energie, protože polovinu vlastně uskladnit nemusíme, neboť tím zdrojem je atmosférický kyslík, který je zdarma. V baterii musí být redukční i oxidační činidlo zároveň, což hmotnost navyšuje. Využití elektřiny k pohonu coby masového prostředku bude možné pouze při radikální změně koncepce masového automobilismu směrem k subtilnějším prostředkům.

0/−1
4.11.2017 4:28

J18i82ř42í 53Z21ý45k32a 9249543171400

a proto se za poslední 3 roky kapacita baterií zdvojnásobila a to při zachování rozměrů a plus mínus i hmotnosti.

+1/0
4.11.2017 8:49
Foto

T28o28m44á79š 66Z73e36m12á48n71e65k 2627184122595

Šlo mi o to, že jsme blízko určitému limitu, který nelze překročit. Ano, lze ušetřit na obalu, elektrolytu a zvýšit procento využití elektrod. Ale princip je ten, že jeden atom lithia poskytne jeden elektron, pro transport kterého potřebujete ještě 2 kyslíky, 1 kobalt a 6 uhlíků. Ne méně. To je celkem 150 x větší hmotnost, než množství vodíku se stejnou energií, či 70x větší, než při použití fosilních paliv. I při třetinové účinnosti spalovacího motoru oproti elektromotoru je potřebná zásoba dvacetkrát menší, než u elektromobilu s ideální baterií

0/−1
4.11.2017 21:28
Foto

J30a12r44o41m93í55r 64H57l61u71b84e58k 2286260204981

Dejte mi +, kdo je schopen se svým stávajícím jističem dobít alespoň 100 kW baterii dobít přes noc, tedy za 8 hodin, aby mu potom vydržela alespoň 5 hodin provozu. Ostatní dejte - .

+2/0
3.11.2017 18:02

J88i18ř30í 68S30c42h96w84a37c96h 8718304918516

a proč by měla baterie vydržet "5 hodin v provozu"? Kdo jezdí každý den 500 km?

Jinak můj jistič, který je zcela standardní 400V/3x25A (17kW) to zvládne naprosto bez problémů.

+2/−1
3.11.2017 20:29

J30i33ř50í 60S24c29h78w23a22c84h 8628694828186

Oldřichu, jen devět mínusů bez jediného slůvka? Tomu říkám argumentace "cvičené opičky"....

0/0
3.11.2017 22:58
Foto

J81a24r17o84m37í71r 76H53l87u42b38e87k 2156580134961

Musíte počítat s tím, že v zimě budete topit a v létě chladit. Jet na absolutní doraz s nejistotou, že někde dobijete, taky není to pravé.

0/0
5.11.2017 9:37

V82á43c64l19a50v 60P17a66v12e89l29e75k 1950446166594

Já jsem asi zvláštní, ale raději bych ve Fábii viděl 1,8 atmosféru v benzínu, bez turba a dalších prkotin... Tyto "elektroverze" budou stejně jen kupovat státní podniky pod heslem "chráníme přírodu"...

0/−3
3.11.2017 9:50

J58i87ř12í 22S88c86h91w30a74c76h 8448184328366

atmo 1,8 je v koncernu utopie už asi 10 let

a nějakých 150 koní by byl v "RS" hodně velký krok zpět, když minulá verze jich měla 180. ;-)

+2/0
3.11.2017 11:02

J24a30n 20P25l11e28c15h72a67t30ý 4179502827

Elektromobily jsou slepá větev vývoje.

I když se bude baterka dobíjet 10 minut a vydrží 500km normální jízdy v zimě a na dálnici bude u každé benzínky dostatek dobíjecích stanic, budou elektromobily stále tak ekologické, jako je ekologická výroba el. energie. Ceny potřebných surovin na výrobu baterií prudce stoupnou, protože jich bude nedostatek a ceny energií také stoupnou, protože bude mnohem vyšší poptávka. Nakonec vyjde kilometr na stejné, ne-li vyšší peníze než u spalovacího motoru, nehledě na to, že bude i dražší elektrika doma a ve firmách.

Věřím spíše, že budoucnost automobilizmu je vodíkový pohon což je svým způsobem také elektro pohon. Ale na natankování stačí 2 minuty bez vysokého příkonu elektriky a odpadem je zase jen voda. Náklady na výrobu vodíku jsou nepochybně také vysoké, ale jen na několika místech na světě a ne v každé ulici, na každé benzínce...

+1/−3
3.11.2017 8:47

M47a51r11t57i52n 36K78a38r27á55s89e17k 9958503448448

No problem s vyrobou vodiku, pokud ho nebudete "vyrabet" ze zemniho plynu, je v tom, ze znamena cca trojnasobnou spotrebu energie oproti nebijeni baterek....

+2/0
3.11.2017 13:36

V72í25t 97O44ž74a74n98a 1648798435864

I ze soláru/větrníků je účinnost třetinová.

0/0
3.11.2017 14:47

J54i85ř30í 80Z15ý48k13a 9549773721290

jenže slunce a vítr tu máme tak nějak napořád, zemní plyn ne

0/0
4.11.2017 8:51

M91a81r53e96k 96K73l29u17f15a 3768704374936

Elektroauto bych si nikdy nekoupil už jen proto, jak je neustále protěžováno a jak je mi neustále předhazováno. Spalovací motory jsou čím dál víc diskriminovány, jen aby mohl být středem pozornosti tenhle nedotažený paskvil. Kdyby to byl takový zázrak, jak je pořád dokola "omíláno", tak už by dávno byl na čele statistik prodejnosti.

0/−2
3.11.2017 8:03

J15i18ř15í 17S71c51h45w76a19c48h 8348524968736

Ano, dokud budeš preferovat otraveni svoje, svych deti a vsech okolo, budes preferovat ten nepřekonatelný spalovak a elektromotor se do cela prodeju nikdy nedostane.

+1/−1
3.11.2017 8:51

M83a68r91e95k 65K70l53u33f26a 3908774774356

Budu preferovat to, co mi vyhovuje. Zní mi to naprosto logicky a myslím, že to chápe každý a dělá to také tak. A co se týče otravování ovzduší, existují ještě mnohem horší znečišťovatelé, které nikdo neřeší. Takže pokud je prosazování a dotování elektromobility na úkor spalovacího agregátu snad hnáno nějakou ekologickou touhou, tak by se mělo začít u skutečných znečišťovatelů. Nehledě na to, že výroba elektromobilu, baterií a elektrické energie není ekologická ani náhodou.

+1/0
3.11.2017 9:16

J45i72ř38í 19S82c57h35w75a96c42h 8958814358376

samozřejmě, že vypouštět smrad až za sebou ti vyhovuje, to, že tobě podobní ten smrad ti foukají přímo pod nos ti už nedochází a maximálně jsi schopen se dopídit k logice "když smrdí jinej můžu taky" hlavně když ušetřím....zaveď si hadicí výfuk do kabiny a možná ti to docvakne....

Samozřejmě, že jiní znečišťovatelé se řeší...to, že o tom nic nevíš na tom nic nezmění.

Samozřejmě, že výroba elektromobilů, baterií a elektrické energie je ekologičtější, než výroba spalováku, těžba ropy, její rafinace, její doprava, havárie tankerů a konečné spálení tisíců tun benzínu a nafty přímo po nosem statisíců obyvatel měst......

+4/−2
3.11.2017 10:10

M52a82r42e29k 54M10a98l44ý 1482228801140

Je to naprosto standardní chování spotřebitelů, preferují výrobek, který jim nabídne požadované vlastnosti za cenu, kterou akceptují. A mezi těmi vlastnostmi je, pochopitelně, i to, jak se ten-který výrobek staví k životnému prostředí. u někoho to má vysokou váhu, u někoho nižší. Není to nic, co by bylo potřeba dehonestovat výkřiky typu "sazomet, sračkomet, rakovina nebo smrdění pod nos". Každý zájemce o auto dokáže posoudit jeho vlastnosti včetně toho "smrdění pod nos" a pak se podle toho zachová.

0/−1
3.11.2017 13:08

J66i50ř80í 90S24c39h93w26a98c14h 8808384508946

Tvrzení "Každý zájemce o auto dokáže posoudit jeho vlastnosti včetně toho "smrdění pod nos" a pak se podle toho zachová." je naprosto zcestné a mylné. Obzvláště když vše posuzuje zkrze svou peněženku. To pak nedokáže posoudit naprosto nic.

Dokázal by to posoudit jen v případě, kdyby jeho výfuk ústil do kabiny, pak by si asi uvědomil, že produkuje něco, co je s životem naprosto neslučitelné a co fouká ostatním přímo pod nos, a ti ostatní to foukají přímo pod nos jemu! To sousloví "přímo pod nos" je ten hlavní problém. Odborněji se to vyjadřuje pojmem "lokální koncentrace emisí". A že jsou to "smrady" ve kterých nic nepřežije je fakt, žádná dehonestace.

Zrovna tak je zcestné doufat, že "Každý kuřák na balkoně paneláku" dokáže posoudit svoje "vlastnosti" včetně toho "smrdění pod nos" a pak se podle toho zachová.

A pak mu vysvětluj, že tvoje děti mají v pokoji od něj nahuleno jak v hospodě, a on na tebe vybafne, že z hlediska globalních emisí, je ta jeho cigareta naprosto směšný emisní zdroj. A ano bude mít naprostou pravdu.;-)

0/−1
3.11.2017 15:45

M70a97r86e35k 95M24a40l42ý 1112508821700

Ale nebojte, dokážou to posoudit... jenom to v jejich ponímaní nemá vysokou váhu. U někoho to vysokou váhu má a ten si ten EV koupí :-)

Já to třeba taky umím posoudit, že smrdím pod nos a beru to jako fakt. Ale zatím tady není pro mě alternativa, stejně tak jako pro 99 procent dalších zákazníků. Chce to čas, vývoj a snad se dočkáme...

0/0
3.11.2017 18:07

J32i77ř35í 10S33c25h38w78a90c83h 8948164288666

Tak pokud to neberou v úvahu při svých ekonomických kalkulacích, protože "dýchání toho smradu" není jen o tom "nějakém nepříjemném pocitu v nose" a dokonce zvýhodňování EM berou jako "naprosto nesmyslné" tak to posoudit prostě nedokážou, svého zdraví si neváží a jsou ochotní ho prodat "nejvýhodnější cenové nabídce"

Takže bojim, bojim.... ;-)

0/−1
3.11.2017 20:39

M87a19r38e48k 12M14a78l59ý 1382118571220

Ano, v podstatě to tak je. Berou to do úvahy, ale každý s jistou "váhou". Kdo má dost peněz, aby si mohl dovolit drahé auto, tak ten přemýšlí víc o tom, jak "nesmrdět". ten, kdo je zaměřený víc "budgetově", tak prostě to smrdění má u něj malou nebo žádnou váhu. Takto to ale funguje u všeho zboží, auta nejsou žádnou výjimkou. Nevím, prož najednou ta hysterie o smrdění, rakovině a pod... a to násilné nucení /zatím v podstatě) nesmyslných EV. Za tím bude něco víc, než jenom ochrana ovzduší, bych si dovolil tipnout.

0/0
5.11.2017 11:40

M26a65r73e33k 49K40l18u52f16a 3258894974796

Chápu, že tě znepokojuje to, co leze z mého výfuku. Já bych se zase rád vyvaroval přelézání 30 kabelů, které by byly nataženy z každého domu ke každému elektromobilu. A "tankovat" 6 hodin také nechci, tolik času totiž nemám, musím makat, aby z mých daní mohly být podporovány mimo jiné i pomatené pseudoekologické bojůvky. A moje auto je atmosférický benzínový vůz (mám německou zelenou eko-plaketu na čelním skle), čili žádný oturbený dieselový sazomet. A ekologická zátěž při výrobě mého vozu již byla zahrnuta v nákupu prvním majitelem, kupuji si totiž vždy cca tři roky stará auta. Jak vidíš, ekologická zátěž mého vozu je minimální. Ale rád bych si v budoucnu rád vybral zase nějaké takové vozidlo, které mi bude vyhovovat a přitom nebude ekologickou zátěží. A bojím se, že kvůli pitomým limitům diktovaným evropskými byrokraty si už nebudu už moci vybrat, protože na výběr už asi budou jen vozy, které jsou v konečném důsledku ještě škodlivější než můj automobil. A abych tě ještě přesvědčil, že nejsem žádný přírodní kanibal, omezenec a egoista, tak přírodu chráním, odpad třídím až skoro maniacky, vodou a ostatními energiemi šetřím až skoro chorobně. Snažím se žít tak, aby za mnou nebyla potopa a katastrofa. Jen prostě nechci jezdit autem, které mi nevyhovuje.

+1/0
3.11.2017 15:56

J64i10ř70í 13S85c12h80w17a38c36h 8308144618476

Takže ti odpovím ve stejném demago-duchu:

A já bych zase klidně lezl přes těch 30 kabelů, pohyb je zdravý a na čerstvém vzduchu bez výfukových plynů dvojnásobně.

Tankoval bych klidně 6 hodin v pracovní době u kafíčka a pokecu s kamarády, za 6 hodin bych stíhal i dvě piva bez následků....a jindy než 6 hodin a zrovna v pracovní době se "tankovat" nedá.....někdo těch 25 hodin denně prostě makat musí na ty zelený pomatence....

Natáhni si výfuk do kabiny, možná pak zjistiš jak je to s tou ekologickou ne-zátěží tvého benzínového auta.

Jistě, vodou a energiemi šetříš ne proto, že to stojí prachy, ale proto, že chceš chránit přírodu.

Ale jo, jinak jsi téměř ekologický maniak. ;-D

0/−1
3.11.2017 16:40

M78a91r72e48k 34K52l20u98f71a 3158674444636

Budeš se divit, ale vůbec mne nezajímá, kolik za vodu nebo ostatní energie platím, mám velmi slušný příjem. Ani nevím, kolik za co platíme. Nemám absolutně šajn, jaká je aktuální sazba z kubík vody nebo kW/h. Šetřím energiemi právě z těch důvodů, které jsem uvedl.

0/0
3.11.2017 16:55

J97a74k59u71b 28S39e67k47e13r17a 6556510976765

Jiří, co furt mas s tim vyfukem v kabině :). Ja nesnasim TDI PD, protoze to fakt musim za nima uzavirat kabinu, ale -

Uprimne, pokud by se uz konecne predeslo sizeni emisnich norem u nekterych automobilek (coz se uz snad povedlo), predeslo se sizeni na ME a lidi dojezdili ty svoje milovane dyzly do normy eu 6, tak by byl problem vyresen nebo hodne eliminovan. Jeste se zbavit prachu u tubobenzinu a cajk. Busy jsou ve mestech na plyn. Elektro jo, malinke auto do mesta velikosti Smartu taky cajk (byt se to nechyta ani napr. v Rime apod).

Spise celou elektro masirku chapu jako tahani za kratsi konec eu norem, kdy si vyrobci nevi rady co dal, eu taky nevi a vlastne vymyslela za paskvil a je to schiza vsech. A vychazi z toho cely takovy komplot, ze se musi, ale je to pritom na h... A lid do toho berou jako rukojmi, coz je nejhorsi.

Nechci se poustet do debat vlivu na zivotni prostredi toho a onoho, bylo by to na celou knihu.

0/0
3.11.2017 17:40

J15i86ř39í 52S28c86h91w38a60c42h 8758654558686

výfuk v kabině je jen extrémní příklad toho co je to lokální zdroj emisí a jaký je jeho vliv na lokální koncentrace relativně malého zdroje (hodně malých zdrojů)....;-)

0/−1
3.11.2017 21:06

J64a37k64u45b 51S48e82k42e78r63a 6126740936105

Jj ja vim, ale aby si ho tam fakt nekdo nedal:).

0/0
4.11.2017 0:51

R74o83b27i96n 35Ž75i15ž22k41a 2628484566706

Prosím, ještě trošku té hysterie.

0/0
3.11.2017 12:50

J68i23ř26í 94S61c83h98w81a74c51h 8198984598936

dobrá, trochou hysterie a nesmyslů mohu posloužit:

- přenosová soustava to rozhodně neutáhne

- bude potřeba postavit pět nových Temelínů

- na sídlišti budeme zakopávat o prodlužovačky natažené z 10.patra paneláku

- stejně se všechna elektřina vyrábí z uhlí se směšnou účinností

- jakékoliv omezování emisí aut je zbytečné když 10 největších lodí světa vyprodukuje více emisí jak všechna auta světa

- jak by se tu krásně dýchala vůně spáleného benzínu a nafty, bez těch "ekofašistů", bez té "hrozné EU", ta může úplně za všechno ....

+1/−2
3.11.2017 15:48

R72o18b74i49n 52Ž92i91ž62k76a 2258784406786

Tak doufám že měříte stejným metrem a vaše výkřiky o otravování dětí vám musí přijít jako podobná blbost :-)

0/0
3.11.2017 16:40

J63i52ř95í 12S95c93h76w23a28c61h 8688504898936

Já měřím stejným metrem a proto na "výkřiky" nesmyslných spekulací elektro-skeptiků co jakože bude až budou jezdit EM (za 10 - 20 - 30 let) odpovídám sice taky "výkřiky" (ale já si s výkřiky nezačal), které se opírají o dnešní fakta. To co jde z výfuků aut je prostě jedovaté, v blízkosti silnic je to koncetrované a dětem (a nejen dětem) to škodí. To že dvě ze tří dětí mají nějaké alergie na pyl, astmata a bůhví co ještě, není způsobeno tím, že si někdy čichly k pampelišce....

Takže pokud mi to vyvrátite, a dokážete, že spaliny dětem nijak neškodí uznám, že je to "stejná blbost".;-)

0/−1
3.11.2017 20:51

R28o10b41i17n 96Ž75i81ž42k13a 2668224956636

Dokázat neexistenci něčeho nejde, takže se domnívám, že důkazní břemeno je tady na vás. Konkrétně mě tedy zajímají zdravotní rizika vystavení běžným dávkám emisí motorů platných norem.

Tedy ne žádná vaše dojmologie typu "emise způsobují alergie" a nebo ignorace faktu, že přísné emisní limity se zatím týkají jen malé části vozů a je potřeba počkat.

Bez toho je to od vás jen.. hysterie :-)

0/0
4.11.2017 13:42

J78i15ř46í 11S25c31h14w45a38c78h 8498224158816

takže nevyvrátíte....

0/0
4.11.2017 19:10

T79o53m56á16š 98R61e97k72t62o44r 1178804637969

Jsem pro, když to bude 2x levnější než benzínová, a baterky vydrží náš mráz a vydrží x let A ujede to alespoň 150km na nabití. Na ježdění do práce a na nákup super. Obácám se ale že patrametry budou všechny horší než normální auto a cena 2x-3x větší...

0/−1
2.11.2017 22:42

V31í49t 39O89ž10a40n97a 1188818595524

Až na tu cenu dnešní elektromobil vše splňuje.

Ale nechápu, proč by měla být nová technologie 2x levnější než ta stávající.

+1/0
3.11.2017 14:52

J28a85r58o88s30l91a93v 91B93e11n87d56a 2592233435646

Bože, běžte s tím Elektro šílenstvím do zašel. Zvlášť RS to má být prostě auto, nebo nějaký dobíjecí cosi....

+2/−3
2.11.2017 21:18

J15a51r12o92s44l67a17v 24B88e49n59d22a 2742823715706

Do zadele.

.. Prostě auto, NE nějaký...

Omlouvám se, spousta preklepu. To bylo z toho, jak rychle mi roste tlak, jen co si přečtu nadpis takoveho článku

+3/0
2.11.2017 21:33

Š95t62ě80p75á49n 82H42r51d22e88k 3690950425913

svet sa zbláznil a zelení plánovači zvláštRvRvRvRv

+6/−1
2.11.2017 20:36

R78o75m66a74n 91M65a79r66t18í60n78e43k 3103800420818

všechny zásadní věci co pamatuji se na trh dostaly tak nějak přirozenou cestou, byl o to velký zájem (např. počítač, mobil, chytrej mobil atd.)přišlo to na trh a začalo se to prostě dobře prodávat. O ničem se tak zásadně nepsalo dopředu tak jako o elektroautech, a to jeden z důvodu proč masivnímu nástupu elektroaut nevěřím.

+2/−2
2.11.2017 19:07

J26a20r39o27s59l96a42v 66S25o31u19h59r79a54d96a 9207814953693

Já tedy už čekám na schopné elektroauto s dojezdem minimálně 400km a cenou pod milion už delší dobu. Jakmile bude, tak jdu do toho. A jsem přesvědčen, že takových je nás víc. Ale zatím nic takového nevidím. Za osm let už ale budu moc starej....:-(

+3/−1
2.11.2017 19:20

P54e10t89r 15H90o39r54á29k 1969153829604

Já zase čekám na elektroauto s dojezdem 1000 km a cenou do půl míče. Jen nevím, kde to budu nabíjet. Takže taky asi čekám, až mi před barákem postaví nabíječku.

+3/0
2.11.2017 19:43

R19o40m71a58n 65M24a42r81t43í98n59e70k 3563300850638

souhlasím, letos jsem kupoval nový vůz v ceně 570, pokud by byl v nabídce v elektroverzi s podobnymi parametry a s podobnou cenou nebo jen o málo vyšší, neváhal bych, ale bohužel toto je v současné době sci fi

0/0
2.11.2017 19:47

V62í67t 61O13ž20a59n36a 1268308335364

Takový vůz bude na trhu do 3 let.

+1/0
3.11.2017 14:55

J30i51ř22í 69S19c48h57w50a49c81h 8488544668636

čistírny odpadních vod nebo odsíření elektráren asi nepovažuješ za "zásadní věc" a ony by se rozhodně neprosadily proto, že přinášely nějakou ekonomickou výhodu těm, kdo je museli platit spíš přesně naopak......dnes to každý považuje za samozřejmost a stálo to miliardy, které "prodražili" elektřinu i spoustu výrobků.....auto s katalyzátorem taky neprosadila ekonomická ruka trhu....

+3/−1
2.11.2017 19:55

T87o48m55á49š 29V57a69l52d90e66r 7393530789

Malinko jste na omylu. Nejdříve věci vzniknou. A následně se dostanou na trh. Lidi je přijmou, nebo nepřijmou. Někdy jsou výrobky úspěšné, ale převálcuje je evoluce. Viz PDA. Tablety tu byly už v devadesátých letech, ale trh (lidi) je docenil až poslední dobou, nebo lidi nebyli tolerantní k dětským nemocem. Totéž se může říci o počítačích, autech, letadlech apod. Pouze pokusy můžete vyvíjet novější evoluce. Za 50 let může mít elektrovůz úplně jiné zdroje energie. Záleží pouze na pokusech. Čím více pokusů, tím vyspělejší nástupci.

0/0
3.11.2017 12:53
Foto

J50i58ř13í 54D38v42o87ř21á39k 5315399490318

A jak bude dlouhá prodlužovačka ?

Jistě koncern WV má momentálně ohromné problémy s emisemy. Jak CO2, tak NOx. Za oboje bude platit slušnou gardu na pokutách.

+1/−1
2.11.2017 18:51

P98e79t46r 80H24o23r94á49k 1319213809764

koncovka emi ami

0/0
2.11.2017 19:44

P10e74t65r 76M60i55c39h65a68l 2160904451362

RS na baterky? To bude při současných technologiích potřeba dobíjet dvakrát denně. :-D

0/−3
2.11.2017 16:08

M19i21r77e51k 58G26a25j10e96r 5581896169190

2x 10 hodin :-)

0/−1
2.11.2017 17:10







Najdete na iDNES.cz